imppaus

outotyttö

Moi!

Oon 17 vuotias tyttö ja mua on alkanut häiritsemään, kun aloin haistelemaan kaikkia aineita tärpättiä, lasolia, asetonia, käsidesinfektioainetta, bensaa, lakkaa jne...... Ne tuoksuivat minusta vain hyville, mutta nyt minulla tulee sellaisia tunteita, että mun on pakko haistaa jotain niistä aina.

Tämä on ehkä vähän naurettavaa mutta se vaivaa minua..

Kommentteja?

66

13975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Lopeta välittömästi tuollaisten aineiden haistelu. Imppaaminen on erittäin vaarallista ja vaurioittaa aivojasi, pitkäaikainen imppaus voi johtaa jopa kuolemaan.

    • jk

      Voi olla, että olet jäänyt koukkuun tunteeseen mikä tulee erilaisten liuottimien haistelusta. en voi kyllä suositella sellaista kenellekkään.
      kannattaa tosiaan lopettaa, ja aloittaa vaikka jonkun muun vähemmän vaarallisen päihteen käyttö. esim. kannabis. en kyllä voi suositella sitäkään koska se on laitonta.

    • nuusku

      ..vaikka vodkaa ja maistele..paljon parempaa ja turvallisempaa. se se vasta hyvältä tuoksuukin. sitten voit aloittaa öljymaalausharrastuksen mutta älä suoraan tärpättipullosta haistele ja pidä tuuletus päällä. kyllä sekin on hyvä tuoksu mutta ei nyt impata sentään.

    • jael..

      hehehee ite oon 13 ja itellekki on tullu pakkomielle kaikkien aineitten haistelusta... kannattais sun lopettaa heti, vaarallista, ha minäki paras puhumaan :DD

      • Jude75

        Pidettiin imppaajia jotenkin yksinkertaisina ja köyhinä. Kai se johtu siitä kun ne impattuaan tuli tosi yksinkertaisiksi. Ja köyhiä kai ne olivat kun ei niillä ollu rahaa muuhun.


    • ................

      Imppaaminen vaurioittaa aivoja pysyvästi, jopa kovemmin kuin kovat huumeet kuten alkoholi ja opiaatit, kuitenkin antaen vain pienen vaikutukset. Suosittelen ennemmin pilven polttoa tai juomaan kohtuudella alkoholia.

      • jael...

        kyllä sitä pilveäkin varmaan tulis polteltua jos vaan ois mahollista, ja se että impaa ei tarkota esim sit etteikö joiski... kyllä minä ainakin juon myös...


      • asdmartta
        jael... kirjoitti:

        kyllä sitä pilveäkin varmaan tulis polteltua jos vaan ois mahollista, ja se että impaa ei tarkota esim sit etteikö joiski... kyllä minä ainakin juon myös...

        Suosittelen pysymään ihan imppaamisessa, liuottimien juominen on huomattavasti haitallisempaa kuin imppaamien.. just sayin'


    • kaketzzu

      mulla sama juttu... oonki miettiny sitä ku wikipedias lukee et jatkuvasta imppaamisesta voi älyllinen taso laskea, niin mitä on jatkuva imppaaminen? joka päivä, kerran viikossa vai mitä? osaisko joku vastata...

      • heipslsoocn

        Jatkuva imppaaminen tarkoittaa yleensä päivittäistä haistelua. minulla kokemusta on. OLEN impannut joskun noin 1v päivittäin kunnes pääsin siitä ns: eroon. bentsyynissä on se eri kuin nikotiinissa että kun niikotiinista pääsee eroon niin sitä ei enää tee mieli, mutta bentsyynissä se on aivan sama vaikka olet ollu 3v erossa niin silti sitä tekee mieli pitää vain pysyä lujana. Enkä itse ole (eikä kukaan muukaan) kyllä ole huomannu että älykkyys laskisi. Kaverillani meni koulu ehkäpä paremmin kun hän sai purkaa stressiä ja muita tunteina eri mailmassa


    • oiuytresxcvbghjki

      Oot jääny tahattomasti bentsyyniin koukkuun joka aiheuttaa riippuvuuden 20x nikotiina helpommin

    • bloody_wolf

      Olen 14w tyttö ja imppaan päivittäin. Haistelen yleensä liimaa, kynsilakan poistoainetta, hiuslakkaa ja silloin tällöin tärpättiä. Olen jäännyt koukkuun ja ihottumaa alkaa tulemaan suupieliin.. Itseasiassa, se on oikeastaan todella mukavaa kun nauran aina tunneilla koulussa kun on tullu vähän haisteltua kynsilakan poistoainetta tai liimaa:DD Mutta siltikään en suosittele imppausta koska se tuhoaa aivot ja voi aiheuttaa maksa- ja munuaisvauriota. Mutta itse olen päättänyt että poltan ja imppaan ja se on oma asiani...

      • haluva

        Voi tyttöparka. Älä viiti. oi


    • 12+20

      Heheh...
      Tärpätistä et saa kuin päänsäryn, asetonista palaa hengitystiet (ellet ole tottunut siihen ja silloinkin saat aikaan vain silmien pohjissa tuntuvan säryn ja tai päänsäryn), käsidesi on yleensä etanolia, bensasta voisitkin saada jotakin kiksejä, lakoista tietty saa päänsekaisin kunhan valitset jotain 2k tavaraa.

      Ihan tiedoksesi että esim. lasikuitu hartsin kovettaja (propanol muistaakseni humahtaa hyvin hattuun, ilman päänsärkyä), Tietyt maalit ja tietyt liuottimet tekevät myös samaa. Olen tutustunut näihin ihan jo nyt entisen työni puolesta. Mutta sanottakoon että myös näihin syntyy tolerassia.

      Ymmärrän kyllä että halusit huomiota kirjoituksellasi...

      • 6+14

        Hyviä neuvoja.vitun pälli.


      • eihajuakaan

        Jos se päihdyttää, tuskin kyseessä on propanoli.

        Propanoli on kolmihiilinen alkoholi. Metanolissa on yksi hiili, etanolissa kaksi.

        Etanoli ja metanoli päihdyttää, propanoli ei. No metanolilla on kyl muutamia ikäviä sivuvaikutuksia, joiden vuoksi sen päihtymyksestä ei kauaa kerkeä nauttimaan ennen kuin kuolo korjaa.

        Propanoli aiheuttaa lähinnä limakalvojen ärsytystä.

        Ja jos propanolia käytetään teollisuuden käytössä, kyseessä voi olla myös sekundäärinen alkoholi, isopropanoli. Tämäkään ei päihdytä, mutta ärsyttää limakalvoja samoin kuin propanoli.

        Niin siis kaikki alkoholithan ei ole päihdyttäviä. Esimerkiksi ksylitolista ei varmaan kukaan ole edes yrittänyt päihtyä. Kuitenkin ksylitoli on periaatteessa alkoholi. 5-arvonen, eli sillä on 5 OH ryhmää. C5Hum...eijaksalaskeeehkä9vai7?OH5. Se on jotakuinkin C5H7(?)OH5. No widdu, katotaan.

        OH H OH H H
        | | | | |
        H-C---C-C---C-C-OH
        | | | | |
        H OH H OH H

        Joo, 7 vetyy siinä on. Sorbitoli on muuten sama, mutta yks CH2OH -ryhmä lisää yhden vedyn sijaan.


      • eihajuakaan
        eihajuakaan kirjoitti:

        Jos se päihdyttää, tuskin kyseessä on propanoli.

        Propanoli on kolmihiilinen alkoholi. Metanolissa on yksi hiili, etanolissa kaksi.

        Etanoli ja metanoli päihdyttää, propanoli ei. No metanolilla on kyl muutamia ikäviä sivuvaikutuksia, joiden vuoksi sen päihtymyksestä ei kauaa kerkeä nauttimaan ennen kuin kuolo korjaa.

        Propanoli aiheuttaa lähinnä limakalvojen ärsytystä.

        Ja jos propanolia käytetään teollisuuden käytössä, kyseessä voi olla myös sekundäärinen alkoholi, isopropanoli. Tämäkään ei päihdytä, mutta ärsyttää limakalvoja samoin kuin propanoli.

        Niin siis kaikki alkoholithan ei ole päihdyttäviä. Esimerkiksi ksylitolista ei varmaan kukaan ole edes yrittänyt päihtyä. Kuitenkin ksylitoli on periaatteessa alkoholi. 5-arvonen, eli sillä on 5 OH ryhmää. C5Hum...eijaksalaskeeehkä9vai7?OH5. Se on jotakuinkin C5H7(?)OH5. No widdu, katotaan.

        OH H OH H H
        | | | | |
        H-C---C-C---C-C-OH
        | | | | |
        H OH H OH H

        Joo, 7 vetyy siinä on. Sorbitoli on muuten sama, mutta yks CH2OH -ryhmä lisää yhden vedyn sijaan.

        ...aha, Suomi24 poisti pystyviivat ja välilyönnit, ni toi ksylitolimolekyyli vähän hajos.


      • 12+20
        eihajuakaan kirjoitti:

        ...aha, Suomi24 poisti pystyviivat ja välilyönnit, ni toi ksylitolimolekyyli vähän hajos.

        Joo voi olla että muistan sen kovettajan väärin (se saattoi olla myös yhdiste)... Mutta aloitettuani työt ko. lafkassa olin usein hieman kujalla johtuen niistä myrkyistä, työskenneltyäni jonkin aikaa siellä totuin niihin aineisiin jonkin verran.


      • 21
        eihajuakaan kirjoitti:

        ...aha, Suomi24 poisti pystyviivat ja välilyönnit, ni toi ksylitolimolekyyli vähän hajos.

        Ei se mitään, muussakaan ei ole päätä eikä häntää.


      • eihajuakaan
        12+20 kirjoitti:

        Joo voi olla että muistan sen kovettajan väärin (se saattoi olla myös yhdiste)... Mutta aloitettuani työt ko. lafkassa olin usein hieman kujalla johtuen niistä myrkyistä, työskenneltyäni jonkin aikaa siellä totuin niihin aineisiin jonkin verran.

        Koitin nopsasti googlettaa millä lasikuitua kovetetaan. Yks yhdiste iski silmään:
        MethylEthylKetone Peroxide

        Olisko toi peroxide, jonka sekotit propanoliin? Ketone on tuntematon käsite minulle muutoin kuin Myllyrinteen yhteydessä, mutta toi on todennäkösesti joku kemikaali, jossa on CH2 ja CH3 ryhmä, sekä tasapuolisesti happiatomeja, mutta yhtään en osaa arvata miten tommonen elimistössä pilkkoutuisi. En yllättyisi, mikäli pilkkoutuisi etyylialkoholiksi ja metyylialkoholiksi... (Eli viinaksi ja metanoliksi.)


      • eihajuakaan
        eihajuakaan kirjoitti:

        Koitin nopsasti googlettaa millä lasikuitua kovetetaan. Yks yhdiste iski silmään:
        MethylEthylKetone Peroxide

        Olisko toi peroxide, jonka sekotit propanoliin? Ketone on tuntematon käsite minulle muutoin kuin Myllyrinteen yhteydessä, mutta toi on todennäkösesti joku kemikaali, jossa on CH2 ja CH3 ryhmä, sekä tasapuolisesti happiatomeja, mutta yhtään en osaa arvata miten tommonen elimistössä pilkkoutuisi. En yllättyisi, mikäli pilkkoutuisi etyylialkoholiksi ja metyylialkoholiksi... (Eli viinaksi ja metanoliksi.)

        Sori, jäi yks CH3 kirjoittamatta. Siis CH2CH3 ja CH3 ryhmät. (Etyyli ja metyyli ryhmät.)


      • 21
        eihajuakaan kirjoitti:

        Koitin nopsasti googlettaa millä lasikuitua kovetetaan. Yks yhdiste iski silmään:
        MethylEthylKetone Peroxide

        Olisko toi peroxide, jonka sekotit propanoliin? Ketone on tuntematon käsite minulle muutoin kuin Myllyrinteen yhteydessä, mutta toi on todennäkösesti joku kemikaali, jossa on CH2 ja CH3 ryhmä, sekä tasapuolisesti happiatomeja, mutta yhtään en osaa arvata miten tommonen elimistössä pilkkoutuisi. En yllättyisi, mikäli pilkkoutuisi etyylialkoholiksi ja metyylialkoholiksi... (Eli viinaksi ja metanoliksi.)

        Ei se mitään. Ei muussakaan kirjoittamassasi ole päätä eikä häntää.


      • 12+20
        eihajuakaan kirjoitti:

        Sori, jäi yks CH3 kirjoittamatta. Siis CH2CH3 ja CH3 ryhmät. (Etyyli ja metyyli ryhmät.)

        Tein tässä myös itse hieman tutkimusta. Ensin tein ihmiskokeen itselläni ja haistelin polyesteri hartsin kovettajaa (Methyl Ethyl Ketone, Bilteman versio) => tulos lievä huimaus, jonka voisi tulkita myös placebo efektiksi. Entisellä työpaikallani oli kahta versiota tuosta kovettajasta (hidas (muistaakseni lähinnä vinyyli hartsille) ja nopea).

        Joka tapauksessa, rupesin hakemaan selitystä itse hartsista. Josta tiesin erittyvän mm. styreeni kaasua. Googlettamalla löysin selityksen lieville muisti häiriöilleni ja muille oireilleni (kuten huimaus).

        STYREENISTÄ:

        2.1 Välittömät vaikutukset

        Lyhytaikainen altistuminen 200 ppm:n (860 mg/m3) höyrypitoisuudelle aiheuttaa lievää ylähengitysteiden limakalvojen ja silmien ärsytystä. Pitoisuus 400 - 600 ppm (1 700 - 2 600 mg/m3) aiheuttaa päänsärkyä, ruokahaluttomuutta, huonovointisuutta, heikkoutta ja silmien kirvelyä. Altistuminen 400 ppm:n (1 700 mg/m3) pitoisuudelle noin tunnin ajan voi aiheuttaa keskushermoston toiminnan häiriöitä kuten väsymystä, keskittymisvaikeuksia ja reaktioaikojen pitenemistä. Altistuminen erittäin suurille pitoisuuksille 2 500 - 5 000 ppm (11 000 - 22 000 mg/m3) voi aiheuttaa syvän huumaustilan ja johtaa kuolemaan hengityskeskuksen lamaannuttua yli 5 000 ppm:n (22 000 mg/m3) pitoisuudessa.

        Suuret höyrypitoisuudet ärsyttävät silmiä. Altistuminen 20 minuutin ajan 100 ppm:n (430 mg/m3) pitoisuudelle voi aiheuttaa silmien lievää ärsytystä. Pitoisuus 400 - 500 ppm (1 700 - 2 200 mg/m3) aiheuttaa silmien kirvelyä ja 1 300 ppm (5 600 mg/m3) voimakasta silmien kirvelyä ja kyynelvuotoa.

        Suuret höyrypitoisuudet ilmassa ärsyttävät ihoa. Neste imeytyy jossain määrin ihon läpi. Ihokosketus laajalla alueella voi aiheuttaa samanlaisia vaikutuksia elimistössä kuin hengitysteitse altistuminen. Aine liuottaa ihon rasvakerrosta ja aiheuttaa ihon punoitusta, kuivumista ja halkeilua.
        2.2 Toistuvan altistumisen vaikutukset

        Pitkäaikainen altistuminen styreenille työoloissa voi aiheuttaa keskushermoston toiminnan häiriöitä kuten epätavallista väsyneisyyttä, päänsärkyä, mielialan muutoksia ja muistin sekä keskittymiskyvyn heikkenemistä. Myös huononemista psykologisissa testisuorituksissa on havaittu.

        Toistuva tai pitkäaikainen ihokosketus voi aiheuttaa ärsytysihottumaa.

        Styreenille työoloissa altistuneilla on havaittu veren valkosoluissa (lymfosyyteissä) kromosomimuutoksia. Eläinkokeissa tehdyt havainnot styreenin karsinogeenisuudesta ovat kiistanalaisia. Styreenin aineenvaihduntatuote (styreenioksidi) on perimälle myrkyllistä ja mutageenista. Kansainvälisen syöväntutkimuslaitoksen (IARC) arvion mukaan styreeni on mahdollisesti syöpää aiheuttava ihmisessä (ryhmä 2B).

        Jostain syystä olen aina tähän saakka yhdistänyt oireeni siihen kovettajaan. Pieni tutkimus olisi todistanut olettamukseni vääräksi. Kaikki oireet voidaan lukea itse aiheutetuiksi, koska olisin voinut käyttää hengitys suojaimia aina enkä vain silloin tällöin (nekin kyllä jostain syystä aiheuttivat monen tunnin käytössä päänsärkyä ja esim. tauko huoneessakin haisi aina styreeni (huomasin aina kotona eväs rasiasta, koska se haisi hartsille)). Mitä sitä ihminen tekeekään rahasta!

        Lähde: http://www.ttl.fi/ova/styreeni.html


      • 12+20
        12+20 kirjoitti:

        Tein tässä myös itse hieman tutkimusta. Ensin tein ihmiskokeen itselläni ja haistelin polyesteri hartsin kovettajaa (Methyl Ethyl Ketone, Bilteman versio) => tulos lievä huimaus, jonka voisi tulkita myös placebo efektiksi. Entisellä työpaikallani oli kahta versiota tuosta kovettajasta (hidas (muistaakseni lähinnä vinyyli hartsille) ja nopea).

        Joka tapauksessa, rupesin hakemaan selitystä itse hartsista. Josta tiesin erittyvän mm. styreeni kaasua. Googlettamalla löysin selityksen lieville muisti häiriöilleni ja muille oireilleni (kuten huimaus).

        STYREENISTÄ:

        2.1 Välittömät vaikutukset

        Lyhytaikainen altistuminen 200 ppm:n (860 mg/m3) höyrypitoisuudelle aiheuttaa lievää ylähengitysteiden limakalvojen ja silmien ärsytystä. Pitoisuus 400 - 600 ppm (1 700 - 2 600 mg/m3) aiheuttaa päänsärkyä, ruokahaluttomuutta, huonovointisuutta, heikkoutta ja silmien kirvelyä. Altistuminen 400 ppm:n (1 700 mg/m3) pitoisuudelle noin tunnin ajan voi aiheuttaa keskushermoston toiminnan häiriöitä kuten väsymystä, keskittymisvaikeuksia ja reaktioaikojen pitenemistä. Altistuminen erittäin suurille pitoisuuksille 2 500 - 5 000 ppm (11 000 - 22 000 mg/m3) voi aiheuttaa syvän huumaustilan ja johtaa kuolemaan hengityskeskuksen lamaannuttua yli 5 000 ppm:n (22 000 mg/m3) pitoisuudessa.

        Suuret höyrypitoisuudet ärsyttävät silmiä. Altistuminen 20 minuutin ajan 100 ppm:n (430 mg/m3) pitoisuudelle voi aiheuttaa silmien lievää ärsytystä. Pitoisuus 400 - 500 ppm (1 700 - 2 200 mg/m3) aiheuttaa silmien kirvelyä ja 1 300 ppm (5 600 mg/m3) voimakasta silmien kirvelyä ja kyynelvuotoa.

        Suuret höyrypitoisuudet ilmassa ärsyttävät ihoa. Neste imeytyy jossain määrin ihon läpi. Ihokosketus laajalla alueella voi aiheuttaa samanlaisia vaikutuksia elimistössä kuin hengitysteitse altistuminen. Aine liuottaa ihon rasvakerrosta ja aiheuttaa ihon punoitusta, kuivumista ja halkeilua.
        2.2 Toistuvan altistumisen vaikutukset

        Pitkäaikainen altistuminen styreenille työoloissa voi aiheuttaa keskushermoston toiminnan häiriöitä kuten epätavallista väsyneisyyttä, päänsärkyä, mielialan muutoksia ja muistin sekä keskittymiskyvyn heikkenemistä. Myös huononemista psykologisissa testisuorituksissa on havaittu.

        Toistuva tai pitkäaikainen ihokosketus voi aiheuttaa ärsytysihottumaa.

        Styreenille työoloissa altistuneilla on havaittu veren valkosoluissa (lymfosyyteissä) kromosomimuutoksia. Eläinkokeissa tehdyt havainnot styreenin karsinogeenisuudesta ovat kiistanalaisia. Styreenin aineenvaihduntatuote (styreenioksidi) on perimälle myrkyllistä ja mutageenista. Kansainvälisen syöväntutkimuslaitoksen (IARC) arvion mukaan styreeni on mahdollisesti syöpää aiheuttava ihmisessä (ryhmä 2B).

        Jostain syystä olen aina tähän saakka yhdistänyt oireeni siihen kovettajaan. Pieni tutkimus olisi todistanut olettamukseni vääräksi. Kaikki oireet voidaan lukea itse aiheutetuiksi, koska olisin voinut käyttää hengitys suojaimia aina enkä vain silloin tällöin (nekin kyllä jostain syystä aiheuttivat monen tunnin käytössä päänsärkyä ja esim. tauko huoneessakin haisi aina styreeni (huomasin aina kotona eväs rasiasta, koska se haisi hartsille)). Mitä sitä ihminen tekeekään rahasta!

        Lähde: http://www.ttl.fi/ova/styreeni.html

        Niin ja tutkimuksessani kävi myös selväksi että polyesterihartseja on myös enemmän kuin kahta laatua.

        Mutta ilmeisesti kaikista erittyy styreeniä.


    • katsonuvierestä

      Mun kaveri imppas 2 vuotta aloittaen 15 vuotiaana ja nyt sillä on elinikäinen rytmihäiriö ja on joutunut käymään 3 kertaa sydämentähystyksessä joten älä helvetissä ota ellet halua pilata elämääs tai hankkia ennen aikaista kuolemaa!

    • :/ ._.

      Mä oon 13 ja imppaan puhdasta bensiiniä ja tulee kiva olo. Teen sitä 2-5 kertaa viikossa, siihen jää jotenki koukkuu....

    • hrthtfhtfhth

      16 vuotias imppasi normaali sytkärin kaasua bussissa koti matkallaan ja KUOLI! Juokaa vaikka sitä alkoholia miellumin tai polttakaa kannabista vaikka en niitäkään suosittelisi.

    • Jaahasssss

      Alkoholia en saa mistään kun oon alaikänen, mistä mä saan kannabista jos ne ovat parempia päihteitä kuin liuottimet .

    • Best Peoppel
    • roskapostirobotti555

      Moro. Ei viiti uutta keskustelua aiheesta aloittaa, joten postaan tähän vanhaan. Eli, tuli tuossa pari päivää sitten muutaman kaverin painostuksesta pienessä humalassa "kaikkea pitää kokeilla"- asenteella pari kertaa impattua bensaa, erittäin tyhmäähän se oli enkä meinannut enää kokeilla. Mutta jäänyt mietityttämään että minkähän verran se tuommonen kokeilu syö sitä aivokapasiteettiä kun ilmeisesti aika tuhoisasta aktista kyse..? Eli osaako joku kokemuksella, tai sivusta seuranneena tai muuten vain asiasta enemmän tietävänä vastailla. Kiitos.

    • Been there.

      @roskapostirobotti555

      En usko että kovin suurta vahinkoa on edes tapahtunut, jos vain kerran kokeilit. Olettaen että imppasit 5-20 minuuttia niin kauan että aloit kuulemaan harhoja ja näit ns. näyn. On varmasti pientä vahinkoa sattunut mutta älykkyytesi siitä tuskin kärsi. Lähimuisti varmasti pätki tekoa seuraavana aamuna.
      Itse olen impannut bensaa oikeastaan vain paremman puutteessa. Alkoholia en tykkää juoda, koska olot ovat usein huonot.
      Jos imppaaminen tuntuu lähtevän kädestä ja pelkäät, on varmaan vaan paras kertoa jolle kulle aikuiselle joka osaa pitää sinua silmällä, mikäli on ymmärtäväinen ongelmastasi. Toinen vaihtoehto on odottaa sitä hälyttävää sydämen lisälyöntiä, jonka olen itse kokenut ja pelästynyt. Omapahan on asianne. En kyllä sanoisi että imppauksen suurin vaara on aivosolujen tuhoutuminen, vaan todellakin rytmihäiriöt ja äkkikuoleman riski.

      • am

        Itse olen impannut paljonkin nuorempana kunnes vaikutukset vaimenivat ja muutuivat niin että se ei enään toiminut.Olin sitten selvinpäin useita vuosia mutta en koskaan päässyt niistä tunteista joita kuin imppauksessa. Tällähetkekkä kokeilen muita aineita joista saisi samanlaisia tumtemuksia kun imppasin. Tv:AM


    • Britney spears fan

      onko hajuvesien haistelu imppaamista?

      • dah

        Mäkin tykkään Britnistä :DDD Ja nuuskin käsi rasvaa aloe vera


    • joku van

      Oon 13 v poika. Imppaan päivittäin liimaa, tärpättiä yms. Ei siitä mulle kovin hyvä olo tuu mutta teen sitä silti.

    • henkeen vetäjä

      Oon 14v poika Imppaan joka päivä. Aina kun on tilaisuus niin vedän liimoja henkeen. Koulussa menee huonosti, johtuen imppauksesta. En suosittele tätä. Imppaus vaurioittaa vakavasti aivoja ja muuta elimistöä. Itse aion jatkaa sitä ja se on oma asiani.

      • Kerääittes

        Jos ymmärrät syyn miksi menee huonosti nii jumalauta eikö olisi aika tehdä asialle jotain... helvetin aivokuolleet ääliöt


    • urheilian

      suosittelen impata raitista ilmaa :)

    • soss1

      Sosiaalityöntekijä kerto tänääni vetäneensä aiemmassa työpaikassaan vammaisten ryhmää, johon kuului nätti, terveenoloinen 15-vuotias nuori nainen. Sos.työntekijä oli luullut tyttöä ensiksi avustajaksi, mutta kävikin ilmi, että tyttö oli sniffaillut useamman vuoden ja hän oli taantunut ajattelussaan alle kouluikäisen tasolle.

    • еннееку
    • orrou

      Yks kaveri oli lujitemuovitehtaassa koko ikänsä eli 15v-40v eli 40 vuotiaana kuoli syöpään.

    • jani15

      mutta impaajan on vaikea tietää käyttämänsa aineen annostusta ja siihen liittyy hyvin suuret riskit

    • sasasasasasaa

      imppailen usein omia pierujani enkä ole kuollut

      • hih hih haa

        käyttämäni aine on p a s k a


    • Heroiiniaperseeseen

      Voi vittu te ootte tyhmiä imppaatte jotain teollisuusliimoja,tärpättiä,kynsilakan poisto ainetta,bensaa mitä kaikkee jokaisella imppauskerralla aivosoluja tuhoutuu pysyvästi ei kannata sitten valittaa Oho miksei ajatus pelaa urpot. Se on niin jos haluaa päihtyä kovasti käytetään etanolia tai kovia huumeita. Ennemmin käyttää amfetamiinia paljon haitattomampaa kuin imppaus tietenkin annoskoossa tarkkana. Tyhmin tapa saada pää sekaisin impata ei vittu ei muuta voi sanoo.

    • Taevaanrannanmaalari

      No kuulostaa normikemikaalikoktaalilta jolle maalarit yms altistuu.
      Ei muutako maalariopistoon...

    • imppaaaaaaa

      parhaat impatavat aineet on pienoismaliliima ja sytytys neste.

      • surkukoulukavereita

        No pää sekaisin vaikka jodilla.
        On näyty mihin se johtaa. -Ennenaikaiseen kuolemaan. Veljeksistä toinen kuoli 19v ja toinen 25v. haudoilla lukee varmaan että kuolivat imppaamiseen.


    • Järkikäteen

      Ei helvetti ihmiset on nykyää niin saatanan tyhmiä... jotai rajaa hei.... toi on nii säälittävää ... on muitakin tapoja saada pää sekasi... turvallisemmi ja jos täö porukka on oikeesti näi nuorta nii älkää mitää alkoholialitkikö... kyl se qq on parempi vaihtoehto jos oikeesti pakko saada jotain ja kyl te pikku kakarat muutama vuode voitte oottaa että voi juoda laillisesti ja VASTUULLISESTI... mun moni kaveri on pilannu maksansa ja käynyt monta kertaa vatsahuuhtelussa sen paskan alkoholin takia... en kiellä ettenkö ite jois sillon tällön mut järki käteen

    • tämäjotiedossa
    • pekkahaavistostaisopres

      pieru haisee hyvälle,ainakin
      oma pieru.

    • poprock99

      niin haisee ,olet oikiassa.

    • ikipietulainen

      tuoreen leivän pieru tekee gutaa.

    • nnnnmnnhvcf

      tuisleipä on pieruimppuksen suuri voimavara.

    • kenfknfkjnfkjnj

      kuka älykääpiö imppaa?
      hankit kunnon aineita kuten heroiini,kokaiini..niistä se vasta hyvä olo tulee.lsd on kans hyvä
      pääset mielikuvitusmatkalle helvetin porteille...

    • juunääsperkele

      Juu ihan normaalia. menee ohi murrosiän myötä. jos tuntuu sultä, ettei mene niin kannattaa syödä liimaa, se auttaa halujen pois menemisessä

    • propral10mg

      imppaus ei minulla 16v ollut bostikin ja tiptopin haistelua,vaan sitä ns.vedettiin henkeen.minä tein sitä sen verran,että sekosin,ja sain vuosien verran pelkkää harhamaailmaa,harhat olivat vaikka lopetin imppauksen,sain diagnoosiksi skitsofrenia,vaikka nyt lääkäri antoi uuden diagnoosin sille,päihdepsykoosi.älkää herran jestas edes ajatelko imppaamista,en salli sitä teille,en myöskään halua mitään muutakaan päihdettä teille,en alkoa,en huumeita,en mietoja,en voimakkaita.ajatelkaa itseänne,vaikka olisi vaikeaa,joku teitä kuitenkin jossain päin kaipaa ja rakastaa.meitä on täällä monta miljoonaa.....halit minulta ainakin.

    • kiimakirsi

      kyllä se rakastaa kaikkia.

    • Päihderiippuvainen

      Sellanen vaara siinö vaan on että jos haistatki jokupäivä liikaa tai vaarallisempaa ainetta nii siinä menee henki tai ainakin muutama aivosolu. Vaihda viinaan

    • Anonyymi

      käsidesiä saa nykyisin joka paikasta. on tarjolla

    • Anonyymi

      Mä imppasin joku 6-8kk ajan, viimisen kerran n vuosi sit. En pystyny oleen enää keskusteluis mukana ja aloin ajatteleen normaaleja asioit ihan oudolla tavalla ja savut ku poltti tuntu et pää ois vetäny tuhatta ja sataa ja ois ollu ihan sekasin. Onneks lopetin, aika, sienet, lsd ja meditointi autto, nyt tuntuu et pystyn semi kovan työn avulla ja positiivisen ajattelun kautta olemaan osana hetkee ja elää mun elämää ilman turhia päättömiä ajatuksia, . Nyt on taas järki päässä mut älkää kokeilko ikinä kertaakaan voit kuolla ekasta imusta. Mul tuli hyviä ”halluja” niist mut voin vaan kuvitella kuinka sekavalta muiden silmiin näytin ku en varmaan itekkää tajunnu et ne muut ei nää sitä, välil luulin et mul on joku tosi iso haava tai kaikkien kurkut oli leikkautuneena auki, muisti on mulla aina ollu huono mut en oo varma onks se imppaus vaikuttanu siihen mitenkää, mut syy miks tykkäsin siit oli se lämmin tunne mikä siit tuli ku otti, kerran luulin et mun alla oli 100 asteinen patteri ku mun jalanpohjat oli niin kuumat ja jalat oli kenkien sisällä, ei kannata vetää suosittelen meditointia ja harjoitelkaa vapauttamaan dmt:tä, manifestoikaa unelmat laajentakaa ja vapauttakaa mielet, eläkää teidän omien unelmien vuoksi, ootte oman elämänne luojia ja lukekaa manifestoinnista. Ollaan kaikki pelkkää valoa ja rakkautta sisimmissään ja sen takia me ollaan tän maanpäällä, peace and love everyone.. välil mä mietin et mitä jos se onki tuhonnu multa jostain jonku paikan ku imppasin nii kauan ja nii isoja määriä, kerran oli sellanen iso liikuntakassillinen kerättynä täynnä niit pulloja, sai-ras-ta. Olin koukussa siihen ja mua ei kiinnostanu et olin koukussa siihen mut löysin rakkauden ja sen takia lopetin, seinään. Mut nii en mä voi sanoo kellekkää et oon impannu ja mua huolettais mun aivojen/keuhkojen kunto ku ei mulla sinänsä oo mitään ”vikaa”, pelottaa vaan et mitä jos se ois aiheuttanu jotain… oon niin kiitollinen et lopetin mut kai se jollain tavalla mua myös opetti.. noista halluista viel muistan et joskus näin et olin avaruudessa polttamas alieneiden kans älyämpäristä, se oli aika kova. jos oikein muistan heräsin tripiltä sytkäri ja täys pussi dödöö kädessä. :) niin ja joskus tein niin idiootti jutun et pidin sytkäriä ja puhalsin ne kaasut et mä oisin ollu liekin heitin, kyllä vittu toimi, oon helvetin kiitollinen et kurkku ja keuhkot ei palanu sisältä, huulet ripset ja hiukset kyl kärvähti. Enkelit on todellisia ja mul on selvästi joku syy elää, olkaa jokanen kiitollisia elämästä mitä elätte nyt se on ihan vitun ihme et olet tässä nyt. Kaikki on asenteesta kiinni, ihan jokanen asia. En oo ylpee siit että imppasin mut minkäs sille voi, se oli osa mun elämää sillon, onneks ei enää :)

      • Anonyymi

        Että vaihdoit sit huumeisiin.Sehän on hieno neuvo kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että vaihdoit sit huumeisiin.Sehän on hieno neuvo kaikille.

        laita mese viestiä-
        pietu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        laita mese viestiä-
        pietu

        no,toki laitan.


    • Anonyymi

      Netissä oli iso juttu tästä imppaamisesta että Lappeenrannassa ja Imatralla on valtavan iso imppaus buumi käynnissä ihan sairasta touhua😭🥳✨

      • Anonyymi

        on se kauhiata.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe