Rajala Camera

jajaja

Ostin kyseisestä puljusta ensimmäisen järkkärini 450D:n. Nyt vasta kotona kiinnitin huomiota laatikkoon, joka on kauttaaltaan aivan valkoinen! Eli ei mitään tekstejä siitä mitä siellä on sisällä. Miksi näin, onko tämä aivan normaali käytäntö kaupassa, eli saavatko näitä laatikoita jotenkin halvemmalla kuin normilaatikoita?

35

6583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkonomi

      Itse opiskelen liikealaa ja yleensä laatikon kyljessä pitäisi olla kuva ja seloste mitä sisällä tulee olemaan että ostaja voi tietää jos jotain puuttuu. En sitten tiedä ovatko ne jotenkin halvempia. Yleensä kaupoissa kyllä annetaan laatikot joissa on seloste. Ainakin kun ostin oman ensimmäisen järkkärin niin oli siinä seloste. Outoa kylläkin

    • -------------

      Olisko kys. kamera tullut ns. bulkkitavarana, eli iso kontti/laatikko kerralla samaa tavaraa, kaikki yhdessä laatikossa oheishiluineen. Tuota näkee aika usein ATK-tarvikkeissa, mutta kameroissa ei ole tullut vielä omalla kohdalla vastaan. Ei liene mahdotonta kuitenkaan. Mahdollisesti kamera ei ole edes ollut omassa laatikossaan saapuessaan liikkeeseen, vaan ovat siellä sitten pakanneet tuollaisiin merkki-/malliriippumattomiin, valkoisiin yleislaatikoihin. Tuollainen bulkkipaketti on yleensä jälleenmyyjäliikkeelle halvempi, kuin ostaa sama määrä yksittäispakattuja tuotteita.

    • se ihan

      uusi?

      • ..Kamera

        Tilasin itsekin kyseisen kameran Cyberphotosta, tuli alkuperäispakkauksessaan. Paketissa tuli siis: Runko, akku, akkulaturi, usb-johto, tv-johto, manuaali ja neljä ohjelmistolevyä. Jos nämä oli kaikki siinä asianmukaisesti pakattuna niin eipä tuolla mitään merkitystä ole minun mielestä.


    • Rajala pro?

      Kannattaa varmaan kysyä suoraan Rajalacamera liikkeestä.
      Tosin vastaaminen niillä voi olla nihkeää, kun on tuollainen "halvempi järkkäri".
      Itseni ja monen tutun kokemuksella ainakin Sanomatalossa ei ystävällisyys, tai edes kohtuullinen asiakaspalvelu tunnu sujuvan, jollei jotain todella kallista ole hankkimassa...Ikävää mutta näinon usein tullut havaittua Rajala liikkeessä.

      • Entinen Rajalacamera asiakas

        Joo, Rajalacamera sanomatalossa ei paljon palvelu.
        Se on "ostai ulos!"-meinikiä. Aika kummallinen asenne kun on kuitenkin niinkin tunnettu
        alan liike. Ehkäpä liiankin tunnettu, kun ei ystävällisyyttä enää riitä...


      • oksasenkadulle
        Entinen Rajalacamera asiakas kirjoitti:

        Joo, Rajalacamera sanomatalossa ei paljon palvelu.
        Se on "ostai ulos!"-meinikiä. Aika kummallinen asenne kun on kuitenkin niinkin tunnettu
        alan liike. Ehkäpä liiankin tunnettu, kun ei ystävällisyyttä enää riitä...

        Sama asiakaspalvelukoulutus on itäkeskuksen liikkeen henkkilökunnalla. Ylimielinen ukko laahustaa siellä kuin speden rautakaupassa, mumisee kysymyksiin jotain ympäripyöreää vastausta... Palvelu ei paremmaksi muuttunut, vaikka laskun summa nousi 1500€ tietämiin.


      • ¶‰¢
        Entinen Rajalacamera asiakas kirjoitti:

        Joo, Rajalacamera sanomatalossa ei paljon palvelu.
        Se on "ostai ulos!"-meinikiä. Aika kummallinen asenne kun on kuitenkin niinkin tunnettu
        alan liike. Ehkäpä liiankin tunnettu, kun ei ystävällisyyttä enää riitä...

        RC:n myymälöistä vai Turussa olen saanut asiallista palvelua. Minua lähin myymälä on Porissa, siellä asiakaspalvelu on vielä Sanomatalonkin alapuolella. Kannattaa kiertää kaukaa.


      • tyytyväinen kerrankin
        ¶‰¢ kirjoitti:

        RC:n myymälöistä vai Turussa olen saanut asiallista palvelua. Minua lähin myymälä on Porissa, siellä asiakaspalvelu on vielä Sanomatalonkin alapuolella. Kannattaa kiertää kaukaa.

        Niin suosittelen Optotekiä. Asiallista ja ystävällistä palvelua. Vanha tekijä myyjänä ja vaikka ei hymyä pukannut niin huumori oli paikallaan. Ja yritti auttaa, vaikka huomasi minunkin olevan joku noob aloittelija. (: Ostaisin sieltä kamerani jos se ei olisi rajalassa halvempi..
        Niin ja sieltä saa ihan samat tavarat ku rajalasta. Ei suuri liike(vain HKI) niin jotain saattaa puuttua, mutta ei tiedä ennen kuin kokeilee. (ps. halvempia jalustoja!)


      • Ei Rajalaa enää
        oksasenkadulle kirjoitti:

        Sama asiakaspalvelukoulutus on itäkeskuksen liikkeen henkkilökunnalla. Ylimielinen ukko laahustaa siellä kuin speden rautakaupassa, mumisee kysymyksiin jotain ympäripyöreää vastausta... Palvelu ei paremmaksi muuttunut, vaikka laskun summa nousi 1500€ tietämiin.

        Saman olen huomannut sekä Sanomatalossa, että Itäkeskuksessa.
        Passikuva otettiin (Itäkeskus) kuin hautajaisissa, ja objektiivia ostaessa (Sanomatalo) olivat kuin myrkkyä nielleitä. Todella tympeitä myyjiä Rajalacamera -liikkeissä. Mä asioin tästä lähtien muualla.
        Liikkeissä sitä kokee maksavansa nimenomaan palvelusta laitteiden lisäksi.


      • Vertailua
        tyytyväinen kerrankin kirjoitti:

        Niin suosittelen Optotekiä. Asiallista ja ystävällistä palvelua. Vanha tekijä myyjänä ja vaikka ei hymyä pukannut niin huumori oli paikallaan. Ja yritti auttaa, vaikka huomasi minunkin olevan joku noob aloittelija. (: Ostaisin sieltä kamerani jos se ei olisi rajalassa halvempi..
        Niin ja sieltä saa ihan samat tavarat ku rajalasta. Ei suuri liike(vain HKI) niin jotain saattaa puuttua, mutta ei tiedä ennen kuin kokeilee. (ps. halvempia jalustoja!)

        Rajalan lisäksi olen käynyt aina silloin tällöin Top Shot -liikkeessä (pakko vertailla hintoja) ja siellä on ollut aina mukavaa porukkaa. Täytyy sanoa, että Rajalassa on aina ahdistavaa asioida. Näköjään muutkin ovat huomanneet saman jutun.


      • Rajalan Ex-asiakas
        Vertailua kirjoitti:

        Rajalan lisäksi olen käynyt aina silloin tällöin Top Shot -liikkeessä (pakko vertailla hintoja) ja siellä on ollut aina mukavaa porukkaa. Täytyy sanoa, että Rajalassa on aina ahdistavaa asioida. Näköjään muutkin ovat huomanneet saman jutun.

        Hyvä, että muutkin kertoo kokemuksia näistä liikkeistä.
        Mäkään en enää Rajalalta meinaa mitään hankkia. Asiakkaana kuitenkin niille osittain tuo ostajat "leivän pöytään", joten jos ei se ikinä yhtään innosta hymyilemään tai auttamaan niin muitakin liikkeitä onneksi on. Aika moni näköjään kyllästynyt Rajalan mentaliteettiin. En ihmettele.


      • Kuvastelija
        tyytyväinen kerrankin kirjoitti:

        Niin suosittelen Optotekiä. Asiallista ja ystävällistä palvelua. Vanha tekijä myyjänä ja vaikka ei hymyä pukannut niin huumori oli paikallaan. Ja yritti auttaa, vaikka huomasi minunkin olevan joku noob aloittelija. (: Ostaisin sieltä kamerani jos se ei olisi rajalassa halvempi..
        Niin ja sieltä saa ihan samat tavarat ku rajalasta. Ei suuri liike(vain HKI) niin jotain saattaa puuttua, mutta ei tiedä ennen kuin kokeilee. (ps. halvempia jalustoja!)

        Olin ostamassa ensimmäistä digijärkkäriä 2005 niin soitin tuonne, niin oli kyllä töykeä puhelinkeskustelu. Olis pitänyt mennä paikanpäälle ja kun sanoin että mietin asiaa niin sanoi vaan että kaikessa rauhassa, meillä palvellaan maksavia asiakkaita.

        Nyt laitoin tarjouspyynnön nettisivulla olevan lomakkeen kautta uuteen 50d kameraan niin eivät vaivautuneet edes vastaamaan mitään.

        Tästä edes ostan kamerat ja tarvikkeet ihan mistä tahansa muualta kuin Rajalasta..


      • tolkku...
        Kuvastelija kirjoitti:

        Olin ostamassa ensimmäistä digijärkkäriä 2005 niin soitin tuonne, niin oli kyllä töykeä puhelinkeskustelu. Olis pitänyt mennä paikanpäälle ja kun sanoin että mietin asiaa niin sanoi vaan että kaikessa rauhassa, meillä palvellaan maksavia asiakkaita.

        Nyt laitoin tarjouspyynnön nettisivulla olevan lomakkeen kautta uuteen 50d kameraan niin eivät vaivautuneet edes vastaamaan mitään.

        Tästä edes ostan kamerat ja tarvikkeet ihan mistä tahansa muualta kuin Rajalasta..

        "Nyt laitoin tarjouspyynnön nettisivulla olevan lomakkeen kautta uuteen 50d kameraan niin eivät vaivautuneet edes vastaamaan mitään."

        Miksi tuollaiseen turhaan pyyntöön pitäisi edes vastata! Netissä on hinnat näkyvissä. Varmasti saat vastauksen jos olet ostamassa muutakin kuin yhden hikisen muutaman sadan euron rungon. Siinä ei katteet riitä enää turhaan kirjoitteluun.


      • köyhä..
        tolkku... kirjoitti:

        "Nyt laitoin tarjouspyynnön nettisivulla olevan lomakkeen kautta uuteen 50d kameraan niin eivät vaivautuneet edes vastaamaan mitään."

        Miksi tuollaiseen turhaan pyyntöön pitäisi edes vastata! Netissä on hinnat näkyvissä. Varmasti saat vastauksen jos olet ostamassa muutakin kuin yhden hikisen muutaman sadan euron rungon. Siinä ei katteet riitä enää turhaan kirjoitteluun.

        Laitoin lähikauppaan tarjouspyynnön yhdestä maitopurkista ja lenkkipötköstä, eivät vastanneet...


      • Proffa man
        köyhä.. kirjoitti:

        Laitoin lähikauppaan tarjouspyynnön yhdestä maitopurkista ja lenkkipötköstä, eivät vastanneet...

        Jaa, eipä ole ennenkään tarvinnut kauppojen ohjehintoja maksella, saahan sitä pyytää. Huono palvelua, jos ei mitään vastata.


      • repepaviaani
        Proffa man kirjoitti:

        Jaa, eipä ole ennenkään tarvinnut kauppojen ohjehintoja maksella, saahan sitä pyytää. Huono palvelua, jos ei mitään vastata.

        Töp Shotis sentään ees yritetään palvella tyhmiä asijakkaita jos myyjillä on aikaa..Rajalas alettiin heti vittuilla kun hain halpaa CF memorycardia miten filmin ostokin voi muuttua
        niin hankalaks ja kalliiks ei muuta kun jonotus numerot Rajalaan ja VIP asijakkaille oma
        kerros sanomatalossa mikä on muuten varsin ruma rakennus.


      • rfvjio
        tolkku... kirjoitti:

        "Nyt laitoin tarjouspyynnön nettisivulla olevan lomakkeen kautta uuteen 50d kameraan niin eivät vaivautuneet edes vastaamaan mitään."

        Miksi tuollaiseen turhaan pyyntöön pitäisi edes vastata! Netissä on hinnat näkyvissä. Varmasti saat vastauksen jos olet ostamassa muutakin kuin yhden hikisen muutaman sadan euron rungon. Siinä ei katteet riitä enää turhaan kirjoitteluun.

        ei rajalaan kannata mitään tarjouspyyntöjä laittaa..sieltä ei tule vastausta..eikä sieltä kannata ostaa mitään on sen verran tympeää porukkaa, ennemmin ostaa jostain muualta..mä en ainakaan edes vaivaudu rajalakameran sivuille.


      • wsdxcf
        tyytyväinen kerrankin kirjoitti:

        Niin suosittelen Optotekiä. Asiallista ja ystävällistä palvelua. Vanha tekijä myyjänä ja vaikka ei hymyä pukannut niin huumori oli paikallaan. Ja yritti auttaa, vaikka huomasi minunkin olevan joku noob aloittelija. (: Ostaisin sieltä kamerani jos se ei olisi rajalassa halvempi..
        Niin ja sieltä saa ihan samat tavarat ku rajalasta. Ei suuri liike(vain HKI) niin jotain saattaa puuttua, mutta ei tiedä ennen kuin kokeilee. (ps. halvempia jalustoja!)

        Optotek hyvä putiikki ja digitarvike myös..molemmista saa asiatuntevaa apua..


      • Rajalacamera riitti
        rfvjio kirjoitti:

        ei rajalaan kannata mitään tarjouspyyntöjä laittaa..sieltä ei tule vastausta..eikä sieltä kannata ostaa mitään on sen verran tympeää porukkaa, ennemmin ostaa jostain muualta..mä en ainakaan edes vaivaudu rajalakameran sivuille.

        Yritystä on ollut Sanomatalossa aikoinaan asioida, mutta ei niin happamia naamoja ja tympeitä vastauksia jaksa kukaan montaa kertaa kuunnella. Muulta ostan vastaisuudessa kalustoni vaikka työkseni kuvaan.


      • lskdjhgytu
        wsdxcf kirjoitti:

        Optotek hyvä putiikki ja digitarvike myös..molemmista saa asiatuntevaa apua..

        teknofocus..


      • RajalaCamera riitti!
        Entinen Rajalacamera asiakas kirjoitti:

        Joo, Rajalacamera sanomatalossa ei paljon palvelu.
        Se on "ostai ulos!"-meinikiä. Aika kummallinen asenne kun on kuitenkin niinkin tunnettu
        alan liike. Ehkäpä liiankin tunnettu, kun ei ystävällisyyttä enää riitä...

        Otsikko kertoo kaiken. Todella ikävää palvelua, joka ei saa asiakasta palaamaan liikkeeseen!


      • itestä huomannu
        Rajalacamera riitti kirjoitti:

        Yritystä on ollut Sanomatalossa aikoinaan asioida, mutta ei niin happamia naamoja ja tympeitä vastauksia jaksa kukaan montaa kertaa kuunnella. Muulta ostan vastaisuudessa kalustoni vaikka työkseni kuvaan.

        Ookko aatellu, että myyjä saattaa joskus peilata asiakkaan naamaa?


    • Enigma_x

      ... itse tarjousobjektiivin kerran. Valkoinen paketti jossa tarrat (koodit).

      Eipä sillä paketilla väliä, kun tarvittavat on siellä paketin sisällä :) Mieluummin maksaa 200 euroa vähemmän kuin 200 euroa kovapahvisesta canonin laatikosta ;D

      Palvelusta en osaa niinkään sanoa. Sanomatalossa oli vähän nihkeää, kun ostin halpis objektiivin. Mutta eipä minun sinne tartte jäädä jutustelemaan. Itiksessä taas en muuta tehnyt kuin hain toisen objektiivin, en jäänyt ihmettelemään sinnekään.

      Tosin olin kuullut aika monelta tuosta palvelusta...

      • ojhwsd

        se ei ole köyhän kuluttajan paikka, tavoittelevat rikkaita asiakkaita, köyhät pois jaloista pyörimästä.


    • Guuijbojjobbojboj

      Joensuun rajala pro shopin murtaen suomea puhuva ulkomaalaisvahvistus ei ainakaan halua palvella alkuasukkaita. Hyvin tympeään sävyyn vastaa mitä vastaa, jos vastaa ja katselee muualle. Kahdesti olen hänen kanssan asionut, molemmilla kerroilla todella ylimielistä palvelua.

      Taitaa motto olla: "Olen palvelu ammatissa ja kostan sen sinulle."

    • asiakaskin

      Minä taas olen Porin rajalasta saanut hyvää palvelua. Pari kameraakin viikonlopuksi kokeitavaksi.

    • Pro4523

      Pakko myöntää että hämmentävän tukkoista palvelua Rajalasta nykyään saa. Kokemukset sekä Postitalon (ent. Sanomatalon) ja Itäkeskuksen myymälöistä. Joskus vuosia takaperin kun Turussa asioin, oli meininki aivan eri. Saattaa olla että nykyään huono taloustilanne ahdistaa myyjiä, mutta töykeää ja epäasiallista käytöstä ei vaan voi ymmärtää. Jos Rajalan ajatuksena on saada asiakas ostamaan tavaransa netistä, muuttuu kyseisen kivijalkakaupan tilanne välittömästi onnettomaksi, koska Saksasta saan samat tuotteet sitten edullisemmin. Kynnys astua kyseisiin liikkeihin uudestaan sisään ei mulla ihan äkkiä toteudu, ikävä kyllä.

      • äärilaidat

        Ylivoimaisesti honointa palvelua olen saanut Porin Rajalassa ja parasta Turun myymälässä.
        Näyttää siltä, että yristyksen omistaja ei voi vaikuttaa palvelun laatuun.


    • Piraatteja siellä

      Valkoisessa olevat kamerat ovat piraatteja, Canon ei koskaan pakkaa kameroitaan valkoiseen pakettiin.

    • Valkoisessa

      Valkoisssa paketissa myydään ”tehdaskuunnostettuja” käytettyjä. Niissä on yleensä lyhyehkö takuu

    • Donner

      Kuopiossa hyvä palvelu!

    • Porkkari + jäkkäri

      Olen asioinut Sellon Rajalassa (Espoon Leppävaarassa) muutaman kerran. Myyjien käytöstä voin kuvailla aivan asialliseksi ja korttiakin on vingutettu.

      Postitalon Rajalassa olen pistäytynyt vain kerran, käytettyjä vilkuilemassa. Avuliaanoloinen kaveri tuli oitis juttusille ja juteltiin tovi mukavia, vaikka ilmoitin heti alkuun, että en osta sillä reissulla mitään vaan tulin pelkästään tutustumaan ohikulkiessani Helsingin uuteen keskustamyymälään. Saattaisin käydä vaikka toistekin ja tosimielellä.

      Korttiani olen vinguttanut fotoasioissa viimeksi eilen, asiamiespostissa. Päästiin yksityisen myyjän kanssa yhteisymmärrykseen objektiivin hinnasta enkä ole löytänyt tavarastakaan vikaa. Isomman pahvilaatikon sisään huolellisesti pehmustaen sijoitettu alkuperäinen pakkauslaatikko oli kullanruskea, logoilla ja teksteillä varustettu, ja kilkkeitä löytyi sisältä saman verran kuin osasin odottaakin.

    • noobifotaaja

      olen saanut itiksen rajalassa aivan hyvää palvelua.ei valittamista.

    • Anonyymi

      Tein Helsingin postitalon Rajalassa kamerakaupat. Ostin vielä muistikortin, jonka hinta tuntui kovin korkealta. Muistelin myyjälle ostaneeni saman kortin aiemmin muualta vain kolmasosalla tuosta hinnasta. Myyjä sanoi, että olin väärässä, ja että kortti ei voinut olla sama. Uskoin häntä, mutta myöhemmin huomasin, että myyjä puhui omiaan, kortti oli sama, tulin siis maksaneeksi tuosta kortista hirmuisen hinnan. Asiakaspalvelu suhtautui valitukseeni, kuin vika olisi ollut minussa, totesi vain, että heillä on "oma hinnoittelunsa" noissa korteissa. Myyjäkin oli varmaan tietoinen asiasta, mutta valehteli päin naamaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe