Paras ravintola?

miettii..

Missä sait parhaat ruoat, entäs missä on paras ja rehellisen iloinen meno illemmalla? emme ole ryyppykansaa vaan muutaman otamme ja hauskaa pidämme, joten räkälät ja yöklubit ei kiinnosta. :)

Kannattaako sataman näköalaravintoloissa käydä edes kerran loman aikana, ihan kokemuksen vuoksi? Nouseeko hinnat suomalaisen kukkarolle liian korkealle? (esim annos 30e->)

Kiitos jos viitsit vastailla! :)

tunnen alanyan aika hyvin joten jos et muista nimeä niin mainitse missä sijaitsee :) kiitos!

74

9240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viime kesänä

      Me kävimme kerran saman "hienossa" ravintolassa ja sanon, ettei ruoka ollut ihmeellistä, mutta kallis lasku kyllä tuli. Kaksi kertaa niin suuri, kuin vähän syrjemmällä. Ei se kokemus kyllä niin mahtava ollut, että toista kertaa olisimme menneet. Söimme vähän syrjemmällä, monessa paikassa kävi myös paikalliset syömässä ja olimme todella tyytyväisiä. Tarjoilijatkin olivat ystävällisiä ja mukavia. Lapset humioitiin hyvin.
      Paikat sijaitsivat ataturk-patsaalta poikkikatua poispäin satamasta. en muista katujen nimiä.

      • sannakatja

        itäisellä rannalla oli ainakin hyvä mutta se kiviravintola veden päällä oli huono ja kallis vaikka kaikki sitä kehuivat.


      • nasli
        sannakatja kirjoitti:

        itäisellä rannalla oli ainakin hyvä mutta se kiviravintola veden päällä oli huono ja kallis vaikka kaikki sitä kehuivat.

        Se on sitten saletin varma että kyseinen paikka on tosi hyvä, niin ruan suhteen, kuten myös henkilökunta, ei tupakoida työajalla, ei puhuta puhelimeen ja ei puhuta ohi suun, eli asiallista toimintaa koko jengiltä, joku pojista puhuu jonkin verran suomeakin. Heidän ruoka on hinta/laatu suhteessa aivan jees, ja aina on ruoka tasalaatuista, se on erittäin tärkeää, sillä sitä olen kaivannut kaikki nämä vuodet joita olen Alanyassa viettänyt, ja tämän paikan löydettyäni, suuntaan ainakin 2-3 krt lomani aika illastamaan, se on sen arvoista että sinne, vaikka asuisin Kleopatran puolella.Suosittelen lämpimästi!!
        En tunne heitä tai omistajaa muuten kun asiakkaana, mutta Rouva ja Herra ovat aina työssä myös, ja puhuvat englantia, ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä, koko henkilökunta.


      • sabah kahvalti
        sannakatja kirjoitti:

        itäisellä rannalla oli ainakin hyvä mutta se kiviravintola veden päällä oli huono ja kallis vaikka kaikki sitä kehuivat.

        Olin Alanyassa marraskuun eka pv. vielä, ja etsin lemppari ravintolaani Elite Gourmet, mutta harmikseni sitä ei enää ole siellä itäisellä rannalla Ananas hotellin vieressä. Kysyin siinä pihassa häärivältä mieheltä, et minne ravintola siirtynyt, kukaan ei tietänyt, joten siellä sai kunnon ruokaa, oli sitten annos mikätahansa, Iso puute jäi mun Alanyan matkaan!


    • turkiyeeee

      elite kleopatra-rannan puolella on ihan eliitti paikka!:)
      annokset suuria ja maukkaita ja muutenkin erittäin viihtyisä paikka =)
      suosittelen!

      • Suositus

        Parasta ruokaa saatte ainakin, kun menette 25M:n katua (sitä ylempää pääkatua) Topin paikasta vielä muutaman sata metriä itään, siis Obaan päin. Topin paikka on vastapäätä Sifalaria (Aurinkomatkat), ravintola on samalla puolen katua kuin Topi, en valitettavasti muista nimeä, laskeudutaan portaita alas noin puoli kerrosta, on kadun kulmassa, käynti molemmilta kaduilta. Myös paikallisten suosima, aivan IHANAA ruokaa ja hinta kohdallaan.


      • IpekHki
        Suositus kirjoitti:

        Parasta ruokaa saatte ainakin, kun menette 25M:n katua (sitä ylempää pääkatua) Topin paikasta vielä muutaman sata metriä itään, siis Obaan päin. Topin paikka on vastapäätä Sifalaria (Aurinkomatkat), ravintola on samalla puolen katua kuin Topi, en valitettavasti muista nimeä, laskeudutaan portaita alas noin puoli kerrosta, on kadun kulmassa, käynti molemmilta kaduilta. Myös paikallisten suosima, aivan IHANAA ruokaa ja hinta kohdallaan.

        Käytän itse eniten lokanta-paikkojaja ja vältän turistiravintoloita, mutta mennyt mukaan jos joku välttämättä haluaa suomalaisten suosimaan paikkaan, jossa myös puhutaan suomea.

        Topin paikassa olen ollut 2 kertaa, mutta ruoka on ihan samaa kuin muuallakin, ei sen kummempaa. Ihan hyvää silti. Heikin baarissa jotkut syövät joka jumalan päivä ja ylistävät ruokaa kaikkein parhaaksi, mihin ei millään voi yhtyä. Hyviä ruokapaikkoja on valtavasti, meillä tapana syödä mahdollisimman monessa eri paikassa eikä juuttua yhteen. Erinomaiseen tosin palaa myöhemminkin.

        Afiyet olsun eli hyvää ruokahalua!


      • ansuxxx
        IpekHki kirjoitti:

        Käytän itse eniten lokanta-paikkojaja ja vältän turistiravintoloita, mutta mennyt mukaan jos joku välttämättä haluaa suomalaisten suosimaan paikkaan, jossa myös puhutaan suomea.

        Topin paikassa olen ollut 2 kertaa, mutta ruoka on ihan samaa kuin muuallakin, ei sen kummempaa. Ihan hyvää silti. Heikin baarissa jotkut syövät joka jumalan päivä ja ylistävät ruokaa kaikkein parhaaksi, mihin ei millään voi yhtyä. Hyviä ruokapaikkoja on valtavasti, meillä tapana syödä mahdollisimman monessa eri paikassa eikä juuttua yhteen. Erinomaiseen tosin palaa myöhemminkin.

        Afiyet olsun eli hyvää ruokahalua!

        >Topin Paikassa on nyt uusi kokki ja ruokalista uudistunut. Ruoka on todella maukasta ja raikkaan makuista. Valinnanvaraa vaikka loman jokaiselle päivälle. Noutopalvelu pelaa edelleenkin ja suomenkielellä pärjää.


      • ö
        IpekHki kirjoitti:

        Käytän itse eniten lokanta-paikkojaja ja vältän turistiravintoloita, mutta mennyt mukaan jos joku välttämättä haluaa suomalaisten suosimaan paikkaan, jossa myös puhutaan suomea.

        Topin paikassa olen ollut 2 kertaa, mutta ruoka on ihan samaa kuin muuallakin, ei sen kummempaa. Ihan hyvää silti. Heikin baarissa jotkut syövät joka jumalan päivä ja ylistävät ruokaa kaikkein parhaaksi, mihin ei millään voi yhtyä. Hyviä ruokapaikkoja on valtavasti, meillä tapana syödä mahdollisimman monessa eri paikassa eikä juuttua yhteen. Erinomaiseen tosin palaa myöhemminkin.

        Afiyet olsun eli hyvää ruokahalua!

        Lokantoissa paras hinta /laatusuhde lounasruokana, illalla löytyy hyviä paikkoja eri puolilta Alanyaa.


    • ev

      Ataturkin patsaan lähellä oleva Ev-ravintola on mahtava. Todella hyvät ruuat eikä hinnatkaan ole päätä huimaavia... Mutta tämä on vaan mun mielipide!!

      • herkkua

        On meillä että käymme ihan ekana iltana syömässä ihanassa Grazy familyssa joka on itäisellä rannalla. Katua en kuollaksenikaan muista, mutta se on poikkikatu pääkadulta ja aika pitkälle joutuu kävelemään. Jos en väärin muista, niin se on heti sen migroksen jälkeinen poikkikatu kun kävelee poispäin keskusta, tai sitten se on se migroksen edellinen poikkikatu. Henkilökunta puhuu hyvin suomea ja ottavat lapset ihanasti huomioon ja sapuska on todella taivaallista. Ainakin se mitä me ollaan aina syöty. Me ei koskaan kyllä syödä listalta vaan pyydetään mitä halutaan ja aina ollaan syöty semmonen sapuska, jossa on isolla lautasella salaatit, toisella tulee turkkialaisia lihapullia, broiskun varrasta, naudanlihaa, riisiä, vihanneksia, njam se on kyllä ihanaa. Siitä voi sitten jokainen ottaa sitä ruokaa mistä tykkää :)

        Toinen ihana paikka on ihan siinä torin vieressä olikohan sen nimi Al döne, vähän pikaruokapaikan näkönen, mutta ruoka on mitä parhainta ja se Ayran on ihanaa kun tekevät sen itse.


      • Gunaydin

        Pihvipaikoista olen samaa mieltä että Ev on hyvä. Ruoka oli herkullista eikä hinnatkaan päätä huimaavia :) Paikallisesta ruoasta tykkäsin Gunaydin ravintolassa. Siellä on edullista ja hyvää ja palvelu on tosi ystävällistä ja asiallista. Hauskoja heppuja siellä on töissä :) :)


      • mmm,,,,
        Gunaydin kirjoitti:

        Pihvipaikoista olen samaa mieltä että Ev on hyvä. Ruoka oli herkullista eikä hinnatkaan päätä huimaavia :) Paikallisesta ruoasta tykkäsin Gunaydin ravintolassa. Siellä on edullista ja hyvää ja palvelu on tosi ystävällistä ja asiallista. Hauskoja heppuja siellä on töissä :) :)

        Vai hauskoja heppuja töissä? Saiko niiltä edes sydä rauhassa? Oliko minkä hintaista syödä siellä? Puhuvatko he suomea?


      • Musamies
        Gunaydin kirjoitti:

        Pihvipaikoista olen samaa mieltä että Ev on hyvä. Ruoka oli herkullista eikä hinnatkaan päätä huimaavia :) Paikallisesta ruoasta tykkäsin Gunaydin ravintolassa. Siellä on edullista ja hyvää ja palvelu on tosi ystävällistä ja asiallista. Hauskoja heppuja siellä on töissä :) :)

        Ruoka oli aika keskinkertaista ja mautonta!


    • Alanyan tallaaja

      käy ihmeessä katsastamassa heikinbaari. vaikka onkin "suomibaari", silti oikein mukava meininki iltaisin ja henkilökunta asiallista. viime vuonna siellä oli sunnuntaisin turkkilainen ilta (joka ei maksanut mitään), napatanssia ja sellasta ihan turkkilaistakin menoa. :) jatkavatkohan sitä tänäkin vuonna....

      toki jo maisemien takia kannattaa käydä satamassakin, siellä hinnat ovat tietty korkeammat, mutta yhden illan sitä varmaan voi panostaa siihenkin. red tower -ravintolasta hyvä näkymä alas satamaan ja siellä pannaan alanyalaista oluttakin.

      • sunway arska

        Heikibaarin lähelle,tais olla seuraava sivukatu on avattu uusi Cubana niminen ravintola.Mahtava ruoka,paras pippuripihvi mitä Alanyassa tuli syötyä.Palvelu ei ravintolassa voi enää tästä parantua.Heikibaarissa saa kyllä ihan hyvää carry kanaa 20tl,mutta Cubanassa saa mahtavan pippuripihvin 27tl,ja hintaero ruokien välillä vain 7tl n3.5€ ja ruuissa sitten mahtava ero.Cubana oli ainoa ravintola missä myös pihvin kypsyys oli asiakkaan haluama,Heikin baarissa oli 2plättyä,ja toinen oli medium,toinen kypsä ja ei hyvää lihaa"sitkeää"tais olla sitä Finnish Kebab lihaa"miau".Meitä oli aina 4henkeä syomässä ja kaikki oli samaa mieltä,Cubana oli paras ja tuonne menen itsekin seuraavalla kerralla


      • lokanta amiral

        Kaikki oli tosi kammottavia paikkoja. Satamassa kallista! Iltaisin diskoissa paskaa musaa ja kauhea meteli!


    • Alanya58

      Sarayssa oli löytö! Siis Baronessa hotellin takana. Ruoka oli hyvää ja hinnat kohtuulliset!

      • eating...

        5e seisovapöytä ja on hyvät sapuskat ja erittäin siisti paikka!


    • tedu

      Paikallisten suosima hotelli Denizatia vastapäätä 25m:n kadulla. Kävin viimeksi 3 vuotta sitten ja silloin ainakin ruoka oli hyvää ja hinta kohtuullinen. Luulen että paikka on edelleen olemassa tosin hinnoista en tiedä tätä nykyä mutta silloin ne oli puolet halvempii kuin sataman ja keskustan ravintoloissa. Paikka on tunnettu leivistä ja keitoista auki 24t. Varsinainen menopaikka se ei ole, mutta siellä vois käydä syömässä ja jatkaa sitten muualle 25m.n kadun baareista (tosin joskus ruotsalaiset ja saksalaiset saa aikaan vipinää tässä paikassa). Toinen hyvä paikka oli Bison (en muista tarkkaa sijaintia, mutta jossain länsipuolella Atatürkin ja 25m:n kadun välissä, mennään vielä reilusti vesipuistosta Antalyaan päin) ja sitten tietysti Sedir restaurant Damlatas sokakta( vesipuistolle vievältä kadulta eteenpäin eli Bavyera Mola Sunway hotellit jne. siit vähän eteenpäin) ruoka hyvää mutta kalliimpaa ja heillä on tosi hygieeniset WC:t. En tiedä Alanyan nykyistä tasoa mutta silloin halvimmat hyvät ruokapaikat löyty 25m:n ja Damlatas kadulta. toivottavasti tästä oli apua.

    • Ravintoloita varmaan useita satoja. Oman matkan paras oli mielestäni EV Secret Garden, pääkadun varrella. Samaa ravintolaa kuin EV, mutta siellä takapuolella. Huomattavasti rauhallisempi meno kuin siinä kadun puolella. Satamassa Red Tower oli ihan hyvä ja niillä myös oma panimo siinä, ainakin oikeesti paikallista olutta tarjolla.

    • Parasta se

      Green House , kaksvitosen varrella,Kleopatran puolella. Kannattaa ehdottomasti mennä. Itse käymme joka kerta Alanyassa käydessä useamminkin riippumatta siitä missä päin Alanyaa asumme.

    • Olin lasten(3:n) kanssa parin viikon lomalla Alanyassa parasta ruokaa saimme Planet restaurantissa eli Askon baarissa. Ruokailimme useampaan kertaa kyseisessä ravintolassa ensimmäisen "taivaalisen" ja herkullisen kokemuksen jälkeen ja hinnatkin oli kohdallaan, muistaaksen lankkupihvi johon ihastuin maksoi n.25tl eli alle 15€. Se sijaitsee kleopatra rannan puolella lähellä esim. margaritta ja kleopatra hotellien lähellä ja samalla kadulla oli kippis baari ja marco polo!

    • Drinksuja jos otatte pyytäkää tässä paikassa tarzanin erikoinen ei löydy drinkki listalta raikas ja hyvän makuinen drinkki!! Myös minua olisi himoittanu "akvaario" mutta ku olin ainut aikuinen seurueessa olisi ollu ollu hieman liian paljon juomista yhdelle!!;)

      • ...

        Oba oli tosi hyvä ja halpa, tosin alkoholia niillä ei oo, mutta kaljat ne haki meille jostain lähikaupasta. Yhtenä päivänä syötiin 2xhampurilaisateria ja 3xjuustohamppariateriat 5 vesipulloa = 30liiraa eli n. 15€ (siihen tuli lisäksi jotku toosi hyvät jälkiruuat). En muista mitä makso sillä kertaa ku syötiin vähä isommat ateriat kaljalla. Mutta tuo edellä mainittu oli halvin, kallein oli "Askon baari" The Planet siellä ruuat ja juomat makso n. 135liiraa, sillä kertaa mä söin kiinalaista, 2xashmanish kebab(tai joku sinne päin), ranskalaiset ja tortillalautanen juomat (siideri, lonkero, olut, raki ja 2xlimua), tortillalautasesta ei tarvinnu maksaa ku siitä ei oikeestaan mitään syötykkään ku oli niin pahaa.


      • no capisco
        ... kirjoitti:

        Oba oli tosi hyvä ja halpa, tosin alkoholia niillä ei oo, mutta kaljat ne haki meille jostain lähikaupasta. Yhtenä päivänä syötiin 2xhampurilaisateria ja 3xjuustohamppariateriat 5 vesipulloa = 30liiraa eli n. 15€ (siihen tuli lisäksi jotku toosi hyvät jälkiruuat). En muista mitä makso sillä kertaa ku syötiin vähä isommat ateriat kaljalla. Mutta tuo edellä mainittu oli halvin, kallein oli "Askon baari" The Planet siellä ruuat ja juomat makso n. 135liiraa, sillä kertaa mä söin kiinalaista, 2xashmanish kebab(tai joku sinne päin), ranskalaiset ja tortillalautanen juomat (siideri, lonkero, olut, raki ja 2xlimua), tortillalautasesta ei tarvinnu maksaa ku siitä ei oikeestaan mitään syötykkään ku oli niin pahaa.

        Molto stupido puttana.


      • ... kirjoitti:

        Oba oli tosi hyvä ja halpa, tosin alkoholia niillä ei oo, mutta kaljat ne haki meille jostain lähikaupasta. Yhtenä päivänä syötiin 2xhampurilaisateria ja 3xjuustohamppariateriat 5 vesipulloa = 30liiraa eli n. 15€ (siihen tuli lisäksi jotku toosi hyvät jälkiruuat). En muista mitä makso sillä kertaa ku syötiin vähä isommat ateriat kaljalla. Mutta tuo edellä mainittu oli halvin, kallein oli "Askon baari" The Planet siellä ruuat ja juomat makso n. 135liiraa, sillä kertaa mä söin kiinalaista, 2xashmanish kebab(tai joku sinne päin), ranskalaiset ja tortillalautanen juomat (siideri, lonkero, olut, raki ja 2xlimua), tortillalautasesta ei tarvinnu maksaa ku siitä ei oikeestaan mitään syötykkään ku oli niin pahaa.

        Tietty jos halpaa hakee niin hampurilaisia saa halvalla mutta mielestäni ku lomalla ollaan niin syödään muutaki ku hamppareita niitä saa kotonakin joka nurkalta!! Jokainen omalla tavallaan..


    • Locanta Late

      Flash, Cello, Turan Usta, Ottoman´s House! Paikallisissa saa hyvää maukasta ja kunnon mausteista ruokaa!

      • Missä tämä Turan Usta sijaitsee, ei tahdo Googlen karttapalvelulla löytyä?


      • Mää määä määääää!
        eero_piirto kirjoitti:

        Missä tämä Turan Usta sijaitsee, ei tahdo Googlen karttapalvelulla löytyä?

        Cigerci TURAN USTA
        Tevfikiye Cad. Fatik Sok. Kemaloglu
        Apt No: 17 A


    • Hyvvväää ruokkhaaa

      Flash, Turan Usta (loistavaa paikallista), Oasis, Ottoman.

      • Otto- ja petomaani

        Flash, Turan Usta, Oasis, Cello, Ottoman´s House, paikallinen ainoa kiinalainen oli myös huippuravintola! Kävimme kahden viikon aikana eri paikoissa joka ilta. Oli hienoa tutustua mahtavaan ruokakulttuuriin. Paikalliset mestat, joissa ei osattu edes englannin alkeita oli hyviä ja halpoja.


    • Nam nam nami nam!!!!

      Suosikkiruokapaikat. Turan Ustassa loistavaa paikallista ruokaa. Siellä ei kylläkään myydä alkoholia. Mutta parasta ruokaa. Maistakaapa Lampaan maksaa... nam vesi tulee kielelle....

      • Jebou1

        Harvemmin tullut käytyä ravintolassa syömässä, mutta itse tykkään kippiksen pizzasta, siihen hairahdin aina välillä.. :) suht. kovat hinnat kylläkin oli, mutta joskus on hyvä maksaa ja mitään ei saa ilmatteeks!


    • Oasis ja Turan Usta

      Turan Usta ja Oasis

    • boohga

      -Ev : Muuten ei niin ihmeellinen, mutta pitsat on isoja ja hyviä.
      -Heikin Baari : Ruoka ei ole niin ihmeellistä, mutta hyvä meininki ja halpaa juoda happyhourin takia.
      -Konak : aivan sairaan hyvät pihvit ja ystävällinen ja asiallinen palvelu.
      -Menu-place : Kallis, mutta ruoka on todella hyvää.
      -Bar Celona : Kannattaa kysyä mitä tarjoilijat suosittelevat, ruoka on todella hyvää ja oikeahintaista ja paikka on kaunis.
      -Cha-cha: hyvä meininki, hyvät ruuat ja suht. halpaa juoda.
      -Zorro : Halpaa syödä ja ruokakin on ihan hyvää.

    • me

      Paras ruoka alanyassa Real Brotherissa!

    • Alanyatyttö

      itse en Ev stä tykännyt ollenkaan. Mielestäni suosittu vain siksi kun siinä liehuu deturin lippu, ruoka ei ollut kummoista. Ja musiikki liian kovalla, joku laulaja sielllä hoilotti. Kaiutin soi suoraan korvamme juuressa ja kun pyysimme että sitä siirrettäisi, nämähän teki työtä käskettyä. mutta kun vieressä olevassa pöydässä myös valitettiin melusta he käänsivät vain kaiuttimet takaisin meihin päin.. No osa tykkää osa ei.. Tarjoiliatkin käyttäytyivät todella ylimielisesti ja nyrpeästi.. Odotin parempaa ruokaa/palvelua sinne mentäessä..

    • Ravza

      Ravza restaurant! Sijaitsee siis basaarialueella ja siinä vieressä oli joku toinenkin ravintola. Paikalliset käy paljon siellä syömässä. Alkoholitarjontaa ei ole mutta kebab annokset on jumalallisia! Ja aina saa omenateetä ja karkkia ilmaiseksi kun on syönyt. Mukavat tarjoilijat myöskin ja todella mukava vanhahko miesomistaja! Onko kukaan muu syönyt siellä?

      • Al

        Viime vuonna käytiin joka päivä Ravzassa sekä tänä vuonna muutaman kerran. Hyvä ruoka.


      • Alanyaan ihastunut

        joka kerta kun käydään Alanyassa niin Ravzassa on käytävä . Ihana ruoka !


    • jop65

      konak oli hyvä.

    • tropical beach

      Käykääpä katsastamassa Tropical Beachin ruokaa, siistiä ja hyvää, palvelu pelaa, eikä roikuta iholla, hinnat kohtuullisia, eikä lisämaksuja, päinvastoin saat bonuksena vielä jälkiruokaa, kannattaa käydä 1

    • IitaJustiina

      Cafe Mai! Hyvä ja edullinen ruoka sekä isot annokset!

      • its me again

        paras ruoka oli mielestäni villa okassa ! oi että kun olikin hyvää ja syödä sai ihan rauhassa plus ihanaa kitaran soittoa ja laulua ja nätti valaistus ! tästä paikasta tykkäsin kovin ja ruokailun jälkeen tuotiin vielä hedelmiäkin pöytään =)

        myös han texmex oli hyvä paikka, siellä tosin vähäsen ehkä omasta mielestäni kallista. Mutta tarjoilijat tosi mukavia !


      • Suosittelen

        Joo tää Cafe Mai oli tosi hyvä, ruoka oli perinteisen turkkilaista mutta kahvi suomalaista, ja näköala sataman suuntaan. Sijaitsee satamassa baarien yläpuolella Kaptain-hotellin vieressä


      • Ceepe
        Suosittelen kirjoitti:

        Joo tää Cafe Mai oli tosi hyvä, ruoka oli perinteisen turkkilaista mutta kahvi suomalaista, ja näköala sataman suuntaan. Sijaitsee satamassa baarien yläpuolella Kaptain-hotellin vieressä

        Jep ja Cafe Maista saa myös aitoa Hartwallin lonkeroa...


      • käykää katsomassa
        Ceepe kirjoitti:

        Jep ja Cafe Maista saa myös aitoa Hartwallin lonkeroa...

        Cafe Mailla on uudet nettisivut osoitteessa cafemai.fi


      • Turusta turkkiin
        Suosittelen kirjoitti:

        Joo tää Cafe Mai oli tosi hyvä, ruoka oli perinteisen turkkilaista mutta kahvi suomalaista, ja näköala sataman suuntaan. Sijaitsee satamassa baarien yläpuolella Kaptain-hotellin vieressä

        Ruoka hyvää, annokset sopivia, kiitos aidon turkkilaisen kokin .hinnat hipoo suomen hintoja.Omistaja pariskunta taas jäyhän oloisia, välillä jopa liian tungettelevaa.Turkissa tosiaan ravintoloitsijat tulevat juttelemaan ja ovat iloisia...täällä tulee myös ,mutta ehkä ei sovi suomalaisen perusluonteeltaan vakavan ja huumorin tajuttoman ihmisen käytökseksi.omistajat eivät arvosta henkilökuntaa se paistaa jo kaukaa läpi.Paikka ei mitenkään viihtyisä , tylsä ja kolkko.ulkoterassi pieni ja aurinkokaan ei oikeen osu kuin aamusta.Ei parkkitilaa .tähän paikkaan kun istahtaa ,unohtaa olevansa ulkomailla..niin tulee karu peräpohjola mieleen.


    • neitinäpsä

      Moi. Lähellä taksien kääntöpaikkaa, kalelle nousevan tien varressa, Park Alanya hotellin vieressä on aivan loistava perheravintola, nimeltä KÖFTE DE KÖFTE. Todella hyvää ruokaa ja isot annokset ja aina leipää, hedelmiä yms.

      Hinnat edulliset ja ruoka periaatteessa perinteistä turkkilaista ruokaa, vähän kuin kotiruokaa suomessa, mutta aivan taivaallisen hyvää. N. 10-25 liiralla saa ison annoksen ja valikoima on hyvä. Ravintolassa tarjoilee ja ottaa tilaukset vastaan itse omistaja ja siellä ei ole noita lääppijöitä vaan saa syödä rauhassa ja samalla seurata kaupungin keskustan vilinää rauhalliselta paikalta. Omistajan vaimo tekee kaikki ruuat itse ja apuna häärii tarjoilemassa perheen poika. Todella mukava paikka ja ystävällinen palvelu. Varsinkin kanapata tai lihapullat ovat todella herkullisia. Suosittelen ravintolaa.

    • Alanyaan ihastunut

      Minun mielestäni Topin paikan ruoka on kiistattomasti parhaasta päästä. Todella hyvää, sekä hinta-laatusuhde kohdillaan. Topin paikassa nimestä huolimatta turkkilainen henkilökunta. Sijaitsee Sifalaria vastapäätä.

      • topin fani

        Olen kanssa samaamieltä Topin paikassa ruoka on hyvää. Topin paikassa henkilökunta käyttääytyy asialisti ,mitä ei monessakaan Alanyan ruokapaikassa ole vaan sitä törkeetä hiplaamista.


      • leena5551
        topin fani kirjoitti:

        Olen kanssa samaamieltä Topin paikassa ruoka on hyvää. Topin paikassa henkilökunta käyttääytyy asialisti ,mitä ei monessakaan Alanyan ruokapaikassa ole vaan sitä törkeetä hiplaamista.

        onks topin paikka auki myös marraskuussa


    • oma suosikki

      Oma suosikki on Merlot-ravintola satamassa, lähellä punaista tornia ja red tower-hotellia. Ruoka on maistuvaa, hyvä valikoima viinejä, englanninkielentaitoinen henkilökunta ja hyvä palvelu. Hinnat mun lompakolle sopivat, ei halvin muttei kalleinkaan, keskihintainen. Tuolla näkee iltaisin myös paikallisia, tulevat kuuntelemaan livemusiikkia ja syömään. Missä tahansa päin maailmaa se on hyvän ravintolan merkki. Heillä on ainakin sesonkiaikaan noutopalvelu hotelleista, en tiedä miten on seongin ulkopuolella. Kannattanee kysyä jos on tarve kuljetukselle. Vaikka satamaan on kyl ihan helppo kävellä keskustasta, ehkä 15min matka normaalia kävelyvauhtia.

    • mksv67

      DeJardin, erinomainen ruoka ja edullinen muihin verrattuna. Sataman ruokapaikat kalliita ja ruoka ei vedä vertoja vähän syrjempänä oleville ruokapaikoille. Tämä todettu jo useampana vuonna.

    • ritukax2

      Mikä on Topin paikka Alanyassa?

      • vesta11

        Ruokaravintola 25m kadulla melkolailla itäpäässä.Keskustasta päin oikealla.


      • kleoparta1
        vesta11 kirjoitti:

        Ruokaravintola 25m kadulla melkolailla itäpäässä.Keskustasta päin oikealla.

        Hoidan sut ulos täältä mesoomasta, ääliö. Sä pilaat jokaisen keskustelun kommenteillasi. Eikö sulla oikeesti ole omaa elämää (no ei). Tää on sulle se ainoo keino "tavata ihmisiä" ja täälläkin olet ihan yksin. Juttelet vaan itsesi kanssa.. Voi sua.

        Mä olen nainen.

        Sä et ole edes mies. Et osaa hallita edes omaa elämääsi.


    • Meribassi

      Itse olen tykästynyt Bacus ravintolaan. Se on lähellä Kleopatra rantaa, samalla kadulla Heikin baarin kanssa, mutta rauhallisempi kuin kadun muut ravintolat. Olen käynyt myös muissa ravintoloissa (mm. Merlot), mutta kerta toisensa jälkeen tie vie kuitenkin Bacukseen, jos ei jaksa testailla eri paikkoja ja haluaa varmasti hyvää ruokaa. Erityisesti jos haluaa syödä hyvää kalaa niin suosittelen Bacuksen "sea bass & sour sauce" annosta, siihen ovat monet muutkin suosittelujen mukaan tykästyneet. Kanaruoat ja erityisesti kanakebab ovat myös hyviä.

      Henkilökunta on ystävällistä ja asiallista sekä heiltä löytyy myös ilmainen noutopalvelu, eli tulevat hakemaan hotellilta, jos heille soittaa.

      Bacuksen kotisivuilta löytyy muutama sananen myös suomeksi: http://www.bacusrestaurantbar.com/suomeksi

      • rafl

        Ravza sekä Flash mun suosikkejani!


      • Alanyan kuningas
        rafl kirjoitti:

        Ravza sekä Flash mun suosikkejani!

        Flash on myös meikäläisen kantapaikka. Paljon paikallisia -ei siis mikään turistirysä.


      • tghthty
        Alanyan kuningas kirjoitti:

        Flash on myös meikäläisen kantapaikka. Paljon paikallisia -ei siis mikään turistirysä.

        Flash on teennäisen palvelun paikka. Ravzassa saa olla ja mennä ihan rauhassa ilman tarjoilijoiden häirintää ja teennäistä paskanjauhantaa.


    • Meribassi

      Hyvä muuten, mutta kun ei sulta nyt kysytty. Sitten kun kysytään "rafl, mitkä on sun suosikkejasi", niin sitten on vuorosi vastata.

    • Cello Fan

      Cello

    • Alanya fani

      Olemme käyneet alanyassa 15 kertaa,monia ruokapaikkoja on käyty.Itse tykkäämme Topin paikasta,kaikki Turkkilaisia,kokit Topin(Adburre) veljiä.Ei hullua menoa,saa rauhassa syödä..Jan ja Joop Topista itään ja Samin paikka ennen Topia sivukadulla.Heikin baarissa voi käydä,ruoka keskinkertaista,tarkista aina laskusi,sopii nuoremmille,me ei enää tykätä,kun ei saa syödä rauhassa.Ja ne 2 yhden hinnalla on limupaukkuja.

    • Alanya fani 2

      Kokeilisit joskus jotain muutakin kuin suomalaisten mukaan nimettyjä baareja, niin saisit vähän enemmän irti lomastasi.

      • Ei mennä ryyppäämään

        Joo , ei mekään mennä sinne ryyppäämään maistelemaan vai viinejä.
        Missäs ne parhaat kapakat taas olivatkaan?
        Ei me mennä sinne ryyppäämään , vaan nauttimaan luonnosta.
        Entä missä sijaitsevat ne halvimmat itse keitettyä Wiskiä myyvät
        viinakaupat?


    • hdh

      little kitchen on hyvä ja paikallisten suosima

      • MUTFAK

        Ehdottomasti paras on eli MINI MUTFAK


    • JUKOLAN JUSSI HML

      JUKOLA JUSSI

    • Niiiiin maukasta

      Lokanta Su. Lammas sulaa suuhun. Oi ja jälkkärinä hedelmiä. Aika arvokasta. Tiedän, hain Tripadvisorista. On myös nettisivut enkuksi.

    • MINI MUTFAK 2

      MINI MUTFAK ehdottomasti paras ja edullisin lounaspaikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe