napakoru - ikäraja ?

anskiafffe

eli siis olen 14 vuotias ja tahtoisin napakorun. minkä ikäisenä sen saa ottaa ilman vanhempien lupaa, kuulin ainaskin kaverilta että 15 vuotias olisi, onko totta ?

entäs miten se ikä sitten todistetaan jos on sen ikäinen ettei vanhempaa tarvitse ? :o

auttakaa pliiis

22

11626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17-v

      Se lävistysliike, missä ite oon käyny, vaatii 16 vuoden iän, voi tietty olla niitäki, mihin pääsee nuorempana. Ja tuolla se ikä "todistetaan" monisteella, minkä joutuu täyttämään, rastittamaan, et on täyttäny 16, ymmärtää toimenpiteen pysyvyyden jne

    • Niin.

      No milläs nyt yleensä ikä todistetaan? Oliskos henkilötodistus mitään, hmm? Henkilökortti, passi yms. Oivoi..

      Ja hyvin usein se ikäraja on 16 vuotta.

    • take-me-to-the-horizon

      Sä et pysty tekemään mitään ilman sun huoltajien lupaa niin kauan ku olet alaikänen. Toi 16-vuotta on useimmiten se raja ettei vanhemman tarvi tulla mukaan, lupa pitää silti olla.

      Ja ne lävistäjät jotka tekevät alle 18 vuotiaille ilman vanhempien lupaa eivät voi kovin fiksuja olla (mitäs sitten ku vihaset vanhemmat alkaa hyppiä silmille?), eikä työmoraali oo kohdillaan. (lue: ammattitaito ei välttämättä ole paras mahdollinen.)

      • nimetönnnn

        nolol ei vanhempien tarvi tulla mukaa vaik ois 8 tarvii vaa lupalapun niilt jos on numero ja allekirjotus


    • Tyhmät lävistäjät
      • pikkahumu

        itse olen kuullut, että lävistyksen saa kuusitoistavuotiaana ilman vanhempien lupaa, mutta monesti se riippuu liikkeestä.


    • juli6

      enny tiiä varmaan ikärajaon mun mielest 11v

    • redellica

      Kaikkein parasta olisi neuvotella vanhemmilta se lupa. Itse hankin napakorun 17-vuotiaana, ja fiksu lävistäjä halusi tarkistaa vanhemmiltani, että lävistyksellä on varmasti heidän hyväksyntänsä. Hän siis kysyi vanhempieni puhelinnumeron ja soitti isälleni, joka sitten aiemmin sovitun mukaan antoi sen luvan.

      Oli todella hyvä asia, että minulla oli vanhempien lupa korulleni, sillä se oli parani hitaasti ja oli todella kipeä. Olisi ollut kurjaa yrittää salailla kipua kotona.

    • asdfghjklöäby

      ite otin ainaki 1½ kuukautta sitte jkl ja siel ei ollu tavallaa ikärajaa me vaa kysyttii et onks napakoruu joku ikäraja se oli vaa et no sama vaikka oisit 1 ni ottamaa vaa ja tosiaa 14 vuotiaana otin : )

      • Neulatyynyt

        Missä helvetissä otit lävistyksesi? Pelkästään jo tuon lauseen takia saisi puljun sulkea. Paitsi jos kyseessä vain korun osto niin sitten sejasama.


      • :oo

        missä liikkeessä otit jyväskylässä napakorun ?:) olen itse 13 ja haluaisin!


      • ei siin si mitää?
        Neulatyynyt kirjoitti:

        Missä helvetissä otit lävistyksesi? Pelkästään jo tuon lauseen takia saisi puljun sulkea. Paitsi jos kyseessä vain korun osto niin sitten sejasama.

        no jos oli vanhempien lupa??


      • Kanojenkunkku

        Missä likkeessä otit sen?


      • jenskuuup

        No mun serkku on 13 ja sillä on ollu napakoru jo vuoden


    • Kyrpiintynyt

      Itse napakorun saat toki vaikka 1 vuotiaana. Lävistys on asia erikseen!!

    • Kulli6969

      Haistakaa paska

    • Kuulloipapillyipa123

      No ainakin sen voi ottaa 15 tai 14vuotiaana ei sillä ole väliä :-)







      )::)

    • Slupjah

      No yks mun tuttu on ottanut napakorun kaksitoista-vuotiaana.

    • 14vtyttötietää

      Ite oon 14v ja kävin ottamassa lary piercing nimisessä lävistysliikkeessä. Siellä ikäraja vissiin 15? Mutta jos huoltaja on soittanut etukäteen tai tulee paikan päälle niin sekin on mahdollista. Suosittelen muuten paikkaa kovasti vaikka hinnat ovat kovat.

    • Anonyymi

      hei tyyppi on jo 25 ooks ottanu sen

    • Anonyymi

      No siis mäki haluun napakoru mut äiti ei anna lupaa ja nii

      • Anonyymi

        Fiksu äiti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe