hidas pulssi?vaarallinen?

pelottaaa.......

Onko se siis vaarallista? Minulla on suoralta istumalta otettuna pulssi 56?? Siis oikeesti!! Alkaa pelottaa! OK otin tossa kl 8 ja yhden 10mg ranopriinin mutta ei kait se nyt noin hyvin laske sitä pulssia? Olisin kiitollinen jos joku voi vastata!

38

18713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skeptikko

      ihan normaali pulssi joten miksi panikoit. Onko olosi jotenkin huono tai jotain. Ja mitä tarkoitat OK:lla

    • ,

      pulssi ja tuo lääkekin on pulssia jonkin verran laskenut. Ei tuo 56 ole mikään epätavallisen matala

      • alkup............

        Onko vaaraa kun se on 106/60 ja pulssi siis sen 54! Eihän se voi olla normaalia, varsinkaqan kun on kyseessä minä! Olen sairaan lihava enkä mitenjkään hyvänkuntoinen....


      • hjhjh
        alkup............ kirjoitti:

        Onko vaaraa kun se on 106/60 ja pulssi siis sen 54! Eihän se voi olla normaalia, varsinkaqan kun on kyseessä minä! Olen sairaan lihava enkä mitenjkään hyvänkuntoinen....

        Verenpaineesi on melko alhainen, mutta ei sekään vaaraksi ole. Pääasiassa hyvä asia. Huimaako? Alhaiset paineet sekä hidas syke voivat molemmat aiheuttaa sitä. Onko pulssisi aina ollut alhainen vai nyt äkillisesti alentunut? Joillain se on luonnostaan alhainen, vaikkei olisikaan kuntoilija. Ellei sinulla ole mitään oireita, niin ei hätää. Sydämesi on tarpeeksi vahva, että se jaksaa pumpata verta riittävästi vähemmälläkin kiireellä :)


    • miri70

      Itselläni on ollu aina matalat paineet ja pulssi (80-90/30-45 pulssi 40-55), kaikki jotka niitä on multa mitannu kyselee; et huimaako ym. mut ku oon tottunu "elään niitten lukemien kans" ei mulla ole mitään oireita tai sit vaan en oo niitä huomannu :)

      • matala pulssi aina

        on ollut pulssi siinä 44 - 48 ja joku s-hoitaja sanonut, että on hevosenpulssi!
        Nyt lääkäri tänään sanonut että on niin alhainen, että pitäis sydämentahdistaja jo laittaa!
        Painaa 134 kg/176 cm ja on astmaa, diabetes, verenpaine, polvet odottaa uusia niveliä, uniapneaa jne, kuten lihaville tulee ja ikää nyt 57v!


    • pumppuvikanen

      vielä vuosi sitten minulla oli verenpaineet n 160/100 tai jotain sinne päin, syke ei laskenut alle sadan kuin nukkuessa. Keväällä sitten tuli lähtö sairaalaan, muutama päivä teholla ja viikko osastolla. Puhuttiin karfiomyopatiasta, on vasen puoli laajentunut pahasti. Sain sairaaalasta lääkkeet ja syke on nykyään 55-75, paineet 120/70. Kuulemma sydän toimii paremmin näillä paineilla ja sykkeellä.

      Mitä muutoksia:
      - Kylmä tuli mm kevätpilkkijäillä helpommin, ennen kestin -30 asteessakin vielä tehdä töitä avokäsin, ei ollut kylmä. Nyt sormia palelee -5 asteessa ja vaimoni, joka ennen oli meidän perheen vilukissa, kestää paljon paremmin kylmää kuin minä.
      - Huimauskohtaukset palasivat nuoruudesta. Eli pitkä seisominen ja paikallaan olo aiheuttaa huimausta, ennen ei mitään oireita.
      - Paikat puutuvat helposti, ennen kesti kontallaan tunninkin, nyt alkaa "neulapistot" koukistuneessa kädessä tai jalassa 5 minuutin kuluttua
      - Seksissä pikkuveikka ei jaksa enää nousta täyteen kukoistukseensa. Kun vaimo lupailee seksiä seuraavalle päivälle, jätän kylmästi lääkkeet ottamatta, että jotain iloa säilyisi tässä elämässä.

      Tässä näitä näin pikaisesti lueteltuna. Siis nopea syke oli parempi yleisen hyvinvoinnin kannalta. Toisaalta ymmärrän toki, että sydän joutui tuon laajentuman takia tekemään hurjasti enemmän töitä kuin terveessä sydämmessä, siksi hyväksyn toki sykkeen rajaamisen ja verenpaineiden pakkopudotuksen. Mutta siis muutoksen huomaa vieläkin päivittäin.

      • hidaspumppu

        Mulla lepopulssi 38-39, ja pikkasen meinaa välillä pelottaa. Puolisen vuotta sitten lepopulssi oli 60, tämän jälkeen paino tippunut reilut 10 kg ja pulssi laskenut siinä samalla. Nuori ihminen olen ja perusterve muuten, mutta pitäsköhän tuosta olla huolissaan?


      • olet niin...
        hidaspumppu kirjoitti:

        Mulla lepopulssi 38-39, ja pikkasen meinaa välillä pelottaa. Puolisen vuotta sitten lepopulssi oli 60, tämän jälkeen paino tippunut reilut 10 kg ja pulssi laskenut siinä samalla. Nuori ihminen olen ja perusterve muuten, mutta pitäsköhän tuosta olla huolissaan?

        clip-clip löytämäni vanha viesti aiheesta:

        "Virenillä oli parhaimmillaan kovasssa kunnossa (veret vaihdettuna) syke 27 siitä alempaa en ole kuullut. Toki jotain luonnonoikkuja voi olla mutta alle 30 on harvinaista. Itse olen joskus mitannut sykkeekseni 37 mutta en olekaan kyllä hyvässä kunnossa, maraton 2.50 "


    • syke kaiketi

      Mulla tikkaa aamuisin just hiukan harvempaan kuin keittiön kello. :) ihan hyvä olla.

      • ...

        Mulla 31


    • Monisairas

      Minulla pulssi laski 34,paineet88-38.Muutenkin normaali paineet alhaiset
      pulssi 55 paineet 98-60.Sydänlääkäri oli huolimaton,eikä katsonut paperia jonka olin kirjoittanut normaali tulokseni .minulla oli vielä Holterin tulokset mukana,jossa lisälyöntejä 4800.Raha kyllä kelpasi mutta ei viitsinyt lainkaan tutkia potilasta.Jos olisin ottanut kokonaisen tapletin ,tokkopa olisin henkissä.Ei ole ensinmmäinen kerta kun lääkäri on aiheuttanut kuolemani,josta kuitenkin selvisin elvytyksellä. läheltä piti toinen kerta.Olkaa tarkkana...
      Monisairas

    • Gnutsen

      Älkää vertailko niitä pulsseja keskenänne, ei ole kahta samanlaista sydäntä eikä pulssia. Joillakin on luonnostaan matala ja joillain se voi johtua sairaudesta niinkuin minulla aikanaan.
      3-asteen av katkos yllättäen ja sen jälkeen korvausrytmi jossa pulssi 44.
      Korjattiin tahdistimella jonka kanssa nyt menty jo 7 vuotta, normaalia työelämää.
      Terveisiä kaikille tahdistetuille!

    • zumba loca

      kun olin 74 kg lepo syke oli 73 nykyään vaan 48- 62 aika alhanen on kaverikin huomautti asiasta mutta taas isäni joka on ollut lapsesta saakka kova liikumaan sano et toi ei oo vielä vakava asia vaan hyvän kunnon merkki.

      • aneurysma1

        mulla oli ennen leikkausta leposyke 40 ja paineet keskimäärin 110/45.jaksoin juossa 18 km lenkit ilman vaikeuksia ja kuvittelin,että olen edes jonkunlaisessa kunnossa,ainoa mikä häiritsi niin useasti väsytti aika perkeleesti,mutta luulin palautuvani huonosti.sitten sydämen ultrassa löytyikin 60mm nouseva aortta mikä tuskin kymmentä vuotta olisi kestänyt.se siitä hyvästä kunnosta.


    • turisti1

      jos olet terve niin ei se voi olla vaarallista. urheilijoilla on matala pulssi. omani on kanssa laskenut kun olen ruvennut liikkumaan samoin verenpaine vain 117/ 72. joskus voin tuntea huimausta ja palelee enemmän. matala pulssi tarkoittaa ettei sydämen tarvi tehdä kovasti töitä...
      onko pulssisi aina ollut matala ?

    • 24243423

      Noniin panikointi poikki.

      Aivan sama jos ihmisellä pulssi on vaikka 10/min, kunhan ei tule huimausta tai tajunnanhäiriöitä. Ei laboratorioarvoja hoideta vaan oireita, jos semmosia tulee.

      T: lääkäri

    • hoh hoh

      Aika teeskentelyä kaikki tää "mä oon siis sydänsairas ku vähä on alhanen pulssi" ja kaikki joilla on tahdistin kyllä tykkää mainostaa ja sääliä kerjätä! HAHA, onneks ei oo tommosia luulotauteja itellä.

      • 40v

        Jos tahdistimen kantajat säälinkeräys luulotautisia...omani antaisin kyllä pois ja olisin terve, enkä sydänvaivainen. Tahdistin ollut nyt n.2kk, hidas pulssi, tajuttomuuskohtaukset ,totaaliblokki...syytä ei ole vielä löytynyt, tutkimukset jatkuu.


      • Battery man

        No sinulla taitaakin olla ihan muut ongelmat, joten parempi kun et kommentoisi täällä.


      • Hoh-hoh!

        Provosi kolahti!
        Tahdistinpotilaat tuskin sääliä kerjäävät!
        Kaikki tuntemani (itseni mukaan lukien) ovat KIITOLLISIA jatkoajasta - sääliä silloin ei todellakaan tarvita!

        Olet ÄÄLIÖ!!!


    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      mulla on ollu 40. sitte se nousi lukemiin 200 jota kesti 2 viikkoo,sitte se hiljalleen laski lukemiin 60-70 siinä se on heitelly,,,,....

    • terminaattori5000

      Tahdistin.... on perseestä!
      Tietääkö kukaan, saako tahdistimen pois jos sitä vaatii? Eikös ihmisillä kuitenkin ole päätösvalta omaan kehoonsa?
      Olin 15v, kun sain tahdistimen, en halunnut, mutta eipä ollut sanavaltaa asiaan, nyt 21v ja mietinpä vaan, että kun nyt saa päättää omasta hoidosta ja en tunne koko vekotinta tarvitsevani. Naispuolinen henkilö olen.

    • Mielipidettä?

      Neuvoisiko joku liittyen kerran, tai kaksi kertaa kuukaudessa ilmeneviin rytmihäiriöihin ja niiden yhteydestä sykkeeseen . Normaalisti syke (eikä aina edes leposyke) 42 ja häiriön tullessa
      pomppaa jonnekkin 90 tuntumaan. Liian alhainen kenties? Onko 40 paikkeilla yleensä huono juttu. Ja ei, en ole huippu-urheilija. Verenpainekkin on (alapaine) joku 50 .

      • Jatkan vielä

        Voisiko myöskin liittyä omituisen epätodelliseen ja humalatilan kaltaiseen oireiluun aina seistessä, sekä kylmiin käsiin ja jalkoihin?


    • Yks vaan

      Hidas pulssi voi johtua myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kannattaa tutkituttaa perusteellisesti erikoislääkärillä.

    • Mielipidettä

      Kävin jo. Lääkäri totesi, että ei mitään ihmeellistä. T4v oli muistaakseni 18 ja päälle. Sitä toista en muista... Pitäisi varmaan pyytää ne arvot, jotta voisi itse katsella.

    • Mielipidettä

      Onko täällä ketään muuta, jolla on seistessä sellaista "humalaista oloa", alhaisen sykkeen vuoksi?

      • piikeliini

        On, eikä edes seistessä, vaan viikottain asennosta huolimatta. Alkaa yleensä aamupäivästä ja siihen aikalailla oireita. En ole mikään himourheilija, kävelen ja pyöräilen kyllä ihan normi-ihmisten verran. (päivittäin jonkun verran) Olen kuvannut oloani usein: kuin kännissä olisi! Kasvot puutuu, muisti pätkii, en osaa laskea esim. laskutoimituksia, saatan unohdella ihan selviä sanoja, en osaa rakentaa lauseita järkevästi, vaikka olen kirjoittanut ikäni jms. Verenpaineet matalat, välillä niitä ei saa edes otettua, samoin pulssi. Lisäkiusana rytmihäiriöt, eli väliin jää lyöntejä ja sitten joku lyönti yrittää paikata sitä lisälyönnillä, mutta ei pumppaa kuin puolet verta siitä mitä pitäisi. Beetasalpaajia ei voi käyttää, nehän laskevat lisää paineita. Jos haluut kirjoitella lisää näistä niin : [email protected]


    • Juoksija2

      Minulla lepopulssi tänään mitattiin 33 ja on ollut varmaan jo vuosia 37...44 välillä. Ei toi 56 ole yhtään matala pulssi. Ei varmaan syytä huoleen. Kestävyysurheilu on minulla lääkärien mukaan laskenut sykkeen niinkin alas. Juoksen pitkiä matkoja, 50...80 km/vk, ikääkin jo 59.

      • Piikeliini

        Sanon muuten yhden asian. Se mikä toisella on normipulssi, ei ole sitä toisella. Eli niinkuin joku sanoikin, älkää verratko! Urheilijalla voi olla matala pulssi, mutta esim. itselläni, liikun kyllä, mutta en ole mikään urheilija, on pulssi liian alhainen. Ja vaikka vetäisin tunnin putkeen kunnon jumppaa, ei pulssi nouse. (kokeillut olon parantamiseksi) Se siitä tekeekin ongelman. Pulssini/verenpaineeni ei siis muutu tekemisieni mukaan, vaan elää ihan omaa elämäänsä. Jos siihen laitetaan välilyönnit ja lisärit, jotka ei pumppaa kuin puolet sydämen kammioon, on elämä jo toisenlaista. Tämä ei kuitenkaan näy EKG:ssä, vaan siinä voi syke näyttää ihan "hyvältä": Vasta ultrassa näkyy, että sydän ei työnnäkkään verta lisäreillä samaa verimäärää kuin pitäisi eteenpäin. Pulssin ja verenpaineen vertailu on siis täysin turhaa.


    • vaihtehto sydäbn

      se on sitten sydämmen vaihto jos sydänlihas päässyt veltostumaan syystä tai toisesta, syö lakritsia jospa vähän sykettä nostaa tuskimpa paljonkaan auttaa..

    • Kapa_40

      Hidas pulssi ei ole useimmiten vaarallinen, varsinkin jos on kestävyysliikuntaa harrastava. Lisäksi tietääkseni jos sykevaihtelu on voimakas, eli rasituksessa syke nousee tarvittaessa hyvin ja hyvinkin korkealle se on hyvä merkki sydämen toimintaa ajatellen. Jos taas ei nouse niin sen yleensä tuntee olossaan. Itsellä Holter- nauhoituksessa alin pulssi 43 yöllä, päivällä istuessa 58. Normaali aamupulssi on siinä 50-54 kun sängyllä makoillen joskus mittaa heräämisen jälkeen.
      Piikeliini mainitsi lisäreistä ja niitä kun on enemmässä määrin voivat aiheuttaa huonoa oloa tms. Kardiologin mukaan niitä täytyy olla kuitenkin jatkuvasti yli 10.000 /vrk ennenkuin alkavat mahdollisesti oikeasti haittaamaan sydämen toimintaa. Silloin kyseeseen tullenee katetriablaatiolla yrittää polttaa 'virheellinen' kohta sydämessä joka aiheuttaa lisälyönnit.

    • Yöpulssi 150

      Mulla lepopulssi vaihtelee 55-70 välillä.
      Muutaman kerran olen heränyt yöllä, kun pulssi on ollut lähempänä 160.
      Hassua kyllä, mutta silloin kun olen katsonut kellon sekuntiviisaria, niin se on "harpannut" 5 sekunnin välin 3 lyönnillä, mikä tuntu epätodelliselta, kun normaalistihan kellon viisari 5 kertaa seisahtuu 5 sekunnin aikavälillä.
      Sekuntiviisari tosiaan näytti liikkuvan normaalia nopeammin, mikä tuntui epätodelliselta.
      Mietin, vain, että liittyykö korkeaan pulssiin tällaisia harhoja.
      Ja sitä, että levossahan pulssin pitäisi olla alhainen, koska ei sydäntä rasiteta.
      En ole lihava, vaan ennemminkin hoikka 43v.

    • baara

      mulla 45-49 pulssi verenpaine 150/80
      kävelypulssi 60 verenpaine 100/56
      huippupulssi 80 verenpaine 96/52

    • apinainen

      loistava syke , ei huolta

    • viivaaa

      ei lääkärit älkää kommentoiko , kun ette tiedä , netti kertoo paljon versioita . ,syke on yksilöllinen ja jos huolettaa ja oireitä niin oikea asiantuntia on lääkäri . ei netti neuvvo

    • Vaarallistako

      Mulla leposyke siinä 27-32 välillä äsken kun koitin niin 30. Liian hidas? Toki olen ollut suht urheilullinen jo pienestä pitäen, mutta sekin on sitten vähän jäänyt vähemmälle vuosien varrella, koska ei vaan yksinkertaisesti jaksa, kun energia loppuu nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe