Tetralysal + Differin

Jarkko

Sain lääkäriltä tetralysal differin lääkityksen. Minkälaisia tuloksia olette saaneet vastaavalla yhdistelmällä? Onko akne kadonnut pysyvästi vai palannut takaisin? Entä kauanko kesti ennen kuin vaikutus alkoi näkyä? Olen syönyt aikaisemmin apocycliniä ja sillä finnit ovat kadonneet lähes täysin, mutta palanneet takaisin kuurin loputtua. Onkohan toivoa paremmasta tuloksestä näillä eväillä?

41

45905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maisu

      Tetralysal kuuluu tatrasykliineihin, jotka ovat antibiootteja. Nähdäkseni ne eivät poista finnien aiheuttajaa lopullisesti. Minulla ei ainakaan 9kk:n kuuri tuottanut kuin hetkellistä apua. Loppua kohden teho hävisi ja näppyjä tuli samaa tahtia kuin ilman antibiootteja. Minulla tosin ei siinä samassa ollut mitään voidetta tms. Vaikutus alkoi näkyä siinä muutaman ensimmäisen kuukauden aikana, pikkuhiljaa. Kyllä siihen siis useamman kuukauden näpytön kausi mahtui väliin. Mutta kuurin loputtua siis iho oli samanlainen kuin ennen kuuria. Eivät vain tehonneet minulla. Toivoa on aina!

      • celestial

        Mäkin sain joskus pari vuotta sitten Tetralysal -kuurin ja Brevoxyl voidetta mukaan. Iho oli tosiaan hoidon aikana hyvä, mutta kuurin loputtua finnit alko pikku hiljaa ilmestyä takasin. Nyt paria vuotta myöhemmin finnit on kuitenki vähentyneet huomattavasti... Kai se sitten ajan kanssa paranee...


      • utelias

        voiko tetralysalin kanssa käyttää alkoholia?


      • Minä
        utelias kirjoitti:

        voiko tetralysalin kanssa käyttää alkoholia?

        Sehän on, että minkään lääkkeiden kanssa ei suositella käytettävän alkoholia. Tetralysal on antibiootti ja sillä voi olla vaikutuksia alkoholin kanssa jos suuria määriä juo. Minä käytin tetralysalia 3 kk ja kyllä otin alkoholiakin. Minulle ei tullut mitään vaikutuksia, mutta en tiedä vaikuttaako alkoholin otto tetralysal valmisteen vaikutuskykyyn.Jos haluaa parhaimman tuloksen niin varmaan on parasta siemailla sievästi. Lääkärini sanoi, että järkevästi ja ei suuria määriä alkoholia.


      • Jeppiskamaa90890
        utelias kirjoitti:

        voiko tetralysalin kanssa käyttää alkoholia?

        Apteekissa kysyin "Entäs alkoholi?" "Ei väliä/vaikutusta".


      • simppakukkana
        Jeppiskamaa90890 kirjoitti:

        Apteekissa kysyin "Entäs alkoholi?" "Ei väliä/vaikutusta".

        Miten tetralysalia pitäisi käyttää,jos illalla/yöllä juo alkoholia.Koska sehän pitäisi ottaa kaksti tuntia ruokailun jälkeen tai tuntia ennen ruokailua.Niin miten sitten pitäisi toimia alkoholin kanssa..ja saako enään lääkkeenoton jälkeen illalla syödä ruokaa?


      • Kimbleee
        Jeppiskamaa90890 kirjoitti:

        Apteekissa kysyin "Entäs alkoholi?" "Ei väliä/vaikutusta".

        Alkoholin käytöstä kuurin aikana ei pakkauselosteessa mainita... joten se ei siis myöskään ole tärkeä asia....joten ihan rauhassa juhlimaan vähän kosteamminkin =)


      • simppakukkana kirjoitti:

        Miten tetralysalia pitäisi käyttää,jos illalla/yöllä juo alkoholia.Koska sehän pitäisi ottaa kaksti tuntia ruokailun jälkeen tai tuntia ennen ruokailua.Niin miten sitten pitäisi toimia alkoholin kanssa..ja saako enään lääkkeenoton jälkeen illalla syödä ruokaa?

        Akne pillereiden - http://track.fi.derminax.com/product/Derminax/?uid=2484&sid=1386&pid=123&bid=advandec Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.


    • simppakukkana

      Sain nyt itse tuon tetralysal lääkkeen,myös vaikken ole sitä vielä apteekista hakenut kun viikonloppuna kiinni..mutta Differin ainetta käytin joskus lääkärin määräyksestä.ensin käytin pari päivää kunnes iho kuivui mielettömästi ja hilseili.sitten pidin muutaman päivän taukoa ja kokeilin taas,samalla lopputuloksella.eli minulle ei ainakaan differin käynyt,toivottavasti tuo tetralysal sitten auttaa iho ongelmiini..

      • finni

        Mä oon käyttänyt nyt vähä reilu kuukauden tota tetralysal differin kuuria. Onko normaalia et mitään tuloksia ei oo näkyny, paitsi et (omasta mielestä ainaki) iho menny vaan huonompaan kuntoon?


      • kokeiltu on
        finni kirjoitti:

        Mä oon käyttänyt nyt vähä reilu kuukauden tota tetralysal differin kuuria. Onko normaalia et mitään tuloksia ei oo näkyny, paitsi et (omasta mielestä ainaki) iho menny vaan huonompaan kuntoon?

        Söin Tetralysalia viime vuoden toukokuusta syyskuuhun. Ensimmäisen kuukauden aikana ei minullakaan ollut merkittäviä muutoksia myönteisempään suuntaan ihon kunnon kanssa. Vähitellen isot ihonalaiset finnit sulivat, ihon väri alkoi tasoittua ja akne parantui n.80%. Kuurin aikana iho ei kertaakaan ollut täysin näpytön. Olin kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen. Kauhulla odotin kuurin lopettamista ja sen jälkeisiä ihoreaktioita. Pari kuukautta lopettamisen jälkeen iho pysyi ihan hyvänä. Vasta viime joulukuussa tilanne on palautunut lähes viime vuoden keväiseen tilanteeseen, joten pysyviä tuloksia en ainakaan minä saanut Tetralysalin kautta. Nyt olen taas tilaamassa uutta aikaa ihotautilääkärille :(.


      • nimimerkit varattu
        kokeiltu on kirjoitti:

        Söin Tetralysalia viime vuoden toukokuusta syyskuuhun. Ensimmäisen kuukauden aikana ei minullakaan ollut merkittäviä muutoksia myönteisempään suuntaan ihon kunnon kanssa. Vähitellen isot ihonalaiset finnit sulivat, ihon väri alkoi tasoittua ja akne parantui n.80%. Kuurin aikana iho ei kertaakaan ollut täysin näpytön. Olin kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen. Kauhulla odotin kuurin lopettamista ja sen jälkeisiä ihoreaktioita. Pari kuukautta lopettamisen jälkeen iho pysyi ihan hyvänä. Vasta viime joulukuussa tilanne on palautunut lähes viime vuoden keväiseen tilanteeseen, joten pysyviä tuloksia en ainakaan minä saanut Tetralysalin kautta. Nyt olen taas tilaamassa uutta aikaa ihotautilääkärille :(.

        Joo, se on tuo Tetralysal ihotautilääkäreiden Burana. Yleislääkärit suosittelevat Buranaa tautiin kuin tautiin. Oli sitten nuha taikka syöpä.
        Semmoista. Kaikki bakteerit ovat resistenttejä Tetralysalille. Ei sillä ole enää tänä päivänä tehoja bakteereja vastaan. Tetralysalia ei näissä iho-ongelmissa bakteereja vastaan oikeastaan käytetäkään.
        Paljon käytetyllä lääkkeellä on vain aikojen saatossa huomattu olevan ihonkin ongelmia lääkitsevä vaikutus. Miten se oikeastaan toimii, ei sitä kukaan tiedä.
        Alussa sillä on tehokas vaikutus, pitempään käytettynä teho tuntuu vähenevän ja lääkkeen käytön loppuessa ongelmat ovat jälleen esillä.
        Ihotautilääkäreiden "Burana" on vain oireita lievittävä. Itse taudin syytä se ei paranna.


      • kippee
        nimimerkit varattu kirjoitti:

        Joo, se on tuo Tetralysal ihotautilääkäreiden Burana. Yleislääkärit suosittelevat Buranaa tautiin kuin tautiin. Oli sitten nuha taikka syöpä.
        Semmoista. Kaikki bakteerit ovat resistenttejä Tetralysalille. Ei sillä ole enää tänä päivänä tehoja bakteereja vastaan. Tetralysalia ei näissä iho-ongelmissa bakteereja vastaan oikeastaan käytetäkään.
        Paljon käytetyllä lääkkeellä on vain aikojen saatossa huomattu olevan ihonkin ongelmia lääkitsevä vaikutus. Miten se oikeastaan toimii, ei sitä kukaan tiedä.
        Alussa sillä on tehokas vaikutus, pitempään käytettynä teho tuntuu vähenevän ja lääkkeen käytön loppuessa ongelmat ovat jälleen esillä.
        Ihotautilääkäreiden "Burana" on vain oireita lievittävä. Itse taudin syytä se ei paranna.

        Mulla on ilmenny tämmönen ongelma, että maha on ollut kipeä 4 päivää. Tuntuu että jos oksentais ni helpottais oloa ja ruoka ei maistu millään. Oon syöny tetralysalia n. kuukauden. Johtuukohan tämä tuosta lääkkeestä? Lääkäri määräsi verikokeisiin jo heti reseptin antaessaan, että tarkistaa maksa-arvot kuukauden kuurin jälkeen... Vielä pitäisi kaksi kuukautta syödä tetralysalia. Mietin että pitäisikö puhua lääkärille vai odottaa jos tämä on ohimenevää.


      • yök......
        kippee kirjoitti:

        Mulla on ilmenny tämmönen ongelma, että maha on ollut kipeä 4 päivää. Tuntuu että jos oksentais ni helpottais oloa ja ruoka ei maistu millään. Oon syöny tetralysalia n. kuukauden. Johtuukohan tämä tuosta lääkkeestä? Lääkäri määräsi verikokeisiin jo heti reseptin antaessaan, että tarkistaa maksa-arvot kuukauden kuurin jälkeen... Vielä pitäisi kaksi kuukautta syödä tetralysalia. Mietin että pitäisikö puhua lääkärille vai odottaa jos tämä on ohimenevää.

        itselläni on myös pahoinvointia, maha-ja pääkipua.


      • iiitu_
        kippee kirjoitti:

        Mulla on ilmenny tämmönen ongelma, että maha on ollut kipeä 4 päivää. Tuntuu että jos oksentais ni helpottais oloa ja ruoka ei maistu millään. Oon syöny tetralysalia n. kuukauden. Johtuukohan tämä tuosta lääkkeestä? Lääkäri määräsi verikokeisiin jo heti reseptin antaessaan, että tarkistaa maksa-arvot kuukauden kuurin jälkeen... Vielä pitäisi kaksi kuukautta syödä tetralysalia. Mietin että pitäisikö puhua lääkärille vai odottaa jos tämä on ohimenevää.

        Pahoinvointi/mahakipu ovat tetralysalin sivuvaikutuksia. Kannattaa syödä maitohappobakteereita kuurin ohessa, ettei vatsa menisi ainakaan paljoa sekaisin.


      • laihdutuspilleri
        iiitu_ kirjoitti:

        Pahoinvointi/mahakipu ovat tetralysalin sivuvaikutuksia. Kannattaa syödä maitohappobakteereita kuurin ohessa, ettei vatsa menisi ainakaan paljoa sekaisin.

        Mielenkiinnosta googlasin minäkin tämän lääkkeen ja löysin tämän keskustelun. Etsin ihan yleensä tietoa vaikuttavuudesta, mutta yllättäen sainkin vastauksen oireeseen, mitä en ole yhdistänyt tetralysaliin. Aloitin kuurini 11 päivää sitten ja viimeiset 5 päivää ruokahaluni on ollut aivan minimaalinen. Välillä minua myös kuvottaa ja on vaikea keksiä mitä tekisi mieli syödä. Helpoiten alas menee vihannekset ja hedelmät, liha aika huonosti. Kermat, perunat, makeat ruuat ei houkuta pätkääkkään - melki laatta lentää jos joku ehdottaa. Luulin jo noiden oireiden johtuvan jostakin äklötyksestä Vappu-safkojen jälkeen (valmissalaatit, makkarat, simat)..mutta tuskin se ruokahalu nyt näin monta päivää on poissa.


    • MD-11

      Itse olen nyt syönyt tetralysalia ja kortisonia vasta 4 päivän ajan ja ero on huima. Tuon kortisonin tarkoitus onkin puhdistaa iho nopeasti ja se on vain 2 viikon kuuri. Tetralysalia sitten pari kuukautta pitäs napsia. Sain myös kahta eri voidetta joita laitetaan yöksi. Toinen on vahvempaa (salisyylihapon ja kosteusvoiteen sekoitus) ja toinen on sitten Avitcidiä. Vaikka kuuri on mennyt vasta näin vähän aikaa niin näkyvät finnit ovat lähestulkoon kokonaan kuivuneet pois ja ihon alla olevat finnit ovat myös hyvää vauhtia häviämässä. Sivuvaikutuksia ei Tetralysalista ole ollut ainakaan vielä, mutta tuo kortisoni turvottaa. Onneksi se turvotus kuitenkin laskee kun kuurikin loppuu. Juuri sopivasti juhannukseksi ;)
      Uskon, että tämä kuuri ei poista finnejä pysyvästi. Olen jo oikeastaan varma, että ne palaavat kun lopetan tämän kuurin. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin ollut se pahamainen Roaccutan, mutta lääkäri sanoi suoraan, että kesäni menee pilalle. Joten aloitan vähän kevyemmällä (saa ainakin ihon pidettyä suhteellisen hyvänä kesän ajan) ja taidan ottaa sen Roaccutanin sitten talvella.

    • morot

      Hei, olen juuri itsekkin saanut tuon tetralysal antibiootti kuurin, enkä tiedä uskallanko aloittaa sitä, koska pelkään, että helteet tekevät pahaa jälkeä naamalleni. Olen kärsinyt finneistä nyt noin 2 vuotta, olen monia voiteita käyttänyt, mutta loppuenlopuksi naama on pahempi kuin aloittaessa. Aluksi käytin voidetta otsaan ja poskiin, joissa oli eniten finnejä. Noin kuukauden jälkeen otsani oli lähes normaali, muutamia sisäisiä finnejä, mutta aivan loistavassa kunnossa, poskiin ei vaikuttanut mitenkään. Sitten lääkkeet loppuivat ja ajattelin, että ajan myötä loputkin lähtee, niin ei kestänyt kun pari viikkoa ja otsa tulvi finnejä.. Nyt on taas naama täys finnejä ja lähes toivoton olo lääkkeiden kanssa.

      En tiedä, aloitanko koko tetralysal kuuriakaan, jotenkin tuntuu ajanhukalta, että jos siitä tulee mahakipuja päänsärkyjä, ei voi syödä 2 tuntiin ennen tai jälkeen ja jos siitä ei tule mitään tuloksia. Mielummin elän vapaasti syön mitä haluan, teen mitä huvittaa ja pidän hauskaa.

      Olen aina kuullut neuvoja "ota aurinkoa, se on paras lääke finneihin" nyt on ollu karseat helteet ja aurinkoa on otettu liikaakin. Naama on punaisempi kuivunut, finnit vaan lisääntynyt. On myös sanottu että 4/5 ihmisestä kärsii aknesta nuoruus-iässä. On se vaan kumma kun on niin paljon kavereita ja oon melkeimpä ainuut kellä on finnejä. Pyrin kuitenkin toivottamaan jokaiselle mahdollisimman hyvää onnea finnien hoitoon joilla on finnejä ja tietävät miten suoraan sanoen vitusta se on.

      • möiii

        Sain viime joulun aikoihin lääkäriltä Tetralysalia ja Differiniä ja rupesin niitä käyttämään heti. Eron näki selvästi kuukaudessa ja sen jälkeen on lähtenyt kaikki finnit. Ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Nyt kun olen lopettanut Tetralysalin käytön viikko sitten niin otsaan ja poskiin on heti tullut finnejä ja pelkkä Differin ei selvästikkään auta. Ei antibiootteja kuitenkaan voi loputtomasti vetää. Joten nyt taukoa ja sitten pitää katsoa mitä tekee, ei näitä kuitenkaan jaksa kauaa katsoa..


      • Finninen
        möiii kirjoitti:

        Sain viime joulun aikoihin lääkäriltä Tetralysalia ja Differiniä ja rupesin niitä käyttämään heti. Eron näki selvästi kuukaudessa ja sen jälkeen on lähtenyt kaikki finnit. Ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Nyt kun olen lopettanut Tetralysalin käytön viikko sitten niin otsaan ja poskiin on heti tullut finnejä ja pelkkä Differin ei selvästikkään auta. Ei antibiootteja kuitenkaan voi loputtomasti vetää. Joten nyt taukoa ja sitten pitää katsoa mitä tekee, ei näitä kuitenkaan jaksa kauaa katsoa..

        Hei, sain itsekin tetralysal kuurin ja siihen sivuun vielä skinoren nimistä voidetta. olen aiemmin kokeillut juurikin differiniä ja jotain muuta antibioottia jotka eivät toimineet. differinistä iho kuivui aivan liikaa enkä voinut käyttää sitä ja lääkäri sanoi että skinoren ei tekisi siitä niin pahaa. Noh aloitin eilen molempien käytön, yhden tabletin otin illalla ja laitoin skinorenia. Nyt on paha olo ja naamaa melkein kiristää jo kuivuus... Mitähän tästä mahtaa tulla. Itse olen kärsinyt finneistä ja mustapäistä jo varmaan 8-9 vuotta ja on kokeiltu kosmetologit (maanpäällinen helvetti), antibiootit, hoitovoiteet, e-pillerit sun muut mutta ei. Saa nähdä mitä käy, pakko kai vaan kokeilla... Pitää kai hakea niitä maitohappobakteereja.. :)


      • jeijjis
        Finninen kirjoitti:

        Hei, sain itsekin tetralysal kuurin ja siihen sivuun vielä skinoren nimistä voidetta. olen aiemmin kokeillut juurikin differiniä ja jotain muuta antibioottia jotka eivät toimineet. differinistä iho kuivui aivan liikaa enkä voinut käyttää sitä ja lääkäri sanoi että skinoren ei tekisi siitä niin pahaa. Noh aloitin eilen molempien käytön, yhden tabletin otin illalla ja laitoin skinorenia. Nyt on paha olo ja naamaa melkein kiristää jo kuivuus... Mitähän tästä mahtaa tulla. Itse olen kärsinyt finneistä ja mustapäistä jo varmaan 8-9 vuotta ja on kokeiltu kosmetologit (maanpäällinen helvetti), antibiootit, hoitovoiteet, e-pillerit sun muut mutta ei. Saa nähdä mitä käy, pakko kai vaan kokeilla... Pitää kai hakea niitä maitohappobakteereja.. :)

        kokeile levittää skinorenia vain iltaisin ja vain kevyt kerros. Voiteen kuivumisen jälkeen kunnolla kosteusvoidetta päälle ja aamulla lisää kosteusvoidetta. Itsellä nyt kokeilussa basiron geeli ja kuivattaa myös. Antibiootti kuureista sen verran, että itsellä ne ei ainakaan tehonneet, joten päätin olla syömättä turhaa jtn lääkkeitä. Mielummin syö terveellistä ruokavaliota vitamiineja.


      • Lovely123321
        jeijjis kirjoitti:

        kokeile levittää skinorenia vain iltaisin ja vain kevyt kerros. Voiteen kuivumisen jälkeen kunnolla kosteusvoidetta päälle ja aamulla lisää kosteusvoidetta. Itsellä nyt kokeilussa basiron geeli ja kuivattaa myös. Antibiootti kuureista sen verran, että itsellä ne ei ainakaan tehonneet, joten päätin olla syömättä turhaa jtn lääkkeitä. Mielummin syö terveellistä ruokavaliota vitamiineja.

        Elikkä siis 3 kuukautta oon tuota Epiduo-voidetta käyttäny naamaan, vain pahemmaksi on mennyt.. Nyt sain sitten tuon tetralysalin sen lisäksi. Toivottavasti se nyt auttaa.
        Sen nyt sanon, että kannattaa tosissaan muistaa kosteusvoide, tai naama on aivan kireänä voiteiden laiton jälkeen. Suosittelen Humektania, kosteuttaa hyvin & sopii akneiholle.


      • Finninen
        Lovely123321 kirjoitti:

        Elikkä siis 3 kuukautta oon tuota Epiduo-voidetta käyttäny naamaan, vain pahemmaksi on mennyt.. Nyt sain sitten tuon tetralysalin sen lisäksi. Toivottavasti se nyt auttaa.
        Sen nyt sanon, että kannattaa tosissaan muistaa kosteusvoide, tai naama on aivan kireänä voiteiden laiton jälkeen. Suosittelen Humektania, kosteuttaa hyvin & sopii akneiholle.

        Jep, olenkin illalla laittanut skinorenia ja kun on aikansa imeytynyt ja kuivunut niin juurikin tuota humektania kunnolla päälle.. Sitä olenkin käyttänyt jo vuosia :) Eipä se vielä ole korpuksi iho mennyt mutta ei voi pidemmän päälle vielä sanoa kun vasta pari päivää mennyt. Itsekään en tosiaan usko tuohon antibioottiin että se auttais mutta pitää toivoa jos tuosta voiteesta ois apua sitten pidemmän päälle.. Lääkäri ei oikeen mulle sitä haluais laittaa sitä Roaccutania vai mitä lie sitä vahvaa lääkettä enkä oikeastaan itsekään sitä haluaisi, sen verran olen lukenut kaikista sen haittavaikutuksista mitä voi tulla.. Tietenkin hetkenhän siitä kärsii jos sillä saa ihon pysyvästi kuntoon mutta haluaako sitten käydä kaiken sen läpi kun kuitenkaan tää mulla ei ole niin paha mitä voisi olla ja tiedän sen itsekin.. Mutta haittaahan se joka tapauksessa omaa itsevarmuutta yms kun on kasvot huonossa kunnossa :/


    • Raaah

      Sain juuri itsekin tetralysal differin kuurin. Käytin tetralysal kuurin viimeksi noin kaksi vuotta sitten, kun kyllästyin akneen ollessani 16 v. Tehosi tosi hyvin ja tulokset näkyi jo kuukauden sisään! Kuurin loputtua iho oli upea, ihan puhdas ja pystyi kulkemaan täysin meikittä. Kaksi vuotta iho pysyi tosi hyvänä!! Mutta sitten viime kesänä matkustelun jälkeen iho alkoi taas kukkia ja finnejä tuli uusiin paikkoihin, just suupieliin ja otsaan. Varasin ajan ja sain nyt uuden kuurin. Onko mahdollista että toi tetralysal ei toimi kun sitä käyttää toista kertaa? Ja onko kellään kokemuksia että toi differin pahentaisi aknea (en puhu nyt kuivumisesta)?
      Kaikkea on kokeiltu, ja tätä ei voi enää ohimeneväks teinivaiheeks sanoa kun oon täyttäny 18. Ärsyttää niin paljon tää jatkuva taistelu tän kanssa, ja ne joilla on puhdas iho ei voi ikinä ymmärtää. Raah!!!

      • poika1987

        Minulla ainakin 3 kuurilla tetrysal antoi nokkosihottuman, mutta kyllä se silti tehosi akneen ja ei pahentanut ainakaan sitä...


      • poika999
        poika1987 kirjoitti:

        Minulla ainakin 3 kuurilla tetrysal antoi nokkosihottuman, mutta kyllä se silti tehosi akneen ja ei pahentanut ainakaan sitä...

        Jatkoitko hoitoa ihan tavallisesti, vai loppuko siihen ? minäkin sain 3 kuurilla nokkosihottuman tetralysalista.


    • Raaah

      Ja hei tytöt jotka on tässä keskustelussa, ootteko te huomannu et jokin tietty meikki ei just sovi teidän iholle yhtään, tai pystyttekö esim käyttää meikkivoidetta ilman että iho pahenee/onko sillä vaikutusta asiaan? Mä nimittäin epäilen että mun iho pukkaa finnejä kolminkertasella vauhdilla kun käytän meikkivoidetta.. Ja voiko liika kasvojenpesu aiheuttaa finnejä myös? Pesen aamuin illoin erikoisilla naamanpesuaineilla ja pistän kasvovettä ja rasvaa sen jälkeen... Rasittavinta on kun ei ees tiedä mitä tekee väärin.

    • Ex-aknenaama

      Suosittelen Roaccutania. Sillä saa pysyvät tulokset. Ja jos tulee pahoja haittavaikutuksia (pahempaa ihon kuivumista tai punoitusta), kannattaa kyllä keskustella lääkärin kanssa annotuksen suuruudesta. Oikealla annostelulla aivan mahtava lääke. Sitä saa määrätä vain ihotautilääkäri.

    • asdfdas

      Olen käyttänyt kumpaakin kuurina yhtaikaa, ei mitään vaikutusta.

    • mrtappio

      Tetrysal on ihan hyvä aknelääke mutta se ensimmäisinä käyttä kertoina 'enismmäiset 2vk' nii punottaa ihoa ja tekee siitä kuivan ja etenkin kesäisin ei kannata käyttää tetrysalia se reagoi aurinkonvalon kanssa hyvin voimakkaasti, pimeinä talvina hyvä lääke. Omasta kokemuksesta voin sanoa että D-vitamiini auttaa todella hyvin, pieneen aknee itsellä ollut vuoden puoltoista vähän finnejä mutta hyvä pesu pelkällä vedellä ja d-vitamiinit auttaa jo huimasti.

    • Merisuolalla..

      Sain itsekkin Differin kuurin ja Tetralysalin myös. Lähden ensin kokeilemaan pelkällä Differinillä ja katsoa onko vaikutusta.. Täytyy sanoa teille kaikille että kokeilkaa pestä kasvonne akne alueet merisuolalla! Vaihdoin itse kaikki ihme pesuaineet plus muut mehut kokonaan pois ja siirryin Meiran hienoon merisuolaan! :) Sitä kuppiin ja hieman vettä mukaan, kostealle iholle hieroen jonka jälkeen annan yleensä hieman aikaa vaikuttaa ja pesen pois.. Täytyy sanoa että millään pesuaineella ei ole tullut näin hyvää oloa iholle, eikä se ole koskaan tuntunut puhtaammalta, hartiolla olevat isot finnini ovat sen myötä heti ruvenneet parantumaan ja kadonneet! Eli suosittelen koittamaan Merisuolaa. Nyt itse vielä koitan tätä Differiniä ja ehkä tetralysalia, niin katsotaan lähteekö aivan kaikki ongelmat..

    • apua123

      Sain n.1,5 kk sitten 3 kuukauden tetralysal epiduo kuurin. Lisäksi annettiin humektan kosteusvoide...Tota epiduoo laitettiin aluks joka 3. ilta iholle, että iho ei ärsyynny. Humektania käytän aamuin illoin,koska epiduo kuivattaa. Alkaa jo tuskastuttaan tän kuurin syöminen, koska ei näy minkäänlaisia tuloksia!! Vielä pitäs sama aika jaksaa:/ Seuraavan kerran kun meen sinne ihotautilääkärille niin se saa kyllä sitte antaa sen roa-kuurin.....uskon ettei tää muulla parane,joten toivottavasti se auttais!

    • Oodi aknelle

      Itsekin olen kärsinyt iho-ongelmista jo useamman vuoden, tosin koskaan ei ole ollut iho niin pahana kuin se voisi olla! Olen syönyt Roa-kuurin, mutta pysyviä tuloksia ei sen avulla tullut, mikä oli tietysti pettymys.. Myöhemmin olen syönyt antibioottikuurin, jonka jälkeen nyt pari vuotta pelkkien voiteiden varassa (mm. clindoxyl). Iho pysyi suhteellisen hyvänä, kunnes nyt viimeisen vuoden aikana on alkanut taas pahentua ja selkäänkin on näppylää ilmaantunut - kamalaa! Ajattelin kokeilla taas niitä antibiootteja, jospa saisi edes hetken helpotuksen..

      Jatkakaamme taistelua ihmiset, aina on toivoa!!

    • Öhöhö

      Sain tänään tetralysal-kuurin. Minulla on ollut lievää aknea viimeiset 3 vuotta. Aluksi sen kanssa tuli toimeen, finnejä ei ollut paljoa, mutta sitten tilanne paheni ja joulun jälkeen sain Avitcid-kuurin. Käytin kyseistä lääkettä 7 viikkoa, ja ihoni ei ole koskaan ollut näin huonossa kunnossa... Ei tainnut sopia minulle. Hain tilalle antibiootit, mutta saa nähdä, onko niistäkään apua.

    • eipä juuri auta

      Minä olen saanut Tetralysalia atooppiseen ihottumaan ja rosaceaan. Ei mitään vaikutusta, ei sitten minkäänlaista. Voiteeksi sain Rosazolia, mistä iho ärsyyntyi parissa päivässä tosi pahaksi ja kutisi aivan mielettömästi, ihan kuin olisi ollut tulessa. Rosazolin käyttö oli lopettettava.
      Minusta tuo Tetralysal on todella tehoton ja joutava lääke. En suostu enää sitä ottamaan yhdeltäkään ihotautilääkäriltä vastaan. Ihossa ei ole havaittavissa minkäänlaisia muutoksia.
      Kortisoni auttaisi, mutta sitä lääkäri ei kirjoita, koska ihoni on muutenkin niin ohutta, ja kortisoni ohentaa sitä entisestään.
      Aknen hoito oli helppoa verrattuna rosacean/atooppisen ihon hoitoon. Molemmat olen sairastanut ja syöynyt myös Roaccutania kahdesti. Se on todella tehokas lääke ja auttaa akneen, jos akne on sitkeässä. Olisipa rosaceaan ja atooppiseen ihottumaan yhtä tehokas lääke mitä Roaccutan on acneen!

    • user1234444

      Onko kellään tullut ongelmia sosiaalisten tilanteiden kanssa käyttäen Tetralysalia? Itse sain kuurin vuoden alussa ja nyt olen kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja on tullut pari kertaa pieniä paniikkikohtauksiakin, jotka synnyttää niskan jumisuus ja pelko siitä, että hikoilen liikaa. Mietinkin nyt oireiden synnyn syytä, eikä ja tuli tämä antibiootin aloitaminen mieleen.

      • sitä ootellessa

        no huhhuh ei mulla ainakaan, ja oon nyt syönyt tertralysalia pari viikkoa o:


    • Laura

      Oon käyttäny tetralysalia jo pitkään, tulin tässä neljä päivää sitten flunssaan,mutta oon silti ottanut aina yhden kapselin päivässä. Onkohan tuo haitallista jos käyttää flunssan aikana? Hidastuuko paraneminen? Olisi mukavaa parantua ennen joulua :-)

      • Project Erin

        Juu tiiän että vastaus tulee miljoona vuotta myöhässä, mutta tetralysal on tosiaan antibiootti, eli auttaa yleisesti sairauksista toipumiseen.

        Itse enemmänkin mietin, että voiko tämä lääke saada kehon luonnollista vastustuskykyä huonommaksi??? Myös lisää kokemuksia olisi kiva lueskella täällä, itse kun juuri tänään aloitin kuurin.


    • Senni3

      Olen käyttänyt tetralysalia ja differiniä jo kuukauden, mutta ihoni on pahentunut huomattavasti! Kokoajan tulee lisää finnejä ja finnit ovat isompia kun ennen. Mitä pitäisi tehdä? Onko muilla kokemusta?

    • Anonyymi

      Ite aloitin viikko sitten käyttämään tetralysalia ja ohimosta ja leuasta on hävinnyt finnejä mutta iho kuivuu ja punoittaa, joten pitää joka päivä useita kertoja rasvata iho

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe