narkoosimanipulaatio

jäätynyt olkapää

Että olisiko kokemusta nukutuksessa tai ilman nukutusta tehdystä manipulaatiosta eli paikalleen rusautuksesta olkapäässä? Ja nimenomaan jäätyneessä olkapäässä. Kuinka pitkä oli sairasloma sen jälkeen ja paraniko liikerajoitukset ja hellittikö kivut? Joutuiko vielä leikkaamaan sen jälkeen?

14

4764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastatkaa

      Eikö kellekkään ole tätä tehty?

      • yksi monista

        Kolme vuotta sitten tehtiin, liikeradat paranivat jonkinlaiseksi, mutta jatkuvat kivut jäivät. Kädellä ei voi oikeasti tehdä mitään, niinpä jäinkin sitten työkyvyttömyyseläkkeelle.


      • tiedän hyvän ortoped

        Kävin ortopedilla ja hän oli sitä mieltä, että kannattaa tähystää olkapää. Tähystysleikkaus tehtiin ja kaikki meni hyvin. Nyt on olkapää kunnossa ja oikeastaan mitään liikerajoituksia ei ole. Hakeudu asiantuntijan juttusille, saat kyllä olkapääsi kuntoon. Oletko pääkaupunkiseudulta?


      • yksi jäätyneistä
        tiedän hyvän ortoped kirjoitti:

        Kävin ortopedilla ja hän oli sitä mieltä, että kannattaa tähystää olkapää. Tähystysleikkaus tehtiin ja kaikki meni hyvin. Nyt on olkapää kunnossa ja oikeastaan mitään liikerajoituksia ei ole. Hakeudu asiantuntijan juttusille, saat kyllä olkapääsi kuntoon. Oletko pääkaupunkiseudulta?

        En ole pääkaupunkiseudulta vaan ihan pohjoisesta. Olen menossa itsekken ortopedille ja toivon kovasti että käsi myös tähystettäisiin. Oliko pitkään kipeä tähystyksen jälkeen ja jouduitko olemaan töistä pois?


      • yksi jäätyneistä
        yksi monista kirjoitti:

        Kolme vuotta sitten tehtiin, liikeradat paranivat jonkinlaiseksi, mutta jatkuvat kivut jäivät. Kädellä ei voi oikeasti tehdä mitään, niinpä jäinkin sitten työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Oliko sinulla vielä kovasti kipuja silloin kun manipulaatio tehtiin? Ja kuinka pitkään oli ollut kipeä kun se operaatio tehtiin?


      • tiedän hyvän ortoped
        yksi jäätyneistä kirjoitti:

        En ole pääkaupunkiseudulta vaan ihan pohjoisesta. Olen menossa itsekken ortopedille ja toivon kovasti että käsi myös tähystettäisiin. Oliko pitkään kipeä tähystyksen jälkeen ja jouduitko olemaan töistä pois?

        Tähystys meni oikein hyvin. Olen sairaalakammoinen ja pelkään kaikkea siihen liittyvää. Tähystys tehtiin nukutuksessa ja mitään kipuja ei ollut. Kaikki meni hyvin. Menin sairaalaan kello 10 aamulla ja minut leikattiin kello 11. Heräsin heräämössä kello 13 ilman mitään kipuja. Parin tunnin päästä pääsin kotiin. Sairaslomaa minulla oli 6 viikkoa mutta se oli sopimisasia. Halutessani olisin saanut enemmän/vähemmän. Panacodeja sain lääkkeeksi mutta enpä niitä tarvinnut.
        Hyvä, että menet ortopedille, uskon kaiken menevän hyvin. Mukavaa kesän jatkoa sinulle. Älä huolehdi, kyllä olkapääsi paranee.


      • yksi monista
        yksi jäätyneistä kirjoitti:

        Oliko sinulla vielä kovasti kipuja silloin kun manipulaatio tehtiin? Ja kuinka pitkään oli ollut kipeä kun se operaatio tehtiin?

        Olkapää oli vuosia kipeä ennen ensimäistä operaatiota, jonka piti olla jonkun kalkkeuman poisto olkalisäkkeestä. Huolimatta ennakkoon tehdystä magneettikuvauksesta, jossa muka em. kalkkeutuma näkyi, siellä ei ollut juuri mitään. Sen sijaan sieltä katkottiin ja leikeltiin yhtä ja toista. Operaation jälkeen olkapää ei liikkunut juuri lainkaan. Narkoosimanipulaation jälkeen se liikkuu, mutta se ei ole lähelläkään normaalia, vaan "retkottaa" jotenkin omituisesti. Kivut ovat koko ajan päällä, ja jos erehtyy tekemään jotain, esim. saunapuiden sahaaminen, ovat kivut ihan h....ttiä. Monet ovat sanoneet, että ns. jäätynyttä olkapäätä ei pitäisi lainkaan ruveta operoimaan, vaan siihen on olemassa parempia ja turvallisempia keinoja. Jotkut lääkärit turvautuvat aina puukkoon.


      • tiedän hyvän ortoped
        yksi monista kirjoitti:

        Olkapää oli vuosia kipeä ennen ensimäistä operaatiota, jonka piti olla jonkun kalkkeuman poisto olkalisäkkeestä. Huolimatta ennakkoon tehdystä magneettikuvauksesta, jossa muka em. kalkkeutuma näkyi, siellä ei ollut juuri mitään. Sen sijaan sieltä katkottiin ja leikeltiin yhtä ja toista. Operaation jälkeen olkapää ei liikkunut juuri lainkaan. Narkoosimanipulaation jälkeen se liikkuu, mutta se ei ole lähelläkään normaalia, vaan "retkottaa" jotenkin omituisesti. Kivut ovat koko ajan päällä, ja jos erehtyy tekemään jotain, esim. saunapuiden sahaaminen, ovat kivut ihan h....ttiä. Monet ovat sanoneet, että ns. jäätynyttä olkapäätä ei pitäisi lainkaan ruveta operoimaan, vaan siihen on olemassa parempia ja turvallisempia keinoja. Jotkut lääkärit turvautuvat aina puukkoon.

        Kannattaa tosiaan katsoa kenen antaa olkapäänsä leikata. Ortopedejä on monenlaisia ja monentasoisia. Joku on erikoistunut polveen, selkään jne. Minä en antaisi kuin olkapäihin erikoistuneen ortopedin leikata.Kirjoitit seuraavaa. "Monet ovat sanoneet, että ns. jäätynyttä olkapäätä ei pitäisi lainkaan ruveta operoimaan, vaan siihen on olemassa parempia ja turvallisempia keinoja."No, minä en saanut apua muualta. En halunnut kärsiä pitkään ja odotella, hoidatin olkani kuntoon leikkauksella. Kipuja ei tosiaankaan ollut ja olen tyytyväinen tulokseen. Missähän olet leikkauttanut olkapääsi?


      • Yksi monista
        tiedän hyvän ortoped kirjoitti:

        Kannattaa tosiaan katsoa kenen antaa olkapäänsä leikata. Ortopedejä on monenlaisia ja monentasoisia. Joku on erikoistunut polveen, selkään jne. Minä en antaisi kuin olkapäihin erikoistuneen ortopedin leikata.Kirjoitit seuraavaa. "Monet ovat sanoneet, että ns. jäätynyttä olkapäätä ei pitäisi lainkaan ruveta operoimaan, vaan siihen on olemassa parempia ja turvallisempia keinoja."No, minä en saanut apua muualta. En halunnut kärsiä pitkään ja odotella, hoidatin olkani kuntoon leikkauksella. Kipuja ei tosiaankaan ollut ja olen tyytyväinen tulokseen. Missähän olet leikkauttanut olkapääsi?

        Turhaa kertoa sairaalan nimeä, koska tiedän kyseisen lääkärin siirtyneen muualle. Nimiä en kerro.


      • Leena-Kaisa
        yksi monista kirjoitti:

        Kolme vuotta sitten tehtiin, liikeradat paranivat jonkinlaiseksi, mutta jatkuvat kivut jäivät. Kädellä ei voi oikeasti tehdä mitään, niinpä jäinkin sitten työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Itselläni tilanne että 2006 tehtiin puudutuksessa oikean olkapään toimenpide. Käsi ei koskaan ole kunnolla parantunut, kivut kyllä poissa. Nyt sama käsi uudelleen jäätynyt ja kivut palanneet. Nyt pitäisi miettiä että lähteekö narkoosimanipulaatioon ? Paraneminen epävarmaa myös. Itsellä työkyvyttömyyseläke hyvättiin keväällä, vaikka en pysty töihin. Valitus menossa. Mitä työtä sinä teit ennenkuin sait eläkkeen ?


    • lähes kokonaan

      Minulle tehtiin nukutuksessa manipulaatio olkapäähän viime kuussa. Liikeradat paranivat jonkin verran ja jumpan avulla pikku hiljaa enemmän, kipukin on laantunut.
      Jumppasin tuntikausia illalla ja aamulla, venytin kättä, vaikka teki kipeää. Riiputtelin alaspäin ja kurottelin! Ennen manipulaatiota söin lääkkeitä niin paljon, etten enää tiennyt, mikä päivä oli. Kipu oli karmea ilman lääkitystä, ei yön eikä päivän rauhaa!
      Minulle siis manipulaatiosta oli se apu, että sain nauttia lämpimästä kesästä ilman kummempia särkyjä ja siksi suosittelen manipulaatioon menoa ainakin ennen kuin leikkausta.
      Menen syksyllä jälkitarkastukseen ja vaikka hieman liikeratoja puuttuu olkapäästäni en aio suostua ainakaan näillä näkymin leikeltäväksi.
      Sairauslomaa en halunnut, koska työni oli jo rästissä pitkän sairausloman takia ja käden liikuttaminen oli vain hyväksi.

    • nyt ok

      Aivan turhia toimenpiteitä nuo NUKUTUKSESSA tehtävät raajan kiskomiset.Jäätynyt olakpää paranee kortisonillla ja levolla sekä oikeilla liikkeillä joita pitää tehdä. Viisas Fysiatri sanoi minulle kun saiarstin todella jäykistynyttä olkapäätä ja kovia yösärkyjä-että tauti hellittää vuoden aikana. Näin kävikin. Narkkosirepimistä ei suositellut-ei vaikuta paranemisnopeuteen ja voidaan saada pahempaa tuhoa olkapäähän.

      • Jäämiehen_olkapää

        Monessa tapauksessa se menee juuri noin eli aika ja venyttely auttaa ja vaiva paranee. Sitten on niitä, kuten minä, joka olen kärsinyt jäätyneestä olkapäästä jo yli 4 vuotta. Aika ja venyttely eivät jostain syystä auta minulle. Ei taida jäädä muita vaihtoehtoja kuin narkoosimanipulaatio.


    • klklklk

      oletteko tutustuneet tee se itse jäätyneen olkapään irroitukseen
      mennään puolapuille käsin kiinni ja jalat käsien väliin, eli ollaan ylärekisterissä siin'
      sen jälkeen tiukka ote ja vapaa pudotus ja heilautus jolloin liikerata aukeaa olkapäässä ilman nukutusta, jos jäätynyt op on tosi paha kannattaa heilauttaa kintut vielä yläviistoon jolloin heilahdus lisääntyy.
      tosin kivutkin on mutta ne on smat kuin herätessäsi siitä narkoosista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe