ympärileikkauksesta toipuminen

nahkatpoissa

itselleni tehtiin eilen ympärileikkaus sekä frenuloplastia ja toipuminen on ollut hämmästyttävän kivutonta, kop kop, mustelmaa ja turvotusta esiintyy, mutta kipua ei yhtään. Onko muilla leikkauksessa käyneillä kokemuksia, että voiko kipua tulla vielä myöhemmin? Voiko turvotus lisääntyä enää myöhemmin?

30

21564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VIESTIR

      Olen jo iäkkäämpi mies ja minulle tehtiin säästävä ympärileikkaus vuosi sitten. Minullakaan ei juuri kipuja ollut mutta turvotus oli melkoinen vielä pari viikkoa jälkeenpäin. Se lisääntyi merkittävästi kolmisen päivää leikkauksesta. Turvotus häviää mutta haavan pesu on vaikeaa. Se on tehtävä huolella. Mielestäni säästävä leikkaus, jossa esinahka vielä lepotilassa peittää glanssin, ei ole hyvä. Nyt haluan korjausleikkauksen, jonka lopputuloksena olisi high´n tight (Korkea/tiukka). Alunperin menin juuri leikkaukseen runsaan esinahan vuoksi, joka haittasi sekä sukupuolisessa kanssakäymisessä että hygieenisessä mielessä. Mielestäni leikkaus kannattaa aina, jos esinahkaa jää erektiossa yhtään glanssin päälle. Harmittaa, etten teettänyt leikkausta nuorena miehenä. Olisin säästynyt monelta murheelta. Huom. kannattaa teettää nimenomaan korkea leikkaus, jossa arpi tulee jopa varren puoleen väliin. Silloin säilyy runsaasti esinahan tuntoherkkää sisäpuolta.

      • Anonyymi

        Itselleni tehtiin totaalinen ympärileikkaus alle 3- kymppisenä, koin että tunto huononi, vaikeutta laueta


    • åpå109567bcv
    • asdasd4

      Itselle suoritettiin frenuloplastia useampi kuukausi sitten ja kadun sitä. Seksiä ei voi harrastaa ilman kipua ja verenvuotoa sillä peniksen hankaava osa on leikkaus/paranemiskohdasta todella ohut ja menee rikki helposti. Jos seksi onnistuu en suosittele ko. toimenpidettä, venyttämällä asia korjaantunee myös. No ei sillä että tarvitsisin mulkkuani johonkin, voisin hyvin leikata sen irti ja heittää lokeille

      • VIESTIR

        Älä hyvä mies leikkaa penistä pois! Sillä on paljon helpompi lasketella pisuaariin, kun on peli tallella. Outoa muuten, että sinulla on tuollainen ongelma, koska minulla ei ole vaikka frenulum poistettiin kokonaan. Varmaankin löytyy joku pieni korjaustoimenpide, jolla asia paranee. Kehottaisin kääntymään uudelleen saman lääkärin puheille. Kaikille muuten tiedoksi, että lämpimällä kamomillateellä leikkaushaavaa huuhtomalla se paranee nopeammin ja rauhoittaa haavan seutua. Sain tällaisen ohjeen lääkäriltäni Espanjassa, kun toimenpiteen jälkeen haava kipeytyi. Suomessa käsketään huuhtomaan vain paljaalla vedellä mutta se ei toimi niin hyvin.


    • dpkg0

      Oletko käynyt näyttämässä sitä? Ymmärtääkseni (todellakin ymmärtääkseni, voin olla täysin väärässäkin) toinen tapa tehdä frenuloplastia on leikata frenulum kokonaan pois.

      Milloin runkkasit/harrastit seksiä ensimmäisen kerran leikkauksen jälkeen ja olihan se kunnolla parantunut siihen mennessä? Repesikö se jo silloin?

      Nimimerkillä itse kävin frenuloplastiassa 5 päivää sitten... toivoen, että tämä runkkaustauko jää prosessin tuskaisimmaksi vaiheeksi. :/

      • dpkg

    • klaussilander

      Frenulum on tuntoherkkä osa, jonka tuntoherkyys kai kasvaa erikoisesti verrattuna muihin esinahkaosiin eräillä mieskuntovalmisteilla. Siksi en millään voi suositella sen poistamista. Sidekudosmuodostus ahtautti virtsaputkeni pään esinahkassani, minkä vuoksi allekirjoittaneelle tehtiin ympärileikkaus n. 8-9 vuoden iässä
      Keski-Suomen Keskussairaalassa - ja leikkaus onnistui korkeatasoisesti. Myös haava kuntoutui äkkiä lukuunottamatta tikkien jälkiä esinahkassa.
      Ensi alkuun esinahkassani tuntui virtsaputken päässä toispuolisuutta ejakulaation aikana, eikä siemensyöksyssä sperma lentänyt kovin pitkälle. Tämä on korjautunut viime vuosina mm. kokeiltuani muutamia kertoja ampiaisen myrkyllä hieromista terskan (glans penis) esinahkan vaaleampaan sidekudoskovettumaan, joka pehmeni ampiaismyrkyllä hieromalla. Näin terskakin tuntui hieman kasvavan maksimikokoaankin ja eräänlainen "puoltaminen" ejakulaatiossa hävisi. Samoihin aikoihin ampiaismyrkkyhieronnan kanssa tai hieman ennen sitä kokeilin myös nk. Maharishin Vedalaisen Värähtelytekniikan (www.vedicvibration.com sekä www.mvvt.org) kautta annettavaa kuntoutusta Norjan pääkaupungissa (yleensä sitä lähinnä vain Duisburgin lähellä Uedemin kylässä) hintaa 900 euroa kolmelta vuorokaudelta (kuntoutusta oli korkeintaan tunti vrk:ssa). Tässä kuntoutuksessa ei kosketeta eikä anneta pillereitä eikä pistosta tms. Kerroin diagnoosiksini erilaistumaton skitsofrenia (tarkoitti psykiatrini mukaan harhoista vapaata skitsofreniaa, mutta eräiden lähdeteosten mukaan psykiatrini ehkä tarkoitti erityispiirteetöntä skitsofreniaa) sekä seksiriippuvuus, joista jälkimmäinen kokemuksieni mukaan oli syntynyt mm. yli ja hieman alle viikon mittaisista mehupaastoista. Kokeilin samoin aikoihin Maharishi Ayur-Vedan tehokkaan tuntuisia Vitalin (vain Norjasta), Vital Man sekä Energol MA-yrttikuntoutustuotteita. Ympärileikautulla runkkailu vaatii lyhyempää kädenliikettä, ellei käytä kondoomia, joka kostuu hekumallisesti, ihanasti sisältä sallien sen hankauksen myöskin esinahkaa vasten. Murkkuikäni viivästyi hieman, enkä ole varma, johtuiko se yhtään ympärileikkauksen viilentävästä vaikutuksesta. Ehkä se johtui siitäkin, että peruskoulun yläasteen jollakin luokka-asteella en käynyt veskeissä koulupäivän aikana lainkaan, koska niihin mentiin ulkokautta ja ulko-ovilla oli sauhuttelijoita sekä ns. mopopesujen antajia. Ensimmäiset vuodet ejakuloin vain saaden fyysisestä lihasjännityksestä ja heteroseksikuvien kiihotuksesta reisillemenoa muistuttavia ejakulaatioita roikkuessani rekkitangossa ja haroen jaloillani yläviistoon kuin köyteen kiivetessäni sekä välillä taivuttaen selkääni taakse kaarelle kuin laskuvarjohypyssä sekä tehdessäni permantovoimistelussa dippipunnerrusta muistuttavaa liikettä samanaikaisesti vatsalihasliikkeen kanssa. Jo varhain murrosiän jälkeen kehityin myös melko taidokkaaksi seksinukkerakastelijatarkumppanien rakentajaksi käyttäen rakennusmateriaaleina tyynyjä, tyynyliinoja, narunpätkiä sekä isosiskoltani lainaamiani pikkuhousuja, joihin tein usein reiän vaginankohdalle rakastellakseni seksinukkeni kanssa.

    • Tyttöystävä

      Onkos teillä "leikatuilla" mitään tietoa siitä voiko toipumisaikana "puuhastella" vaikka yhdynnälle on täysikielto kuukauden verran. Oma poikaystävä on menossa viikon päästä leikkaukseen ja huolettaa tämä asia kovasti. Onko kokemuksia?

      • Mäihästä kiinni

        Jos menee hyvin, niin voi, jos menee huonosti, niin ei vielä useamman kuukaudenkaan päästä. Jos yhtään arvostat poikaystävääsi, niin varmistakaa nyt hyvänen aika sillon leikkauspäivänä, että operoimassa on oikeasti pätevä kirurgi ja että se varmasti tietää mitä tekee (eli kuten on aikaisemmin vastaanottokäynnillä sovittu). Mulla "toipumiseen" meni 6vuotta, eikä vielä 15 vuoden päästäkään ole kaikki kuten pitäisi...


    • operoitavaksi

      Olen 41-vuotias mies ja olen kärsinyt löysästä esinahkasta usean vuoden ajan. Nyt olen päättänyt, että teetän itselleni ympärileikkauksen. Olen katsellut netistä erilaisia leikkaustyylejä ja yleisin on kuulemma korkea ja tiukka. Haluaisin siis sellaisen leikkauksen, että peniksen varteen ei jää lainkaan vapaata esinahkaa. Mikäli leikkaus tehdään edellä mainitulla tavalla, niin liikkuuko jäljelle jäänyt nahka peniksen päällä? Ympärileikatut laittaisitteko kommentteja. Leikkaukseen menen se ei muuksi muutu, ei siis älä leikkauta kommentteja.

      • Cutcut

        Mulla leikattiin parisen kuukautta sitten ahtaan esinahan vuoksi kyseisellä tyylillä (ikää n30v). Vaikka leikkaushaava ommeltiin aivan terskan alapuolelle (eli ei jäänyt yhtään esim sisälehtä) niin kyllä siihen vähän jää liikuteltavaa. Runkkaamisen on saanut kyllä opetella uudestaan. Mutta oikein sujuvasti käypi jo :)


    • Mxxi

      Itselläni on EDS side vika leikattiin esihanka mikä oli mennyt huonoon kuntoon. yli 1 kk ei tule kuntoon

    • Anonyymi

      Itse kävin muutama viikko sitten leikattavana kireän esinahan vuoksi Oulun Terveystalossa. Leikkaus sujui hyvin ja leikkausjäljestä tuli siisti. Haava on parantunut nopeasti ja tuntuu, että herkkyyttä on tullut jopa lisää. Suosittelen menemään rohkeasti leikkaukseen, se oli ainakin itselleni todella suuri apu!

      • Anonyymi

        Saako udella minkälainen leikkaus tehtiin ? Otettiinko kaikki pois vai ns. säästävä leikkaus ? Nimim itsellä mahdollisesti sama edessä Oulun seutuvilla. Homma vain arvelluttaa kovasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako udella minkälainen leikkaus tehtiin ? Otettiinko kaikki pois vai ns. säästävä leikkaus ? Nimim itsellä mahdollisesti sama edessä Oulun seutuvilla. Homma vain arvelluttaa kovasti.

        Kaikki otettiin pois, suosittelen tätä mallia niin ei tule enää ongelmia esinahan kans


      • Anonyymi

        Kauanko meni että vehje oli pano kunnossa? Tikit sulanu ja haavat parantunu? Itselle tehtiin samassa paikassa ympärileikkaus n. 2 vk sitten ja parantuminen on ollut odotettua parempaa.


      • Anonyymi

        Olen 46-vuotias ja minulle tehtiin ympärileikkaus keväällä 2019. Ympärileikkaus tehtiin valkojäkälän ja ihomuutosten vuoksi. Leikkaus oli pakko tehdä, koska kärsin jatkuvista haavaumista. Leikkauksessa poistettiin esinahan ulko- ja sisälehti kokonaan. Urologi halusi poistaa myös frenulumin. Leikkauksen jälkeinen paraneminen sujui melko hyvin. Alussa paljas terska ja haava hiukan tutuivat oudolta alushousuissa. Paraneminen kesti noin neljä viikkoa ja yhdyntä onnistui viiden viikon jälkeen. Operaatioon olen täysin tyytyväinen, se olisi pitänyt tehdä vain paljon aikaisemmin. Vaimoni mielestä penikseni näyttää isommalta leikkauksen jälkeen, koska terska on paljaana. Aluksi uimahallissa käydessäni jännitti ja hävetti kulkea paljasterskaisena pesu- ja saunatiloissa. Sain katseita tutuilta ja tuntemattomilta siellä käydessäni. Onneksi asun pääkaupunkiseudulla ja täällä on paljon ympärileikattuja miehiä ja poikia. Näin sulaudun joukkoon hyvin. Toinen hieman hankala juttu oli mökkikauden päättäjäiset kolmen naapuripariskunnan kanssa. Käymme perinteisesti pienessä hiprakassa yhteissaunassa koko porukalla. Noustessani lauteille yksi mökkinaapurin naisista tokaisi ”sut on ympärileikattu”. Kumma kyllä en hävennyt tilannetta yhtään, vaan totesin, että niin on. Kyseien toimenpide on suomessa melko harvinainen ja sain kuulla siitä vielä myöhemminkin. Vaimoni toteaa nykyään, että ”pojasta kuoriutui mies”, ympärileikkauksen myötä. Lisäksi hän pitää leikattua vehjettäni nyt paremman näköisenä, kun ennen leikkausta.
        Olen siis sitä mieltä, että leikkaukseen kannattaa mennä ajoissa, mikäli esinahan kanssa on ongelmia. Mikäkin olisin säästynyt monelta vaivalta, jos olisin uskaltautunut mennä ajoissa leikkaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 46-vuotias ja minulle tehtiin ympärileikkaus keväällä 2019. Ympärileikkaus tehtiin valkojäkälän ja ihomuutosten vuoksi. Leikkaus oli pakko tehdä, koska kärsin jatkuvista haavaumista. Leikkauksessa poistettiin esinahan ulko- ja sisälehti kokonaan. Urologi halusi poistaa myös frenulumin. Leikkauksen jälkeinen paraneminen sujui melko hyvin. Alussa paljas terska ja haava hiukan tutuivat oudolta alushousuissa. Paraneminen kesti noin neljä viikkoa ja yhdyntä onnistui viiden viikon jälkeen. Operaatioon olen täysin tyytyväinen, se olisi pitänyt tehdä vain paljon aikaisemmin. Vaimoni mielestä penikseni näyttää isommalta leikkauksen jälkeen, koska terska on paljaana. Aluksi uimahallissa käydessäni jännitti ja hävetti kulkea paljasterskaisena pesu- ja saunatiloissa. Sain katseita tutuilta ja tuntemattomilta siellä käydessäni. Onneksi asun pääkaupunkiseudulla ja täällä on paljon ympärileikattuja miehiä ja poikia. Näin sulaudun joukkoon hyvin. Toinen hieman hankala juttu oli mökkikauden päättäjäiset kolmen naapuripariskunnan kanssa. Käymme perinteisesti pienessä hiprakassa yhteissaunassa koko porukalla. Noustessani lauteille yksi mökkinaapurin naisista tokaisi ”sut on ympärileikattu”. Kumma kyllä en hävennyt tilannetta yhtään, vaan totesin, että niin on. Kyseien toimenpide on suomessa melko harvinainen ja sain kuulla siitä vielä myöhemminkin. Vaimoni toteaa nykyään, että ”pojasta kuoriutui mies”, ympärileikkauksen myötä. Lisäksi hän pitää leikattua vehjettäni nyt paremman näköisenä, kun ennen leikkausta.
        Olen siis sitä mieltä, että leikkaukseen kannattaa mennä ajoissa, mikäli esinahan kanssa on ongelmia. Mikäkin olisin säästynyt monelta vaivalta, jos olisin uskaltautunut mennä ajoissa leikkaukseen.

        Saako kysyä kuka lääkäri teki toimenpiteen pääkaupunkiseudulla?


    • Anonyymi

      Mulla tehtiin leikkaus yli kuukaus sitte ellei oo jo kaks kk menny mutta tikit on poistunu ja tero alkanu tottumaa mutta piältä kahtottuna leikkausarvesta terskan ja varren välistä jostai piilosta tulee sellasia veripusseja mitkä tuntuu vähä ikäviltä ja näyttää siis vereltä mutta on siinä lillumassa eikä lähe mihinkää vaikka oon koittanu niitä sorkkia mutta ei oo kauheesti munaa repästä niitä vittuhun jos alkaaki sitte Niagaran veriputous ni osaako joku sanoo että mitä helvettiä ne veripussit tekee siellä ja onko niiku jotai mitä kannattaa tehä vai huljahtaakone sinne takas sitku haluavat🤔

      • Anonyymi

        Mites parani? Meikäläiselllä sama homma nimittäuäi.


    • Anonyymi

      Nyt mennyt 5 päivää leikkauksesta.Jännitin melkoisesti operaatiota.Pyysin poliklikalla esilääkettä mutta sitä ei annettu.Olin aivan kauhusta kankea jonka vuoksi puuduttaminen sattui jonkin verran.Itse operaatio ei tuntunut ollenkaan.Jälkitila ollut ok.Kipulääkkeitä olen ottanut pari kertaa.Turvotus edelleen melkoinen.Jännittäjät pyytäkää esilääke on minun ohje.

    • Anonyymi

      Oma leikkaus oli noin viikko sitten. Pyysin esilääkitystä ja sain 5mg diapamia, mutta eipä tuo tehonnut lainkaan joten sielä istuin sitten tunnin kuumotuksissa. Puudutus oli epämiellyttävää (kolme pistoa varteen ja yksi kärkeen) mutta sen tuottama kipu onneksi lyhytaikaista. Operaatio oli nopea ja luonnollisesti en tuntenut mitään vaan makoilin siinä musiikit korvissa. Seuraavana päivänä side pois ja olihan tuo aika karmean näköinen. Sen verran mahdollisille operaatioon meneville neuvoksi, että vaikka sitä on hyvä pestä useaan kertaan per päivä niin huolehtikaa "ilmakylvyistä" . Itsellä veijari ärtyi siitä että pesujen ja kuivaamisen jälkeen sulloin boksereihin ja sielä sai muhia pienessä kosteudessa. On tärkeää että haava alue saa "kuivua". Joten jos vain mahdollista nii kotona ollessa ulkoiluta potilasta. Turvotusta vielä löytyy ja tero on kuiva mutta kipuja ei ole enään (tietty vielä tuntuu oudolta vetää housut jalkaan koska teron huppu vietiin). Saapi nähä miten koeajo suoriutuu sitten kun potilas siihen kykenee. Ja rohkeasti vaan lekurille te jotka luette näitä ja mietitte uskallatteko. Itse hiljaa kärsin hieman liian pitkään ja lukuisien repeämien ja pienten tulehduksien jälkeen näin inttitermein liikkuvat eivät enään liikkuneet taakse ja vissiin repeämien jälkeinen arpikudos teki paikoista vain ahtaampia. Tsemppiä kaikille kanssapotilaille ja tuleville potilaille, hyvä siitä tuloo.

    • Anonyymi

      Itselle tehtiin ympärileikkaus vähän alle viikko sitten, toipuminen ollut aika kivutonta mutta joka yö herään 4-7 välillä helvetin kipeään stondikseen. Tässä mietin että kuinka kauan leikkauksesta menee että erektiot ei tunnu enää niin kivuliailta?

    • Anonyymi

      Mulla leikattiin eilen nahkapois. Helvetin moista kärsimystä oli leikkaus kun loppu tehot puudutteista. Toinen kärsimys oli tänään kun sidokset piti ottaa pois. Pitää antaa paljon ilmakylpyä ja toivoa nopeaa paranemista.

      • Anonyymi

        leikattiin kaikki pois tuossa maanantaina 22 päivä. Ei ollut muuta vaihtoehtoa. Nyt vuoden verran kiusannut valkojäkälä ja aluksi kokeiltiin vielä kortisonivoiteita, ei vaan auttanut.

        Selkäytimestä kun otetaan näytettä, niin sattuu enemmän. Eli ei tuo puudutus tuntunut missään :D

        Siinä pöydällä olo itsessään sitten oli kyllä oma tarinansa Siinä kohtaa kun operaatio oli käynnissä ja nakki täysin tuntematon, niin jossain kohtaa alkoi tuntua todella pahalta. Siinä sitten totesin, että nyt sattuu ja seuraavaksi lääkäri totesi "minun moka, minun moka".

        en tiedä mitä kuumaa laitetta käytti, mutta siinä ohimennen sohaisi oikeaa kivestä ja teki muuten höpöä xD Loppuajan oli sellainen tunne siinä, kuin joku nipistäisi koko ajan.

        Leikkaus itsessään kesti sen 30-40 min jonka jälkeen sitten veijari pakettiin ja pieni istuskelu/pissatauko ja katsottiin, että tapahtuuko pahempaa. onko vuotoja jne. Sitten passitettiin kotiin. Autolla sai ihan ajaa pois :)

        Eka yö tulikin sitten nukuttua ihan nätisti ilman ongelmia, johtuen puudutuksista. Varmuudeksi vielä nappasin yötä vasten särkylääkettä. Seuraavana päivänä, kun olikin sitten siteiden poisto. 2 kertaa päivän aikana pesu lääkärin määrämillä aineilla + rasva kuivauksen jälkeen ja ei ongelmia.

        Kolmas päivä olikin sitten mitä *ittua, kun veijari oli kasvattanut evät, tai siltä se ylhäältä päin näytti. Ommeltu alue oli turvonnut aika roimasti, ei ollut kipeä, mutta järkyttävän näköinen kyllä. Sitten muistuikin mieleeni hoitajien sanat, että ei kannata säikähtää jos tulee sellainen puoliympyrämäinen turpoaminen leikkausalueelle, että ihan normaalia ja lähtee pienenemään siinä parin viikon sisällä.

        OK oli se silti karun näköstä ja nyt näin 7 päivää operaation jälkeen, niin vieläkin turvottaa, mutta selkeästi on pienentynyt ja pesu taas aavistuksen helpompaa.

        Tänään tuli käytyä sitten vielä näyttämässä veijaria tohtorille ja siinä hänkin kertoi, että vähän on turhan turvoksissa (kipua ei siis kotona alasti hilluessa ole ollut lainkaan). Napattiin toinen viikko saikkua ja siinä samalla sitten lääkäri kietaisi veitikan ympärille joustosidoksen hieman puristamaan turvotusta kasaan loppupäiväksi ja huomenna pois ja perus pesuvoitelut taas. Samalla ehdotti ostamaan tuollaista joustosidosta(snögg soft next), mitä voi tarvittaessa pyöräyttää turvotuksen päälle hillitsemään sitä ja täytyy tässä nyt sanoa, että ihan eri fiilis ja meininki. Pysty lyömään kollarit jalkaan ilman mitään ongelmia ja käymään kaupassa hakemassa jääkaapin täytettä. Suosittelen jos turvotus häiritsee yhtä paljon kuin minua.

        Päivä kerrallaan.


    • Anonyymi

      Ikä: 34
      Ongelma: Ahdas esinahka, Ei kyennyt kun kerran päivässä harrastamaan seksiä koska paikat kipeyty ja puutu niin ettei välttämättä seuraavana päivänäkään pystynyt seksiä harrastamaan. Ongelma alkoi esiintyä vasta 22vuotiaana. Nyt leikattu, esinahan poisto ja frenulum poisto. Haittojen vuoksi mietin vuosia hoidanko, ja nyt homma hoidettu.
      Kerron koko operoinnin ja paranemisprosessin josta on nyt reilu kuukausi. Mutta alkuun sanon että tyytyväinen olen.

      Leikkaus tehtiin kesäkuunlopussa eli pahimpaan mätäkauteen.
      Operointi alkoi diapamilla pelkotilojen vuoksi, josta ei ollut mitään hyötyä. Puudutuspiikit peniksen tyveen oli koko operoinnin kivuliain asia, muuten ei tuntunut mitään. Muna käärittiin pakettiin ja himaan. Lääkkeeksi panadol+burana 600.
      Ensimmäiset yöt meni aikalailla munakädessä pitäen. Suojellen. Särky hoitu lääkkeillä.Turvotus oli todella runsas ja puoliympyrämäinen tikkienpuolelta.
      Pahin asia tässä vaiheessa oli, luonnolliset yölliset seisokit, jotka herätti vaikka kuinka unessa olisit. Se tunne oli about semmonen että tikit repee ja yksi repesikin. Sattu aivan hitokseen. Opin sen että heti kun se seisokki tuli ja siihen heräsi niin pakkasesta jääpussi kyrpään jotta sai laskettua mah nopeasti. Tätä kesti noin viikon - 2 kunnes tikit sulivat.
      Minulle tuli ensimmäisen viikon jälkeen tulehdus johon määrättiin antibiotit ja tramalia, kivut oli aivan helvetinmoiset. Antibiotti toimi mutta hidasti parantumista.
      Vielä reilu kuukaudenki jälkeen penis erittää lihasnestettä ja ei ole täysin parantunut.
      Seksin harrastaminen vaimoni kanssa alkoi kuukauden jälkeen, homma hoituu todella varovasti ja se kuukauden selibaatin lopetus tuntui mitä mahtavimmalta. En kokenut tunnossa, laukeamisessa tai missään mitään ongelmaa. Ehkä hiukkasen pidempään kesti mikä on aina hyvä homma! Ulkonäöllisesti pientä lehteä havaittavissa mutta sen paranemiseen menee pidempään. Ulkonäkö ei minua hävetä, itseasissa pidän munani ulkonäöstä nyt enemmän, vaimokin on samaa mieltä.

      Tässä pieniä vinkkejä mitä en saanut / löytänyt mistään mitä tulee leikkauksesta palautumiseen:
      Leikkauksen jälkeen kun otat seuraavana päivänä siteet pois, Tikkipinnalla on rasvalappu side, tikit ovat varmasti vähän jääneet kiinni siihen, joten kastele se vedellä ennenkuin varovasti irrotat. irtoaa paremmin.
      Vesipesu aivan ehdoton, ja tarkoitus on vetää nahkaa niin paljon taaksepäin kuin mahdollista ja valuttaa vettä 10-15min haavalle, eikä pelkästään tikkeihin, kauttaaltaan kunnon huuhtelua!

      Itse koen että leikkauksesta oli aivan todella suuri apu, ja olen tyytyväinen. Muistakaa että nämäkin hyöty ja haittapuolet on täysin yksilöllisiä, mutta varsinkin jos elämänlaatusi paranee niinkuin minulla teki niin suosittelen kovasti vaan hoitamaan asian.

    • Anonyymi

      Itselleni tehtii viikko sitten leikkaus. Poistettiin kaikki esinahka ahtauden takia. Toipuminen on ollut suhteellisen hidasta.. Itse operaatio oli puudutusta lukuunottamatta kivuton ja ongelmaton operaatio. Ei se piikkikään paljon hammaslääkärin piikeistä eroa. Itseasiassa johtopuudutus molemmissa nimeltääkin.

      Operaation jälkeen taitosten poisto hitusen nipisteli, mutta muutoin haava ei ole pahemmin kipuillut. Lihaskudosnestettä tarttuu suojaavaan siteessen edelleen. Kai tuo jossain välissä senkin lopettaa. Olen jo työhön palannut ja paikatkin alkaneet tottumaan housujen hankauksiin ylättävän hyvin.

      Minulla vain suurin ongelma on jatkuva särky/puristava kipu. Ei tunnu edes burana 800mg auttavan tähän. Kipu ei ihan 24/7 ole, mutta lähestulkoon koko ajan. Kipu ei tunnu perus tulehduskivulta joka on jomottava/kuumottava/sykkivä. Tätät voisi kuvailla tosiaan sanoin ”puristava”/särkevä. Hitusen on myös vaikea paikataa, tuntuu koko peniksen alueella ja välillä pakaroissa ja peräsukon seudulla. Onko kellään muulla tällaista ollut?

      • Anonyymi

        Päivitellään. Nyt kuukausi leikkauksesta. Aiemman viestin kivut katosivat muutamassa päivässä. Liekö turvotuksesta johtuvaa. Kaikenkaikkiaan kun nyt mietin kuukauden jälkeen tähän leikkiin lähtemistä, niin ihan tyytyväinen olen kaikkeen. Ensimmäiset päivät oli arkoja ja haavaa ja paljasta kosketusherkkää terskaa sai varjella. Siitä se sitten lähti paranemaan ja terskakin on tottunut jo housuissa lähes täysin. Hitusen lenkkeilessä terska hankaa johonkin housun saumaan ja tämä on aiheuttanut pientä verenvuotoa ja kipuilua ihan kärjessä. Epäilen, että terska on vielä arka ja iho paksunee ajan mittaan? Tuo aikalailla enään ainoa ongelma.

        Masturbointi ja yhdyntä onnistuu myös hyvin. Se on kyllä sanottava, että herkkyys on kärsinyt. Nyt on työn ja tuskan takana saada kuti lähtemään. Tämä vielä aiheuttaa oravan pyörän ja stressiä asiasta. Sitten se homma ei onnistu millään.


    • Anonyymi

      Itselle tehtiin ympärileikkaus 13 vuotiaana. Aikuisiällä rupesin vasta tajuamaan että kuin paljon tuntoherkkyyttä hävis siinä. Se oli pakko tehä kun esinahka oli niin tiukassa mut välillä mietin että mielummin olis halunnu selvitä ilman sitä. Ompaha ainaki kestävyyttä seksissä jos ei muuta. Itellä oli tosi pitkä opettelu siihen että laukesin masturboimalla koska tuntoherkkyys oli niin heikko. Nuorena sitä ajattelee heti että on jotain vikaa. Olkaa kärsivällisiä saman kokemuksen jakavat :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe