4.12 sain ruoka myrkytyksen tuupakan mcdonalds:sta

No more mcdonalds

Söin bigmac aterian ja 2 juustohampurilaista jotka otin mukaan. söin ruuat ja reilu 1 tunnin päästä alkoi olo olla melkoisen huono/outo. Mahassa oli myös outo tunne ja päätä alkoi särkeä. Tästä jonkin aikaa aloin saada vilunväreitä ja ne paheni vain päivän mittaan. Kotiin päästessäni palelin jo ihan kunnolla ja mittasin kuumeen joka näytti normaali 36.7c. Tästä n. tunti eteen päin lämpöä oli jo 37.2c ja illalla kuume nousi jo 38.4c. Yöksi otin 600mg buranan ettei kuume nousisi yöllä enempää. Aamulla oli suht normi olo tosin vähän tokkurainen. Nukuin melkeen 12 tuntia. Päivällä alkoi sitten peräpäästä tulla tavaraa ulos ja 6-7 varpusparvea on tullut köytyä pöntöllä vapauttamassa. Päivällä ihmettelin kun olo on niin vetämätön ja kotiin taas päästyäni mittasin lämmön ja mittari näytti 37.2c ja illan mittaan kuume nousi taas 38.4c lukemiin. 2 Päivää lähes koko ajan vuoteen omana. Kiitokset mcdonalds tästä. En enää käytä teidän ravintoloita. Tämä oli viimeinen niitti.

111

15365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoh..

      Voihan sieltä saada sen ruokamyrkytyksen joo, mutta mietippä nyt kahteen kertaan oliko syy ravintolan vai ihan oma vika?

      Ei siellä pikaruokaravintolassakaan säilytetä niitä tuotteita niin pitkään. Ihan oma moka kuule..
      Bigmacissa on se majoneesi, joka ei säily tuoreena niin kauaa ja mikrobit rupevat jylläämän. Seuraavan kerran tiedät, että ne tulee syödä heti.

      • No more mcdonalds

        Onko tosiaan näin että bigmac pilaantuu n. 20min syömiskelvottomaksi? Mieti itse ennen kuin kirjoittelet tänne.


      • Burger_Man

        Ei ne niin vaan rupee jyllään. Kyllä siellä joku on mokannut.
        Mä oon vetäny purilaisia lärviin vaikka ne on ollu pöydällä huoneen lämmös reilusti yli puoli vuorokautta. Eikä tuntunu missään. Ja niis oli sitä kuuluisaa majoneesia. Kyllä hampurilaisen pitää kestää kotiin asti ilman että se menee pilalle.


      • ytdutfumjmj

        mcdonalds hampurilaiset on kyllä niin täynnä lisäaineita (osa vaarallisiakin), että ei se luonnollisesta pilaantumisesta johdu vaikka söisi parin päivän jälkeenkin. todennäköisesti mäkkärin vika siis.


    • mikään myrkytys

      mikään ruokamyrkytys.
      mulla kun on kahesti ollut niin tiiän kyllä että oireet ei ole nuo vaan se ekanakin alkaa erittäin
      rajulla oksentamisella ja kuumetta se ei nosta.
      Sitten kun bakteeri on kokonaan postunut elimistöstä (alle vuorokausi) niin oireet loppuu siihen.
      Käyppäs vaikka terkkarilta kysymässä.
      Ihan turha provo, ei mäkkärillä ole mitään tekemistä tän kanssa.
      Kyllä mullakin p.. lentäisi jos tuommosen mättöaterian vetäsin, ei härregud, taidat olla ylililäski
      vinisijä. Eihän tuommosta määrää syö kukaan normaali ihminen kerralla.

      • No more mcdonalds

        Siitä vaan opiskelemaan http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruokamyrkytys. Kyllähän se 150cm 40 kg ihminen tulee täyteen yhdestä salaatin lehdestä mutta tämä ei päde kaikkiin eli kukkis pidä pääs kiinni kun et tiedä. Taidat olla mcdonalds addikti?


      • ROSKARUA SYÖJIÄ

        Puolusstellaan puolustellaa.. FAKTA ON SE ETTÄ MINULLA ON OLLUT ROSKARUASTA 3 KERTAA RUOKAMYSKYTYS, KERRAN TIPUTUKSESSA....


      • kuupipari

        Itse olen lievästi ylipainoinen (158/68), mutta vatsalaukkuni ei vedä edes siitä bigmac ateriasta kuin maksimisaan sen hampurilaisen ja puolet ranskalaisista (ei hörppyäkään otettu juomasta) ja olen jo ähkynä silloin. Että eiköhän se ruoan mättäämisen sietämismäärä ole ihan yksilöllinen juttu :)


      • ärsyyntyny lukia

        jokaisella ihmisellä on erillainen ruokamyrkytys oireet...!! joillekki se tulee lievänä ja joillekki se vetää ihan kuumeeseen asti... tuskin oot mikään lääkäri tääl arvioimaan toisia!


      • IDIOOTTTI
        ROSKARUA SYÖJIÄ kirjoitti:

        Puolusstellaan puolustellaa.. FAKTA ON SE ETTÄ MINULLA ON OLLUT ROSKARUASTA 3 KERTAA RUOKAMYSKYTYS, KERRAN TIPUTUKSESSA....

        NO KANNATTAAKO SITÄ SAATANAN ROSKARUOKAA SITTEN SYÖDÄ JOS SIITÄ KERRAN NOIN USEIN SAA RUOKAMYRKYTYKSEN??

        Oma vikas jos et kerrasta (tai ees kahesta) opi, kaikki pitää mennä vissiin aina kantapään kautta.


      • kuules nyt ite

        oon itekkin aika pieni kokoinen ja ei tarvii alkaa haukkuu kääpiöks ... haukutko kaikkia pienikokosia kääpiöks?


    • näköä haittaa

      Tommone bigmac ateria ja pari burgeria kyytipojaks on ihan perussetti. Ja jos joku tykkää kanin ruuasta, niin siitä vain pupeltamaan, ei se ole keneltäkään pois. Liekö kasvissyöjillä krooninen nälkä, kun jaksavat meuhkata mokomasta asiasta.

      • jvhljhfuöiufl

        > "Tommone bigmac ateria ja pari burgeria kyytipojaks on ihan perussetti."
        Jos tykkää ylenmääräisestä hiilihydraattien puputuksesta.


      • im lovin' it
        jvhljhfuöiufl kirjoitti:

        > "Tommone bigmac ateria ja pari burgeria kyytipojaks on ihan perussetti."
        Jos tykkää ylenmääräisestä hiilihydraattien puputuksesta.

        no ei oo mikää ruokamyrkytys

        mul melkee aina ku syön vaik bigmac aterian nii illal, yöl tai aamul on vähä mahakipee.. Varmaa johtuu sit jostai majoneesist tai vastaavast. Kuiteski nii hyvää, joten miksi luopua? :)


      • Pinkki Villasukka
        im lovin' it kirjoitti:

        no ei oo mikää ruokamyrkytys

        mul melkee aina ku syön vaik bigmac aterian nii illal, yöl tai aamul on vähä mahakipee.. Varmaa johtuu sit jostai majoneesist tai vastaavast. Kuiteski nii hyvää, joten miksi luopua? :)

        .. sain p"""kataudin ja mahakipua mc flurrystä. oli viime kesän megahelle ja mieli teki jäätelöä.. söin paikanpäällä, olisi siis pitänyt olla "tuoretta tavaraa" mutta parin tunnin päästä olin hiton kipeä :( ja viikko sitten mies toi minulle töistä tullessaan nacho jr:n : seurauksena loppupäivä pahanhajuisia paukkuja sekä omituista oloa mahassa.. kiitti mc donalds mutta nyt riitti


      • nogrills

        kasvissyöjä ja on krooninen nälkä, mutta se pitää pirteänä viimeksi lähti nälkä marraskuunalussa kun tarjottiin ateria kaupungintalon ruokalassa


      • VuanKanaHamburil
        jvhljhfuöiufl kirjoitti:

        > "Tommone bigmac ateria ja pari burgeria kyytipojaks on ihan perussetti."
        Jos tykkää ylenmääräisestä hiilihydraattien puputuksesta.

        Kyllä mie oun nähnyt ppöydässä noin tuhtia aterioita,en luule määrän aihettuneen sairauttasi.
        JK.matkalla on monta vaaraa,"en syytä majoneesiä,siinä on ulkolaisia vihanneksiä salatissa"Kaikki on mahdollista.


      • Huh84

        Siis en kyllä yhtään ihmettele että tulee kipeäksi, jos syöpi big mac aterian ja sen päälle vielä pari hampurilaista, ihan turha syytellä mitään mäkkäriä tommosesta ihan omaa hölmöyttä tulit kipeäksi.


      • mäkkiläinen
        Pinkki Villasukka kirjoitti:

        .. sain p"""kataudin ja mahakipua mc flurrystä. oli viime kesän megahelle ja mieli teki jäätelöä.. söin paikanpäällä, olisi siis pitänyt olla "tuoretta tavaraa" mutta parin tunnin päästä olin hiton kipeä :( ja viikko sitten mies toi minulle töistä tullessaan nacho jr:n : seurauksena loppupäivä pahanhajuisia paukkuja sekä omituista oloa mahassa.. kiitti mc donalds mutta nyt riitti

        tuliko mieleen et sulla saattais toi p*skantaminen johtua siitä ettei ne ruoka-aineet oo käyny sulle?


    • kunnon ruokaa!

      Älkää ihmiset syökö pikaruokapaskoja! Niissä olevat lisäaineet aiheuttaa juuri tuollaisia oireita.

    • Vain hyviä kokemuksi

      Söin Pietarissa pari päivää sitten Mac Donals:in Bic Mac:in. Maksoi vain 75 Rublaa ( 1 euro =39-40 Rublaa )

      Pikku nälkä lähti ja olo on yhä.

      Mulla ei koskaa ole ollut mitään huonoja kokemuksia pika ruoasta missään maassa.
      Ja eri maissa olen mtkustellut paljon. Tosin ählämien kebabeja en harrasta.

      • HÄ,HÄ.

        ikinä nähnyt/ käynyt missään PITARISSA, etkä ole syönyt edes HAMPURILAISTA. Sun kulmillas ei ole edes HESEE.


      • oikeinkirjoitus10+
        HÄ,HÄ. kirjoitti:

        ikinä nähnyt/ käynyt missään PITARISSA, etkä ole syönyt edes HAMPURILAISTA. Sun kulmillas ei ole edes HESEE.

        Kirjoittaja sanoi käyneensä Pietarissa, Pitarista ei ole puhuttu yhtään mitään.


    • männikkö

      voi teitä.. harmi kun tulee vatsatauteja kun syö pikaruokaa :( kukin tällä palstalla saa syödä juuri sitä mitä haluaa ja kuinka paljon haluaa! Mutta hamppareista tai flurrystä tullut vatsakipu saattaa tulla niinkin yksinkertaisesta ilmiöstä, kun ette ole pesseet käsiänne ennen syömistä ja näin itse "pilaatte" syötävänne. Käsien pesu on tärkeää ja etenkin kesällä, kun on kuuma. Tiedoksi flurryn syöjälle.

      • ajattelen aivoilla

        niin, ootteko kuullut ihan vatsataudista, se tulee vaikka olisit syönyt lehtipihviä samana iltana jos on tullakseen. On kattokaas kaikenlaista tautia liikkeellä näin talvisin. Tyhmät älykääpiöt!!!


      • herr.doctor.
        ajattelen aivoilla kirjoitti:

        niin, ootteko kuullut ihan vatsataudista, se tulee vaikka olisit syönyt lehtipihviä samana iltana jos on tullakseen. On kattokaas kaikenlaista tautia liikkeellä näin talvisin. Tyhmät älykääpiöt!!!

        mikään nuista oireista ei viittaa ruokamyrkytykseen.


    • elmon20

      nyt on kyllä ollut mahatautia liikenteessä joka puolella itselläni alkoi toissa yönä ja kesti sen vuorokauden ja kuume nousi 38,5 ja päätä särki ja silmiä jonkin verran ja sain aikalailla olla nukkumassa vieläkin vähän väsynyt olo mutta ei kuumetta..

    • mc

      tuo mikään ruokamyrkytys oo,,,ja veikkaampa et mäcin ruoat maistuu sulle jatkossakin,kunhan vaan uhoot siellä.Ja jos olisit ollut fiksu niin olisit ottanut yhteyttä esim.terveystarkastajaan,niin ne olis selvittäny et onko siellä raflassa kaikki ok!!

      • supersize me

        mäkkäri on samaa, mitä saat halvimmalla mahdollisella rahalla halvimmasta kaupasta.

        Terveystarkastukset ylipäätään ovat vain hyvin harvinainen häiriö myyntiin.

        Itse kannattaa tiedostaa, mitä kroppa tykkää. Joku vielä kauhistelee hiilareita jne. Ensinnäkin niissä ruuissa on mieletön määrä rasvaa ja huonointa mahdollista lihaa.


    • ei minun vika

      on vikas mäkkäri on kapitalisti pikaruoka lafka joka tekee safkat ties mistä paskasta josta saa pöpöjä kysy lisäohjeita vaikka kataiselta

      • cops

        ruokamyrkytys tulee 12 tuntia syömisen jälkeen, eli laske siitä niin tiedät mikä mahan veti kuralle


      • Järki käteen
        cops kirjoitti:

        ruokamyrkytys tulee 12 tuntia syömisen jälkeen, eli laske siitä niin tiedät mikä mahan veti kuralle

        On täysin kiinni minkä maailman miljoonista erilaisista bakteereista saat. Ruokamyrkytys tulee 12 tunnin jälkeen -kommentilla pääsee elämää elämään tilastoista. Miten voin? Odota käyn googlettamassa miten minun tulee voida :)

        Et voi mistää taulukosta katsoa miten bakteeri vaikuttaa ja millaisia seurauksia siitä on. Millainen on lisääntymisnopeus jne. Maailman on hieman monimutkaisempi pakkaus kuin wikipedia antaa ymmärtää.

        Toki jokaiselle taudille löytyy oma yleinen kuvaus, mutta mutta. On olemassa lukuisia yksilöllisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat seurauksiin. Ilmeisesti ihmiset kuitenkin täällä nauttivat tyrmätä toistensa juttuja faktoilla. En halua uskoa, että olisi niin tyhmiä ihmisiä, että uskovat jonkun tapauksen olevan täysin yhdenmukaisesti määriteltävissä.


    • nh

      Niin sanottu tavallisin ruokamyrkytys on virustauti, joka on levinnyt muuten kuin ruuasta. Tällöin kyseessä on tavallinen oksennus-ripulitauti. Oikeassa ruokamyrkytyksessä saamme ruuan kautta elimistöömme jonkun taudinaiheuttajan, tavallisimmin bakteerin ja miksei myös viruksen, alkueläimen tai loisen, jos mennään eksoottisimpiin maihin. Tällöin oireina ovat muutaman tunnin sisällä alkava vatsakipu, oksentelu ja ripuli. Tällainen ruokamyrkytys menee ohi itsekseen noin vuorokaudessa. Jos yleistila kuitenkin romahtaa, on kuumetta eikä oireet meinaa hellittää viimeistään parissa vuorokaudessa, on syytä mennä lääkäriin. Kaikista vakavin ruokamyrkytys on kyseessä silloin, kun ruuassa on ollut tiettyjä maaperän tavallisia bakteereja, klostridium-lajin bakteereja, jotka erittävät myrkkyjä, toksiineja eli botuliinia. Tällöin myrkytyksen oireita ovat vuorokauden sisällä alkava väsymys, pyörrytys sekä suun kuivuminen. Kyseiseen myrkytykseen liittyy myös samanaikaisesti tai kolmen vuorokauden sisällä neurologisia oireita kuten näköoireet, nielemisvaikeudet sekä lihasheikkous. Tällöin tarvitaan tehohoitoa ja vastamyrkkyä. Parhaiten ruokamyrkytyksiltä välttyy huolehtien ruoka- ja käsihygieniasta.

      • nh

        ja jatkoa edelliseen.. jos paskasilla käsillä vetää sitä burgeria/raneja ni se on ihan omaa syytä jos jonkin bakteerin siitä saa... toiset pesee käsiä ja toiset ei.. veikkaampa että tämä alottaja ei ole pessyt käsiään ennen ruokailua. (mäkistä saa muuten myös hygieniapyyhkeitä jotka maksaa 10 senttiä kappaleelta jos ei jaksa vessaan asti kävellä)


    • ruokaaa

      Ensinnäkin, pesitkö edes käsiä ennen kuin söit? Tähän aikaan vuodesta on useita tauteja liikkeellä mm. norovirusta ja muita mahatauteja, jotka leviävät jopa alle 48 tunnissa. Kyseessä on kuitenkin pikaruoka, joka heitetään välittömästi tarjolle, eli tuotteet ei seiso missään hyllyssä. Ruokamyrkytys voi puhjeta 48 tunnin sisällä, mutta yleensä se ilmenee voimakkaana oksenteluna.

    • Noh noh

      Olkaahan ihmiset varovaisia mitä kirjoitatte. Ilman lääkärinlausuntoa tästä voi paukahtaa äkkiäkin syyte kunnianloukkauksesta :(

      • Kärisn hiljaa ylpeä

        oma syy, jatketaan samaan malliin, missään ei ole mitään vikaa, paitsi sairastujassa.

        Meitä on helppo hallita ja hyväksikäyttää, kuitenkin omat vastoinkäymiset on meidän omaa syytä.

        Olemme syyllisiä ja siksi kaikki kärsimys ja vaikeudet pitää laittaa piiloon. Paljon parempi kun salaa kaikki ongelmat, eikä valita ikinä. Hymyilee vaan ja kehuu kuinka hyvin menee. Sekin on sellainen kateuden mitta, ettei vaan muut saa tietää, että olen kokenut vaikeuksia. Kuitenkin olen itse syyllinen kaikkeen.

        Mistään ei kannata keskustella, se vielä purkisi sitä taakkaa siellä toppatakin alla. Vielä parempi, kun on hiljaa ja sitten naureskelee, kun kaveri kokee samat ongelmat.

        Sitten mietitään miten vittumaisemmin asiasta huomautan. Onhan siinä vihaa tullut, kun on itse samaa ongelmaa salannut ja saanut yksin kärsiä. Nyt on mukavaa, kun saa toiselle sanoa, että sieltä saa käsipyyheitä 10 sentillä, jos on niin laiska ja leveä, että ei vessaan jaksa mennä saastaisia käsiä pesemään.

        Kiva kiehuttaa omaa kustaan :)


      • Kirsikka -68

        Joo, mulla kävi pari vuotta sitten Hesellä käydessäni vähän vastaavanlaisesti.
        Tilasin kerrosaterian.
        Söin hyvällä halulla, en ollut käynyt varmaan ainakaan vuoteen siellä.
        Kello oli silloin noin 15.00 lauantai-iltapäivällä.
        Illalla mulle tuli paha olo.
        En oksentanut, mutta olo oli sellanen äklö.
        Rupesin nukkumaan jo joskus ilta 21 aikoihin, mikä on meikälle tosi harvinaista.
        Yöllä heräsin siihen, että mun sänky on ihan märkä ja voi luoja-olin paskonut sänkyyni.
        Lakanat ja patjat ja minä yltäpäältä ruskeessa vesipaskassa.
        Eipä ollut mieltäylentävä kokemus.
        Sunnuntai meni niin kuin meni ja kuumettakin oli just tolleen kun ap:lläkin.
        Maanantaina olo oli jo ok.

        Soitin terveysvalvontaan ja ne sanoi, että luultavasti on lievä ruokamyrkytys, mutta että se olis sieltä hampurilaispaikasta- niin on aika vaikeeta todistaa.
        Nämä tämmöset "lievät" ruokamyrkytykset ovat kuulemma hyvin tavallisia ja aika usein just hampurilasen majoneesi on se mitä epäillään.
        Suurin osa häpee kuitenkin alleen paskomista ja ilmoituksia tulee aika vähän.
        Hlö jonka kanssa juttelin sanoi, että paljon näitä silti on, mutta monet on vaan ihan hiljaa.

        Siihen se sitten minunkin osaltani jäi.

        Olen kyllä ton tapahtuman jälkeenkin käynyt samassa paikassa syömässä, eikä ole tullut mitään.
        Ton tapahtuman jälkeen kyllä tais mennä taas se vuosi ennenkuin uskalsin mennä.

        Ei kait näille sitten mitään voi...

        Tsemii vaan kaikille kohtalotovereille!


      • Hampurilainen Pop
        Kirsikka -68 kirjoitti:

        Joo, mulla kävi pari vuotta sitten Hesellä käydessäni vähän vastaavanlaisesti.
        Tilasin kerrosaterian.
        Söin hyvällä halulla, en ollut käynyt varmaan ainakaan vuoteen siellä.
        Kello oli silloin noin 15.00 lauantai-iltapäivällä.
        Illalla mulle tuli paha olo.
        En oksentanut, mutta olo oli sellanen äklö.
        Rupesin nukkumaan jo joskus ilta 21 aikoihin, mikä on meikälle tosi harvinaista.
        Yöllä heräsin siihen, että mun sänky on ihan märkä ja voi luoja-olin paskonut sänkyyni.
        Lakanat ja patjat ja minä yltäpäältä ruskeessa vesipaskassa.
        Eipä ollut mieltäylentävä kokemus.
        Sunnuntai meni niin kuin meni ja kuumettakin oli just tolleen kun ap:lläkin.
        Maanantaina olo oli jo ok.

        Soitin terveysvalvontaan ja ne sanoi, että luultavasti on lievä ruokamyrkytys, mutta että se olis sieltä hampurilaispaikasta- niin on aika vaikeeta todistaa.
        Nämä tämmöset "lievät" ruokamyrkytykset ovat kuulemma hyvin tavallisia ja aika usein just hampurilasen majoneesi on se mitä epäillään.
        Suurin osa häpee kuitenkin alleen paskomista ja ilmoituksia tulee aika vähän.
        Hlö jonka kanssa juttelin sanoi, että paljon näitä silti on, mutta monet on vaan ihan hiljaa.

        Siihen se sitten minunkin osaltani jäi.

        Olen kyllä ton tapahtuman jälkeenkin käynyt samassa paikassa syömässä, eikä ole tullut mitään.
        Ton tapahtuman jälkeen kyllä tais mennä taas se vuosi ennenkuin uskalsin mennä.

        Ei kait näille sitten mitään voi...

        Tsemii vaan kaikille kohtalotovereille!

        Itsellä ihan sama juttu kun viestiketjun aloittajalla :( Ei tosin ollut "mäkkäri tai hese" josta sain vastaavanlaisen vatsaoireen. Söin hampurilaisen ja apout tunti siitä kun vatsaa alkoi vääntämään, päätä särkemään ja hiukkasen nousi kuumekkin :( Mainitsin grillin pitäjälle asiasta johon hän tuumasi fiksusti että jokin nyt mättää, täytyy tutkia kun muutama muukin on sanonut samaa. Kävin eilen syömässä samanlaisen hampurilaisen ja samoilla mausteilla ja mitäään oireita en saanut :) Grillin pitäjä oli vaihtanut kaikki mausteet ja tehopessyt kaikki uunit kaapit ja pakasteet (hienosti tehty) ja tähän loppuun vielä että ei muuta kuin hampurilasita poskeen :D


      • Muusannuuska
        Kirsikka -68 kirjoitti:

        Joo, mulla kävi pari vuotta sitten Hesellä käydessäni vähän vastaavanlaisesti.
        Tilasin kerrosaterian.
        Söin hyvällä halulla, en ollut käynyt varmaan ainakaan vuoteen siellä.
        Kello oli silloin noin 15.00 lauantai-iltapäivällä.
        Illalla mulle tuli paha olo.
        En oksentanut, mutta olo oli sellanen äklö.
        Rupesin nukkumaan jo joskus ilta 21 aikoihin, mikä on meikälle tosi harvinaista.
        Yöllä heräsin siihen, että mun sänky on ihan märkä ja voi luoja-olin paskonut sänkyyni.
        Lakanat ja patjat ja minä yltäpäältä ruskeessa vesipaskassa.
        Eipä ollut mieltäylentävä kokemus.
        Sunnuntai meni niin kuin meni ja kuumettakin oli just tolleen kun ap:lläkin.
        Maanantaina olo oli jo ok.

        Soitin terveysvalvontaan ja ne sanoi, että luultavasti on lievä ruokamyrkytys, mutta että se olis sieltä hampurilaispaikasta- niin on aika vaikeeta todistaa.
        Nämä tämmöset "lievät" ruokamyrkytykset ovat kuulemma hyvin tavallisia ja aika usein just hampurilasen majoneesi on se mitä epäillään.
        Suurin osa häpee kuitenkin alleen paskomista ja ilmoituksia tulee aika vähän.
        Hlö jonka kanssa juttelin sanoi, että paljon näitä silti on, mutta monet on vaan ihan hiljaa.

        Siihen se sitten minunkin osaltani jäi.

        Olen kyllä ton tapahtuman jälkeenkin käynyt samassa paikassa syömässä, eikä ole tullut mitään.
        Ton tapahtuman jälkeen kyllä tais mennä taas se vuosi ennenkuin uskalsin mennä.

        Ei kait näille sitten mitään voi...

        Tsemii vaan kaikille kohtalotovereille!

        Se kun ei siedä mitään noista pikamätöistä aina tulee jotain söin sitten missä tahansa ketjussa.....jos meinaan kuolla nälkään reissussa tai muuten haluan nopeasti jotain menen laadukkaaseen kahvilaan tai sit ostan ihan kaupasta jotain hedelmää esm pikanälkään ja valmistan kotona oikein kunnolla ittelleni ruokaa jotta tiedän mitä syön kun kaikki ei todellakaan sovi minulle.....
        Jos on valuuttaa riittävästi ja olen jossain lähellä niin käyn sit oikeessa ravintelissä syömässä tai isosiskon grillillä kun saan juuri minulle räätälöydyn annoksen.Kaikki majoneesit on nounou jne....koittakaahan jaksella ja olla riitelemättä palstoilla kaikille ei todellakaan kaikki sovi ei majoneesi,liika rasvaisuus jne....ja kas kummaa vielä pieni tietoisku teille olen ylipainoinen vaikka en syö kun lehmä!


      • Tiskin tällä puolen
        Kirsikka -68 kirjoitti:

        Joo, mulla kävi pari vuotta sitten Hesellä käydessäni vähän vastaavanlaisesti.
        Tilasin kerrosaterian.
        Söin hyvällä halulla, en ollut käynyt varmaan ainakaan vuoteen siellä.
        Kello oli silloin noin 15.00 lauantai-iltapäivällä.
        Illalla mulle tuli paha olo.
        En oksentanut, mutta olo oli sellanen äklö.
        Rupesin nukkumaan jo joskus ilta 21 aikoihin, mikä on meikälle tosi harvinaista.
        Yöllä heräsin siihen, että mun sänky on ihan märkä ja voi luoja-olin paskonut sänkyyni.
        Lakanat ja patjat ja minä yltäpäältä ruskeessa vesipaskassa.
        Eipä ollut mieltäylentävä kokemus.
        Sunnuntai meni niin kuin meni ja kuumettakin oli just tolleen kun ap:lläkin.
        Maanantaina olo oli jo ok.

        Soitin terveysvalvontaan ja ne sanoi, että luultavasti on lievä ruokamyrkytys, mutta että se olis sieltä hampurilaispaikasta- niin on aika vaikeeta todistaa.
        Nämä tämmöset "lievät" ruokamyrkytykset ovat kuulemma hyvin tavallisia ja aika usein just hampurilasen majoneesi on se mitä epäillään.
        Suurin osa häpee kuitenkin alleen paskomista ja ilmoituksia tulee aika vähän.
        Hlö jonka kanssa juttelin sanoi, että paljon näitä silti on, mutta monet on vaan ihan hiljaa.

        Siihen se sitten minunkin osaltani jäi.

        Olen kyllä ton tapahtuman jälkeenkin käynyt samassa paikassa syömässä, eikä ole tullut mitään.
        Ton tapahtuman jälkeen kyllä tais mennä taas se vuosi ennenkuin uskalsin mennä.

        Ei kait näille sitten mitään voi...

        Tsemii vaan kaikille kohtalotovereille!

        Ei kannattaisi juoda itseänsä sellaiseen känniin, että ei herää vessahätään, oli sitten kyseessä ruokamyrkytys tai vatsatauti!!

        Mitenköhän pitkä ryyppyputki sinullakin silloin taannoin on ollut takana kun tämä on tapahtunut...


    • dididi123

      Mäkissä, Hesessä ja muissa vastaavissa ruoat säilytetään kuumassa tasossa, joka pitää ruoat lämpimänä sen 20 min, jonka saavat siinä olla. Näin ollen tänä aikana bakteerit periaatteessa jatkavat kasvamistaan.

      Suosittelen lämpimästi vaatimaan aina uutta tuotetta eli pyytäkää, että haluatte uuden hampurilaisen eikä tasossa olevaa, koska joskus aikalaput yms saattavat mennä sekaisin tai muuten vain hämmingissä saat tuotteen, joka on ollut liian pitkään myynnissä. Tuotteita teille myyvät pääasiassa teinit. Miettikääpä sen ikäisten moraalia. Ei millään pahalla..

      Sama koskee myös ranskalaisia. Jos oikeasti haluatte kuumia ja tuoreita, pyytäkää että saatte uudesta satsista omanne, ei siitä sivussa olevasta, missä niitä on valmiina. Näin varmistatte saavanne varmasti tuoretta ja laadukasta tavaraa. Ja kyllä te saatte, kun pyydätte kauniisti eikä ole ruuhka-aika.

      Totuus nyt kuitenkin on se, että pikaruokaloissa noiden aikarajojen noudattaminen ei aina ole lainmukaista..

      • parasta palvelua

        "Suosittelen lämpimästi vaatimaan aina uutta tuotetta eli pyytäkää, että haluatte uuden hampurilaisen eikä tasossa olevaa, koska joskus aikalaput yms saattavat mennä sekaisin tai muuten vain hämmingissä saat tuotteen, joka on ollut liian pitkään myynnissä. Tuotteita teille myyvät pääasiassa teinit. Miettikääpä sen ikäisten moraalia. Ei millään pahalla."

        Yleensä teinit ovat parhaita myyjiä, koska he ovat erittäin tunnon tarkkoja uusina tekijöinä. Vanhemmat myyjät tajuavat tilanteen ja usein helpommin myyvät "vanhoja tuotteita" uusina.


    • njamanjjnam

      Mulleki kävi kerran vähän noin, tosin kyse oli Hesburgerista. Oksensin ja ripuloin. Kunnes muutkin perheenjäseneni sairastuivat, ja he eivät olleet syöneet pikaruokaa. Eli kyseessä oli ihan normi vatsatauti.
      Ja tälläkin hetkellä (ja myös kuun alussa ) ympäri Suomen liikkuu vatsatautia, tiedän 5 perhettä joissa sitä nyt on. Ja todella monta muta perhettä, joissa sitä on ollut marraskuun lopulla-joulukuun alussa. Että todennäköisesti olet vain saanut ihan normaalin vatsataudin, koska siltä nuo oireesi kuulostaa.

      • loiytre

        Majoneesia sisältävä Hampurilainen pilaantuu 2 Tunnissa Ruokamyrkytyksen aiheuttavaksi. Vahingossa kokeiltu ja tosi on ! .


    • pakollinen nimimerkk

      Lähtökohtaisesti hapurilaisketjujen ruuat ovat ok. Tilat ja laitteet ovat kunnolliset ja raaka-aineiden käsittely on kontrolloitua. Lisäksi henkilökunta on työnsä osaavaa. Jos sait ruokamyrkytyksen niin kuin epäilit, niin kohdallesi sattui harvinainen kokemus mutta se olisi voinut tapahtua ravintolassakin tai kotona. Mutta saatat myös olla tietämättäsi allerginen jollekin tuotteeseen sisältyneelle ainesosalle.

      Nakkikioskilta en sen sijaan ostaisi mitään, sillä niiden paistorasvoista on monesti löytynyt moitittavaa kuntien terveystarkastajien testeissä. Lisäksi nakkikioskien kylmäsäilytystilat ovat rajalliset ja omistajien tai renkien kuskatessa tukusta tavaraa ties millä tarkoitukseensopimattomalla kuljetusvälineellä kylmäketju katkeaa takuuvarmasti, jos on kesä.

      Ei ole pakko syödä mitään, mutta silloin elämä voi olla lyhyt.

      • t.heimonen

        Mä en oo koskaan saanu mitään myrkytyksiä mäkin ruuasta. ja ruokamyrkytys menee ohi aina yleensä päivässä, oksennat ja paska lentää ja sit se on ohi.


      • jogu.
        t.heimonen kirjoitti:

        Mä en oo koskaan saanu mitään myrkytyksiä mäkin ruuasta. ja ruokamyrkytys menee ohi aina yleensä päivässä, oksennat ja paska lentää ja sit se on ohi.

        Luultavasti vatsatauti, eli viruksen aiheuttama. Sattumoisin samaa aikaa syönyt mäkkiruokaa ja ajatellut heti asian olevan kyse ruokamyrkytyksestä. Eikai se heti tunnin päästä ala tuntumaan. hmm. kannattaisi miettiä ennenkuin kirjoittaa yleiselle palstalle...


    • antikristus lust

      rikkaat rikastukoot ja me sairastukoon sehän on tarkoitus,rahaaaaaaaaa

    • sh

      Ihan selvä ruokamyrkytys.
      Mieheni sai viime keväänä Hämeenlinnan mäkkäristä. Kävimme lasten kanssa syömässä, minä söin Mc Feastin, mieheni Big Macin ja lapset söivät normi lastenateriat. Mieheni oli ainoa, jolle tuli oireet muutaman tunnin kuluessa, eli: Huono olo, hetken päästä nousi kuume ja illalla jo lensi molemmista päistä. Tätä kesti n. 2 päivää.

    • Isofaija

      Pikaruokalat pitäisi lailla kieltää. Ne ovat ympäristön pahimpia likaajia, eivät opasta nuoria käyttämään roskiksia, ja kaiken lisäksi bensaa palaa autogrillillä ja ilmat saastuu. Myyvät kelvotonta roskaruokaa ja -juomaa, joissa ei ole mitään ravintoarvoja tai terveydelle hyödyllisiä kuituja. Lisäksi se roskaruoka, jota on tarjolla maksaa tolkuttomasti verrattuna oikeaan ruokaan vaikka ravintolassa. Ruista ja maitoa nuorille kun kotona ei opeteta! Kotia ei enää ole. Sekin on vain tankkauspaikka ja kaapissa yleensä roskaruokaa!
      Voiko turhempaa ruokailua tai paikkaa olla kuin roskaruokala? Nimi on osuva, kun katsoo roskaruokalan ja parkkipaikkojen ympäristöjä sulkemisajan jälkeen. Lailla pitäisi kieltää roskaruolat ja roskaaminen!
      Isofaija

    • No more mcdonalds

      Kannattaisi vastaavien idiootienkin syödä suomalaista ruokaa, ja tukea suomalaista, vai oletko ryssänen?

      • Mieti ny vähän...

        Et tainnut tukea suomalaista ruokaa siinä kohtaa kun menit sinne mc donaldsiin..


      • jiitee_1
        Mieti ny vähän... kirjoitti:

        Et tainnut tukea suomalaista ruokaa siinä kohtaa kun menit sinne mc donaldsiin..

        Omaa varvasta imiessä ainakin syöt suomalaista.


      • Mieti ny vähän...
        jiitee_1 kirjoitti:

        Omaa varvasta imiessä ainakin syöt suomalaista.

        !!!Niimpä!!! Kiitti jiitee_1!!!!


    • HeseVSMäkkäri

      Rakkaat ystävät, siirtykää heseen. (:

      • gunter

        ite en ole syönyt enää vuosiin mäkkärin ruokaa maistuu sonnalta hesen on vaan parempi piste.


    • määrä ruokaa...siis bigmac-ateria ja söit net 2juustopurilaistakin tunnin sisään? ei ihme että elimistö panee vastaan tommosta.

    • sejskldfllkdfkl

      Tuolla ruoan (rasvan) määrällä saat kyllä varmasti vatsasi sekaisin. Kuume ja päänsärky kuulostaa ihan tavalliselta flunssalta jota on aina talvisin liikkeellä. Ja ei, aina ei tule nuhaa ja kurkkukipua, joskus vain kuumetta ja päänsärkyä. Sitä ihmettelen että mitä hellvettiä olet lähtenyt kipeänä ihmisten ilmoilla. On se saatava vaikea tajuta että kaikki ei halua sun tautias!

    • 2 päivä mahatauti

      toisen kerran kebab annos tuli 2 vessäkäynnin jälkeen ulos heti "syömisestä noin 5min!
      Mäkkäri annoksesta "harvoin mäkkärissä" todettu ruokamyskytys jolloin sairaalassa tiputuksessa. 3 päivää kesti sitä piinaa.

      • monta

        tuntia menee kun ruoka on mennyt suoliston läpi???? No ei ainakaan 5 minuuttia!!!!


    • sitä sattuu

      Eipä tuo niin harvinaista ole saada ruokamyrkytystä jos käy jossain ravintolassa syömässä,ei sen tarvi olla edes pikaruokapaikka,myös muissa paikoissa liikkuu pöpöjä ja moni ihminen koskee elintarvikkeisiin.Itse sain tosi pahan ruokamyrkytyksen Hesburgerista.Kuulin että moni muu oli kärsinyt saman kohtalon samalla paikkakunnalla,kyseisessä paikassa oli vain yksi henkilö töissä,hän käsitteli rahat ja teki ruuat,ei tainnut pestä käsiä missään vaiheessa.....

    • Boreddd

      Vastauksien tasosta päätellen 80% vastaajista on macin aivopesemiä finninaamaisia teinejä. Aloittajalle voisin sanoa että hyvinkin mahdollinen tuollainen ruokamyrkytys tai sitten vain normaali vatsatauti jonka sait koska et pessyt käsiäsi tai sitten kyseiset finninaamaiset teinit eivät pesseet käsiään sinua palvellessaan.

      • 1+2=?

        jep. onhan se hienoa että täällä palstoilla pyörii tälläisiä "kotilääkäreitä" jotka väittävät tietävänsä jotain kun on omakohtaisia kokemuksia. Fakta on se ettei kaikilla ihmisillä ole samassa taudissa aina aivan identtiset oireet ja nyt viittaan täällä kiisteltyyn ruokamyrkytykseen. aloittajan oireiden syytä en ala edes arvailemaan, mutta ruokamyrkytys voi aiheuttaa kuumeilua, pahoin vointia, oksentelua, ripulia. ainakin noita.
        Aloittjan oireiden aiheuttaja toki saattoi olla vatsatautikin ja se että jos kyseessä oli ruokamyrkytys, niin sen on saattanut saada vaikka pari päivää ennen tätä mäkki visiittiä. ruokamyrkytys voi muhia päiviä ja oireilla vasta sitten.


    • pannu pizzan uhri

      aika lievällä oot päässyt :D porin abc:ltä pannu pizzasta.. 3h ruokailun jälkeen alkoi pahoin vointi istuin 9h tuntia vessa pöntöllä ämpäri sylissä liikkua ei voinut kaikki neste tuli kehosta ulos... yhden päivän aikana 5kg ja nukkumaan pääsin vasta 8 aikaa aamusti nukuin siitä hienosti 20h ja oli heikko olo vielä monta päivää

    • soup10

      Pikaruoka ymmärretään väärin ja se saanut jopa "vihollisiakin"??? Omenakin on pikaruokaa!!!
      Mikäli omenankin syö silloin kun se alkanut pilaantumaan ja vatsatauti varmaa, sekä kyseessä omamoka!
      Käsien pesu myös usein laiminlyöty niissä tapauksissa missä vatsataudin saa itselleen!!!

      Itse harvoin käytän mäkkärin palveluja, mutta en menisi syylistämään noin yksipuolisella asenteella.

    • Ahnas hamppari

      Yksi asiakas jonossa vähemmän. Pääsenpähän nopeammin kassalle.

    • wilma.peraoja

      HALUATKO MELKEIN ILMAISEN APPLE TUOTTEEN???:))
      ****************************************************************************************************************'
      http://applegoesfree.weebly.com/
      **************************************************************************************************************''

      Saat Apple tuotteen,klikkaamalla tätä linkkiä VAIN 13 eurolla!!

      Rekisteröidy, suorita tarjous( tässä menee se n.13e), kerro kaverille JA TSÄDÄM siinä se on!:)
      Omakohtaista kokemustakin on!;) joten...
      KLIKKAA---------------------------> http://applegoesfree.weebly.com/

    • Listeriahysteria

      Nykyisin ei ole enää mahatauteja ja ripulia, on paljon trendikkäämpää sairastaa ruokamyrkytys. Jokseenkin kummallista...jos tämäkin tyyppi olisi syönyt kotonaan ja saanut samat oireet, oliko hän syyttänyt oman jääkaappinsa antimia? Ei varmasti, silloin olisi sanonut sairastavansa mahatautia kun sitä on kuulemma paljon liikkeellä. Mutta heti, kun on ulkona syönyt, niin ruokamyrkytyshän se on?

    • Ham ham hamppari

      En usko että kyseessä on ruokamyrkytys. Itsellä saman tapaisia kokemuksia juuri Big Macistä. Se ei pysy sisällä vaan tulee takapäästä ulos todella vauhdikkaasti 99 % varmuudella parin tunnin sisällä. En uskalla enää syödä hamppareita. Joskus kebab tai pizza limonadin kanssa aiheuttaa saman ilmiön.

      Olen tulkinnut asian niin että limonadi ja voimakkaat mausteet saa pakin sekaisin ja muodostamaan paljon kaasua. Ilmiötä voi lieventää jättämällä limonadin pois ja korvaamalla sen tavallisella vedellä. Jos mäkkärissä on pakko käydä otan jonkun muun kuin Big Macin tavallisella kraanavedellä. Asian kanssa on opittava elämään.

      Toisaalta hauska kuulla että muillakin on samoja ongelmia roskaruuan kanssa. Perus kotiruoka ja ruisleipä pitää paikat kunnossa ja nälän kurissa. Sitä syön vaikka maksaisi tuplasti mäkkipullaan verrattuna. Mikään ei harmita enempää kuin kaksi tuntia aikaisemmin nautittu kallis hampurilainen vessanpöntön seinämillä =(

    • Sana vapaa, äly ei

      Kaikille idiooteille näköjään on tietokoneen hankinta ja viestitys sallittu....

    • Tommoinen kuvaus nyt sopii joka asiaan. Kuume voi nousta muustakin syystä. Mä en ole ikinä sairastunut Macin tuotteista. Tutkituta pääsi :)

    • Kannattaa mitettiä ja katsoa sinne omaan jääkaappiin! Surullisen useasti syytetään muita vaikka syy löytyy omasta jääkaapista!
      En rupea tuollaisen takia poikotoimaan mäkkäriä!!!

      • epohjojamaalta

        oikee kunnolla sitä roskaruokaa jonka jätteisstä ei edes veroo tarvii maksaa. minä vedän ruisleipää ja piimäää kokisen ym sokerilitkun asemasta te etto oo mistää kotosi menkää kauppa ja ostakaa kunnon ruokaa ja tehkää kotona lisää eikä tommosia pikaruokaloita suomes tarvii tiippaaakaa. kansakunna terveyden tuhoilainen.


      • www.mave.foorumi.eu
        epohjojamaalta kirjoitti:

        oikee kunnolla sitä roskaruokaa jonka jätteisstä ei edes veroo tarvii maksaa. minä vedän ruisleipää ja piimäää kokisen ym sokerilitkun asemasta te etto oo mistää kotosi menkää kauppa ja ostakaa kunnon ruokaa ja tehkää kotona lisää eikä tommosia pikaruokaloita suomes tarvii tiippaaakaa. kansakunna terveyden tuhoilainen.

        Pelkkää roskaa nuo hampparit!


      • pöpövaara
        epohjojamaalta kirjoitti:

        oikee kunnolla sitä roskaruokaa jonka jätteisstä ei edes veroo tarvii maksaa. minä vedän ruisleipää ja piimäää kokisen ym sokerilitkun asemasta te etto oo mistää kotosi menkää kauppa ja ostakaa kunnon ruokaa ja tehkää kotona lisää eikä tommosia pikaruokaloita suomes tarvii tiippaaakaa. kansakunna terveyden tuhoilainen.

        Sen pöpön voi saada vaikka kuinka hienosta ravintolasta!Itse pesen käsiäni todella paljon ja aina ennen syömistäni.Silti olen jotain pöpöjä ja myrkkyjä saanut ravintoloissa syödessäni.Ei se ruoan valmistajan OMA KÄSIHYGIENIA aina ole parhaasta päästä,olen monasti nähnyt,kuinka sama henkilö käsittelee rahaa ja menee valmistamaan ruokaa paljain käsin,ilman että pesee käsiään siinä välissä.Joskus voi saada hampurilaisen,joka on pitkään odottanut syöjäänsä ja siinä voi jo olla paljon "pöpöjä"!Onko kylmäketju katkennut,onko salaatti jäänyt pesemättä tai onko majoneesi päässyt lämpenemään !!Olen nähnyt ,kuinka ravintolaan tuodaan elintarvikkeita auton takakontissa kesäkuumalla!Niin kauan ,kun ihmiset tekevät ruokaa ,niihin voi tulla bakteereita,viruksia ja myrkkyjä,joita mikrobit valmistavat!!


    • Jalkahikiviki

      Kirjoittaisit mielummin juristillesi. Ihan napakka epikriisi joka tapauksessa.

    • mikään bicmac-ateria,vaan sitä nyt liikkeellä olevaa mahatautia,jonka sattui juuri nyt,kun olit syönyt bicmacin
      minulla on monella sukulaisenisella ko,tauti.
      en usko että maailmanlaajuisella pikaruokaisilla tuotteilla olisi tarvetta myydä yli aikaista tavaraa kuluttajille,meneehän siinä koko yhtiön maine.

    • pikaruon syytä,vaan olit saanut jo aiemmin tartuntaan.kyllä nykyään tarkistetaan tuotteen viim.käyttöönottopvm.jonka jälkeen tuotetta ei enää asetetta myytäväksi.
      sattui vain valitettava yhteensattuma.

    • Sitä on liikkeelllä

      se iskee kanssa kun salama kirkkaalta taivaalta. Olet sitten syönyt jotain tai jättänyt syömättä. Ihan turha syyttää ruokapaikkaa. Oon itsekkin joskus sairastanut vatsataudin kuumeen kanssa ja se jos joku vetää kyllä vetämättömäksi

      • kokemuksella....

        Ihan selkeesti krapulan oireita. EI siel pötsissä mikään pysy kunnon tenutuksen jälkeen ja närästyksen saa viellä kaupanpääliseksi...
        EI niissä hamppareissa mitään vikaa ole.


      • molemmat puolet..
        kokemuksella.... kirjoitti:

        Ihan selkeesti krapulan oireita. EI siel pötsissä mikään pysy kunnon tenutuksen jälkeen ja närästyksen saa viellä kaupanpääliseksi...
        EI niissä hamppareissa mitään vikaa ole.

        Kyllä se niin menee, että mitä parempi ruokapaikka, sitä huonompi hygienia. Itse olen ne molemmat nähnyt ja kokenut. Kalliin ravintolan keittiössä tehdään ruoka ja astiahuolto rööki suussa ja mäkkärissä pidetään KÄSIENPESULISTAA!!
        Ja ne burgerit saava olla tarjolla 10 minuuttia eikä 20 minuuttia.


      • 20
        molemmat puolet.. kirjoitti:

        Kyllä se niin menee, että mitä parempi ruokapaikka, sitä huonompi hygienia. Itse olen ne molemmat nähnyt ja kokenut. Kalliin ravintolan keittiössä tehdään ruoka ja astiahuolto rööki suussa ja mäkkärissä pidetään KÄSIENPESULISTAA!!
        Ja ne burgerit saava olla tarjolla 10 minuuttia eikä 20 minuuttia.

        että 20 min. kun kysyin.


    • No more mcdonalds

      Ompas tänne tullu viestejä sitten viime luku kerran. Sen verran vielä aiheesta että olen ruokaillessa erittäin tarkka käsihygieniasta. Käyn aina ennen ruokailua pesemässä käteni ja jos tarjolla on käsidesiä niin sen vielä levitän käsiin pesun jälkeen. Jo ajatus että söisin ruokaa likaisillä käsillä saa ruokahalun kaikkoamaan. Hyvin on mcdonalds/hampurilais lakko pitänyt ja pitää. Jokainen saa syödä mitä haluaa, ketään en ala siinä neuvomaan. Tämä topic on omakohtainen kokemus kyseisen ruokaravintolan eväistä.

    • yks vaan

      Ennen kun alat syyttään ketään ruokamyrkytyksestä niin pitää käydä lääkärissä toteamassa asia.Tässä sinun tapauksessa mainitset/syytät yritystä julkisesti ilman pitävää todistusta myrkytyksestä.Jos olisin tuo yrittäjä niin syyttäsin sinua perättömistä puheista ja julkisesta herjaamisesta....mietippä sitä !!

      • sanasta miestä...

        on sananvapaus ja siksi sinäkin saat tänne kirjoitella.....


    • hese on mun 1

      ruokamyrkytys voi nostaa kuumeen, riippuu bakteerista.
      ruokaa ei myytäisi mukaan jos näin äkkiä pilaantuisi.
      ihan hyvin voit olla saanut ruokamyrkytyksen tai sitten vaan osui muu vatsatauti.
      majoneesi kyllä säilyy pidempään, esim tavallinenkin avattu majoneesipurkki kotona säilyy jääkaapissa kuukauden ihan ilman että tulee mitään tauteja.
      ja jos nuo ihmiset vaatii lääkärissäkäyntiä ruokamyrkytyksen toteamiseksi, niin mistäpä se lääkäri tietää mistä on kyse kun eivät nykyisin teetä tutkimuksia säästösyistä.
      toivottavasti ilmoitit myös kuntasi terveystarkastajalle, että käyvät tukimassa asiaa.

    • Joskus Nälkäinen

      Mäkkärin hampurilaiset on aivan paskan makuisia verrattuna esim. Hes Burgerin hampurilaisiin ym. annoksiin.
      Tiedän ainakin Jyväskylässä, Ähtärissä ja Tuurissa eräitä yksityisiä grillejä jonka hampurilaiset ja muut annokset ovat reiluja ja todella hyviä verrattuna näihin monikansallisiin ja luonnonvaroja tuhlaaviin tusina hamppa ketjuihin.

      Siksi en käykkään niissä syömässä, kuin automatkoilla ja sittenkin mieummin Hesessä tai ABC, koska niissä vaihtuvuus on suuri ja silloin myös ruuan laatu on useinmiten hyvä.

      • McFeast Ruiksella!

        Sähä oikein ruokanautiskelia oot? Hesen kerrosateria(kopioitu bicmac helvetin rasvasella majoneesilla & puriste raksulilla)! NAM... ABC: Pakaste pihvejä ja pakaste lohkoja/raksuja jonka annoksentekoon tarvitaan 10min koulutus(valimistumisaika)! Raakainehinta annokselle alle2€ Asiakkeille nautinnolliset n.14€
        Eiseoo Mc:n syytä että heidän homma toimii ja seon levinnyt ympäri maapalloo! Hatun nostonen arvonen suoritus!
        Hese on pelkkä halpa kopio mäkkäristä(hattua nostan myös Hessulle hyvästä ideasta koipioida "kotimaiseksi" ns.kansainvälinen ketju)! Hese levittäytyy kokoajan muihin maihin! Onko sekin kohta sademetsiä tuhoava paska suuryhtiö?
        ABC! Siinä on kusetus kohallaan 100% Pakaste tavaraa Hesasta...lappiin ylihinnoteilluilla hinnoilla ja makunautinto on....kai se tulee aikanaan!
        Arvostan mäkkäriä kun on kehittänyt idean myydä ruokaa nopeasti ja edullisesti. OK...Kaikki ravintolat ja myyjät eioo välttämättä onnistunut jokaisen asiakkaan kohdalla, mutta onnistumis prosentti on varmastikkin hyvä!


      • Aamen kommentilles!
        McFeast Ruiksella! kirjoitti:

        Sähä oikein ruokanautiskelia oot? Hesen kerrosateria(kopioitu bicmac helvetin rasvasella majoneesilla & puriste raksulilla)! NAM... ABC: Pakaste pihvejä ja pakaste lohkoja/raksuja jonka annoksentekoon tarvitaan 10min koulutus(valimistumisaika)! Raakainehinta annokselle alle2€ Asiakkeille nautinnolliset n.14€
        Eiseoo Mc:n syytä että heidän homma toimii ja seon levinnyt ympäri maapalloo! Hatun nostonen arvonen suoritus!
        Hese on pelkkä halpa kopio mäkkäristä(hattua nostan myös Hessulle hyvästä ideasta koipioida "kotimaiseksi" ns.kansainvälinen ketju)! Hese levittäytyy kokoajan muihin maihin! Onko sekin kohta sademetsiä tuhoava paska suuryhtiö?
        ABC! Siinä on kusetus kohallaan 100% Pakaste tavaraa Hesasta...lappiin ylihinnoteilluilla hinnoilla ja makunautinto on....kai se tulee aikanaan!
        Arvostan mäkkäriä kun on kehittänyt idean myydä ruokaa nopeasti ja edullisesti. OK...Kaikki ravintolat ja myyjät eioo välttämättä onnistunut jokaisen asiakkaan kohdalla, mutta onnistumis prosentti on varmastikkin hyvä!

        Enpä voisi olla enempää samaa mieltä.


    • Käväise vaikka lääkärissä, jospa oisit allerginen jollekin ainekselle siinä hampparissa? Se voi olla, mulle ei ainakaa tullu maha kuralle. Riipuu toki Mäkkäristä(=D

      • Steriiliys ei kuse

        Kannattaa syyttää pikaruokalaa siitä että syötte ne ransakalaiset yms kuran, jota ruoaksi sanotaan, paljain käsin, pesemättä käsiä, kun tulette metrosta tai sporasta, jossa niitä tankoja on hiplannut ehkä miljoona juupajoopee ennen teitä.
        Sama kun nuolisi yleisen vessan pönttöä.

        Onko ihme jos menee maha sekaisin, häh?


    • vinkula865

      Ei ruokamyrkytyksen oireet ala parissa tunnissa vaan parissa vuorokaudessa.
      Hölömö..

    • Tryben
      • Ei valvontaa

        Viranomaisten olisi syytä valvoa näitä maahanmuuttajien pitserioita ja ruokaloita. Hygienian taso ei voi olla surkeampi. Niiden käyttämät raaka-aineet saatavat olla mitä tahansa.


    • itkeä ... ?

      Bicmack ateria ja kaksi hampurilaista.
      Ja sitten söit ne kaikki.
      Minä oisin ollut teholla tommosen mättösatsin jälkeen.
      Oot varmaan sata kaksytä kilonen ahmatti läski, hyvää
      vain tekee paskantaminen tommoselle.
      Mietippäs sitä tavaran määrää mitä vedit sisään, saman
      verran sieltä sitä tulee uloskin.

      • McFats

        Kuulostaa joltain vaaralliselta, jos et pysty syömään tuommoista satsia kuolematta. Ja vaikka oletkin joku 40-kiloinen ituhippi, niin annathan arvoa myös niille joilla on ruokahalu.


    • Mc Duunari

      Kelaa porukkaa jotka on mäkis duunis ite ollu vuoropäällikkönä ja maistanu viittä tuotetta päivittäin monen vuoden ajan ja ikinä ollu mitään eiköhän oo vika ruuansulatukses :D

      • McFats

        Kuukausi niiden safkojen keskellä sais varmaan lopunelämän siedätyshoidon koko burgeri-bisnekselle, syöjänä. Avioliitto on aika sama asia, kestää vain kauemmin.


    • vikaavikaavikaa

      Ei siellä kun ylempänä, korvien välissä

    • käsien pesijä

      vanha juttu mutta kommentoinpa kuitenkin tästä käsien pesusta. se että kiltisti käy vessassa pesemässä kädet ennen syömistä vaikka siel mäkkärissä, ei auta p..kan vertaa jos käsien pesun jälkeen avaat sen vessan oven kahvasta juuri pestyillä käsilläsi. siinä ne bakteerit on taas mitkä just pesit pois. katsokaas kun kaikki eivät pese käsiään vessassa käynnin jälkeen tai sitten se on sellanen virutetaan sormenpäitä 3sekuntia veden alla ja se on siinä. yhtä tyhjän kanssa. jos oikeesti meinaa ne kädet pestä ni peskää kunnolla, eikä pelkkää pientä veden virutusta hanan alla, se ei auta. ja kun pesette ne kädet kunnolla niin älkää hyvät ihmiset menkö niillä pestyillä käsillä koskemaan siihen oven kahvaan enää! käyttäkää paperia välissä tai avatkaa kahva kyynärpäällä niin kädet pysyy puhtaana sinne syömiseen asti ainakin.

      sen verran monesti on nähty vessoissa näitä jotka ei pese käsiään tai sitten kastelevat vähän sormenpäitä ja ovat sitten tyytyväisiä itseensä kun ovat vähän vettä käsilleen näyttäneet vessassa käynnin jälkeen. kunnon käsienpesu ja käsien kuivaus tän jälkeen ja ei kosketa siihen ovenkahvaan enää koska kaikki eivät ole yhtä hygieenisiä kuin itse on(en myöskään suosittele hanan sulkemista kädellä enää pesun jälkeen).

    • dangermou5

      Vähän samoilla linjoilla parien kommentoijien kanssa siitä että vastustuskyky tuossa vian kasvaa...

    • 7+8

      Tai sit vaan söit liikaa? samanlaine olo tulee mulle ku syön liikaa tai esim pelkän lastenaterian jälkee koska se o mulle liikaa

      • ei mee alas

        Sama täälä, en vois kuvitella vetäväni tuommosta määrää mättöä. Yhellä kertaa. Varmana lentäis molemmista päistä jos olis pakko tehä se. Ihan tavallista mahatautia on liikkeellä, joka ei ole missään välissä mäkkärin vika. Kunhan vaan nyt joku ahistuu ellei saa vedettyä yliannosta roskaruokaa. Jotkut ranskikset... hyi helv....


    • joopajoo

      Valivalivali... silti ne samat naamat aina mäkistä löytyy

      • 3kilonkala

        Käy tästä edes vain yksinäsi.


    • asfahsfhasfhasf

      liiallinen syöminen voi aiheuttaa oksentamista mutta ei missään tapauksessa kuumetta. Jokaisella ihmisellä on aivan eri rajat mitä voi ja mitä ei voi syödä mutta ensimmäinen oire jos ylipäätään pystyy syömään liikaa on oksentaminen ei missään tapauksessa kuume ja muut oireet mitä aloittaja mainitsi.

      http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/32/5e/325ef09a9ce74299e77d54a68f3549f7.jpg?itok=0oJULyCM

      Kuvassa mc donaldsin juusto hampurilainen useamman vuoden jälkeen joten voidaan rullata se Big Macin pilaantuminen 20 minuutissa kokonaan pois.

      Tuupakan mäkkäristä saanut itse kanssa väärät tuotteet ja asian kun huomasin n. 10min jälkeen kotona lähdin aivan periaatteesta ne palauttamaan lopputuloksena sain samat kamat mitä palautin ja ne 2 puuttuvaa tilalle enkä mitään muuta korvausta asiasta sen verran vitutti että en ole itse tuonne tuupakan mäkkäriin enään eksynyt.

    • asfahsfhasfhasf

      ja lisätäkseni viellä näihin läski kommentteihin, jos et kykene syömään sitä happy mealia ilman että iskee ähky päälle niin kannattaa varmaan käydä lääkärissä ei sekään ihan normaalia ole että aikuinen tulee toimeen piltillä ja lasten aterialla.

    • Menkkatyty

      Jos ne olikin menkoista johtuvia oireita eikä mäkkärin ruuasta ;)

    • ffvvf

      mulla löytyi kerran friteerattu iso yöperhonen mäkin ranskalaisten seasta.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe