APPLE MACBOOK PRO LAPSELLE

räpitti

Moi !:) Olen pian 13 vuotta täyttävä tyttö. Saan oman läppärin joka on Apple Macbook Pro. Kone on 15" tuumainen. Pelkään että se on liian iso, vaikka tietokoneisiin opiskelleet ihmiset sanovat, että se olisi paras vaihtoehto. Mitä mieltä te olette? Olisi harmillista perua koko homma liian ison koon takia. :(

24

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Mitä sä läppärillä oo ajatellut tehdä, sehän riippuu siitä.

• jackkron

Mikä on liian suuri? Omalla 10 vuotiaalla tyttärelläni on 18,4" läppäri.
      Yleisi läppäreitten koko on juuri tuo 15".
      Tosin tuosta parhaasta vaihtoehdosta voi olla montaa mieltä.

Itse en hankkisi tyttärelleni Mac:ia, vaikka olen huoltanut ja myynyt koneita jo kohta 30 vuotta. Kaikki tietenkin riippuu mitä koneella tehdään.

-J-

• jan.jan

eikö sun tyttärelles muka kelpaa 17,3 tuumainen onko se muka liian pieni vähän ihmetyttää tuon kokoinen maksaakin niin paljon vai pitääkö sillä vain näyttää että omistaa näin ison

• jan.jan
        jan.jan kirjoitti:

eikö sun tyttärelles muka kelpaa 17,3 tuumainen onko se muka liian pieni vähän ihmetyttää tuon kokoinen maksaakin niin paljon vai pitääkö sillä vain näyttää että omistaa näin ison

itselläni on acer aspire 7738g 17,3 tuumainen näyttö se on ihan riittävän iso

• jan.jan
        jan.jan kirjoitti:

itselläni on acer aspire 7738g 17,3 tuumainen näyttö se on ihan riittävän iso

aika iso kone 10 vuotiaalla nassikalla sillä kävisi 15 tuumainenkin

• 1stMacFinn

No, jos se 15" tuntuu liian suurelta, sulle vois hyvinkin sopia 13" MacBookPro. Ei tää mikään vaikee juttu ole.

• räpitti

Juu siis kone on juuri briliantti minulle:D Sain tänään varman vahvistuksen minkä kokoinen kone on. Nimimerkille Jackkron, ymmärrän ettet ostaisi, minullakin oli aluksi ihan halpa kone haussa mutta iskän kaverit saivat iskän pään käännettyä (tietokoneisiin opiskelleet). En saanut konetta vielä tänään mutta todennäköisesti loman jälkeen. Koneessa on juuri kaikki kuten musiikinteko-ohjelma ja kaikki maholliset kuvanmuokkaus ohjelmat. UNELMA(:

• jackkron

No, pääasia on että olet itse siihen tyytyväinen ;-)

-J-

• Miksi juuri Mac? Windows koneisiin saa enemmän pelejä....

• Ja Windows läppärit ovat halvempia.... mutta yhtä hyviä.. Mac koneet ovat aika kalliita.

• no ei

ole tämä rahasta kiinni.

• Koeta nyt lopultakin ymmärtää, että päivä päivältä aina vain harvempi ajattelee noin. Ehkä se sitten hämmentää, kun oma Microsoft-seurakunta hissukseen pienenee. Vain itse tiedät mikä on motivaatiosi sählätä joka ikisessä keskustelussa jossa joku aikoo ostaa Applea. Olisi edes jotain oikeaa asiaa, vaan ei...

• applefani

Mac:it on tehty alumiinista ja windows koneet muovista. Applelle ei ole tehty yhtään niin pajon viruksia kuin pc-koneille... Itselläni ei ole ollut applen konetta vaikka sitä haluankin kovasti, olen ainakin videoiden ja nettitiedon perusteella huomannut että ihmiset tykkäävät enemmän applesta. Haluan ainakin itse jotain uutta, sillä olen kyllästynyt windows koneisiin.

• applefani kirjoitti:

Mac:it on tehty alumiinista ja windows koneet muovista. Applelle ei ole tehty yhtään niin pajon viruksia kuin pc-koneille... Itselläni ei ole ollut applen konetta vaikka sitä haluankin kovasti, olen ainakin videoiden ja nettitiedon perusteella huomannut että ihmiset tykkäävät enemmän applesta. Haluan ainakin itse jotain uutta, sillä olen kyllästynyt windows koneisiin.

Windows koneen saat vaikka valetusta magnesiumista minkä ylitse voi ajaa hummerilla ja kippaa ämpärillisen vettä päälle ilman että kone on siitä moksiskaan. Ei kannata niitä koneita verrata pelkästään niistä romuita mitä marketissa myydään. Siellähän ei muuta kelvollista yleensä ole kuin Apple.

Se nettitieto ei ihan paikkaansa pidä, sillä Applen asiakkailla on sellainen äänekäs lahko mikä tuputtaa Applea joka paikkaan ja se myös vääristää kaikki käyttäjätyytyväisyyskyselyt.

Todellisuudessa Applella on ihan hyviä tuotteita, huonoja tuotteita ja sitten ihan paskoja tuotteita.

Kannattaa olla objektiivinen! Määrittele ensin MITÄ haluat tehdä, sen mukaan sitten valitset käyttöjärjestelmän ja mahdollisia muita ohjelmistoja ja sitten sopivan laitteiston mikä pyörittää sitä.

Apple on vahvoilla lähinnä videoeditoinnissa, että siihen hommaan suosittelen sitä ihan lämpimästi. Mutta muuten kannattaa sitten miettiä tarkemmin.

Jos vaihtelua haluaa Windowsiin niin onhan sitä sitten myös pomminvarmaa luotettavuuteen satsaava Red Hat Enterprise tai vaikka kohta julkaistava Solaris 11 näillä myytävät tietokoneet, käytettävyyteen satsaava Ubuntu tai yhenäistä yritysinfraa luotettavassa paketissa tarjoava Suse. Tietoturvanatseille löytyy OpenBSD, mukautettavuutta haluaville Debian ja köyhän miehen ratkaisu Red Hatille olisi tämän halpakopio CentOS josta pyörähtää pian uusi versio.

Silloin olet automaattisesti hävinnyt jos rajaat tarjonnan pelkästään marketin valikoimaan. Joudut silloin tyytymään Appleen koska marketin muut koneet ovat yleensä roskaa ja kärsimään Applen heikkouksista jos se ei vastaakkaan käyttötarkoituksia.

• 1stMacFinn

Silloin kun Windows läppärit on yhtä hyviä kuin MacBookit, ne maksaa vähintään yhtä paljon. Elleivät enemmän.

• Ihan kelpoja Windows läppäreitä saa jo 700€:lla. Macbookit ovat 1000€ ja siitä ylöspäin, että kyllä se Windows hinnassa voittaa vaikka muuten olisikin heikkouksia.

Sitä voi sitten jokainen objektiivisesti miettiä, että onko läppärin raudassa joku magneettitöpseli, vähän parempi touchpad ja kiiltävä kuori 300 lisäeuron arvoisia. Objektiivisesti asioita katsova kiinnittääkin huomiota softaan että miten se vastaa käyttötarpeita. Mac OS X on loistava videomuokkauksessa mutta tekstinkäsittelyssä ihan järkyttävän huono. Jo se on hyvä syy, että Applen näppäimistöstä puuttuu nappeja ja ei ole ihan standardimallinen eikä samat näppäinoikotiet toimi kuin muualla. Mac OS X:n käyttöliittymä officeohjelmien pyörityksessä on sitten toinen iso heikkous ja kolmas heikkous se, että Mac OS X:ssä ei ole officepakettia eikä Apple itse tarjoa ihan työkäyttöön tekstinkäsittelijälle sopivaa ohjelmistoa joten pitää sitten nysvätä kolmannen osapuolen hässäkkää.

• räpitti

Vapunen: Minustakin windownsin koneet ovat ihan mukavia ja varsinkin nämä uusimmat, mutta kaikki tietokone asiantuntijat keiltä on tullut kysyttyä ovat suositelleet tätä konetta. Olen myös hiukan kyllästynyt windownsiin kun niitä on tässä elämän aikana tullut käytettyä aaika mukavan paljon. Lisäksi minua harmittaa, kun eräs windowsin koneemme on todella hidas sillä koneen muisti on jo täynnä:( esim siksi en voi pelata omaa Sims Medievaliani. Minulla on jo Sims 2 lisäosineen koneella, joten ainoa minkä lataan simsseistä Applelle tulee olemaan Medieval. Olen tutkinut konetta innolla netistä, enkä malta odottaa sen saapumista(: !!

• Olet lellitty

Ostaako isi maccisi?

• applefani

ÄÄÄHH!!! Epistä!! Olen 14 vuotias tyttö ja en saa isääni suostumaan siihen että saisin applen koneen ja voisin jopa maksaa siitä osan. Miten sait isäsi suostumaan?!! :DD

• Ostakaa jotain itse.

Johtuu siitä että tämä aiheenaloittaja on lellitty, niin olet sinäkin. Minäpä olen sentään tehnyt kovan työn että sain rahat HPeen yritysläppäriin ja uutta ei tule kun hyvin kestää, saanut kestää hakkausta kun kaveri asensi jonkin pelin ja yritti pelata surkealla X1250ella, pudonnut monta kertaa yms. Todennäköisesti kaikki 0-18v joilla on Mac ovat hemmoteltu pilalle

• applefani
        Ostakaa jotain itse. kirjoitti:

Johtuu siitä että tämä aiheenaloittaja on lellitty, niin olet sinäkin. Minäpä olen sentään tehnyt kovan työn että sain rahat HPeen yritysläppäriin ja uutta ei tule kun hyvin kestää, saanut kestää hakkausta kun kaveri asensi jonkin pelin ja yritti pelata surkealla X1250ella, pudonnut monta kertaa yms. Todennäköisesti kaikki 0-18v joilla on Mac ovat hemmoteltu pilalle

Mitä väliä sillä on vaikka olisikin lellitty?? Ja monilla nuorilla on oma läppäri ja niillä kenellä on applen läppärin, niin niillä on vain vähän parempilaatuinen läppäri kuin muilla, mitä vikaa siinä on? :oo

• 1stMacFinn

Heh, mun lapsilla oli aikanaan ongelmana, ettei isi suostunut ostamaan Windows-koneita, niihin kun olis saanut kopsattua pelejä kavereilta.

Nyt ne ostaa Maccinsa omalla rahallaan.

• Applen läppärit ovat lähinnä keskinkertaisia.

• joku...

omalla 11v lapsellani (poika) on macbook pro 13"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      3921
    2. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      152
      2357
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      1977
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      21
      1674
    5. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1406
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      111
      1364
    7. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      68
      1283
    8. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      388
      1280
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1201
    10. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      64