Afrikkalainen musta saippua

palevalkyria

Onko kellään käyttökokemuksia? Väitetään, että sopii kaikenlaisille ihotyypeille. Itsellä melko kuiva iho, niin mietin että kuivattaako se ihoa.

Onko kukaan kokeillut "raakaa" sheavoita ihon kosteutukseen?

23

9686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elle suosittelee

      afrikkalaisesta mustasta saippuasta ei oo tietoa, mutta tuo sheavoi on erinomaista ihon kostutukseen. Se on myös hyvää huulirasvana! Ja erityisesti tykkään siitä "raaka" versiosta, kun en pidä vahvoista hajusteista.
      Tuo saippua kiinnostais koska toiset sanoo pesevänsä hiuksensakkin sillä, en vaan oo uskaltanut kokeilla.

      • viherpiippiippiiiiip

        Tärkeä tieto sopivuuden kannalta olisi tuotteen pH eli onko hapan, emäksinen vai ihon kannalta neutraali (pH n. 5,5). Ei taida olla kukaan vaivautunut mittaamaan, lätistään vain ympäripyöreitä afrikkalaisesta luonnollisuudesta.


      • ....................
        viherpiippiippiiiiip kirjoitti:

        Tärkeä tieto sopivuuden kannalta olisi tuotteen pH eli onko hapan, emäksinen vai ihon kannalta neutraali (pH n. 5,5). Ei taida olla kukaan vaivautunut mittaamaan, lätistään vain ympäripyöreitä afrikkalaisesta luonnollisuudesta.

        Tavallinen saippua on emäksistä, pH lähemmäs 10. Afrikkalaisesta en tiedä, mutta kai se emäksistä on kun saippuaksi sanotaan.


      • Tiesitkös tätä
        viherpiippiippiiiiip kirjoitti:

        Tärkeä tieto sopivuuden kannalta olisi tuotteen pH eli onko hapan, emäksinen vai ihon kannalta neutraali (pH n. 5,5). Ei taida olla kukaan vaivautunut mittaamaan, lätistään vain ympäripyöreitä afrikkalaisesta luonnollisuudesta.

        Ei tarvi mitata, kun tietää että saippuassa on tuhkaa ja tuhka on emäksistä.


      • ................
        Tiesitkös tätä kirjoitti:

        Ei tarvi mitata, kun tietää että saippuassa on tuhkaa ja tuhka on emäksistä.

        Tuhkastahan kai ennen vanhaan suopaa keitettiin, joten mitäpä ihmeellistä tuossa afrikkalaisessa saippuassa on, ellei sitten joku halua tukea sillä kehitysmaiden tuotantoa.


    • rdhygsgfs

      Olen lukenut, että musta saippua saattaa juurikin kuivattaa, joten en ole uskaltanut ostaa. Sheavoi on varmaan hyvä kuivalle iholle, minulla se vähän tukki.

    • palevalkyria

      Täytynee itekkin tuota sheavoita sit kokeilla ku on kuiva iho. Musta saippuan kokeilua täytynee vielä miettiä tovi...

    • diina.

      Jos haluat todella puhdasta naamarasvaa ilman lisäaineita ja edullisesti, tilaa sitä www.tuoksukauppa.net 'istä.

    • .......

      Hei,

      Minä olen käyttänyt afrikkalaista mustaa saippuaa jo vuoden verran kasvojen puhdistuksessa. Tasapainottaa ihon oman talituotannon täysin. Minulla oli ennen rasvainen t-alue ja kuivat posket mutta nyt kummastakaan ei ole tietoakaan, iho ei enää rasvoitu/kuivu vaan tuntuu juuri sopivasti kosteutetulta. Akne hävisi tällä saippualla myös. Kannattaa kokeilla! Minulla on erittäin herkkä iho jossa siis couperosaa sekä ennen aknea, joten varmasti sopii kaikenlaisille ihotyypeille.

      Tuota mustaa saippuaa tilaan Etsystä myyjältä joka sulattaa ja sekoittaa siihen saippuaan valmiiksi hieman sheavoita - kosteuttaa samalla ihon puhdistuksen yhteydessä.

      • solhem

        Hei,
        lueskelin juuri kokemuksiasi mustasta saippuasat ja olisin kovasti iloinen, jos saisin etsy-kauppiaasi yhteystiedot!


    • fdfdsdsffg

      Vähenikö Couperosa vai ? Kiitos jos viitsit vastata

    • .................

      Couperosan olen huomannut "vaalentuneen", naama ei punota yhtä pahasti kuin ennen. On kyllä todellista ihmesaippuaa! :)

    • sfsddffd

      Kiitos :)

    • cvxgh

      Jos käyttää mustasaippuaa pelkistään niin ainakin mun sekaiho tulee vähän kuivantuntuseks, koska se puhdistaa ihon tosi hyvin, mut kantsii kokeilla ku ei oo hirveen kallistakaan.

    • :::::::

      Mitkä liikkeet myy tuota mustaa saippuaa? Löytyykö esim. Life luontaistuotekaupasta vai onko nettitilaus ainoa vaihtoehto?

    • 907

      Ruohonjuuresta voi ostaa tai sitten tilaa ruohonjuuri.fi, mutta en tiedä myydäänkö sitä esim. Life luontaistuotekaupassa.

    • Black soap

      Itse ostin muutama päivä sitten Inkuton mustaa saippuaa. Mun ihoa se ei ole kuivattanut ollenkaan, päinvastoin. Olen vaahdottanut kasvot hyvin ja pessyt vielä kasvojenpesusienellä. Näyttää mustapäät vähentyneen huomattavasti, muutenkin iho on terveempi. Raaka-aineina saippuassa on vain kookosöljy ja kaakaopuun kuoren tuhka. Ostin saippuan Ruohonjuuresta, iso palaa maksaa femman ja riittoisaa se on. Vaahtoaa tosi mukavasti. Pitäisi sopia myös hiusten pesuun. Saippuan kehutaan parantavan erilaisia iho-oireita ja se sopii kaikille ihotyypeille.

    • ...p...

      Te jotka ootte pitempään käyttänyt mustaa saippuaa ni huomasitteko alussa et alkoko iho puskemaan paskaa läpi? Tullu paljon näppylöitä naamaan kun oon alkanu tota käyttää, mut useinhan puhdistavilla on tapana noin käyttäytyä.. En oo nyt vasta kun pari viikkoa tolla pessy. Pesen myös hiukset joskus tolla, muuten pelkkä vesi tai kananmuna.

    • Neekkeri

      Olen pessyt nyt kuukauden ajan ja myös tullut valkopäisiä finnejä T-alueelle. Uskoisin sen juuri johtuvan että tämä saippua koittaa tasapainottaa talituotantoa. En aio vaihtaa ainakaan vielä mihkään muuhun. jatkan tällä saippualla vielä pitkään!

    • KOKEILEN VAAN? ENSIN

      IHANAA MINÄKIN HALUAN KOKEILLA! KIITOS

    • sari973

      Otin käyttööni ja ihastuin..pesin hiukset ja kasvot.hiuksista tuli ihanan puhtaat ja hyvän tuntuiset...tykkääään.

    • Lllkko

      Limepop...netistä edullisesti öljyt saippua,t yms

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe