Täydellinen mieheni 26 vuoden takaa

vuosi -85

Näin se vain on että edelleen suuri rakkauteni on 26 vuoden takaa, sellaista rakkautta en ole aiemmin kokenut enkä sen jälkeen. Suhteemme oli lyhyehkö, asuimmekin yhdessä vähän aikaa avoliitossa. Mokasin omien lapsellisten juttujen vuoksi suhteen ja mies päätti lähteä, syy oli siis minussa.
Tätä miestä olen kaivannut, kaipaus on aina vaan yhtä suurta, ei haalene vuosienkaan jälkeen. Miehiä on ollut ja mennyt, avioliitto, kihlaus ja seurustelusuhteita. Mutta sellaista tunnetta en ole koskaan kenenkään muun kanssa kokenut kuin Hänen.
Ja tietenkään en uskalla ottaa häneen yhteyttä, tiedän että hän on asuu naisen kanssa joten ei minusta ole yhteydenottajaksi.
Olen yrittämällä yrittänyt saada häntä mielestäni mutta ei onnistu.
Tässä sitä sitten ollaan. Kaipaan häntä varmaan vielä vanhainkodin kiikustuolissakin! Mutta muistot silti minulla on ja niitä ei voi kukaan ottaa pois!

48

3229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihana aikakausi

      Onpa hauska lukea kaipauksestasi, koska olen pitänyt itseäni sairaana siksi että myös kaipailen 26vuoden takaista suhdettani joka vaikuttaa normaalista ihmisestä aivan sairalloiselta.
      Minä taas kaipaan vaaleahkoa naishenkilöä jonka kanssa sain viettää muutaman kuukauden elämäni ihaninta rakkauden täyteistä aikaa.
      Minun tapauksessani tämä nainen halusi jatkaa omia polkujaan.
      Tämän sisälläni polttavan tunteeni kanssa olen oppinut jo elämään , aika ajoin se kiinnostus nostaa päätään ja haluaisin sattuman tipauttavan hänet eteeni vaikka ymmärrän elämän realiteetit ja tiedän ettei se koskaan tässä elämässä tule tapahtumaan. Minä taas toivon että siellä vanhainkodissa minulla olisi jo orastava dementia etten muistelisi häntä lainkaan, eiköhän tämä 26v pitäisi jo alkaa riittämään.., toisaalta haluaisin nähdä hänet tai edes saada kuulla jotain hänestä mutta saattaa olla parempi elää kauniiden muistojen kanssa kuin särkeä sydämensä uudelleen.

    • vuosi -85

      Aika jännää että tämä tarkeä aika elämässämme on sama aikakausi. Ajattelinkin jo että kukahan siellä kirjoittaa mutta hiusten väri ei ole sama joten en ole kaipaamasi nainen. Valitettavasti..
      Joo ei todellakaan ajalla ole merkitystä, vaikka tapauksessamme 26 vuotta mutta kaipaus on ihan sama kuin olisin eilen tullut jätetyksi!
      Kyllä tämän kanssa oppii elämään, täytyy vaan ajaltella että näin kai sen sitten piti mennä. Kuitenkin pienei toivonkipinä on... Tulee mieleen Rainer Frimanin vanha iskelmä "ehkä jälleen". Kuulin sen kappaleen todella pitkästä aikaa ja vaikka onkin tuonlainen "iskelmärenkutus" on se mielestäni aivan ihana laulu. Musiikista puheenollen parhaiten tunteitani kuvaa Vera Lynnin iki-ihana kappale "It hurts to say goodbye".
      Muuten tuohon vanhainkodin dementiaan, siihen kun kuuluu se että muistaa vanhat asiat hyvin ja uusia ei sitten niinkään, joten eipä sekään paljoa lohduta..

    • ihana aikakausi

      Varmaan meillä on samankaltaisia tunteita vanhojen aikojen suhteen, mutta luulen että nykyisin tuo ihana vanha rakkaus ei saattaisi sytyttää, se henkilö kun on siellä muistoissa säilynyt ihanana kuin marjat pakkasessa.

    • mielipide vaan....

      Usein syynä siihen että vanhasuola janottaa läpi elämän, etenkin noinkin pitkän ajan jälkeen on siinä ettei rakkaus kuollut normaalilla tavalla vaan se päättyi äkisti odottamatta .
      Jätetyksi tulleilla se säilyy mielessä siitä syytä että myöhemmin kuvitellaan kasvavan paremmaksi kaikessa suhteessa ja halutaan ikäänkuin revanssia "joko minä nyt kelpaan" ja miksen kelpaisi jos vaan saisin osoitettua muutokseni tälle vastapuolelle.
      Tämän kaltainen ajatus itää mielessä hyvinkin pitkään, mutta tilastollisesti sellaiset jotka ovat saaneet kaipaamansa ihmisen elämäänsä myöhemmin vielä takaisin huomaavat että rakkaus ei olekkaan samanlaista, jotkut onnistuvat siinä siksi että kaksi vanhaa rakastavaista rakastuvat tähän uuteen vanhaan ihmiseen sellaisena kuin hän nyt on, ei millainen hän ennen oli.
      Jättäjän on aina helpompaa , koska hän on kerennyt käsitellä suhteen päättymisen paremmin , toinen seikka on sitten tapaukset jotka huomaavat tehneensä virhe arvion joista yleisin syy on kolmas osapuoli tai halu löytää vieläkin parempaa.
      Neuvoksi molemmille antaisin sen että ottakaa elämänne vastaan sellaisena kuin se tulee, uusi rakkaus pyyhkii aina vanhat suolat pois , älkääkä vain tehkö mitään tavoittaaksenne tätä vanhaa rakastanne koska siitä ei koskaan hyvää seuraa, jos kohtalo päättää saattaa teidät yhteen on toinen juttu, mutta älkää itse leikkikö kohtalin apuria.

      • vuosi -85

        Ei ainakaan minulla ole uusi rakkaus pyyhkinyt vanhaa suolaa pois! Niitä on ollut monta tuon suhteen jälkeen.
        Ei tässä syynä ole se, että minut on jätetty. On sitä muissakin suhteissa tullut jätetyksi, enkä heitä haikaile ollenkaan. Enkä niitä jotka minä olen jättänyt.
        Totta on varmaan se että jos nyt kohtaisimme, niin "kolahtaisiko". Voisi olla hyvinkin pettymyskin. Tai sitten ei.
        En aio ainakaan toistaiseksi ottaa yhteyttä tuohon elämäni rakkauteen.
        Olen ajatellut että jos meidän pitää kohdata niin kohtalo johdattaa meidät toistemme luo.
        Elämää täytyy mennä vaan eteenpäin. Ei voi muuta.
        Voihan olla että on tulossa vielä jotain aivan ihanaa, kuka tietää.


      • onnellinen iil

        Kyllä kannattaa ottaa yhteyttä, jos kaipaa toista. Miksei muka kannattaisi?

        Usein molemmat kaipaavat ja se johtuu siitä, että joidenkin ihmisten välillä on suurta vetovoimaa ja kemiaa eikä sitä aika saa poistumaan.

        Joskus suhde loppuu kahden ihmisen kypsymättömyyden tai eri elämäntilanteessa olemisen takia. Silloin voi olla hyvä mahdollisuus uuteen onneen sen saman ihmisen kanssa myöhemmin. Eri asia onihmiset, jotka jäävät roikkumaan toisissaan ja alkavat uudestaan vain kun eivät löydä uutta tai kun on helppo palata vanhaan ja tuttuun.

        Mutta tuollainen, että kauan kaipaa toista, jopa vuosia. Silloin kannattaa varovasti kysyä mitä sille kaipauksen kohteelle kuuluu.


      • asia mies

        Mielipide vaan...

        Puhut täyttä asiaa. lisään sen vielä, että ensirakkaudet ovat vaan kultaantuneet muistissa (yleensä) mutta jos teidät laitetaan sen ensirakkauden kanssa elämään uudestaan voipi olla, että se onki ihan tunteetonta turhuutta mikä oli vain muisto huijannut kullaksi. Ja kun olette erossa tästä nykyisestä elämän kumppanista joka on ollut kumppaninne 20 vuotta, se jonka kanssa menitte naimisiin ''rakastuakseenne''/unohtaaksenne sen ensimmäisen ''tulisen'' rakkauden jonka kanssa nyt teidän pitäisi olla niin huomaatte ehkäpä se on se nykyinen ''laimea'' ehkä ''tylsäkin'' mutta se oikea joka on koko ajan ollut siinä vierellä.
        Ette ole vain sitä noteeranneet ollenkaan, vaan te tulette huomaamaan sen kuinka muista valehtelee, ei se kerro todellisuutta aina. Sen jälkeen voi olla että alkaa roihahtamaan tuon nykyisen kanssa.

        Tässä viestissä en yleistänyt kaikkia ensirakkaus suhde tilanteita. Joillakin on se ensirakkaus se ainoa rakkaus mutta ei kaikille joillekin tulee se suuri rakkaus joka on ainoa rakaus kun se ilmestyy.
        Nyt kun olen lukenut näitä viestejä huomaan että moni on nykyisessä suhteessa sen takia kun ei halua olla yksi tai pelkää olla yksin koska ei saa ensi rakkauttaan takaisin, joutuu valehtelemaan nyk. kumppanillensa että on hänen ainoa ja valittu mikä on mielestäni suurivale.


      • yhden miehen nainen
        asia mies kirjoitti:

        Mielipide vaan...

        Puhut täyttä asiaa. lisään sen vielä, että ensirakkaudet ovat vaan kultaantuneet muistissa (yleensä) mutta jos teidät laitetaan sen ensirakkauden kanssa elämään uudestaan voipi olla, että se onki ihan tunteetonta turhuutta mikä oli vain muisto huijannut kullaksi. Ja kun olette erossa tästä nykyisestä elämän kumppanista joka on ollut kumppaninne 20 vuotta, se jonka kanssa menitte naimisiin ''rakastuakseenne''/unohtaaksenne sen ensimmäisen ''tulisen'' rakkauden jonka kanssa nyt teidän pitäisi olla niin huomaatte ehkäpä se on se nykyinen ''laimea'' ehkä ''tylsäkin'' mutta se oikea joka on koko ajan ollut siinä vierellä.
        Ette ole vain sitä noteeranneet ollenkaan, vaan te tulette huomaamaan sen kuinka muista valehtelee, ei se kerro todellisuutta aina. Sen jälkeen voi olla että alkaa roihahtamaan tuon nykyisen kanssa.

        Tässä viestissä en yleistänyt kaikkia ensirakkaus suhde tilanteita. Joillakin on se ensirakkaus se ainoa rakkaus mutta ei kaikille joillekin tulee se suuri rakkaus joka on ainoa rakaus kun se ilmestyy.
        Nyt kun olen lukenut näitä viestejä huomaan että moni on nykyisessä suhteessa sen takia kun ei halua olla yksi tai pelkää olla yksin koska ei saa ensi rakkauttaan takaisin, joutuu valehtelemaan nyk. kumppanillensa että on hänen ainoa ja valittu mikä on mielestäni suurivale.

        Siksi kannattaakin jo siinä ensirakkausvaiheessa panna asiat tärkeysjärjestykseen, jättää kiukuttelut ja törttöilyt sikseen, ettei myöhemmin tarvitse turhia haikailla. Näin tehden se ensirakkaus ei pääse rapistumaan, eikä tule huijattu olo. Erikoinen naimisiinmenoperuste muuten tuo, että menee naimisiin toisen kanssa unohtaakseen tulisen rakkautensa - erikoisen kuuloista toiveajattelua vai kenties tilanteen selitystä itselleen parhain päin.


      • mmmmm
        yhden miehen nainen kirjoitti:

        Siksi kannattaakin jo siinä ensirakkausvaiheessa panna asiat tärkeysjärjestykseen, jättää kiukuttelut ja törttöilyt sikseen, ettei myöhemmin tarvitse turhia haikailla. Näin tehden se ensirakkaus ei pääse rapistumaan, eikä tule huijattu olo. Erikoinen naimisiinmenoperuste muuten tuo, että menee naimisiin toisen kanssa unohtaakseen tulisen rakkautensa - erikoisen kuuloista toiveajattelua vai kenties tilanteen selitystä itselleen parhain päin.

        höh..
        Eikus aina pitää elää kuin viimeistä päivää. Nauti nauti.. ole oma ittesi äläkä mielistele tai teeskentele:)

        Ja kun oikia lopulta (ehkä) osuu kohdalle.. nothing else matters.


      • asia mies
        yhden miehen nainen kirjoitti:

        Siksi kannattaakin jo siinä ensirakkausvaiheessa panna asiat tärkeysjärjestykseen, jättää kiukuttelut ja törttöilyt sikseen, ettei myöhemmin tarvitse turhia haikailla. Näin tehden se ensirakkaus ei pääse rapistumaan, eikä tule huijattu olo. Erikoinen naimisiinmenoperuste muuten tuo, että menee naimisiin toisen kanssa unohtaakseen tulisen rakkautensa - erikoisen kuuloista toiveajattelua vai kenties tilanteen selitystä itselleen parhain päin.

        Tarkotin lähinnä sillä sitä, että moni on oikeasti tehtnyt niin ja on myös sellaisia jotka mennyt suunnilleen 32-35 naimisiin ihan sen takia että muka kiire perustaa perhe tai mennä naimisiin koska ajattelevat että eiköhän se ole jo aikakin. Moni tekee tuon virheen ja tavallaan huijaavat sitä nykyistä puolisoansa tällä tavoin, se ei ole muuta kuin oman nahkansa turvaamista. Ei tässä ole mitään selitystä itselle parhain päin.


    • törkeitä sanoja

      Mihinkään kemiaan tai elämää suurempaan "olemme luotuja toisillemme" juttuihin en kyllä usko.
      Kyllä asia on niin että rakkaus pohjautuu aina ihastumiseen joka kestää niin pitkään kunnes molemmille on aivan varma että pysytään yhdessä, sen jälkeen liikutaan varmemmalla pohjalla tietäen että tuo on minun ja pysyy.
      Tämän jälkeen astuu kuvioon itsestään selvyys ja totuttuihin tapoihin eli kaavoihin kangistuminen, tätä kutsutaan rakkaudeksi ja sitähän se onkin kuin sukulaisilla keskenään eli pidetään yhtä, joskus toisen seura ja yhteiset tekemiset muodostavat elämän rytmin, ja kun toinen nostaa kytkintä jää toinen kuin orpo piru yksin tappamaan aikaansa ja itkemään menetetyn rakkauden perään vaikka kyseessä on ainoastaan totutun rutiinin loppuminen.
      Kylmää tekstiä, mutta näin se on kun oikein tarkkaan asiaa mietitään.
      Pahimpia rutiinin tappajia on ns. makustelijat jotka haluavat kokea paljon mutteivat halua kangistua kaavoihin.
      Siippaa valittaessa kannattaa siis kiinnittää huomio ettei valitse sitä hyvää panoa joka on melko varmasti elämän makustelija.

    • suola ja pippuri

      Jännä yhteensattuma !
      Minä tapasin lapseni isän myös vuonna kahdeksanviis, kauan on aikaa siis...Tulin ns teiniraskaaksi, saimme tytön ja melko pian tiemme erosivat. Uusi mies tuli aika pian kuvioihin, menimme naimisiin ja saimme lisää lapsia, perustimme perheen.
      Vanhin tytöistä ei tiennyt tästä oikeasta bioligisesta isästään mitään koska olimme kaikki samalla sukunimellä.
      Kerran hän sitten tuli koulusta ja sanoi että terkkari oli määrittänyt
      veiryhmän joka oli sama kuin hänen isänsä... meidän oli mieheni kanssa pakko istuttaa tyttö sohavalle ja kertoa "Annie, i´m not your daddy" (Kid creole & coconuts).
      Meidän veriryhmillä nimittäin ei sitä olisi tullut, ja koulussa oli ollut
      perinnöllisyysjuttuja.
      Tietenkin tyttö ensin järkyttyi, mutta alkoi sitten järjestelmäsesti etsiä oikeaa isäänsä. Lopulta saatiin hänet kiinni ja he tapasivat
      14 vuoden jälkeen.
      No siinä hän liityi elämäämme mukaan ja tyttö oli tavallaan vain ylpeä siitä että hänellä on kaksi isää. Elämä jatkui eteenpäin kunnes
      aviomieheni yllättäen kuoli, jäin lasten kanssa siis yksin.
      Tytön biologinen isä alkoi kantaa vastuuta enempi tässä tilanteessa, onneksi , koska se oli rankkaa aikaa.

      Nykyisellään lapset ovat jo omissa oloissaan mutta yhteydenpito jatkuu yhä, olemme tavanneet kaikki yhdessä ja jos nyt ei liekki heti
      roihahtanutkaan niin ainakin lämpmiä tunteita on , minun puoleletani.

      Hän kuitenkin kerran soitti ja sanoi että ei ole minun jälkeeni pystynyt kunnon ihmis-suhteeseen tietäen että jossain maailmalla
      on hänen oma ja ainoa lapsensa.

      Katsotaan kuinka tässä edetään....

    • Hyvästitexät

      Pidä vain ne muistosi! Ihan vain aikani kuluksi näitä lueskelin ja tuli tästä vuosiluvusta mieleen että vois olla minulle? Olen ollut 26 vuotta avovaimoni kanssa ja rakastan häntä erittäin paljon, kukaan, ei edes exsät voi tulla väliimme!!! Suunnitellaan häitä koska rakkaus riittänyt näinkin kauan ja kukaan ei voi tulla väliin!

    • Näitähän piisaa

      Voisi olla minullekkin, ihanan suhteen silloin elimme.
      Nainen vaan päätti että nyt riittää, nurkan takana on parempaa vai oliko kenties mielessä joku exä ...
      No voi hyvin siellä where ever you are.

    • -A-

      Enpä olisi tälle palstalle eksyväni, mutta luettuani ketjun minunkin on pakko kirjoittaa tänne.

      Ikävöin yhä ensirakkauttani. Hän on edelleen kauneinta, ihaninta ja suloisinta koko maailmassa mitä tiedän. Minun ensirakkauteni oli järisyttävä ja kokonaisvaltainen tunne. Voiko iloon pakahtua? ...muistan useinkin pidelleeni häntä lähelläni, molempien kyynelehtien puhtaasta hellyydestä ja onnesta.

      Olin tuolloin vajaa 20-vuotias ja suhde oli verrattaen lyhyt, vajaat 3 vuotta. Toki aika tuntui pidemmälle silloin. Erostamme on kulunut aikaa jo n.15 vuotta, mutta ajattelen häntä yhä lähes päivittäin. Aikoinaan ero johtui minusta, yhden yön hairahduksesta, elämäni suurimmasta virheestä. Pyyysin anteeksi niin kuin vain ikinä pystyin, olen niin pahoillani vieläkin. Toki eron jälkeen tapasimme, sillointällöin. Muistan kun rakastelimme molemmat itkien, molemmat tietäen, että tämä on viimeinen kerta hellyyttä toisillemme. Aikaa myötä tapasimme harvemmin. Kirjoittelimme kyllä toisillemme pitkiä kirjeitä. Tuntui siltä, että kumpi tahansa oli aivan siinä rajalla ojentaa kätensä ja pyytää toisen takaisin syliinsä loppuelämäkseen.

      Näin ei kuitenkaan käynyt. Minä pelkäsin omia mustasukkaisuuden tunteita(olimme jo tässä välissä tapailleet muita) ja kykeneväisyyttäni käsittelemään niitä. Tietysti myös aikaisempi tekoni hävetti älyttömästi. Hän lähti ulkomaille ja löysi sitten toisen miehen, jonka kanssa elää ilmeisen onnellista perhe-elämää nykyään. Emme kai ikinä oikeasti kunnolla hyvästelleet toisiamme. Itsekin olen tänä päivänä naimisissa, täytyihän minunkin jatkaa eteenpäin ja yrittää edelleen.

      Mutta.
      Minä ikävöin häntä lähestulkoon joka päivä. Välillä ikävän tunne on niin pakahduttava, että en tiedä mitenpäin olla. Olen itkenyt pienen lammen edestä kyyneleitä. Itkenyt yksin asian kanssa, josta en voi oikein kenellekkään edes puhua. Rakkauden tunne tai määrä häntä kohtaan ei ole muuttunut, vaikka aikaa erostamme on kulunut jo puolet koko elämästäni. Jos vain olisin ollut hieman kypsempi, ...jos olisimme olleet muutaman vuoden vanhempia tavatesamme. jos,jos,jos.

      Olin hänen kanssaan niin onnellinen. Minulle oli silloin täysi yllätys, että ihminen voi tuntea sellaista onneen sekoittunutta musertavan ihanaa rakkauden ja ilon tunnetta. Sitä tunnetta en ole ikinä eromme jälkeen tuntenut. Näen aika usein unia entisestä rakkaudestani, unia jossa kaikki on ennallaan. Herääminen tuntuu aivan hirveältä - saada Hänet hetkeksi takaisin vain siksi, jotta seuraavassa hetkessä mikään ei ollutkaan totta. Niin kamalalta ja säälittävältä kuin se kuulostaakin, niin kuitenkin ne unet ovat minulle ne onnen hetket tänä päivänä. Silloin saan Hänet vielä pieneksi hetkeksi, jonka aavistuksen aikaa luulen olevan ikuista.

      Sitten, niinkuin aina, herään. ...Onnen kyyneleet vaihtuu suruun ja aivan kuin väritkin haalistuisi. Sitten jatkan elämääni niinkuin aina ennenkin. Hymyillein ulospäin, mutta ikuinen ikävä sisälläni. Sydän vereslihalla, suuri kohta tyhjyyttä ammottaen.

      • 17

        Herkkää ja kaunista, hieno kirjoitus. Kiitos.


      • UnissaHänOnLuonani

        Kiitos. Niin se on. viestiketjun löydettyä toivon, että on yksi mielinen mielipide, että jonkun ajan kuluttua se suuri rakkaus häviää mielestä. näik ei ole, sen kanssa pitää elää ?


    • ?????????????????+++

      Tuli näistä jutuista mieleen meijän juttu kun tuo vuosikin melkein sama. R TT

      • tt-mies

        nyt vasta katsoin tätä palstaa ja ihmettelin kuka on laittanu tuon R TT


    • Haava vain.,.

      Ihan varmasti kaipaat, ainakin sitä tunnetta. Mutta vuoteen 85 et voi palata; maailma on muuttunut, samoin sinä. Entä jos antaisit menneen jo olla ja keksisit jonkun uuden haaveilun tuon sijasta.

    • mies lh

      Hyvin sanottu, kaipaat vaan sitä tunnetta muttei sinne voi palata.
      Nuoruutta ja paloa, sitä onnen huumaa kyllä minäkin kaipaan vaikka ymmärrän ettei sitä aikaa ja ihmistä enää ole.
      Joten kaikkea hyvää naiselle siellä jossain.

    • anelman

      Ihmiset muuttuvat vuosien saatossa, mutta kyllä sen nuoruuden huuman ja rakkauden voi yhä löytää.... Itse tapasin 15 vuoden jälkeen miehen , jonka kanssa minulla on jonkinlaista yhteistä historiaa jo liki 30 vuoden ajalta (satunnaista yhdessä oloa). Koskaan ei ole varsinaisesti yhteen päädytty, mutta se rakkaus ei ole koskaan loppunut.. Nyt kypsällä iällä suhde jopa kiihkeämpi kuin koskaan ennen :)

    • sirpalänsi

      Tapasin syksyllä 1988 miehen aloitettuani opiskelut Helsingin Yliopistossa,
      ja nyt, 25 vuoden jälkeen, hän on palannut takaisin mieleeni, vaikka
      elän ihan ok parisuhteessa. Tämä tuntuu täysin sekopäiseltä, mutta
      olen ajatellut häntä viimeiset kolme kuukautta joka päivä.
      Suhteemme oli lyhyt ja päättyi omaan kiukutteluuni.
      Jätin väliin hänelle tärkeän juhlatilaisuuden...
      En suoraan sanoen tajua, miksi hän palasi ajatuksiini näin monen
      vuoden jälkeen. Tuskin hän edes muistaisi minua ottaen huomioon
      senkin, että suhde oli lyhytaikainen. Saan siis jäädä vaan haaveilemaan...

    • kannustus

      Ottakaa kaikki yhteyttä ihan suoraan siihen ketä ikävöitte.
      Minun ensimmäinen tosi ihastukseni vuodelta 85 otti yhteyden ja se oli erittäin tärkeä juttu minulle.
      Koimme lyhyen romanssín joka kaatui lähinnä minun lapsellisuuteeni.

      Luulin että hän inhoaa minua lopun elämänsä ja kun aloitimme yhteyden pidon niin saimme kaikki asiat käytyä lävitse.
      Molemmat olemme naimisissa ja kunnioitamme toistemme parisuhdetta.
      Molemmilla saattaisi olla vielä tunteita jäljellä. Mutta ihan kavereita yritetään olla.
      Itselleni tärkeintä oli just se että käytiin asiat läpi.

    • kasari ukko

      Kyllä kaipaan myös sinne iloiselle kasarille, ei pysty ottamaan kontaktia tähän vaaleaverikköön koska pelkään että hän kokee minut ahdistavaksi!
      Ne oli kyllä ihania sekavia aikoja, seksiä ja aikuisopiskelua kyytipoikana kaljan huuruisia hetkiä, fantastista aikaa kerrassaan.
      Onko näin että aina on kaipuu sinne minne on mahdoton päästä, aika kultaa muistot,
      Mutta kun näitä tarinoita lukee , ei voi välttyä ajatukselta siitä kuinka juttu pelaisi nyt ?
      Tiedän varmasti vaan sen että hänellä on koira, muuta tietoa ei ole ,,,kaipa mieskin?
      Jos tunnistat itseäsi niin ota yhteyttä, mennään muistelemaan vaikka vanhoja.

    • houli kau

      Kylläpä tuntuis olo ontolta jos oma puoliso sanois 25 vuoden yhdessäolon jälkeen, että on koko ajan kaivannut jotain eksää. Voi pyhä sylvi!!!!

      • realisti2013

        Odota vaan, kaikki on mahdollista. Sen olen tässä elämässä oppinut.


    • 13+5

      Ehkä aloittajan ja toisen kannattaisi lähteä treffeille? Yhteiset kokemukset voivat olla avuksi.

    • muisteelleen

      Melkein osui, se oli niin ihanaa vuonna 86, muistatko ne yhteiset hetket?

    • en päässy ukox

      minä muistan hyvin jos olet nainen, käytit sillon otsapantaa...

    • Yhdensuuntaista on

      Te jotka omien lapsellisen käytöksenne, henkisen tai fyysisen alistamisen, tai oman pettämisenne vuoksi loukkasitte266v sitten pahasti hyvää kumppanianne ja menetitte hyvän, rehellisen ja hienon ihmisen. Te kaipaatte häntä takaisin elämäänne ehkä koko loppuelämänne, kun elämä on opetti, että hyviä on harvassa.

      Mutta voitte olla lähes varmoja, että hän ei kaipaa teitä! Vuosien ajattelun tuloksena hän ymmärtää sieluanne paremmin kuin tiedättekään, eikä huolisi teitä koskaan enää takaisin vaikka mitä tapahtuisi. Hän ymmärtää, että kaipauksenne johtuu samasta vanhasta itsekkyydestänne ja itsekeskeisyydestänne. Kaipaattte häntä vain, koska haluatte itsellenne hyvän parisuhteen, ette sisi että te olisitte oppineet rakastamaan muita ihmisiä.

      • niin totta

        Koska kirjoituksellesi ei voinut antaa plussaa, annan sen sanallisesti tässä.

        Olet oikeassa, kun pettämisen vuoksi on menettänyt kalleimpansa, on turha haikailla häntä takaisin. Vuosienkaan jälkeen pettäjä ei ollut oppinut mitään. Hän oli se sama minä, minä ihminen. Oppinut valehtelemalla elämään elämänsä. Jos elämä on jossain vaiheessa tarjonnut helmen puolisoksi, on senkin heittänyt menemään, koska ei ole koskaan kyennyt kasvamaan ihmisenä päästäkseen omasta itsekkyydestään eroon.


      • vuosi -85

        Voi sinua kun etä ymmärrä nyt mistä on kysymys. Mutta en ala tässä vääntämään rautalangasta.


      • Sepäsejust

        Nimenomaan, asiaa puhut "Yhdensuuntaista on".

        Olen ollut jo yli 10 vuotta parisuhteessa miehen kanssa, jonka exä lähes 30 v. takaa puski takaisin mieheni elämään. Aikanaan petti miestä ja nyt sitten kuvittelee, että miehen pitäisi vielä hänet ottaa takaisin. Olemme miehen kanssa onnellisia yhdessä, mutta se ei näytä häiritsevän tätä exää lainkaan. Kaikkia tekosyitä keksii, jotta saisi tavata miestä... On nyt sitten ilmeisesti keksinyt, että ei ne muut miehet olleetkaan niin ihania.


    • sinistenlasien

      Minä menetin.. en ainakaan pettämisen tai alistamisen vuoksi. Hän löysi itselleen paremman. Siinä kaikki.

    • miksi kysyn vaan

      Pahintahan tässä on kun kaipailee takaisin naista joka hylkäsi paremman toivossa, mutta eihän itselleen voi mitään jos kaipaa ja kuvittelee harhaisesti että kaikki olisi taas hyvin kun tuo menneisyyden horo tulisi takaisin.
      Realisti tietää kaiken olevan turhaa mutta silti toivoo kaiken menevän haaveiden mukaisesti, tietäen ettei tässä ole mitään järkeä.

    • vuodesta -87?

      Kiitokset jakamistanne kokemuksista...

      Kohtalontoveri

    • "Myssy"

      Voi mistähän sen menetetyn nuoruuden rakastetun saisi edes vähäksi aikaa takaisin.

      Itsepähän lähdin naivina ja vielä lapsekkaana..näin itseni tunsin..ja kaveri vielä olisi hakenut minut takaisin.

      Kasari aika oli ihanaa..inttikirjeet tallessa ...ehkäpä kolmenkymmenen vuoden jälkeen voisin tsekata niitä. No...en mitenkään ahkerana facebook ihmisenä kurkistin..löytyipä tuttu naama..no..kyllä ihokarvat nousivat...toki näin tapahtui kerran kauan sitten aiemminkin, kun tapasin ostarilla M:n. Ja...en päässyt kaverista eroo edes yöllä...näin useita vuosia toiveikkaita unia yhteen palaamisesta ym. Heräämiset noiden jälkeen olivat kauheita, mutta samalla ihania.

      No onhan sitä elämää eletty oikein ihania muistoja mukana kantaen.

    • vuosi -85

      Kasari aika oli todellakin ihanaa aikaa! Tuo rakkauteni on vielä niin tuoreessa muistissa vaikka aikaa on kulunut jo 28 vuotta. Aina vaan häntä kaipaan. Minun elämässäni on vain tuo yksi todellinen rakkkaus. Sen jälkeen on miehiä ollut, kihlaus, avioliitto ja muuta mutta tuo mies 28 vuoden takaa on vain se todellinen rakkaus.
      Nyt olen ollut yksin aika pitkään, mutta tulevastahan ei tiedä... Jotenkin sitä toivoo että tulisi vielä joku joka veisi jalat alta niin että tuo menneisyyden rakkaus voisi jo jäädä sinne taka-alalle.

    • haaveissa3

      Kasarille kaipaavia tuntuu löytyvän, mutta niitä vastakappaleiden kiinnostusta vastaavasti sitten ei.
      Huoletonta aikaahan se oli ja hienoa musiikkia kuului joka puolella, sitä on ilmeisen vanhaksi tullut kun tälläisiä miettii...
      Jos lyhyeksi aikaa vierelläni viipynyt tytteli katsoi minua ryppyisine kasvoinensa nyt ja jaksaisi innostua minun ryppyisestä katseestani niin vielä me tälle elämälle yhdessä naurettaisiin alla kuun kelmenneen...

    • 85555555555555555555

      Minun exä otti yhteyttä juurikin noilta vuosilta.
      Ja sama peli jatkuu, emme pääse eroon toisistamme. Mutta emme voi olla yhdessäkään. Olemme ystäviä jotka pitävät yhteyttä ihan tavallisista asioista ja emme ole muuten tekemisissä.
      Luulen että emme koskaan voi unohtaa toisiamme ja olenkin tyytyväinen nykytilanteeseen. Kukaan ei petä ketään ja tuomme toisillemme kuitenkin hyvää mieltä arjen aherrukseen.

    • katkera4

      Niin, eihän sitä aina tarvita rakastumisia kun menneisyyden rakkaus voi olla ystäväkin, olennainen osa sieltä menneisyydestä päivitettyn' tähän päivään,
      Itse olisin samoila linjoilla ja todella ilahtunut kaukaisen exäni ystävyydestä , minulle riittäisi tieto että hänellä on kaikki hyvin ja keskustelun aiheet yhteisistä entisistä ystävistämme silloin tällöin.
      Mutta kun usein etenkin tässä tapauksessa tämä exäni joka on nyttemin täti ikäinen joskin hienosti säilynyt pirtsakkanainen ajattelee varmaan että tässä on entinen exä josta onneksi pääsi eroon eikä sitä vaivoikseen uudelleen halua.
      Mutta elämä antaa joskus takaisin, ei pitäisi olla liian ylpeä joskaan eihän sitä pakko ole antautua vanhojen exien kanssa edes keskusteluun...
      Näinpä olen päätellyt kun ei edes mitään vastannut fb viestiini...joten sulla on käynyt hienosti 8555555555

    • niin joskus käy

      Kymmenisen vuotta sitten menetin elämäni rakkauden muuan elämän pyörteisiin. Nyt jo äitinä ja vaimona kaipaan häntä edelleen ja uniini saan hänet usein yhtä lämpöisenä ja haluttavana kuin silloin. Sitä ennen enkä jälkeen ole kokenut vastaavaa kuin vuosina jotka yhdessä vietimme.En tiedä miten olisimme yhdessä pysyneet ja eläneet aikusina mutta olisin naisena olisi ainakin tyytyväisempi.

    • rakkaudenhaudalla1

      Hikisten käsien kosketus.Ottakaa yhteyttä hyvät ihmiset niin saatte pisteen asioille eikä tarvitse miettiä.Itse tapaan ihan juuri lähes 30 v takaisen , ainoa oikean "rakkautta ensi silmäyksellä" ihmisen.Ei ole enää hän se nuori ,komea mies enkä minä kaunis, hoikka blondi.Aika vanhoja ollaan,molempia jännittää ihan sairaasti mutta tapaaminen on nyt vaan hoidettava alta pois niin ei tarvitse enää miettiä.Ollaan puhelimessa juteltu enemmän kuin koskaan nuorina ja välillä tuntuu,ettei näitä vuosia tässä välissä olisikaan ollut.Molemmilla lapset ja liitot takana ja tietysti paljon kaikkea muuta.Olen leikitellyt ajatuksella.että voitaisiinko vielä olla loppuvuodet yhdessä ja nauttia siitä oikeasta rakkaudesta,joka aikoinaan loppui kaikkeen tyhmään nuoruuden juttuihin.Saisimme vihdoin vaan rakastaa toisiamme ilman mitään muita velvotteita ....tosi kaunis ajatus,mutta oma uskoni on vuosien saatossa miehiin karissut mutta katsotaan.Perhosia vatsassa kuten nuorena,sekin tuntuu kivalta.;)

      • rakkaudenhaudalla1

        Tavattiin ja ihanaa oli, molemmin puolin.Vanha ukkohan tuo jo on ja niin minäkin olen vanhentunut mutta itse näen hänet edelleen sellaisena nuorena, komeana miehenä.Ja tavataan muuten uudestaankin ihan lähiaikoina paremmalla ajalla.Päätettiin jättää menneet ja jatkaa tästä päivästä eteenpäin:) Älkää epäröikö tavata jos toinen on mielessä, kenellekkään ei kahvihetkestä ole haittaa,saatte asian pois mielestänne ja jatkatte elämää sen jälkeen kuten parhaaksi näette.


    • 85555555555555555555

      Huoh, näin yöllä unta että tapasimme nuoruuteni maisemissa ja otin hänet viereeni sängyn reunalle ja hänellä oli sellainen hauska 60-luvun paita jossa oli pyöreät aukot selässä ja navan kohdalla. Laitoin käteni hänen paljaille lanteilleen ja tiesin että se on nyt menoa, emme puhuneet sanaakaan, ei tarvinnut.

      Luulen että me molemmat tahtoisimme edes kerran kokea toisemme aikuisina.

    • poikaukko3

      Osui silmääni aloittajan otsake. liippaa minuakin läheltä eron vuodet suunnilleen samat, ihana nainen minut hylkäsi kun en ollut kova nikkaroimaan ja lamppuja vaihtamaan, enkä varmaan muutenkaan kelpo hänen kaltaiselleen rotunaiselle,,eipä silloin kissa ymmärtänyt että olin niin nuori ja kokematon ... varmaan katuisi jos tietäisi kuinkas sitten kävikään..hih.

    • kaukaa haettu

      Sain ahaa elämyksen lukiessani jonkun palstalle kirjoittavan ajatuksia, niinhän se minäkin olin nuorena ainoastaan korvike tälle naiselleni, ymmärsin ettei se koskaan minua oikeasti rakastunut kuten minä sitä uskoen kaikki sen kauniit sanat, seksi meillä sujui mutta kai se siinäkin näytteli vaikka minua kehui.
      En ole katkera mutta kuitenkin, parhaan ystäväni silloin menetin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe