Voisiko oireeni täsmätä kilpirauhasen vajaatoimintaan?

25vtyttönen

Hei!

Osaatteko te asiantuntijoina kertoa, voisivatko oireeni täsmätä vajaatoiminnan kanssa? Eli olen pitkään (1,5 vuotta ainakin) tuntenut valtavaa väsymystä, joka välillä pahenee niin, että en jaksaisi päivän aikana tehdä mitään. Saman ajan olen tosin myös nukkunut huonosti, näen paljon unia ja nukun ns. koiranunta. Aikaisemmin olen nukkunut sikeästi, mutta nyt ei edes yhdeksän tunnin unien jälkeen ole pirteä olo.

Lisäksi mikään ei huvita eli on paljon masennuksen oireita, mutta niille ei periaatteessa ole mitään syytä. Lisäksi minulla on ollut pitkään anemia, johon olen syönyt rautaa. Myös kolesteroli on korkeahko, mutta mitään lääkkeitä ei ole tarvinnut syödä. Verenpaine matalahko ja kuukautiset käsittämättömän runsaat ja kivuliaat.

Mitään painonnousua tai laskua ei ole havaittavissa. Olen hoikka ja yleensä olen voinut syödä melkein mitä vain lihoamatta. Nyt en ole kahteen vuoteen voinut urheilla nilkkavammani vuoksi (olen epäillyt tätä syyksi masennukseen), joten timmissä kunnossa en ole, mutta kiloja ei oikeastaan ole tullut lisää. Myöskään mitään hiusongelmia ei ole, mutta naaman iho on ollut huonossa kunnossa aiempaan verrattuna ja hikoilu on lisääntynyt selkesti (ei vajaatoiminnan piirre...). Yhdellä sukulaisella kilpirauhasongelmia.

Näillä vaivoilla olen liikenteessä ja pohdin, voisiko tämän kaiken takana olla kilpirauhanen vai olenko vain lukenut aiheesta liikaa? Onko olennaisempaa sittenkin jatkaa masennuksen päihittämistä vai voisiko kyseessä olla jokin muu sairaus tai sitten vain se anemia? Välillä pelkään olevani luulosairas, mutta välillä taas tiedän toimivani jaksamisen äärirajoilla, koska kaikesta huolimatta opiskelen täysipäiväisesti ja työskentelen opintojen ohella. Energinen ja innostunut minäni on vain kadonnut.

Ja kyllä, olen menossa testeihin, mutta niitä odotellessa kuulisin mielelläni mielipiteitä.

68

6654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluan kuolla

      Keliakia, sillä on hyvin moninaiset oireet ja aiheuttaa anemiaa (ravinteet ja rauta ei imeydy elimistössä ruoansulatuksen häiriön takia)

      suosittelen että katsotaan keliakian vasta-aineet

      • vajaatoimintainen

        suosittelen ihan vaan marssii lääkärin puheille. mitä sitä täällä arvuuttelemaan! kukaan voi asialle mitään tehdä. lääkäriltä saat suoran vastauksen ja tietoa. myös lääkkkeet. epäilin itselläni ylitoimintaa, koska oireet viittas siihen sen perusteella mitä netistä olin lukenut. verikokeet todistivat mun epäilyt oikeeseen, kilpirauhasen ongelmia on kyllä, mutta päin vastoin mitä itse ajattelin, elikä minulla on vajaatoiminta. siitä asti menty lääkkeillä. erittäin pieni annos kylläkin, mutta se tasasi arvot.


      • Siirpu
        vajaatoimintainen kirjoitti:

        suosittelen ihan vaan marssii lääkärin puheille. mitä sitä täällä arvuuttelemaan! kukaan voi asialle mitään tehdä. lääkäriltä saat suoran vastauksen ja tietoa. myös lääkkkeet. epäilin itselläni ylitoimintaa, koska oireet viittas siihen sen perusteella mitä netistä olin lukenut. verikokeet todistivat mun epäilyt oikeeseen, kilpirauhasen ongelmia on kyllä, mutta päin vastoin mitä itse ajattelin, elikä minulla on vajaatoiminta. siitä asti menty lääkkeillä. erittäin pieni annos kylläkin, mutta se tasasi arvot.

        No, on hyvä kun voi täällä keskustella asioista, mut on hirvittävän hienoa kun menee lääkärin juttusille ja labraan toteamaan tilanteen!!!! Jutellaan, mut ei jätetä sitä siihen!


    • 25vtyttönen

      Hmm voiko keliakia puhjeta missä vaiheessa tahansa? Minulta on lapsena se testattu, myös vatsatähystyksellä eikä mitään löytynyt.

    • asdfa56555sdf

      no itselläni alkoi oireet vasta tässä kesän aikana, ainakin vatsaoireet... muita oireita on ollut esim todella raju hiustenlähtö ja hiukset menneet surkeeseen kuntoon noin vuodessa kahdessa.. vajis tai keliakia
      oon menos tähystykseen keliakian suhteen
      ja vajisepäilyt - no en nyt niistä tiedä ku parin viikon takaset arvot oliki nyt sitte

      tsh 1.85 ja t4v 15,2 ja t3 oli kans ihan siel yläkantis
      ja vasta-aineita ei ollut myöskään

      eli olisko tää mun sitten keliakiaa en tiedä

      tuli vaan mieleen ku itseki epäilin vajista pitkään j

    • lk

      Todennäköisempänä pitäisin tapauksessasi raudanpuuteanemiaa kun kerran oikein mainitset runsaat kuukautiset. Toki kilppariarvot ja nuo keliakia vasta-aineet kannattaa myös tutkia.

    • 25vtyttönen

      Juu anemiaa tosiaan ollut aina. Ensimmäisen kerran todettiin jo alle 10 vuotiaana, mutta useita vuosia mennyt energisesti ilman rautaa. Viime keväänä oli hemoglobiini 102 ja kuukautta myöhemmin ja tuplarauta-annosta myöhemmin 115. Nyt olen syönyt rautaa vähintään joka toinen päivä, mutta olo ei ole parantunut tippaakaan, päinvastoin. No keskiviikkona tuloksia hemoglobiinistakin.
      Jotenkin en uskoisi, että anemia selittäisi kaikki oireet... Mutta voihan se olla vähintään osa syy. Ja juu kuukautiset käsittämättömän runsaat, eikä e-pillereiden aloittaminen vaikuttanut kauheasti asiaan.

      • ------------

        onko tutkittu miks kuukautiset runsaat? myomia ehkä?


      • sairas

        hei
        minulla oli ap noilla oireilla , ihan samat oireet kun sulla, niin syöpä :(

        eli tarkistukseen ja äkkiä

        ei paino laskenut minullakaan, eli ei aina laske paino syöpäpotilaallakaan, kun ehkä loppuvaiheessa


      • rghrdhgfth
        sairas kirjoitti:

        hei
        minulla oli ap noilla oireilla , ihan samat oireet kun sulla, niin syöpä :(

        eli tarkistukseen ja äkkiä

        ei paino laskenut minullakaan, eli ei aina laske paino syöpäpotilaallakaan, kun ehkä loppuvaiheessa

        Minulla oli myös tajuton väsymys ja hikoilua. Tämän lisäksi oli myös pari turvonnutta imusolmuketta ja imusolmukesyöpähän se sitten oli. Hoitojen jälkeen selvisikin, että tämä syöpä oli minussa ollut jo 6-7 vuotta, mutta lääkärit vakuuttivat patteja rasvapateiksi. Heti tutkimuksiin!


      • .
        sairas kirjoitti:

        hei
        minulla oli ap noilla oireilla , ihan samat oireet kun sulla, niin syöpä :(

        eli tarkistukseen ja äkkiä

        ei paino laskenut minullakaan, eli ei aina laske paino syöpäpotilaallakaan, kun ehkä loppuvaiheessa

        mikä syöpä?


      • Siljaa kaivaten.....
        sairas kirjoitti:

        hei
        minulla oli ap noilla oireilla , ihan samat oireet kun sulla, niin syöpä :(

        eli tarkistukseen ja äkkiä

        ei paino laskenut minullakaan, eli ei aina laske paino syöpäpotilaallakaan, kun ehkä loppuvaiheessa

        Ajattelin heti että sinulla on jossain syöpä . Ystävälläni oli samat oireet kuin aloittajalla ja hän kuoli syöpään . Hän oli vasta 30 vuotias .


      • ilkka11
        rghrdhgfth kirjoitti:

        Minulla oli myös tajuton väsymys ja hikoilua. Tämän lisäksi oli myös pari turvonnutta imusolmuketta ja imusolmukesyöpähän se sitten oli. Hoitojen jälkeen selvisikin, että tämä syöpä oli minussa ollut jo 6-7 vuotta, mutta lääkärit vakuuttivat patteja rasvapateiksi. Heti tutkimuksiin!

        pystyn nukkumaamaan 12,5 tuntia päiväs ei vaivaa mikään hemo 178 paskaa luuriin


      • sairas
        . kirjoitti:

        mikä syöpä?

        hei

        vastasin aikaisemmin, et samoilla oireilla kun ap, mulla syöpä

        eli LYMFOOMA

        hb huono, hirvee hikoiulu, väsy, jne kuten ap kertoi

        eli edelleen suosittelen ap meneen kunnon lääkäriin,
        tutkia voi itsekin imusolmukkeita eri puolilta , jos vähänkää patteja, niin vaatia tutkimukset
        reilut labrakokeet myös otettava, ei pelkkä verenkuvA

        ap mene lääkäriin, jotta saat tiedon ja hoidon itsellesi, toivotaan et olisi `vaan`

        kilpirauhasen vajaatoimintaa
        tsemppiä !


      • siirpu
        rghrdhgfth kirjoitti:

        Minulla oli myös tajuton väsymys ja hikoilua. Tämän lisäksi oli myös pari turvonnutta imusolmuketta ja imusolmukesyöpähän se sitten oli. Hoitojen jälkeen selvisikin, että tämä syöpä oli minussa ollut jo 6-7 vuotta, mutta lääkärit vakuuttivat patteja rasvapateiksi. Heti tutkimuksiin!

        Mikä on ikäsi?


    • eräs kaveri vaan.

      Saman tapaisia aikoinaan ja epäilin kilpirauhaista itekkin. Sopivat kilpirauhaseen ja sataan muuhun sairauteen.

      Mulla johtui pelkästään stressistä ja henkisestä uupumuksesta kaikki, myöhemmin havaitiin panikkihäiriö ja lääkitys siihen niin auttoi. Pahimillaan oli ihan aivokasvaimen oireet ja piti käydä pääkin tutkituttamassa neurolla.

      Mutta sehän selviää kun käyt lääkärillä itkemässä ja ottamassa kokeet kilpirauhasesta. Noissa henkisen puolen vaivoissa on aivan järjettömän paljon samoja oireita kuin fyysisissä sairauksissa.

      Ne on oikeasti tosi aitoja tuntemuksia.

    • nukkumaija

      Verikoe selvittää kilpirauhasen vajaatoiminnan. Pyydä tämä koe terkkarin lääkäriltä.
      Itse sairastan sitä ja oireet ovat juuri nämä, mitä luettelit.
      Minulta löytyi vahingossa, en itse olisi edes osannut ajatella koko asiaa.
      No lääkärit on onneksi sitä varten.

    • Yksi mahdollisuus

      Ethän ole missään tekemisissä laserkirjoittimien kanssa? Olen pelastanut yhden rouvan laihtumiselta ja pahenevalta anemialta kertomalla, että hänen toimistonsa vanha laserkirjoitin syytää ilmoille otsonia niin, että sen hajukin tuntui. Kun ikäloppu (aktiivihiilisuodatin käyttökelvoton) kirjoitin hänen pöydältään hävitettiin, veriarvot paranivat, anemia hävisi, ja nainen voi nykyään oikein hyvin. Toivotan paranemista.

      nimin. vanhempi atk-mies

    • Holdrenized Finland

      Otitko H1N1-rokotteen?

      Persianlahden syndroomaan voisi kuulua juuri kuvaamiasi oireita.

      Pandemrixin H1N1-rokote sisälsi formaldehydiä (karsinogeeni,)
      elohopeaa (hermomyrkkyä,) polysorbaatti 80:a (hedelmällisyyttä tuhoava,)
      sekä tietysti skvaleenia joka on USAssa injektoituna ihmiseen
      kielletty, aivan liian vaarallisena.

      Jos kiinnostaa pääset vauhtiin esim. tästä:
      http://www.youtube.com/watch?v=Jck_1G01xHw

    • Yks äiti

      Vaikka kilpis arvot ois rajojen sisäpuolella, voi ihminen silti tuntea paljonkin oireita. Joillakin se raja vaan ei ole ihan sama ku yleiset raja-arvot.
      Mun pojalla on vajaatoiminta ja lääkäri sanoi, et ihminent tuntee olonsa parhaimmaksi, kun arvot on lähellä alarajaa. Joten meilläkään ei riitä, että lääkkeellä arvot saadaan rajojen sisälle, pojalla silti edelleen selvät oireet. Uudella annostuksella arvot laski alle puolen välin ohjeellisista, ja nyt on pojallakin parempi olo jo.
      Joten ei kannata ihan suoraan tuijottaa pelkkiä raja-arvoja.

      • Kilpirauhasen vajaatoiminnassa ei kyllä ole hikoilua vaan juuri päin vastoin, ja mäkin olin niin jäässä kuin ihminen vaan voi ennenkuin lääkäri suostu ottamaan kokeet jolloin löytyi heti, sitä ennen puol vuotta jäässä ja hiukset tippu lattialle ja väsytti sairaasti...
        Keliakiassa kyl oireena oli kans toi väsymys mutta oli vähän erilaista ja lisäks kovat vatsakivut...Sit on kyl monia eri sairauksia jotka selviää erikoisilla verikokeilla esim endokrinologin vastaanotolla..
        Keliakia varmistetaan siis aina koepalalla pelkät vasta.ainekokeet verestä ei riitä ja keliakia voi ilmestyä milloin tahansa jos omaa sen geenin että sairastuu siihen...Esim mun 3 lapsesta yhdellä on todettu, ja 2 ei tule koskaan sairastumaan siihen eivät onneks oo saaneet tota geenivikaa
        Menepäs lääkäriin nyt valittamaan kaikki oireet siitä se alkaa sit selvitä...=) zemppiä ja voimia!


      • kilpirauha
        Women44 kirjoitti:

        Kilpirauhasen vajaatoiminnassa ei kyllä ole hikoilua vaan juuri päin vastoin, ja mäkin olin niin jäässä kuin ihminen vaan voi ennenkuin lääkäri suostu ottamaan kokeet jolloin löytyi heti, sitä ennen puol vuotta jäässä ja hiukset tippu lattialle ja väsytti sairaasti...
        Keliakiassa kyl oireena oli kans toi väsymys mutta oli vähän erilaista ja lisäks kovat vatsakivut...Sit on kyl monia eri sairauksia jotka selviää erikoisilla verikokeilla esim endokrinologin vastaanotolla..
        Keliakia varmistetaan siis aina koepalalla pelkät vasta.ainekokeet verestä ei riitä ja keliakia voi ilmestyä milloin tahansa jos omaa sen geenin että sairastuu siihen...Esim mun 3 lapsesta yhdellä on todettu, ja 2 ei tule koskaan sairastumaan siihen eivät onneks oo saaneet tota geenivikaa
        Menepäs lääkäriin nyt valittamaan kaikki oireet siitä se alkaa sit selvitä...=) zemppiä ja voimia!

        Vajaatoiminnassa on myös hikoilua, kuten paleluakin. Itsellä ollut kumpaakin.


    • Sinnikäs sissi

      Tutut ovat oireet... Kannattaa käydä lääkärissä! Olin itse pari vuotta todella väsynyt ja haluton kaikin tavoin. Sain myös sydämen tykytyksiä valvomisesta ja yli 10 tunnin lomalento oli yhtä tuskaa ... Ja arjen työ sitä samaa...Kuitenkin hyvän labran ja loistavan lääkärin ansiosta löydettiin sitten kilpparin vajaatoiminta. Oikean Thyroxinin tason löytäminen kesti yli vuoden,vieläkin hiukset melko huonossa kunnossa ja mielialakin vaihtelee.Kuitenkin tällähetkellä on tunne,että vähähiilarinen ruokavalio tuo parempaa oloa ja pirteyttä,tseppiä!

    • sälli27

      Ajan hengen mukaista hakea syytä aivokemiasta ja sen sellaisesta. Tai muuten vaan hakea diagnooseista vastuuvapautta omista tuntemuksistaan.

      Katsoisit mielummin arvojasi, valintojasi ja elämäntapaasi ja miettisit löytyykö niistä aihetta siihen että tunnet mitä tunnet.

      Energisen ja innostuneen minän kuuluukin kadota jos ilmenee että elämäntapa on huono. Ja niin kauan kun ei suostu myöntämään todellisuutta itselleen, kuuluukin siitä kärsiä.

    • Minitohtori

      Aika pitkälti nuo kilpirauhaselta kuulostaa. En ole ehkä mikään asiantuntija mutta lapsesta asti sairastaneena ja lähisukulaisen erikoistuneena tähän tautiin voisin aika varmasti sanoa että sitä se on. Mutta jos käyt jossain terveyskeskuksessa lääkärin juttusilla ja arvot on lähellä normaalia niin ne eivät välttämättä aloita lääkitystä vaikka olisi tarvis. Eli kannattaa kääntyä jonkun erikoistuneen lääkärin puoleen joka vähän tietääkin taudista.

    • thyroxin-hoidossa

      Kilpirauhasen vajaatoiminnassa väsymys on yksi oireista, hiusten lähtö toinen, itsellä oli selkeä "mötin" tunne kurkussa, kynnet ja iho huonossa kunnossa. Minulta esim.lähti varpaan kynnet irti. Rajut mielialan vaihtelut...Verikoe selvittää onko sinulla kilpirauhasen vajaatoiminta vai ei. Labralähete vaan hakemaan. Lääkkeillä pysyy hyvin kurissa. Sairauden kanssa on opittava elämään. Ei se sen kummempaa ole. Itsellä ainakaan ei ole haitannut, päivastoin, tullut parempi olo, kun sain lääkityksen.

      • lil_miss

        Sama täällä, olin iloinen ku sain diagnoosini! Parempaan suuntaan meni jo ekan 6 kuukauden sisällä :)


    • Pedro Penicill

      Kyllä on selvä k-rauhasen oire.
      Huomenna mene apteekkiin ja osta kalkkitabletteja, niitä 3 x 2 kahden viikon kuuri loppuun ja sitten kontrolli.
      näin helppoa on lääkitys...luulotautiin.

      • tietää mistä puhuu

        älä leiki vakavalla taudilla jos on kilpirauhasen vajaa tai liikatoiminta minusta paremmin sopii liikatoimintaan kun laihtunut hän on .Ei tule sinun kalkkitableteilla kuntoon älä tyttö lue näiden kaikkien hörhöjen nauvoja,Jospa heille tulisi kanssa jotain .Toivon niin


    • ahtisaari666

      Kuulostaa kiveskiertymältä.

      • nimim. epätietoinen

        Istuin samalle penkille karwaisen miehen jälkeen. Olenko raskaana?


    • Kylymä ennen...

      Syöt terveellisesti ja vähän kerralla.Ääreisverenkierto ei kunnossa,palelet kesähelteilläkin rantsupäivän jälkeen,aina väsynyt,mikään ei kiinnosta, maha sekaisin,alakuloa...kandee pyytää labrat!

    • mie-li-pi-de

      Ei ne täällä kerrotut mielipiteet taida tuoda oikeaa diaknoosia.

    • tabletti purkki

      Sinulla voi olla kilpirauhasen liikatoiminta siinä on laihtuminen kyseessä muuten samat oireet kuin vajaatoiminnassa ja kaulassa kasvaa patti joka tuntuu liikatoiminnassa.Minulla on vajaatoiminta ja on kovia pääsärkyjä on lääkitys nyt menossa on myös kovat päänsäryt molemmissa.Nyt todettiin uniapnia joka myös väsyttää ja on masennusta ei huvita oikein mikään.On hyvä kun menet tutkimuksiin nyt kun olet niin nuori.Hyvää jatkoa sinulle kyllä se selviää mikä sinulla on .Sanoit että on myös anemia ottavat varmaan sokerikokeet sinulta kun jo noin nuorella kolestrooli arvot on korkeat.Sanotaan sokerit verenpaine ja kolestrooli kulkevat käsi kädessä.Minulla on näin.Hyvät jatkot.

    • minna

      minkälainen asuntosi on?voisiko olla kyseessä hometalo eli mikrobien aineenvaihdunta tuotteet aiheuttavat mm.kyseisiä oireita.kokemusta on itellä ollut samoja oireita ja oli hometalo...

    • hei c'mon...

      "Osaatteko te asiantuntijoina kertoa"??

      Hei, oikeasti tämä on keskustelupalsta!! Toki saat vertaiskokemuksia täältä, ei siinä mitä'n, mutta älä pidä keskustelupalstan kokemuksia asiantuntijalausuntona...

    • lil_miss

      Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Pahimmat oireet mulla olivat masennus, aloitekyvyttömyys, epäsosialisuus, unettomuus iltaisin ja vaikeeta herätä aamulla ja palelu (nukuin kahden peiton alla ja silti palelin vaikka oli pitkät yöhousut). Oireet ovat erilaiset kaikilla, mulla tuli painoa lisää noin 20 kiloa parissa vuodessa ja inhotti valittaa asiasta ku liikkuminen ja laihduttaminen ei auttanut. Käy tarkastamassa blogeja ym. muilta nettisivuilta myös. Koska olet hoikka luulisin että sulla voisi olla liikatoiminta, eli TSH on alle 1, jotta lääkärit antavat lääkkeitä vajaatoiminnalle niin sen on oltava yli 5-6 ainakin (näin huomasin kun itse yritin saada lääkettä noin vuoden verran).

      Olen ollut thyroxiinillä reilu vuosi ja kiloja on laskenut 5 kappaletta. Aamuisin herään paremmin ja unta en tarvitse yhtä paljon kuin ennen. Kannattaa käydä vaikka tekemässä psykologiset testit myös, ettei ole mikään masennus. Lääkettä ei tarvitse aloittaa jos ne sitä ehdottavat sulle. Tämä on sitten semmoinen ongelma joka jää sulla kuolemaan asti vissiin, ja useimmissa tapauksissa vajaa/liikatoiminnan diagnoosi ei tapahdu hetkessä. Kannattaa mennä melkein vuoden aikana säännöllisesti tarkastamassa arvoja ensin, jos sulla on NYT huono olo ja varaat lääkäriajan joka on (PK-seudulla kestää viikkoja yleensä) 3 viikon päästä, voi olla et arvot menevät normaalin puolelle taas eikä lääkärit reagoivat sille. Siksi on tärkeetä kertoo kaikki oireet mitkä sulla on (tarkastele listoja netissä niin huomaat ehkä et sul on niitä enemmänkin).

      Toivottavasti sulla ei ole tätä, eikä mitään muuta pahempaa!

    • Elämän myllerrys

      Kilpirauhastoiminta häiriöt ovat niin erinlaisia me ihmiset emme ole tai tunne samoin vaikka saidastamme samaa saisautta. Yli- ja alitoiminta Minulla oli ylitoiminta ensin olin pirtteä kun peipponen, ikävä vain että en ehtinyt vessasta minnekkään, kasvoni meni tunnottomaksi aikaajoittain. Taas alitoiminnalla ei toiminut mikään vessa sai odottaa viikkoja paino nousi kun nuoli ylös tukka lähti kasvot ja silmänluomet turposivat, kaksi vuotta elin epätietoisuudessa mikä mättää ennen kun struuma alkoi kasvaa sitten vasta vika löytyi.Kyllä ajatukset olivat tässäkö tämä nyt sitten on kun ei apua tuntunut löytyvän, niin meni aika-ajoittain näkökin, olin saanut juuri lapsen joka pelotti, mikä nyt eteen, vilutti jatkuvasti. En jaksanut mitään olin aivan loppu.Sain viimmein lääkityksen kaikki muu on tullut ennalleen vaan painoa en saa entiselle tasolle. Pääsin struuma leikkauksen ja toinen kilpirauhanen jouduttiin poistamaan. Tässä yksi kertomus kilpirauhasen yli- ja alitoiminnasta. Toivon sinulle hyvää joulua toivottavasti et joudu pitkään enää odottamaan tuloksia.

    • PROVOJA

      No joo, taas näitä SUOLI24:n tuotoksia...PROVOA PROVON PERÄÄN:P
      Tämä onkin hyvä palsta kysellä omaan terveyteen liittyviä asioita, eikä esim. mennä lääkäriin....hoh hoijaa....

      PROVO, PROVOMPI, PROVOIN.

    • --

      mitä provoa ap:n kysymyksessä on? kait sitä saa muilta neuvoja kysellä, mikä ongelmas on nimim. provoja??!

    • KoniTohtori

      On tai heitä ne purkit 'mitälie' vex heti! Oot vaan katsellut liikaa kaupallisia TV-kanavia ja mainoksien ( tuhansien ) uhri...Tsiigaa mieluummin ajankohtais,kulttuuri ja tiede ohjelmia ihan vaan Yleltä....!

    • Kuuntele itseäsi

      "näin huomasin kun itse yritin saada lääkettä noin vuoden verran"

      Sulla on lil-miss kai jäänyt liikunnat vähemmälle ja tullut teini-ikä, sen mukana uudet muodot ja kukapa teini nyt ei alakuloinen olisi.
      Monet etsii nykyisin painonnousulle syytä jostain sairaudesta, koska ei voi hyväksyä sitä, että kyseessä vois olla oma laiskuus. Ylipäätään kaikelle yritetään löytää nykyisin diagnoosi johon voi syödä lääkkeet. Ymmärtäkää ihmiset -lääkkeillä tehdään bisnestä! Ne on ne lääkefirmat jotka päättää noi "viitearvot" ja nehän kapenee kokoajan. Kuten esim. kolesterolin pitäisi alle 5 ja tyyliin kaikille sen ylittäneille tyrkytetään lääkkeitä... Vaikka tosiasia on, että kolesteroli on alle 5 ehkä keskimääräisesti mitattuna alle 30-vuotiailta. Ja niin kuin nykyisin varmaan moni tietää, sillä ei ole mitään tekemistä esim. lihavuuden tai elinpituuden kanssa.
      Aivan oikein kirjoitti joku aiemmin, että mielen kuuluukin olla maassa jos elintavoissa on jotain vialla. Kokeile alottaa vaikka joku harrastus joka ei rasita nilkkaa, uiminen? Pysähdy välillä arjen keskellä, venyttele pois kaikki kireys kehosta, makaa lattialla ja kuulostele kehoa. Onko siellä oikeasti kipuja tai jotain vialla? Vai yritätkö nyt mennä oikotietä etsimällä minkä tahansa lääkkeen johonkin vaivaan?

      Ps. Nuo provon ja trollin yms hokijat on syvältä.

    • Invalidi

      Salakavalaa väsymystä
      Kilpirauhasen vajaatoiminta voi piillä usean vaivan taustalla. Oireita
      saattaa kertyä vuosien kuluessa roppakaupalla ennen varsinaista
      tunnistamista.

      Sari Sudensalmi

      Paino nousee äkisti, ja väsyttää koko ajan, vaikka takana on hyvin nukuttu
      yö. Ruokakaan ei maistu. Koti on siivoamatta, mutta mieli tekee vain levätä.
      Mitään ei jaksa oikein tehdä ja paleltaa koko ajan. Mikä minulla oikein on?

      Vastaus oireiden kirjoon voi löytyä kilpirauhasesta. Lääkäreiltä
      kilpirauhasen vajaatoiminta jää vielä hyvin usein huomaamatta. Esimerkiksi
      äkillisten vanhuuden oireiden taustalla voi olla kilpirauhanen.

      -?Yleisin oire on väsymys ja yleinen muutos voinnissa. Koko elimistön
      kierrokset hidastuvat, Pohjois-Karjalan keskussairaalan endokrinologian
      osastonylilääkäri Päivi Kekäläinen kertoo.

      Kilpirauhasen vajaatoiminta on aineenvaihduntasairaus, joka kehittyy usein
      hitaasti useiden vuosien aikana. Suomalaisilla sairaus on hyvin yleinen.
      Noin 78?000 henkilöä kuuluu Kelan lääkekorvauksen piiriin.

      Tavallisin syy kilpirauhasen vajaatoimintaan on kilpirauhasen tulehtuminen.
      Tilaa kutsutaan autoimmuunitulehdukseksi. Tulehdus on syynä 95 prosenttiin
      vajaatoimintatapauksista.

      -?Tila kehittyy vähitellen ja yhtä selkeää oiretta ei ole. Vajaatoiminta
      todennetaan verikokeilla, Kekäläinen jatkaa.

      Joissain tutkimuksissa on huomattu, että esimerkiksi amalgaamipaikoista
      irtoava elohopea voi aiheuttaa kilpirauhasen tulehtumisen.


      Maallikko näkee
      usein laiskuutena

      Vajaatoimintaa hoidetaan tyroksiinihormonilla. Tabletit otetaan aamuisin
      mieluiten tyhjään vatsaan ennen aamupalaa. Tyroksiinin imeytymistä saattavat
      heikentää muun muassa rauta- ja kalkkilääkitys, jotka kannattaa ottaa
      esimerkiksi neljän tunnin päästä.

      Tyroksiiniannos on oikea, kun potilaan vointi on hyvä. Liian suuri
      hormoniannos aiheuttaa kilpirauhasen liikatoiminnan kaltaisen tilan, jolloin
      esimerkiksi pulssi kiihtyy ja esiintyy sydämen rytmihäiriöitä.
      Kilpirauhasarvot pitäisikin kontrolloida ainakin kerran vuodessa.

      -?Kilpirauhashormonia on olemassa kahta erilaista: tyroksiini ja
      trijodotyroniini. Osa ihmisistä voi paremmin, jos tyroksiiniin yhdistetään
      trijodotryniinia, Päivi Kekäläinen sanoo.

      -?Joskus näitä ihmisiä pidetään laiskoina. Sairastuneella ei ehkä ole
      luonnostaan huono itsetunto, mutta vajaatoiminnan jatkuessa pitkään
      itsetunto huononee ja mukaan saattaa tulla muistihäiriöitä. Sairastuneet
      alkavatkin hävetä tilaansa ja vetäytyvät syrjään, psykiatrian erikoislääkäri
      Heikki Pitkänen kuvailee.

      Varsinaista vajaatoimintavaihetta voi edeltää esivaihe, jolloin verikokeiden
      tulokset ovat vielä normaalit, mutta vajaatoiminnan oireita on jo
      havaittavissa. Myös lievissä häiriöissä laboratoriotulokset voivat olla
      aivan normaaleja.

      Jos alitoimintaa epäillään oireiden perusteella, voidaan tehdä hoitokoe
      pienellä annoksella tyroksiinia. Kaikista tärkein mittari on potilaan
      vointi.

      Hoidon aloittamisesta voi kulua muutamia kuukausia ennen kuin elimistö on
      toipunut hormonivajauksesta. Yleensä hoito on elinikäinen. Lääkityksestä
      huolimatta osalla potilaista fyysiset oireet jatkuvat.

      Valitettavan usein yleislääkärit toteavat kilpirauhaspotilaan
      luulosairaaksi. Lääkäriltä toiselle juokseva voi lopulta tulla itsekin
      samaan päätelmään.

      Mikä: Kilpirauhasen vajaatoiminta
      Kilpirauhanen sijaitsee kaulalla kurkun molemmin puolin kurkunpään
      alapuolella. Se säätää kehon aineenvaihdunnan nopeutta.
      Subkliininen tila tarkoittaa kilpirauhasen toiminnan hidastumisen
      esivaihetta, jolloin veriarvot ovat vielä viitearvojen sisällä.
      Sairaus on yleisempi naisilla kuin miehillä.
      Oireet kehittyvät usein hitaasti ja niihin pystyy sopeutumaan huomaamattaan.
      Oireet ovat yksilöllisiä.
      Oireita muun muassa: väsymys, uneliaisuus, heikkous, voimattomuus,
      ruokahaluttomuus, masennus, palelu, ajatuksen ja puheen hitaus,
      muistihäiriöt, aloitekyvyttömyys, ummetus, painonnousu, nivel- ja
      lihaskivut, iho tuntuu kuivalta ja hilseilee, hiustenlähtö, hiukset tunutvat
      ohuilta ja karkeilta, haju- ja makuaistin huononeminen, kuulon huononeminen,
      heikentynyt seksuaalinen halu, kuukautishäiriöt, lapsettomuus, keskenmenon
      vaara.
      Keskustelua aiheesta

    • ilkka11

      kyllä rakastelu 3 kertaa päivässä 2kuukautta ja loppuu harha näyt

    • Paikat vaihtoon

      Sulla on ihan selvä amalgaamimyrkytys!

    • Elämän remontti

      Sinulla pitäisi olla myös niin kylmä, että se tuntuu luissasi asti ja että joudut turvautumaan villatakkiin, sukkiin.
      Kannattaa mennä verikokokeeseen heti, kilpirauhasen vajaatoiminta kulkee suvussa ja se on sairaus, johon tarvitset lääkkeet lopuksi ikää - mikäli se sinulla todetaan.
      Kova väsymys taas viittaa ehkä juuri anemiaan, huonoon yleiskuntoon, masennukseen. Joskus myös liika nukkuminen voi tehdä väsyneeksi osaltansa. Kannattaa hakeutua tarkempiin tutkimuksiin, että voidaan sulkea pois, ensin mieleen tulevat sairaudet.
      Jos sekään ei auta, hakeudu oman kuntasi psykologin puheille - pitää muistaa että ongelmat juuret voivat olla syvemmällä.
      Onnea parantumiseen !

    • Make B kotitri

      En halua peloitella mutta toki monia muitakin syitä voi olla..yksi syy voi olla sydänsairaus vaikka nuori oletkin eikä sen tarvitse olla vakavakaan niin väsyssä löytyy,ainakin tuon perus EKG:n vaatisin ja vähintään pieni verenkuva kolestrolipaketti kilpirauhaspaketti labrojen puolelta.

      Kilpirauhaspuolelta saattaisi olla kuitenkin vajaatoimintaa vaikka se koululääketieteen puolelta onkin ristiriidassa hikoilun kanssa mutta itse voin omalta kohdalta kumota kouluopit koska vajaatoimintaa oli mutta hikoilua runsaasti sekä löytyi kilpirauhaskasvain joka oli hyvänlaatuinen ja leikattiin pois,thyroxin loppuiäksi käyttöön ja arvot pysyy hyvin kohdallaan.

      Sokeritasapaino on yksi pirullinen häiriköivä tekijä,sieltä löytyy kyllä oireita riittämiin jos ei ok,nukkumishäiriöön on mahdollinen syy uniapnea sekä mahdollinen masennus....kolestroli nuoresta iästä huolimatta on hoidettava kuntoon vaikka oletkin nuori.

      Tuossa vaivassasi on niin monta mahdollisuutta että em tutkimuksilla päästään alkuun hyvin...anemia,kilpirauhasvaiva,kolestrolivaiva,sokerivaihtelut,uniapnea sekä mahdolliset sydänvaivat ja masennus kulkevat käsikädessä.

      En kantaisi huolta enkä pähkäilisi pahinta mahdollista ennenkuin tulokset käsissä koska sieltä ei tarvitse löytyä kuin yksi poikkeus joka korjataan niin muutkin mahdolliset riskit ja oireet kaikkoavat..muistutan vielä että kolestroli kuntoon ettei tule jälkiseurauksia verenkiertopuolella.

      Kyllä sinä paranet..hyvää vointia.

      • kokemuksella

        Hei!

        Tsemppiä olosi selvittämiseen!!
        Kilpirauhanen voi olla häiriötilassa, vaikka ei veri kokeessa näykään mitään.
        Etsi lähin laserakupunktiohoitaja Suomessa ja käy yhdessä hoidossa ja tiedät paljon enemmän oman kehon tilanteesta .
        Useampi hoito auttaa tasapainottamaan kilpparisi.


    • Voi.

      Olla myös syöpä.

    • hippidoku

      Ääliö, älä tänne kirjoita... mee lääkäriin!
      Vai provoiletkos..

    • lilliputti 44

      Syvä Väsymys,anemia,matala verenpaine ,masennuksen oireita ! Tarkistuta pikaisesti myös S-Korsol,jolla tutkitaan onko sinulla lisämunuaisen vajaatoiminta eli ADDISONIN tauti.Tämä sairaus on hoidettavissa ,mutta hoitamattomana hengenvaarallinen. Silloin ihmiseltä puuttuu normaali stressihormonieritys Sairaus on harvinainen ja siksi lääkäri harvoin epäilee tätä .Addisonin tautiin liittyy usein myös kilpirauhasen vajaatoiminta.PIAN KOKEESEEN,SANOO SAMAN KOKENUT JA VIIMETIPASSA SELVINNYT !!!

    • Top W

      Mikäli kyseessä on lymfooma ja H1N1-rokote tahi kausi-influenssarokote on tullut otettua, on syytä huomioida seuraava:

      "Mikäli epäilet, että sinulla todettu non-Hogkinin lymfooma tai muu vakava tauti on yhteydessä Pandemrix -rokotteeseen tai kausi-influenssarokotteeseen, kannattaa huolehtia että epäilystä tehdään ilmoitus epäilystä rokotehaitasta. Terveydenhuollon ammattilaisilla on lakisääteinen velvollisuus ilmoittaa epäillyistä rokotteiden haitoista, mutta harvinaisten ja ennalta tuntemattomien haittojen kohdalla mahdollisuus ei välttämättä tule lääkärille mieleen. Näin ollen omista epäilyistä kannattaa mainita ja pyytää lääkäriä tekemään haittailmoitus. Haittailmoitus on mahdollista tehdä myös itse, mutta on suositeltavaa, että sen tekee terveydenhuollon ammattilainen. Haittojen ilmoittaminen on tärkeää, jotta rokotteiden haittoja voidaan tutkia ja rokotteita tarvittaessa kehittää turvallisemmiksi. Kuten Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL:n) rokoteturvallislääkäri totesi esityksensä lopuksi 26.10.2011: "Haittaseuranta ja -tutkimus on tärkeää, jotta tietopohjamme kasvaa". Lisätietoa haitoista sivulla Rokotteiden ja rokottamisen haitat ja riskit."
      http://www.rokotusinfo.fi/

    • kilpparirauhanen

      Itselläni on synnynnäinen kilpirauhasen vajaatoiminta (olen syntynyt ilman kilpirauhasta), joten en oikein paljon tiedä niistä oireista. Väsymystä ja hitaat ruumintoiminnot kuitenkin ovat yhdet oireet, mistä lääkäri minulle on kertonut jos lääkeannokseni on liian pieni tai olematon.

    • drdeirdre83

      TÄRKEÄÄ;

      Jos et syö e-pillereitä, niin kokeile niitä. Jos syöt, niin käy vaihtamassa merkkiä. Jos sulla on todella runsaat menkat, niin en yhtään ihmettele että sulla on anemia ja väsyttää!

    • B-12 ja kilpirauhane

      Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta sekä B-12 vit puutostauti eli pernisiöösi anemia.Pernisiöösi anemia on minulla tullut stressistä ja vatsalaukussa ei synny ainetta jotta ruuasta imeytyisi ohutsuolessa B.12 vitamiini.Siihen ei auta mitkään suun kautta syötävät rautalääkkeet.Lääke annetaan pistoksena sairaanhoitajan toimesta.Annostus riippuu siitä miten vaikea puutos on.Aluksi tiheämmin ja nyt vakiintunut 2 kk välein elämän loppuun.Vain mahantähystyksellä saatiin varma tieto ja sitten sain ns.ilmaislääkkeen cohemin nimeltään pistoksina.Maksan itse n.3e kolmesta ampullista.Eli ei kallis ollenkaan.Vain lääkäri määrää lääkkeen apteekkiin ja menen terveyskeskukseen pistolle joka ei maksa mitään.
      Mutta tutkimus ensin sinulle.Samoin kilpirauhasen vajaatoiminta todetaan verikokeella.Minä en tiennyt että sellainen olikaan minulla.Lääkäri kysyi että lähteekö tukkaa,paleleeko,ja oletko väsynyt.Sanoin että väsynyt olen,mutta aina on kuuma ja tukanlähtöä en ole huomannut.Koe otettiin ja arvo oli alhaisen rajalla.Sitten sain lääkityksen tyroksin joka aamu pilleri ja välillä uudessa verikokeessa.
      Mene terveyskeskus lääkäriin ja kerro kaikki oireesi.Minä sain apua sieltäja vaivat on häipyneet.Älä enää mieti.

    • KoniTohtori2

      Kyllä se vaikuttaa ihan vajaatoiminnalta kun oot noin FLEGU...! Kaverin siskollakin oli ! Ja Siitä alko tulee aina vaan tyhmempi että moiset pantiin enenvanhaan Dig-nosoitus Mielisairaalaan...! Toinen Mikä on liikatoiminnta Minkä olen Itse olen alle20:nä kärsinyt ja Enyt muista sainko yleensä mitään lääkettä siihen...! Nykyään
      on Lääketehtaat senkin luokitelleet ADHD:ksi lapsille mihin upppoo taas Miljardeja Euroja ;-)

    • vajislainen

      Kilpparin vajaatoiminnassa ei kaikilla ole samanlaisia oireita. Paino voi olla myös normaali eli välttämättä ei liho. Väsymys ja hitaus on yleisin oire ja useimmilla myös palelu. Pulssi voi olla matala tai korkea. Liika- ja vajaatoiminta oireet voi mennä välillä ristiinkin. Jos TSH on yli 4 toistuvasti ja T4V viitteen alarajoilla niin vajaatoimintaan päin ollaan menossa. Saako siihen lääkitystä noilla arvoilla riippuu valitettavasti aika paljon lääkäristä, mutta kannattaa kokeilla. Jos ei saa lääkettä niin ainakin kannattaa pyytää itseään labraseurantaan, että selviää mihin suuntaan on menossa.

    • Leguuri

      Aloittaja!!!! Minä epäilen, että sinulla on suoliston toimintahäiriö. Ehkä tulehdus tms??? Tai liikaa hiivaa? Ehkä suolistossa on sukupuolitauti, klamydia tms.? Syy voi olla myös maksan tai sapen toimintahäiriö. Onko alkoholin liikakäytön aiheuttama rasvamaksa? Yksi sidukka päivässä on liikaa! Maksan/sapen häiriöön viittaa kohonnut kolesteroli. Rasva ei pilkkoudu ohutsuolessa, jolloin se imeytyy vereen. Silloin uloste haisee pahalle. Suoliston toimintahäiriön oireita on kuiva ja huono iho ja hilse päänahassa. Myös rohtuvat kuivat huulet. Anemia tulee kun vitamiinit ei imeydy suolistosta. Anemia väsyttää, samoin kohonnut veren sokeri. Oireina voi olla haavaumat peräaukossa. Kaikki em. oireet viittaa myös laktoosiallergiaan joka myös pierettää. Ei muutakun lekuriin ottamaan laajennettu verenkuva josta näkee kaikki em. mahdolliset sairaudet.

    • Tutkittamaan asia ettei tarte murahtia. Mutta varoituksen sana.
      Perusterveydenhuolto ei välttämättä noteraa viitearvoista vähän poikkeaviin arvojen
      mittaa perusteeksi lääkehoidon aloitukselle.
      Itse tiedän kun koko elämän oon sokerikokeessa hypänny. ja koskaan ei sokeriarvot huonot ollu.
      Kilpirauhanen sen sijaan on skipattu vakkka vähän oli arvot joskus koholla.
      Kunnes sairaus puhkes elämäntapojen menttyä huonopaan suuntaan
      19 vuotiaana. Lihoin siinä 30 kg...
      ja taustatidosta senveran että ylipainoinen oon ollu 8 vuotiaasta.

      ja vakavasti ylipainoinen murrosiän alusta.

      Turha tulla laikuudesta saarnaa.
      Oman itsensä vaikustusta ei masentunut vaikeissa olaoissa kasvanut ihminen jaksa nähdä ennenkun on nähnyt paremman.
      Loytäny elämän pienet ilot ja oman näkoisensä elämän.
      Joka siltää onistumisen kokemuksi ja iten näkoisia hyviä asioita elämään.

      kovin harva elää tässä ja nyt. varsikin jos on jokin vamma
      Sitten kun ajattelu on tyypilisempää ja elämä on oman vaatimustaso n kanssa vaikeaa.
      kuinka moni toteutta pienetkin elämää mukavaksi tekevät asia heti eikä hetkenpäästä.

      Kilpirauhsen kanssa taistellan myös liikunalla. hyvällä unirytmillä ja ruualla.
      Lääkitys on vai kokonaisuuden osa.

      Eli kyllä sinä joudut myös mielesi kanssa työkentelemään vaikka saisit toisenkin diaksnoosin. Minulla on aikaismmin olut vaikeaa erotta milloin kukkoili kilpirauanen ja miloin vain oma mieli. Nykyään hillitsen ensin mieltä ja toimin
      hyviä asioita elämääni ottaen. Ja tehden asiaoita. laiskuus ja paikoileen juhmahtamisen vaihtoehto paheteaa pikällä tähtäimellä . vaikka aktiivisuuskin on aluksi vaikeaa.
      (Mulla sekä vakavan masenus että kilpirauhase VT)

      Niiden joiden elämä on normaalia on heppo saarnata omista valinnoista.
      Kun eivät voi asettua sellaisen asemaan jotka elää sairauden kanssa.

      Mutta sanoisin että mahdollinen lääkehoito rauhoittaa mieletäsi ainakin sairauden vaihtoedon pois. ja voi auttaaymmärtämään oireitasi parremin.
      Mutta hellpoa tietä en ainakaan itse ole saanut onneni eteen kulekea . asioita on tehtävä ja myönnän einkin sen että olin voinut niitä jos aikasemin alkaa itseäni vareten tekemään.

      Tee sinäkin, vaikka haasteita riitää :)

      Ja ainiin olen samanikäinen.:)

    • This is it

      Epäilenpä kilpirauhasen liikatoimintaa,mutta voi olla muutakin.

    • menehän lääkäriin,nlln pääset kokeisiin.

    • kamux

      Sairastuin hypotyreoosiin pari kuukautta toisen lapseni synnytyksen jälkeen. Ts. raskaus ja synnytys olivat tod.näk. laukaisseet sairauden, eli kutsuttiin autoimmuunisairaudeksi.
      Olin väsynyt, mutta pistin sen pitkään vauva-aikaisen väsymyksen piikkiin. Lisäksi sormet olivat kömpelöt ja ajatus pätki, ei muistanut mitä oli juuri sanomassa tai mitä piti tehdä. Oli tosi tollo olo. Pahinta oli kuitenkin se järjetön palelu, joka on tasoittunut vasta noin 2vuoden thyoxinin syömisen jälkeen. Vatsakaan ei toiminut normaalisti, ja kynnet muuttuivat "liuskoittuneiksi". Menin lääkäriin n.4kk kulutua oireiden alkamisesta, verenpaineeni olivat luokkaa 78/54 ja olo oli tosi voimaton, lisäksi hmettelin miksi en hikoile enää laisinkaan vaikka jouduin tekemään sellaisia asioita joissa normitilassa olisin hikoillut rajusti, lisäksi pulssi putosi n.20 lyöntiä minuutissa. Sain heti lääkityksen ja arvotkin olivat ihan päin brinkkalaa, nyt olen sairastanut 3,5v ja ei vaikuta juurikaan elämään kun vaan muistaa ottaa joka aamu tyröksiä.. Toivottavasti aloittaja saat avun vaivallesi, oli se sitten mikä tahansa:)

    • Kylmät kädet

      Outo juttu muuten tuo anemia. Vaikka söisi kuinka runsaasti ja monipuolisesti, se on meikäläistäkin vaivannut koko ikäni.

    • Itselläni oli kilpirauhastulehdus n.18-19 vuotiaana (masennusta,väsymystä,rytmihäiriöitä,paino heittelehtii) joka ilmeni vasta vuosien jälkeen lääkärissä, koska silloin aikaisemmin otettujen testien tuloksia ei lääkäri ollut tarkastanut kuunnolla. Kunnes menin mahataudin takia lääkäriin jossa lääkäri sitten huomasi vuosia sitten otetut testit ja määräsi uusiin testeihin. Jossa todettiin että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkityksellä on pysynyt aisoissa, ensin alkoi yhdellä pillerillä, nykyään niitä on jo kolme ja n. puolen vuoden vuoden välein käyn testeissä, joissa tarkastetaan tilanne. JOs epäilet mene lääkäriin, verikokeiden tuloksissa ei kestä montaa päivää. Olo helpottuu kummasti. Ja jos olet raskaana, muista että silloin arvoja tarkkaillaan enemmän.

    • krrrrrrr

      minulla on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta 10v. oireita oli pitkään,mutta vihdoin yksi lääkäri määräsi verikokeisiin en osannut itse edes epäillä, että minulla olisi joku kilpirauhassairaus. luulin jo itseäni sekopääksi kun mielialat vaihteli aivan laidastalaitaan. kylmä hiki oli otsalla koko ajan, hiukset lähti tosi paljon, paleli, masentumisen oireita(ne tajusin vasta,kun sairaus todettiin ja olo alkoi helpottamaan).
      olen kuullut monen sanovan, jos vointi huono ja veriarvot keikkuu just rajalla, täytyy lääkäriä patistaa ottamaan asia todesta. lääkäreiden pitäisi ennemmin kysyä vointia eikä veriarvoja.
      toivotaan että löydät itsellesi apua ja vointisi kohenee

    • kikkeliskokkelis vaa

      Voihan kökkö. Mun kilppariarvot tsh 0,043 t4v 10,8 ja t3v ollu aikaisemmin myös matala mutta lekuri ei oo arvoa siihen kohtaan laittanu. Mulla oireita vaikka kuinka paljon ja olen nyt 2 viikon sairaslomal oireitteni takia. Ihan totali väsy tuli, ei huvita mikään. pää särkee koko ajan, vähän vatsavaivoi ja pahaa oloa. pääsen pian dexametasonikokeeseen niin sulkevat sillä jotain epäilyjä pois. Olo on niin veemäinen, laahusten kotona yöromppeet päällä koko päivän ja en saa mitään tehdyksi. No, sairaslomal pitää levätä ja olla vain, en sitä nyt tarkoita et pitäis päästä kaupunkille shoppailee mut harmittaa tämmönen saamattomuus kun ennen aina tuli pyllyn alla mentiin. ounou!

    • Sama vaiva

      Millä diagnoosilla olet sairaslomalla?

    • Vajaa rouva

      Arvot viittaavat sentraaliseen vajaatoimintaan. Sitäkö sinulla tutkitaan?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      63
      2141
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      178
      1688
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1322
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1218
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      158
      1192
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      43
      895
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      889
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      58
      740
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      702
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      668
    Aihe