Ruoste raiskaa...

Huuli pyöreänä

Kyllä piti tänään oikein hieraista silmiään, kun menin käymään marketissa ja viereeni oli pysäköity C-sarjan mersu joka oli malliltaan tätä nykyistä edellistä korimallia - ei siis kovin vanha... mutta silti auto oli niin yltä päältä ruosteessa että en edes muista, koska olisin niin ruostuneen auton liikenteessä nähnyt ! - siis kakki listojen reunukset, ovien alalaidat, ikkunanpielet .... miten nykyauto voi ruostua näin ?? - ja vielä mersu ??

103

10446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mersuu mersuu....

      turha provo.ei mersuissa ole koskaan mitään vikaa.se on maailman paras sarjavalmisteinen auto!!!!!

      • abdyllakyrpä

        IHAN TURHA PROVO naapurin äijä raiskaa 100prosenttisesti akkas ja sinut ennen kuin huomaatkaan


    • arnod.h

      suola tuo elämän mauste,suomessa käytetty tien pitoon,toyota variksesta rapisee lattiat alta jo 3 vuodessa

      • Tuore tieto H:gistä

        Kliinisissä tutkimuksissa todettu, että 2,73622 vuotta riittää sille. Koskee kuitenkin vain autoja, joilla ajetaan vuodessa, ulkotiloissa, ainakin 3150 km. Sisäsäilytettyjen pohjalta on huhuja, että 3 vuottakin ylitetty.


    • 220 Cdi

      -06 w211 ajettu nyt 280tkm, vuodenvaihteessa pohjasta oli muoveja irti kun vaihdettiin pakoputki, ei ruostetta missään, auto on uudesta asti ollut Suomessa.

      Kyljissä alkaa näkyä pieniä merkkejä maalipinnan kulumisesta, hiekkatieajoa tulee joka työpäivä 15km, kunnon kuralätkät olisivat kyllä pop.

      • Anonyymi

        kyllä mersut ruostuu sbrinttert ja vito mallit ensin keksitään hyvä tuote ja sit haetaan halpamaa jossa sen voi tehdä, jotta hekin saisivat kakusta jotakin tehdään hutiloiden, kapitalismia parhaimmillaan, katetta katetta kuluttaja maksaa aina


    • Näin se menee

      Jokainen tietää,että vuodesta 1996-2003 asti mersujen korit kärsivät mittavista ruosteongelmista.Se joka ei ole ruosteessa,on yli maalattu tai paikkamaalattu.Erityisesti E ja C sarjassa.211 korinen eemeli ei ruostu.Vain pariin paikkaan saattaa tulla mekaanisesta kulumisesta johtuvaa korrosiota.mutta sekin koskee vain alkupään malleja.

      Vito taas ruostuu eikä pysy muutenkaan läjässä.Eka korimalli aivan susi,uudempi 03> kärsii myös tekniikka ongelmista,kuten myös korroosiosta.

      • ruostemeset

        En ymmärrä miksi näitä faktoja edes yritetään peitellä? Se on niin yleisesti tunnettu juttu.


      • oiuv

        Kyllähän noita ruosteisia mesejä näkee markettien parkkipaikoilla jatkuvasti. Vieressä joku samanikäinen pikkuranskis joka käytännössä ruosteeton. Tuo premium status ei liity varsinaisesti pitkäikäisyyteen tai laatuun, paitsi autotehtaiden luomissa mielikuvissa...


      • Anonyymi

        Bööh! Mulla 1998 E230 ja on kori kunnossa, ajettu 386 tkm. Konekin originaali. Kuluvaa osaa vaan vaihdettu. Mersu kestää!


    • rostfrei

      Se oli tuotu saksasta uittamalla ;)

      suolavesi on korroosiolle oikein terveellistä.

    • kuu .

      Ruostuu ne kuten muutkin autot, mutta mersu korjaa virheensä. Minulla kuusi vuotta vanha mersu, olen kolmas omistaja. Autossani kun on ajantasalla oleva huoltokirja, vaihtoivat kaikki neljä ovea, takaluukun ja konepellin tehtaan piikkiin, lasku 0 euroa.
      Miten muilla merkeillä?

      • 10+17

        Niin - totta tosiaan ! - millä MUULLA MERKILLÄ pitää vaihtaa kuuden vuoden kuluttua kaikki nejä ovea ja takaluukku ja konepelti ??? - kyllä on mersu laatupeli - voi jumalauta....


      • Mersukorjaaja

        Että kaikki luukut tehtaan piikkiin...varmaan nauru maittoi sinulle kun väsäsit tuota tekstiä. Joku voi jopa provosoitua tuollaisesta vitsistä=)


      • kuu .
        Mersukorjaaja kirjoitti:

        Että kaikki luukut tehtaan piikkiin...varmaan nauru maittoi sinulle kun väsäsit tuota tekstiä. Joku voi jopa provosoitua tuollaisesta vitsistä=)

        Ei ole provo. A ja B sarjojen alkupäässä oli 05-07 oli ovien kittisaumoissa tullut joku valmistuvirhe, kitti ei ollut tarttunut saumaan kunnolla ja kosteus pääsi muhimaan pellin ja kitin välissä. Sitten kun näkyi ulospäin oli myöhäistä ja korjaus mahdoton. Ei valmistaja noista meteliä pidä ja liikenteessä paljon lahoja ovia, mutta jos on täydellinen huoltokiraja, eikun suutarilaan, ottavat kuvat tehtaalle, josta tulee sitten korjaus ja korvaus päätös. Jos huoltokirjassa on puutteita, tulevat hinnassa vastaan.
        Ei kaikki ole provoja mitä tänne kirjoitetaan, asiasta voi lukea saksalaisislta autoforumeilta.


      • BMW or Nothing

        BMW 320d vm.2005 (E90) ajettu 300 tkm,ainoat vaihdetut osat huoltojen lisäksi etu ja taka jarru palat etupyörän laakerit.SANOMATTAKIN SELVÄÄ ETTEI RUOSTETTA MISSÄÄN ! Täytyy vain ihmetellä miten kukaan täysijärkinen vielä kehtaa ostaa Mersun ruosteläjää.


      • vbghuv

        Entä vaihtoivatko mädän pohjan?


      • ei pelaa mikään
        vbghuv kirjoitti:

        Entä vaihtoivatko mädän pohjan?

        Katsohan allesi. Jos pohjasi on mätä, ei ole vaihdettu.

        Provoilijoilta lahoaa kaikki paikat.


      • ent. bemaristi
        BMW or Nothing kirjoitti:

        BMW 320d vm.2005 (E90) ajettu 300 tkm,ainoat vaihdetut osat huoltojen lisäksi etu ja taka jarru palat etupyörän laakerit.SANOMATTAKIN SELVÄÄ ETTEI RUOSTETTA MISSÄÄN ! Täytyy vain ihmetellä miten kukaan täysijärkinen vielä kehtaa ostaa Mersun ruosteläjää.

        Tuon mallin bemun huolto-ohjelmaan kuuluu moottorinvaihto 150 000 km välein.


      • Tapsula
        10+17 kirjoitti:

        Niin - totta tosiaan ! - millä MUULLA MERKILLÄ pitää vaihtaa kuuden vuoden kuluttua kaikki nejä ovea ja takaluukku ja konepelti ??? - kyllä on mersu laatupeli - voi jumalauta....

        Muun muassa Mazda 6. Ystävän perheellä oli 3 sellaista, ostivat uusina, ja jokaisessa oli suuria ruosteongelmia. Ovet todellakin menivät vaihtoon ja sekään ei auttanut koska uudetkin ovet ruostuivat.

        Mersulla on ollut laatuongelmia joiden syyt ovat ymmärtääkseni osin seuraavia:
        - väyrysmersun yhteydessä muuttivat tuotantotapoja ympäristöystävällisemmäksi EU säännösten takia. Ei ollut riittävästi kokemusta ja siksi mm. niitä ruosteongelmia (jostain syystä ei kaikkissa joten olisikos osin syynä käyttäjä eli ei pestä koskaan jne) sekä joissain muoveissa. Kojelaudan jos joutuu ottamaan pois (esim. taksien taksamittarin asennusta varten) niin takaisin asennettaessa huomaa että mm. tuuletusaukkojen luokse jää raot. Muovissa käytetty kierrätysmuoveja ja määräyt komponentit haihtuvat pois. Kiinnitykset pitävät osan mitoissaan, mutta jos ottaa pois niin jännite poistuu ja osa hieman kutistuu.
        - Kun Chrysler oli osa Mersu-konsernia niin mm. kokoonpanolaatu kärsi. En osaa sanoa miksi, mutta siihen aikaan Mersulla oli juurikin noita laatuongelmia.

        Tuntuu että nykyisin taasen Mersu-laatu on nimensä veroista.


      • Tapsula
        Mersukorjaaja kirjoitti:

        Että kaikki luukut tehtaan piikkiin...varmaan nauru maittoi sinulle kun väsäsit tuota tekstiä. Joku voi jopa provosoitua tuollaisesta vitsistä=)

        Taisi enemmän nauraa ja hymyillä kun ajeli huollosta kotin :-D

        Ystävän ML-Mersu maalattiin kokonaan tehtaan piikkiin. Vm 2005 tai 2006 ja maalaus tehtiin kaksi vuotta sitten. Vuosi sitten toisen ystäväni Viano maalattiin ja maksoi itse noin 20% maalauskulusta (normaaleja kiveniskemiä). Molemmat autot huollettu aina maahantuojalla täällä Virossa ja homman hoiti Viron Mersun maahantuoja. Hoidin itse tuon maasturin huollot ja myyjä kertoi että jos kaikki perushuollot tehdään maahantuojalla niin takuu maalipinnoille on 20 vuotta. Revi siitä. Ps. jos huollatat Mersusi Virossa niin maahantuojan Järven huolto on todella surkea. Parempi ajaa Pärnuun ja huollattaa siellä, tai viedä Tallinnassa muuhun huoltoon. Tallinnassa on neljä firmaa jotka huoltavat oikeastaan vain Mersuja, ja huoltohinnat kohdallaan.


    • w210

      "Ei ole provo. A ja B sarjojen alkupäässä oli 05-07 oli ovien kittisaumoissa tullut joku valmistuvirhe, kitti ei ollut tarttunut saumaan kunnolla ja kosteus pääsi muhimaan pellin ja kitin välissä."

      Tuosta mokasta johtuen ovia on vaihdeltu ja kun huollot ovat ajallaan tehdyt uudet ovet tulevat veloituksetta.

      Toki ovia vaihdeltiin jo ensimmäisen sarjan väyrysiin, väyrysmersujen ruostuminen loppui faceliftauksen yhteydessä. Hallaa kyseiset mokat ovat silti mersun maineelle tuottaneet mutta tehdas on tullut tarvittaessa kyllä hyvin vastaan

      • rehti MB:n omistaja

        Itsellä w203 -00

        Kaikki 4 ovea alalaidoistaan ruosteessa, takaluukussa ruostetta, toisessa takakaaressa ja toisessa etulokarissa myös. Jopa auton katosta löytyy ruostetäplä.

        Ketjun aloittaja ollut ilmeisesti autoni vieressä siellä parkkihallissa. Tekis mieli viedä paaliin koko kottero,mutta kun on niin helevatan hyvä auto ajaa.

        maalaustakin olen miettinyt mutta täällä meilläpäin maksaa pari tonnia.


      • epämääräinen peli
        rehti MB:n omistaja kirjoitti:

        Itsellä w203 -00

        Kaikki 4 ovea alalaidoistaan ruosteessa, takaluukussa ruostetta, toisessa takakaaressa ja toisessa etulokarissa myös. Jopa auton katosta löytyy ruostetäplä.

        Ketjun aloittaja ollut ilmeisesti autoni vieressä siellä parkkihallissa. Tekis mieli viedä paaliin koko kottero,mutta kun on niin helevatan hyvä auto ajaa.

        maalaustakin olen miettinyt mutta täällä meilläpäin maksaa pari tonnia.

        Minulla myös -00 käyttöönotettu -01 mallinen C. Kaikki ovet täysin virheettömät, samoin takaluukku. Konehuone kuin uudesta autosta. Ensimmäistäkään virrhettä auton maalipinnoista en ole vielä löytänyt. Pohjakin on täydessä iskussa. Auto on tuotu Etelä-Saksasta kolme kuukautta sitten.


    • Kato mihin kosket

      MB 200E 1998, rekisteröity Ruotsissa 12. 1997. Toin Suomeen syksyllä 2011, ja jo tietysti ostaessa katoin, ruostetta erittäin vähän. Oikean takalokarin edessä alkaavaa orastusta, konepellin nousevan osan alasaumassa orastavaa myöskin, kuskin puoleisessa etuovessa kiveniskemä.
      Katsastuksessa pohja ok, eli ei nää nyt mitään paskoja ole, kun kuitenkin 13 vuotta auton elämää takana.

      • 11+20

        Poikkeus vahvistaa säännön.....


    • hi saksa

      Juuri kuulin, että 6 vuotta vanha ja 56000 km ajettu a-mersu joutuu vehon korjaamolle, vaihdetaan 3 kpl ovia ruosteen vuoksi. Tehdas maksaa 50% kuluista ja omistajalle jää maksettavaksi Veholle 2500€ !!.
      Eikä tämä ole suinkaan ainoa tapaus mersut kuulemma lähes kaikki ruostuvat silmissä sanovat omistajat.

      Kyllä saksalainen auto on laadukas!

      • w4ev3q54y7hu67bh

        "Juuri kuulin"

        Et sinä ,mitään kuule kun ruoste sinua kerran raiskaa. Se homma on niin meluisaa, että sen lisäksi et luultavasti edes teoriassa voi kuulla muuta kuin korkeintaan järjestyspoliisin pillin.


      • vbnbvnvn

        Myös ihmetytti S-sarjan mersu hiukan yli kymmenen vuoden takaa kun kuitenkin puhdas ja hiukan hoidettukin niin takaluukun paneelin reunat sitten kukkivat?


    • sinisilmäinen?

      MB on SURKEAA LAATUA ! minulla omakohtaisia kokemuksia.
      Saksalaiset vikatilastot ovat aivan p....a ! Ihmettelen suomen lehdistöä
      kun ovat hyvin kriittisiä E-euroopan autoja kohtaan syyttä ja kehuvat maasta taivaaseen saksalaiset autot. Asenne pitäisi muuttua.

    • kulkupelistit

      Juupa juu. Köyhät huutelee, kun eivät ole oikeaa autoa vielä ajaneet. Japskit tekevät kodinkoneita ja saksalaiset autoja.

      • köyhä mb kuski

        Keittääkö sulla? itse asias saksalaaset taitaa tehä nykyään kodinkoneita ku jokku ns.kestävät DSG/TSI:kin osannu insinöörit tukka jumis väsätä, ihan tuli näin vaan vinkkinä ku itse rupesit yleistää ;)


      • mersu=kulkuneuvo

        Mätänikö johtotähdestäsi ovet ja pohja ennen kuin sait sen ajettua veholta kotiin? Osanottoni.


      • tai Lada kalina
        mersu=kulkuneuvo kirjoitti:

        Mätänikö johtotähdestäsi ovet ja pohja ennen kuin sait sen ajettua veholta kotiin? Osanottoni.

        Tyhmiä kun kyselet niin saat tasoisiasi vastauksia.

        Eikö juttuihisi sopisi paremmin joku Tojo tai Dacia?


    • Kaasua

      MB 200 cdi vm 2000 kori 202. Ostin uutena , 14 vuotta ja 270 t ,km. Viimevuonna puhkesi kukkaan,reippaasti. Ei haittaa, hyvin on pelittänyt,eikä ole käyty huolloissa.
      Eikä koskaan Vehossa. Osat on Motonetistä tai BT, halpaa,toimivaa. Muuten, muija alkaa olla samassa kondiksessa. Terv, MB / CLS ps, tämä vanha 200 kulkee vielä
      seuraavat 14 vuotta. Maston hopeeta vaan kylkiin.

    • heil bratwurst....

      Tuokin oli vaan pelkkä provo. Ei missään mersuissa ole koskaan mitään vikaa, ja ne liikkuvat ikuisesti. Saksalainen on siis keksinyt ikiliikkujan (mahdotonta keksiä) jo aikoja sitten................

    • olen etsinyt

      Mistä niitä ruosteisia mersuja saa?

    • löytänyt
      • eihän tuo vielä paha oo, lamelli laikkaa / ruosteen syöjää vaan ja maali pintaan. pikkuhommasta hirmu itku?


    • ruskeeta

      Voi pimmppa siitä se alkaa leviämään kuin syöpä kasvain perseessää!

    • itellä w124 200D mersu ja ei mitään vakavaa ruostevikaa ole löytynyt.
      ex ex ex omistaja oli tuonut ruotsista 2007, 2011 vuonna olleelta omistajalta kyselin niin oli kuulemma silloin alkanut pientä ruostekukkaa tulemaan kuskin etulokariin, apparin puoleiseen takakylkeen ja taka-tunkkaus reikiin. sanoi ettei viitsinyt korjata vaan vei liikkeeseen ja vaihtoi uudempaan.

      liikkeessä oli ''korjattu'' nuo viat kun tuli kesällä 2012 minulle. noh olivat liikkeessä vaihtaneet uuden takakyljen= pahimmat kohdat leikattu pois, uusi pelti laitettu vanhan PÄÄLLE ja vasaroitu saumat syvemmälle laitettu kitti päälle, liike siis kusi homman kun halusi myydä nopeaan pois, etuloksu kitattu ruosteen päälle, tunkkaus paikoille ei oltu tehty mitään koska autossa on ns. katsurin kauhut= muoviset helmat eli katsuri ei niitä näe.

      näiden lisäksi laittona ollut: öljyn vaihdot, polttoaine suodatin tukkeentui, kiekkamittari lakkasi toimimasta, jarrupalat, seisontajarrun vaijeri, kuskinpuolen takajarrusatula, alkavan ruostevaurion korjaus takakelkan etukorvakkeista. muuta ei ole ollut.
      joku volskikuski kertoi että mersun massa on huono, vanha massa poistettiin pohjasta, todettiin hyväksi, terva massa j.öljy seos pintaan ja hyvä on!

      en ymmärrä näitä ''ihmisiä'' jotka pelkäävät/haukkuvat mersua, ostaisivat oman mersun ja haukkuisivat sitten jos tarve tulee.

      olen omistanut: volskin, corollan, oppeleita pari, 2 johtotähteä ja hondan parhaiten kestivät/ovat kestäneet mersut, sitten ooppelit. huonoiten kesti honda ja volski ja noh corollan ''alusta'' oli muutenvaan hirveä

      • cee mersu...

        Mulla on cee mersu vuodelta 95. Ei ruostetta pohjassa ollenkaan ei kynnyskoteloissa eikä ovien alareunoissa. Kylkilistojen alapuolella oli hivenen ja takaluukun lukon ympärillä.
        Mistä noita ruoste mersuja voi ostaa? Mun saksantuonnissa oli kilometrit kohdallaan ja ruostetta pohjassa ollenkaan...


      • cee mersu... kirjoitti:

        Mulla on cee mersu vuodelta 95. Ei ruostetta pohjassa ollenkaan ei kynnyskoteloissa eikä ovien alareunoissa. Kylkilistojen alapuolella oli hivenen ja takaluukun lukon ympärillä.
        Mistä noita ruoste mersuja voi ostaa? Mun saksantuonnissa oli kilometrit kohdallaan ja ruostetta pohjassa ollenkaan...

        no eihän tuo munkaan mersu pahakuntone oo. se vaan ku se on ollut yrityksessä työmiesten käytössä niin ei ole sitä säälitty yhtään. valvolinen öljyllä ajellut aina
        10 000km ja vaihto. ei öljyä syö, nakuta, klaklata tai syö edes jäähytys nesteitä. koneella ''olevinaan'' ajettu 459 000km (mittariston mukaan) mutta enpä siitä tiedä tarkemmin. 440 000km kun tuli täyteen niin piti kansi oikasta pahvi vaihtaa kun hävitti nestettä ulospäin että piti kerran/ 2viikossa lisätä pikkasen.
        ei tuota oltu varmaan koskaan pestykkään kun oli pinttynyt paska pinnassa (ruostuttaa) ja piti brake cleaneri ottaa joissain paikoissa ihan käyttöön.

        se mersun kunto riippuu ihan siitä miten sitä on pidetty, olen jopa tavannut mersun jolla oli rullattu 1 330 000km ja vielä lähti kohtalaisesti käymäänki, ei siinä enää käyntikään mikään puhdas ollut kylmiltään ja pikkasen öljyä hukkaili. samalla omistajalla oli se ollu uudesta asti joten oli kaikki hoidettu kunnolla silloin kun aina täytynyt. vielä se sen viime vuonna vanha pappa leimas. kuulemma oli katsastusmieskin ollu kummissaan kun oli niin hyvin säilyny.
        takaa oli helmojen luota kuulemma pitänyt hitsailla mutta muuten ei isompia hitsuuhommia ole ollut :D

        ja autohan siis oli 87 vai 89 vm 250D. ruostekukkaa siinäkin oli sielä täälä, mutta kyllä niin luotettava peli oli ollut että semmoset voi anteeks antaa?

        ei vielä 650€ myynyt viimevuonna kun kysyin :D


    • onnenkauppaa

      No on se kumma, kun kuvat näyttää muuta, ja sinä olet saanut jonkun vähän paremman yksilön onnenkauppana........

    • grsrtg

      Sprinterikin ruostuu kiitettävän nopeasti.

      • ihme provoja

        Polvillasiko kiität? Millä ruostuttelet?


    • En usko et ei ruostu

      Olisi hienoa nähdä niitä 200tkm ajettuja ja täysin ruosteettomia Mersuja, mallista riippumatta.
      Voisitte vaikka ottaa kuvia niistä (päältä ja alta) ja laittaa linkkejä tänne, niin saataisiin kaikki ihmetellä, mistä niitä löytyy.

      Toisenlaisia kuvia löytyy kyllä, eli ei niin hyvin säilyneitä.

    • Tiesin tän

      Missä ne ruosteettomat autot ja niiden kuvat nyt sitten on? Eikö ukoilta löydykään kättä pidempää sanojen tueksi? Huuhaa!

    • entinen mersumierrrr

      Tiedän, että mersujen korit ruostuvat ja siksi vaihdoinkin volvo s80:een.
      Kiinnostaisi kuitenkin tietää ruostuvatko C-mallin mersut vuodesta 2008 ylöspäin samoin kuin vanhemmat.

      • Maanantai kappaleet

        Meilla oli c- mallin mersu 2007 eikä ruostetta ollut.


      • E220 CDI

        Ensimmäisen vuosikerran (2008) S204 Cee lähti meiltä tänä vuonna yli 200 tkm jälkeen. Eipä ollut tarkastikaan katsottuna mitään ruostejälkiä. Ceetä ajaessa en oikeastaan kaivannut edeltäneestä V70:sta muuta kuin tavaratilaa joskus ison kuorman kanssa.

        Nuo alle 10-vuotiaat korit on sinkkifosfatoitu. Eivät välttämättä yhtä kestäviä koriltaan kuin Volvo tai Audi, mutta selvästi edeltäjiään parempia.

        Perheeseen uutena ostettu 11-vuotias S80 on myös edelleen hyvin ryhdissään, mutta se onkin ruostesuojattu heti uutena. Ceen tilalle hankkimani Eemelin käytin suojattavana, koska sillä on tarkoitus ajaa pidempään kuin 6-vuotiaaksi.


    • Luki.

      Minä tein myös saman ja lähetin viimeisimmän merun kiertoon,11 kpl oli tuota merkkiä ja riitti minulle.

      Volvon ostin eikä ole sellaisia murheita kun mersulla,v 70 d5 farmarin,saa huoletta puottaa manuaali dieselillä ,nyt kilometrejä 565000km ongelmatonta ajoa.

      Ei ole ruosteita,varmasti ei tuu mersuameille en ota edes ilman jos joutuisi pitämään pitoautona.

    • Mesemies

      Meinasin että ostan ja ostankin 2002 C180 farmarin, on vain pirun ruosteessa, joka puolelta. Mutta maalautus ja taas mennään pitkään.. 2007 sprinteri ja sekin kukkii kuin kedolla, ei huonoa laatua mutta huono ruostesuojaus tekee tehtävänsä teiden suolaus! Miksi ei ihmiset uutena ruostesuojaa autoaan??? No ne vaihtavat sen yleensä uudempaan 3 vuoden päästä! Itse taidan jatkossa ostaa vain noita uutena ruostesuojattuja yksilöitä!

    • 124

      Toyota yariksellä 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu, ei taida Mersedes uskaltaa antaa samanlaista takuuta kallliille autoilleen ?

      • heh...

        Mersuilla oli muistaakseni 30 vuoden puhkiruostumattomuustakuu,tiedä sitten miten asia toimii käytännössä...


    • edestä ja takaa???

      ”Ruoste raiskaa...
      Huuli pyöreänä”

      Onko tuo ”huuli pyöreänä” sinulla nk. ottoilme.

    • W211 2kpl

      Olisi kiva kuulla selitys näitlä "ruosteraiskaa" pelleiltä, että miten alumiini ruostuu.

      Löytyiskö selitystä vai osaatteko jo olla hiljaa...

    • katkeroa kurkkuun

      Meilläkin OLI mersu mut ulosotto setä vei sen pyää pyää.

    • äijä 70

      Alumiini se vasta paskaa onkin runko kumminkin rautaa ja ruuvit millä se kasataan, 5vanhana pelti/alumiini liitoksen aivan hapettuneena! mersun dieselin kunnossa pito järkyttävän kallista!..suuttimet ym elektroniikka

    • Pelleily seis

      Ai luki häiriköi täälläkin. Lukekaa sen tragikoomisia postauksia tuolta asuntojen hinnat palstalta, niin ymmärrätte, minkätasoisesta trollista on kyse. Mahtaakohan tolla tyypillä olla edes ajokorttia.

      Meillä kaksi Mersua, eikä kummassakaan ruostetta. Hajotkaa siihen turhan nurisijat.

    • buhahahahha

      Teillä mitään mersuja ole,hajotkaa sinne hapanneseen lääväänne.pelleijä joka ei koskaan mitään omistanut niin ei tiedä mitään mersuista.

      Sitä paitsi sinähän olet homopetteri ok-loordin nimellä tarkemmin hilda rane joka koskaa ei ole omistanut yhtään mitään muuta kuin hapanneet ikenet.

      Asuntojen honnat palstalla esiinnyt sadoilla erinimillä.

      -kuten Ok- loordi
      -pelleily seis ym....

      -mieltön määrä eri avauksia ja järjettömiä.

    • skoda fun club

      Miten voi tuon hintaluokan auto ruostua käsiin? Kyllä on skeidaa ja kertakäyttö laatua. Onneksi on skoda kauppa mistä saa laatu pelin alle!

      • mese ja skoda perhe

        Itselläni on mersun e sarjan dieseli, vanha ja hieman ruostettakin löytyy. Vaimo ajelee Octavialla.

        Johtotähdellä ajaessa en ole ns. vittuilua kuullut parkkipaikoilla mutta Skodalla ajaessa aika pahaakin viime reissulla vaimon kanssa. Joku mies osoitti meidän octavian keulamerkkiä kaupan parkkipaikalla ja kysyi että "oletteko huomannut ennen tälläistä?" menin katsomaan ja kysyin " että mitä?" Mies vastasi "en ole ennen huomannut että kyrvälle on kasvanut siivet" No mieshän tarkoitti sitä Skodan keulamerkkiä joka kyllä kieltämättä näyttää juuri sille:)))))


    • KylläSeRuostuu

      Vanha ketju, mutta minäkin ajoin noin 25- vuotta mersuilla. Siirryin volvoon noin 6-vuotta sitten juuri mersun ruosteongelmien takia.

    • Bälbetjohtavat

      Taisi tämäkin keskustelu aktivoitua vain siksi että joku kehtasi eilen siteerata Auto-piltin Yaris-kestotestiä jonka lopussa Yaris oli jo selvästi ruostunut. Toyota-kuskit ovat erittäin herkkänahkaisia. Oikein hävettää niiden puolesta.

      kyllähän se on totta että mersuills oli joku ruosteongelma, mutta kestävä autohan se on.

      • Toyota-palstan

        Volkswagenin palkkaama trollipoju vaan oksenteli epätoivoisena. Alkuperäisen AutoBildin kestotestin lukeneena toisen etupyörän jarrukilpi oli ruosteessa mutta toinen ehjä. Takaluukun pylväässä oli pieni maalin "korkkaus", ilmeisesti jonkin ulkoapäin tulleen kolahduksen seurauksena. Trollipojun mielestä auto kuuluisi kuitenkin jo paalattavaksi. Onneksi poju on huomattu skitsofreenikoksi eikä siitä tarvitse välittää, vittuilla vaan.


      • tojotrolliheräsi
        Toyota-palstan kirjoitti:

        Volkswagenin palkkaama trollipoju vaan oksenteli epätoivoisena. Alkuperäisen AutoBildin kestotestin lukeneena toisen etupyörän jarrukilpi oli ruosteessa mutta toinen ehjä. Takaluukun pylväässä oli pieni maalin "korkkaus", ilmeisesti jonkin ulkoapäin tulleen kolahduksen seurauksena. Trollipojun mielestä auto kuuluisi kuitenkin jo paalattavaksi. Onneksi poju on huomattu skitsofreenikoksi eikä siitä tarvitse välittää, vittuilla vaan.

        No kappas, toyota väki siis lukee tätäkin threadia. Tämä on taas täydellisen tyypillinen Toyota-trollin älähdys: Jos toyotan laatua uskaltaa kommentoida, trolli hyökkää aina VW.-konsernin kimppuun.

        VW on punainen vaate, eikä tarvitse enää miettiä kuka jaksaa jatkuvasti kirjoitella Skoda-trolleja.

        Ikävä kyllä en aja Toyotalla, Mersulla enkä VW-konsarnin autollakaan. Enkä edes Dacialla.


      • ainoaauto

        Menkää nyt jo Tojo- ja Vw homot muualle täältä. Tämä on Mercedes Benz kekustelu.


      • TähdellinenSonta

        Miksi? Onko sulla ruostuva tähtikeula vai? Vituttaisi minuakin...etenkin kun totuus tulee esiin kuinka paska ajoneuvo nykymersu on.Fiat puntokin on parempi kuin ruostekasa.


    • ewifjew

      Aika paljon näkee ruostuneita mersuja esim C W203 , W204 sarjoja.

      Auto voi olla tekniikalta ja sisustalta erittäin hyvä ja laadukas mutta kaaret , helmojen kylmat, ikkunoiden reunat kuplii tai ruostetta läpi. W203 2004- mitä käytetyjä ja myynnissä olevia kun näkee niin järjestään ruostetta, varmaan hankala myydä 5000-8000eur ruosteista autoa vaikka olisi alle 200tkm ajettu. Vaikea korjata siistiksi, harmi.



      Jos ostetaan vertailuksi vaikka VW Golf 4 variant (1999-2006) niin siinä on paljon parempi kori ( tosin parempi kuin suurimmassa osassa uudempia autoja)

      • höpöpöpöhöpö

        Näytäppä yksikin ruosteinen W204?..ai niin, niitä ei ole


      • hahhahahaa
        höpöpöpöhöpö kirjoitti:

        Näytäppä yksikin ruosteinen W204?..ai niin, niitä ei ole

        Kyllä niitä löytyy ihan googlettamalla.

        Ei se ehkä vielä ole kovin iso ongelma se ruoste kyseisessä mallissa, mutta mersun perinteitä todennäköisesti vaalitaan sen verran hyvin, että uskoisin tuon mallin puhkeavan kukkaan muutaman vuoden sisällä.


      • keinohengitystä

        Niinpä, eihän mikään auto ole tarkoitettu kestämään 10-15 vuotta, ei edes mersu. Jos sen ikäisiä liikenteessä, niin keinohengityksellä.


      • todellistakokemusta
        keinohengitystä kirjoitti:

        Niinpä, eihän mikään auto ole tarkoitettu kestämään 10-15 vuotta, ei edes mersu. Jos sen ikäisiä liikenteessä, niin keinohengityksellä.

        10-30 vuotta on Suomessa autojen keski-ikä vasta että kyllä vanhat autot kestää helposti sen "keinohengityksen" toki mersut on siihen nähden todella lahoja varsinkin c-sarja kun carina ii hylkii ruostetta enemmän. Eri asia tietenkin jos asuu siellä kehä3 sisäpuolella missä ei osata eikä tarvita edes kusipoijannesteitä vaihtaa ja autot vaihdetaan kolmen vuoden välein ;)


      • googgeli
        hahhahahaa kirjoitti:

        Kyllä niitä löytyy ihan googlettamalla.

        Ei se ehkä vielä ole kovin iso ongelma se ruoste kyseisessä mallissa, mutta mersun perinteitä todennäköisesti vaalitaan sen verran hyvin, että uskoisin tuon mallin puhkeavan kukkaan muutaman vuoden sisällä.

        "ihan googlaamalla" löytyy mitä vaan. Kun automallia tehdään sarjatuotantona miljoonia kappaleita, niin kyllä sieltä googlesta aina yksi "musta lammas" löytyy.

        "puhkeaa kukkaan muutaman vuoden sisällä". No ihan varmasti, sillä W204 tuotanto on alkanut yli 10-vuotta sitten, eli muutaman vuoden päästä vanhimmat yksilöt ovat 15 vuotiaita, joten on ihan luonnollista, että museoikää lähenevät autot alkavat maatua.


      • Elämänkoulu24
        todellistakokemusta kirjoitti:

        10-30 vuotta on Suomessa autojen keski-ikä vasta että kyllä vanhat autot kestää helposti sen "keinohengityksen" toki mersut on siihen nähden todella lahoja varsinkin c-sarja kun carina ii hylkii ruostetta enemmän. Eri asia tietenkin jos asuu siellä kehä3 sisäpuolella missä ei osata eikä tarvita edes kusipoijannesteitä vaihtaa ja autot vaihdetaan kolmen vuoden välein ;)

        Carina II kestää paremmi ruostea ku mersut ? XD VOI VITTU HAISTA VITTU KAIKKI TOJOTAT ON RUOSTEESSA :D Mul on ollu carina ja se oli ruosteessa kolmesta kaaresta ainakin


      • ruostuu
        höpöpöpöhöpö kirjoitti:

        Näytäppä yksikin ruosteinen W204?..ai niin, niitä ei ole

        Tervetuloa kattomaan mun W204 vm 2012 Mersua siinä on jo kuskin ovessa ruosteläikkä. Muualla ei oo ruostetta.


      • ruostuu

        Tervetuloa kattomaan mun W204 vm 2012 Mersua siinä on jo kuskin ovessa ruosteläikkä. Muualla ei oo ruostetta.


      • onkotosi
        ruostuu kirjoitti:

        Tervetuloa kattomaan mun W204 vm 2012 Mersua siinä on jo kuskin ovessa ruosteläikkä. Muualla ei oo ruostetta.

        Pistäppä kuvaa siitä vaikka tänne aijjaa.com


      • ruosteeltanäyttää
        onkotosi kirjoitti:

        Pistäppä kuvaa siitä vaikka tänne aijjaa.com

        Netti on täynnä noita ruosteisten ongelmamersujen kuvia. Samalta ne kaikki näyttää, eli aika pahoilta.


      • Anonyymi
        ruostuu kirjoitti:

        Tervetuloa kattomaan mun W204 vm 2012 Mersua siinä on jo kuskin ovessa ruosteläikkä. Muualla ei oo ruostetta.

        Mun vm 2011 w204 pysyi ruosteettoma 10 vuotta vanhaksi.


    • PaskaaKalustoa

      Ja suomalaiset rakentaa lisää sontaa maanteille uudessakaupungissa....Vain hullu ostaa ruostuvaa kehonsiirrintä.

    • No.olinpas.utelias

      Kuka hieraisi ja kenen silmiä?

    • SaksalainenParasKaikessa
    • premium_ruostetta

      Jopa S-sarjalaiset on ruostepesiä.

      • Mersumies.100nen

        Terolla ei mene hyvin. Naapurit nauraa tojokuskille.


    • Eldoraado

      Minulla on 2002 vm Audi A6 2.5 Td Tuotu Belgiasta. Itse olen ajanut sillä 10 v,Nyt mittarissa 290000 km.Ruosteesta ei tietoakaan.Normaalihuollot ja renkaanvaihdot on tullut tehtyä ja polttoainetankki tullut täytettya.Sen jälkeen vain pelkkää ajoa.Eli siitä vähän mietittävää.

      • Jereehh

        290 tkm oikeesti? Halpiksillakin ajaan tuon määrän kevyesti, Mersu alkaa ilman korin huoltoa ruostumaan vasta puolen mijoonan jälkeen, siinä vaiheessa sinun autostasi on tehty jo uutta peltiä.


    • Jereehh

      Kävitkö kysymässä monta kilometriä kyseinen auto imeny suolaa Suomessa? Voisin veikata yli 600 tuhatta kilometriä, muut merkit voivat vaan haaveilla kyseisistä lukemista.

    • Jebbha

      Porukka tässä ketjussa ei näemmä tajua laatuautoista mitään.
      Mersu on yksi näistä premiumeista joita haukutaan foorumeilla.
      Jokainen auto antaa huoltokirjassaan toimenpiteet auton huollosta, jos näitä ei noudata on turha tulla kitisemään auton kestävyydestä.
      Ostat auton käytettynä, ei se huoltovastuu mihinkään katoa, monella se katoaa, silti Mersu on näissä huoltamattomissa autoissakin ykkönen kun katsotaan paljon ajettu ja toinen on Volvo.
      BMW on laatu materiaalia muttei todellakaan mitään kestävyyttä ja ennen oli tehokkain, enää ei sitäkään. Audista sanon että se on Volkkari, korea ulkoa päin ja tehoakin on mutta se on volkkari ja se ei toimi. Nettiauto.com kertoo enemmän kun miljoona sanaa. Eniten arvoansa menettää Audi.
      Mercedes on pitänyt paikkansa saksalaisten autojen ykkösenä ja tulee pitämään. Tekniikka on aina ensisijaista, muut kopioivat perässä.

      • nolohomma

        Mersun kohdalla tekniikka voi olla ensisijaista, mutta ei se silti poista sitä ikävän noloa, ja jopa auton omisjalle oleellista asiaa, että korit on perinteisesti noissa hapantuneet aika vauhdilla.


    • takaajo

      1.345.578.... ajettu on 29 vuotta.kori pysyy ihan hyvin kuosissa.
      Ei ole varaa parempaan kuin 500 euron 124.

      • HuonoFacelift

        Kaverillani on samanikäinen 124 ja tuikki helmaan peltiä, aika isojakin paloja.
        Kokemukset voi vaihdella.


    • ruostettamersussa

      Kyllä näin on, ruostuu!
      Bussi 416 CDI on kalustoamme, tekniikka toimii erittäin hyvin,
      "robotti" vaihde, auto kulkee todella rivakasti, sisältä Pro Style siniset
      siistit nahkapenkit, mutta kun ruostuu!
      En tiedä mitä seoksia pelleissään käyttävät.
      Sprinter, Setra, , MB Turismo!
      Vaimoni omistaa 2001 vuotisen Renault Laguna 2 jokapäiväisessä
      käytössä, ei ruostetta!!
      Käyttävätkö Mersulla metalliset säilykeruoka- pakkaukset uudelleen?
      Rauli T

    • täysinerimaailma

      Ei ruostetta enään kannata ostaa,paljon ajetut mersut esim:500000km jne ovat pelleiltään parhaat nähneet,entäs volvo v 70? ei näy ruostetta likimainkaan niin kuin mersussa.

      Entäs osien määrä noihin kilometreihin?

      v 70 d5 volvo menee halvemmalla noihin kilometreihin kuin mersu ja kori on edelleen ihan erimaailmasta.

      • Anonyymi

        Volvolla vaan ei kehtaa ajaa


    • Anonyymi

      Täytyy olla vikaa jo niin sanotussa rakenteelliseessa ruosteenestossa. Autojen ruostumisen varmistaa kun heti uutena jätetään ruosteenestokäsittely alan liikkeessä tekemättä. Tämän jälkeen peli on selvä. Kaikki autot ruostuvat suolatuilla teillä ajettaessa. Kun uusi auto nostetaan ylös ja muovipaneelit otetaan pois, nähdään pelkkä maalattu alustarakenne. Koteloiden ja alustan suojaus on välttämätöntä. Auto on asunnon jälkeen kallein omaisuus josta ei moni kuitenkaan välitä. Vaikka eihän se köyhää koske.

      • Anonyymi

        Useimmissa autoissa ei ole ollenkaan noita pohjamuoveja. Eli pelkkä maalipinta on pohjassa. Silti voivat pysyä ruostettomina ja ihan uuden näköisinä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmissa autoissa ei ole ollenkaan noita pohjamuoveja. Eli pelkkä maalipinta on pohjassa. Silti voivat pysyä ruostettomina ja ihan uuden näköisinä pitkään.

        1997 mallisessa pösössä on just noin. Pohja on sinkittyä peltiä jossa on vain maali pinnassa. Ei ole toistaiseksi tarvinut hitsata.

        Olen toki käynyt tekemässä paikkamaalauksia sinne pohjaan mutta ruosteettomalta se toistaiseksi näyttää. 400tkm mittarissa.


    • Anonyymi

      Minulla vuoden 2017 w213, eikä yhtään ruostetta missään, niin kuule, ähä juttu.

      • Anonyymi

        W204 vm 2011 facelift ruostetta 3 kohtaa.
        10 vuotta mersut pysyy ruosteettomina.


    • Anonyymi

      Melkeempä aina käyttäjässä vika. Harva pesee edes autoa. Suolasuihku pahentaa vielä asiaa. Itsellä ollut pitkään w202 mikä on alkanut ruostumaan jokapaikasta, mutta ei ole levinnyt silmämääräisesti yhtään koska pesen käsin viikon parin välein.

    • Anonyymi

      Mulla on C sarjan MB. Piti lähteä satamaan työasioissa. Vaativat keltaisen varoitus valon. Mulla ois sellainen magneetilla kiinnittyvä. Koetin saada sitä kiinnittymään kattoon, ei tarttunut. Yritin konepeltiin, ei tarttunut, eikä etulokasuojaan, ei oviin, eikä takkaluukkuja. Luulin, että magneetti oli rikki. Lopulta tarttui kiinni takalokasuojaan. Kaikki muu oli alumiinia, tai muovia. Tuskin ne kovin helposti ruostuu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe