Bentsovieroitus apuja

addict

5kk mennyt päivittäin bentsoja, diapamia ja opamoxia vaihdellen, nyt pamit, koska piti vieroittautua ja opamoxeja alkoi mennä liikaa. Alunperin akuuttiin kriisiin, mutta tarve "jatkui" ja resepti uusittiin. En halunnut koukkuun, mut sitä kai tää jo on. Tilanne se,että päiväannos alkanut olla väh. 2 kertainen määräykseen, menee alas kuin karkit. Reseptiä vielä jäljellä, mut apteekissa ei anneta ennen tiettyä päivämäärää. 12kpl 5mg jäljellä, miten helvetissä ajan tuon nyt alas ilman refloja. Yleensä mennyt päivässä se 20-50mg. Refloja ei kestä tulla, töissä käytävä. Voiko tiputtaa noin raskaasti annoksen, Huh. Psyykkistä kai tää enemmän on, mut opamoxistakin tuli jo 2 kk jälkeen 2 pvää ilman helvetinmoinen ahdistus/ylikierros/paniikki/hikoiluoireet. Ja todellakin haluan eroon näistä, itseälkin harmittaa kun näin kävi, mut tuntuu vaikealta alasajo, etenkin kun elämäntilanne on tosi epävakaa edelleen....Vedänkö kerrasta poikki ja säästelen pahimpiin, vai tiputan noilla mitä jäljellä? Kokemuksia?

11

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Döpinki

      On kokemusta, on. Älä lopeta seinään. Koska saat uudet jyvät? Se on tärkeä tieto.

      Yleisneuvo: ota vasta kun tarvitset pakottavasti esim. paniikkiin. Älä juo tsufea, teetä. Tulehduskipulääke tai astmalääke avuksi. Olisiko sulla kortisonia, sekin auttaa. Zemiä!

    • mumska

      Olen Oxamin-lääkityksellä ollut jo vuosia eli 8 per vrk. Nykyään menee jo ylikin tuon. Viime viikkoina mulla on ollut kamalan paha olo ja vaiks ottaa pamin ei auta. Onks tää nyt jotain myrkytystä? Kuinkahan mun tässä käy?

    • Benzo-free

      Jossain baiheessa ei enää pamit auta. Tulee seinä vastaan ja olo on kurja. Silloin viimeistään on vierottauduttava. Elämäntilanne ei saa olla syynä vieroitukseen, vaqn se tulee tehdä siitä huolimatta. Ehkä ei kotioloissa onnistu, vaan oltava kuukausi vierotushoidossa. Lääkkeiden pudottaminen on hyvä tehdä nopeasti: kokee todelliset vieroitusoireet, eikä halua kokea niitä enää.

    • epäonnistunut

      Joo ei tunnu onnistuvan mulla kotioloissa. Vähent'äminen tekee kamalat olot ja siihen ottaa sitten sen puolikkaan joka nimenomaan just piti pudottaa pois. Et ei tu mitää ei tu mitää mistää

    • Leo.lepotuoli

      ..skempi juttu - nyt ei auta vanha totuus, että pari pamia jäljellä uusimispäivänä on paras lääke refloja ym. vastaan.

      Jos uusimipäivään pitkä matka, kantsuu kokeilla lääkärin soliditeettiä eli jos se kirjoittaisi vähän aiemmin uusinnat tai...onx a -klinikat ihan out tällaisessa tilanteessa? (kenttäkokemus on leksalla vähän kadonnut) Sieltä voisi saada akuutit..?

      Jossain jo mainittiin antihistamiinit ja tulehduslääkkeet. Kortisoni on kanssa hyvä. Vielä ajoituksesta: jos ei pitkä aika uusimiseen niin viileästi puolikkailla kaikkea nopeaa vältellen!

    • eivvvv

      eihhhhelvvv kun uusimispäivä maanantai ja 4 pilleriä jäljellä, tavallisesti menee 5-10 päivässä. Sanokaa ny mitä hittoa tässä voi tehä

    • eivvvv

      No ei voinut muuta kuin mennä ensiapuun. Piti odottaa 6 tuntia jotta pääsin lääkärin haukuttavaksi siitä ettei sinne saisi tulla kerjäämään bentsoja, mutta sain sen verran pillereitä käteen että nyt pitäisi selvitä maanantaihin asti. Siis kun ei tässä muuten pystyisi olemaan hengissä niin pitkään, ne vieroitusoireet on ihan liian pahoja.

      Ja jostain hiton syystä ne antoi siellä minulle Diapamia oraaliliuoksena vaikka Diapam *ei* ole se bentso johon olen riippuvainen, nyt vaan tuntuu siltä että onn sen Diapamin jäljiltä gänässä ja lisäksi on vieroitusoireita toisesta lääkkeestä. Että kiitti vaan.

    • Katoab

      Jos itsestäni olisi halua saada apua

    • eläressaa

      Empä ole koskaan ymmärtänyt tota nappihommaa.
      Jokaiselle tulee vaikeita aikoja elämässä mutta vaikeammaksi ne tulee pillereiden kanssa pelatessa.
      Ihminen saa tarpeelliset mömmöt ihan omasta kehosta, lenkkeily, puntti ym, liikunta rauhoitta kehoa ja antaa levollisen ja syvän unen jota napit vaan häiritsee.
      ei ihminen voi rakentaa elämäänsä nappien varaan!

    • pöpöpöp.kp.ölpl

      Toi kuukausi vieroituksessa pisti munin silmään kun itse oli joskus syönyt bentsoja n5-6v päivittäin ja rivatril oli käytössä 6mg vrk.s ja ajattelin lopettaa ne niin menin klinikalle ja sieltä ne pisti minut harjavaltaan ja neljässä viikossa nolliin niin en todellakaan suosittele jos ei ole ihan pakko, koska se pisti minut ihan ivaliidiksi yli vuodeksi ja en nyt ala sitä helevttiä luettelemaan mitä olotiloja mutta minun elämässäni kaikista rankin kokemus ja se muutti minun persoonaa huomattavasi ja nykyään olen arka kaikkia kohtaan enkä oikeen uskalla puhua kunnolla ja olen ns. jäänyt yksin kun kaikki päihteiden käyttäjät jaivät taakse ja olen ns. jämähtänyt paikoilleen. Kaikki hoitajat ja lääkrit sanovat aina että tulee normaaliksi ja normaali olo kun ilman niitä ettei olotilat heittele kuin vuoristorataa, mutta onko tämä yksin oleminen sitten parempi ja tutnuisi että elämä on pysähtynyt kun jätin ne pois-

    • Diapam99

      Hyvä nisti on kuollut nisti...tulee halvaksi suomelle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe