victoza huuma ohi ?

riskilääke

Ei kuulemma laihdukaan niin paljoa ja esim. metformiini on turvallisempi lääke.

11

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haimas

      Parempi olisi vähentää syömistä ja lisätä liikuntaa reilusti.
      Jokin riski lääkkeessä on, koska sen käyttö ei yleisty ?

    • ::

      Eikös Victozalla ole tarkoitus ensisijaisesti saada verensokerit kuntoon, jos tabletit eivät tehoa riittävästi?

      • makia

        morjens! olet oikeassa,mutta itse ko.lääkettä käyttäneenä olisin ilman KELA:a nusta
        tyytyväinen. Itse olin piikillä/metforminilla,kunnes tuli vic...laihtuminen alkoi käytön aikana....70egee kynä pisti stopin ko.tuotteen käyttöön .....mutta usko jäi.
        Summa summarum painoin ennen 139...nyt 92 . Januvialla....ilman piikkejä....
        keskiarvo 4,2.......ja pitkä......5,7


    • glaxo.
    • joten?

      Onko jossain julkaistu jotain uutta Victozasta vai mihin viittaat?

      Vaikutus lääkkeellä kuin lääkkellä, Victozallakin, on tietenkin yksilöllinen. Toinen laihtuu, toinen ei, joku enemmän, joku vähemmän.

      Metforminiini on vanha ja turvallinen lääke, harvinaisen turvallinen jopa, verrattuna esim. muihin diabeteslääkkeihin yleensäkään. Metformiini ei myöskään yleensä ole vaihtoehto Victozalle, vaan aina ensisijainen lääke ja esim. Victoza (tai joku muu diabeteslääke) lisätään mukaan silloin, kun metfomiinin teho ei yksinään riitä.

    • Kääkkimys

      Hyvähän sitä on meformiinia kehua, kun ei lmeisesti tiedä muuta kuin on kuullut. Mitä jos lukisi esim. lääkkeen mukana tulleen paperin, jossa kerrotaan sen hyvistä ja huonoista ominaisuuksista. Toki kaikki on yksilöllistä ja riippuu myös oheislääkityksestä, mutta en mitenkään läpyttäisi käsiäni tuon aineen puolesta. Raskas maksalle, ristiriidassa yleisimpien hengitettäven astma-steoridien kanssa, edesauttaa lihomista jne. Ennen noita pistettäviä söin tuota aamuin illoin useamman napin annoksina, ja elämä meni siten että piti nukkua sohvalla istuen, ettei huku keuhkoihin kertyvään nesteeseen. Sitten aloitin Victozan ja meformiini jäi oheen yhden napin annoksena, ja tuo keuhkojen nesteytyminen loppui siihen. Victozan avulla pystyi elämään ihan normaalia elämää, ainoa muistutus diabeteksestä oli aamuinen pistos, mutta siltä meni sitten korvattavuus. Siirryin Bydureoniin, se oli kuin askel taakse, jalat jne. turpoaa, olo ei ole niin hyvä, mutta sokerit pysyvät kyllä hyvin kurissa. Se mitä Victozan kanssa laihtui, on osin tullut tämän kanssa takaisin, mikä on tietysti negatiivista. Tämä vaan ei toimi ihan samoin kuin VIctoza. Haittaisiko ketään jos tässä diabeetikon hoidossa käytettäisiin esim. järkeä ja olisi jotain johdonmukaisuutta ja jatkuvuutta? En usko että haittaisi. Nyt on olo kuin koekaniinilla, kun kolme vuotta vanhaan tautiin on kokeiltu neljää viittä lääkettä.

    • neonr

      Voisko olla, että se ei yleisty, koska tässä maassa tehdään pirullisia päätöksiä korvattavuuden kanssa. Ei olisi kannattanut laihduttaa vuosia ennen Victozatn markkinoilletuloa. Nyt sitä ei sitten minulle korvata kun olen liian laiha.

      Kaikki lääkkeet ei sovi samallatapvalla kaiille, ei tietenkään. Tämä on niin yksilöllistä, että jokaisen kannattaa tututstua mikä lääkitys ja ruokavalio itselle parhaiten sopii.

      Minusta tuo koekaniinivertauis on hyvä, sitähän tämä valitettavasti on.

      • Ei kai sentään

        Eipä kai sitä korvattavuutta oteta pois vaikka laihtusikin alle myöntörajan. Eiköhän korvauskoodi säily kelakortissa mikäli sen on saanut aikanaan kun on ollut riittävän lihava. Eihän esimerkiksi verenpainelääkkeen korvattavuutta oteta pois kun verenpaine laskee normaaliksi lääkettä käyttämällä.


      • neonrider
        Ei kai sentään kirjoitti:

        Eipä kai sitä korvattavuutta oteta pois vaikka laihtusikin alle myöntörajan. Eiköhän korvauskoodi säily kelakortissa mikäli sen on saanut aikanaan kun on ollut riittävän lihava. Eihän esimerkiksi verenpainelääkkeen korvattavuutta oteta pois kun verenpaine laskee normaaliksi lääkettä käyttämällä.

        Joo, olet oikeassa, esitin asiani väärin. Jos korvattavuuden on saanut, niin se säilyy. Ellei sitten korvattavuus poistu välillä ja päätetä, että korvattavuus on haettava uudelleen, näinkin on käynyt.


        Minun kohdallani juna meni jo, eli olin jo laihduttanut reilusti alle BMI 35:n kun Victoza tuli markkinoille.

        Mutta: Olen aidosti iloinen niiden puolesta, jotka saavat korvattavuuden ja siten kunnon lääkityksen itselleen.


      • Vanhatkin kelpaa
        neonrider kirjoitti:

        Joo, olet oikeassa, esitin asiani väärin. Jos korvattavuuden on saanut, niin se säilyy. Ellei sitten korvattavuus poistu välillä ja päätetä, että korvattavuus on haettava uudelleen, näinkin on käynyt.


        Minun kohdallani juna meni jo, eli olin jo laihduttanut reilusti alle BMI 35:n kun Victoza tuli markkinoille.

        Mutta: Olen aidosti iloinen niiden puolesta, jotka saavat korvattavuuden ja siten kunnon lääkityksen itselleen.

        Tavanomaisillakin diabeteslääkkeillä saa kunnon lääkityksen. Victoza ja muut vastaavat suolistohormoonit antavat lisäksi pontta laihdutukseen jos kantti ei kestä laihduttamista normaalisti (syö vähemmän kuin kuluttaa).


    • Näinminulla

      Olen 40v nainen. Käyttänyt viktozaa 4kk. En ole yhtään laihtunu. Mutta lääke on ollut loistava. Ennen oli 2h ruokailun jälkee n 10-14 sokerit mittarilla. Ja aamu paasto n 9-10. Nyt molemmet n 5-6 korvilla, ilman muuta sokerilääkitystä. Ja nyt 1.4 alkaenhan saan 100prossasen korvattavuuden, eli maksaa 3kk. Olen niin onnellinen tästä lääkkeestä. Harmittaa vain ettei laihduta minua yhtään. Aijemmin minulla oli diformin 750mg 2 taplettia aamuin illoin ja silti arvot oli niin korkealla. En käsitä miten 1,25 ml pistoksella saa näin suuren avun:)onko muilla samanlaisia hyviä kokemuksia diabetes lääkkeistä?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe