Smoothie ohjeita kellään?

makiamamma

Olen aloittanut raskauskilojen pudottamisen ja liikuntaa on jo ohjelmstoon lisätty, mutta ruokapuoli on aikas rempallaan..Ajattelin kokeilla smoothien lisäämistä ruokavalioon esim.aamupalaksi ja välipalaksi ja miksei vaikka lounaaksikin! Mutta ohjeita kaipalisin..eli jos sulla on joku hyvä kevyt resepti niin laitappa tulemaan!

32

6113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leipuri
    • asdf rerher

      Tavallaan smoothiet eivät ole hyviä laihdutukseen, koska nesteitä on aina helpompi vedellä liikaa kuin ihan oikeaa kiinteää ruokaa. Ei ne silti huonoja välipaloja ole jos vaihtoehtona on vaikkapa näkkäri voi leikkelepino.

      Ainesmäärät on helppo itse selvitellä, mutta yksi hyvä resepti on seuraava:
      - Pakastettua banaania (laita banaani pakkaseen & anna olla niin kauan kunnes umpijäässä)
      - Pähkinävoi
      - Kaakaojauhe TAI suklaanmakuinen hera-proteiini, molemmissa makeutta riittävästi
      - Maito (rasvaton käy hyvin)
      , sitte annat jauhaa. Pakastettu banaani tuo juomaan pirtelömäistä kiinteyttä joten et tarvitse jäätelöä tai jääkuutioita sakeutta tuomaan.

    • jepjep1091

      Mä teen ihan hedelmäsmoothieita, tai oisko ne sitten fruitieita. Eli laitan yleensä purkillisen ananasta ja muutaman pakastetun mansikan. Joko syön ihan sellaisenaan tai sitten lisään ruisleseitä (pari ruokalusikallista) tai gojimarjoja 1rkl tai molemmat. Mutta siis pointtina se, että en laita maitoa, banaania tai muuta runsaskalorisempaa. Tuo ei sitten toki ateriaksi asti riitä mutta välipalana tai osana aamupalaa on tosi hyvä ja saa helposti jo parisataa grammaa päivän hevi-tavoitteesta täyteen.

    • Tein just smoothieta johon laitoin tuoreita mansikoita, muutaman lusikallisen vadelmahilloa, yhden kokonaisen banaanin ja appelsiinimehua. Tosi hyvää!

    • neiti-x

      Itse teen välillä täläisen:

      Puolijäisiä marjoja
      turkkilaista tai muuta maustamatonta jogurttia
      soijajuomaa
      pellavansiemen rouhetta
      vehnälesettä
      lisään makeutukseksi vähän mansikanmakuista Fastin Hera80 jauhetta

    • N

      Miksi kysyt muutama saattaislöytyä.

    • Purkki maitorahkaa, (pakaste)mansikoita, ananaspaloja, viinirypäleitä, persikka, banaani sekä omena/päärynä. Saat vähän proteiinia mukaan. Hyvä tulee!

    • smoothien ystävä

      Mustikoita (parempia ja terveellisempiä kuin goji-marjat, todellista suomalaista superruokaa)
      mansikoita
      punaviinimarjoja
      kiivi
      banaani
      nektariini
      tuoreita mintunlehtiä
      maustamatonta luomujogurttia (paremman makuista kuin tavallinen)
      Sekaan vielä halutessa macajauhoa ja siemeniä
      nesteeksi joko maitoa (tulee ilmavampaa) tai mehua (tulee enemmän sorbettimaista).

      Voi sekoittaa eri päivinä erilaisia. Kyllä tulee hyvää ja terveellistä!

    • merdeee

      Just tein sellasen missä on mansikoita, banaani, kookosöljyä ja luumujogurtti. Eilisessä oli banaani, puolikas papaijaa, kookosöljyä, vehnänorasjauhetta rkl. Tästä tulee hurjan värinen mutta hyvän makuinen. Nyt kun näyttää pihlajanmarjoja tulevan runsaasti niin aion laittaa myös hiukan niitä. Kun lisäät proteeinijauhetta niin aivan taatusti pysyy nälkä poissa. Itsellä on pakasteessa mustikoita, mansikoita ja puolukoita. Käytän niitä ja muuten yleensä katson mitkä hedelmät on tarjouksessa.

    • Namiiii

      Minä teen näin:

      2 dl bulgarian jogurttia
      2 dl jäisiä mustikoita
      1 banaani

      Sekoitetaan tehosekoittimella (tai sauvasekoittimella). Ja hyvää on. Nam, nam.

    • sekoittaja

      Laita marjoja mitä sattuu olemaan. Mansikkaa, mustikkaa, herukkaa, puolukkaa, vadelmaa...
      Lisää vähärasvaista piimää ja vettä ja sekoita tehokkaalla tehosekoittimella. Itse sekoitan Pamixilla. Makeutta voi laittaa lisäämällä vaikka Danone vaniljan makuisen jugurtin tms. tai pari teelusikallista hunajaa, jos tuntuu liian happamalta.
      Marjojen lisäksi voi laittaa omenaa, persikkaa jne.

      Eri sekoituksista saa eri makuisia. Voit lisätä rasvatonta maitoakin, jos haluat. On vähäkalorista, täyttävää, hyvää ja halpaa jos itse poimii marjat.

    • Vivian82

      Ihania ohjeita! Itsellä onnlut pöydällä belderi ihan keittiötarvikeliikkeestä ostettu bulevardilta noin 5vuotta sitten ja tuskin edes käytetty..mutta nyt näillä ohjeilla se tulee käyttöön!! :))

    • luomisti

      Itse olen tehnyt jääpusseihin keltaisia jääkuutioita. Niitä olen tarjoullut monen juoman kera. Täyttä luomua meinaan on...

    • juomaheppu99
      • Emmi032

        Kiitos etsin itsekin smoothieohjeen!


    • Banskut talteen

      Tummat banaanit voi laittaa kuorittuna pakkaseen tai tuoreista banaaneista 2 3 banaani 2 dl mansikoit ja omena tai ananas mehua 2 dl tehosekoita.
      Nauti

    • Deepi

      Itse ostin Suomalaisesta Kirjakaupasta "200 mehua ja smoothieta"-kirjan jostain ale-laarista. Tosi hyviä ja nopeita ohjeita.

      Itse olen työssäkäyvä pienen lapsen äiti ja nopeasti ja terveellisesti pitää saada monesti itselle ruoka tehtyä. Hyvin usein lisään myös hedelmäsmoothien sekaan proteiinijauhetta, koska proteiinin saantini on muuten niin kamalan vähäistä.

    • Saaaakset
    • Ells1

      http://gettinglifehealthier.blogspot.fi/


      20-vuotias sohvaperuna opettelemassa terveellisempään elämään! Ruokaohjeita, vinkkejä ja urheilukokemuksiani. Viimeisimmässä postauksessa pari smoothie-ohjetta :)

    • Jaana651
    • tervettä päivää!

      Kertoisiko joku asiasta tietävä mitä hyötyä on hera-proteiinijauheesta kun sitä on näillä palstoilla paljon hehkuteltu? :)

    • Kalleo4

      Herahan on lähinnä kätevä tapa nauttia päivän proteiineja kätevässä muodossa. Pitäisi olla myös melko laadukasta proteiinia lihaksille.

    • Vembavimba

      Proteiineja saa myös monista täysin kasviperäisistä raaka-aineista. Siitä hyviä, että eivät ainakaan aiheuta samoja haittoja kuin maitotuotteet. Esim. chlorella ja hamppuproteiini. Herakin on varmasti hyvä, mutta itse olen siirtynyt noihin kasvipohjaisiin. Helppoja ja terveellisiä smoothiereseptejä saa myös kätevästi mailiin (www.supersmoothie.fi). Niiden tietoiskuista oppii myös muutakin ravinnosta ja terveydestä.

    • Fiia1
    • Einiinterveellinenmi

      Muutama kirsikkatomaatti lohkoina, puolikas porkkana raasteena, jäisiä mustikoita, luonnonjogurttia ja tilkka maitoa :) Hyvää, täyttävää ja melko terveellistä! (joojoo luonnonjogurtti voi olla kevyt ja maito rasvatonta tai parempi vielä, vettä maidon sijaan ja luonnonjogurtin sijaan rasvatonta maitorahkaa)

    • banaani4

      Banaania rakastavalle
      1 iso annos

      2 banaania
      1,5 dl turkkilaista jugurttia
      0.5 dl maitoa

      Kaikki vaan sekottimessa sekasin ja valmista! Helppo nopea ja hyvänmakuinen, tottakai myös terveellinen :)

      Banaanin voi tietysti korvata haluamallaan ruoka-aineella esim. Mansikoilla ja mustikoilla. Huomioi kuitenkin, että pirtelöstä saattaa tulla lötkömpää jos lisäät jotakin vetisempää marjaa/hedelmää. Silloin kannattaa huomioida maidon määrä, maidon voi jättää myös kokonaan pois jos siltä tuntuu, mutta koostumus on silloin huomattavasti tämäkämpää!

    • ....................

      ihan vain vaikka vähärasvaista maustamatonta jogurttia/rahkaa :) hedelmiä/marjoja mielen mukaan ! tietenkin sen voi tehdä pelkästään marjoista/hedelmistä. Voi myös käyttää vähäkalorisia tuoremehuja :)

    • teho_aamu

      ankiaan aamuun tajunnan täräyttävää
      1 rkl kookosöljyä (tasaamaan veren glukoosia ja tehostamaan aivojen toimintaa)
      2,5 dl kreikkalaista jogurtia (probiootit auttavat ruoansulatusta palautumaan)
      1 rkl chia-siemeniä (myös hyviä ruoansulatukselle)
      1 pieni banaani (rauhoittaa vatsaa ja saat tarvittavaa kaliumia)
      1,2 dl jäistä pinaattia tai lehtikaalia (auttaa kehon puhdistamisessa)
      1,2 dl tuoreita tai jäisiä mustikoita (tehokas antioksidantti)
      2,5 dl kookosvettä (nesteytykseen ja elektrolyyttien palautumiseen)
      Hunajaa , kanelia, kurkumaa mustapippuria (maun vuoksi)
      tai kondensoitua maitoa ja masinan kautta helttaan! Sit muu aamutoimet ja lopuksi
      http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/heratys-taman-aamujuoman-avulla-piristyt-varmasti/5190810 voit korvata/lisätä pluirun kondensoitua maitoa jos olet maitokahvi. Baanalle !

    • åsdlss

      Tuleeko esim kalakeitosta smoothie kun sen ajaa blenderillä "sohjoksi"?

    • Nami_Nami

      Maksalaatikkoa, sipulia, sinappia, piimää, appelsiinia, pinaattia ja ripaus sokeria.

    • kaamos_mielenrauha

      Tajuntaan täräyttävä aamujuoma / kaamos-karkoitus
      1 rkl kookosöljyä (tasaamaan veren glukoosia ja tehostamaan aivojen toimintaa)
      2,5 dl kreikkalaista jogurttia (probiootit auttavat ruoansulatusta palautumaan)
      tai kefiiri, rjazenka tms
      1 rkl chia-siemeniä (myös hyviä ruoansulatukselle)
      tai kvinoa , hirssi, tattari, pellava, hamppu
      1 pieni banaani (rauhoittaa vatsaa ja saat tarvittavaa kaliumia)
      1,2 dl jäistä pinaattia (oksaalihappo syö kalsiumia) tai lehtikaalia (auttaa kehon puhdistamisessa)
      1,2 dl tuoreita tai jäisiä mustikoita (tehokas antioksidantti) tms marjat
      2,5 dl kookosvettä (nesteytykseen ja elektrolyyttien palautumiseen)
      Hunajaa ja kanelia (kurkuma mustapippuri)
      (veren sokeri antioksidantti maku)
      kurkuman voi huoletta jättää pois, vaihtoehto luomupuodista Spirulina

      http://www.tohtori.fi/?page=5184117&id=650788#haitta
      Olen vaihdellut eri marjoja ja mm avokadoa kivineen.
      Anna "viljan" turvota 15-20 min, ennen kuin kumoat kitaan

      http://anna.fi/hyvinvointi/laihdutus/tama-superjuoma-rasvan-palamaan-sirt-mehu-tehostaa-aineenvaihduntaa/
      http://ruoka.fi/reseptit/vihersmoothie-lehtikaalia-omenaa-kurkkua-banaania

      Ihan omenaviinietikkaa illalla viimeksi lämpimään veteen -kalium tasapaino
      http://www.jspoy.fi/omenaviinietikka

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe