Ristiriitaiset arviot Cybershot DSC RX 100:sta

Järkkäri painaa

RX 100 kiinnostaisi kovasti periaatteessa. Luin Kameralehden ylistävät arviot nro:sta 10 - 11/2012 ja viimeisimmän Digikuva-lehden paljon varauksellisemmat arviot. Onkohan kellään todellisia käyttökokemuksia kamerasta? Esim mikä puutteellisuus on todella merkittävä?

10

1205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nexiati

      En ostaisi RX100 tuolla yli 600 € hinnalla. Sama kennokoko kuin Nikonin 1 :llä esim
      tämän V1,AF 3,5-5,6/10-30 saa netistä puoleen hintaan ( n320 €) ja on paljon monipuolisempi: vaihdettavat optiikat, etsin jne

      • Alphisti (ap)

        Kiitos vastauksesta. Minulla on ajatuksena löytää sopivan pienikokoinen kamera, jolla silti mahdollisuudet olisivat monipuoliset. Nykyään isot kamppeet tuppaavat jäämään kotiin ja kuva-aiheita löytyy juuri silloin.


      • Nikolypana

        En minäkään ostaisi RX100 tuolla hinnalla vaan odottaisin puoli vuotta tai vuoden.
        En kyllä ostaisi tuota Nikoniakaan. Se pullottaisi pikkutakin povitaskussa pahemmin kuin 0.5 litran kossupullo


    • Prominent

      Itselläni on järkkärin kaverina RX 100 mk2. Kuvan laatu loistava, samoin automatiikan toiminta.
      Ensimäinen pokkari jossa ei eksy valikkoviidakkoon vaikka kamerassa ovat täydelliset käsisäädöt.
      Huonoa: Etsimen puuttuminen, pieni koko jota rungon pintasileys korostaa.
      Sikamaisen kallis!
      Erillinen laturi ostettava: Vaihtoakkuineen n.60,-

    • Huonoako?

      - etsimen puuttuminen haittaa silloin kun auringonvalo osuu takanäyttöön, useimmiten ei.
      - pieni koko on pokkarille pelkkä etu ja sileyteen auttaa pieni pala liukuesteteippiä.
      - jos hinta tuntuu sikamaiselta on otettava enemmän rahaa mukaan...

    • nexeissä yli 1000

      http://snapsort.com/compare/Sony-Cyber-shot-RX100-II-vs-Sony-Cybershot-DSC-RX100

      huono iso arvo sama kuin jossakin 350d eossissa.

    • ilikka1

      No nyt hinta on 425€ CYBERPHOTO liikkeestä Ruotsista. Toimitus Euromarkettiin 13€. Tässä olen eilisestä asti ihastellut ja ainakin itse suosittelen. Nyt hinta ja laatu ovat kohdallaan. Sony liike myy vielä yli 600€:lla.

      • Sensible1

        Nyt onkin jo saatavilla rx100 MK3, joka valitettavasti (kuulkaa Canon, Nikon ja muut) on paras todellinen taskukamera yleiskäyttöön tällä hetkellä. Hinta on verrattain paha mutta sen joutuu nielemään jos parasta haluaa. Jos ei innosta niin eivät kännykkäkameratkaan huonoja ole ja sellainen on fixu ratkaisu jos ei vaadi liikoja.


      • jefhfwghqjh
        Sensible1 kirjoitti:

        Nyt onkin jo saatavilla rx100 MK3, joka valitettavasti (kuulkaa Canon, Nikon ja muut) on paras todellinen taskukamera yleiskäyttöön tällä hetkellä. Hinta on verrattain paha mutta sen joutuu nielemään jos parasta haluaa. Jos ei innosta niin eivät kännykkäkameratkaan huonoja ole ja sellainen on fixu ratkaisu jos ei vaadi liikoja.

        Jokatapauksessa kaikki muut voittaa sen kuvanlaadussa.


    • Tyytväinen

      Ostin RX100-mallin pari vuotta sitten reilulla 300 eurolla. Erinomainen kamera, josta yhä löytyy uusia ominaisuuksia (apuna kirja Alexander S. White: Photographer's guide to the Sony RX100). On erinomainen kamera myös vedenalaiseen videointiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe