Suomen paras kauppatieteellinen Helsingin jälkeen??

aino

Olen nyt abiturientti ja aion hakea tänä keväänä yliopistoon kauppatieteelliseen opiskelemaan. Helsinkiin minulla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä, joten mikä näistä muista vaihtoehdoista on paras? Olen ajatellut Tamperetta ja Lappeenrantaa, mutta Turkukin on alkanut kiinnostaa. Varalta aion luultavasti hakea myös Joensuuhun, jos en muualle pääse... Ja kannattaako käydä valmennuskurssi?

19

5448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 01010101010101

      Mikkeli tai Turku. Riippuu tosin siitä, mitkä on parhaan kriteerit. Omaan vastaukseeni päädyin tutkimalla paikan arvostusta työelämässä, opiskelijaelämän laatua, ja opetuksen tasoa. Mikään ei varmasti ole huono.

    • Lakikylteri

      Tässä vähän yhdenlaista rankkausta:

      "Vaasan yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta menestyi vertailussa

      Vaasan yliopiston kauppatieteellinen tiedekunta sijoittui noin sadanneksi vuoden 2012 Eduniversal Worldwide Business Schools Rankingin kolmosluokassa Excellent Business Schools. Tähän luokkaan on hyväksytty arvioinnin perusteella 500 kauppatieteellistä yksikköä ympäri maailmaa.

      Suomalaisista arvioiduista Vaasan yliopistoa korkeampaan luokkaan sijoittuivat vain Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu ja Hanken Svenska handelshögskolan. Turun yliopiston kauppakorkeakoulu on Vaasan kanssa samassa luokassa.

      Sijoitus Excellent Business Schools -luokkaan edellyttää esimerkiksi vahvoja kansainvälisiä suhteita sekä koulutuksen akkreditointeja eli ulkopuolisten arvioijien tekemiä laatuarviointeja.

      Eduniversal-ranking listaa 1000 maailman parasta kauppakorkeakoulua. Arvioinnin tekee kansainvälinen tieteellinen komitea. Arvioinnit perustuvat maailman 1000 parhaan kauppakorkeakoulun dekaanien vertaisarviointiin.

      Mukana on yli 150 maata."
      http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/vaasan-yliopiston-kauppatieteellinen-tiedekunta-menestyi-vertailussa-1.1316651

    • hunkken

      --- Mene sinne Hankkeniin,,,,osaathan Ruotsia,,,,sinnehän pääsee kuulemma
      perukoulu-papereilla

    • Vaasakylteri

      Aika moni tuntuu Turkuun menevän HSE:n tilalta, mutta suosittelen katsomaan Vaasan yliopiston tarjonnan.. Täällä on kivaa ;)

      Jos haluat koulusi rankingilla ratsastaa niin turhaan haet Suomeen yliopistoon. Lähin ihan ok rankingilla varustettu koulu löytyypi Tukohlmasta ei Tukholman kauppakorkeakoulu (HHS). Eri asia sitten pääseekö sinne sisään.

      • aino

        En todellakaan vertaile kouluja vain rankingin perusteella, vaan kaupungin viihtyvyys ja opiskeluilmapiiri vaikuttavat myös:) Vaasan yliopisto olisi varmasti hyvä, mutta sieltä on todella pitkä matka kotikaupunkiini....


      • .gh.

        Turku on ehdottomasti toiseksi paras ja se on toisena hakukohteena.


    • prtt2

      "Helsinkiin minulla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä"

      Miksi??

    • torret

      Sulla on Helsinkiin ihan yhtä hyvät mahdollisuudet, kuin kaikilla muillakin, koska MONET joutuu hakemaan sinne pelkässä pääsykoekiintiössä(papereilla ei ole väliä).

      Itse suosittelen käymään valmennuskurssin, itse olin viime vuonna samassa tilanteessa kuin sinä, ja istuin kurssit ja luin jne, mutta en valitettavasti päässyt sisään. Tänä vuonna uudestaan, nyt jo osa kirjoista hanskassa, toivottavasti aukeis ovet :D.

      Aion hakea tänä vuonna Turkuun ja Vaasaan. Asun lähellä Helsinkiä, mutta kävin siellä avoimen yliopiston kursseja nyt syksyllä, ja HUHHU ne ihmiset siellä -.-', ei kiinnosta kys. paikka enää ollenkaan. Mietin Turun ja Tampereen välillä, mutta Turku siksi, että siellä on huomattavasti pidemmät perinteet ja enemmän mahdollisuuksia kuin Tampereella.

      Tsemppiä lukemiseen :) kannattaa aloittaa ennen huhtikuuta!

      • torret

        Ja jatkona edelliseen, valmennuskurssi oli minulle hyödyksi, vaikka en päässytkään sisään :D. Siellä ne asiat avautuu ihan eri tavalla ja kaikke ne harjoitustehtävät ja -kokeet auttoivat valmistautumaan tulevaan. Olen menossa myös tänä vuonna.


      • aino
        torret kirjoitti:

        Ja jatkona edelliseen, valmennuskurssi oli minulle hyödyksi, vaikka en päässytkään sisään :D. Siellä ne asiat avautuu ihan eri tavalla ja kaikke ne harjoitustehtävät ja -kokeet auttoivat valmistautumaan tulevaan. Olen menossa myös tänä vuonna.

        Joo olen ilmottautunut valmennuskurssille, mutta lukemaan pääsen vasta yo-kirjoitusten jälkeen eli huhtikuussa.. Minäkin mietin vielä Turun ja Tampereen välillä, saa nähdä kumpi vie voiton=)
        Ja tsemppiä lukemiseen sinnekin!


      • turust12
        aino kirjoitti:

        Joo olen ilmottautunut valmennuskurssille, mutta lukemaan pääsen vasta yo-kirjoitusten jälkeen eli huhtikuussa.. Minäkin mietin vielä Turun ja Tampereen välillä, saa nähdä kumpi vie voiton=)
        Ja tsemppiä lukemiseen sinnekin!

        Mielipideasioita nämä tuppaa olemaan, mutta suosittelen hakemaan turkuun. Opiskelen nyt ekaa vuotta ja tunnen monta kaveria, jotka ovat tulleet tampereelta turkuun - ja ovat olleet äimän käkenä. Kuulemma niin moni asia on paremmin verrattuna tampereen kauppatieteelliseen.

        Toki jokainen tekee omat päätöksensä, mutta turussa asuneena ja turun kauppakorkeakoulua käyneenä voin sen sanoa, että tänne tullut ei joudu katumaan - ellei ole introvertti pessimisti.. ;-)

        Mutta tsemppiä kaikille lukemiseen, toivottavasti nähdään!


    • kaikkion01

      turku ja tampere - äh kaikki ne on hyviä

    • ansku7773
    • Gylderi

      Helsingin jälkeen sanoisin että Turku, Vaasa ja Lappeenranta ovat aika tasoissa. Turku ja Vaasa ovat toki perinteikkäitä laaja-alaisia kauppakorkeakouluja (suosittelen), mutta Lappeenranta on suht nuoresta iästään (perustettu 1991) mennyt kovaa vauhtia eteenpäin, opiskella voi laaja-alaisesti ja mainospuheiden mukaan LUTista vastavalmistunut ekonomi tienaa keskimäärin 300€ kollegaansa enemmän! Toki opetuskin on laadukasta. LUTin Venäjä-osaaminen.

      Mutta minne ei kannata mennä: Itä-Suomen yliopistossa kauppatieteet ovat surkeassa asemassa, opiskelijamäärät pieniä, laitos muutenkin pieni ja Kuopio ja Joensuu sijaitsevat pk-seudulta katsottuna todellakin keskellä ei-mitään.

    • kylteri

      Turku / Mikkeli

    • geaga

      turku on suomen 2. paras kauppakorkea. jos et pääse helsinkiin, mene turkuun

      • Hjujjk

        Hanken on toiseksi paras...


    • oi preemio!

      ite pääsin kuopioon viime keväänä, ja rehellinen arvio:

      - (vain) 50 fuksia muodostavat tiiviin yhteisön
      - heistä n. 10% kuopiosta kotoisin
      - suuri yliopisto jossa paljon eri tiedekuntia samalla kampuksella
      - todella Helppo päästä vaihtoon
      - helppo päästä opiskelemaan taloushallintoa ja rahoitusta
      - meininki löysää: kursseista helppo päästä läpi, luentoja n. 1/pvä tai vähemmän
      - Kaukana, junalla n. 4,5h helsinkiin
      - pelkkää ryyppäämistä koko touhu

    • hejjjjjjjjjj

      Rehelline arvio
      1. Hanken
      2. övriga

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe