minusta tulee lääkäri!

newergiveupdreams99

oon 14-v ja aion opiskella lääkäriksi :) koska mun äiti on lääkäri ja mummikin aina sanoo et mussa olis ainesta lääkäriksi :D oon jo lukenu galenosta ja frendien kanssa leikin aina semmosii lääkäri leikkejä :DD mul on myös oma steboskooppi :D mut kysyisin et millasii kundei lääkiksessä on? ei kai mitöän hikkejä tms? :D onko hyvii bileitä? :) mitä kandee ottaa valinnaiseks ylä-asteella jos aikoo lääkikseen? :)

14

1035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitun hymiöt

      14-vuotiaana et ole ymmärtänyt Galenoksesta hölkäsen pöläystä, eikä siitä ole pääsykokeita ajatellen niinkään hyötyä.

      Lääkiksessä on lukioiden eliitti luonnontieteiden saralla (ellei sitten ole DI:ksi aikova). Voit nyt ihan itse miettiä onko lääkiksessä "hikkejä", kun siellä opiskelevat ovat lukeneet 6-10h päiviä 5-7 kertaa viikossa muutaman kuukauden ajan päästäkseen sisään. Ja kun vähän tuosta kasvat, alat arvostamaan tietoa ja ihmisiä joilla sitä on. Kuulin sanan "hikke" juuri viimeksi yläasteella.

      Et edes tiedä mitä oikeat bileet ovat, mutta opiskelijaelämä on opiskelijäelämää. Onhan siinä omat hyvät puolensa.

      Yläasteen valinnaisilla ei ole kyllä mitään väliä, mene lukiossa luonnontiedelinjalle, niin saat ainakin hyvän kurssitarjottimen, mistä valita tarpeeksi luonnontieteitä.

      Sen voin vielä kertoa, että lääkiksen "kundit" odottaa jotain älyä myös tuolta kauniimmalta sukupuolelta. Syy miksi lääkäri-lääkäri pariskuntia on niin paljon on juuri se, sekä naislääkäri-duunarimies ei vain ole oikein toimiva (yleensä), kun huonosti koulutettu mies ei halua älykästä naista, eikä kyllä toisinkaan päin.

      • Kundikandikingi

        Älähän nyt vielä sitä pudota. Anna sen eka kiivetä kunnolla ennen katajikkoo.


    • Oivoih

      Ei vuonna 2013 langeta näin selviin rölleihin :

    • oikeasti lääkikseen

      Valitettavasti olet myöhässä unelmiesi kanssa. Galenoksen omaksuminen vaatii vuosien työn, eikä onnistu enää ylä-asteen aikana. Itse olen 17v ja olen opiskellut Galenosta jo 10-vuotiaasta asti Westendin Norssi-SYK:n galenospainotteisella linjalla. Moni aloittaa vieläkin aikaisemmin. Jopa galenospäiväkoteja on. Pitkällisen opiskelun takia osaan lausua Galenosta ulkomuistista jopa takaperin, myös ne saatanalliset viestit.

      Seuraavina kahtena vuonna aion käydä pääsykokeessa vain palauttamassa tyhjän paperin, jotta totun siihen koetilanteeseen, mutta sen jälkeen haen oikeasti. Tällä hetkellä käyn Valmennuskeskuksen kolmivuotista Pitkäkurssia, jonka pääsykokeet läpäisin ruotsinkielisen sukunimeni ansiosta. Kurssilla opetetaan myös purjehdusta, mikä tuleekin tarpeeseen, koska perheellämme on kolme purjevenettä. Voisi olla neljäkin, mutta se valmennuskurssi piti maksaa.

      • 12+10

        Repesin xD


      • somelainen123

        Hah hah hauska vitsi. Huva suomalainen.


    • eläinlääkikseen

      Mäkin oon 14 ja halunnut jo kymmenisen vuotta lääkäriks, mutta en ihmislääkäriks vaan eläinlääkäriks :) ylä-asteella ei valinnaiset viel vaikuta mihinkään lääkiksen kannalt, koska valinnaiset on suurimmaks osin taitoaineita ;) mut toki kielistä tulee aina plussaa, ite otin pitkiks valinnaisiks ranskan ja tekstiilityön, lyhyiks musiikki ja liikka.

      • eläinlääkikseen

        Ja sit kemia, fysiikka ja bilsa ois hyvä olla hyvällä mallilla ;) ei matikastakaa haittaa oo.


    • ankkupankku

      ite aion kans hakee ens vuonna eläinlääkäriks :)

    • Mää mää

      Määkin mää mää, möö!

    • aloittajalle

      Suuret onnittelut älynlahjoistasi.

    • älykääpiö

      kannatta olla köksän, maantieteen, hissan ja liikunnan tunneilla mukana niin pääset lääkikseen varmasti. :)

      Unohda latina, englanti, mikrobiologia, biologia ja fyssa! :)

      • xzxcv

        Latinaa ei tarvi lukiossa opiskella vaan mielellään pitkä matematiikka, fy-ke-bi. Ne kun on 9-10 luokkaa niin ei hätää.


    • xzxcv

      Miten sulla koulu sujuu??? Entä matematiikka??? On niitä vanhempia lekureita ja jälkikasvu välttämättä ei pääse lääkikseen vaikka paljon pääseekin lekurien vanhempien lapsia. Vähän sama kun oikkis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe