Päänsärky valkosipulista?

17999

Mietiskelin tässä vain, että tuleeko muille pää kipeäksi valkosipulista? Hedari ei ole semmoinen tavallinen, vaan jotenkin tunkkainen tunne koko päässä. Tunne tulee ainoastaan valkosipulista.

8

8305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BLOOD IS LIFE

      Mulle siitä tulee kurkkukipu

    • sipulinen

      Ei särje päätä, mutta tulee uni jos syön raakaa valkosipulia. Päiväunille sitten vaan, Jos on jo flunssa, se on hyväksikin.

    • simppelisiblis

      Tuleeko hedari kaikista valkosipuleista - oletko kokeillut erilaisia eli esim. ykskyntistä, suomalaista luomua jne.. eri tavoin valmistettuna - raastettuna, puristettuna, raakana, uunissa paahdettuina jne..

      Jos pidät valkosipulin mausta niin kokeile valmistaa se eri tavoin käyttäen eri tuottajien tuotteita ja löydä se itsellesi sopiva. Kuten kaikkien kasvien kanssa niin lajikkeella, lannoituksella, kasvuolosuhteilla ja varastoinnilla on merkitystä niin maun, rakenteen kuin sipulin sisältämien ainesosien suhteen -löydä siis se itsellesi sopiva.

      Jos taas et alunperinkään pidä valkosipulin mausta tai saat oireita sitä syötyäsi niin heivaa se yrtti pois ruoastasi. Ihmiset reagovat eri ruoka-aineksiin eri tavoin - esim. makean paprikan sisäpinnan verkkokalvo voi aiheuttaa joillekin ihmisille vatsavaivoja kuten närästystä, ilmavaivoja, ripulointia jne..

      Itse en yleensä kärsi edes voimakkaan sipulin leikkaamisesta mitenkään, mutta inhokki löytyy myös minulta ja se on fenkoli - trendikasvis, jota käytetään kaikessa ruoassa nykyään. Olen kokeillut sitä eri tavoin valmistettuna, mutta se ei vain toimi minun makuuni - ainoastaan kämppä haisi anikselta kauan ja siitä en pitänyt.

      Silti jokin sai myös minun elimistöni hälytystilaan aikoinaan eli heitin naga-chilin hienonnettuna kuumaan öljyyn liesituulettimen ollen pois päältä ja sain vasten kasvoja sellaisen kaasuhyökkäyksen, että olin vartin pois toiminnasta - kakoilin, yskin, silmät vuosivat vettä, mutta toivuttuani ja ruoan tehtyäni maku oli hyvä.

      Erilaiset kasvikset ja yrtit aiheuttavat ihmisille erilaisia oireita, joten vain kokeilemalla löytää omat rajansa ja mikä ei sovi niin heivaa sen pois vaikka resepti muka sitä vaatisi.

      Yksi päänsärkyä aiheuttava mauste on muskottipähkinä, joka on käytännössä myrkkyä, mutta näin jouluaikaan vaikeasti vältettävä.

      Yksi suosikki resepteistäni on simppeli sipuli/valkosipuli- pasta eli pastan kiehuessa pannuun runsaasti öljyä, hienonnetut sipulit ja valkosipulit öljyyn kuullottumaan, vähän suola ja peppaa päälle, pastan kypsyttyä valuta pasta, kaada pannulta sipulit ja öljy pastan sekaan, sekoita ja tarjoile tomaatti/sipuli-salaatin oheen vähän parmesania tai mustaleimaista ripotellen raasteena pastan pinnalle. Hyvin simppeli, mutta myös hyvin maikas.

    • kuolavaluu

      Minulla herkku sipuirenkaat ja valkosipulia pannulla oliiviöljyssä hauduttaen. Maustan pippuria suola ja loraus hunajaa, ruisleipää siivu laapin sillä pannun laitan lautaselle ja kaadan sipuli mössön siivuille, kaavin myös rasvan syön veitsellä ja haarukalla. Tämä oli herkkuni 1960-luvulla, muistolle joskus teen yhä.

    • Tehera

      Minulle tulee päänsärky valkosipulista. Melkein kaikki einekset sisältävät valkosipulia, sen vuoksi valmistan kaikki ruoat itse. Leikkeleet pitää tarkistaa mitä mausteita niissä on jopa suolakurkut on maustettu valkosipulilla. Toivoisin että pakkauksissa oli selvä merkintä ,että sisältää valkosipulia.

    • kaspaskis

      Mällissäsi on valkosipulin maku kuulin naapurin rouvan sanovan miehelleen. Kuulin myös että mustamakkara aiheuttaa kateutta. Onko heidän puheissa perää?

    • Anonyymi

      älkää syökö valkosipulia.. jos on pakko ni harvoin.. noi kiinalaiset valkosipulit on myrkytettyjä ja valkosipuli on muutenki myrkyllinen ihmiselle. !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe