Montako eri velkaa ulosotossa?

tyhmä

Miten olette selvinneet,jos uo:ssa on useita eri velkojia? Montako eri velkaa ja mikä on kokonaissumma? Itsellä kohta varmaan noin 50 000 € ulosotossa ja velkojia yli 20. Miten tästä selviää ? Uo vie palkasta noin 800 €/kk ja lomarahoista enemmän. Yritän maksaa joka kuukausi jotain ylimääräistä.

18

1600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_vippaaja

      Saattaa olla loppupeleissä kokonaisvelka jopa 70.000 €... maksamalla selviää tosin vie todella kauan. Onko omaisuutta jonka voisit myydä? Velkajärjestelyäkin voisit harkita, sen verran iso summa kuitenkin...

    • aloittaja5

      Ei myytävää. Tuossa 50 000 €:ssa mukana jo oikeudenkäynti ym. kulut,mutta korkoahan ne koko ajan kasvaa. Joa pääsisi alle 34 000 €,niin Takuusäätiötä ajattelin. Mutta oisko edes realistisia mahdollusuuksia selvitä,jos saisi ka 1000 €/kk maksettua ulosottoon? Miten muilla?

      • Velkavanki

        Minulla jotain 60 000 € ulosotossaja alta parikymmentä velkojaa. Maksan n. 1000 €/kk, mutta velka ei juuri lyhene, koska olen maksanut velkojani vasta parisen vuotta uo:oon ja ne taulukkomaksut ja sekä oikeudenkäyntikulut joka ikisestä velasta ovat ensin olleet maksettavina. Elän kuitenkin toivossa, että jospa se velkasaldo vain jossakin vaiheessa alkaisi kääntyä laskusuuntaan. Harmittaahan se ihan hirveästi, että tuntuu siltä, kuin maksaisi tyhjään näin alussa...en aio kuitenkaan hakea velkajärjestelyyn, jos ei ole pakko, sillä uo:ssa jää kuitenkin vähän enemmän rahaa elämiseen. Tietysti olisi hyvä maksaa mahdollisimman paljon ja yritänkin vähän ylimääräistä maksaa, mutta koska tämä show tulee kestämään kauan, en halua pilata koko elämääni kituuttamiseen. Ihan tarpeeksi tässäkin 1/3:kin on. Jos tulee jotain odottamatonta, niin on ihmeissään.


      • jjjjjhhhhtttt
        Velkavanki kirjoitti:

        Minulla jotain 60 000 € ulosotossaja alta parikymmentä velkojaa. Maksan n. 1000 €/kk, mutta velka ei juuri lyhene, koska olen maksanut velkojani vasta parisen vuotta uo:oon ja ne taulukkomaksut ja sekä oikeudenkäyntikulut joka ikisestä velasta ovat ensin olleet maksettavina. Elän kuitenkin toivossa, että jospa se velkasaldo vain jossakin vaiheessa alkaisi kääntyä laskusuuntaan. Harmittaahan se ihan hirveästi, että tuntuu siltä, kuin maksaisi tyhjään näin alussa...en aio kuitenkaan hakea velkajärjestelyyn, jos ei ole pakko, sillä uo:ssa jää kuitenkin vähän enemmän rahaa elämiseen. Tietysti olisi hyvä maksaa mahdollisimman paljon ja yritänkin vähän ylimääräistä maksaa, mutta koska tämä show tulee kestämään kauan, en halua pilata koko elämääni kituuttamiseen. Ihan tarpeeksi tässäkin 1/3:kin on. Jos tulee jotain odottamatonta, niin on ihmeissään.

        Mulla ainakin maksaa ensin korot sitten pääomaa vikana oikeuskulut


      • Ahdistunut25
        Velkavanki kirjoitti:

        Minulla jotain 60 000 € ulosotossaja alta parikymmentä velkojaa. Maksan n. 1000 €/kk, mutta velka ei juuri lyhene, koska olen maksanut velkojani vasta parisen vuotta uo:oon ja ne taulukkomaksut ja sekä oikeudenkäyntikulut joka ikisestä velasta ovat ensin olleet maksettavina. Elän kuitenkin toivossa, että jospa se velkasaldo vain jossakin vaiheessa alkaisi kääntyä laskusuuntaan. Harmittaahan se ihan hirveästi, että tuntuu siltä, kuin maksaisi tyhjään näin alussa...en aio kuitenkaan hakea velkajärjestelyyn, jos ei ole pakko, sillä uo:ssa jää kuitenkin vähän enemmän rahaa elämiseen. Tietysti olisi hyvä maksaa mahdollisimman paljon ja yritänkin vähän ylimääräistä maksaa, mutta koska tämä show tulee kestämään kauan, en halua pilata koko elämääni kituuttamiseen. Ihan tarpeeksi tässäkin 1/3:kin on. Jos tulee jotain odottamatonta, niin on ihmeissään.

        Itselläni on myös menossa suuri summa ulosottoom ja ahdistaa että miten tulen pärjäämään. Minulla on vakityö ja lapsi ja mies joka käy normi töissä ja hänellä on puhtaat luottotiedot. Mielenkiinnosta kysyisin mitä sinulle kuuluu nyt? Haluisin vaan tähän tilanteeseen jotain valoa tunnelin päähän kun nyt on iskenyt kova epätoivo ja ahdistus. Voiko tästä koskaan selvitä?


    • jiiihhhhttttt

      Noin 5,5 v menee itellä samanlainen summa kohta maksettu. Muutaman kympin vähemmän kk maksanut

      • aloittaja5

        Oliko montakin velkojaa?


      • jjjhhhhtttt
        aloittaja5 kirjoitti:

        Oliko montakin velkojaa?

        en muista enään mutta varmaan 15-20.
        Siinä oli useampi pienempi ja sitten 6-7 isompaa.
        vuoden maksamisen jälkeen on ollui yli 10.
        Ihan kaikkea en oo säilyttänyt .
        Kuitit on kyllä jokanen tallessa.
        Isoin oli yli 10000. varmaan 4 maksimiin vedettyä luottokorttia ym...


    • Oikea suunta

      Minulla alkoi ulosotto 02/2010, jolloin eri velkojia oli 22 kpl ja kokonaispotti tuolloin 83.000 €. Tänä päivänä velkasumma on 61.400 € ja eri velkojia 16 kpl. Maksan ulosottoon kuukausittain 1.050-1.150 €. Korkoihin menee tätä nykyä 490 €/kk ja loput tietty lyhentää velkaa. Taulukkomaksujen poistuminen syksyllä 2011 auttoi kyllä mukavasti.

    • MAP

      Velkajärjestelyä kannattaa hakea mikäli mahdollista.Soita paikkakuntasi velkaneuvontaan.

      • jjjhhhhttt

        Omistusasuntoa ei voi pitää silloin. Kohdallani uo oli ainoa järkevä vaihtoehto.


    • 2+2

      Hyvinhän tässä on selvitty. Erillisiä velkoja ollut jotain 100-200 ja saldo jäi seitsemännuneroiseksi vielä euroon siirryttäessäkin. Nyt on aika tehnyt tehtävänsä eli vouti palautti parisataa ja perui maksukiellon työnantajalle

      • Mutto tiedossa.

        8000 euroa on rästissä.Velkojia 27.Pienimmät muutaman kympin, isoin vajaat 2000.
        200 euroa kuussa lyhennän,kun olen työtön ja sitten kohta eläkkeellä.Silloin lyhennys samaa luokkaa.
        Käsittääkseni vuonna 2018 on kaikki maksettu ja sitten joutaakin jo hautaan.
        Kun siirryn eläkkeelle on osoitteni Eestissä.Siellä elää mukavammin.


    • LuE TÄMÄ

      Tottakai selviät!
      Tässä ohje kokemuksella dear friend.
      ET ole sidottu ulosottoon muuta kuin kk erän mukaan.
      Kirjoita akordi sanalla per perintätoimisto, tai siis sellaiselle perijälle jonka summa on selainen jonka voit viimeistään kk sisään maksaa ja odota mitä vastaavat.
      Kertasuoritus niin saat alennusta paljon. Eli esim 1400e perintätoimistolla joka on, tai ei ole, asialla ei ole väliä, siirtänyt sen ulosottoon.!!! ehdottavat esim 1000e kertamaksua akorilla. Eli suoeksi alentavat kun maksaa kerralla, tarkoitaa kuukauden sisään. Eli säästä oma rahaa, yhteen pienimpään uo:n maksuun ja maksa uoN listalta yksi kerraalla. Vaikka samalla maksat kk erää ulosottoon.
      Tiedätkö että mikä on korkosi per lasku uo? voi olla 7- jotain...mulla ol 30 % yhdessä ja tein heille velanjärjestely ehdotuksen ja maksoin sen itse pois kun olin säästänyt siihen. ihan joka velkoja ei anna akordialennusta, mutta 95 % suostuu, eli säästä ison rahan. Ihme että kukaan virallinen taho ei opeta! Mulle velkaneuvoja sanoi että on YLEiSTÄ toimia näin, vain ulosottomies ei saa ihan niin paljoa palkkaa, mutta velan omistaa perintätoimito ja he saavat poistaa velat ulosotosta juuri milloin haluavat. Eli maksun jälkeen yleensä, ja siihen siis kertasuoritus alennus eli akordi.

      • ei tietoa

        Neuvotelkaa ihmeessä ne pienet sieltä pois sen velkojan kanssa.
        Turhaan ne siellä uo listassa on. Uo mies ei voi sitä ehdottaa, mutta mitään
        laitonta ei ole jos maksan itse sovitusti jollekin velkojalle ja tosiaan
        aina akordi kun maksaa yhdelle perintätoimistolle.
        Tää järjestelmä on mule nyt auennut ja se on käsittämätöntä että ihmisiä ei opeteta siihen että he SAAVAT neuvotella edelleen, eikä vain maksaa uo:n.
        Toki sinne pitää se kk erä maksaa mutta muuten kirjoitatte vain minkälaista akordia voitte
        ehdottaa kertasuorituksella, näin vaikka sinne aktv kapitaalin tai minne ikinä olettekin velkaa....ja he vastaavat yleensä aina alennussumman. Toki sen mukaan valitsette uo:n llistalta sen kohteen, jonka pysyttte maksaamaan. Ja jos ihme tapahtutt että juuri se ei suostu, varmasti seuraava jo suostuu. koska 90 % alentaa.


    • tyhmä

      Kiitos paljon. Itse asiassa yksi uo-firma tarjosi viimeviikolla tuollaista akordityyppistä ratkaisua, pitäisi vain nyt olla tuo 1000 € ylimääräistä ja sitä ei ole nyt, mutta periaatteessa sen saisi säästettyä noin kolmessa kk. Mutta tuo oli uusi tieto,että uo:ssa olevia voisi samalla tavalla lyhentää. Siellä nimittäin on kuutenkin alle 1000 € velkoja,joita ehkä saa kohtuullistettua. Eli kannattanee nyt etsiä ne, joita ei ole vielä yhtään lyhennetty ja tarjota sitä akordia perintäfirmalle. Saattaisi siis saada perintäfirman kuluja kohtuullistettua,mutta joutunee silti maksamaan käräjäoikeuden kulut? Uo korko on nyt 7,5-8% ymmärtääkseni ja nyt ensin maksetaan velkapääoma ja viimeksi uo-kulut. Mutta kiitos paljon kannustavista kirjoutuksista. Lähden selvittelemään noita asioita.

      • fknfnxnx

        Uo kulut menee joka maksusta. Oikeudenkäynti kulut vikana


    • Äläsiestressoo

      Mul on jotain yli 20 velkaa ulosotossa ja yhteissumma noin 48 000. Eka pikkulasku maksettukin. Yksi toisensa perään lyhenee laskut. On kyl
      paljon mukavampaa elämä kun perintätoimistoista ei tule laskuja eikä puheluita. Jos maksaisin perintätoimistoille, näkisin nälkää ja kuukausierät olis paljon suurempia. Ulosotto helpotti ja selkeytti taloudenpitoa huomattavasti. Voisin vaikka viidessä vuodessa maksaa 60 000e mutten jaksa kun ei mitään kiirettä olla velaton. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe