Nuoret iskelmää kuuntelevat

pipo

Kysymyksiä:

mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
Kuunteleeko kukaan kavereistasi?

Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?

Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?

Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?

Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?

39

2772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähtönen

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää? Aina olen tykännyt suomalaisesta musiikista, mutta ensimmäinen tanssilava-kokemus sai täydellisen kiinnostuksen:)

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi? joo. enemmistö

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      Nuoret artistit pääasiassa, mutta Katri Helenaa ja Paula Koivuniemeä samalla mitalla... Aika laajasti kaikkia.

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen? En ole kovin kaikkiruokainen:P Muukin kun iskelmä menee, mutta niukasti:)

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain? Käyn tansseissa ja kuuntelen kotona.

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta? En häpeä, enkä salaa.

    • tähän

      Missä menee nuorien raja? Mietin vaan, että vastaanko vai en =)

      • pipo

        "Missä menee nuorien raja? Mietin vaan, että vastaanko vai en =) "

        No vaikka 25!? :)


    • vastailija

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      *IHAN PIENESTÄ PITÄEN OLEN KUUNNELLUT

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      *PARI KUUNTELEE, SUURIN OSA EI

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      *KATRI HELENASTA EN ERITYISESTI PIDÄ, MUTTA TAPANI KANSA JA KARI TAPIO MENEE SAMANLAILLA KUN NÄMÄ NUORETKIN, EI ARTISTIN IKÄ MEINAA MITÄÄN.

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      *OMASTA LEVYHYLLYSTÄ LÖYTYY VAAN ISKELMÄÄ, MUTTA MUUTEN KUUNTELEN MELKEIN MITÄ VAAN. HEVI TMS. EI ISKE.

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain? TANSSEISSA KÄYN JA KOTONAKIN KUUNTELEN

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta? EN TODELLAKAAN HÄPEÄ. MIKSI HÄPEÄISIN?

    • Kikka

      Mä olen kans pienestä pitäen kuunnellut iskelmää.
      Kuuntelen kaikki HYVIÄ laulajia. Esim. Anna Eriksonia, Tapani Kansaa, Lea Lavenia, Kari Tapiota yms. Mulle ei artistin ikä merkkaa mitään, vaan se ,että miten hän laulaa ja esiintyy ja millaisia biisejä sillä on.
      Mun mielestä nämä pitkänlinjan artistit ovat paljon parempi ,kuin nuoremmat. Niissä on särmää ja sellasta hohtoa. Monet nuoremmat artisti ovat sellasta yhtä pullamössöä, persoonattomia.

      Mä kuuntelen kaikenlaista muuta musiikki, mutta en jazzia enkä raskasta heviä.

      Käyn tansseissa, enkä todellakaan häpeä sitä ,että pidän iskelmämusiikista.

    • 17-v. poju

          Kysymyksiä:

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      Kuunteleeko kukaan kavereistasi? Paula Koivuniemi ja hänen musiikkinsa

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit? En kuuntele yleensä nuoria. Suosikkeja: Paula Koivuniemi, Katri Helena ja Berit.

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen? Melkein kaikkiruokainen (ei heviä, ei jazzia, ei rappia)

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain? Käyn katsomassa tansseissa artisteja ja kuuntelen myös kotona.

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta? En sanoisi iskelmää humpaksi. En häpeä ollenkaan, enkä nykyisin salaa musiikkimakuani.

      Vielä kommentti: Suurin osa nuorista kulkee listahittien perässä. Kaveritkin määräävät paljolti musiikkimausta. Jos jokin juttu tuntuu omalta - ei kannata välittää muiden mielipiteistä. Ei iskelmän kuuntelu tee yhtään huonommaksi ihmiseksi/kaveriksi. Älä häpeä itseäsi!

      • 17-v. poju

        Jäi vielä yksi kohta ilman vastausta: Kuunteleeko kukaan kavereistasi? Eivät kuuntele tai jos joku kuuntelee niin yrittää pitää sen salassa. Joistakin huomaa selvästi, etteivät tunne nykymusiikkia ja se on merkki, että saattaisi tykätä vanhemmasta musiikista. Häpeän pelko vaivaa useata.


    • Ninja

      Mikä on iskelmämusiikkia.

      Kyselet, että - häpeätkö humpan kuuntelua?

      No, ei humppa sinällään ole iskelmää.
      Samoin kuin ei ole myöskään valssi, tango, foxtrot ja jne.
      Yleisesti sotketaan tanssi- ja iskelmämusiikki.

      Ajatellaanpa vaikka Straussin Tonava kaunoinen-valssia. Se on täysin tanssittavaa musaa, mutta se ei varmaankaan ole iskelmä?

      Sana iskelmä tulee aikoinaan käytetystä ilmaisusta "iskusävel", jolla tarkoitettiin juuri sillä hetkellä suosiossa olleita kipaleita.

      Sanoisin, että kaikki tämänpäivän kotimainen listamusiikki on iskelmää. - Tai sitten ei?

      Sitten puhutaan vanhoista iskelmistä ja vanhasta tanssimusiikista.
      Nuo käsitteet lyödään myös aina samaan nippuun, vaikka ne ovat kaksi aivan eri asiaa.
      Toki vanhassa tanssimusiikissa on aikansa iskelmiä.
      Samoin kun vanhatiskelmät ovat täysin ns. tanssimusiikkia.

      Kuten huomataan tässä ollaan pian ihan pihalla näiden määritelmien ja käsitteiden kanssa.

      Iskelmän määrittäminen ei ole helppoa.

    • jeps!

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      -Pienestä pitäen olen kuunnellut

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      -Kuuntelee

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      -Kaikki käy

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      -Aika kaikkiruokainen

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      -Käyn tansseissa
      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      -En

    • abityttö

      *mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      - hmm... en oikein osaa sanoo.. (aika loistava vastat sit tähän koko kyselyyn..) mut oon aina tykänny jollakin tavalla iskelmästä! koko suku tanssii ja muutenki siit asti ku oon ollu pieni ni aina soinu jonkinlainen iskelmä kotona..

      * Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      - Ilman mua ei varmaan kuuntelis yhtään.. tai ehkä vähän.. mut oikeastaan vaan yks kaveri vähän enemmän innostunu nyt..

      * Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja?
      - sekä että.. oikeastaan nuoren polven artisteja enimmäkseen, mut hauskoina kartsabiiseinä ja humppabiiseinä menee esim. matti&teppo ja frederik

      * Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      - aika kaikkiruokainen.. paitsi et sellaset kamalat jumputusmusas mis ei oo ees sanoja yms. trancet ei mee, niinku ei soulit, bluesit tms.
      eikä oikein klassinenkaan.. eniten kuuntelen suomirokkia, suomipoppia,iskelmää ja vähän raskaampaa rokkiakin ("pehmoheviä")

      * Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      - nyt on tullu pari kertaa oikein kavereitten kans lähdettyä tansseihin, mut pienempänä juts sukujuhlissa ja vanhempien kanssa on tullu käytyä, mut aika sooloilua se tanssiminen on ollu sillon..

      *Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      - joskus oli vaihe ku ite pidin tansseja tyhmänä, mut en mä sitä mitenkä häpeä! kaikki tietää jos ollaan menossa tansseihin tai jos laulan jotain biisiä! :D oon jopa pitäny monia puolustuspuheita tutuille ennakkoluulosille tästä.. :)

      siinä mun vastaukset, oleppas hyvä :D

    • tytteli19

      Kysymyksiä:

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      Kuunteleeko kukaan kavereistasi? koska jouduin aina kaikissa sukujuhlissa pienempänä kuuntelemaan sitä niin paljon,niin aloin itsekin pitää iskelmästä:) Kavereista ei kukaan juuri kuuntele.

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit? nuoremmista pidän enemmän mutta pidän hyvin paljon myös Tapsa Rautavaarasta,Olavi virrasta ja Agentsista mm.

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen? olen kaikkiruokainen,melkein kaikki sellainen menee joka kuulostaa musiikilta,ei siis räp eikä myöskään mikään örinä.

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain? kotona ja kesällä tulee paljon ulkona kuunneltua isommalla porukalla,siinä on aina kyllä vaan se alkoholikin mukana..:)

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta? en häpeä yhtään,kuuntelen just sitä mitä haluan ja muilla ei pitäisi olla siinä valittamista,iskelmä on hyvää musiikkia siinä missä esim.Eppu Normaalikin...:)

    • Aino

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      ---Parhaat kaverini kuuntelee.. Innoittajana toimi A. Aallon Rytmiorkesteri!

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      ----Jotkut vanhemmatkin menee kyllä.

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      ---en nyt ihan kaikkiruokainen, rap, tekno ja hevi ei oikein iske.. mutta pop/rock kyllä

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      ---KÄYN!
      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      ---En häpeä.. Joskus siitä kuulee joiltain jotain piikkiä, mutta koulunikin on niin pieni, että kaikki tietää sen jo.

    • anki04

      Minä ainakin olen kuunellut jo n.20v iskelmä musiikkia vaikka en ole itsekkään kovin vanha s.1974) mullla kolahti kun kuulin radiosta lea Lavenin shampanjaa kappaleen ja nykyään kerään Lavenin vanhoja levyjä (puuttuu 3 lp-levyä)ja nykyään kuuntelen todella paljon anne Mattilaa siskot, Eija kantolaa,yölintua olen kova kuuntelemaan monia iskelmä artisteja en tähän kaikkia rupea luettelemaan.käyn aika usein myös tansseissa.En kestä kuunella mitään heviä, hip hoppia ym. Koska kotona asuessani veljeni kuunteli heviä todella paljon .

    • 181

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      Minut sai kuuntelemaan perhe taustat. Siis meillä on aina kuunneltu iskelmää ja se tarttui. Soitan myös itse iskelmää nykyisin. Kohta 9 vuotta.
      Tyttökaveri kuuntelee.



      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      Kaikki käy. Reijo Taipale on yks suuri suosikki. Ja tietysti Yölintu jne.



      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      Kaikki käy paitsi Rap ja rankka Hevi. Ei ole mun juttuja ne.


      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain? Käyn joka kesä. Koti kylän lavalla melkein kaikissa tansseissa. Kuuntelen kotona myös ahkerasti.

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta? En salaa. Mitä hävettävää siinä on. Uskalla olla erilainen.

    • Rock-baby

      Noo...sitä on ruvennu vaan kuuntelemaan...
      Jotkut kaveritkin kuuntelloo..=)

      Kuuntelen sekä että...esim. Yölintuu, Agentsia ;) Katri helena on perseestä,ja Berit:ii en oo kuunnelu...

      Kuuntelen vähemmän tätä iskelmää, mut sit kuuntelen rock'n rollii, ja raskaampaa...

      Kyllä pienet twistit ain sivus :) livenä kaikki kuulostaa kyl yleensä paremmalta!

      EEn minä mitn humppaa kuuntele,ne jotka kuuntelee......no makusa kullaki.

      OOKkkke moiiii!!

    • Mujeril

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      -se on paljon syvällisempää kuin pop

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      -ei todellakaan

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      -Jari Sillanpää on ykkönen,mutta kyllä nuoretkin menevät esim. Tommi Soidinmäki..

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      -kaikki menee,mut jos lähes aina on radiossani Iskelmä

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      -Käyn väh. kerran viikossa lavalla ja myös tanssikurssilla

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      -en,ovat tottuneet erikoisuuteeni

      • hmmm...

        "en,ovat tottuneet erikoisuuteeni"

        onhan se harvinaista että nuoret kuuntelevat iskelmää, mutta en ymmärrä mikä siinä nyt on niin erikoista.
        joku ei ymmärrä miten mä kuuntelen iskelmää, mutta en mäkään ymmärrä miten jotkut voi kuunnella heviä tms. :)
        iskelmä on yksi musiikkilaji, ei sen erikoisempi kuin muutkaan.

        ja kysyjälle tiedoksi, iskelmä ei todellakaan ole pelkkää humppaa! :)


    • Anneli

      -Penskana oon kotona kuullu iskelmää, niin kai se on jotenki vaikuttanu, että nykyään kuuntelen.
      Kukaan kavereistani ei varmaan kuuntele yhtä pajon kuin itse kuuntelen, mut kai ne vähän..
      -Mulle kelpaa melkeen kaikki, mut kyllä se menee niin, että enemmälti kuuntelen niitä ns. nuoria.
      -Kuuntelen kaikenlaista musiikkia.
      -Käyn ehkä pari kertaa vuodessa tansseissa riippuen esiintyjästä.Mut enemmän kuuntelen kotona.
      -En häpeä, mutta en kyllä kailotakkaan koko maailmalle sitä, että kuuntelen,koska jotkut ei ymmärrrä sitä, että vapaaehtoisesti menee Jari Sillanpään konserttiin.

    • väsyttää...

      Periaatteessa mun pitäisi olla tyytyväinen,kun löytyy nuoria jotka kuuntelevat iskelmää (saan soittamisesta leipäni),mutta rehellisesti sanottuna en itse diggaa pätkääkään tästä tyylilajista.Musiikilla elääkseen joutuu vaan soittamaan suurimmaksi osaksi huttua näiden "tähtien" taustalla.Rytmiikka/harmoniat todella köyhää.Sen vielä ymmärrän jollain tavalla,että tanssijoiden tarkoitusperiin tää skeida soveltuu,mutta miksi ihmeessä joku kuuntelee himassa tätä tuubaa.Nykymusiikki on tosin pop/rock-akselillakin mennyt aika huonoon jamaan,mutta...

    • Marru82

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      Mut sai itte asias iskelmiä kuuntelemaan oma isosisko, olin silloin 17 vuotias ja sisko 3 vuotta vanhempi, eli 20. Nykyään hän kuuntelee taas nuorten musiikkia ja mä edelleen iskelmiä.

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      Kyllä...1 kirjekaveri, 1 kaveri siltä ajalta ku aloin kuunnella ekoja kertoja iskelmiä, poikakaverin serkku kuuntelee myös iskelmiä, poikaystävä ei kuuntele. Ei muut oikeen, mutta hyväksyy mun musiikkimaun.

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      Mulle kelpaa mikä hyvä musiikki tahansa, esimerkiksi Matti ja Teppo, Matti Esko ja yleensäkki mitä iskelmäradiosta tulee.

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      No, viikolla mieluiten kuuntelen iskelmiä, mutta ku on viikonloppu ja kavereita tulee kylään niin ne ei halua kuunnella iskelmiä niin vaihdetaan kanavaa. Öisin kuuntelen viikonloppuisinki iskelmiä, sillä poikaystäväki nukahtaa paremmin ku tulee rauhallista musiikkia.

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      Käyn myös tansseissa...15 vuotiaasta asti vaikka olin silloin vannoutunu hevari. Meen muuten nyt täs lähiaikoina katsomaan T.T. Purontakaa!!!

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      En häpeä. Oon ylpee siitä ku saan olla vapaasti kuka haluan ja saan kuunnella mitä musaa ikinä haluan.

    • Masa

      Aloitin iskelmän kuuntelun 14 vuotiaana kun Leidit lavalla projeti oli meneillään keväällä 2000. Sitä ennnen en kuunnellut mitään koska poppi (siis tyyliin britney ym), ja kaikkinainen hevi tuntui jo silloin yhtä paskalle kun nyktäänkin..

    • Masa

      Lempi artisteihin kuulluu Matti Esko, Finlanders, Antti Huovila, Katri Helena, Lea Laven, Marion, Paula Koivuniemi, Janne Tulkki, Arto Sotavalta, Frederik, Kari Tapio, Tomi Markkola...

      • Masa

        Ihme soopaa toi Anne Mattila. Siis niin persoonaton ääni ja samoin biisit. Annelilla on parempia kipaleita, mutta en tosiaankaan pidä juuri heidän laulutyylistään. Vanhassa vara parempi. Parhaat tulkitsijat ovat Matti Esko ja Kari Tapio


    • ...vastaan sitten minäkin :D

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      -Tais tää taipumus tulla jo äidinmaidossa..
      Äiti lauloi aina "...lennä mun lempeni laulu..." :D ja faija oli käynyt nuorena poikana ihan pirusti tanssilavoilla ja tietenkin kertoili niitä juttuja ja soitti sitä musiikkia.

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      -Kyllähän joku aina kuuntelee, ainakin jotain, iskelmäkin on kuitenkin niin laaja käsite samoin kun kaverien ikähaarukka on 18v-50v..

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      - Uusimmat, joista tykkään on varmaan Jorma Kääriäinen, Sorsakoski, Badding (eli luonnollisesti toisin sanoen Agentsit solisteineen).
      Olavi Virta, Tapio Heinonen ym ym. on myös loistavia. En niinkään kuuntele tiettyjä artisteja, vaan tykkään kaiken maailman kokoelmista, joihin joku on ystävällisesti jo kerännyt mulle "helmet" valmiiksi..

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      -oon aika kaikkiruokainen.. Tykkään ehkä ihan pikkasen enemmän tyylisuunnasta mitä Vicky Rosti, Muska, Pepe Wilberg, Sakari Kuosmanen ym. edustaa.
      Kuuntelen kuitenkin myös melkein joka sortin rockia rockabillystä kasariheviin (en psychobillyä kylläkään), lisäksi blues (siis "uusi" sellainen, Hooker, S.R. Vaughan, Howlin´wolf, Etta James...), toisin sanoen kaikki muu paitsi kaiken maailman teknot ja räpit uppoo.

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      - En käy tansseissa, joskus, jos sattuu olemaan vanhan ajan latotanssit, niin menen. Johtunee jo pelkästään tanssitaidottomuudesta.

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      En häpeä nyt enkä ole ikinä hävennyt, eikä ole ollut tarvettakaan, olen muutenkin kuunnellut niin paljon esim. 50-luvun musaa ettei iskelmä ole varmaan mikään yllätys kenellekään sinänsä ollutkaan.
      Vaikka oli se hauskaa joskus seurata vieraiden ilmeitä esim. teininä, kun oli irokeesi päässä, niitit rotsissa ja lempiartistiksi ilmoitti Baddingin tai Olavi Virran :D

      • mukava ketju

        mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
        finnhitsejä kuunneltiin kotona, mutta varsinaisesti taisi alkaa 92 Katri Helenan Anna mulle tähtitaivas-levystä.
        Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
        Nimenomaan noita "vanhan ajan" artisteja kuuntelen, noita nykybändejä tunnen huonosti.
        Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
        Kaikkiruokainen poissulkien heavy. En pidä heviä musiikkina.
        Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
        En ole käynyt kertaakaan tansseissa. Kotona kuuntelen.
        Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
        Tottapuhuen aika hyvin pidän salassa :) eli en yleensä kerro. Katri Helena-fanitukselleni on naureskeltu... :DDD


      • Minä 16 v.
        mukava ketju kirjoitti:

        mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
        finnhitsejä kuunneltiin kotona, mutta varsinaisesti taisi alkaa 92 Katri Helenan Anna mulle tähtitaivas-levystä.
        Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
        Nimenomaan noita "vanhan ajan" artisteja kuuntelen, noita nykybändejä tunnen huonosti.
        Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
        Kaikkiruokainen poissulkien heavy. En pidä heviä musiikkina.
        Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
        En ole käynyt kertaakaan tansseissa. Kotona kuuntelen.
        Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
        Tottapuhuen aika hyvin pidän salassa :) eli en yleensä kerro. Katri Helena-fanitukselleni on naureskeltu... :DDD

        Mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
        Aina radiosta kotona soinut iskelmä

        Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu/J. Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
        Itse asiassa kuuntelen autossa radiosta kaikenlaista, mutta kotona soivat vain Neljänsuoran levyt eli Neljänsuora on se ykkösbändi.

        Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
        Ainoastaan iskelmää, poikkeuksena Milan Stankovic

        Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
        Käyn Neljänsuoran keikoilla aina kun on vain mahdollista matkan ja ikäni puolesta.

        Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
        Kerron kyllä, että kuuntelen Neljänsuoraa. En todellakaan häpeile omaa makuani :D


    • Mimmido

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      - iskelmä vaan on parasta.

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      - yksi kaverini kuuntelee, muut ei.

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      - pääasiassa kuuntelen finlandersia, mattia&teppoa, souvareita, jari sillanpäätä ja kaikkee tollasta.

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      - pääasiassa vaan iskelmää, mutta kyllä jotkut muut biisit menee.

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      - kotona kuuntelen, kerran oon käynyt tansseissa.

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      - häpeän :D no, muutama kaverini tietää että kuuntelen humppaa ja iskelmää mutta muilta yritän kyllä sen parhaani mukaan salata.

    • mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      --> en oikeen tiedä, varmaan kun kotona kuunneltiin iskelmäradiota niin siitä sitten tykästyin.

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      --> yksi kaveri joo, muut ei niinkään. suurin osa "vihaa" humppaa.

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      --> kuuntelen oikeestaan vähän kaikkea.

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      --> kuuntelen vaan iskelmää. joskus saatan kuunnella jotain muutaki mutta kyllä se iskelmä on sitä parasta musiikkia.

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      --> käyn "tansseissa", siis käyn katsomassa finlandersia aina kun pääsen, mutta en osaa tanssia :D meen vaan fiilistelemään sinne. mutta muuten en tansseissa käy koska en osaa tanssia...

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      - suoraansanottuna häpeän :D 2 kaveria tietää että kuuntelen humppaa, mutta yleensä en siitä kovin paljon huutele ympäriinsä :D

    • PopPop

      Nyt on menossa sellainen musiikkisuuntaus, että nuorisomusiikistakin osa on selvää iskelmää. Ehkä kuitenkin vähän erilaista, kun mitä oli vuosia sitten esimrkiksi "Nylon Beatin" , "Taikapeilin" jne. aikoihin. Kun nuorisomusiikissa on jo runsaasti iskelmää, niin silloin luonnollisesti "iskelmätyyli" tulee tutuksi ja myös aikuismaisempi iskelmätyyli alkaa ainakin jonkin verran kiinnostaa. Kelpaahan myös aikuisille nuorisoiskelmä esimerkiksi tanssimusiikiksi ja vastaavasti nuorisoiskelmäbändit tekee omia sovituksiaan aikuis-iskelmistä. Ja onhan melodinen POP sama asia kuin "nuorisoiskelmä".

      Bailataanhan kaikissa ikäluokissa myös rockbillyn tanhtiin, vaikka se oli muutaman vuosikymmenen suppean harrastajaryhmän ja myös lavatanssijoiden musiikkia.

    • aijg

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      - pienestä asti kuullu, ku vanhemmat kuunnellu, ja siitä sitte jääny itelle

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      -ei

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      -kaikki käy, vanhemmat ne yleisesti parempia on

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      -kaikki käy, hevistä iskelmään:P

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      - kävisin varmaan tansseissa jos tarpeeks lähellä olis

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      - ei siinä mitää hävettävää oo, vaikka kattoo osa vähä omituisesti, mutta mitäpä sitä salaamaan :)

    • Musiikista

      Enemmän nuoret kuuntelevat iskelmämusiikkia. Se oma nuorisomusiikkikin on aika lähellä iskelmää.

      Humppaa ja muuta tanssimusiikkia nuoret kuuntelevat selvästi vähemmän. Monille tanssin harrastajille - ikäryhmästä riippumatta - tanssimusiikki on lähinnä harrastuksesta johtuen välttämätön paha, ja sitä kuunnellaan vain tanssitarkoituksessa. Jos tanssimusiikki olisi suositumpaa kuuntelumusiikkia, niin se soisi myös enemmän radiokanavilla.

    • <<<<<

      1.itse olen aina vaan tykännyt markku arosta.dannysta.kari tapiosta.Hurriganeseista
      2.sitä en tiedä
      3.en kuuntelen myös juhamattia.timo jämseniä ja mattia ja teppoa
      4.Hurriganes.Juhamatti.Chris rea,dire straits.tomas ledin
      5.Ihan kotona

    • Tyttö pian 13v

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      -Varmaan kun vanhemmat kuuntelivat ja käyttivät isosiskoa tansseissa
      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      - Kyllä pari
      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      - No yleensä kuuntelen Mm. Mäkeläistä, J.Tulkkia, Taikakuuta ja Anne Mattilaa mutta kyllä esim. Teuvo Oinastakin tullut kuultua
      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      -Noo en ihan kaikkiruokainen musiikin suhteen :)
      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      - Käyn tansseissa ja kuuntelen kotona
      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      - En häpeä ja en salaa kavereilta

    • iskelmätyttö

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      - kyllähän sitä jo lapsena kuunneltii radiosta, mutta ensimmäisen lavareissun jälkee tykästyin ja rakastuin,
      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      - kyllähän aika moni itseasiassa, jos oon hehkuttanu vaikka niille :)
      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      - ei noista oikeen mikää uppoo paitsi yölintu jos oisi pakko valita.
      kuuntelen aina finlanderssiä, ja käyn heidän keikoillaa monta kertaa, parhaita

    • Akira Kusano

      mikä sai sinut alkamaan kuuntelemaan iskelmää?
      - The Joulukalenteri :D

      Kuunteleeko kukaan kavereistasi?
      - Jotain irc-gallerian kautta löytyneitä kavereita joo.

      Kuunteletko vain ns. nuoren polven bändejä/artisteja (esim. Yölintu / J.Tulkki), vai kelpaako myös esim. Katri Helena ja Berit?
      - Finlanders nyt lähinnä mut muutkin menee just ja just.

      Kuunteletko vain ja ainoastaan iskelmää, vai oletko kaikkiruokainen musiikin suhteen?
      - Lähinnä mä kuuntelen nykyään japanilaista ja korealaista poppia länsimaista rockia mut kyl se iskelmäki sinne mahtuu aina.

      Käytkö tansseissa myös? Vai kuunteletko kotona vain?
      - Hyvin harvoin kun en tykkää tanssimisesta.

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta?
      - En oikeestaan, jos meen esim. Finlandersin keikalle ni pistän facebookiin aika sarkastisen tilapäivityksen asiasta.

    • tyttö 18v

      kotona soi aina iskelmä radio, (ent.) sävel radio, tää uus lomaradio, yms yms yms, ja sitä kautta itekin kuuntelen. Kaverit kuuntelee kyllä jos radiosta tulee, mutta ei muuten.

      Kuuntelen sekä että, mutta kyllä vanhemmat biisit on parempia. :)

      olen kaikkiruokainen musiikin suhteen, paitsi että ihan hirveä räminämetalli ei iske eikä myöskään klassinen tai jazz-musiikki.

      En käy tansseissa kun ei ole paikkoja lähellä, muuten voisin vaikka käydäkin. eli siis tällä hetkellä kotona vain. :)

      En häpeä, enkä salaa, miksi pitäisi? Toiset tykkää toiset ei, ei kaikkien tarvitse kuunnella rihannaa yms jos ei halua (ei niissäkään mitään pahaa ole).

    • Zem

      Iskelmä musiikista pitävät ovat todistetusti vähä-älyisempiä kuin muut lajitoverit.

    • maretti

      Mikäpä sai kuuntelemaan iskelmää? Se on tullut varmasti kotoa verenperintönä. Vanhemmat kuuntelivat paljon iskelmämusiikkia levyiltä (mm. Reijo Taipaletta, Kari Tapiota ja Paula Koivuniemeä), lisäksi he kävivät paljon lavatansseissakin. Heidän mukanaan sain itsekin kipinän lavatanssiin ja iskelmämusiikkiin.

      Kuunteleeko kukaan kavereista? Muutama muukin kuuntelee. On hyvä, että muutama samanhenkinen löytyy. Minua ei pahemmin kiinnosta mitkään hevibändit eikä räppärit.

      Kuuntelen yhtä lailla sekä vanhempia että nuorempia artisteja, jos hyviä biisejä löytyy. Musiikkimakuni kuitenkin painottuu aavistuksen verran 60-, 70- ja 80-lukujen musiikkiin. Tänä päivänä, 2010-luvulle tultaessa iskelmämusiikki on jo aika lailla kuollutta.

      Kuuntelen jonkin verran myös popahtavampaakin suomenkielistä musiikkia, mutta rap/hiphop ei iske.

      Käyn pari kertaa vuodessa tansseissakin, mutta en osaa muuta kuin foksia ja valssia. Kotonakin tulee aika paljon kuunneltua musiikkia.

      Häpeätkö sitä, että kuuntelet humppaa? Salaatko kavereilta? En todellakaan häpeä. Mitä se muille kuuluu, mitä musiikkia joku kuuntelee?

    • vanhassaparempi

      jestas kaipaan 70/80-lukujen iskelmää, kun oli vielä kunnon melodioita ja oikeita instrumentteja. Ja artistejakaan ei oltu vielä sillä tavalla tuotteistettu kuin nykyään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe