Säästöliekillä 1200-1500 calorilla?

MakkaraPötkö

Olen 28 vuotias nainen, pituutta 158 ja painoa 61. Haluaisin laihtua ainakin 5 kiloa..

Syön siis minimissään tuon 1200 caloria, mutta useimmiten enemmänkin, enintään kuitenkin 1500 caloria päivässä. Merkkaan kaikki syömiseni ns " kalorinlasku" sovellukseen, mutta paino vaan jumittaa. Voiko olla että olen säästöliekillä? Liikun n 5 kertaa viikossa (n 5-8 kilometrin reippaita kävelylenkkejä) hyötyliikunnan lisäksi tietenkin.

Syön terveellisesti ja n 3 tunnin välein.. Kaikki herkut on laitettu pannan ja hiilareiden määrää karsittu (päivässä syön n 160g).

Syönkö mielestänne liian vähän?

6

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diplomiliikkuja

      Syö normaali ruokaympyrän mukaan ja pidennä vähän lenkkiä, niin homma on hanskassa. Kokeile pari kuukautta niin yllätyt positiivisesti

    • cuba libre

      Tuskin tuoda säästö"liekistä" ole kyse. Eikä asia muutu vaiko söisit 200g niitä hiilareita. Kuinka pitkään olet pysytellyt ilmoittamassasi ruokavaliossa?

    • MakkaraPötkö

      Kiitos mielipiteistä! :)

      Terveellistä ruokavaliota olen noudattanut viime lokakuulta.. Painoin silloin enimmillään 67 kiloa, mutta nyt paino junnaa jo toista kuukautta samassa. :/

      Ei kai nuo minun kalorimäärät voi ainakaan liian suuria olla?

      • cuba libre

        Onhan tuossa rämäkät 5 kiloa lähtenyt, vastaa isomman ihmisen kymmentä kiloa helposti, onnittelut siitä :)

        Jos pystyt pitäytymään ruokavaliossa, painosi kyllä lähtee tippumaan jossain vaiheessa. Ehkä pikkasen jos hakisit lisää monipuolisuutta ruokavalioon sekä liikuntaan?

        Voi olla, että hiukka lisää hiilareita/rasvaa voisi saada sinut vähän paremmin liikkeelle. Ja katso että saat tarvittavat vitamiinit sun muut. Ehkä on aika katsoa vähän aikaa tasakaloreilla, eli nostaa ylös niin pitkään kunnes ollaan plussilla? Lyhytresetti elimistölle niin ehkä se laihdutuskin alkaa sitten taas sujumaan.

        Itse kun joskus nostin kaloreita 2800->3300-3400, niin kas kummaa, parin viikon päästä huomasin ettei 3300kcal riittänyt siihen liikuntaan nähden. Paino nousi alkuun lisähiilareiden ansiosta, mutta lähti sitten laskemaan... Pienemmällä liikunnalla olisin toki ollut plussakaloreilla, päivinä kun en harrasta liikuntaa, kulutan 2500-3000kcal riippuen muusta toiminnasta.


    • syö enempi..

      Mun mielestä tuo ruokavalio kävis liikkumattomalle. Kokeile nostaa 1800 kaloriin esimerkiksi. Tuntuu tuo aika vähältä jos tosiaan liikut noin paljon. Kokeile syödä enempi, voi olla että paino lähtee laskuun. Jos osaat laskea kalorit ja vielä liikkuakin noin paljon, niin luulisi ettei ongelma voi olla muussa kuin liian vähässä kalorimäärässä, varsinkin jos ole mitään esim kilpirauhassairauksiakaan, jotka vois vaikuttaa.

      • bowser

        Tuo määrä ei riitä edes liikkumattomalle. Multa mitattiin lepokulutus pari vuotta sitten yliopistollisessa sairaalassa, joka oli 2520kcal/vrk. Mitat olivat silloin 185cm, 74kg ja lihaskuntu todella heikko. Lisäksi testosteroni arvot olivat matalat ja olin vielä lisänä lääkityksellä joka hidasti aineenvaihduntaa.
        Kauanko olet ollut tuolla kalori määrällä? Ja onko sinulla klassisia säästöliekin merkkejä eli paleltaa, masentaa, vetäydyt omiin oloihin, ei oikein mitään jaksa tehdä ja halut poissa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe