Kokemukseni Kannabis övereistä...

112

Se oli jotain niin hirveää, että haluan jakaa kokemukseni.

Olin saanut kannabista sätkän muodossa, olin todella masentuneessa tilassa. Oli/on avioliitto todella huonossa jamassa, tappeluita ja riitoja päivittäin, tuntuu ettei kukaan välitä, vältän ystävieni näkemistä, pitkä sairausloma menossa, päivät kuluu sohvalla yksin, tuntuu vaan että kaikki kaatuu niskaan ja mikä isoin murheeni on lapsettomuus josta kärsin valtavasti päivittäin ja kukaan ei ymmärrä tuskaani. Alkoholia menee ja vedän ainakin kerran viikossa nupin täysin nollille. Odotin, että tuon sätkän poltto tekisi minulle hyvän olon mutta kaikki menikin ihan päin vastoin. Toinen ajatukseni oli, että saisin kuolla ja polttamalla siinä onnistuisin.

Odotin että mieheni lähtee treeneihin, ja sitten menin normaalisti takaterassille missä tupakkaakin normaalisti poltan. Otin kannabis sätkän esiin ja poltin koko sätkän, niin raskain vedoin että tiesin saavani sisääni kaiken mahdollisen siitä.

Jo minuutti polttamisen jälkeen se jysähti minuun täysillä. Muistan, kun en hyvin erottanut ovia ja kaikki liikkui edessäni todella sekavana. Ainoa ajatukseni oli päästä äkkiä makuuhuoneeseen sängylleni. Jotenkin olin sinne sitten päässytkin, oma koti tuntui labyrintilta. Pimeässä huoneessa sängyssä vaikutukset vaan nousivat. En pysty sanoin kuvaamaan sitä pelkotilaa ja ahdistusta mitä koin. Tuntui että koko ruumiini oli pysähtynyt, en voinut hallita sitä mitenkään. Tuntui kun kaikki yrittäisivät satuttaa ja tappaa minua. Olin paniikin vallassa yksin kotona. Tuntui että hengitykseni salpaantuisi. Sydän hakkasi miljoonaa ja suuta kuivasi. En pystynyt liikkumaan ollenkaan ja ne pelot, aivan kauheaa!!!!! Olin jotenkin saanut soitettua kuitenkin miehelleni, en muista miten. Miehi sanoi että kuuli heti hätäni puhelimessa, olin vaan hokenut siihen hänen nimeään henkeä haukkoen...

Mieheni lähti treeneistä ajamaan kotiin, ja soitti ambulanssin. Muistan hyvin hämärästi kun vihdoin mieheni, ja kaksi ambulanssin ihmistä olivat sängyn ympärillä hääräämässä. Voi luoja miten pelkäsin noita ihmisiä kun he yrittivät auttaa. Kuulemma minulta oltiin otettu sylki huumeseula joka oli osoittanut kannabiksen. Otettiin verenpaineita koko ajan jotka heittelehtivät, pulssi oli jäätävä ja verikokeita ym juttuja tehtiin. Yritin pelkotiloissani vastustella kaikkea. Säikyin jokaista kuulemaani lausetta, tärisin ja tunsin miten oma mieleni oli hulluuden partaalla.

Ambulanssissa minut sidottiin ja pelkotilat sekä levottomuus säilyi ennallaan. En vieläkään ollut kartalla, yksi minuutti tuntui minusta tunneilta jne. Ambulanssissa minulle saatiin jotenkin laitettua tippa etten kuivuisi. Jouduin sairaalaan tarkkailuun. Siellä kuulemma olin myös erittäin pelokas kaikkea kohtaan ja erittäin levoton. Sain taas jotain rauhottavaa itseeni, ilmeisesti diapamia.. Neljän-viiden tunnin jälkeen palasin takaisin tähän maailmaan....

Pääsin taksilla kotiin... Voi luoja sitä oloa, sain ikuiset traumat kannabiksesta!! Olen muutaman kerran polttanut aikuis iällä ihan vaan vedon tai pari sätkästä, ja siitä tullut mahtava fiilis. Nyt masentuneena vedin koko sätkän yksin. Eikös kannabis vaan voimista sitä olotilaa mikä on. En tiedä, mutta kannattaa miettiä ennen kun alkaa yksin polttelemaan masentuneisuudessaan..

Lupasin miehelleni ja tarkkailun lääkärille että menisin puhumaan ammatti ihmisen kanssa. Lupasin ja lunastin lupaukseni. Olin puolitoista tuntia psykiatrisen sairaanhoitajan luona, ja kerroin kaiken paskasta olostani... Töitä pitää tehdä että asiat tulee kuntoon. Jos mieheni myös lunastaa jossain kohtaa lupauksensa ja menee myös keskustelemaan asioista niin hienoa. Ja yhdessä myös..

Alkoholia tekee jatkuvasti mieli, en tiedä mitä sille voisin tehdä.. En osaa juoda kuten normaalit tyypit, vaan vedän itseni aina sammumiseen asti.

Olen 30-vuotias nainen, AMK tutkinto ja hyvässä työpaikassa, eli en ole myöskään mikään väliinputoaja. Mahdollisuuksia olisi, mutta masennus vienyt voiton. Pointti oli kuitenkin tuo kannabis överi, todella kamala kokemus!

30

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • waatabix

      Sä teit kaiken väärin. KAIKEN!

      • 112

        Tarkennathan, kiitos...


      • ufhgcxf
        112 kirjoitti:

        Tarkennathan, kiitos...

        Ensinnäkin koko tarina vaikuttaa provolta. Jos totta niin vain yksinkertaisesti poltit kerralla liikaa ja säikähdit övereitä. Paha olo ja paniikit siitä on käyny muillakin.
        Yksi oli varma sydäristä kun pulssi oli muka korkea. Kävi ensiavussa ja rauhoittui muuten mutta vainoili huomattiinko siellä että oli poltellut.

        Opettele tuntemaan rajasi tai jätä kokonaan pois. Päihteet ei ole kenellekkään mikään pakko.


      • 112
        ufhgcxf kirjoitti:

        Ensinnäkin koko tarina vaikuttaa provolta. Jos totta niin vain yksinkertaisesti poltit kerralla liikaa ja säikähdit övereitä. Paha olo ja paniikit siitä on käyny muillakin.
        Yksi oli varma sydäristä kun pulssi oli muka korkea. Kävi ensiavussa ja rauhoittui muuten mutta vainoili huomattiinko siellä että oli poltellut.

        Opettele tuntemaan rajasi tai jätä kokonaan pois. Päihteet ei ole kenellekkään mikään pakko.

        Jätän kyllä pois kaikki muut paitsi tupakan ja alkon. Sen verran pelästyin.


      • Liskojen yöt
        112 kirjoitti:

        Jätän kyllä pois kaikki muut paitsi tupakan ja alkon. Sen verran pelästyin.

        Aha, mulla tulee alkoholista toisinaan pelkokrapuloita. Mitään syytä ei ole mutta pelottaa eikä saa nukuttua. Ja jos onnistuu nukahtamaan niin näkee painajaisia.


    • kesäläkeinussakerran

      Kannattaa miettiä, onko nyt mieli ok, onko valmis polttamaan, En kyllä tuollaista kokemusta tunne. Pelkästään myönteisiä mieltä askarruttavia asioita tältä linnunradalta.

    • huumeille ei

      sitä se kannabis huume tekee. kohtauksia aiheutaaa ja joskus psyykkisiä joskus sydänkohtauksia. kamala aine mitä moni narkki ylistää taivaaseen asti.

      • Savu piippu.

        Delirium, pikku-ukot, slaagit krapuloissa, katkokävely, maksa poks, haima poks, tuhoaa aivosoluja, tappeluiden ja tappojen aiheuttaja numero 1.

        Listaa voi jatkaa ja paljon. Tämä aine on kuitenkin laillista ja sitä todella ylistetään.

        Päihteiden eroja haitallisuuden mukaan voi ja pitää vertailla. Siinä valossa nykyinen luokittelu lailliseen ja laittomiin näyttää oudolta. Ainoa laillinen on lähes haitallisin ja vaarallisin tunnetuista päihteistä/huumeista.

        Miksi se alkoholi on niin erikoisasemassa kaikista päihteistä?


      • 112
        Savu piippu. kirjoitti:

        Delirium, pikku-ukot, slaagit krapuloissa, katkokävely, maksa poks, haima poks, tuhoaa aivosoluja, tappeluiden ja tappojen aiheuttaja numero 1.

        Listaa voi jatkaa ja paljon. Tämä aine on kuitenkin laillista ja sitä todella ylistetään.

        Päihteiden eroja haitallisuuden mukaan voi ja pitää vertailla. Siinä valossa nykyinen luokittelu lailliseen ja laittomiin näyttää oudolta. Ainoa laillinen on lähes haitallisin ja vaarallisin tunnetuista päihteistä/huumeista.

        Miksi se alkoholi on niin erikoisasemassa kaikista päihteistä?

        Täysin totta tuo!! Alkoholi on yhtä pahasta kuin muutkin huumausaineet... Se kun vaan on ns. laillista, niin sitä tulee käytettyä. Ja sekoiltua sitten ihan yhtä lailla kuin huumeita käyttävätkin... Harmillista :( Itse en osaa juoda alkoholia kuin pitäisi, vedän aina yli, ja käytös sen mukaista :( Ehkä siksi on kuitenkin hienoa, että sain nuo oireet mitä sainkin kannabiksen kokeilusta, ettei tosiaankaan tule enää siihen sorruttua. Apua hakemalla haluan saada myös juomiseni kunnolliseksi, tavalliseksi. Kerta viikossa aivan perseet olalla ei ole minusta normaalia. Vihaan sitä piirrettä itsessäni.


    • huumex

      No nyt on kyllä melkonen provo :). Kaikista päihteistä kannabis on se mikä ei oikein itselle sovi, pari kertaa kun olen vetänyt kunnon pajat niin on tullut vaan vainoharhainen olo...sillon olen vaan mennyt kotiin nukkumaan ja aamulla ei mitään ongelmia., ihan normaalina taas herätty uuteen päivään. Siitä kannabis on hyvä, että kun sitä kokeilee niin sen kyllä tuntee että onko se itselle sopiva aine vai ei.

      Jos se ei ole niin sen kyllä huomaa, ilman mitään pysyviä seurauksia. Jos oikeasti pajasta flippaa, niin silloin korvien välissä jo valmiiksi jotain vialla.

      • 112

        Vähän pohdinkin alkuun viitsinkö kirjoittaa kokemuksestani tällä palstalle, sillä uskon että näitä lukee ihmiset jotka ovat kokeilleet ja käyttäneet elämässään paaaaljon erilaisia huumausaineita, ja tiedän senkin että useat sanovat kannabiksen olevan ihan vaaraton juttu. Itselleni nyt kuitenkin kävi näin kun elimistöni ei todellakaan ole tottunut tuollaiseen. Tämä oli vaan varoitus amatööreille kuten minä olen, kun kaikki täällä eri aineita niin kovasti ylistää. Kyllä, vedin ja tein kaiken varmasti täysin väärin, mutta sainpas opetuksen! Eli jos näin negatiivisen kääntää positiiviseksi. Eilen övereistä kulunut tasan viikko, kun puolisoni oli jälleen treeneissä, edelleen kauhistelin mitä helvettiä tasan 7 päivää menin tekemään.


    • waatabix
    • huumex

      Minä en ainakaan ylistä mitään päihteitä, en laillisia enkä laittomia. Mutta jos sulle kannabis on oikeasti aiheuttanut tuollasen reaktion, niin anteeksi jos sanon se on johtunut ihan omasta pääkopasta.

      Kannabis ei aiheuta skitsofreniaa ym, mutta se voi laukaista jotain mikä on jo valmiiksi kytemässä. Ja monelle se tosiaan on aivan harmiton juttu, vähän kuin lasia viiniä illalla. Eikä kannabis myöskään aiheuta riippuvuutta, sekin löytyy sieltä korvien välistä jos siihen koukkuun jää.

      En siis tosiankaan ylistä tai kehota ketään käyttämään mitään päihteitä, mutta jos niistä halutaan puhua ihan tosissaan, niin tälläiset pelottelut on vain turhaa. Muistan kun ylä-asteella meille tuli joku poliisi puhumaan kuinka ekstaasi aiheuttaa skitsofreniaa välittömästi. No kun näin ihmisiä ketkä popsi niitä joka vkloppu ja oli ihan normaaleja, niin se vei pohjan koko huumevalistukselta. Sen jälkeen en enään uskonu mihinkään noihin pelotteluihin.

    • 112

      Pääkoppa ei ollut ihan normaali tilassa kyllä kun polttelin, vaan mieli niin maassa ettei mitään järkeä. En halua pelotella ketään, halusin vaan jakaa oman ajatukseni ja kokemukseni. Ja selvittää, että käsitykseni tuosta kannabiksesta oli aivan väärä.

    • waatabix

      OHJEET ALOITTELIJOILLE ja SATUNNAISKÄYTTÄJILLE.
      Satunnaiskäyttäjälle jointista yhdet imut noin 0,1g on riittävä. ON RIITTÄVÄ.
      Set/settings oltava AINA aloittelijoilla kunnossa. AINA.
      Tuotteen kasvattaja, lajike ja sen perustiedot tiedettävä. AINA. Vähintään kuitenkin lajike.
      http://www.leafly.com/
      Ei koskaan alkoholia alle. EI KOSKAAN. Myöskin kova kahvinjuonti ja väsymys vaikuttaa!

    • wr rw33 r3w3333

      noonin narkit täällä jakelee jo lapsille ja tuleville narkeille ohjeita kuinka paljon käyttää.

      • puff daddy

        Kiinnostus alkoi yläasteella saadusta valistuksesta. Sen mukaan mun pitäisi olla kuollut koviin aineisiin jo vuosia sitten. Edelleen pysyn vain kannabiksessa ja alkoholissa päihteiden suhteen.

        Kieltäminen ei ole vähentänyt aineiden käyttöä, päinvastoin. Kaikkien päihteiden ja päihteiksi luokiteltavien käyttö on kasvanut ja kasvaa vielä lisää. Ohjeita ja kokemuksia saa nykyään ja parempi niin koska mitä enemmän tietää sitä pienemmät riskit päihteiden käytöllä.

        Niin olen satunnaisesti poltellut yli 20 vuotta enkä koe tehneeni väärin. Kahvilan perustan jos suomessa laillistetaan. Tervetuloa jos näin käy.


      • 112
        puff daddy kirjoitti:

        Kiinnostus alkoi yläasteella saadusta valistuksesta. Sen mukaan mun pitäisi olla kuollut koviin aineisiin jo vuosia sitten. Edelleen pysyn vain kannabiksessa ja alkoholissa päihteiden suhteen.

        Kieltäminen ei ole vähentänyt aineiden käyttöä, päinvastoin. Kaikkien päihteiden ja päihteiksi luokiteltavien käyttö on kasvanut ja kasvaa vielä lisää. Ohjeita ja kokemuksia saa nykyään ja parempi niin koska mitä enemmän tietää sitä pienemmät riskit päihteiden käytöllä.

        Niin olen satunnaisesti poltellut yli 20 vuotta enkä koe tehneeni väärin. Kahvilan perustan jos suomessa laillistetaan. Tervetuloa jos näin käy.

        Jokainen käyttäköön mitä haluaa, ihan sama minulle. Onnea ja menestystä. Itse haluan parantua, ja saada onnellisen elämän. Ja oppia käyttämään alkoholia kohtuudella. :( Toivon todella etten enää koskaan polta pilveä hönkäystäkään... Aika näyttää miten käy.


      • lallintömäys

        Toi alkohooli on sulle kuin pyhä jumala,se jos joku aiheuttaa masennusta ja noita pahoja oloja mitä kuvailet,paniikista pelkoihin....en ole eläissöni kuullu yhtään juoppoa tulleen sanomaan et join firmat ja perheen kuntoon....kaikki menee! Lakkaa ihannoimasta viinaa,mee terapiaan ja pysy raittiina...kyllä siitä lähtee....ja ton kannabiksen kanssa sama juttu...unohda jos kerran noin skitsoksi vetää,sitä pitää osaa käyttää....raana vesi on sun juttus ja hyvä pari suhde,lähre sen ukkos kanssa lenkille....ainoa millä parannut on lopettaa kaikki toviksi ja selvittää kuuppa.


      • Keno-91
        112 kirjoitti:

        Jokainen käyttäköön mitä haluaa, ihan sama minulle. Onnea ja menestystä. Itse haluan parantua, ja saada onnellisen elämän. Ja oppia käyttämään alkoholia kohtuudella. :( Toivon todella etten enää koskaan polta pilveä hönkäystäkään... Aika näyttää miten käy.

        Sä jouduit psykoosiin. Sama kävi minulle. Siis mä kuulin kun muut puhui niin ne lauseet moneen kertaan ja kaikki "kaikui" ja säikyin ihan kaikkea. Sydän hakkasi niin että luulin että kuolen. Näin kaiken "monena" ja paikat tärisi. Vieläkin pelottaa esim. jos jään yksin kotiin. EI IKINÄ ENÄÄ!! :(


    • ktm

      joo. samat kokemukset useampi päivä lava kaljaa per päivä kun fiilis ei tullut tietysti hyväksi niin sätkään pelkkää kukkaa ja melko heti pakko mennä petiin ja yrjösin siitä lattialle neljä tuntia yhteen menoon, kokenut kaiffa liikaa kukkaa ja mellakkaa. en suosi kumpaakaan mutta vaikka ei dikkais mistään kamoista on silti parempi että täällä kokeneet käyttäjät neuvovat kokemattomia, muuten kokeilijat testais kuitenki kaikkea ja esim piri n. 0,2g viiva ja tunnin odotus sit vasta lisää jos mietoa liikaa miksattua ( vitun kusipää diilerit ) ja kun vetää lisää eikä fiilis parane niin on katto tullut eikä olo enään parane, vaan tulee paska olo ja vierotukset tulee kovemmiksi joten se on kuin valomerkki ja ens. kertaan

      • pirinistit

        Pirinisti älä puhu budista se on hieno aine. Tollaset kitkuset pirinistit vaan pilaa koko aineen maineen.


    • Ganjaaa

      Sitä kannabista pitää kunnioittaa eikä koskaan käyttää pakokeinona. Jos huonossa kunnossa alkaa polttelemaan niin se budi kyllä potkii säkeille ja kovaa.

    • rexkort

      Tyhmänä otit yliannostuksen.

    • maijatus

      Itse polttelin nuorena aika usein viihteellä ja sit kerrasta poikki ja mikä oli syynä - kannabispsykoosi ja pumppu hakkasi 200 sairaalassa. Kammottavin kokemus ikinä ja siitä asti kärsinyt paniikkihäiriöstä. Ennen tota kertaa oli aina hauskaa, joskus niin hauskaa että kuset tuli housuun kun nauroin niin paljon. En vieläkään tajuu mitä tapahtui. Kaverit poltteli samasta piipusta ja niillä oli ihan ok kondis..

      • Koosi

        Psykoosin laukeamiseen liittyy nykytiedon mukaan kokemus elämän käymisestä liian vaativaksi. Olitko siis hankalassa/vaativassa elämäntilanteessa kun tuo tapahtui?


    • ettevainosaa

      no niin. Täytyy tiedostaa että ne oli överit ja opettavainen kokemus sinänsä. Jos siinä tilassa alkaa panikoida, niin se tunne vahvistuu varmasti ja siitä tulee kierre. Samahan se on alkoholin kanssa kun juo liikaa, tulee huono olo ja sekavuutta. Mitä tahansa ainetta täytyy osata ottaa oikea määrä. Sopiva määrä itselle. Ei sitä muut voi sanoa, mikä on se oikea annos juuri sinulle, vaan täytyy oppia tunnustelemaan omia oloja.

      Aineita (myös alkoholia) ei pitäisi koskaan käyttää silloin jos oma elämä on huonossa jamassa. Masennusta tai muuta kriisiä. Sillä takaa vain huonon tripin, vaikka opettavaista sekin on, jos kykenee kestämään sen.

    • Överit

      No ei kyllä provolta kuulosta.. Itelläni kävi sama juttu.

      • Terake

        kannattais käyttää vähän vähemmän, onneksi kannabiksen yliannostukseen ei kuole.


    • Terake

      alkoholi sut tappaa, ei kannabis.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe