millaine budjetti teillä on käytössä?

pärjäävä köyhä

mun kuukauden käyttöbudjetti on 400 euroa.kaikki laskut maksan tietysti ja mitä jää yli 400 euron niin laitan säästöön.tämä summa vaihtelee 20 eurosta 200 euroon.mulla toi 400 jakautuu seuraavasti.ruoka ja pakolliset kaupasta ostettavat 200 euroa , bensaan 100 euroa ja 100 euroa kuussa jää vaatteisiin tai ulkona syömiseen ja ei niin pakollisiin hankittaviin. eli voi sanoa että tulen mainiosti toimeen vaikka kaikki tuloni on yhteensä vain 1060 euroa kuussa.en polta ja ani harvoin juon.

54

1863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähälläkin pärjäilee

      Saan nettona käteen 910 euroa asumistuki 321 euroa, vuokran maksun jälkeen jää käteen n. 750 euroa ja sillä sitten pitää elää kuukausi ruuassa ja maksella erilaisia laskuja.

      • Vaatimattomasti elellen.

        Vuokraan ja asumiseen liittyvien laskujen jälkeen jää käyttöön kuukaudessa n. 480 €. Siitä maksan puhelin- ja nettimaksut n. 20 €, lopuilla ruokaa ja tarvittaessa vaatteita hankin (aika harvoin) sekä liikuntaharrastusten kulut. Tupakkaa/alkoholia en käytä eikä ole autoa. Yritän syödä edullisesti, mutta terveellisesti eineksiä vältellen.


      • Anonyymi

        Eipä purra löytänyt kunnon säästöjä. Eduskunnan väeltä ei säästetä taaskaan mitään. Taksiajelut jatkuu ym ym luontaisetuja on pilvin pimein. Mamuista ei mitään säästöjä voi viiittttuuuuuuuuu


      • Anonyymi
        Vaatimattomasti elellen. kirjoitti:

        Vuokraan ja asumiseen liittyvien laskujen jälkeen jää käyttöön kuukaudessa n. 480 €. Siitä maksan puhelin- ja nettimaksut n. 20 €, lopuilla ruokaa ja tarvittaessa vaatteita hankin (aika harvoin) sekä liikuntaharrastusten kulut. Tupakkaa/alkoholia en käytä eikä ole autoa. Yritän syödä edullisesti, mutta terveellisesti eineksiä vältellen.

        Kykkä se niin on, että vaikka en vakaumuksellinen olekaan, täytyy tyytyä proileriin. Punaisessa lihassa on joko liikaa rasvaa tai se on liian kallista. Ei se broileri ole ihan hassumpi ruoka, varsinkin siivet paistettuna päihittää naudanlihan. Sitten voi tehdä soijarouheesta jauhelihan kanssa mausteista kastiketta, Elämäntilanne on sellainen, että täytyy tyytyä halpaan. Olen löytänyt tortillat. Mausteinen kastike väliin ja nam.


    • mukavasti on

      Käytettävissäni on hieman yli 2000 € kuukaudessa. Siitä menee asumiseen noin 450 euroa. Tietoliikenne noin 80 euroa, sanomalehti 25 euroa, liikenne 40 euroa, kampaaja 80 euroa, ruoka ja juoma 200 euroa, vakuutukset 30 euroa, harrastukset 100 euroa ym. ym. Säästöön jää lopulta noin 300 euroa kuukaudessa eli vuodessa yli 3000 euron turvapuskuri. Tätä turvapuskuria on vuosien mittaan kertynyt mukavasti. Siitä voin ottaa isompia hankintoja varten aika ajoin.

      Siis elän vaatimattomasti, mutta joka senttiä ei tarvitse laskea. Työnteko on kannattanut.

      • hmmm...

        Mainitsemasi kulut ihan kohtuullisia ja varsinkin asuminen. Mutta nuo kampaaja kulut ja tietoliikenne kulut varsin korkeita. Netti ja puhelimet meillä kolmella yht. 40 euroa/kk. Parturissa käyn kerran 4-6 viikossa ja 25 euroa/kerta.


      • bööööööööö
        hmmm... kirjoitti:

        Mainitsemasi kulut ihan kohtuullisia ja varsinkin asuminen. Mutta nuo kampaaja kulut ja tietoliikenne kulut varsin korkeita. Netti ja puhelimet meillä kolmella yht. 40 euroa/kk. Parturissa käyn kerran 4-6 viikossa ja 25 euroa/kerta.

        Joka päivä parturissa? Miksi? Tarkoititkohan 4-6krt kuukaudessa?


      • Anonyymi

        Omat nettotulot pyörivät myös 2000€ tietämillä kuukaudessa, riippuen työtuntien määrästä. 1900-2200€/kk netto.
        Asumiseen mulla menee vajaa 400€/kk, mikä onneksi sisältää kaikki autopaikkaa myöden. Eli lämmitys, sähkö, vesi, pyykkitupa ja 1 ilmainen saunavuoro viikossa. Niin ja netti myös, on kyllä aika hidas perusliittymä, mutta kyllä sen tehot riittää ihan hyvin perusasiointiin ainakin kuten laskujen maksuun ja satunnaiseen surffailuun sekä sähköpostin käyttöön. Joten en ole viitsinyt "virittää" sitä millään lisämaksuilla, vaikka operaattori aika usein lähettää tarjouksia milloin minkäkin tehoisesta liittymästä hintaan X.
        Puhelinliittymä kustantaa reilu 20€/kk sisältäen rajattomat viestit sekä puhelut, siinä on nettikin, mutta sitä en juuri käytä.
        Vakuutukset kaikkineen ovat alle tonnin vuodessa, kallein niistä on auton vakuutus. Eli kuukaudelle ei tee kauhean paljoa.
        Ajan noin 16000km/v, suorat kulut tietysti vaihtelee bensan hinnan mukaan, mutta autoni keskikulutus on noin 6,5l/100km. Eli 2€ litrahinnalla polttoainekulut ovat noin 13€/100km.
        Vakiharrastuksia mulla on lähinnä elokuvat ja uiminen. Kesällä uin luonnonvesissä, talvet hallissa noin 2 kertaa viikossa. Noihin mulla menee vajaa satanen kuukaudessa.
        No, nopeasti laskien harrastukset ja auton polttoaineet max. 300€/kk, asuminen ja puhelinliittymä 410€/kk ja vakuutukset, jos jakaa kuukaudelle, tekee noin 80€.
        Eli noihin kaikkiin menee max 800€/kk, joten kuukaudesta riippuen mulle jää 1100-1400€/kk muuhun käyttöön.
        Lopuista maksan ruuat, hygieniatuotteet sekä muut satunnaiset kulut kuten vaatehankinnat.
        Ostan yleensä aina halvimman mukaan ja tarjoukset hyödynnän myös hyvin tarkkaan.
        Ei tarvitse myöskään laskea silti joka senttiä, mitä ja mihin käyttää ja mullekin jää useampi satanen kuukaudessa säästöön. 200-500€/kk, joten ihan hyvin on saanut kerättyä puskurirahaa jemmaan tässä vuosien mittaan, eli työnteko tosiaan on kannattanut.
        Hammaslääkärikuluja ym ei tietty voi varsinaisesti ennakoida, joinakin vuosina riittää pelkkä tarkastus ja suuhygienistin käsittely, joinakin vuosina on paikkaamisia.


    • roletaari

      Ei ole mitään budjettia. Kulutamme omien, todellisten tarpeidemme mukaan.
      Vaihtelut ovat joskus kuukausittain erittäin suuret.

    • Ei ole rajoja

      Poikaystävä maksaa kaiken. Aivan ihanaa! Voin käydä manikyyreissä ja hieronnassa vaikka joka päivä! Töihin en mene!

    • Näin täällä

      Asumiskulujen jälkeen käteen jää noin 600 euroa kuussa, tuloina ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha ja asumistuki. Syyskuussa jäin työttömäksi, onneksi ehdin säästää 3000 euroa joihin en ole koskenut. Rahat kotona sillä puolentoista vuoden kuluttua tipun työmarkkinatuelle, silloin pitää hakea toimeentulotukea. Säästöt pankkitilillä sitä vähentävät, tosin siihen mennessä suurin osa säästöistä on kyllä mennytkin.

      • Optioelämään

        Tietokettani en myy sillä perheen nettotulot ovat palkkojen osalta 7210,-/kk. Pääomatuloja on vuokrista noin 1500,- /kk netto. Budjettia ei enää tarvii tehdä kun kuussa jää kaikkien menojen jälkeen noin 7000,- ylijäämää kuukaudessa. Nuorina tehtiin hyvinkin tarkka ja päämäärähakuinen budjetti.

        Miten kaikki onnistui? Opiskele akateeminen arvostettu loppututkinto ja tee hyväpalkkaisia töitä. Älä tuhlaa. Älä nai luuseria, maksa pakolliset asunto- ja opintovelat pois nopeasti.

        Elämä hymyilee ahkeralle.


      • Realismia
        Optioelämään kirjoitti:

        Tietokettani en myy sillä perheen nettotulot ovat palkkojen osalta 7210,-/kk. Pääomatuloja on vuokrista noin 1500,- /kk netto. Budjettia ei enää tarvii tehdä kun kuussa jää kaikkien menojen jälkeen noin 7000,- ylijäämää kuukaudessa. Nuorina tehtiin hyvinkin tarkka ja päämäärähakuinen budjetti.

        Miten kaikki onnistui? Opiskele akateeminen arvostettu loppututkinto ja tee hyväpalkkaisia töitä. Älä tuhlaa. Älä nai luuseria, maksa pakolliset asunto- ja opintovelat pois nopeasti.

        Elämä hymyilee ahkeralle.

        Et sitten ole huomannut akateemisen työttömyyden jatkuvaa kasvua?
        Elämä hymyili ennen, kun valmistuessaan pääsi heti vakinaisiin töihin, toisin on tänä päivänä.


      • börsä
        Optioelämään kirjoitti:

        Tietokettani en myy sillä perheen nettotulot ovat palkkojen osalta 7210,-/kk. Pääomatuloja on vuokrista noin 1500,- /kk netto. Budjettia ei enää tarvii tehdä kun kuussa jää kaikkien menojen jälkeen noin 7000,- ylijäämää kuukaudessa. Nuorina tehtiin hyvinkin tarkka ja päämäärähakuinen budjetti.

        Miten kaikki onnistui? Opiskele akateeminen arvostettu loppututkinto ja tee hyväpalkkaisia töitä. Älä tuhlaa. Älä nai luuseria, maksa pakolliset asunto- ja opintovelat pois nopeasti.

        Elämä hymyilee ahkeralle.

        Ennen oli ennen! Entisten ennen eläjien nykyistä arkea ovat ennen aikojaan työelämässä lopettaneiden, joutovuosien jälkeiset, pienet eläkkeet ja epävarma tulonmuodostus.

        Eilen perheemme budjetti petrasi pörssin aukioloaikana noin 1000€/tunti vauhtia.
        Tänään liikuttiin muutaman satasen tuntivauhdissa kunnes iltapäivällä alkoi lasku.

        Akateemisissa ammateissaan toimivien lastemme keskinäiset tuloerot ovat eittäin suuret joten ei se akateemisuus takaa korkeaa tulotasoa eikä edes koulutusta vastaavaa työtä.


      • Juuhpuuh
        Optioelämään kirjoitti:

        Tietokettani en myy sillä perheen nettotulot ovat palkkojen osalta 7210,-/kk. Pääomatuloja on vuokrista noin 1500,- /kk netto. Budjettia ei enää tarvii tehdä kun kuussa jää kaikkien menojen jälkeen noin 7000,- ylijäämää kuukaudessa. Nuorina tehtiin hyvinkin tarkka ja päämäärähakuinen budjetti.

        Miten kaikki onnistui? Opiskele akateeminen arvostettu loppututkinto ja tee hyväpalkkaisia töitä. Älä tuhlaa. Älä nai luuseria, maksa pakolliset asunto- ja opintovelat pois nopeasti.

        Elämä hymyilee ahkeralle.

        Meidän perheessä myös ideana hankkia sijoitusasuntoja ja sijoituksia ja maksaa talolaina pikapikaa pois. Sillä erotuksella, että ollaan molemmat vanhemmat minimikoulutuksella pyritty maksimipalkoille ja hyville työsuhde-eduille.

        Mukavasti onnistuu säästäminen kun olen miehenkin saanut mukaan innostumaan rahastoista ja asuntosijoittamisesta, hän oli aiemmin tuhlari. Meillä suuria tulojakin tärkeämpää on pienet menot ja kulukuri, joihin kuuluu Lidlissä shoppailu, itse tekeminen ja liki kaiken tarvittavan ostaminen hyväkuntoisena käytettynä.


      • KatseIIaan
        Optioelämään kirjoitti:

        Tietokettani en myy sillä perheen nettotulot ovat palkkojen osalta 7210,-/kk. Pääomatuloja on vuokrista noin 1500,- /kk netto. Budjettia ei enää tarvii tehdä kun kuussa jää kaikkien menojen jälkeen noin 7000,- ylijäämää kuukaudessa. Nuorina tehtiin hyvinkin tarkka ja päämäärähakuinen budjetti.

        Miten kaikki onnistui? Opiskele akateeminen arvostettu loppututkinto ja tee hyväpalkkaisia töitä. Älä tuhlaa. Älä nai luuseria, maksa pakolliset asunto- ja opintovelat pois nopeasti.

        Elämä hymyilee ahkeralle.

        Minun nettotuloni ovat nelisen tonnia kuukaudessa ja kulut kaikkineen tonnin luokkaa. Tarkkaan en ole laskenut, koska ei ole tarvinnut.

        Tuon kullanmuruni tuloja en edes tiedä, mutta luulisin ainakin samaa luokkaa olevan.
        Hän on oikein merkonomi, minä vain ylioppilas. Sinänsä kumpikin haaskasi aikaansa, mutta täytyyhän sitä nuorena irrotella, eikä niuhottaa. Minä tosin rälläsin kolmekymppiseksi ennen kuin aloin tosissani miettimään, että "mitähän sitä tekisi isona?".
        Bisnestä tietysti, koska siinä ei tarvita koulutusta, vain järkeä.

        Parikymmentä vuotta homma huvitti, mutta sitten iski viidenkympin villitys ja alin miettimään, että "miksi heIvetissä minä painan duunia kuin hullu?".

        Rahan takia ei kannata pilata koko elämäänsä, joten pistin puulaakin kiertoon ja saan siitä nyt nuo mainitsemani tonnit.

        Kaamosajat vietän mieluummin lämpimässä ja valossa, kuin sohjossa ja pimeässä.

        Vaatimattomana luonteella tällainen elämäntapa sopii minulle mainiosti. Lapsillekin jää jotain perinnöksi, mutta näyttävät nuo itsekin pärjäävän tuolla sinun mainitsemallasi konstilla.


      • 1234567
        Optioelämään kirjoitti:

        Tietokettani en myy sillä perheen nettotulot ovat palkkojen osalta 7210,-/kk. Pääomatuloja on vuokrista noin 1500,- /kk netto. Budjettia ei enää tarvii tehdä kun kuussa jää kaikkien menojen jälkeen noin 7000,- ylijäämää kuukaudessa. Nuorina tehtiin hyvinkin tarkka ja päämäärähakuinen budjetti.

        Miten kaikki onnistui? Opiskele akateeminen arvostettu loppututkinto ja tee hyväpalkkaisia töitä. Älä tuhlaa. Älä nai luuseria, maksa pakolliset asunto- ja opintovelat pois nopeasti.

        Elämä hymyilee ahkeralle.

        Ainakaan kirjoittamaan et ole vielä oppinut.
        Jos sinulla olisi muuallakin kuin pelkissä haaveissa tuollaiset tulot, niin tuskin olisit eksynyt tänne köyhyyspalstalle. Eikö niin, että tuli yksi nolla liikaa? Tulosi ovat siis 721 euroa.


    • Näillä mennään

      Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että helmikuun budjetti tulee olemaan noin 10/pv ja tällä on hankittava ruuat & muu kahdelle aikuiselle. Syy, asun kahdestaan 18 vuotta täyttäneen lukiota suorittavan lapseni kanssa ja toimeentulotukea saan vain itselleni, lukiolaiselta edellytetään opintolainaa, jonka määrä olisi kuulemma 400€/kk.

    • köyhä

      Saan työttömyystukea joku 700e/kk vuokra on 300, netti 50e, sähkö 3kk välein 100e ja loput menee ruokaan. Saan tohon vielä asumistukea, mutta en muista paljon se oli.

    • Ben

      Miten sulla voi menna ruokaan ja pakollisiin ostoksiin 200€/kk? Siis 200€/kk on hirveä raha, sillähän saa jo koko vuoden ruuat yhdelle henkilölle, eikä pesuaineet ja wc-paperit sun muut maksa mahdottomia. Pesuaineitakin saa jo 20€ koko vuodeksi, wc-paperit maksaa n. 30€ vuodessa jne.

      • KatseIIaan

        Asuuko tämä aloittaja yksin? Jos on puoliso, niin vessapaperia menee rulla päivässä. No, ei nyt ehkä ihan, mutta kun lapset olivat kotona, niin ei aina riittänytkään.
        Minä laskin pakollisiksi menoiksi tonnin kuussa, jolla katetaan ruoka, asuminen, autoilu ym. sekalaista pientä, eli 500/nokka.
        Teen kaikki ruokaostokset ja niihin palaa jotain 250€/kk, siis kahdelle hengelle, mutta me syömmekin lähes joka päivä ulkona, mikä sisältyy tuohon "sekalaista pientä" osastoon. Nämä maksamme vuorotellen. muuten kulta ei yhteisiin menoihin juuri osallistu, koska perheen elättäminen on minun tehtäväni.
        Lasken, että ulkona syöminen tulee halvemmaksi kuin jos ostaisi kaikki aineet mitä buffetista mahaani mättään.
        Nälkää en suostu näkemään muuta kuin silloin jos paino uhkaa nousta. Säästää kun mahtuu samoihin vaatteisiin aina. Minulla mm. laadukkaat housut vuodelta-81 ja edelleen hyvässä kunnossa ja käytössä.

        Kullanmuru käyttää kyllä rahaa aika surutta, enkä kehtaa edes kysyä mihin ja paljonko. Ei se minulle kuulu.

        Halvalla tuo aloittaja kuitenkin pääsee, ei onnistuisi minulta, vaikka en mielestäni varsinaisesti tuhlaa mihinkään. Hienoa, että kehuu pärjäävänsä hyvin.


      • pärjääväköyhä

        kyllä mulla menee jo pelkästään hiustenpesuun 150 euroa vuodessa.ja ruokapuolella aina on kinkkua ja juustoa,ne on kalliita.muuten teemme halpoja ruokia,ei meillä paljon pääruokiin mene rahaa mut kaikkee muuta mitä voi syödä niin menee ne rahat.epävirallisesti asun miesystävän luona.ja molemmat tosiaan laitamme käyttökassaan 50 euroa viikossa.mut joskus jää 20 yli niin saatamme sunnuntaina hakea pitsat.


      • Ben
        KatseIIaan kirjoitti:

        Asuuko tämä aloittaja yksin? Jos on puoliso, niin vessapaperia menee rulla päivässä. No, ei nyt ehkä ihan, mutta kun lapset olivat kotona, niin ei aina riittänytkään.
        Minä laskin pakollisiksi menoiksi tonnin kuussa, jolla katetaan ruoka, asuminen, autoilu ym. sekalaista pientä, eli 500/nokka.
        Teen kaikki ruokaostokset ja niihin palaa jotain 250€/kk, siis kahdelle hengelle, mutta me syömmekin lähes joka päivä ulkona, mikä sisältyy tuohon "sekalaista pientä" osastoon. Nämä maksamme vuorotellen. muuten kulta ei yhteisiin menoihin juuri osallistu, koska perheen elättäminen on minun tehtäväni.
        Lasken, että ulkona syöminen tulee halvemmaksi kuin jos ostaisi kaikki aineet mitä buffetista mahaani mättään.
        Nälkää en suostu näkemään muuta kuin silloin jos paino uhkaa nousta. Säästää kun mahtuu samoihin vaatteisiin aina. Minulla mm. laadukkaat housut vuodelta-81 ja edelleen hyvässä kunnossa ja käytössä.

        Kullanmuru käyttää kyllä rahaa aika surutta, enkä kehtaa edes kysyä mihin ja paljonko. Ei se minulle kuulu.

        Halvalla tuo aloittaja kuitenkin pääsee, ei onnistuisi minulta, vaikka en mielestäni varsinaisesti tuhlaa mihinkään. Hienoa, että kehuu pärjäävänsä hyvin.

        No toi wc-paperihan on lähes aina tarjouksessa ja ison paalin saa 10-12€, eikä sitä nyt rullaa päivässä kulu. Pesuaineitakin saa halvalla, 3 litran kanisteri käsisaippuaa maksaa alle 3€ ja sillä voi pestä myös vartalon ja hiuksetkin. https://verkkokauppa.tokmanni.fi/puhdistusaineet/plus-nestesaippua-3-l/6419642299095/dp 20€ tuota saa 6 kanisteria ja vielä jää rahaakin.
        Ruokaan nyt ei rahaa saa vuodessa menemään, suuremmankin perheen ruokkii tonnilla, kun pystyy hyödyntämään kaikenlaisa tarjouksia. 4 hengen perheen ruokkii taatusti 1000€ vuoden. Alkakaapa oikein laskemaan, että miten paljon saatte ruokaa 1000€:lla, niin yllätytte!


      • pärjääväköyhä

        Mä nään ton niin et mul on varaa käyttää kalliimpiakin tuotteita.eli pientä luxusta kun en halua pihtailla hygieniassa.meil on kyl yks tollanen kanisteri ja aion käyttää sitä käsien pesuun pelkästään.mä oon tyytyväinen mun budjettiin ja tiedän ettemme paljoa muuten törsäile.ruoassakin meil on usein 5 euron soppa jota syödään 3 päivää.mut välil tehdään parempaa ruokaa mis voi olla 7 euron aineet ja syödään kerran. nostan kyllä hattua niille keille riittää vähemmän rahaa mut epäilen ettei niin paljon nautita....wc-paperissa taidan käyttää sitä prisman halvinta.ei meiän kaappeihin mahdu mitään paalia :)


      • Anonyymi
        KatseIIaan kirjoitti:

        Asuuko tämä aloittaja yksin? Jos on puoliso, niin vessapaperia menee rulla päivässä. No, ei nyt ehkä ihan, mutta kun lapset olivat kotona, niin ei aina riittänytkään.
        Minä laskin pakollisiksi menoiksi tonnin kuussa, jolla katetaan ruoka, asuminen, autoilu ym. sekalaista pientä, eli 500/nokka.
        Teen kaikki ruokaostokset ja niihin palaa jotain 250€/kk, siis kahdelle hengelle, mutta me syömmekin lähes joka päivä ulkona, mikä sisältyy tuohon "sekalaista pientä" osastoon. Nämä maksamme vuorotellen. muuten kulta ei yhteisiin menoihin juuri osallistu, koska perheen elättäminen on minun tehtäväni.
        Lasken, että ulkona syöminen tulee halvemmaksi kuin jos ostaisi kaikki aineet mitä buffetista mahaani mättään.
        Nälkää en suostu näkemään muuta kuin silloin jos paino uhkaa nousta. Säästää kun mahtuu samoihin vaatteisiin aina. Minulla mm. laadukkaat housut vuodelta-81 ja edelleen hyvässä kunnossa ja käytössä.

        Kullanmuru käyttää kyllä rahaa aika surutta, enkä kehtaa edes kysyä mihin ja paljonko. Ei se minulle kuulu.

        Halvalla tuo aloittaja kuitenkin pääsee, ei onnistuisi minulta, vaikka en mielestäni varsinaisesti tuhlaa mihinkään. Hienoa, että kehuu pärjäävänsä hyvin.

        Hmmm kullanmuru niin samaa sukupuolta.


    • oolo

      Asumiskulujen sähkölsku jää 700 €/kk siitä ruoka vaattet muu arkimeno.
      Eipä paljon huvitella matkustella eikä juhlita. En tupakoi enkä käytä alkoholia

    • köyhäpaska

      Vuokran jälkeen jää rahaa joku 400e käyttöön. Siitä elukka vie pyöreesti 40e, sähkölasku 30e, netti 20e ja loput menee safkaan.

    • Minulla ei ole budjettia lainkaan ja siksipä elän reippaasti yli varojeni. Tavoitteena olisi saada sellainen joskus aikaan ja kirjoittelen siitä pientä blogi: http://www.tuhlari.net

    • Jennijuliajj

      Toimeentulotuen perusosa 490€, tästä menee minulla elintarvikkeisiin 200€, sisältäen siis kaiken mitä ruokakaupasta ostan paitsi alkoholin ja tupakan, en polta mutta käyn kerran tai pari kuussa viihteellä jolloin menee noin 100€ kuussa alkoholiin/baariin. Kuntosalikortti maksaa 20€ kuussa, laskuihin minulle menee noin 70€ kuussa, sisältäen sähkön, liittymän, ja pari laite osamaksua eli kännykän ja pleikkarin. Vaatteet ostan aina alennusmyynnistä tai käytettynä, menee noin 100€ kuussa vaatteisiin ja muuhun shoppailuun.

    • n. 180 e ruokaan,vaatteisiin , kulkemisiin jne.

    • n. 180 e ruokaan,vaatteisiin , kulkemisiin jne.

    • töitön

      560 € jää vuokran maksettuani.tiukkaa on.
      Aletuotteita tulee osteltua töittömänä.

    • näillämennääntäälläkin

      asumisen ja sähkön jälkeen jää n. 490e. En käy missään, lääkekulut n. 50/kk netti ja puhelin 35/kk auto on 15v vanha, käyttöä vain muutama tuhat km/vuosi. Vaate- ja kenkähankintoja hyvin harvoin, ehkä joka toinen vuosi. Tavallista ruokaa, ei pelkkää makaronia, eikä valtavia säilömisiä. Pärjään kohtuullisesti, mutta mitään uutta ei tule hankittua.

    • roletaari

      Ei ole budjettia. Välttämätön on välttämätöntä, jotainjää kivaan ja loppu kuluttamatta.
      Vuosittain on kuukausia jolloin yhteiset eläkkeemme eivät riitä alkuunkaan.

    • Pitkäaikatyötön

      Verojen, asumisen, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen jää hiukan yli 440 €/kk. Tekee tiukkaa maksaa autosta aiheutuvia kuluja, mutta netittömyys ja n. 2 €:n puhelinkulut auttavat. Onneksi ei ole velkaa eikä lääkekuluja.

      Kun hallitus leikkaa tästä sen yhden päivärahan/kk eli 26 € netto, jää noin 415 €/kk. Sitten alkavat keinot loppua.

      • dfhfhd

        Eipä ole autoakaan joten saan toimeentulotukea.


      • Pitkäaikatyötön

        Velasta kirjoitin hiukan vinoon. Opintolainaa sukulaiselle kyllä on, mutta sen lyhentäminen hoituu joulukuussa veronpalautuksilla.

        Löysin pienen säästökohteen: Olin aiemmin ostanut C- ja D-vitamiinit erikseen, mutta äsken huomasin monivitamiinipillereissä olevan riittävästi molempia ja vähän muutakin. Tästä tulee säästöä noin 1 €/kk.
        Jatketaan etsintää ...


    • Anonyymi

      Minimi Eläke 1250€kk. Naurettava sekin Poliitikot päättää sinunkin puolesta mitä Orjat Saa. Ne jotka on tehnyt kaikki työt ei tar vittu ulkomaista mm.msrjaan,tehtaisiin. KAIKKI ALLE 1500€KK NOUSKAA!!!??

    • Anonyymi

      Kyllä KUKA VETÄJÄKSI. HARKIMO, SAURI, SARSVUO

    • Anonyymi

      melkolailla huitelee tuossa 400-500 euroa netto raha mitä on käytettävissä.
      joo näin on realiinen netto tulo Suomen ihmisillä nyt.

    • Anonyymi

      Sellainen että tärkeät laskut ja ruokaan summittainen arvio, säästöön vähintään 50 e kk.

      • Anonyymi

        Muutama kymppi mullakin jää useimmiten kuukaudessa säästöön pienistä tuloista. 50-100€/kk.
        Mutta on sekin nyt tyhjää parempi ainakin ja tärkeintä nyt on, että pärjää kuitenkin.
        Eli saa laskut maksettua, on ruokaa kaapissa ja ehjät siistit vaatteet käytössä.


    • Anonyymi

      Jos asuu yksin ja jos 100eur on käytössä viikossa niin kyllä tuolla rahalla pärjää.Jotkut sitten kuulemma ei pärjää millään rahalla.

    • Anonyymi

      Osa-aikatyön palkka,työmarkkinatuki,toimeentulotuki niin joku 1400€-1500€/kk. Kela maksaa noiden lisäksi vielä sähköt ja vedet. Saan tttukea kahdesta lapsesta jotka vuoroviikot asuu mun luona (olen etävanhempi. Asumistuki 200€. Vuokraa ite maksan päälle 200€ joten vuokran jälkeen jää joku1200-1300€/kk millä ostan ruoat ym.

      Leikkaukset kun tulee niin hallituksen mukaan ei pitäisi juurikaan muuttua paljoa koska jos jo nyt saa toimeentulotukea ja vaikka työmarkkinatukea niin toimeentulotuki kompensoi tilannetta.

    • Anonyymi

      Ei kenelläkään jää palkasta käteen sen suurempia summia. Kyllä niillä pärjää kun tietää mihin rahat pannaan.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään budjettia. Elämme mieheni kanssa pienillä eläkkeillämme tarpeidemme mukaan ottamatta mitään paineita sellaisesta mitä emme todella tarvitse.
      Normaalielämässä jokainen kuukausi jää rahaa käyttämättä ja joskus, harvoin tulee tilanne jossa yhteiset eläkkeemme eivät riitä sen kuukauden kuluihin alkuunkaan.

    • Anonyymi

      PIPPELI

    • Anonyymi

      Ostan yleensä sen verran ja sitä, mitä tarvitsen. Toki jos on hyviä tarjouksia jostain tarpeellisesta asiasta, niin voin ostaa varastoon enempi, niin on sitten myöhemmiltä ajoilta säästönä sekin "pois".
      Harrastukset mulla on myös aika edulliset, tuloihin nähden melki ilmaiset.
      Mutta palkasta maksan tietysti pakolliset, kuten asumiskulut, heti pois. Viikkobudjettina mulla on 300€/vko maksimi, eli sen alle on viikkokulujen jäätävä ja usein jääkin. Tietty yllätys-/ylimääräismenoja mulla on joskus, joita ei kovin tarkkaan voi ennakoida. Kuten auton remontit tai jonkun kodinkoneen hajoaminen,sairastelu....
      Tällä tavoin eläen pärjään palkallani hyvin ja yleensä jää säästöönkin jonkun verran.
      Asumiseen menee noin 400€/k ja muu kuluttaminen jää 1000 euroon/kk ja allekin sisältäen kaikki ruuasta hygieniatuotteissiin sekä harrastuksiin ja satunnaisiin "päähänpistoihin" jne.
      Palkasta jää kuukaudesta riippuen 100-500€ yli.

    • Anonyymi

      Viikkobudjetti on max. 350€, joka 4. kuukausi menee vakuuutukset ym ylimääräiset menot ja tietty asumis- ym kulut maksetaan heti palkkapäivänä pois. Ja loppurahasta tosiaan maksellaan kaikki kulut mitä on. Ruuat, hygieniavälineet, harrastuksia jne.
      Omiin tuloihin nähden on ihan ok kulutustaso ja jää aina ainakin jonkun verran rahaa ylikin palkasta.
      Toki välillä, jos on enempi ylimääräistä rahankulua tai tarvitsee hankkia jotain kalliimpaa, niin silloin sinnitellään sitten huomattavasti pienemmällä budjetilla, että saadaan kulut katettua. Tai tarvittavan hankinnan hinta kasaan, jos ei ole nyt ihan totaali kiireellinen hankinta.

    • Anonyymi

      Sata € per viikko. 400€ Kuukaudessa on kulut. 500€ jää säästötilille.
      ihmetyttää nämä sätkän käärijät että miten niillä rahat riittää. On muuten kallis harrastus ja mitään hyötyjä et saa. Säästäminen on mukavaa kun tietää että isommatkin menot saa kuitattua.

    • Anonyymi

      Pitkän linjan säästäjä on laittanut sivuun pienen summan jo vuosia.
      Sitä ei muussa kulutuksessa edes huomaa, mutta pankkiin syntyy
      kuitenkin kohtuullinen kertymä, mikä on hyvä olla rajallinen.
      Tuosta potista on hyvä lohkaista esim. lomamatkan tueksi tai
      yllätysmenon kuten kodinkoneen kuittaamiseksi.
      Puskurirahaston turvin ei normaali kuukausibudjetti heilahtele.

    • Anonyymi

      Nettopalkkani on aika tarkkaan 3000 euroa kuussa.
      Asun yksin.
      Vakituinen työpaikka.
      Uudehko rivitalokaksio, josta 18 000 vielä lainaa.
      2 vuotta vanha auto kokonaan lainaton.

      Lyhennän lainaa 600 euroa kuussa, koska haluan maksaa lainan pois mahdollisimman pian. Korkojen noustua maksan nyt vajaan 100 euroa kuussa korkoja. Vastike 180 euroa sisältää kaukolämmön. Vesimaksu ja parkkipaikka 30 euroa. Asumiskustannukset kuussa yhteensä 910 euroa. (Laina on maksettu 2,5 vuoden päästä, sitten asumiskustannukset laskevat 210 euroon. Toki täytyy olla valmis yllättäviin asumiseen liittyviin menoihin ja myöhemmin remppakustannuksiin.)

      Eli asumiskustannusten jälkeen käteen jää vielä noin 2 100 euroa. Elämiseen kuluu normaalisti noin tonni. Elän ihan mukavasti, mutta minulla ei ole mitään tarvetta ostella holtittomasti tavaraa eikä syödä joka päivä ulkona. Säästöön jää toinen tonni, josta 500 menee automaattisesti rahastoihin (en jaksa seurata mitään osakemarkkinoita itse) ja toisen 500 siirrän kerran kuussa säästötililleni.

      • Anonyymi

        Unohdin muuten taloussähkön, joka maksaa noin 40 euroa kuussa.
        Ja kotivakuutuksen, jonka summaa en muista. Aika pieni.
        Kokonaisasumiskustannukset ovat siis päälle 950 euroa kuussa.


    • Anonyymi

      Mulla nettotulot noin 3000€/kk ja pienevät siitä vuoden alussa uhkaavan työttömyyden myötä. Pääomatuloja tuli tuon päälle ennen noin 600€/kk mutta nämä sijoitushommatkin alkaneet viime aikoina tuottaa vähemmän ja vähemmän. Hyvä jos jotain tuottavat.. Satunnaisia sivutuloja pienistä harrasteprojekteista tipahtelee muutamasta kympistä satkuraan tai pariin kuussa. Velaton omistusasunto alla, josta käyttövastikkeet 200€/kk. Autosta luopuminen harkinnassa, joten eipähän siihenkään sitten mene jatkossa. Nettiin ja puhelimeen menee noi 60€/kk. Vähän liikaa toki. Sähköön menee noin satanen kuussa. Jäähän tosta vielä ruokaankin jotain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe