Auto vaimon nimen

koirakoira

Minull on auto ja arvo n. 14000e ja siitä rahoitusyhtiön velkaa n. 6 tuhatta jäljellä.
minun lainat/vipit menevät lähiaikoina 1-3kk. ulosottoon. Onko mahdollisuus siirtä rahoitusyhtiön auto vaimon nimeen nyt ennen kun luottotiedot ovat vielä puhtaat minulla. Täällä hetkeellä vaimo on ansiosidonnaisella. Voisiko olla mahdollinen että minä jäisin takaajaksi sille auton lainalle. mikäli saisi vaimon nimiin. Pystyykö autolaina siirtämään vaimon nimiin. Minulla on vakituinen työ. Pitääkö vaimon ostaa minulta se auto tai miten toimittaan. Onko kellään kokemiuksia. Autolla käyn päivittäin töissä n.50 km. 3,5 vuotta olen stä maksanut. Tein vielä autolle uuden maksusuunnitelmän että lisämaksuaika ja pienemmät kuukausierät.

8

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chcfhdf346

      Ei ne ulosmittaa velkaista autoa ja vaikka näin tekisivätkin niin eivät tee senkään takia koska se on sinulle välttämätön työssäkäyntiin. Eli ei autoa -> ei töitä -> ei velkojen maksua

      • 11+13

        No kyllä ne voivat ulosmitata, varsinki jos auton arvon ja velan välinen ero on jopa 8000e. Välttämättömyyskään ei ole esteenä, jos auto on noin kallis. Toisaalta jos maksat palkasta tarpeeksi hyvin, niin ei niitä se auto välttämättä kiinnosta.


      • Kyllä ulosmittaa.

        Minulta uo vei auton jonka arvo oli N:16000e ja rahoitusyhtiön velkaa oli jäljellä 10500e, auto realisoitiin 9500 arvosta jolloin velkaa viellä jäi eikä velat lyhentyneet sentilläkään.


      • huomaa tämä
        Kyllä ulosmittaa. kirjoitti:

        Minulta uo vei auton jonka arvo oli N:16000e ja rahoitusyhtiön velkaa oli jäljellä 10500e, auto realisoitiin 9500 arvosta jolloin velkaa viellä jäi eikä velat lyhentyneet sentilläkään.

        Autohan on vielä rahoitusyhtiön, joten et voi sitä omin päin kenellekään "siirtää" tai myydä. Periaatteessa rahoitusyhtiö voisi myöntyä velallisen vaihtamiseen siis siihen, että vaimollesi siirretään loppuvelka ja hän tulee auton haltijaksi ja myöhemmin omistajaksi. Mutta kun vaimollasi ei ole töitä eikä siksi palkkatulojakaan, on todennäköistä, ettei hän uudeksi velalliseksi kelpaa. Jos itse tarjoudut takaajaksi eli maksamaan edelleen maksuerät tyhjätaskuvaimon puolesta, rahoitusyhtiö varmasti haistaa kuvion: jaahas, siinä taas joku yrittää piilottaa omaisuuttaan uo:n ja velkojien ulottumattomiin. Eipä taida onnistua.


      • 21nfrt
        huomaa tämä kirjoitti:

        Autohan on vielä rahoitusyhtiön, joten et voi sitä omin päin kenellekään "siirtää" tai myydä. Periaatteessa rahoitusyhtiö voisi myöntyä velallisen vaihtamiseen siis siihen, että vaimollesi siirretään loppuvelka ja hän tulee auton haltijaksi ja myöhemmin omistajaksi. Mutta kun vaimollasi ei ole töitä eikä siksi palkkatulojakaan, on todennäköistä, ettei hän uudeksi velalliseksi kelpaa. Jos itse tarjoudut takaajaksi eli maksamaan edelleen maksuerät tyhjätaskuvaimon puolesta, rahoitusyhtiö varmasti haistaa kuvion: jaahas, siinä taas joku yrittää piilottaa omaisuuttaan uo:n ja velkojien ulottumattomiin. Eipä taida onnistua.

        Mulla tuttu perhe. Heillä on yksi lapsi ja ulosoton alussa molemmilla oli n. 20000 velkaa ja käyvät töissä. Molemilla palkka n.2000e. Kaksi autoa kotonaan (yksi vanhempi ja toinen uudehko). Omistusasunoa ei ole. He maksavat molemmat ulosottoon tietyt summa ja ei ole autoon koskettu.Olen ymmärtänyt että toista autoa vielä maksavat. Joskus en käsittää, miteen toisella helposti uo rupeaa myymään ja toisella samassa tilanteessa ei koskettaa mihinkään.


      • Maksakaa velat perkele
        21nfrt kirjoitti:

        Mulla tuttu perhe. Heillä on yksi lapsi ja ulosoton alussa molemmilla oli n. 20000 velkaa ja käyvät töissä. Molemilla palkka n.2000e. Kaksi autoa kotonaan (yksi vanhempi ja toinen uudehko). Omistusasunoa ei ole. He maksavat molemmat ulosottoon tietyt summa ja ei ole autoon koskettu.Olen ymmärtänyt että toista autoa vielä maksavat. Joskus en käsittää, miteen toisella helposti uo rupeaa myymään ja toisella samassa tilanteessa ei koskettaa mihinkään.

        Jos velat lyhenee ja "asiakas" selvästi huolehtii veloista eikä rupea säästämään vanhempien hautajaisiin


      • Ja paljon on myös
        Maksakaa velat perkele kirjoitti:

        Jos velat lyhenee ja "asiakas" selvästi huolehtii veloista eikä rupea säästämään vanhempien hautajaisiin

        Alueellisia eroja ja myös uo henkilöt ovat erin laisia, jollekkin sopii että henkilö maksaa velkaa itse toiselle taas ainut vaihtoehto on että ottaa suoraan palkasta jne...


      • kakskymmentä
        Ja paljon on myös kirjoitti:

        Alueellisia eroja ja myös uo henkilöt ovat erin laisia, jollekkin sopii että henkilö maksaa velkaa itse toiselle taas ainut vaihtoehto on että ottaa suoraan palkasta jne...

        Totta, alueellisia eroja on. Voudit ovat myös ihmisiä (joskin sieltä vi******simmasta päästä) ja heilläkin on huonoja päiviä, ja hyvin huonoja päiviä. Jos ovat jostain ihmeen syystä vaikkapa saaneet, niin saattavat sitten muutaman päivän jopa "ymmärtää" velallisiakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe