Kokemuksia Elisasta

Ei ikinä Elisaa

Meillä oli hetken aikaa Elisan puhelin ja nettiliittymät, ja nyt sain prkl tarpeekseni!!

Ollaan tosi aktiivisia meneviä ihmisiä, ja arvostetaan helppoutta ja selkeyttä.
Laskun suuruudella ei juurikaan ole merkitystä, kunhan linjat pelaa ja tarvittaessa saadaan asiakaspalvelusta helposti ja nopeasti apua.
Myös laskujen selkeys on yksi kriteeri. Selkeästi summa, viitenumero ja tili johon maksetaan, mieluiten vaikkapa viivakoodi jolla laskun saa suoraan maksettua.

Elisa on kaikkea muuta.
Kaikki alkoi siitä että laskumme tulivat sähköpostitse. Yksi lasku hukkui muiden sähköpostien sekaan, toinen roskaposteihin.
Yritin soittaa Elisan asiakaspalveluun. Menin heidän kotisivuilleen.
Ei jessus, aivan saakelin vaikeaa löytää asiakaspalvelun numeroa. Vihdoin löysin numeron, ja se olikin numero josta sai tilattua Elisan-krääsää, eli televisioita jne, liittymä-asioita sieltä ei voinut hoitaa.

Vihdoin pääsin "yhteystiedot" sivulle.
Siellä piti klikkailla noin kymmeneen kysymykseen vastaus, eli kysyttiin "Mitä ongelmasi koskee" ja "Olisiko tästä apua".
Tämän tietovisatrivian ja arvausleikin lopuksi sivusto suostui vihdoin antamaan asiakaspalvelun numeron. Jonotettuani asiakaspalvelussa tovin, vastasi siellä nuori tyttö jolta pyysin että saisimme jatkossa selkeän perinteisen paperilaskun.
Tyttö sanoi että sopii, mutta se maksaa joka laskulta 7 euroa lisää. Noh, se ei haitannut minua ja sovimme että laittavat jatkossa paperilaskuja.

Noh, Nyt meille tuli taas sähköpostiin joku lasku. Ja kas kummaa, postilaatikkoonkin kolahti lasku. Liittymä oli sama, mutta summat erisuuruisia ja eräpäivätkin eriäviä. Maksoin kummatkin.
Seuraavaksi elisalta tuli uhkauskirje, että jos emme maksa niin liittymien toimintaa rajoitetaan tai ne suljetaan kokonaan.
Soitin numeroon jonka aiemmin kovalla työllä sain selville, ja siellä nuori mies kertoi että ei hätää, laskut ok ja liittymät ovat voimassa.

Tänään liittymä suljettiin, Elisan toimesta.
Eipä siinä muuten mitään, mutta kyseessä on myös työpuhelimeni ja myös työsopimukset kariutuvat tätä myötä, kun en voi puhua asiakkaiden kanssa.

Tosi sekava ja huono firma. Älkää ikinä ottako Elisan liittymiä. En tiedä yrittävätkö liikaa automatisoida vai mikä on, mutta homma ei todellakaan pelaa.


Hakusanoja:
Kokemuksia elisasta
Elisa
matkapuhelin
liittymät liittymä
matkapuhelinliittymät
elisa asiakaspalvelu
elisa laskutus

158

13469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi Ei ikinä Elisaa,

      kuulostaa ikävältä ja vähän erikoiselta tilanteelta. Onkohan tässä kyseessä yritys, vai ovatko liittymät olleet henkilökohtaisessa omistuksessa? Asiakashan voi toki valita laskun toimitustavan itse valittavissa olevista vaihtoehdoista. Laskun toimitustavan muuttaminen onnistuu OmaElisa-verkkopalvelusta.

      Helpoin tapa selvittää tämä asia, on kuitenkin kirjautua Elisan Palstalle, osoitteessa http://elisa.fi/palsta. Kun lisäät asiakasnumerosi profiiliisi, saamme tiedot esille ja asian hoitaminen ja tarkastaminen on nopeampaa. Tällä keskustelupalstalla emme voi käsitellä asiakastietoja.

      Lisäkysymyksissä kannattaakin siis kääntyä Palstan puoleen :)

      Jarkko / Palstatiimi
      http://elisa.fi/palsta

      • outojajuttuja

        Olipas outoa puhetta tavalliselle ihmiselle.
        Miksei elisalla ole puhelin neuvontaa?
        Luuletteko te että ihmiset tykkää KIRJAUTUA johonkin teidän himmeleihin?
        Aloittaja taitaa olla aika oikeassa, jos systeemit ovat nuo.
        Elisalta soittaa kyllä myyjiä (puhelinmyyjiä) joilta en tarvitse mitään.
        Kun yrittää soittaa elisalle, niiin onhan kummallista, jos ei edes numeroa ole saatavilla.
        Viittaa lähes rikolliseen toimintaan.
        Pitääpä tutkia ja miettiä omiakin liittymiä.
        Joku pomo saa kohta kenkää elisalta. Sen verran sekavaa asiakaspalvelua.


      • Huhunuhuu

        Elisa kusettaa


      • Anonyymi
        outojajuttuja kirjoitti:

        Olipas outoa puhetta tavalliselle ihmiselle.
        Miksei elisalla ole puhelin neuvontaa?
        Luuletteko te että ihmiset tykkää KIRJAUTUA johonkin teidän himmeleihin?
        Aloittaja taitaa olla aika oikeassa, jos systeemit ovat nuo.
        Elisalta soittaa kyllä myyjiä (puhelinmyyjiä) joilta en tarvitse mitään.
        Kun yrittää soittaa elisalle, niiin onhan kummallista, jos ei edes numeroa ole saatavilla.
        Viittaa lähes rikolliseen toimintaan.
        Pitääpä tutkia ja miettiä omiakin liittymiä.
        Joku pomo saa kohta kenkää elisalta. Sen verran sekavaa asiakaspalvelua.

        Helpointahan siellä sivulla on hoitaa asiat mitkä siellä onnistuu silloin kun itselle sopii tarvitsematta soitella mihinkään. Itsellä ei kylläkään onnistunut liittymätyypinvaihto ja kun kovalevyn rikkoontumisen takia hukkasin kirjautumistiedot, ei uusilla tunnuksilla onnistunut paljon mikään, enkä jaksanut enää kysellä kun sain sopivamman liittymän muualta.


      • Anonyymi

        mitä hyötyä on kirjautua jollekin typerälle palstalle. Elisan tulisi hoitaa kaikki vääryydet henkilökohtaisemmalla yhteyden otolla asiakkaisiin.pslsta on kylmä ja välinpitämätön tapa hoitaa onhelma tilanteita..... ja ri elisa niitä hoida joku kesä apulainen jaarittelua jossa onhelmsa ei korjata mutta osataan voivotella.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä hyötyä on kirjautua jollekin typerälle palstalle. Elisan tulisi hoitaa kaikki vääryydet henkilökohtaisemmalla yhteyden otolla asiakkaisiin.pslsta on kylmä ja välinpitämätön tapa hoitaa onhelma tilanteita..... ja ri elisa niitä hoida joku kesä apulainen jaarittelua jossa onhelmsa ei korjata mutta osataan voivotella.....

        Olipa pettymys vaihtoin perheen kolme moin. liittymää Elisaan netin nopeus piti olla 100 mbit/s ja mittaus jäi alle 20 mbit/s samoilla laitteiilla moi:n vastaava liittymä oli 50-60 mbit/a vielä suurempi ero oli puhelin liittymissä jolla voi kyllä hyvin soittaa. Tulee todennäköisesti taas liittymän vaihto.


      • Anonyymi
        outojajuttuja kirjoitti:

        Olipas outoa puhetta tavalliselle ihmiselle.
        Miksei elisalla ole puhelin neuvontaa?
        Luuletteko te että ihmiset tykkää KIRJAUTUA johonkin teidän himmeleihin?
        Aloittaja taitaa olla aika oikeassa, jos systeemit ovat nuo.
        Elisalta soittaa kyllä myyjiä (puhelinmyyjiä) joilta en tarvitse mitään.
        Kun yrittää soittaa elisalle, niiin onhan kummallista, jos ei edes numeroa ole saatavilla.
        Viittaa lähes rikolliseen toimintaan.
        Pitääpä tutkia ja miettiä omiakin liittymiä.
        Joku pomo saa kohta kenkää elisalta. Sen verran sekavaa asiakaspalvelua.

        Lue edellinen, Muka vielä Suomalainen Yritys, Kyllä osaa olla tosi asiakkaita kusettava Firma.Emäntä ei antanut valittaa kuluttaja-asiamiehelle, minkä minä olisin tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpointahan siellä sivulla on hoitaa asiat mitkä siellä onnistuu silloin kun itselle sopii tarvitsematta soitella mihinkään. Itsellä ei kylläkään onnistunut liittymätyypinvaihto ja kun kovalevyn rikkoontumisen takia hukkasin kirjautumistiedot, ei uusilla tunnuksilla onnistunut paljon mikään, enkä jaksanut enää kysellä kun sain sopivamman liittymän muualta.

        Juuri näin, ei onnistu aina sähköinen asiointi , kun edelleen tulee tupla laskutusta.
        Kyllä se on niin, et tä ELISA OYJ.n systeemien ylläpitäjä on se uusavuton !
        Sillä minullekin tulee v 2022 edelleen tuplalaskutusta.
        Vaikka asioita on selvitetty netissä sekä puhelimitse. Olisiko elisan henkilökuntaa joka rienaa asiakkaitaan uusavuttomiksi ?
        Ei ikinä Elisan palveluja enää.


      • Anonyymi

        Kelvoton vastaus. Pitää muka taas kysyä jonkin palstan käyttäjiltä.
        Eikö teillä todella ole varaa oikeaan palveluun.

        Sisvustakatsoja, mutta tähän yleiseen "asiakasvalvelu" trendiin ja appeihin kyllästynyt.


    • xyxyshcshidhdsisd

      Moi!


      En jaksanut lukea koko tarinaasi, kun v1tuttaa omani. Huomasin saman, että asiakaspalvelunumeroa ei meinaa löytää. Itselläni on ollu elisa-kanavakortti, jonka laskut menevät vieläkin ei edelliseen, vaan sitä edelliseen osoitteeseen. Asiakaspalveluun kun soittaa, ensin jonotat sinne 20 min ja sen jälkeen ne vasta yhdistävät palveluun missä voit irtisanoa tuon. Edellisen kerran sanoi, että jonotusaika on 19 min...... Ai muistutusmaksut tulee kotia, kun lähettävät laskut päin v1ttua ja sen jälkeen saat vielä maksaa ittesi kipeäks jonottamisesta. Voin kertoo etten ota mitään s2atanan maksukortteja enää ikinä. Irtisanomiset on tehty liian vaikeaksi. Mua ainakin v1tuttaa niin paljon, etten ota enää ikinä tuota palvelua ainakaan saunalahelta. Saa nähä pitääkö irtisanoa puhelinliittymäki protestiks

      • Minimerkki

        Ei vittu, mä olen laskuasioissa saanut parissa tunnissa korjaukset sähköpostilla tai ota yhteyttä -osion kautta nettisivuilla. Täytyy olla todellinen uusavuttomien tynnyrinpohja jos ei osaa tällaista asiaa hoitaa :D


      • Anonyymi
        Minimerkki kirjoitti:

        Ei vittu, mä olen laskuasioissa saanut parissa tunnissa korjaukset sähköpostilla tai ota yhteyttä -osion kautta nettisivuilla. Täytyy olla todellinen uusavuttomien tynnyrinpohja jos ei osaa tällaista asiaa hoitaa :D

        Nimenomaan. Melkoiselta uusavvuttomuudelta vaikuttaa. En ylipäätänsä ymmärrä miksi pitää väkisin soitella johonkin hiton siakasplvelunumeroihin kun saman asian saa hoidettua oma elisassa sillon kun itselle sopii. Itse ainakin pidän siitä, että asiat voi hoitaa itse tietokoneella sillon kun itselle sopii sen sijasta, että pitäisi soiella johonkin asiakaspalvelunumeroihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan. Melkoiselta uusavvuttomuudelta vaikuttaa. En ylipäätänsä ymmärrä miksi pitää väkisin soitella johonkin hiton siakasplvelunumeroihin kun saman asian saa hoidettua oma elisassa sillon kun itselle sopii. Itse ainakin pidän siitä, että asiat voi hoitaa itse tietokoneella sillon kun itselle sopii sen sijasta, että pitäisi soiella johonkin asiakaspalvelunumeroihin.

        Niin voi toki laittaa ruksia ja tarkastaa puhelinnumeroa mihin tulee laskuilmoitukset. Muttei tule. tästä hyvästä olen saanut maksaa 10€ maksumuistutuksia korot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan. Melkoiselta uusavvuttomuudelta vaikuttaa. En ylipäätänsä ymmärrä miksi pitää väkisin soitella johonkin hiton siakasplvelunumeroihin kun saman asian saa hoidettua oma elisassa sillon kun itselle sopii. Itse ainakin pidän siitä, että asiat voi hoitaa itse tietokoneella sillon kun itselle sopii sen sijasta, että pitäisi soiella johonkin asiakaspalvelunumeroihin.

        Mikä on SIAKASPALVELUNUMERO? Entä miten SOIELLAAN? Kys. Epätietoinen ent. Elisan "siakas"


    • Hei xyxyshcshidhdsisd,

      olemme pyrkineet tekemään verkkosivustamme asiakasta ohjaavan. Tästä syystä asiakaspalvelun numero ei ole aivan ensimmäisenä näkyvissä. Kun asiakas tekee valinnat kanavaohjurissa, hän ottaa tällöin yhteyttä oikeaan paikkaan.

      Oletko varmasti ilmoittanut voimassaolevan osoitteesi meille? Suosittelen tässä tilanteessa kirjautumaan Elisan Palstalle, osoitteessa http://elisa.fi/palsta. Kun lisäät asiakasnumerosi profiiliisi, saamme tiedot esille ja asian käsittely nopeutuu. Palstalla voimme helpommin ratkaista asian :)

      Jarkko / Palstatiimi
      http://elisa.fi/palsta

      • valehtelijat

        "olemme pyrkineet tekemään verkkosivustamme asiakasta ohjaavan."

        On suomeksi: "Olemme pyrkineet vähentämään henkilöstökustannuksiamme sekä muita kuluja, ja olemme pyrkineet automatisoimaan kaiken. Olemme pyrkineet luomaan internetsivuston jossa asiakasta neuvotaan, jotta emme tarvitse kalliita asiakaspalvelijoita."

        Kaikkein hauskin juttuhan on tuo, että laskut lähetetään sähköpostiin koska
        "Haluamme säästää luontoa ja emme suosi paperilaskuja"
        Suomeksi: "Säästämme kuluissa kun tietokoneet lähettävät laskut, ei meitä luonto kiinnosta tippaakaan. Otamme paperilaskusta merkittävän suuren lisämaksun, koska pyrimme pakottamaan asiakkaamme sähköpostilaskuihin jotta pääsemme itse helpolla."


      • Anonyymi

        Herra Jarkko Palstatiimi !
        Kerrohan tässä kaikille miksi laskunne sivulla olevassa numerossa 010190240 vastaava "asiakaspalvelija" sanoo että hän ei voi korjata laskutustietoja vaan pitäisi soittaa laskutukseen!!! Sanoi jopa yhdistävänsä...sanoin ok. ....ja piippiippiippiip. Voitteko kertoa tässä sen oikean laskutuksen numeron joka voi laskuasioissa keskustella ----vai onko se ihan salainen???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra Jarkko Palstatiimi !
        Kerrohan tässä kaikille miksi laskunne sivulla olevassa numerossa 010190240 vastaava "asiakaspalvelija" sanoo että hän ei voi korjata laskutustietoja vaan pitäisi soittaa laskutukseen!!! Sanoi jopa yhdistävänsä...sanoin ok. ....ja piippiippiippiip. Voitteko kertoa tässä sen oikean laskutuksen numeron joka voi laskuasioissa keskustella ----vai onko se ihan salainen???

        Herra Palstatiimi on tainnut saada potkut? Eikä ole Elisalla puhelinnumeroa mihin voisi soittaa laskuasioissa---säästösyistä ! Tainneet alkaa katteet tippumaan kun pitää mennä säästöliekille! Hehheehh...kaikenlaisia yrityksiä maa päällänsä kantaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra Palstatiimi on tainnut saada potkut? Eikä ole Elisalla puhelinnumeroa mihin voisi soittaa laskuasioissa---säästösyistä ! Tainneet alkaa katteet tippumaan kun pitää mennä säästöliekille! Hehheehh...kaikenlaisia yrityksiä maa päällänsä kantaa!

        Niinpä,Elisalla kun on verkkovika niin jos kysyt milloin korjaantuu niin valehdellaan että 24 tunnin sisällä täyttä paskaa puhuvat.Raha kelpaa ja kun katsot muiden operaattoreiden vikatilannetta ne korjaantuu nopeasti.Oman puhelinliittymän vaihdoinkin pois ja taitaa siirtyä muutkin palvelut sitten kehutaan kotimaisuudella ei sillä ole merkitystä jos tarkoitus on vain rahastaa.


      • Anonyymi
        valehtelijat kirjoitti:

        "olemme pyrkineet tekemään verkkosivustamme asiakasta ohjaavan."

        On suomeksi: "Olemme pyrkineet vähentämään henkilöstökustannuksiamme sekä muita kuluja, ja olemme pyrkineet automatisoimaan kaiken. Olemme pyrkineet luomaan internetsivuston jossa asiakasta neuvotaan, jotta emme tarvitse kalliita asiakaspalvelijoita."

        Kaikkein hauskin juttuhan on tuo, että laskut lähetetään sähköpostiin koska
        "Haluamme säästää luontoa ja emme suosi paperilaskuja"
        Suomeksi: "Säästämme kuluissa kun tietokoneet lähettävät laskut, ei meitä luonto kiinnosta tippaakaan. Otamme paperilaskusta merkittävän suuren lisämaksun, koska pyrimme pakottamaan asiakkaamme sähköpostilaskuihin jotta pääsemme itse helpolla."

        Kyllähän se on vain hyvä, että Elisa pyrkii vähentämään turhaa paperin tuhlausta ja siten säätämään luontoa ja auttamaan ilmastonmuutoksen hillinnässä. Kuka muka ihan oikeasti haluaa enää nyikyaikana muutenkaan sitä paperiroskaa postiluukkuunsa? Nykypäivänä ei oleenää mitään tarvetta paperisille laskuille. Ne on täysin turhia ja täysin turhaa paerin tuhlausta. Mitä ihmeen järkeä on siinä, että lasku tulee postiluukkuun paperisena kun lasku kuitenkin maksetaan tietokoneella sähköisesti? Koko paperilaskun idea on nykyaikana täysin järjetön. Joku raahaa ensin laskun sulle, maksat sen sähköissti ja sitten viet paperilaskun roskalaatikkoon minkä jälkeen joku hakee sen tyhjentäessään roskalaatikon. Mitä ihmeen järkeä tollasessa muka on? Ei ole mikään ihme, että maapallo on menossa ilmastonmuutoksen takia täyteen katastrofiin ja luonto on jo pitkälti tuhottu kun jotkut muumiot pitää vielä kiinni esimerkiksi paperilaskuista, joille ei ole kertakaikkiaan mitään tarvetta.


      • Anonyymi
        valehtelijat kirjoitti:

        "olemme pyrkineet tekemään verkkosivustamme asiakasta ohjaavan."

        On suomeksi: "Olemme pyrkineet vähentämään henkilöstökustannuksiamme sekä muita kuluja, ja olemme pyrkineet automatisoimaan kaiken. Olemme pyrkineet luomaan internetsivuston jossa asiakasta neuvotaan, jotta emme tarvitse kalliita asiakaspalvelijoita."

        Kaikkein hauskin juttuhan on tuo, että laskut lähetetään sähköpostiin koska
        "Haluamme säästää luontoa ja emme suosi paperilaskuja"
        Suomeksi: "Säästämme kuluissa kun tietokoneet lähettävät laskut, ei meitä luonto kiinnosta tippaakaan. Otamme paperilaskusta merkittävän suuren lisämaksun, koska pyrimme pakottamaan asiakkaamme sähköpostilaskuihin jotta pääsemme itse helpolla."

        Hyvä😎😙🤩 Juurikin näin. Että "kotimaalainen" operaattori...?! T. Satuleena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra Jarkko Palstatiimi !
        Kerrohan tässä kaikille miksi laskunne sivulla olevassa numerossa 010190240 vastaava "asiakaspalvelija" sanoo että hän ei voi korjata laskutustietoja vaan pitäisi soittaa laskutukseen!!! Sanoi jopa yhdistävänsä...sanoin ok. ....ja piippiippiippiip. Voitteko kertoa tässä sen oikean laskutuksen numeron joka voi laskuasioissa keskustella ----vai onko se ihan salainen???

        👌💪👍👍👍


    • pööpaa646

      Palstalle älkää vaivautuko, suoraa liikkeeseen valittaa asenteella että perut sopimukset laittomana jossei sillä kerralla toimi ja kuluttajansuoja viranomaisiin yhteyttä

    • 778899

      Tarpeekseni sain minäkin. Yritin Elisan sivuille ja pääsinkin, mutta siihen loppui. Ei voi olla niin, että asiakas joutuu hoitamaan virheetkin ja maksamaan tietysti myös. Huomenna menen toiseen liikkeeseen ja vaihdan liittymää, siinä se. En suostu anomaan apua niiltä, joiden kuuluu palvella.

    • Hmmmmm

      Elisalla (kin) on asiakaspalvelijoita joka lähtöön: itse irtisanoin Elisan laajakaistaliittymän tasan kuukausi sitten. Minulle eräs herra tuolloin tokaisi, että se menee sitten poikki vasta viimeinen päivä kuluvaa kuuta. Tänään ystäväni irtisanoi samaisen liittymän, jolloin tuo varsin asiansa osaavan oloinen naishenkilö kysyi ystävältäni, että laitetaanko liittymä poikki puolesta kuusta vai annetaanko olla kuun loppuun. Tällöin tuumasimme että mahdollisimman nopeasti, eli näin ollen liittymä menee puolesta kuusta poikki, ja laskukin tulee vain puolesta kuusta. Että ihme on, ettei saman firman asiakapalvelijoilla voi olla sama käytäntö, vai ovatko toiset niin firmaan päin, että unohtavat asiakkaan edun kokonaan?

      • dna_parempi

        Mulla kans kokemusta siitä, miten liittymänvaihto kesken kauden tullut törkeän kalliiksi. Summa ollut kokonaisen kk:n maksu edellisestä ja uudesta liittymästä kaikenlaisia muita kuluja päälle, mistä ei erkkikään ota selvää mistä ne muut kulut on tullu! Nyt sitten sainkin selville, miten laskun pitäisi tulla vain käytetyiltä päiviltä! Loppusummissa oli aina jotakin ylimääräsiä kuluja.


      • dna_parempi

        Niin, ja toi asiakaspalvelu? Saa jonottaa ja jonottaa, lopulta puhelin vaan odotusajalla pätkästään pois. Ja eikun uusi kierros. Nytkin laskutettiin 50min edestä asiakaspalvelu soitoista, mistä suurin osa ollut jonottamista toisensa perään. Tästä tullut n.5€ ylimääräistä laskua. Laskuttavat myös hinnaston mukaan 10€ kun vaihtaa liittymää. Onkohan tämä ihan laillista? Nyt en enää tuhlaa aikaani elisasaunalahteen, dna:lla ollut aina ne laskut, mistä on sovittukin.


    • No johan nyt! Meillä on Saunalahtea ja Elisaa ja Kolumbusta, ja kaikki on aina sujunut tosi kivasti. Oma laskuni tulee sähköpostiin, helppo maksaa verkkopankin kautta kun viitteet sun muut saa leikepöydän avulla. Muut menee suoralaskuina, kunhan muistaa käydä hyväksymässä maksut verkkopankissa.
      Eikä vaihdeta.

      • Ai niin, ja palvelupisteitä on useita missä poiketa. Yksi on vakiruokaostospaikan läheisyydessä. Asiointi on ollut asiantuntevaa - suorastaan loistavaa. Puhelinpalveluun ei juuri ole tarvinnut soitella, kun kasvotusten on kiva jutustella ja jonotustilanteen näkee jo ovelta.


      • Herneaivoinen_kilkki
        tattiaivo kirjoitti:

        Ai niin, ja palvelupisteitä on useita missä poiketa. Yksi on vakiruokaostospaikan läheisyydessä. Asiointi on ollut asiantuntevaa - suorastaan loistavaa. Puhelinpalveluun ei juuri ole tarvinnut soitella, kun kasvotusten on kiva jutustella ja jonotustilanteen näkee jo ovelta.

        Yngwet ja Tanelit saa huonoa palvelua kun ovat tyhmiä kuin vasemman jalan saapas tajuamatta miten asiat kuuluu hoitaa jotta ne sujuu kun ihmisten kanssa ollaan tekemisissä.


      • tämmöstäääää

        Täällä on laskutus toiminut oikein, paperilaskulla tulevat ja myös jatkossakin.

        MUTTA kuuluvuus ihmeellinen, välillä ei kenttää ollenkaan, välillä jotenki toimii ja välillä mahdottoman hidas ja puhelut katkoo ja välillä ei löydy kenttää.

        Vikapalvelusta ei löydy ongelmaan syytä, se on sitä Elisan laatua ilmeisesti.

        Onneksi Elisaa ei ole pakko käyttää, puhelimessa on DNA ja katkoksia korkeintaan yksi vuodessa.


      • Anonyymi
        tattiaivo kirjoitti:

        Ai niin, ja palvelupisteitä on useita missä poiketa. Yksi on vakiruokaostospaikan läheisyydessä. Asiointi on ollut asiantuntevaa - suorastaan loistavaa. Puhelinpalveluun ei juuri ole tarvinnut soitella, kun kasvotusten on kiva jutustella ja jonotustilanteen näkee jo ovelta.

        Juu niin paras


    • eil

      elisa kauppaa viihdepakettia ja 4g liittymää sekä kosketusnäyttö puhelimia.Älkää hankkiko saatte maksaa enemmän raha teleoperaattorille.

    • Välttäkää

      Elisalla ei mikään toimi niin kuin pitäisi.
      Välttäkää kuin ruttoa.

    • Ghhfffgg

      Joo. Elisasta kokemusta, kuinka laajakaistaverkko puretaan useilta asiakkailta ja tarjotaan yhden kuukauden ilmainen mokkula korvaukseksi. Eipä tällä mitään muuta tee, kuin jollain keskustelupalstalla hengailee. Se siitä "etätyöstä".

    • Jeppe23

      Moi ei ikinä enää Elisaa. Kaameeta huijausta ! Kahveet isossa kaupungissa aivan mielettömät kaikki rahat mennyt hukkaan. Jotta puhelin toimii pitää nennä autoon. Tekninen palvelu ihan sieltä - ei mitään palvelua itse asiassa. Ei loskaan enää

    • Paskaeliisaa

      Jos pyydät elisalta kopion laskusta niin he veloittavat siitä 12€

    • Elisatakoomassia

      Sain tänään itse tapella kyseisen firman kanssa laskusta, jonka gmail oli hävittänyt. 12€ kopiota sähköpostiin tarjosi, jolloin kysyin, oliko ihan tosissaan tuon summan kanssa. Kyllä oli, mutta kerroin, että pre-paid on keksitty ja liittymän vaihto helppoa noiden summien välttämiseksi, niin johan lasku tuli minuutin sisään sähköpostiin "poikkeuksellisesti ilman lisäveloitusta". Ei taida moni tienata puolen minuutin kopion lähettämisen hintaa tunnin työnteolla. Ei ihme, että pomoilla on miljoonien osingot.

    • monder

      Minulle Elisa laskuttaa neljää kautta vaikka on suoraveloitus, on sen verran sekavaa että sanoin kaikki sopimukset irti , elisalla ajetaan asiakkaita pois kun ei saada laskutusta järkevälle pohjalle, mutta onneksi on muitakin jossa homma toimii, ikäviä kokemuksia useamman vuoden suhteesta elisan kanssa, asioiden hoitaminen on todella vaikeaa

    • ENTINEN___ASIAKAS

      Minun kokemukseni on, että Saunalahden laskut menevät ihan minne sattuu. 2010-luvun alussa minulla oli ongelmia kun osoite muuttui pari kertaa vuoden aikana ym. Koko ajan tuli ylimääräisiä 5 euron sakkoja, kun laskut menivät jonnekin hornan kuuseen enkä hajamielisenä muistanut sitten kysellä heti perään.

      Yksi vakio-ongelma oli se, että kun laskun halusi omaan sähköpostiin, se meni Saunalahden omaan s-postiosoitteeseen jota en koskaan käyttänyt. Muutin sen monta kertaa, ja kuvittelin sitten että lasku alkaisi tulemaan oikeaan sähköpostiin. Mutta eipäs, se meni aina sinne Saunalahden omaan sähköpostiin - jota en sitten lukenut.

      Olen boikotoinut Saunalahtea vuosikausia, mutta sain nyt perintökamana liittymän jonka halusin kokeeksi pitää. Koko ajan kylmä hiki että tuleeko lasku ollenkaan, ja joutuuko taas maksamaan turhia sakkoja.

      No kuinka ollakaan, taas meni lasku hornan kuuseen. Lasku on mennyt paperilaskuna kuolleen henkilön nimellä kuolleen henkilön vanhaan osoitteeseen.

      Ei @#€%& ?! lasku ei voi mennä aina väärään paikkaan. Lasku pitää saada asiakkaalle, jotta asiakas saisi sen maksettua.

      Nyt taas alkaa Saunalahden boikotti. Pidän numeron, mutta se siirtyy Teliasoneralle.

    • Pinnakireellä

      Vaikeaksi on mennyt Elisalla! Myymälöihin ei saa yhteyttä asioitaan hoitaakseen, asiakaspalvelu on lähinnä tukossa niin netissä kuin puhelimitse. Kun lopulta saat nettiyhteyden, se yllättäen usein katkeaa asiakaspalvelussaan.
      Alkoi taas kuumottaa kun itsenäisyyspäivän jälkeen oli pienestä laskutusasiasta kyse. Netin asiakaspalvelu oli pihalla kuin talitintti lumessa, ei ymmärtänyt kysymyksiä ja antoi koko ajan vastauksia joilla ei ollut tekemistä kysymysten kanssa.
      Aiemmin samana päivänä kaukana Elisan myymälässä hoidettu asia jäi vaivaamaan mieltä yhdessä yksityiskohdassa, mutta sinne ei ole annettu puhelinyhteyksiä. Pieni yksinkertainen asia jota Elisan asiakaspalvelun kautta ei saa hoidettua mitenkään päin. Pitäisi matkustaa taas toiselle puolen kaupunkia kysymään yksi kysymys ja saamaan siihen "kyllä tai ei"-vastaus. Todellakin mitä Elisa-idiotismia! Kauan sitten Saunalahden aikoihin kaikki toimi, nykyisin pääoperaattori Elisan on senkin pilannut.
      Sitä paitsi, ELISAn yhteydet eivät toimi yhtä hyvin kuin muilla, katvealueita Suomi täynnä! 4G ei toimi siellä missä kohdallani pitäisi!

    • Elisavalehtelee

      Elisan kuuluvuuskartta ei todellakaan pidä paikkaansa eli ovat täysin valheellista tietoa. Meidänkin kohdalla on komeasti 4G pitkälle joka suuntaan, mutta oikeasti ei edes 3G toimi. Ilmoittivat sitten vielä, että eivät edes aio tehdä asialle mitään. Liittymät menevät vaihtoon.

      • Anonyymi

        Elisa lakkautti 3G verkon sulle tiedoksi.Elisalla toimii 2G verkko ja 4G Sekä 5G verkko joten osta uusi puhelin heti.T.Pena


    • Niinavaan

      Tänään vaihdoin firmaa kun laskutus tökkii. Laskutkin ovat mitä sattuu.. Liittymän voimassaoloaika ei näy, ei perusmaksua, jos haluasi sen vilkaista, kun tulee soitettua myös palvelupuhelimiin, mistä tulee ylimääräistä, kaikki näkyy laskussa vain könttänä... toinen tai kolmas muistutuslasku riitti, kun laskut yrittää maksaa tunnollisesti. Muissa firmoissa, joita on paljon, ei ikinä ole tullut ongelmia. Muistutuslaskun mukaan se muistuslasku oli lähetetty kesken laskutuskauden... että sillä lailla.

    • Gei

      Joo laskut menee elisalla jonnekki hevonperseeseen täälläkin jännä että nuo 5e lisälaskut löytää aina perille.

      • jdgfhfgf

        Ota käyttöön e-lasku, niin ei laskut huku postinjakajan taskuihin. Siihen vielä automaattinen maksu päälle, niin ei unohdu eräpäivätkään.

        Jos pelkäät Elisan laskuttavan väärin, laita e-laskuun puoliautomaattinen maksu niin, että normaalin suuruiset laskut maksetaan automaattisesti, mutta suuremmat laskut vaativat erillisen vahvistuksen.


    • Entinenasiak

      En voi suositella.
      Otin toiselta operaattorilta puhelin- sekä nettiliittymän.
      Uusi operaattori lupasi hoitaa vanhani lopetukset. Kävin kuitenkin varmistamassa Elisan liikeessä että netti- ja puhelinliittymä todellakin suljetaan ja varmistin loppulaskun sujuvuuden. Kaiken piti olla ok.
      Olin ottanut puhelimen jo aikaisemmin Elisalta ja aloin maksamaan puhelimen loppulaskua ja huomasin erittelystä ettei puhelinliittymääni oltukaan lopetettu, vaikka myyjä liikkeessä varmisti minulle asian! Puhelimitse asiakaspalvelussa asian hoitaminen oli aivan onnetonta, puhelua siirreltiin vain asiakaspalvelijalta toiselle. Lopuksi lopetin puhelun ja läksin liikkeeseen hoitamaan asiaa.
      Onnistuin pääsemään samalle as.palvelijalle joka oli hoitanut hommaa ja valitti asiaa heidän järjestelmäviakseen. Vika oli vain ja ainoastaan järjestelmässä. Eikä pyydellyt anteeksi. No, siinä vaiheessa uskoin selityksen. Tästäkin huolimatta minun olisi tullut maksaa vielä yksi puhelinlasku (suljetusta liittymästä) johon en suostunut. Kommentoin "vittu mitä uskomatonta paskaa". Jolloin hän lopetti palvelemisen. Pyysin printtiä että kaikki hoidettu. Ei suostunut antamaan.
      Kun palasin kotiin ja tarkistin sähköpostista vahvistuksen, ja da-daa! Selvisi ettei hän ollut lopettanut puhelinliittymää 4.1 VAIN nettiliittymän. Uskomatonta! Vielä kehtasi liikkeessä valehdella päin naamaa ettei näin asia ole, ja uskoin...
      Todella ala-arvoista valehdella kun asia tulee kuitenkin ilmi. Ei ihme että asiakkaat ovat vittuuntuneita kun asiat hoidetaan miten sattuu.
      Mutta mitä voi odottaa työasioiden hoitamisesta kun naisihminen ei osaa pitää huolta edes perushygieniastaan ja on asiakaspalvelutyössä! Kuvottava rasvainen likainen harjaamaton tukka asiakaspalvelutyössä. HYI!! Ja mikä haju. Kyllä esimiehen kuuluisi ottaa jo asia puheeksi, ei tuon näköisenä visvapilluna olla asiakaspalvelutyössä.

      • Atknero

        Jos et ois noin saatanan lapio niin tajuisit, että sun ei itse tarvii irtisanoa puhelinliittymää. Operaattori jonka kanssa olet tehnyt sopimuksen irtisanoo sen.


      • juuri.näin
        Atknero kirjoitti:

        Jos et ois noin saatanan lapio niin tajuisit, että sun ei itse tarvii irtisanoa puhelinliittymää. Operaattori jonka kanssa olet tehnyt sopimuksen irtisanoo sen.

        Eikä sitä pidäkään itse irtisanoa. Jos niin tekee, niin numeronsiirto ei onnistu.


      • Anonyymi

        Tuollainen kommentointi osoittaa kyllä mitä suurinta moukkamaisuutta ja typeryyttä.


    • Toivoton

      Ostin vanhan liittymän tilalle puhelinmyynnistä Elisa Netti Lite.
      Sopimusvahvistukset tuli mailinä pikaisesti.
      Lasku yhtä nopeasti, eilen.
      Modeemin toimitu asennuskehoitus toissapäivänä. Kuittasin kuten pyydettiin.
      Toissapäivänä tuli ilmoitus kytkentäajankohdasta. 6.4.2018, klo 20.00.
      MITÄ TAPAHTUI, TASAN KLO 20.00 VANHA YHTEYS KATKESI, MUTTA UUTTA EI KYTKETTY.
      TÄNÄ AAMUNA OLI PUHELIMESSA VIESTI, ASENNUS SIIRTYNYT 9.4.2018.

      Ymmärrän kyllä virheet työnsuunnittelussa, tai riittämättömän ammattitaidon , mutta en ymmärrä miksi vanha yhteys katkaistiin lupaa kysymättä.
      Ihmettelen vielä, miksi Oma Elisassa häiriöilmoitukset maksaa ilmoittaja????

    • talo

      Minulla sama juttu. Selasin tiliotteet maaliskuulle asti ja olen maksanut 120 - 170 euroa kuussa liittymistä ja netistä. Tänään puhelimet meni kiinni. Vikalista on pitkä kuin nälkävuosi enkä muista edes kaikkea. Paras on että meidän firman sopimukset löytyvät aina toisen yrityksen alta.
      Siirryn dna:lle. En jaksa jutella kerrankin viiiden ihmisen kanssa ja laskut ei siitä selkene.
      Kerran tuli karhulasku, ja olin jo maksamassa sen kun vielä soitin elisalle ja kysyin että ovatko varmoja kun muistelisin laskun maksaneeni, Tositteet ovat jo tilitoimistossa, niin en päässyt tarkistamaan. Ensin sanoi että avoinna on ja lupasin heti maksaa. Onneksi en ehtinyt kun Elisalta soitettiin ja lasku olikin maksettu. Ovat ilmeisesti ulkoistaneet reskontran hoidon ja kukaan ei siellä oikeasti tiedä mitä siellä on auki ja miten maksut kijaantuvat oikeille laskuille.

      Ja tämä oli vaan yksi hässäkkä.

    • Pöö123

      Minulla myös huonoja kokemuksia ko firmasta. Joulukuussa 2017 sain sähköpostiin vahvistus viestin minun nimissä tilatusta liittymästä, Elisa ei suostu vielä tänä päivänäkään viranomaisille kertomaan kuka sieltä on myynyt liittymän ja kenelle ja miksi ei ole tarkastettu henkilön henkilöllisyyttä. Sain kuitenkin peruttua liittymän ennenkuin olisi joku saanut sen käyttöönsä. Nyt sitten laskuun oli ilmestynyt viesti joka oli lähetetty ulkomaille, itse en sitä ollut lähettänyt eikä sitä näy puhelimen viesteissä. Elisa ei ota mitään vastuuta virheistään kaikki on aina asiakkaan vika. Jos Elisa ei ala ottamaan vastuuta näistä virheistä asia lähtee varmasti eteenpäin.

    • gjgghyh

      Mullakin lähtee liittymät elisasta , menny ihan rahastukseksi eikä liittymien .lähinnä netin toiminta vakuuta , mökillä ei toimi ollenkaan, Myymälöistä ei apua saa jos ongelmia tulee , sanovat vaan tekevänsä myyntityötä , että semmoiseksi on palvelu mennyt , no omaa oksaansa sahaavat moisella toiminnalla , ihmetyttää nää jatkuvat hinnankorotukset kun tänäpäivänä kaikki pitäisi itse hoitaa netissä ja systeemien pelata , eikä tunnu edes valtiovaltaa kiinnostavan....

    • Tyytyväinen

      Mun korvaan kyllä hauskalta nämä kritisoinnit. Aina onnistunut asiointi, niin asiakaspalvelun kuin omaelisan suhteen eikä ole kyllä montaa kertaa tarvinnut ottaa yhteyttäkään, kun osaa lukea ja maksaa laskut ajoissa. Joillekin näyttää olevan vähän turhan hankalaa...

    • Hermomenee

      Noh näyttää saunalahti tekevän mulle nyt "kiusaa" olen vaihtamassa liittymää halvempaa toivoen et de toimii täällä perämettässä... Jotenka saunalahti pommitti eilen viesteillä Olet meille tärkeä.... Haluamme pitää sinut asiakkaanamne... Harmi että olet siirtämässä liittymääsi...... Plaaplaaplaa ja nähtävästi laskivat kuuluvuudet aivan minimii.. Koko pv on ollut 1pykälä vain ja ennen ei ollut tätä ongelmaa ennen kuin aloin liittymää vaihtamaan enkä vastannut heidän viesteihin... Syvältä etten sanois... Ei voi oikein työasioita hoidella kun välillä menee puhelusta kokonaa mun puolelta ääni ettei vastapuoli kuule mua!

    • Elisansekoilut

      Itse sanon itseni jatkossa myös irti Elisasta. Myyjät puhuu puhelimessa yhtä ja todellisuudessa asiat menee aivan toisin. Sitten pahoitellaan, että voi sentään ettei ole kerrottu ja voi voi sitä ja tätä. Elisalla ei asiakkaalla ole mitään arvoa muuta kuin rahat pois ja rappuun on heidän tyyli. Toinen myyjä sanoo laittavansa palautetta kyseiselle myyjälle kuka on mokan tehnyt, eikö perusasiat pitäs olla jo lähtökohtaisesti kun aloitetaan työt???

    • ErkkiVanhanen

      Elisa on täyttä paskaa.
      Moi, telia, dna aina parempi.
      Elisa kusettaa kaikessa.
      Finnair irtisanoi 10000 liittymää kusetuksen ja toimimattomuuden takia

    • Elisapaskaa

      Näin on ...... elisa yrittää tehdä tulosta hinnalla millä hyvänsä. Ja tietysti kuluttaja maksaa......

    • ErkkiHarjanne

      Elisa yriiti huijata Finnairia mutta veti vesiperän.
      Finnair oli tiukkana.

    • Anonyymi

      Surkea firma, Samanlainen kuin ulkomaalaiset nettihuijaus puljut. Vanhuksille myydään esim. Elisa-viihde kahteen kertaan samaan huusholliin, määräajaksi tietenkin, eikä voi perua.

    • Anonyymi

      Todella ikävä ja tyly firma. Minulle tuli automaattinen lasku puhelinlaskuuni 10/kk mobiiliopistossa. Olin yhteydessä elisaan. Ei auta pyristellä. Kylmää kyytiä. Tyly firma

      • Anonyymi

        Miksi elisa ottaisi tappiokseen sinun aiheuttamat mobiopisto kulut nettiselailustasi? Operaattorin laskulla näkyy - ei mitenkään heidän vika.


    • Anonyymi

      Kokemukseni Elisan palvelusta.Huom entinnen HPY!käyttäytymis tavat OVAT HPY AJOILTA. jOS VERTAA MUIHIO, OPERATtOREIHIN. Kuten dna johon siirryin. Palvelu ilmaista. ei oma kurua kuten. Sori olen ollut juhlissa mutta silti yllä on totuus.

    • Anonyymi

      Jos joskus pääsen irti ko. firmasta niin koskaan en sinne liittymää avaa. On saunalahtea,on elisaa. On uutta ja vanhaa nettisivua. On yksityis ja yrityspuolta, mihin kulloinkin yhdistetään kun jonotat aikasi. Jos se lasku tulisi edes peedeeäffänä sähköpostiin mutta ei. Ja vastassa on henkimaailma, mihin koetat valittaa. Ja 20 euroa per perintälasku lisää maksua. Ja jos jokin muu lasku on maksamatta niin tietenkään viimeiseen laskuun ei laiteta kaikkea yhteensä kun sitten jää se perintäkulu saamatta. Ja jos menee perintään niin tulee satanen lisää vielä. Ainut onni etten ole tehnyt määräaikaista sopimusta enkä koskaan teekkään. Veroilmoituskin on lasten leikkiä kun vertaa siihen että pääsisi tuosta p.skasta irti.

      • Anonyymi

        Meillä Elisan liittymä ollut jo useamman vuoden (määräajaton). Nyt tammikuussa ilmoittivat että tuo vanha liittymä pitää uusia ja tarjosivat liittymää joka olikin määräaikainen... no hinta oli ihan ok ja toiminut hyvin joten sanoimme että okei sitten. Halvatun huono päätös! No laskun summa nousi yllättäen heinäkuussa. Kun soitimme asiakaspalveluun ja kysyimme että mitä halvattua?! Sanottiin vain että automaattisesti on ilmoitettu toukokuussa ja kotiin on tullut kirje. (tätä ei kuulemma tarvitse todistaa..)Täällä päässä ei ole missään kirjettä näkynyt. Sitä en tiedä ovatko oikeasti lähettäneet vai onko kadonnut postissa. Joten nyt joudumme sitämään tätä Elisan paskan jauhantaa vielä puolitoista vuotta ennen kuin pääsemme eroon. Kuten Elisa Tälläkin hetkellä mainostaa: "Pitää katsoa mihin (Elisan sopimukset) nimensä kirjoittaa!" ELISA ON 2 VUODEN VANKEUS TUOMIO!! VAROKAA!


    • Anonyymi

      Aika tumpelointia on. Yritin kerran vaihtaa liittymää toiseen, mutta ei jostain syystä netin kautta onnistunut, sähköpostia ei pystynyt lukemaan FF-pohjaisilla, kirjautumistunnusten vaihto omille sivuille hankalaa , eikä kunnollla toiminut enää uusilla.

      Hinnat nousi jatkuvasti ja kun vaihdoin muualle, tuli tarjouksia paljon kalliimmista, vaikka ei paljon mitään käyttöä puheluille, tekstiviesteille tai datalle. Nyt taas alkaneet soitella uudelleen, miksi edes vastata kun uusi halvempi ja paljon nopeampi. Ihmetyttää tuo isojen pakettien tyrkytys ja hintojen jatkuva nosto vaikkei käyttäisi yhtään.

    • Anonyymi

      Vaimo otti Elisan liittymän elisan myymälässä. Uudella liittymällä ei kuvaviestien lähettäminen eikä vastaanotto toiminut.

      Myyjä oli kirjannut sähköpostiosoitteen väärin, joten ei ollut pääsyä omaelisaan, jossa kaikki asiat kuulemma voi helposti hoitaa. Kirjautumisvaiheessa kyllä tarjottiin mahdollisuutta sähköpostiosoitteen muuttamiseen, mutta muuttamisen jälkeenkään ei kirjautuminen onnistunut, kun sähköpostiin ei tullut sitä vahvistusviestiä.

      Mentiin uudestaan myymälään. Myyjä korjasi sähköpostiosoitteen, tai yritti ainakin. Kotona taas yritettiin omaelisaan, ei onnistunut. Myyjä myös muutti palveluasetuksia niin, että kuvaviestien pitäisi toimia. Ei toimineet vieläkään.

      Hyvästi elisa.

    • Anonyymi

      On kyllä älyttömän iso maksu paperilaskusta 7€, pari euroa ymmärtäisi.

      • Anonyymi

        Paperilaskun voi unohtaa jo, sähköpostiin tai e - laskuksi 0€

        Kirjepostiin ei voi luottaa enää herranvuonna 2019


    • Anonyymi

      "Eipä siinä muuten mitään, mutta kyseessä on myös työpuhelimeni ja myös työsopimukset kariutuvat tätä myötä, kun en voi puhua asiakkaiden kanssa."

      Elisan kuluttajaliittymät ovat kiellettyjä yrityskäyttöön, kuten kaikilla muillakin operaattoreilla. Elisa tarjoaa myös yrittäjille OMAN YKSITYISEN PALVELUHENKILÖN, jolle voi soittaa ja hän hoitaa omalta päätteeltään nämä asiat. Itse olen ko. palvelua käyttänyt ja kaiken hoitanut yhden ihmisen kanssa.

      Alkupostauksen perusteella kuulostaa siltä että sulla on hieman vaikeuksia osata elämää.

    • Anonyymi

      Elisa on täyttä oaskaa

    • Anonyymi

      Elisa on hyvä rahastamaan ja palveluiden myynti on todella kieroa.äänitin viimeksi ja siinä lupaa että ilman mitään pakko maksuja voi viihteen lopettaa milloin vain ja siitä ei tule mitään jälkeen pakko maksuja..... no valhettahan se on minä maksan edelleen noi 20€ kk ja yritin irtisanoa j ei vpi ja uritin palauttaa romu boksin mutta sitäjään ei saa paluttaa.... no töykeän tuen naisen käyttäytymisen johdosta irtisanoin itseni elisalta kuten suoraan tuo nais henkilö sanoi ja Nauhoitin ......ja kiitos elisalle että sain kokea olevani niin arvostettu asiakas jolle haostayellaan ja sitten neuvotaan iryisanomaan kun ei hyvitetä tiefossa olevaa huonoa nettiä.... siinä oli V mäinen nainen.....

      • Anonyymi

        Jätin asiakaspalveluun soittopyynnön ja mulle soitettiin ”hämy” asiakaspalvelusta, soi kerran ja lyötiin luuri kii. Villi veikkaus että yrittivät kusettaa soittaneensa ja sit ei tarvikaan enää soittaa asiakkaalle kun on jo yritetty ja asiakas ei ole vastannut.... sori vaan elisan asiakaspalvelu, jäitte kiinni!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätin asiakaspalveluun soittopyynnön ja mulle soitettiin ”hämy” asiakaspalvelusta, soi kerran ja lyötiin luuri kii. Villi veikkaus että yrittivät kusettaa soittaneensa ja sit ei tarvikaan enää soittaa asiakkaalle kun on jo yritetty ja asiakas ei ole vastannut.... sori vaan elisan asiakaspalvelu, jäitte kiinni!!!

        ÄLKÄÄ KOSKAAN TEHKÖ ELISAN KANSSA PITKÄÄ LUOTTOSOPIMUSTA.MENEE!!! TAJUNTAANNE MENEE KIITOS. MIETIT TÄTÄ VIELLÄ MONTA VUOTTA! OSTIN ELISALTA SAMSUNG 55"-TV. JOKA OLI VIALLINEN. KOLMEN KORJAUS YRITYKSEN JÄLKEEN, SAMSUNG SOITTIVAT VAADI RAHASI TAKAISIN ELISALTA.KUN SOITIN . SANOTIIN EDELLÄ MAINITUSTA. MAKSAMME KUN JAKSAMME. SANOO ENTINEN (HPY) MUISTANETTE HYVÄ!!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Niina hei kaikille, olen samaa mieltä minä jouduin odottamaan kolmeviikkoa ELISALTA HEIDÄN MYYMÄNSÄ RIKKINÄISEN TAVARAN RAHOJA. NYKYINEN DNA-LAINEN

    • Anonyymi

      Hei, Janita täällä 24v Tosi huonoja kokemeksia ELISASTA .

    • Anonyymi

      Joku sanoi älkää tehkö pitkää sopimusta elisan kaa. Sanoisin kokemuksesta. ÄLKÄÄ MITÄÄN SOPIMUSTA. 2021

    • Anonyymi

      Seppo. OLEN SAMAA MIELTÄ EI MITÄÄN SOPIMUKSIA ENTISEN (HPYN) KANSSA KIEROUS TULEE MUKANA. SANOKAA ÄÄNEEN EI ELISA EI ELISA EI ELISA! HYVÄ MEIDÄN ON PAREMPI TULEVAISUUS. EI HUIJJAREITA . Jaana 36

    • Anonyymi

      Tyttäreno on oikeassa EI ELISA-HUUDA EI ELISA-EI HUUDDA-HYVÄ JATKA JATKA JATKA HUUDA EI ELISAA TARVITA. ME NUORET SEN TIEDÄMME. LÄHETÄ TÄMÄ JOKA PAIKKAAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Jep NETTIINappiin menemään


    • Anonyymi

      Jep. Täällä laitetaan nimimerkkini ilman lupaani? Elisa operaattoriin ei voi luottaa. Viimeinen taloyhtiön, kilpailutus keskustelu. Päättyyi ei ELISAA. Nostaa jatkuvasti hintoja HUIJAA! VETÄKÄÄ ELISA MINUT OIKEUTEEN. TOIVON NIIN. ETTE USKALLA RAUKAT!

    • Anonyymi

      Tämä kommentti on jo vanha mutta koen samaa voimattumuutta Elisaan. En saa sinne yhteyttä jossa valittaisin hyvityslaskusta jota ei tehty kuten luvattiin. Mutta yrityspuolen henkilöä vaikea saada kiinni, ei voi jättää soittopyyntöä. Siellä varmasti kova ruuhka. Pelottaa että laskut erääntyy ja liittymät menee kiinni ennenkuin saan asiaa selvitettyä. Toivon pian saavani vaihtaa operaattoria. Olen surullinen. Olen yrittäjä joten en voi jonottaa puhelimessa

    • Anonyymi

      elisa on täysi rosvo ei tule sähköpostiin lasku sanon kaikki liittymä irti olen ollut ennen soneralla kaikki pelasi kymmemiä vuosia petoksella laskuttaa 35euroa muistutukseta älkääihmeess pettynyt pettyny teen rikos ilmoituksen elisan toimist

      • Anonyymi

        Pankkiinhan ne tulee automaattisesti. Eikai kukaan enää sähköpostiin niitä tilaa,..


      • Anonyymi

        Oletko omaElisaan ruksinut sähköpostin tai puhnron?


    • Anonyymi

      Hirveä rahastaja, kaappasivat Whippies sähköpostinkin ja nyt yrittävät rahastaa 3€/kk, turha kuvitella.

      • Anonyymi

        Elisa on varmaan Suomen paskin teleoperaattori. Paska palvelu ja mulkkuja töissäkin. Kokemusta on muutamalta vuodelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elisa on varmaan Suomen paskin teleoperaattori. Paska palvelu ja mulkkuja töissäkin. Kokemusta on muutamalta vuodelta.

        Elisa on juurikin hyvä. Suurin osa ongelmista johtuu asiakkaasta ei elisasta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elisa on juurikin hyvä. Suurin osa ongelmista johtuu asiakkaasta ei elisasta..

        Eipä voi kehua jos asenne on aina, että asiakas on syypää ja väärässä.
        95% näin varmaan onkin, mutta ei se anna oikeutta asennoitua että kaikki on ääliöitä!
        Kaikilla operaattoreilla sama asenne.
        Kahden viikon asiakkaan (minun) soittelujen ja valituksien jälkeen huomaavat, että asiakas onkin oikeassa, mikä olisi tässäkin tapauksessa tullut heti ilmi, jos asenne olisi kohdallaan.


    • Anonyymi

      Enpä tiedä miksi kaikilla on ongelmia asiakaspalveluun soittamisesta sun muusta? Itse en ole kokenut moisia ongelmia. Eikä se asiakaspalveluun soittaminen mitään maksa. Minä olen aina päässyt perille kun olen soittanut. Myyjille on toiset numerot kuin asiakaspalveluun. Numero asiakaspalveluun löytyy sim-kortilta.

      • Anonyymi

        Eikä ole edes tarvinnut soittaa useaan vuoteen.. hyvin on pelannut Elisan palvelut ja Elisa Palstalta saa myös apuja.


    • Anonyymi

      Entisenä yritysasiakkaana voin kertoa, että yrittäjille on Elisalla oma palvelunumero, johon vastataan käytännössä heti, yhtään mitään jonottamatta. Ihan vaan vinkiksi, sillä jäin kirjoituksesta ymmärrykseen että olet yrittäjä.

    • Anonyymi

      Elisa on rosmo ja ei välitä asiakkaistaan

      Yrityksiä se ainakin rankaisee ja kovaa
      -sähköpostiin mennyt 10€ lasku ja lisämaksu oli 35€


      Elisa on uudistanut yritysasiakkaiden perintämaksuja 1.1.2021 alkaen ja käyttöön on otettu 35 euron viivästysmaksu korvaamaan aiemmin lähetetyt maksukehotusmaksut.

      Vakiokorvauksen tarkoituksena on kannustaa suorittamaan maksut viimeistään eräpäivänä. Laki saatavien perinnästä (pykälä 10e) mahdollistaa 40 euron suuruisen vakiokorvauksen perimisen yritysvelalliselta yrityssaatavien perinnässä.

      • Anonyymi

        Ihan oikein jos asiakas ei maksa laskujaan ajoissa. Hyvä Elisa!


      • Anonyymi

        Ei se ole operaattorin vika, mikäli asiakas ei muista hoitaa laskujaan. Itsellä tulee kaikki laskut verkkopankkiin, niin ei pääse unohtumaan maksut.


    • Anonyymi

      Sama mieltä olen tästä firmasta

    • Anonyymi

      Ottamatta kantaa mihinkään operaattoriin haluan kommentoida yleisesti. Jos haluaa säästää pari euroa kuussa laskuissa, niin kannattaa tehdä rutiini, jossa käy itse katsomassa laskun operaattorin sivulta ja kopio uudesta laskusta virtuaaliviivakoodin ja vie sen verkkopankkiin jossa sen voi jättää odottamaan eräpäivää tai maksaa heti tai ennen eräpäivää! Joillakin on mahdollisuus maksaa lasku suoraan asiakassivulta!

      Tottakai on e-lasku jota voi käsitellä samoilla tapaa!, ja jokainen tietenkin itse päättää miten toimii! Ei se paperinenkaan lasku ole välttämättä huono asia, mutta monelle kahdella eurolla on muutakin käyttöä ja vuodessa se vastaa kuukauden puhelinlaskua!

      • Anonyymi

        Paperilaskut unohtuu herkästä. Siksi ne ovat nykypäivänä huonoja varsinkin jos on mahdollista ottaa e-lasku suoraan pankkitililtä. Omaiset voi auttaa tässä vanhuksia kuten minäkin olen tehnyt isovanhemmille. Heidän laskut menee automaattisesti tililtä eikä niitä voi unohtaa maksaa.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä Elisasta. Muiden operaatorien palveluja käyttäneenä ei voi sanoa muuta kuin että Elisan ero muiden operaattorien palveluihin on valtaisa.
      1) Yrittäessämme siirtää aikuisten lastemme liittymiä heidän nimiinsä ja ollessamme lomalla yhdessä päätimme poiketa Elisan palvelupisteessä siirtämässä liittymät aikuisten poikinen nimiin. Tämähän ei Elisan palveluhenkilölle ollut mitenkään mahdollista ja ainoa mitä hän osasi neuvoa oli, että olisi helpompaa jos matkustaisimme kaikki kotipaikkakunnalle ja tekisimme asian yhdessä päätteellä. Arvatkaa matkustimmeko 500km tätä tarkoitsita varten vai menimmekö viereisen verkko-operaattorin puheille.
      2) Auton valinnan vuoksi joudun olemaan nyt Elisan kanssa tekemisissä koska ainoa mahdollisuus internet yhteyteen autosta on Elisan internet in the car palvelu. Palvelu on maksettu mutta se ei toimi, auton myyntipiste ei voi auttaa, Elisan palvelupiste ei voi auttaa asiassa koska ei kumma kyllä kuulu heille ja kyseisen palvelupisteen palvelunumerosta ei vastata tai jos vastaavat sinnikkään jonottamisen jälkeen eivät voi tehdä asialle mitään muuta kuin tiketin jotka eivät koskaan johda yhteydenottoihin. Pitäee seuraavaksi valita eri automerkki etttei tarvitse olla Elisan kanssa tekemisissä.

      • Anonyymi

        1. Liittymät voi siirtää toisten nimiin netissä minuuteissa. Ei ole liikkeen vika jos asiakas on tyhmä..
        2. Auto ei tarvitse nettiyhteyttä toimiakseen. Täysin vapaaehtoista.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä oikein seliät? Ensinnäkin paperilaskuissahan on ollut jo ikuisuuden ajan ihan vakiomuoto, jota myös Elisa käyttää. Eli käytännössä kaikissa suomalaisissa laskuissa se maksulomake on samanlainen. Siinä on maksettava, summa, eräpäivä, maksun saaja, viitenumero ja eräpäivä aina samassa kohtaa. Elisan paperilaskuissa käytetään sitä samaa maksulomaketta kuin muissakin suomalaisissa laskuissa.

      Toisekseen kuka nyt edes käyttää paperilaskuja enää nykypäivänä? Kuka niitä muka enää haluaa, kun laskut saa joko sähköpostiin tai e-laskuina? Kaiken lisäksi eikös Elisan laskut näy Oma Elisa -webbisivuillakin kun olet kirjautunut sinne sisään? Eli jos olet hukannut sähköpostiin tulleen laskun niin se ei ole peruste laskun maksamatta jättämiselle, koska sama lasku näkyy Oma Elisa -palvelussakin.

      Lisäksi nykyään Elisan, kuten muienkin firmojen laskut, saa myös E-laskuna, joka näkyy verkkopankissa ja mobiilipankissa. Miksi sisi et ole ottanut Elisan laskuja e-laskuna? E-laskujen maksaminen ei vaadi mitään muuta kuin klikkauksen verkkopankissa tai mobiilipankissa sekä laskun hyväksymisen. Eli vaikka hukkaisit laskun se näkyy sili verkkopankissa ja mobiilipankissa e-laskuna, jos olet e-laskun ottanut käyttöön. Kaikenlisäksi Elisan laskut näkyy verkkopankissa ja mobiilipankissa täsmälleen samalla tavalla kuin kaikki muutkin e-laskut.

      Eli väitteesi Elisan laskujen monimutkaisuudesta, sekavuudesta jne on täyttä hölynpölyä ja potaskaa millä perustelet ilmeisesti laskujen maksamatta jättämistä.

      Itse olen sokeutunut ja esimerkiksi Elisan laskujeni maksaminen onnisuu ongelmitta mobiilipankissa. Toki verkkopankin käyttö oli ennen mobiilipankin käyttöönottoa hiukan vaikeahkoa avainlukulistojen takia ja monesti maksoinkin laskut avustajan kanssa. Mutta se koski kaikkia laskuja, ei vain Elisan laskuja. Nyt mobiilipankkisovelluksen käyttöönoton jälkeen saan maksettua laskut itse ilman avustajan apua, ja se koskee myös Elisan laskuja.

      Toisekseen miksi sinä oikein soittelet sinne Elisan asiakaspalveluun sellasten asioiden takia mitkä saisit hoidettua itsekin Oma Elisa -palvelussa vaikka keskellä yötä? Etkö muka ole huomannut, että Elisalla on myös Oma Elisa -sivusto, jolla pystyy itse hoitamaan monia onia asioitaan liittymiin ja laskuihin jne liittyen? Jos nyt sanot, ettet osaa käyttää tietokonetta, niin opettele sitten se! Tai jos et osaa käyttää kännykkää ja mobiilipankkia, niin opettele se sitten! Ei ole Elisan vika, jos olet täysin avuton.

      • Anonyymi

        Lisään vielä sen, että ota nyt huomioon, että jos et syötä esimerkiksi laskun viitenumeroa oikein niin maksu ei tietenkään ohjaudu oikein. Eli kun maksat laskuja niin tarkista syöttämäsi tiedot tai tarkista e-lasku jne.

        Kaiken lisäksi nykyäänhän on mahdollista maksaa laskuja myös niin, että niiden maksamisesta tehdään suoramaksusopimus. Suoramaksusopimus mahdollistaa sen, että lasku menee automaattisesti tililtä eikä sitä tarvitse edes käydä hyäksymässä verkkopnkissa tai mobiilipankissa. Eli voit ihan hyvin laittaa toistuvat Elisan maksut menemään tililtä suoramaksuna, jollon uusi lasku menee aina eräpäivänä automaattisesti tililtä. Itse olen sokeana laittanut mm. sähkölaskun ja kotivakuutuksen menemään automaattisesti tiltä suoramaksuna. Minun ei siis tarvitse huolehtia siitä meneekö laskut tiltä vaan pankki hoitaa sen automaattisesti.

        Eli nykyaikana on kyllä silkkaa potaskaa perustella laskujen maksamatta jättämistä sillä, että muka lasku on liian sekava tai vaikea eikä muka sen takia onnistu maksamaan sitä. Hyväksyttäviä syitä ovat esimerkiksi pienituloisuus, työttömyys, sairaus tai vamma joiden takia voi olla tahattomia inhimillisiä vaikeuksia maksaa laskuja ja joskus niitä voi sen takia jäää maksamatta tai maksaminen voi viivästyä vaikka kuinka haluaisi maksaa ajoissa. Mutta väite, että lasku on muka niin monimutkainen jne ettei sen takia onnistu maksamaan on potaskaa, koska maksutapoja on nykyään monia jne. Esimerkiksi itseni kaltaisille sokeille paperilaskut on tottakai vaikeita tai jopa mahdottomia maksaa itse, mutta kun nykyään laskun saa e-laskuksi jne niin ei ole mikään pakko tapella niiden paperilaskujen kanssa. Ja tosiaan Elisalta laskut näkyy myös Oma Elisassa,verkkopankissa ja mobiilipankissa. Eli on turha väittää hukanneensa laskun.

        Sähköposteihin tulevat laskutkin on täysin mahdollista lajitella esimerkiksi Thunderbird -sähköpostiohjelman avulla omiin kansioihinsa niin ettei ne laskut huku muiden sähköpostien joukkoon.


    • Anonyymi

      Itse en enää edes huolisi paperisia laskuja. Samaten en todellakaan soittele mihinkään asiakasnumeroihin, jos asiani on hoidettavissa netisä esimerkiksi Oma Elisa -palvelussa. asiakaspalvelunumeroihin soittelu ei ole nykyaikaa.

    • Anonyymi

      Elisa myy puhelimia välipäivä "aleissa" tekaistuilla alennuksilla. Puhelin jonka ovh ja myyntihinta oli 199e ennen joulua, ovh. onkin nyt ihmeellisesti 229e... VITUN HUIJARIT SAATANA

    • Anonyymi

      Ja 300mbps 5G on todellisuudessa 50mbps max. JA ASUN HELSINGISSÄ.

      • Anonyymi

        Nopeudenvaihtelut näkyy sopimusehdoissa. Jos operaattori pysyy niiden rajoissa ei se ole huijannut,


      • Anonyymi

        No Helsinki on se selitys.


    • Anonyymi

      Elisan toiminta on menny tosi huonoksi ja kalliiksi ahneuksissaan , pelkästään rahat pois meininki nykyisin , muusta ei välitetä.

    • Anonyymi

      Huijarit on. En suosittelee kenellekään. Huonoimmat palvelut

    • Anonyymi

      Kyllä. Elisa(kin) kusettaa. Ilmeisesti kaikki operaattorit tekevät sitä ikäänkuin kartellitoimintana: kun jokainen kusettaa ja aspa on makeilevaa kökköä, asiakkaat kiertävät operaattorilta toiselle ja makselevat käytännössä samoja hintoja. Kun yksi operaattori keksii uuden kusetuskikan, se leviää pian muidenkin käyttöön.

      • Anonyymi

        Ja vielä. Kaikki liittymäni lähtevät elisalta lähipäivinä.


    • Anonyymi

      täytynee muuttaa ruotsiin tai norjaan että päsee elisa-nimisestä firmasta euroon

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä ylipäätänsä jonotat johonkin palvelunumeroon? Mikset käytä Elisan Oma Elisa -palvelua? Laskutkin saa halutessaan E-laskuna, jotka näkyy verkkopankissa ja voi myös maksaa siellä tai mobiilipankkisovelluksessa.

      Itselläni on Elisan 100 Mbit/s valokaapeliliittymä, kännykkäliittymä ja älypuhelin Elisalta osamaksulla. Hyvin on toiminut. Kohta on myös älykello Elisalta osamaksulla. Laskut oon maksanut e-laskuina Osuuspankin OP Mobiili -sovelluksen kutta. Ei mitään ongelmaa. Puhelimessa on myös Oma Elisa -sovellus.

    • Anonyymi

      Olen ollut Elisalla Radiolinjan ajoista asti. Ei koskaan mitään ongelmia. Ylivoimaisesti paras kuuluvuus keskellä ei mitään olevalla mökillä. Aspa toimii hyvin, samoin laskutus. Täällä möykkää näköjään joukko uusavuttomia öykkäreitä jotka eivät maksa laskujaan ajallaan eikä näköjään ole mitään käytöstapojakaan. Menkää sinne DNA:lle, kohta olette ongelmissa sielläkin. Ja vilkaiskaa sitten peiliin.

    • Anonyymi

      Jos kiroilet ja haistattelet asiakaspalvelijalle ja nimittelet häntä huijariksi hänen ei tarvitse pokkuroida sinulle. Varsinkin jos laskutkin ovat vielä rästissä. Jos on noin vaikeaa niin kirjeposti kulkee vielä. Ei ole pakko laittaa älypuhelimia eikä nettiliittymiä. Ja täältä löytyy samanlaiset keskusteluketjut DNA:sta ja Teliasta.

    • Anonyymi

      Alla saamani perintätoimiston vaatimus. Olin siis tilannut kännykkäliittymän vaihdon, mutta saanut itselleni täysin tarpeettomia palveluita, joita Elisa useista pyynnöistä huolimatta ei ole suostunut poistamaan, ja erii nyt perintätoimiston kautta.

      Hei,

      Elisa Oyj on käsitellyt reklamaationne, ohessa heiltä saamamme vastaus.

      Laskuilla veloitetaan sopimuksista Elisa Viihde Viaplay ja Elisa Turvapaketti Perus, jotka on irtisanottu päättymään 22.11.2021.

      Liitteenä tilausvahvistus.

      Laskuilla veloitetaan ajalta ennen sopimuksien irtisanomista.

      Olette olleet Elisa Oyj:lle yhteydessä 23.12.2021 ja pyytäneet laskujen mitätöintiä, koska ei ole enää avoimia palveluja Elisalla.

      Tuolloin Elisa Oyj:ltä on kerrottu mistä lasku on muodostunut ja että kyseessä on loppulasku. Laskuja ei ole hyvitetty.

      Elisa Oyj:n mukaan perintä on aiheellinen.

      Mikäli katsot selvityksen saatuasi voivasi maksaa avoimen 36,77 euroa, voit tehdä sen jo saamasi kirjeen tiedoilla. Mikäli katsot asian edelleen riitaiseksi, olethan yhteydessä 17.3.2022 mennessä.

      Mukavaa päivänjatkoa!

      • Anonyymi

        Asiaani on käsitellyt niin moni työntekijä Elisalla, että nähdäkseni tässä voi puhua jo yrityskulttuuriin juurtuneesta huijauksesta, kyseessä ei ole enää mikään yksittäisen työntekijän virhe, vaan ihan systemaattinen toimintatapa.

        On helppo kuvitella, että samalla tavalla huijattuja asiakkaita on varmaan ainakin kymmeniä, ellei satoja.

        Näin temppu tehdään:
        1) Lähetetään asiakkaalle tarjous poikkeuksellisen edullisesta liittymän vaihdosta.
        2) Saadaan kontakti asiakkaaseen.
        3) Asiakas tilaa liittymän vaihdon (tai siis luulee tilaavansa).
        4) Liittymää ei toimiteta.
        5) Myyjä on ohjeistettu tekemään aloite muiden palvelujen myymiseksi ja viemään se loppuun ilman, että asiakas ymmärtää mitä tarjotaan ja mistä hän maksaa.
        6) Kun asiakas huomaa saaneensa palveluita, joita hän ei tarvitse, hän peruuttaa tilauksen, joka kuitenkin laskutetaan.
        7) Kun asiakas ei maksa palveluita, joita hän ei halunnut, laitetaan lasku perintään ja uhataan asiakasta merkinnällä luottotierekisteriin.
        8) Asiaa puljataan edestakaisin niin monen viestin voimalla, että asiakas väsyy.
        9) Kun asiakas pyytää kopiota alkuperäisen tilauksen nauhoitteesta, kieltäydytään toimittamasta sitä osaa nauhoitteesta, jossa asiakas tekee tilauksen. Sen sijaan toimitetaan vajaa nauhoite, joka näyttää ulospäin Elisalle hyvältä. Kuten alla näette, aloitteen lisämyynnistä tekee Elisan myyjä.

        Tässä saamani vajaa nauhoite tilauksesta:
        (alusta leikattu pois osa, jossa teen liittymätilauksen)

        Asiakaspalvelija: Elikkäs yksi kappale huoleton 150M 19,90e/kk 24kk ajaksi ja
        50e lahjakortti viaplay ohjelmakirjastoa 2vko veloituksetta (normaalihinta
        12,99e) ja ei mitään määräaikaa :) avausmaksu on yhden kerran sen 6,9e ja
        sim-kortin toimitus kotiin 5,9e tai myymälästä noudettuna 1,9e :)

        Asiakaspalvelija: haluatko julkisen vai salaisen numeron?

        Asiakas: voi olla julkinen

        Asiakas: mutta mielellään mahdollisimman paljon mainostajille estoja

        Asiakaspalvelija: ok :) saadaanko kuitenkin laittaa tästä tuotteesta
        ilmoitusviestejä esim kun kampanja on päättymässä?

        Asiakas: Elisan omia voi laittaa

        Asiakaspalvelija: Jeps :)

        (keskustelu jatkuu vielä melko pitkään)

        Noin 10 yhteydenoton (Elisa perintätoimisto) jälkeen Elisan ratkaisu:

        "Chat-keskustelusta käy ilmi, että sopimuksien tilaukset on hyväksytty. Elisa Viihde Viaplay ja Turvapaketti eivät laskutu käytön mukaan, vaan sopimuksen voimassaolon mukaan. Olen nyt kuitenkin poikkeuksellisesti hyvittänyt nämä meillä olevat avoimet laskut kokonaan pois. Avointa saatavaa meillä ei ole enää tähän liittyen."


      • Anonyymi

        Kannattaa olla tarkkana liittymäsopimuksia jne tehdessä. Jos et halua lisäpalveluja niin voithan sanoa sen asiakaspalvelijalle sopimusta tehdessäsi. Jos hyväksyt sopimuksen ja ajattelemattomuuttasi tai ymmärtämättömyyttäsi otat lisäpalveluita, joita et tarvitse, niin se on kyllä oma vikasi. Olisit ollut tarkempi ja olisit sanonut ettet halua niitä lisäpalveluita. Jos olet jo sopimuksen tehnyt niin se velvoittaa sinua maksamaan tilaamistasi palveluista. Ei se toimi niin, että valitat palveluista, jotka olet itse tilannut. Ja yleensä jokapaiakassa on niin, että jos irtisanot esimerkiksi määräaikaisen sopimuksen, niin joudut maksamaan korvausta siitä. Tai sitten joudut maksamaan vähintään siltä ajalta kuin palvelu oli sinulla vaikket käyttänyt sitä. eli ole ensi kerralla tarkempi siinä mitä palveluja tilaat.


    • Anonyymi

      Sama täällä..ei ikinä Elisan palveluja. Vaimoni osti Imatran Elisa liikkeestä uuden Samsung älypuhelimen. Pyysi siihen siirtämään entisetä puhelimesta kaikki tarvittavat tiedot, osoitetiedot, elisan virustorjunta paketti, jne. Ja maksoi siitä 50€.
      Kun katsoin puhelimen tietoja, sieltä puuttui osa tiedoista sekä virustorjunta pakettia ei ollut asennettu. Yritin asentaa ko paketin, mutta se ei suostunut menemään päälle. Soitin asikaspalveluun joka ohjasi puhelun oma gurulle. Erittäin nuhaisen kaverin kanssa yritettiin laittaa ko ohjelma, mutta ei onnistunut. Sitten muodostettiin yhtys jolla hän pääsi itse laittamaan ko ohjelmaa päälle, mutta ei alkuun onnistunut siinä. Noin puolen tunnin yritysten jälkeen vihdoin onnistui.Sitten teki muka joitakin tarpeelisia säätöjä n 10 min. Lasku oli yli 120 €. Kun valitettiin laskusta , kun oli uuden puhelimen käyttöönotto kysymyksessä. Lisäksi imatran Elisa oli jo laskuttanut 50€. Eli yhteensä n 170€. Valituspuhelun jälkeen hyvitettiin 10min osuus laskusta, mutta puhelimen käyttöönotto maksoi yli sata €. Siis uskomatonta... siis käyttöönotto maksoi lähes puolet puhelimen hintaan lisää. Älkää ikinä vaan soittako elisan gurulle, ja yleensä käyttkö Elisan palveluja. Nyt minulla itsellä toinen operaattori ja kaikki sujunt hyvin,.. EI IKINÄ ENÄÄ ELISAN PALVELUJA !!

      • Anonyymi

        Virustorjunnalla ei tee Androidissa yhtään mitään eli jopa hyvä ettei sellaista roskaa siihen asennettu. Omat tiedot kannattaa aina muutenkin siirtää itse eikä teetättää sitä liikkeissä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virustorjunnalla ei tee Androidissa yhtään mitään eli jopa hyvä ettei sellaista roskaa siihen asennettu. Omat tiedot kannattaa aina muutenkin siirtää itse eikä teetättää sitä liikkeissä..

        Siis miksi virustorjuntaa Androideihin ei kannata asentaa..? Uusimmissa on kyllä jonkunlainen suojaus, mutta oletko varma että se on riittävä. Ainakin kotimikro lehti suosittelee Androidin puhelimen suojaamista. Onhan puhelimissakin paljon aukkoja hakkereille, varsinkin jos sitä käyttää varomattomasti ja aavistamatta vaaraa :


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miksi virustorjuntaa Androideihin ei kannata asentaa..? Uusimmissa on kyllä jonkunlainen suojaus, mutta oletko varma että se on riittävä. Ainakin kotimikro lehti suosittelee Androidin puhelimen suojaamista. Onhan puhelimissakin paljon aukkoja hakkereille, varsinkin jos sitä käyttää varomattomasti ja aavistamatta vaaraa :

        Koska ne eivät hyödytä yhtään mitään. Haittaohjelmia ei tule ellei asenna ei tunnettuja sovelluksia¨joita harvoin edes tarvitsee etsiä. Tarpeelliset löytyy suurilta valmistajilta. Aukkoihin auttaa vain tietoturvapäivitykset ei torjunnat.

        https://pjarvinen.blogspot.com/2018/02/vuosi-f-securen-mobiilin-virusturvan.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ne eivät hyödytä yhtään mitään. Haittaohjelmia ei tule ellei asenna ei tunnettuja sovelluksia¨joita harvoin edes tarvitsee etsiä. Tarpeelliset löytyy suurilta valmistajilta. Aukkoihin auttaa vain tietoturvapäivitykset ei torjunnat.

        https://pjarvinen.blogspot.com/2018/02/vuosi-f-securen-mobiilin-virusturvan.html

        Älä elä menneisyydessä, mykyään ei tarvitse edes asentaa mitään saadakseen haitakkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä elä menneisyydessä, mykyään ei tarvitse edes asentaa mitään saadakseen haitakkeen.

        Mutta kun niitä ei saa. Sehän siinä on:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun niitä ei saa. Sehän siinä on:D

        Ei koronaakaan jokainen "saa" vaikka ei suojautuisi, mutta mahdollisuudet paljon suuremmat, hyvällä onnella saat molemmat :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koronaakaan jokainen "saa" vaikka ei suojautuisi, mutta mahdollisuudet paljon suuremmat, hyvällä onnella saat molemmat :D

        Mutta koronan saa paljon helpommin kuin haittaohjelman:D


      • Anonyymi

        No sun pitää kyllä maksullisia palveluita käyttäessäsi ymmärtää, että niistä palveluista myös veloitetaan. Ei ne huollot jne tee työtään ilmaiseksi sillon kun kyse ei ole mistään takuuviasta. Lisäpalvelut on lisäpalveluja myös.

        sitäpaitsi miksi ihmeessä sun piti käyttää maksullista palvelua vanhan puhelimen tietojen siirtämiseen kun sen voi tehdä helposti itsekin, olettaen ettet ole täysin avuton tapaus.


    • Anonyymi

      Jos asiat menevät perintään asti niin olisikohan ehkä omallakin toiminnalla syytä siihen. Älkää tilatko palveluja mistä ette ymmärrä mitä ne ovat. Myyjille voi sanoa ei kiitos. Hommatkaa dorot jos ette ole yhtään kärryillä älypuhelimista ja tietojen siirrosta vanhasta laitteesta uuteen. Asiakaspalvelijoille on turha raivota omaa tietämättömyyttään. Pergamenttipaperi, sulkakynä ja kirjekyyhky on teille omiaan.

      • Anonyymi

        Asiakas on aina oikeassa, ei kannata mennä töihin asiakaspalveuun ellei osaa hoitaa tehtävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakas on aina oikeassa, ei kannata mennä töihin asiakaspalveuun ellei osaa hoitaa tehtävää.

        asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa, se on hyvin usein nähty.


    • Anonyymi

      Asiakas ei ole aina oikeassa. Vanhempi ikäpolvi joka elää edelleen 60-lukua ja on sitä mieltä että ei sitä ennenkään jne on asiakaspalvelijan kauhu. Olen usein seurannut myymälässä vääntöä liittymistä ym ja todistanut asiakkaan epäasiallista käytöstä. Tulkaa nykyaikaan boomerit, 60-luku men ijo.

      • Anonyymi

        Ei varmaankaan asiakkaat aina ole oikeassa, vaikka asiakaspalvelijan pitäisi suhtautuakin niin. Sen sijaan keski-ikäiset menetettyä nuoruutta haikailevat naikkoset kuten marin, ovat lähes aina väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaankaan asiakkaat aina ole oikeassa, vaikka asiakaspalvelijan pitäisi suhtautuakin niin. Sen sijaan keski-ikäiset menetettyä nuoruutta haikailevat naikkoset kuten marin, ovat lähes aina väärässä.

        Sanna Marin ei ole keski-ikäinen, koska on vasta 37 vuotias.


    • Anonyymi

      Elisalla on kaikki sekaisin. Nyt työtaistelu siellä. TV ja netti ei pelaa Kotkassa tänään 2.5.22 ollut koko päivän pois. Ei näe uutisia ei pysty maksamaan laskujaan. Eivät osaa korjata asiaa. Eivät ole ajantasalla mistään kun soitettu. Huonoa palvelua. Koko taloyhtiössä ei toimi mikään. Eivät saa korjattua asiaa.

    • Anonyymi

      Elisa käyttää alihankintafirmoja ja rekryfirmoja jotka bookkaa mahdollisimman paljon asiakkaita. Elisa ei toimi ennenkuin puhdistetaan kaikki ulkoistdtut firmat ulos ja Elisa palauttaa omat työntekijänsä takaisin joilla on tietoa🤦‍♀️

    • Anonyymi

      Tosi töykeää palvelus.Käskettiin Elisa palvelupisteestä pois.Ensimäinen kerta kun on käsketty pois

      • Anonyymi

        Kannattasko katsoa peiliin ja miettiä ihan sitä omaa käytöstä? Ei ketään käsketä pois palvelupisteeltä ilman syytä. Lisäksi siellä liikkeessä on muitakin asiakkaita, ei 92 vuotias voi olettaa erityiskohtelua vain sen takia, että on vanha. Eli häntä palvellaan samalla lailla kuin muitakin, ei erikoiskohtelua siis iän perusteella.


    • Anonyymi

      Ärsyttää pelkästään mainokset helvetisti, taas tuokin idioottimainen "teet tärkeää työtä", pitäisi sakottaa melusaasteesta.

      • Anonyymi

        Pakko laittaa sormet korviin, ei kestä kuunnella.


    • Anonyymi

      Elisan myyjä käski myyntipisteistä pois.Käyttäytyi 92naista kohtaan törkeästi.Pitäisi vanhempaa kunnioittaa vaikka kuinka ketuttaisi Missä Elisan myyjien tavat on opittu

      • Anonyymi

        Ongelmana ei ole asiakaspalvelijat vaan asiakkaatt hyvin usein. Kirjoituksestasi korostuu se, että korostetaan että "olen 92 -vuotias, vaadin erikoiskohtelua". Asia on juuri niin, että monet vanhukset kuvittelee olevansa oikeutettuja johonkin erikoiskohteluun vain siksi, että ovat vanhoja. Se ei kyllä oikeuta siihen vaan heitä koskee samat säännöt jne kuin muitakin. Eli esimerkiksi etuilu liikkeessä ei ole oikeutettua sen takia, että on vanha. Samaten pelkän iän perusteella ei voi vaatia asiakaspalvelijoilta muutoinkaa palvelua, joka eroaa muista asiakkaista. Odottakoot vanhukset siis vuoroaan jne kuten muutkin.


    • Anonyymi

      Elisan puhelinliittymien myynti ja asiakaspalvelu päihittää omien kokemusteni mukaan DNA:n 6-0, jos tennistermejä käytetään. Kaikki oleellinen tieto hankkimastani liittymästä annettiin, eikä mitään jätetty kertomatta.

      DNA kauppaa määräaikasia liittymiä kertomatta määräaikaisuudesta asiakkaalle. Sen, että liittymän hinta lähes kaksinkertaistuu vuodenkuluttua, DNA jättää myös kertomatta.

      Hupaisinta oli, kun DNA:n asiakaspalvelu sähköpostiviestissään hämmästeli, että aion vaihtaa operaattoria vain siksi, että minua on yritetty huijata.

    • Anonyymi

      Ketjussa juttuja jonka takia minulle ja yritykselle ei koskaan tule laskua jonka lähettäjä on Elisa.

    • Anonyymi

      Elisan mainoksessa on verrkot ei huoju.Asiakas palvelu huojuu.Ovat töykeitä vanhoille ihmisille.Eivöt kestä arvostelua.

      • Anonyymi

        Noiden "mainosten" takia monet inhoaa elisaa koko ajan yhä enemmän, pakko vaihtaa kanavaa aina kun tulee tai laittaa sormet korviin.


      • Anonyymi

        Monet vanhat ihmiset ovat törkeitä, ei mitään käytöstapoja. Joten ei ihme, jos heille ollaan törkeitä takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet vanhat ihmiset ovat törkeitä, ei mitään käytöstapoja. Joten ei ihme, jos heille ollaan törkeitä takaisin.

        Joo, ei kannattaisi pitää vanhoja ihmisiä asiakaspalvelussa. Ja pois nuo idioottimainokset TV:stä.


    • Anonyymi

      Ihan syöpää koko Elisa. Spämmiivät joka numerosta koko ajan asiakkaitaan. On se ruvettava nyt kilpailuttaa tän talouden liittymät.

      https://aijaa.com/KjFjRY

    • Anonyymi

      Hyvä tietää, etten ole ainoa perinjuurin tympääntynyt ja vihainen "Elisa"-nimiseen operaattoriin! Laskutus on p...seestä. Asiakaspalvelu myös! Siis asiakasta ei tarvitse palvella- ainakaan PUHELIMITSE. Ja muka puhelinoperaattori?!
      Jakakaa kaikki edelleen tietoa Elisasta, ettei kukaan enää mene "halpaan"(lue kalliiseen) ottamalla kyseistä liittymää🤔🤢 t.S-L

    • Anonyymi

      elisa on ehkä yksi isoimmista huijausfirmoista joita suomessa on.... hidastetaan internettiä jotta vaihdettaisiin parempaan ( jota ei tietenkään ole tarjolla ).

    • Anonyymi

      Samat huonot kokemukset Elisasta, numeroa saa etsiä ja asiakaspalveluun jonottaa luvattoman kauan. Myöskään asiakaspalautteisiin ei vastata, sen nyt luulisi jokaisella firmalla olevan itsestään selvä asia, että tällaisilla jutuilla ei suututeta maksavia asiakkaita. Mutta joo, ei tuu enää Elisaa tähän taloon.

    • Anonyymi

      Ei ole hyvä firma. Elisa laskuttaa tuplasti eikä selvitä mistä asiakas maksaa, eikä ole laittanut sähköpostiini sopimusta jonka myyjä oli sopinut kanssani etten joudu maksamaan liikaa. Oli ihan matalampi hinta ensin alkuun lokakuussa ja hyvittivät myös siitä kun olin liikaa maksanut mutta nyt marras ja joulukuun maksu onkin tuplasti korkeampi hinta mitä oli sovittu. Olen joutunut chatin ja sähköpostin kautta lähettämään kuitit maksetuista, mutta silti laskuttavat uudestaan lokakuun, marraskuun ja joulukuun laskun.
      Eikä suostu selvittämään mistä hinta laskuun muodostuu ja kun kuitit ovat laskuista lähetetty Elisalle. Kummallista peliä.

      • Anonyymi

        Elisan kanssa tekemäsi liittymäsopimukset jne näkyvät Oma Elisassa. Kirjaudu sinne. Voit käyttää Oma Elisa -älypuhelinsovellusta tai voit kirjautua Oma Elisaan webbiselaimella. Helpointa on käyttää älypuhelinsovellusta. Jokatapauksessa Oma Elisassa ne voimassa olevat liittymäsopimukset, osamaksusopimukset laitteista, ostetut laitteet kuitteineen jne näkyy.


    • Anonyymi

      elisa lähettää aina laskun puhelimeeni maksan laskun kahdessa erässa.T.Pena

    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja saa syyttää vain ja ainoastaan itseään. Minkä ihmeen takia et maksa laskujasi Oma Elisa -sovelluksen tai suoraan e-laskuna mobiilipankin kautta? Ei voisi olla helpompaa, jos vaan tajuaisit käyttää niitä. Elisan laskut näkyy Oma Elisa -sovelluksessa ja ne voi myös maksaa sen kautta. Tai voit tilata Elisan laskut e-laskuiksi ja voit maksaa ne suoraan mobiilipankkisovelluksen tai selaimella käytettävän verkkopankin kautta. Mihin sä muka tänäpäivänä jotain sähköpostilaskuja tai paperilaskuja muka tarvitset? Saat syyttää ihan itseäsi, jos et tajua hyödyntää nykyaikasia sähkösiä maksutapoja. Itselläni Elisan laskut näkyy tosiaan sekä Oma Elisa -sovelluksessa että e-laskuina suoraan OP Mobiili -mobiilipankkisovelluksessa. Laskujen maksaminen on todella helppoa eikä tarvita mitään säätämistä tai yhteydenottoja asiakaspalveluun. Pari klikkausta mobiilipankissa ja Elisan laskut on maksettu.

    • Anonyymi

      Vuos 2024 ja elisa katkaisee varoituksetta kodin netti kun unohdit maksaa laskun ollessasi ulkomailla, täydelliset ihmiset täällä jotka tarkaillee joka ikisen paperin voisi painua syvemälle sillä emme kaikki ole täydellisiä tai lasku ei vältämättä saavu perille. Eniten ärsyttää että näillä pelleillä on monopolia kiinteissä liittymissä mikä tekee kilpailutuksen mahdottomaks, no eipä siinä muutto ulkomaille muutenkin kiikkareissa.

    • Anonyymi

      EI IKINÄ ELISAA. Kaikki liittymät on irtisanottu v. 2023 Elisalta DNAlle. Senj jälkeen tuli tekstiviestejä useasti, että laskut maksamatta. Otettu yhteyttä laskutukseen, josta sanottu ettei mitään maksettavaa ole. Elisa hyvitti laskun. Kuinka ollakkaan, jälleen lähestyivät uudella laskulla perintäkuluineen. Otettu taas yhteyttä laskutukseen ja tekivät hyvityslaskun. Siellä ei ole heidän mielestään mitään laskua, mutta taas sieltä tuli lasku. Tätä on nyt jatkunut jo useamman kerran. Viimeksi tänään otettu yhteyttä laskutukseen, lupasivat kirjallisen vahvistuksen ettei ole mitään laskutettavaa. Nyt sieltä tuli taas lasku.....EI IKINÄ ELISAAA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe