Mikseivät miehet välitä turvaseksistä?

Jayna

Minua on jo pitkään mietityttänyt, mikä helvetti suurinta osaa miehiä vaivaa ehkäisyn suhteen. Puhun nyt siis näistä miehistä, jotka tahoillaan harrastavat yhden yön juttuja tai pettävät kumppaneitaan yhden tai useamman vakipanon kanssa.

En moralisoi sitä, että ihmisillä on tarve tai halu näihin yhden illan juttuihin tai seksiin ylipäänsä ilman suurempia sitoumuksia, sinkkunaisena harrastan minäkin seksiä ilman parisuhdetta, mutta omalle kohdalleni sattuneista tapauksista suunnilleen 1/10 on oma-aloitteisesti ehdottanut kumin käyttöä, loppuja ei tunnu edes kiinnostavan oma saati toisen terveys. Hoetaan vaan "ei mulla mitään tauteja ole", just joo...ja testeissä ei ole yleensä käyty kertaakaan. Paras tapaus perusteli taudittomuutensa sillä, ettei kukaan aiempi seksikumppani ollut ollut yhteydessä ja kertonut tartunnasta, sehän tarkoittaa ettei niitä ole?

Sitten kun itse vaadit kumin käyttöä, alkaa hirveä vinkuminen ja vikinä siitä, miten kumin kanssa ei tunnu yhtä hyvältä ja plaaplaa... Osa suostuu käyttämään kumia pitkin hampain, mutta valitettavasti olen kohdannut myös näitä jotka muka suostuvat käyttämään ja ottavat sen kuitenkin vainvihkaa pois ihan kun toinen ei huomaisi mitään...?? Siis mitä helvettiä...

Loppukaneettina vielä nämä tapaukset, kenelle on suoraan sanonut, että ilman kumia ei tule huvia vonkaavat sitten kuitenkin ja yrittävät panna paljaalla... Iso osa jopa kehuskelee, että vain aniharva nainen vaatii kumin käyttöä, kyllä se vaan niin paljon paremmalta tuntuu panna paljaalla...

Itse pitäisin sen kumin kiltisti siinä mulkun päällä jo siitä ilosta, ettei tarvitse jatkuvasti ravata testeissä ja olla huolissaan mikä tuliainen on mistäkin tarttunut mukaan. Pelkästään se, että mies on panemassa paljaaltaan kertoo paljon, että tuskin kumin käyttöä on aiempienkaan seksikumppanien kanssa ehdotettu ja näiden random-tyyppien seksihistoriasta ei sitten olekaan mitään tietoa.
Suurin osa näistä miehistä, jotka riskillä sekstailevat ilman suojausta käy sitten sitäkin harvemmin testeissä, onko kyse siitä ettei välitetä vai miksi helvetissä?

Viimeiset kolme kertaa seksin harrastaminen on jäänyt sen takia väliin, kun mies ei suostunut kumin käyttöön. Kannattaisiko minun esitellä itseni potentiaalisille panokumppaneille "Hei olen Tiina, harrastan seksiä vain kumin kanssa" jotta ikäviltä yllätyksiltä säästyttäisiin ja mikäli se on miehelle ylitsepääsemätön ongelma niin ilmenisi ainakin ennen kun ollaan jo hyppäämässä sänkyyn...

Kertokaahan miehet, miksei se ehkäisy kiinnosta??

20

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omavika

      Onko niitä yhen illan juttuja ylipäätään pakko harrastaa hullun hommaa sekin itse olen ennemmin ilman kun jakelen joka jätkälle eikä pelkoo taudeista

    • Jayna

      Eipä vastannut kysymykseeni, mutta ihan sama... Se, että sinkkunaisella on seksielämä ilman suhdetta ei tarkoita, että jakaa joka jätkälle. Jokainen päättää itse, tyytyykö omaan käteen, vai hakeeko seksiä toiselta ihmiseltä...

      • Kokematon-mies

        No jos esim kymmenenkin eri miehen kanssa olet seksiä harrastanut niin aika monelle olet jakanut. Itse en ole harrastanut koko elämäni aikana seksiä kuin kahden naisen kanssa vaikka olen jo 26-vuotias ja toisen kanssa olin vain kerran sängyssä. Miksi et ennemmin hanki jotain luotettavaa vakikumppania vaikka et seurustelisikaan? Ei sitten tulisi eteen tuollaisia ongelmiakaan.


    • Kuminkans kun hävii tunto,ei tuu millonka vaikka muija kuin orguissaa luikertelis.siin se pähkinänkuores

    • kumiton

      Tuo vakipanon kanssa on minulle se ”miksi”. Jos en saa paljaalla teen mieluummin ”käsitöitä”. Turvallisuudessa ja laadussa ei mikään liene parempii kuin tuttu puutteessa oleva rouva vakipanona. En vikise enkä pane kuminvinkujia vaan vastaan vaatimukseen kohteliaasti ja totuudenmukaisesti (sori jätetään väliin en voi sietää kumia, vika ei ole sinussa. On hieno asia, että huolehdit terveydestäsi jos et luota kumppaniisi).
      En vonkaa koskaan minulle riittää ne joilta saa vonkaamatta.

    • Kokematon-mies

      No aika huora saa nainen olla jos suostuu vapaaehtoisesti harrastamaan yhdenillan juttuja.

    • ei_aina_toimi

      a) Useilla miehillä ei seiso kunnolla kumin kanssa. Iäkkäämmillä miehillä se on sääntö. Naisen vittu toimii aina, mutta miehen kyrpä ei.
      b) Miehet muutenkin karttavat terveydenhoitopalveluja paljon enemmän kuin naiset. Miehet ovat yleensä vähemmän kiinnostuneet omasta terveydestään kuin naiset.
      c) Ilman kumia seksi tuntuu paljon miellyttävämmältä. Tätä mieltä ovat myös monet naiset, mutta pelko raskaudesta tai taudista vie voiton naisilla.

      Propaganda väittää, että miehet olisivat "huolimattomia" kortsujen hankinnassa ja käytössä. Näkee, että propagandistit eivät kysy miehiltä. Sinä kysyt, siitä 10 ja kunniamaininta. :)

      • pupsukka

        Ei pidä paikkaansa toi . Mun mies on 56 ja käytetään usein kumia ,koska muuten kestää nainti vain joitain . Seisoo kyllä kovana, mut jos panee paljaalla laukee nopeesti..


      • 2358098533456

        Tuossahan ne syyt tulikin hyvin mainittua.


      • 2358098533456
        2358098533456 kirjoitti:

        Tuossahan ne syyt tulikin hyvin mainittua.

        Itsellänikin kyllä usein lerpahtaa jos pitää jonkun kumin kanssa alkaa säätämään ja menee fiilis koko touhusta. En silti oikein uskaltaisi paljaallakaan vedellä kun nykyaikana on niin paljon sukupuolitauteja ja nainen voi myös tulla raskaaksi.

        Jonkun sukupuolitautitesteihin menemisen taas koen jotenkin liian hävettävänä asiana niin vaikea sitä on mennä testauttamaan itseään. Noh, kai se on sitten joko mentävä riskillä tai sitten elettävä ilman seksiä. Mut eipä kauheasti tarvitse tuollaisia murehtia kun en juuri koskaan seksiäkään saa.


      • ei_aina_toimi
        pupsukka kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa toi . Mun mies on 56 ja käytetään usein kumia ,koska muuten kestää nainti vain joitain . Seisoo kyllä kovana, mut jos panee paljaalla laukee nopeesti..

        Toki puhuin KESKIMÄÄRÄISESTÄ käyttäytymisestä. Jos sinun miehelläsi seisoo hyvin kumillakin, eikä se muutenkaan tunnu teitä haittaavan, hyvä vain. Olen iloinen puolestanne. Vastaus koskikin keskimääräisiä miehiä verrattuna keskimääräisiin naisiin.


    • Nimetönkumi

      Joo hei sori, tiiän et on iha kivikautinen keskustelu mut mun on pakko nyt kommentoida.

      En ite ymmärrä yhden yön juttuja... musta seksi ei tunnu oikeelta jos ei oo just se oikee tyyppi.

      Ja tosta kumituntumasta en oo samaa mieltä.
      Musta tieto siitä et suojaa käytetää justiinsa miehen puolelta eikä naiseni tarvii mitään hormoneja vetää naamaan, saa seksin tuntumaan miellyttävimmältä ja reilulta.

      Mutta siis kun tää nainen kysyy ihan ystävällisesti miesten ajatuksii nii miksi aletaan haukkua? Palstalla näkyy olevan muitaki satunnaisharrastajia, mutta he saavat olla ihan rauhassa?
      Sori nyt en vaa tajuu...

    • Kielari

      Moi minä kyllä käytän aina kondomia

    • MySize

      Jos noi R-kioskien (tai kauppojen) kondomit ovat liian pieniä, ja niiden päälle laittaminen tuntuu epämiellyttävältä, kannattaa tutustua MySize kondomeihin. Heidän kotisivuilta löytyy mittausohjeet ja sitten taulukosta kannattaa katsella mikä kumi tuntuu parhaimmalta.

      Paras koko meikäläiselle näyttää olevan tuo 64, ja kun ensimmäistä kertaa laitoin paikalleen, niin tuntui varsin vapauttavalta kokemukselta. R-kioskien myymät Durexin XL-kumit ovat "vain" kokoa 57, ja ne tuntuivat epämiellyttävältä ja hankalalta rullata peniksen päälle. Mutta tällä MySize-kumilla oli täysin eri tuntuma, helppo laittaa paikalleen ja tuntui joskus yhdynnän aikana siltä että onko se kumi edes paikoillaan.

      Kannattaa kokeilla eri kokoja, MySizea löytyy ainakin hyvinvarustetuista erotiikkaliikkeistä...

    • mietityttää

      Jos nainen vaatii kumin käyttöä niin hänellä lienee joku seksitauti jota ei halua levittää. Tai hän pitää miestä epäluotettavana.
      Miksi kondomia vaativa nainen haluaa harrastaa seksiä epäluotettavan miehen kanssa? Voiko olla niin, että kun ei kelpaa kuin kertakäyttöön niin pitää löytää aina uusi?

      • Vain_kondomilla_kiitos

        "Jos nainen vaatii kumin käyttöä niin hänellä lienee joku seksitauti" ... TAI sitten nainen vain ei halua pamahtaa paksuksi?

        Aina jauhetaan vain seksitaudeista, eivätkö ihmiset enää muista mihin tarkoitukseen seksi on alun perin "keksitty"? Seksitauti on ikävä asia ja pilaa varmasti seksielämän aika tehokkaasti, mutta ei-toivottu lapsi on vielä ikävämpi asia ja pilaa elämän kaikki osa-alueet.

        Joten jos nainen pyytää kumia, ei siinä lähdetä säätämään ja esittämään että olisi muka kumi, vaikka ei ole. Vaikka mies tietää ettei itsellään ole mitään tauteja ja on valmis ottamaan sen riskin että ehkä naisella on, ei miehellä ole MITÄÄN oikeutta riskeerata naisen terveyttä ja tulevaisuutta sillä että valehtelee kondomin käytöstä ja panee toisen paksuksi naisen tietämättä ja tahtomatta.

        Ja ennen kuin kukaan tulee huutelemaan e-pillereiden tai hormonikierukan käytöstä, ottakaapa asiasta lisää selvää. Hormonaalinen ehkäisy ei vain yksinkertaisesti sovi kaikille naisille, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää kondomi.


    • dfhdfyd

      Mies jota ei kiinnosta kortsun käyttö yhden yön jutuissa on helvetin tyhmä. Jos itselläni joku yhden yön juttu on niin käytän sitä kyllä ihan pyytämättä.

      Riski saada esim. klamydia (jota moni kantaa oireettomana ja levittää tietämättään, ilman havaittavia oireitakin se voi kuitenkin tehdä ajan myötä lisääntymiskyvyttömäksi) suojaamattomassa seksissä satunnaisen kumppanin kanssa on todella iso, sukupuoliherpeksen riski vielä isompi ja sekin on monella oireeton.

      Hiviä saa myös kantaa melkoisen pitkään ennen kuin se alkaa tuottaa oireita mahdollisia ohimeneviä ensioireita lukuunottamatta (niitä ei erota flunssasta). Jos sitä on kantanut hoitamattomana selkeään oireluun asti, niin onnea vaan, tällöin sairauden etenemistä ei pystytä nykyisillä hoitomenetelmillä estämään. Kannattaa myös pitää mielessä, että "noin puolet kaikista Suomessa todetuista tartunnoista on heteroseksivälitteisiä tartuntoja, jotka jakautuvat lähes puoliksi miesten ja naisten kesken" (lähde: http://hivtukikeskus.fi/etusivu/heteroseksi/). Niitä heteroseksivälitteisiä tartuntoja tapahtuu vuosittain myös ihan suomalaisten välisissä yhden yön jutuissa.

      • dfhdfyd

        Ei tuo sulkumerkki ja piste tietenkään tuohon linkkiin kuulu... Siis hivtukikeskus.fi/etusivu/heteroseksi/


      • dfhdfyd
        dfhdfyd kirjoitti:

        Ei tuo sulkumerkki ja piste tietenkään tuohon linkkiin kuulu... Siis hivtukikeskus.fi/etusivu/heteroseksi/

        Siis voi v***u että voi olla vaikeaa saada tuo osoite tänne oikein ihan linkkinä. http://hivtukikeskus.fi/etusivu/heteroseksi/


      • Rrrrrrrrrrruuuuumaaa

        Oikeeta asiaa oireettomasta kantajuudesta.

        Itse vaadin aina kumia satunnaisilta ja seurustelusihteen alussa. Kuulen usein kysymyksen, miksi et luota minuun.

        Luotan, ettei ihmisellä ole oireita, jos hän niin sanoo. Mutta kun hän ei voi tietää, onko oireeton kantaja. Kaikki sp-taudit eivät näy testeissä ja jotkut näkyvät vasta pitkällä viiveellä.

        Monesti miehet pillastuvat siitä, etten luota heihin. Täälläkin keskusteluissa jotkut kertovat, etteivät vaadi kumia, jos luottavat ihmiseen.

        Lääketietellisten faktojen esille ottaminen loukkaa monia.

        Niille miehille, jotka kertovat, ettei yhdyntä tunnu miltään kumin kanssa: Jokainen kumppanini on kumin kanssa lauennut ja nopeesti. Ymmärrän kyllä, että toisenlaisiakin tapauksia on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe