Tällaista on asua kaupungin vuokralaisena

vasemmistoporvari

Asukkailta suorasanainen palaute. 38 prosenttia vastaajista arvioi asumispalveluiden tason ja yhtiön toiminnan korkeintaan tyydyttäväksi tai sitä heikommaksi.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tallaista on asua kaupungin vuokralaisena asukkailta suorasanainen palaute/a2294921

Omakotitalossa tyytyväisyysaste on aina 100% koska palvelutason voi itse määrittää.

24

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soli25

      Se on voi, voi, kun kerran asut siellä kaupungin vuokraläävässä, mutta mitä ihmettä siitä vingut täällä asuntojen hinnat palstalla...

    • asossa_keskustassa

      "Omakotitalossa tyytyväisyysaste on aina 100% koska palvelutason voi itse määrittää."

      Niinpä. Ok-talossa olet talkkari, isännöitsijä ja remppafirma. Pahimmassa tapauksessa jopa ensihoitaja, lastenhoitaja ja kyläkauppias, jos alue on susisyrjässä. Oletko itsenäinen kyläkauppias vai kuulutko johonkin bonuskorttiketjuun?

      • vasemmistoporvari

        "Ok-talossa olet talkkari, isännöitsijä ja remppafirma."

        Mutta eipä tarvitse maksaa naapurin kuluja ja tehdä hommia velttojen naapureiden puolesta. Sitä ikään kuin itse johtaa kun itselle vastaa. Ajattele nyt, joudut naapurinloiselle maksamaan ja tekemään lumityöt sekä taloyhtiön talkoita. Onko tolkkua?


      • asossa_keskustassa

        Ei tarvi tehdä lumitöitä naapurille. Meillä hoitaa kiinteistöhuolto lumityöt ja ruohonleikkuut. Lton suodattimien vaihto kahdesti vuodessa kuuluu sopimukseen.


      • asossa_keskustassa kirjoitti:

        Ei tarvi tehdä lumitöitä naapurille. Meillä hoitaa kiinteistöhuolto lumityöt ja ruohonleikkuut. Lton suodattimien vaihto kahdesti vuodessa kuuluu sopimukseen.

        Eli sinä maksat naapureiden lumityöt ja ruohonleikkuut. Valinta sekin.

        Meillä LTO:n suodattimia vaihdellaan muuten vähän useammin, mutta jos ei sisäilman laadulla ole niin väliä, niin eipä sitä sitten...


      • asossa_keskustassa
        TheRat kirjoitti:

        Eli sinä maksat naapureiden lumityöt ja ruohonleikkuut. Valinta sekin.

        Meillä LTO:n suodattimia vaihdellaan muuten vähän useammin, mutta jos ei sisäilman laadulla ole niin väliä, niin eipä sitä sitten...

        Niin maksan, ja naapuri vastaavasti maksaa minun lumityöt ja ruohonleikkuun. Tosin piha-aluetta tässä on saman verran kuin keskiverto rivarissa, mutta asuntoja 48kpl. Piha-alue kun ei kerrostalotontilla kasva samassa suhteessa asuntojen määrän kanssa. Kaverini asuu rivarissa, 18 asuntoa, ja niillä on pihaa ja nurmikkoa enemmän kuin meidän taloyhtiössä, ja autopaikatkin taivasalla. Siinä on siis enemmän maksettavaa per asunto.
        Parkkialuetta meillä ei tarvi aurata, koska se on hallipaikka talon alla, jonne pääsee hissillä kotiovelta, ja sinne ei lumi pääse.


    • 0lli

      Ok taloihin saa myös kiinteistöfirman tekemään vastaavat työt jos ei itse jaksa,se vain lisää hiukan asumiskustannuksia.

      • JuurikinNäin

        Näinhän se on, voi itse valita mitä palveluita haluaa. Kasarmilla on otettava kaikki, maksoi mitä maksoi. Ei ihme, että pahaisesta kaksiosta joutuu ainakin Helsingissä maksamaa 200 - 300 euron vastiketta.


      • city--man
        JuurikinNäin kirjoitti:

        Näinhän se on, voi itse valita mitä palveluita haluaa. Kasarmilla on otettava kaikki, maksoi mitä maksoi. Ei ihme, että pahaisesta kaksiosta joutuu ainakin Helsingissä maksamaa 200 - 300 euron vastiketta.

        Vastike sisältää myös tonttivuokra. Hesan keskustan tontit on arvokkaampia kuin syrjäseutujen mökkiteiden päässä olevat suopalstat.
        Niin kallista ei asuminen voi keskustassa olla, että mihinkään vitun landelle muuttaisin. Voisin harkita, jos kunta rakentaa minulle sellaisen talon kuin haluan, maksaa siitä kaikki asumiskulut, kustantaa valitsemani auton ja sen kaikki kulut loppuelämäni ajan, sekä aina halutessa auton vaihto uuteen kunnan laskuun.


    • Kyllä_kelpaa

      Helsingissä kaupungin asuntojen vuokrat ovat 30-50% halvemmat mitä markkinavuokra joten ei valittamista. Asuminen on edullisempaa kuin omassa asuminen.

      Itse laskin että vuokrani on 40% alempi mitä joutuisin yksityisellä maksamaan. Naapurit mukavia, yöt olen nukkunut hyvin.

    • vanhakörmy

      Höpö, höpö olin vuokrlla kunnan rivarissa ja maksoin 55 m2 600 €/kk. Nyt omassa talossa ja kaikki asumismenot n. vajaa 150 €/kk.

      On siinä melkoinen rahamäärä tuhlattavaksi mutta ei valiteta.

      • nuorijörmy

        Minulla jää asumistuen jälkeen asumiskuluja maksettavaksi 40 euroa/kk vuokrakaksiossa. Velattomassa samankokoisessa osakehuoneistossa jäisi maksettavaksi 20 euroa/kk. Säästäisin vuodessa siis huikeat 240 euroa, jos ostaisin oman, edellyttäen että osto tapahtuisi ilman lainarahaa. Se tarkoittaisi 20 vuodessa säästöä mielettömät 4800 euroa.


      • kkkhhhlll

        On siinä tiloissakin eroja mulla 110 m2 ja lämmin koto ja sulla 25 m2.

        Sulla seinän takana möykkää sosiksen huoltoelikko ja mulla tiainen lintulaudalla päivisin.

        Sulla, kun tulee pankkitilille vähän liksaa niin johan kela pienentää asuntotukea, kun olet niin rikas. Joten pidä tili nollilla.


      • nuorijörmy
        kkkhhhlll kirjoitti:

        On siinä tiloissakin eroja mulla 110 m2 ja lämmin koto ja sulla 25 m2.

        Sulla seinän takana möykkää sosiksen huoltoelikko ja mulla tiainen lintulaudalla päivisin.

        Sulla, kun tulee pankkitilille vähän liksaa niin johan kela pienentää asuntotukea, kun olet niin rikas. Joten pidä tili nollilla.

        Tämä on aso, 48 neliötä, eikä asoissa ole sosiaalisin perustein sijoitettuja öykkäreitä. Asomaksu pitää maksaa itse, sossu ei niitä kustanna.


      • kkkhhhlll

        Muuten olis halvempi, jos vanha ruumislava ja se rullilla.

        Työnnettäis kopperoon laveri ja siinä vois olla avattava tarkistusluukku päällä josta ruokitaan ja annetaan tabut. Näkee onko vielä hengissäkin ja helppo vaipanvaihto.


      • kkkhhhll
        nuorijörmy kirjoitti:

        Tämä on aso, 48 neliötä, eikä asoissa ole sosiaalisin perustein sijoitettuja öykkäreitä. Asomaksu pitää maksaa itse, sossu ei niitä kustanna.

        Eikö ota sormiin kipeää kun kirjoittelet noin vahvaa ja vielä selevin päin (vai?).


      • asoy_hirttolava
        kkkhhhlll kirjoitti:

        Muuten olis halvempi, jos vanha ruumislava ja se rullilla.

        Työnnettäis kopperoon laveri ja siinä vois olla avattava tarkistusluukku päällä josta ruokitaan ja annetaan tabut. Näkee onko vielä hengissäkin ja helppo vaipanvaihto.

        Kyllä tuo on sinulla edessä vanhainkodissa. Siellä pääsee kahdesti viikossa vessaan, kerran viikossa suihkuun ja kerran kahdessa viikossa pihalle muutamaksi minuutiksi. Parempaa ei saa eläkepäivillä, koska elinikäiset säästöt omistusasujilla on seinissä kiinni, ja niistä ei kukaan maksa mitään. Vanhuudenturvaksi hankittu omistusluukku on vain riippakivi perikunnan kaulassa.


      • Joskus_isäntä
        nuorijörmy kirjoitti:

        Tämä on aso, 48 neliötä, eikä asoissa ole sosiaalisin perustein sijoitettuja öykkäreitä. Asomaksu pitää maksaa itse, sossu ei niitä kustanna.

        Onnea perheen perustamiseen sitten joskus. Ei enää 48 neliötä riitäkään ja joudut sitten ottamaan tasan mitä tarjotaan. Eräs aikanaan samassa asemassa ollut on allekirjoittaneelle aika kateellinen, vaikka aika vaatimattomassa omakotitalossa asutaankin. Neuvon siis ottamaan lusikkaa kauniiseen käteen jo nyt. Vanhempasiko tuon aso-maksun muuten maksoivat?


      • nuorijörmy
        Joskus_isäntä kirjoitti:

        Onnea perheen perustamiseen sitten joskus. Ei enää 48 neliötä riitäkään ja joudut sitten ottamaan tasan mitä tarjotaan. Eräs aikanaan samassa asemassa ollut on allekirjoittaneelle aika kateellinen, vaikka aika vaatimattomassa omakotitalossa asutaankin. Neuvon siis ottamaan lusikkaa kauniiseen käteen jo nyt. Vanhempasiko tuon aso-maksun muuten maksoivat?

        Mitä järkeä perustaa perhe? Jätän ne leikit savispedeille. Poimin vain rusinat pullasta, en halua kitiseviä pentuja ja nokkaansa joka asioihin tunkevia anoppeja.
        Ihan itse maksoin, en ole vanhempien napanuorassa ollut pariin vuosikymmeneen.


      • Kyllä_kelpaa

        Hohhoijaa, asunto pitää kuitenkin ensin maksaa ja siinä menee aika monta vuotta. Minä asun 40*% markkinavuokraa halvemmalla, ei mitään valittamista. Jos kaupungin asunnot Helsingissä olisivat huono vaihtoehto ei näitä jonottaisi parikymmentä tuhatta ihmistä.


    • SuuretSetelit

      Toi 4800 euroa 20 vuodessa on täysin käsittämätön säästö. Summaa ei säästä ees viidessä vuodessa. Tästä kun mennään 20 vuotta eteenpäin, on inflaatio sahannut sen verran pirusti, että sillä 4800 eurolla saa yhet farkut, t-paidan, tarjouslenkkarit ja Siwasta lenkkimakkaran, punasella lapulla.
      Ollaakohan sitä 20 vuoden päästä enää ees hengissäkään? Toivossa on hyvä elää, sanoi HI-virus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe