Melperi kertoo uudestisyntymisestä

melperi

Vanhoillislestadiolaiset opettavat, että ihmisen ei tarvitse uudestisyntyä elävään uskoon.

Heidän mukaansa riittää se, että syntyy vl-kotiin ja pysyy
vanhoillislestadiolaisena.

Mitä Jeesus opettaa tästä asiasta?

Joh. 3:3

"3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"."

Uskotko sinä tämän avauksen lukija Jeesusta vai vanhoillislestadiolaisia. Näiden kahden tahon opetus on jyrkässä ristiriidassa keskenään.

65

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v-l

      Ei ihan niin melperi :).
      Jos ei ole säilynyt lapsuususkossa, niin silloin täytyy uudestisyntyä.

      • Minkälainen Sinun lapsenuskosi on?

        Minkä ikäisenä sen saavutit, eli aloitit uskoa.

        Keneen uskot lapsena?


      • ""Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".""

        Sanooko Jeesus edellä, että niiden, jotka eivät ole säilyneet lapsenuskossa, pitää uudestisyntyä?

        Ei sano!

        Tässä on jälleen kerran yksi vl-VALHEOPPI, jota opetetaan rauhanyhdistyksillä.
        Mutta eihän tuollainen Jeesuksen opetus uudestisyntymisestä sovi vl-pirtaan. Silloin pitäisi syntyä puhdas ja vilpitön SYDÄMENUSKO Jeesukseen Kristukseen.

        Ei niin voida vl-herätysliikkeessä opettaa. Siellä jälleen kerran poljetaan Jeesuksen opetus SAASTAISTEN vl-jalkojen alle ja opetetaan:

        "Kun synnyt vl-herätysliikkeen piiriin ja pysyt siinä, niin se riittää. Silloin olet VAIN ME!"

        VAIN MEITÄ eivät Jeesuksen opetukset hetkauta puoleen eikä toiseen!


      • melperi kirjoitti:

        ""Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".""

        Sanooko Jeesus edellä, että niiden, jotka eivät ole säilyneet lapsenuskossa, pitää uudestisyntyä?

        Ei sano!

        Tässä on jälleen kerran yksi vl-VALHEOPPI, jota opetetaan rauhanyhdistyksillä.
        Mutta eihän tuollainen Jeesuksen opetus uudestisyntymisestä sovi vl-pirtaan. Silloin pitäisi syntyä puhdas ja vilpitön SYDÄMENUSKO Jeesukseen Kristukseen.

        Ei niin voida vl-herätysliikkeessä opettaa. Siellä jälleen kerran poljetaan Jeesuksen opetus SAASTAISTEN vl-jalkojen alle ja opetetaan:

        "Kun synnyt vl-herätysliikkeen piiriin ja pysyt siinä, niin se riittää. Silloin olet VAIN ME!"

        VAIN MEITÄ eivät Jeesuksen opetukset hetkauta puoleen eikä toiseen!

        Siinä on toinen, vielä pahempi juttu VL piireihin, - Uudestisyntyminen on henkilökohtainen, ei seurakuntakohtainen.
        Lahkon majoriteetti murenisi, kun uskoo Taivasosuuden Jeesuksen sanoman mukaan; - joka ei synny uudesti!!
        Eli ei jotka, vaan joka.
        Kes.


    • neuvo_meplerille

      Parasta olla kertomatta kun ei räyhähengen saastuttamana tiedä eikä ymmärrä uudestisyntymisestä mitään.

      • ""Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".""

        Jeesuskaan ei ymmärrä mitään vl-uudestisyntymisestä.

        Hoitokokouksen paikka.

        VAIN ME.


      • Luuk._18

        Luuk. 18:
        15. Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia
        16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
        17. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."

        Missä vaiheessa Melperi nämä sylivauvat olivat uudestisyntyneet? Jumalan Pojan mukaan sylivauvat ovat Jumalan valtakunnan täysivaltaisia jäseniä, ei puhu mitään, että vielä pitäisi uudestisyntyä. Nikodemuksella ei ollut asiaa Jumalan valtakuntaan ilman uudestisyntymää, kun oli tapahtunut hengellinen kuolema.


      • Luuk._18 kirjoitti:

        Luuk. 18:
        15. Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia
        16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
        17. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."

        Missä vaiheessa Melperi nämä sylivauvat olivat uudestisyntyneet? Jumalan Pojan mukaan sylivauvat ovat Jumalan valtakunnan täysivaltaisia jäseniä, ei puhu mitään, että vielä pitäisi uudestisyntyä. Nikodemuksella ei ollut asiaa Jumalan valtakuntaan ilman uudestisyntymää, kun oli tapahtunut hengellinen kuolema.

        Lapsi on ”juutalainen” syntyessään, kuuluu Jumalan omaisuuteen.
        Juutalaisuudessa se jatkuu koko elämän, samoin lestadiolaisuudessa.
        Päästäkseen Jeesuksen seurakuntaan, joka pelastaa, tulee ottaa vastaan Jeesus Herrana ja Kaikkivaltiaana ja syntyä uudesti.
        Tämä ikä on se, jolloin erottaa oikean väärästä, 12-14 vuotta.
        Tuota ikää ennen Hän on Lain alla, mutta ei ymmärrä sitä ja siksi vanhurskas.
        Paavalilla meni pitempään, ennekuin teki parannuksen Jeesukseen.
        Luukas 18 Hän puhuu lapsille, alle aikuisiän, eikä heidän uskosta puhuttu mitään, vaan kaltaisuudestaan, herkästä ja etsivästä mielestä, joka etsii Jeesusta.
        VL ei vaan tajua; "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä.
        Kuinka moni VL on Jeesuksen luona, ei monikaan vaan SRK;n hoivissa.
        He eivät peri Jumalan Valtakuntaa, sillä periminenhän on armoa ja Jeesuksen perii vain Hänen opetuslapsensa, ensin ne 72, nyt jotain 1,8 miljardia.
        Sylivauvat ovat viattomia, joten US. on tarpeeton.
        He ovat todella Jumalan Valtakunnan, mutta ei vielä Jeesuksen seurakunnan.
        Jumalalla on yksi kansa, Israel, pelastuuko heistä kaikki, ei ainoastaan Messiaaniset Uudestisyntyneet.
        >>Nikodemuksella ei ollut asiaa Jumalan valtakuntaan ilman uudestisyntymää, kun oli tapahtunut hengellinen kuolema.** TARENNUSTA;
        Missä Nikodemus etsi Jumalan Valtakuntaa, Hän ei edes maininnut Jumalan nimeä muuten, kun totesi, että Jeesus on Jumalan Poika.
        Älä väärennä Raamattua.
        Nikodeemushan tapasi Jeesuksen myös Lehtimajajuhlissa, eikä Hän seurannut Jumalaa, vaan Jeesusta, jonka kautta Hän tulee aikoinaan tapaamaan Isän.
        Kolmas tapaus oli, kun Hän myös auttamassa Jeesusta hautaan.
        Tarkkuutta ja hoputusta Raamatun opiskeluun.
        Kes.


    • paidion

      Hyvät herrat Melperi ja Kesitas, Jeesus ei kehota pieniä lapsia uskomaan niin kuin te, päinvastoin teidän pitää uskoa kuin pieni lapsi. Raamatussa Jeesus sanoo: "Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."

      • Ns. lapsenusko kantaa siihen saakka, kun nuori ihminen alkaa itse tajuta hengelliset asiat.
        Tämän jälkeen JOKAISEN pitää Jeesuksen opetuksen mukaan uudestisyntyä.
        Mitään tarkkaa ikärajaa tuolle asialle ei voida sanoa. Se riippuu ihmisen kehitysasteesta.

        Missään kohtaa Jeesus eikä Raamattu puolla vl-opetusta, että ns. lapsenusko kantaa läpi koko elämän ilman uudestisyntymistä.

        Vain vl-VALEHTELIJAT opettavat: "Kerran vl - aina vl" uskotellen ihmisille, että tämä tarkoittaa myös USKOVAISTA.
        Mutta sehän tarkoittaa vain vanhoillislestadiolaista.

        On RIENAAVAA asettua poikkiteloin Jeesuksen selvän opetuksen tielle. Mutta tämähän ei ole mitään uutta. Se on pikemminkin sääntö vl-opetuksessa.


      • heinolasta

        #Vain vl-VALEHTELIJAT opettavat: "Kerran vl - aina vl" uskotellen ihmisille, että tämä tarkoittaa myös USKOVAISTA.#

        Toi on sun oma kaunainen mielipiteesi.
        Kerropa ne argumentit, joiden perusteella esiinnyt uskovaisena?
        Viime sunnuntaina palsta sai rauhan sinulta, olitko etsimässä räyhähenkeä
        kylmään levottomaan sydämeesi?


      • Paidion.
        Missä jeesus puhuu lasten uskosta?

        Älä huohota, näytä paikka, missä Jeesus puhuu lapsen USKOSTA?


      • Todellamielenkiintoista
        Kesitas kirjoitti:

        Paidion.
        Missä jeesus puhuu lasten uskosta?

        Älä huohota, näytä paikka, missä Jeesus puhuu lapsen USKOSTA?

        Menevätkö pienet lapset mielestäsi helvettiin?


      • Luuk._18

        "Ns. lapsenusko kantaa siihen saakka, kun nuori ihminen alkaa itse tajuta hengelliset asiat"

        Missä Raamatussa sanotaan, että lapsilla on eri usko kuin aikuisilla? Onko Jumalan Poika näin sanonut?


      • Todellamielenkiintoista kirjoitti:

        Menevätkö pienet lapset mielestäsi helvettiin?

        Todella mielelenkiintosita...

        Miksi.

        Ei sinne Viaton joudu.

        Ajattele nyt vaikka lahkoanne, - kun on synnit anteeksi,, pääsee Taivaaseen.

        Heillä ei ole edes syntiä, mikä olisi esteenä?

        Lapsi on Viaton, Pyhä Uudestisyntynyt on armahdettu Jeesuksen sovitustyön kautta, mutta Uudestisyntymätön VL, jolle on synnit saarnattu anteeksi, ei pelastu.


      • Luuk._18 kirjoitti:

        "Ns. lapsenusko kantaa siihen saakka, kun nuori ihminen alkaa itse tajuta hengelliset asiat"

        Missä Raamatussa sanotaan, että lapsilla on eri usko kuin aikuisilla? Onko Jumalan Poika näin sanonut?

        Missä SANOTAAN, että LAPSELLA ON USKO


      • Luuk._18

        Matt. 18:
        6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

        Edellä Jeesuksen sanat ja tiedät Kesitas varmaan varsin hyvin mitä alkukielen sana "mikron" tarkoittaa, jota Jeesuksen sanoissa käytetään lapsista, jotka uskovat häneen.

        Kuinka suuria yksiköitä mikrometri, mikrogramma ja mikrosekunti ovat?


      • VL-oppia
        Kesitas kirjoitti:

        Todella mielelenkiintosita...

        Miksi.

        Ei sinne Viaton joudu.

        Ajattele nyt vaikka lahkoanne, - kun on synnit anteeksi,, pääsee Taivaaseen.

        Heillä ei ole edes syntiä, mikä olisi esteenä?

        Lapsi on Viaton, Pyhä Uudestisyntynyt on armahdettu Jeesuksen sovitustyön kautta, mutta Uudestisyntymätön VL, jolle on synnit saarnattu anteeksi, ei pelastu.

        Eikö vauvalla ole sinun mielestäsi Pyhää Henkeä hengessään asukkaana??

        Minun mielestäni jokaisella vauvalla on Pyhä Henki hengessään asukkaana, joka tarkoittaa sitä että kaikki vauvat ovat hengellisesti eläviä.

        Miten voit Kesii (ja melperi) väittää, että hengellisesti elävänä pysyneen pitäisi syntyä uudestaan hengellisesti eläväksi (=uudestisyntyä).

        Kaikki ihmiset ovat syntyneet alussansa siioniin eli Jumalan valtakuntaan ja Kristukseen.

        Ihminen joka on myöhemmin menettänyt Pyhän Hengen sydämestään, HÄNEN tarvitsee uudestaan syntyä UUDESTAAN hengellisesti eläväksi.

        Jokainen ihminen on tehnyt syntiä jo kohdussa olosta ja jo (synnissä)sikiämisestään asti (paitsi Jeesus(ja lisäksi Aadam ja Eeva)). Joten kukaan vauva ei ole pystynyt välttämään syntiä. Tässä Raamatun paikassa tarkoitetaan KAIKKIA IHMISIÄ, siispä myös lapsia ja sikiöitä ja hedelmöittyneitä munasoluja:

        Ps. 14:3
        Mutta he ovat kaikki poikenneet pois, ja kaikki ovat kelvottomat: ei ole yksikään, joka hyvää tekee, ei ainoakaan.

        Ps. 51:5
        Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt.

        Mutta jokainen ihminen saa aina heti kaikki pois poikkeamiset (Jumalan laista pois poikkeamiset) samalla hetkellä anteeksi, kun hän niihin lankeaa, aina kun kysymyksessä on ei-kuolemansynti eli peccata venialia, mikäli hän on Kristuksessa.

        Ja jokainen ihminen on alussansa valmistettu Kristukseen ja Kristuksen lunastustyön ja Kristuksen sovitustyön ja Kristuksen vanhurskauden osallisuuteen. Mutta hengellisesti kuollut ihminen on joutunut pois Kristuksen yhteydestä ja pois näistä edellä mainituista osallisuuksista sillä hetkellä, kun hän kuoli hengellisesti, eli sillä hetkellä kun Pyhä Henki lähti pois kyseisen ihmisen hengestä eli sisällisestä sydämestä eli sisällisestä ihmisestä.

        Mutta hengellisesti elävänä pysyvän ihmisen ulkonainen ihminen eli ulkonainen sydän eli vanhaosa päivä päivältä turmellaan synnillä ja vanhanosan ristiinnaulitsemisella, mutta se uusi osa eli sisällinen ihminen eli sisällinen sydän päivä päivältä uudistetaan, "niinkuin peuran".

        Laul. l. 2:9
        Ystäväni on metsävuohen eli nuoren peuran kaltainen: katso, hän seisoo seinän takana, ja katsoo akkunasta sisälle, ja kurkistelee häkin lävitse.
        Laul. l. 8:14
        Pakene, ystäväni, ja ole metsävuohen kaltainen, eli nuoren peuran yrttivuorilla.
        Hab. 3:19
        Herra, Herra on minun voimani, joka asettaa minun jalkani niinkuin peuran jalat, ja vie minun korkialle, niin että minä soitan kanteleitani.


      • VL-oppia kirjoitti:

        Eikö vauvalla ole sinun mielestäsi Pyhää Henkeä hengessään asukkaana??

        Minun mielestäni jokaisella vauvalla on Pyhä Henki hengessään asukkaana, joka tarkoittaa sitä että kaikki vauvat ovat hengellisesti eläviä.

        Miten voit Kesii (ja melperi) väittää, että hengellisesti elävänä pysyneen pitäisi syntyä uudestaan hengellisesti eläväksi (=uudestisyntyä).

        Kaikki ihmiset ovat syntyneet alussansa siioniin eli Jumalan valtakuntaan ja Kristukseen.

        Ihminen joka on myöhemmin menettänyt Pyhän Hengen sydämestään, HÄNEN tarvitsee uudestaan syntyä UUDESTAAN hengellisesti eläväksi.

        Jokainen ihminen on tehnyt syntiä jo kohdussa olosta ja jo (synnissä)sikiämisestään asti (paitsi Jeesus(ja lisäksi Aadam ja Eeva)). Joten kukaan vauva ei ole pystynyt välttämään syntiä. Tässä Raamatun paikassa tarkoitetaan KAIKKIA IHMISIÄ, siispä myös lapsia ja sikiöitä ja hedelmöittyneitä munasoluja:

        Ps. 14:3
        Mutta he ovat kaikki poikenneet pois, ja kaikki ovat kelvottomat: ei ole yksikään, joka hyvää tekee, ei ainoakaan.

        Ps. 51:5
        Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt.

        Mutta jokainen ihminen saa aina heti kaikki pois poikkeamiset (Jumalan laista pois poikkeamiset) samalla hetkellä anteeksi, kun hän niihin lankeaa, aina kun kysymyksessä on ei-kuolemansynti eli peccata venialia, mikäli hän on Kristuksessa.

        Ja jokainen ihminen on alussansa valmistettu Kristukseen ja Kristuksen lunastustyön ja Kristuksen sovitustyön ja Kristuksen vanhurskauden osallisuuteen. Mutta hengellisesti kuollut ihminen on joutunut pois Kristuksen yhteydestä ja pois näistä edellä mainituista osallisuuksista sillä hetkellä, kun hän kuoli hengellisesti, eli sillä hetkellä kun Pyhä Henki lähti pois kyseisen ihmisen hengestä eli sisällisestä sydämestä eli sisällisestä ihmisestä.

        Mutta hengellisesti elävänä pysyvän ihmisen ulkonainen ihminen eli ulkonainen sydän eli vanhaosa päivä päivältä turmellaan synnillä ja vanhanosan ristiinnaulitsemisella, mutta se uusi osa eli sisällinen ihminen eli sisällinen sydän päivä päivältä uudistetaan, "niinkuin peuran".

        Laul. l. 2:9
        Ystäväni on metsävuohen eli nuoren peuran kaltainen: katso, hän seisoo seinän takana, ja katsoo akkunasta sisälle, ja kurkistelee häkin lävitse.
        Laul. l. 8:14
        Pakene, ystäväni, ja ole metsävuohen kaltainen, eli nuoren peuran yrttivuorilla.
        Hab. 3:19
        Herra, Herra on minun voimani, joka asettaa minun jalkani niinkuin peuran jalat, ja vie minun korkialle, niin että minä soitan kanteleitani.

        >>Eikö vauvalla ole sinun mielestäsi Pyhää Henkeä hengessään asukkaana??** Miksi sitten Uusi Testamentti sanoo aikaisista ihmisistä; Henki laskeutui heihin.
        Ap. t. 10:44
        Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
        >>Minun mielestäni jokaisella vauvalla on Pyhä Henki hengessään asukkaana, joka tarkoittaa sitä että kaikki vauvat ovat hengellisesti eläviä.** Ei pidä paikkaansa, mutta vauva on itsensä Isän Jumalan suojeluksessa, koska Hänellä ei ole älyä, eikä mahdollisuutta ottaa vastaan Kristusta.
        Hän on viattomana Pyhä aina siihen asti Raamatun mukaan, kunnes erottaa oikean väärästä, eli alkaa älytä asioita.
        >>Miten voit Kesii (ja melperi) väittää, että hengellisesti elävänä pysyneen pitäisi syntyä uudestaan hengellisesti eläväksi (=uudestisyntyä).** Jatkat omien olettamuksiesi jatkoksi tyhmän kysymyksen, miksi?
        Ensinnäkin siksi, koska Raamattu sen velvoittaa, saadakseen avaimen Jumalan Valtakuntaan, ilman sitä ei ole tietä.
        Hengellisesti elävä tekee aina Jeesuksen eteen työtä?
        Tekeekö ulkopuolesta lähes tiedostamaton vauva sitä.
        Joh. 3:3
        Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        >Kaikki ihmiset ovat syntyneet alussansa siioniin eli Jumalan valtakuntaan ja Kristukseen.** Ensinnäkin. Älä omi meidän juutalaisten ”siionia” omaksesi ja kuten yllä kerroin, vauva syntyy Elämän ja Kuoleman Herran Jumalan hoiviin.
        ”siionit” tulevat vasta uskonratkaisun jälkeen, ja siinä vasta on mukana Jeesus.
        >>Ihminen joka on myöhemmin menettänyt Pyhän Hengen sydämestään, ** Nyt puhut järkeä.
        Todella järkeä. Henki antaa kaikille armolahjoja, se on ikään kuin sen mittari Hengen Voitelusta ja läsnäolosta.
        Mutta miten kävi lestadiolaisille? Hoitokokouksissa ja yleisesti aikoinaan hyväksytyissä pedofilioissa Henki lähti ja pysyy pois parannukseen asti.
        Ennen oli eri armolahjoja kuten kristityissä on, mutta nyt ei yhtään, koko jäsenkunnassa, joten puhut asiasta, josta Sinulla ei ole mitään tietoa.
        Jeesus ei pane mitään ehtoja, kuten Sinä tarpeelle uudestisyntymälle, se on Hänen VAATIMUS.
        >>Jokainen ihminen on tehnyt syntiä jo kohdussa olosta ja jo (synnissä) sikiämisestään asti (paitsi Jeesus(ja lisäksi Aadam ja Eeva)). Joten kukaan vauva ei ole pystynyt välttämään syntiä. *** Älä ole naurettava.
        Kukaan ei kohdussa tee syntiä.
        Rooman perisynnit on tarttuneet Sinuunkin ja niistä tulee tehdä parannus.
        Jos väität, että joku joutuu kadotukseen TOISTEN syntien vuoksi, vaoin kertoa, että olet täysin VÄÄRÄSSÄ.
        Raamatun tuntemus on kyllä lähellä nollaa, kun otat tueksesi Israelille kirjoitetusta LAISTA.
        Lain mukaan jokainen synti, pienikin vaati uhraamisen ja siihen ei ollut mitään mahdollisuutta.
        Jos elät lain alla, Lain LIITOSSA- tervemenoa helvet..iin.
        Laki on tuttu, opetan sitä.
        >>Mutta jokainen ihminen saa aina heti kaikki pois poikkeamiset (Jumalan laista pois poikkeamiset) samalla hetkellä anteeksi, kun hän niihin lankeaa, aina kun kysymyksessä on ei-kuolemansynti eli peccata venialia, mikäli hän on Kristuksessa.*** Ei pidä paikkaansa, elät joko lain, tai Jeesuksen LIITOSSA, vaihtoehtoa muuta ei ole.
        Ensinnäkin, Jumala lunastaa, Jeesus sovittaa, nämä ovat termit ja toteutus.
        Hengellisesti kuolleet ovat mitä ovat, mutta suulla tunnustava elää Kristuksessa. Hänessä ihminen tekee myös uskon tekoja, Hän tekee lähetystyötä, jossa kuolee n 50- 70 Pyhää päivässä, etupäässä muslimien miekasta, mutta siellä ei näy SRK;ta.
        Alä tarjoile minulle Lakia, tunnen sen ja kunnioitan Sitä ja huomioi myös se, ettei sitä ole kirjoitettu Sinulle, pakanalle.
        Jos olet todella uskossa Kristukseen, kannattaa hakeutua kasteelle.

        Kes.


      • Taipumaton
        Luuk._18 kirjoitti:

        Matt. 18:
        6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

        Edellä Jeesuksen sanat ja tiedät Kesitas varmaan varsin hyvin mitä alkukielen sana "mikron" tarkoittaa, jota Jeesuksen sanoissa käytetään lapsista, jotka uskovat häneen.

        Kuinka suuria yksiköitä mikrometri, mikrogramma ja mikrosekunti ovat?

        Ihminen ei voi usoa, ennen kuin ymmärrys on tullut sellaiselle tasolle, että evankeliumin saarnan ymmärtää.
        Pienet vauvat, vastasyntyneet ei siihen kykene. He ovat puhtaita, ei tehneet syntiä, ei tartte uudestisyntymistäkään, ei parannuksen tekoa, ei syniin hylkäämistäkään, koska syntiä ei vauvoissa ole.
        Ihmisellä on lihan heikkouden takia TAIPUMUS SYNTIIN, mutta TAIPUMUS ei ole syntiä.

        Jos ihmisellä on taipumus varastaa, mutta ei varasta, ei taipumus tee hänestä varasta.


      • Amen.

        Kes.


      • VL-oppia
        Kesitas kirjoitti:

        >>Eikö vauvalla ole sinun mielestäsi Pyhää Henkeä hengessään asukkaana??** Miksi sitten Uusi Testamentti sanoo aikaisista ihmisistä; Henki laskeutui heihin.
        Ap. t. 10:44
        Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
        >>Minun mielestäni jokaisella vauvalla on Pyhä Henki hengessään asukkaana, joka tarkoittaa sitä että kaikki vauvat ovat hengellisesti eläviä.** Ei pidä paikkaansa, mutta vauva on itsensä Isän Jumalan suojeluksessa, koska Hänellä ei ole älyä, eikä mahdollisuutta ottaa vastaan Kristusta.
        Hän on viattomana Pyhä aina siihen asti Raamatun mukaan, kunnes erottaa oikean väärästä, eli alkaa älytä asioita.
        >>Miten voit Kesii (ja melperi) väittää, että hengellisesti elävänä pysyneen pitäisi syntyä uudestaan hengellisesti eläväksi (=uudestisyntyä).** Jatkat omien olettamuksiesi jatkoksi tyhmän kysymyksen, miksi?
        Ensinnäkin siksi, koska Raamattu sen velvoittaa, saadakseen avaimen Jumalan Valtakuntaan, ilman sitä ei ole tietä.
        Hengellisesti elävä tekee aina Jeesuksen eteen työtä?
        Tekeekö ulkopuolesta lähes tiedostamaton vauva sitä.
        Joh. 3:3
        Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        >Kaikki ihmiset ovat syntyneet alussansa siioniin eli Jumalan valtakuntaan ja Kristukseen.** Ensinnäkin. Älä omi meidän juutalaisten ”siionia” omaksesi ja kuten yllä kerroin, vauva syntyy Elämän ja Kuoleman Herran Jumalan hoiviin.
        ”siionit” tulevat vasta uskonratkaisun jälkeen, ja siinä vasta on mukana Jeesus.
        >>Ihminen joka on myöhemmin menettänyt Pyhän Hengen sydämestään, ** Nyt puhut järkeä.
        Todella järkeä. Henki antaa kaikille armolahjoja, se on ikään kuin sen mittari Hengen Voitelusta ja läsnäolosta.
        Mutta miten kävi lestadiolaisille? Hoitokokouksissa ja yleisesti aikoinaan hyväksytyissä pedofilioissa Henki lähti ja pysyy pois parannukseen asti.
        Ennen oli eri armolahjoja kuten kristityissä on, mutta nyt ei yhtään, koko jäsenkunnassa, joten puhut asiasta, josta Sinulla ei ole mitään tietoa.
        Jeesus ei pane mitään ehtoja, kuten Sinä tarpeelle uudestisyntymälle, se on Hänen VAATIMUS.
        >>Jokainen ihminen on tehnyt syntiä jo kohdussa olosta ja jo (synnissä) sikiämisestään asti (paitsi Jeesus(ja lisäksi Aadam ja Eeva)). Joten kukaan vauva ei ole pystynyt välttämään syntiä. *** Älä ole naurettava.
        Kukaan ei kohdussa tee syntiä.
        Rooman perisynnit on tarttuneet Sinuunkin ja niistä tulee tehdä parannus.
        Jos väität, että joku joutuu kadotukseen TOISTEN syntien vuoksi, vaoin kertoa, että olet täysin VÄÄRÄSSÄ.
        Raamatun tuntemus on kyllä lähellä nollaa, kun otat tueksesi Israelille kirjoitetusta LAISTA.
        Lain mukaan jokainen synti, pienikin vaati uhraamisen ja siihen ei ollut mitään mahdollisuutta.
        Jos elät lain alla, Lain LIITOSSA- tervemenoa helvet..iin.
        Laki on tuttu, opetan sitä.
        >>Mutta jokainen ihminen saa aina heti kaikki pois poikkeamiset (Jumalan laista pois poikkeamiset) samalla hetkellä anteeksi, kun hän niihin lankeaa, aina kun kysymyksessä on ei-kuolemansynti eli peccata venialia, mikäli hän on Kristuksessa.*** Ei pidä paikkaansa, elät joko lain, tai Jeesuksen LIITOSSA, vaihtoehtoa muuta ei ole.
        Ensinnäkin, Jumala lunastaa, Jeesus sovittaa, nämä ovat termit ja toteutus.
        Hengellisesti kuolleet ovat mitä ovat, mutta suulla tunnustava elää Kristuksessa. Hänessä ihminen tekee myös uskon tekoja, Hän tekee lähetystyötä, jossa kuolee n 50- 70 Pyhää päivässä, etupäässä muslimien miekasta, mutta siellä ei näy SRK;ta.
        Alä tarjoile minulle Lakia, tunnen sen ja kunnioitan Sitä ja huomioi myös se, ettei sitä ole kirjoitettu Sinulle, pakanalle.
        Jos olet todella uskossa Kristukseen, kannattaa hakeutua kasteelle.

        Kes.

        Kommentoit Kesitas kirjoittamassani tekstissä seuraavaa kohtaa:
        **Mutta jokainen ihminen saa aina heti kaikki pois poikkeamiset (Jumalan laista pois poikkeamiset) samalla hetkellä anteeksi, kun hän niihin lankeaa, aina kun kysymyksessä on ei-kuolemansynti eli peccata venialia, mikäli hän on Kristuksessa.**

        En tarkoita tuossa, että uskovainen olisi laissa. Uskovaisellehan ei kuulu laki, vaan niille jotka ovat epäuskoisia esimerkiksi elämällä synnin luvallisuudessa tai kuolemansynneissä tai muuten epäuskoisia. Lain tehtävänä on karkoittaa Kristuksen tykö. Sitten kun tulee uudestisyntyminen epäuskoiselle ihmiselle, niin hän saa elävän uskon ja ei ole enää lain opetuksen alaisena, vaan hän siirtyy toisen opettajan, nimittäin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen veren armon alle.

        Tarkoitin siis tuossa uskovaisen TEKOJEN poikkeamista pois Jumalan laista, enkä varsinaisesti itse sen ihmisen poikkeamista, sillä eihän uskovaiselle laki kuulu muutenkaan. Toisin sanoen tarkoitin tekoja jotka poikkeavat pois Jumalan laista, eli ovat Jumalan lain vastaisia. Tarkoitan siis yksinkertaisesti ilmaistuna syntiä.

        Siinä olet Kesii oikeassa, ettei laki kuulu elävässä uskossa oleville. Mutta sinulle ja muille vääräuskoisille laki kuuluu pelottajaksi, kunnes se (jos Jumalan tahto saa toteutua kohdallanne) saa ajettua teidät Kristuksen armohelmaan hänen ainoaan valtakuntaansa ja seurakuntaansa sille kapealle taivaan tielle uudestisyntymisen ahtaan portin kautta.

        Luuk. 13:
        23 Niin sanoi yksi hänelle: Herra, vähäkö niitä on, jotka autuaaksi tulevat? Ja hän sanoi heille:
        24 Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida.
        25 Kuin perheenisäntä on noussut ja oven sulkenut, ja te rupeette ulkona seisomaan ja oven päälle kolkuttamaan ja sanomaan: Herra, Herra, avaa meille! ja hän vastaa ja sanoo teille: en minä teitä tunne, kusta te olette;

        Matt. 7:
        13 Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
        14 Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.
        15 Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet.
        16 Heidän hedelmistänsä te tunnette heidät: hakeeko joku viinamarjoja orjantappuroista, taikka fikunia ohdakkeista?
        17 Niin jokainen hyvä puu kasvaa hyvät hedelmät; mutta mädännyt puu kasvaa häijyt hedelmät.
        18 Hyvä puu ei taida häijyjä hedelmiä kasvaa, eikä mädännyt puu hyviä hedelmiä kasvaa.
        19 Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään.
        20 Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.


      • VL-oppia kirjoitti:

        Kommentoit Kesitas kirjoittamassani tekstissä seuraavaa kohtaa:
        **Mutta jokainen ihminen saa aina heti kaikki pois poikkeamiset (Jumalan laista pois poikkeamiset) samalla hetkellä anteeksi, kun hän niihin lankeaa, aina kun kysymyksessä on ei-kuolemansynti eli peccata venialia, mikäli hän on Kristuksessa.**

        En tarkoita tuossa, että uskovainen olisi laissa. Uskovaisellehan ei kuulu laki, vaan niille jotka ovat epäuskoisia esimerkiksi elämällä synnin luvallisuudessa tai kuolemansynneissä tai muuten epäuskoisia. Lain tehtävänä on karkoittaa Kristuksen tykö. Sitten kun tulee uudestisyntyminen epäuskoiselle ihmiselle, niin hän saa elävän uskon ja ei ole enää lain opetuksen alaisena, vaan hän siirtyy toisen opettajan, nimittäin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen veren armon alle.

        Tarkoitin siis tuossa uskovaisen TEKOJEN poikkeamista pois Jumalan laista, enkä varsinaisesti itse sen ihmisen poikkeamista, sillä eihän uskovaiselle laki kuulu muutenkaan. Toisin sanoen tarkoitin tekoja jotka poikkeavat pois Jumalan laista, eli ovat Jumalan lain vastaisia. Tarkoitan siis yksinkertaisesti ilmaistuna syntiä.

        Siinä olet Kesii oikeassa, ettei laki kuulu elävässä uskossa oleville. Mutta sinulle ja muille vääräuskoisille laki kuuluu pelottajaksi, kunnes se (jos Jumalan tahto saa toteutua kohdallanne) saa ajettua teidät Kristuksen armohelmaan hänen ainoaan valtakuntaansa ja seurakuntaansa sille kapealle taivaan tielle uudestisyntymisen ahtaan portin kautta.

        Luuk. 13:
        23 Niin sanoi yksi hänelle: Herra, vähäkö niitä on, jotka autuaaksi tulevat? Ja hän sanoi heille:
        24 Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida.
        25 Kuin perheenisäntä on noussut ja oven sulkenut, ja te rupeette ulkona seisomaan ja oven päälle kolkuttamaan ja sanomaan: Herra, Herra, avaa meille! ja hän vastaa ja sanoo teille: en minä teitä tunne, kusta te olette;

        Matt. 7:
        13 Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
        14 Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.
        15 Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet.
        16 Heidän hedelmistänsä te tunnette heidät: hakeeko joku viinamarjoja orjantappuroista, taikka fikunia ohdakkeista?
        17 Niin jokainen hyvä puu kasvaa hyvät hedelmät; mutta mädännyt puu kasvaa häijyt hedelmät.
        18 Hyvä puu ei taida häijyjä hedelmiä kasvaa, eikä mädännyt puu hyviä hedelmiä kasvaa.
        19 Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään.
        20 Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        >>>**Mutta jokainen ihminen saa aina heti kaikki pois poikkeamiset (Jumalan laista pois poikkeamiset) samalla hetkellä anteeksi, kun hän niihin lankeaa, aina kun kysymyksessä on ei-kuolemansynti eli peccata venialia, mikäli hän on Kristuksessa.** KIRJOITTAAKO?
        Katso tarkemmin, kuka sen kirjoitti.
        Minä käytän alkukielenä koineen Kreikkaa, en Rooman kieltä, jonka käyttäjiä kutsuttiin silloin barbaareiksi, sivistymättömiksi moukiksi.
        Joka kirjoittaa anteeksi annettavan latinalla, on Katolinen. En tunnista siinä itseäni.
        >>En tarkoita tuossa, että uskovainen olisi laissa. Uskovaisellehan ei kuulu laki,** Kyllä ”uskovaiselle” kuuluu Laki, uskoa voi mihin hyvänsä, mutta meille kristityille se on aivan selvä, Laista e katoa piirtoakaan.
        Me tunnemme Raamatun.
        Luuk. 16:17
        Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.
        Meillä on kuitenkin Kristus, joka täytti sen.
        Taas joka ei ole Jeesuksen opetuslapsi, on Laki voimassa kaikessa karmeudessaan, 618 eri kohdassaan ( Mizvassa).
        >Sitten kun tulee uudestisyntyminen epäuskoiselle ihmiselle,** Ihminen voi olla uudestisyntymätön, vaikka luulee olevansa uskossa.
        Olet ilmeisesti sen verran nuori, ettet muista -50 lukua.
        Silloin VL ihmisiä täyttyi Hengellä, näkyvästi, he myös uudestisyntyivät Hengessä, vaikka olivat olleet uskossa jo aikapäiviä.
        Sitten taulukauppias saarnasi ne ”eriseuraksi”, Pyhän Hengen Voitelun sekä Uudestisyntymisen ja viimeksi mainittu oli pannassa yli 40 vuotta, kunnes kahdessa saarnassa Pudasjärven suvi festareilla se otettiin esille.
        Uudestisyntyminen ei ole mikään pajatso, automaatti, kuten ei Pyhällä Hengellä täyttyminekään.
        >>Tarkoitin siis tuossa uskovaisen TEKOJEN poikkeamista pois Jumalan laista, enkä varsinaisesti itse sen ihmisen poikkeamista, sillä eihän uskovaiselle laki kuulu muutenkaan. ** Aika ristiriitaista. Laista ei todella muutu mikään, mutta Kristus sovitti sen puolestamme.
        Teot taas tulee Pyhiksi Uudestisyntymisen jälkeen.
        Jeesuksen veli Jaakob sanoo; Usko ilman tekoja on TURHAA.
        Teot EIVÄT OLE LAIN, vaan rakkauden mukaisia.
        Suurinta rakkautta on tuoda julki Jumalan totuus Pojassaan.
        >>Mutta sinulle ja muille vääräuskoisille laki kuuluu pelottajaksi, ** Alkaa jo tympiä tuo kategorisointisi.
        Vastaa kerrankin, missä OLEN VÄÄRÄSSÄ USKOSSANI.
        Ellet siihen pysty vastaamaan, älä siteeraakaan enää minua, jäät pelleksi.
        Mielestäni sinun uskosi on lestadiolaisuus, ihmiskeskeinen, nimikin sen kertoo ja valehtelu, joka kuuluu sinne, jopa käskyn lailla.
        Kysyn, miksi aluksi otit minun kirjoituksena otteen, jota en ole koskaan kirjoittanut?
        Kes.


    • 82jaak

      ### teidän pitää uskoa kuin pieni lapsi. ###

      Näin kehoittaa vl!!! Mutta sitten kun uskoo kuin lapsi Jeesukseen Kristukseen ja Hänen pelastavaan sovintotyöhönsä, niin samainen vl sanoo: "Ei riitä!"

      Kummaa porukkaa!!!!!

      • Jeesus ei puhulapsesta USKOVAINENA; vaan USKOA KUTEN LAPSI.

        Siinä ne erot.


      • HöpöHöpöHöpö
        Kesitas kirjoitti:

        Jeesus ei puhulapsesta USKOVAINENA; vaan USKOA KUTEN LAPSI.

        Siinä ne erot.

        Matt. 18:6

        "6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Jotka uskovat minuun = lapsenusko.

        Älä siis höpötä!


      • HöpöHöpöHöpö kirjoitti:

        Matt. 18:6

        "6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Jotka uskovat minuun = lapsenusko.

        Älä siis höpötä!

        Miten VL pedofilia tähän kuuluu?

        Lopettakaa se, niin on paljon parempi juttu.

        Mutta missä Jeesus sanoo lapsesta; - jotka uskovat minuun.

        Se sanoo näin Uuudestisyntyneistä, omista opetuslapsistaan.

        Kes.


      • omavanhurskaat

        Matt. 18:6
        "6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Onko tuossa jakeessa jotain epäselvää?

        Tänään hiilohörhökaksikko kes ja melper raivona paholaisen asialla.


      • omavanhurskaat kirjoitti:

        Matt. 18:6
        "6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Onko tuossa jakeessa jotain epäselvää?

        Tänään hiilohörhökaksikko kes ja melper raivona paholaisen asialla.

        No vastataan, koska et ymmärrä.
        Luvun alussa Jeesus sanoo;

        2 Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
        3 ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa.
        Tässä Jeesus puhuu lapsen kaltaisuudesta niiden osalta, joita Hän otti syliinsä.

        Sitten Hän jatkaa; MINUN NIMESSÄNI, ottaa vastaan MINUT.
        Hän puhuu aikaisille ihmisille, ei niille lapsille.

        5 Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.
        6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, ( alkutekstissä on NÄISTÄ lapsista) jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Eli, jos lapsi otetaan luokseen (aikaisen), eli auttaa Häntä, sillä silloin lapsilla oli koko ajan suuri mahdollisuus tulla orvoksi tai rammaksi.

        On uskon teko ottaa Hänet hoiviinsa, saa myös luokseen Jeesuksen.

        Silloin on yhdessä ottaja, Jeesus ja lapsi ja jos Hänet viettelee, on kysymyksessä uskon teko, niin myllynkivi olisi helpompi teko.
        Tämä esimerkkilapsi on jo niin vanha, että uskoo Jeesukseen ja siitä ei ole yhtään epäilystä, etteikö sylissä olleet lapset usko Jeesukseen, hehän olivat Hänen sylissään.
        Perinteisesti VL;t ovat väittäneet, että ripottelukasteella lapsi on uskova, sitä tämä ei kerro, vaan jo tajuava lapsi, 10- 14 alkaa jo tajuta sen.
        Lapsi ei ollut vauva vaan lapsi, joka näki Jeesuksen ja uskoi. Se on henkilökohtainen ratkaisu.
        Alkuteksti sanoo; NÄISTÄ uskovista minuun.
        Kysymys oli juuri näistä lapsista.
        Kes.


      • voisitvaikkalopettaa

        On alhaista väittää, etten ymmärrä. Kirjoituksiasi seuranneena voin todeta,ettei sinulle
        kelpaa mikään Raamatun käännös. Jae kuin jae Raamatusta pitää sinun vääntää
        hengettömänä oman ontuvan oppisi mukaiseksi.Oppineisuus ja viisaus ei
        tarkoita kohdallasi Raamatun hengellisen sanoman avautumista.


      • voisitvaikkalopettaa kirjoitti:

        On alhaista väittää, etten ymmärrä. Kirjoituksiasi seuranneena voin todeta,ettei sinulle
        kelpaa mikään Raamatun käännös. Jae kuin jae Raamatusta pitää sinun vääntää
        hengettömänä oman ontuvan oppisi mukaiseksi.Oppineisuus ja viisaus ei
        tarkoita kohdallasi Raamatun hengellisen sanoman avautumista.

        On aina varmempi katsoa alkutekstiä, siitä näkee mikä on kontksti.


      • OmaIsä
        HöpöHöpöHöpö kirjoitti:

        Matt. 18:6

        "6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Jotka uskovat minuun = lapsenusko.

        Älä siis höpötä!

        " Matt. 18:6

        "6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Jotka uskovat minuun = lapsenusko.

        Älä siis höpötä! "

        - tuo ei tarkoita ymmärtämttömiä vauvoja.

        Matteus 18;
        1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen

        - vauva ei voi kävellä.

        Tässä Jeesus viittaa siihen, että nuori, saastumaton, ymmätäväinen lapsi on epäilemätön, kun häntä ei ole vielä harhaan johdettu, täysi luottamus oman isän hyvyyteen ja rakkauteen.


      • OmaIsä kirjoitti:

        " Matt. 18:6

        "6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Jotka uskovat minuun = lapsenusko.

        Älä siis höpötä! "

        - tuo ei tarkoita ymmärtämttömiä vauvoja.

        Matteus 18;
        1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen

        - vauva ei voi kävellä.

        Tässä Jeesus viittaa siihen, että nuori, saastumaton, ymmätäväinen lapsi on epäilemätön, kun häntä ei ole vielä harhaan johdettu, täysi luottamus oman isän hyvyyteen ja rakkauteen.

        Monikaan ei ymmärrä, mikä kyseisen Uuden Testamentin osan sanoma on, onko se vauva, vai jokin muu.
        Aletaan alusta, siinä opetuslapset kiistelivät pitemmän aikaa, tehdessään matkaa kaupunkiin.
        Jeesus oli jo sanonut, että Hänen aika maan päällä alkaa olla lopuillaan ja se sai sen aikaan, että opetuslapset alkoivat järjestellä omaa uutta organisaatiota, kuka johtaa, kuka kirjaa ja kuka kerää rahat.
        Kuka sitten vastaa opetuksesta yms, eli kuka on korkein Jeesuksen seuraaja.
        Tähän Jeesus laittoi ”tapin”.
        Se tappi oli PAIKALLA OLEVA LEIKKIVÄINEN LAPSI.
        Hän sanoi TÄMÄ lapsi ( ei yleisesti) on suurin Jumalan Valtakunnassa.
        Näin Hän riisui kaikki meidät kristityt vain ruohonjuurentason duunaajiksi.
        Missään vaiheessa Hän e kertonut, että lapsella on usko, mutta totesi sen, että; -Tämä lapsi uskoo Häneen!
        Totta kai uskoi, koska Hän oli Jeesuksen sylissä.
        Mutta mitään pelastavaa uskoa Hänessä ei ollut, ainoastaan lapsen viattomuus sekä luottamus.
        Tämä oli se, miksi Jeesus otti asian esille, eikä sen jälkeen opetuslapset enää järjestellyt omia johtajuuksiaan.
        Kes.


    • VL-oppia

      Melperin pitäisi ensin tietää mitä Jeesuksen tarkoittama uudestisyntyminen tarkoittaa.

      Mutta hän ei nähtävästi ymmärrä eikä tiedä, mitä se tarkoittaa.

      Minä voin selittää.

      Se tarkoittaa sitä että hengellisesti kuolleesta tulee hengellisesti elävä.

      Lapset ovat jo hengellisesti eläviä valmiiksi, joten heidän ei tarvitse tulla hengellisesti eläviksi uudestisyntymällä. Vai eikö melperi pidä pikkulapsia taivaskelpoisina (=hengellisesti elävinä)??

      Matt. 18:
      1 Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa?
      2 Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä,
      3 Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
      4 Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
      5 Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.

      Jos lapsi saa olla Jumalan valtakunnan evankeliumin armohoidon vaikutuksen alaisena (joka edellyttää käytännössä sitä, että ainakin yksi hänen perheenjäsenistään tai läheisistään on elävässä uskossa ja antaa hänelle synninpäästöä JEESUKSEN NIMESSÄ ja veressä Pyhän Hengen valtuudella ja oikeita neuvon sanoja), niin se tarkoittaa että joku/jotkut elävässä uskossa oleva(t) varttuneemma(t) henkilö(t) HOLHOAVAT/holhoaa sen lapsen JEESUKSEN NIMEEN.

      Jos lapsi vartuttuaan menettää elävän uskon, eli kuolee hengellisesti, johtuen siitä ettei hän ole Jumalan valtakunnan evankeliumin armohoidon vaikutuksen alaisena, niin hänen täytyy syntyä uudestaan hengellisesti eläväksi, jotta hänestä tulisi taas hengellisesti elävä eli taivaskelpoinen (ainoastaan Jeesuksen vanhurskauden perusteella taivaskelpoinen, ei omanvanhurskauden perusteella).

      Kukaan ei voisi syntyä UUDESTAAN hengellisesti eläväksi, ellei hän olisi jo joskus aikaisemmin syntynyt ENSIMMÄISEN KERRAN hengellisesti eläväksi.

      Kaikki ihmiset ovatkin syntyneet elämänsä alkuhetkellä hengellisesti eläviksi, sillä heidät on luotu Kristuksen kautta ja Kristukseen. Heistä vain niiden tarvitsee syntyä uudestaan hengellisesti eläviksi, jotka eivät ole pysyneet hengellisesti elävinä.

      Kol. 1:16
      Sillä hänen kauttansa ovat kaikki luodut, jotka taivaassa ja maan päällä ovat, näkyväiset ja näkymättömät, thronit ja herraudet, vallat ja hallitukset: ne ovat kaikki hänen kauttansa ja häneen luodut.

      Ef. 2:1
      Ja myös (herätti) teidät, kuin te kuolleet olitte ylitsekäymisten ja syntein tähden,
      Ef. 2:5
      Ja kuin me vielä synnissä kuolleet olimme, on hän meitä Kristuksen kanssa eläväksi tehnyt; (sillä armosta olette te autuaiksi tulleet:)
      Kol. 2:13
      Ja on teidät hänen kanssansa eläväksi tehnyt, kuin te synnissä kuolleet olitte, ja teidän lihanne esinahassa, ja on meille kaikki synnit anteeksi antanut.

      Kuolema tarkoittaa eroa Jumalasta. Hengellinen kuolema tarkoittaa sitä, että ihmisen henki on kuolleessa tilassa, eli se on erossa Jumalan Pyhästä Hengestä, eli siinä ei asu ainoan Jumalamme kolmas persoona Pyhä Henki (Jumalamme on yksi ja ainoa. Eikä ole muita todellisia ja varsinaisia Jumalia olemassa. Jumalallamme on kuitenkin kolme persoonaa, mutta kaikki nämä persoonat ovat samaa olemusta keskenään ja siispä yksi ja sama Jumala).

      Hengellisessä uudestaan syntymisessä eli "uudestisyntymisessä" siis Pyhä Henki tulee asumaan ihmisen sydämeen eli henkeen. Juuri tätä Pyhän Hengen ihmisen henkeen eli sydämeen tulemista siis Jeesuksen tarkoittama uudestisyntyminen tarkoittaa.

      Uskomatonta, että melperi ei pidä ilmeisesti pieniä lapsia hengellisesti elävinä.

      Lapsi säilyy yleensä ilman Jumalan valtakunnan evankeliumin armohoitoa hengellisesti elävinä noin 12-13 vuotiaaksi asti. Mutta henkisesti pienen lapsen tasolla pysyvät ihmiset, kuten syvästi kehitysvammaiset ja erittäin heikkolahjaiset ja pimeään huoneeseen vangitut saattavat pysyä hengellisesti elävinä vaikka miljardi vuotiaiksi asti ilman Jumalan valtakunnan evankeliumin armohoitoakin, jos eläisivät niin pitkään luonnollista elämää.

      Elävä usko ei ole ihmisen oma teko, vaan Jeesuksen ja Pyhän Hengen teko, sillä Jeesus on uskon alkaja ja päättäjä ja vain Pyhä Henki voi pyhittää ja pitää pyhänä ihmisen. Usko ei mitenkään edellytä mitään ajattelua. Elävä usko ei ole ajattelua, vaan se on Pyhän Hengen aikaansaama hengellinen tila ihmisessä, jossa Pyhä Henki asuu. Mutta vääränlaisella ajattelulla/asennoitumisella ihminen voi luopua elävästä uskosta huomaamattaankin.

      Pienen lapsen henkisellä tasolla oleva ei kykene ajattelemaan ja asennoitumaan sillä tavalla väärin, kuin aikuinen tai varttuneempi lapsi voi, joten pienen lapsen henkisellä tasolla oleva ei voi ajatella ja asennoitua sillä tavalla väärin, että hän menettäisi elävän uskon.

    • ttghl

      """" Jos lapsi saa olla Jumalan valtakunnan evankeliumin armohoidon vaikutuksen alaisena (joka edellyttää käytännössä sitä, että ainakin yksi hänen perheenjäsenistään tai läheisistään on elävässä uskossa ja antaa hänelle synninpäästöä JEESUKSEN NIMESSÄ ja veressä Pyhän Hengen valtuudella ja oikeita neuvon sanoja), niin se tarkoittaa että joku/jotkut elävässä uskossa oleva(t) varttuneemma(t) henkilö(t) HOLHOAVAT/holhoaa sen lapsen JEESUKSEN NIMEEN. """"

      Missään kohtaa Raamatussa ei korosteta näin synninpäästön valtaa ja ehdottomuutta Jumalan vanhurskauden saavuttamiseen kuin vanhoillislestadiolaisuuden ortodoksisessa opissa. Raamattu sanoo yksinkertaisesti: "Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen kaikkiin ja kaikille, josta uskovat, eikä siinä ole eroa!:

      • VL-oppia

        Jumalan vanhurskaus ei tule kuolleen uskon kautta ihmiseen, vaan ainoastaan elävän uskon kautta.

        Saadakseen elävän uskon, on hengellisesti kuolleen ihmisen synnyttävä uudestaan hengellisesti eläväksi (=uudestisynnyttävä).

        Ensimmäinen hengellinen syntyminen tapahtuu jokaisen ihmisen kohdalla hänen alkuhetkellään, sillä Jumala valmistaa hänet Kristukseen ja Kristuksen sovintotyön ja lunastustyön päälle ja Pyhän Hengen yhteyteen ja Pyhän Hengen pyhittämäksi sillä hetkellä kun Jumala valmistaa hänet eläväksi sieluksi, joka tapahtuu jo aivan munasolun hedelmöittymisen hetkellä.

        Vain hengellisesti kuolleen tarvitsee päästä takaisin hengellisesti eläväksi, tullakseen taivaskelpoiseksi (Kristuksen ansion ja sovintotyön perusteella).

        Hengellinen UUDESTAAN syntyminen voi tapahtua vain ottamalla vastaanottavaisella uskolla (joka on eri asia kuin elävä usko, ja vastaanottavaisen uskon Pyhä Henki vaikuttaa ihmisen sydämen ulkopuolelta käsin hengellisesti kuolleessa ihmisessä) ja totisella katumuksella vastaan Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön joltakin hengellisesti elävältä ihmiseltä.

        Jos joku pysyy hänelle Pyhän Hengen valtuudella julistetun synninpäästön ulkonaisesta vastaanottamisesta huolimatta yhä itsepäisesti väärässä opissa ja tahallisesti erillään Kristuksen seurakunnasta (joka on Kristuksen ruumis), niin se on varma merkki siitä, että hän ei ollut totisessa katumuksessa, vaan hän oli enintään puoliheränneessä tilassa.

        Hengellisesti kuolleen ihmisen omantunnon on herättävä ensin KOKONAAN katumukseen, ennenkuin hän voi uudestisyntyä Jumalan sanan katoamattomasta siemenestä eli Pyhän Hengen valtuudella julistettavasta synninpäästöstä. Puoliheränneenä pysyvä ihminen ei siis voi uudestisyntyä, vaikka hänelle julistettaisiin ääretön kertaan Pyhän Hengen valtuudella kaikkien syntien anteeksiantamuksen evankeliumin ilosanoma. Vain Pyhä Henki ja Jumalan laki voivat yhdessä vaikuttaa ihmisen sydämen ulkopuolelta käsin totisen katumuksen eli totisen omantunnon heräämisen ihmisen sisällisessä sydämessä. Totinen katumuskin on siis Jumalan työ.

        Katumuksen syvyydellä ei ole merkitystä, vaan sillä että onko se totista katumusta. Ne ovat eri asioita.


      • VL-oppia

        Tarkennusta:

        Jos joku pysyy hänelle Pyhän Hengen valtuudella julistetun synninpäästön ulkonaisesta vastaanottamisesta huolimatta yhä itsepäisesti väärässä opissa TAI tahallisesti erillään Kristuksen seurakunnasta (joka on Kristuksen ruumis), niin se on varma merkki siitä, että hän ei ollut totisessa katumuksessa, vaan hän oli enintään puoliheränneessä tilassa.


      • jostottapuhutaan
        VL-oppia kirjoitti:

        Tarkennusta:

        Jos joku pysyy hänelle Pyhän Hengen valtuudella julistetun synninpäästön ulkonaisesta vastaanottamisesta huolimatta yhä itsepäisesti väärässä opissa TAI tahallisesti erillään Kristuksen seurakunnasta (joka on Kristuksen ruumis), niin se on varma merkki siitä, että hän ei ollut totisessa katumuksessa, vaan hän oli enintään puoliheränneessä tilassa.

        Vanhoillislestadiolaiset ovat paholaisen hallussa synninpäästöineen ja muine jumalattomine menoineen ja rienaamisineen.


      • VL-oppia kirjoitti:

        Jumalan vanhurskaus ei tule kuolleen uskon kautta ihmiseen, vaan ainoastaan elävän uskon kautta.

        Saadakseen elävän uskon, on hengellisesti kuolleen ihmisen synnyttävä uudestaan hengellisesti eläväksi (=uudestisynnyttävä).

        Ensimmäinen hengellinen syntyminen tapahtuu jokaisen ihmisen kohdalla hänen alkuhetkellään, sillä Jumala valmistaa hänet Kristukseen ja Kristuksen sovintotyön ja lunastustyön päälle ja Pyhän Hengen yhteyteen ja Pyhän Hengen pyhittämäksi sillä hetkellä kun Jumala valmistaa hänet eläväksi sieluksi, joka tapahtuu jo aivan munasolun hedelmöittymisen hetkellä.

        Vain hengellisesti kuolleen tarvitsee päästä takaisin hengellisesti eläväksi, tullakseen taivaskelpoiseksi (Kristuksen ansion ja sovintotyön perusteella).

        Hengellinen UUDESTAAN syntyminen voi tapahtua vain ottamalla vastaanottavaisella uskolla (joka on eri asia kuin elävä usko, ja vastaanottavaisen uskon Pyhä Henki vaikuttaa ihmisen sydämen ulkopuolelta käsin hengellisesti kuolleessa ihmisessä) ja totisella katumuksella vastaan Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön joltakin hengellisesti elävältä ihmiseltä.

        Jos joku pysyy hänelle Pyhän Hengen valtuudella julistetun synninpäästön ulkonaisesta vastaanottamisesta huolimatta yhä itsepäisesti väärässä opissa ja tahallisesti erillään Kristuksen seurakunnasta (joka on Kristuksen ruumis), niin se on varma merkki siitä, että hän ei ollut totisessa katumuksessa, vaan hän oli enintään puoliheränneessä tilassa.

        Hengellisesti kuolleen ihmisen omantunnon on herättävä ensin KOKONAAN katumukseen, ennenkuin hän voi uudestisyntyä Jumalan sanan katoamattomasta siemenestä eli Pyhän Hengen valtuudella julistettavasta synninpäästöstä. Puoliheränneenä pysyvä ihminen ei siis voi uudestisyntyä, vaikka hänelle julistettaisiin ääretön kertaan Pyhän Hengen valtuudella kaikkien syntien anteeksiantamuksen evankeliumin ilosanoma. Vain Pyhä Henki ja Jumalan laki voivat yhdessä vaikuttaa ihmisen sydämen ulkopuolelta käsin totisen katumuksen eli totisen omantunnon heräämisen ihmisen sisällisessä sydämessä. Totinen katumuskin on siis Jumalan työ.

        Katumuksen syvyydellä ei ole merkitystä, vaan sillä että onko se totista katumusta. Ne ovat eri asioita.

        Et ole uudestisyntynyt, et Pyhän Hengen Voideltu, koska ne on niin mieliinpainuvia tapahtumia, ettei niitä koskaan unohda.

        Ei unohda myöskään kastetta, ne on niin Pyhiä ja suuria tapahtumia, eiieti ne unhohdu.

        Sinä yrität lieventää kaikenlaisella lisukkeilla Uudestisyntymää, kertoo myös sen että et ole osallisena Pyhästä Hnegestä.

        Voitko kertoa omalat kohdaltasi nämä tapahtumat, kuten Ap. t. 26:13

        Mutta silloin, kuningas, minä matkaa tehdessäni puolenpäivän aikaan näin, miten taivaasta leimahti aurinkoakin kirkkaampi valo minun ja matkatovereideni ympärille.

        Minulle kävi aika lailla samoin.

        Taitaa olla aika outoja lestadiolaisille.


      • köyhyysvani
        VL-oppia kirjoitti:

        Tarkennusta:

        Jos joku pysyy hänelle Pyhän Hengen valtuudella julistetun synninpäästön ulkonaisesta vastaanottamisesta huolimatta yhä itsepäisesti väärässä opissa TAI tahallisesti erillään Kristuksen seurakunnasta (joka on Kristuksen ruumis), niin se on varma merkki siitä, että hän ei ollut totisessa katumuksessa, vaan hän oli enintään puoliheränneessä tilassa.

        Ihminen ei kuitenkaan ole kykenevä arvioimaan, oliko evankeliumin vastaanottanut "puoliheränneessä" vai "kokoheränneessä" tilassa.

        Tuossa edellä korostetaan oikeaa OPPIA. Siinä on hieman Wehamainen maku. Oppi ei ketään pelasta, vaan usko.

        Ehkä yksinkertaista asiaa ei pitäisi tehdä kovin monimutkaiseksi. Ulkopuolinen ja ehkä ensikertalainen lukija saattaa hämmentyä: tarvitaanko evankeliumin vastaanottamiseen käsikirja.

        Aloittaja melperi varmaan nauttii siitä, että hänen aloituksensa on kerännyt paljon lukijoita ja kirjoittajia. Itse aloitus tosin oli melko köyhä.


    • ttghl

      Nim. "VL-oppia" voisi perustella kantaansa Raamatulla, eikä vain SRK:n opilla !!!!

    • HeinolanTaxi

      Melperi1 kiertää kuin kissa kuumaa puuroa, että miten hän pääsisi uudelleen syntymään vl-valtakuntaan.

      Pelkää, että jos se onkin se oikea ja hän hukkuu...

      • Ei lestadiolaiseksi uudestisynnytä, vaan Kristityksi Pyhäksi.


    • viheliäinenoppi

      veeällissä ei ymmärretä mitään uudestisyntymästä eikä siitä ole mitään opetusta joka kestäisi Raamatun edessä siinä porukassa.

      Kaikki perustuu vainme-valheeseen ja sen ympärille rakennettuun omaan itse pyhitettyyn raamatunlisälehteen.

      On täysin hullua kuvitella että jokin peräpohjolan nyrkin kokoinen ihmisjoukko nyt kantaisi povessaan ainoita avaimia Jumalan lapseuteen, hah kuka on noon tyhmä että tällaiseen uskoo viittä sekuntia enempää!

      Kukaan ei ole näkevä mitään Jumalan todellista valtakuntaa ilman omakohtaista uudestisyntymää Jumalan Hengestä, ei vaikka olisi liimattu erikeeperillä seurapenkkiin koko iäkseen. siinä ei veeällien pyhät savut auta eikä kymmenen lasta sen enempää.

      • väärinymmärtäjälle

        Oletko joku hellarivauhko?


      • saakertoakkin
        väärinymmärtäjälle kirjoitti:

        Oletko joku hellarivauhko?

        vaikuttaako se vastaukseesi itse ASIAAN onko kommentoija pitkä vai lyhyt?

        tahdotko kertoa enemmänkin ongelmistasi!


    • HänOnUudestisyntymätön

      Melperin pitäisi syntyä uudesti ylhäältä: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"

    • Nohinek

      Ota hyvä mies rauhottava lääkettä!

    • kohdustaeiihanhautaan

      Melperin avaus ja Kesin vastaukset tuovat julki heidän puutteelisen
      ymmärryksen uudestisyntymisestä. Puuttumatta kokonaisuuteen otan
      esille tärkeän asian: Melperi ja Kesitas eivät pidä Jumalaa kaikkivoipana.
      Uudestisyntymisessä on kysymys Jumalan armotyöstä Jeesuksen
      Kristuksen sovitustyön tähden. Parivaljakko pohtii psykologian
      (ihmisviisauden) kautta pienen vauvan kykyä uskoa ja kyseenalaistaa
      Jumalan. Kuitenkin Jumalan teot tulevat hyvin esille :

      Luuk.1:15
      Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.

      • 911

        up


      • helppohuomata

        ""kohdustaeiihanhautaan"" on normaali vl-paskanpuhuja.


      • sivustatotean

        Harmittaako totuus? Vaikeni melper ja kes. Sinä kohdistat
        vihasi Raamatun sanaan.


      • "Melperi ... eivät pidä Jumalaa kaikkivoipana."

        Älä viitsi vl-SIKA valehdella noin törkeästi.

        Häpeä RYÖTTÄSYNTINEN!


      • heinolasta

        No ota sitten kantaa Luuk.1:15. Ymmärsikö Johannes uskon äidin kohdussa?
        Huomaatko, miten Jumalan tiet ovat kaukana ja ylempänä sinun poluistasi.


    • sokeasokeaintaluttaja

      Uudestisyntymätön ja persoonallisuushäiriöinen melperi on sokea sokeain taluttaja. Ilman vahvaa annosta rauhoittavia lääkkeitä hänestä ei ole opettamaan uudestisyntymistä kenellekään.

    • voihuutoja

      Kyllä pitää olla yksinkertainen ihminen joka tarjoaa Johanneksen syntymään liittyvää profetiaa tueksi johonkin vauvojen uskoon voi herraisä näitä selittäjiä!

      Kun ei ole pallon päälle syntynyt kuin yksi Johannes Kastaja eikä tule syntymään, ja tutustukaa nyt hieman Raamatun kieleen ja seemiläiseen parallelismiin jotta pääsette edes pitkällä tikulla koskettamaan niiden sisintä olemusta.
      Raamattu ei puhu sanan sanaa vauvojen uskoista ei suoraan eikä kiertäen eikä kukaan täyspäinen ilman uskonnollista sekopäisyyttä sellaiseen lähde mukaan koska se on täyshumpuukia ja sellaisena pysyy.

    • Eimitään

      Vanhoillislestadiolaiset eivät tajua uudestisyntymisestä yhtikäs mitään.

      • eiomavanhurskassukeltaja

        Millähän perusteella?


    • Lutherus

      Luuk. 18:

      15. Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia

      16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.

      17. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."

      Missä vaiheessa Melperi nämä sylivauvat olivat uudestisyntyneet? Jumalan Pojan mukaan sylivauvat ovat Jumalan valtakunnan täysivaltaisia jäseniä, ei puhu mitään, että vielä pitäisi uudestisyntyä. Nikodemuksella ei ollut asiaa Jumalan valtakuntaan ilman uudestisyntymää, kun oli tapahtunut hengellinen kuolema.

      .--- Kohdan mukaan vauvat uudestisyntyivät, kun heidät vietiin Jeesuksen luokse. Ei heitä turhaan viety Jeesuksen luokse. Vauvat ottavat vastaan, kun Jeesus heissä vaikuttaa. Tämä sama tapahtuu nyt uudessa liitossa kasteessa. Kasteessa pikkulapset viedään Vapahtajan luokse (Gal.3:27; Room.6:3). Ei heitä turhaan viedä kasteessa Jeesuksen luokse, vaan sana antaa kasteessa mitä lupaakin.

      • "Missä vaiheessa Melperi nämä sylivauvat olivat uudestisyntyneet?"

        Missä olen kirjoittanut, että sylivauvojen pitää uudestisyntyä?

        Minä aiemmin tässä ketjussa:

        ""Ns. lapsenusko kantaa siihen saakka, kun nuori ihminen alkaa itse tajuta hengelliset asiat.

        Tämän jälkeen JOKAISEN pitää Jeesuksen opetuksen mukaan uudestisyntyä.

        Mitään tarkkaa ikärajaa tuolle asialle ei voida sanoa. Se riippuu ihmisen kehitysasteesta.

        Missään kohtaa Jeesus eikä Raamattu puolla vl-opetusta, että ns. lapsenusko kantaa läpi koko elämän ilman uudestisyntymistä.""


      • mikäsinuakantaapi..ko

        #Ns. lapsenusko kantaa siihen saakka, kun nuori ihminen alkaa itse tajuta hengelliset asiat.#

        Missä Raamatussa sanotaan noin? Raamatun paikka?
        Hengelliset asiat ei ole omalla järjellä tajuttavissa.
        Se on Jumalan työ.


      • selittäisitköMelperi1

        "Tämän jälkeen JOKAISEN pitää Jeesuksen opetuksen mukaan uudestisyntyä."

        Kun lapsenusko loppuu ja aikuisenusko alkaa, niin mistä voi nähdä näiden kahden eri uskon eron, jotta tietää, että nyt on uudestisyntymisen aika ja miten se uudestisyntyminen tapahtuu?


      • mikäsinuakantaapi..ko kirjoitti:

        #Ns. lapsenusko kantaa siihen saakka, kun nuori ihminen alkaa itse tajuta hengelliset asiat.#

        Missä Raamatussa sanotaan noin? Raamatun paikka?
        Hengelliset asiat ei ole omalla järjellä tajuttavissa.
        Se on Jumalan työ.

        Lapsenusko:

        Matt. 18:6

        "6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun"

        Uudestisyntyminen:

        Joh. 3:3

        "3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"."


      • heinolasta

        Kevät on jo pitkällä, oletko Heinolan pöllö huomannut?
        Geeneihisi se on kirjoitettu. Alahan huhuilee!


      • asiootus

        Onko ehkä sarvipöllö?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe