Tanskaan hoitoon itsellisenä naisena?

Äidiksikö

Olen yrittänyt etsiä tietoa netistä huonolla menestyksellä siitä, että voiko itsellisenä naisena hakeutua inseminaatioon/keinohedelmöitykseen Tanskaan?

Tiedän, että Suomessakin käytetään yksityisklinikoilla enimmäkseen tanskalaisten luovuttajien siittiöitä, mutta Tanskassa voi nähdä luovuttajan lapsuuskuvan ja saada muutenkin vähän paremman käsityksen luovuttajasta kuin Suomessa. Suomessa saat tietää silmien värin, pituuden ja hiusten värin.

(Suomi24-palstalle taitaa kuulua automaattisesti herjaukset, mutta asiallisista vastauksista olen kiinnostunut.)

31

3690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hedelmöittyäkövaieiköhed

      Tanskalainen sperma on nykyään suuri vientituote, jota käytetään ympäri maailman. Kööpenhaminassa on kaksi isoa spermapankkia, Cryos ja European Sperm Bank (ESB) / Nordic Cryobank, jotka toimittavat jäädytettyjä säiliöitä klinikoille. Luovuttajien tiedot saa suoraan pankista netin kautta, joten sen puolesta ei ole mitään väliä missä maassa olet. Cryosissa tiedot ovat ilmaiset. ESB:ssä homma toimii niin, että henkilö, joka haluaa tietoja maksaa spermapankille joko luottokortilla tai pankkisiirrolla. Hän saa sitten sähköpostiin salasanan, jolla avautuvat joko yhden luovuttajan tiedot tai kaikkien luovuttajien tiedot spermapankin nettisivuilla määräajaksi, ja halutut tiedostot voi tallentaa kotikoneelle.

      Tietojen saaminen ei edellytä, että olisit hoidossa jossain tai että ostaisit spermaa. Mutten tiedä, saatko suomalaisella klinikalla tietää luovuttajan tanskalaisen tunnuksen, vai tilaako klinikka sperman anonyymina. Tai että onko Suomessa laitonta valita itse luovuttaja tanskalaisen pankin sivustolta. Kysy suoraan klinikalta.

      https://www.europeanspermbank.com/
      http://dk.cryosinternational.com/about-us/

      Tanskassa hoidetaan myös sinkkunaisia. Hinnat on vähintään Suomen luokkaa plus matkat päälle. Hoitokertoja voi kertyä aika paljon.

      Kyllä Suomessa käytetään myös ihan suomalaisia luovuttajia, riippuu klinikasta.

      • Äidiksikö

        Kiitos vastauksestasi. Cryosin sivuihin olinkin tutustunut.


    • lisääntyävaiei

      Tuollatavalla randomin kanssa hankittu jälkeläinen ei välttämättä saa parasta immuniteettia, kun nainen ei valitse miestä hajun perusteella. ja kyllä tosiaan olisi hyvä saada nähdä toisen kuva. Mä en miehenäkään menisi ihan kenen tahansa kanssa lisääntymään. Ja. Ei ihmekään jos niitä hoitokertoja kertyy, kun sopivaa siementä just sinulle ei löydy. kaikkien geenit ei vaan sovi yhteen. tulee keskenmenoja..rahastusta :D mä olen hoitanu lisääntymistä ihan naturellinä ja hyvin toiminu kerrasta. Eikä ole maksanu mitään naiselle. :)
      Sekin vielä, et jos ei kykene ilman lääketieteen ihmeitä lapsia saamaan, niin on vähän kyseenalaista kannattaako sellaisen sitten edes lisääntyä. Mitä annettavaa sulla on ihmispopulaatiolle geeneinesi? Mietin itsekin omalla kohdalla tätä :D

      • Äidiksikö

        Minulla ei ole ainakaan todettu mitään ongelmaa, ettenkö voisi lisääntyä ihan perinteisesti miehen kanssa.

        Totta kai lisääntyisin mieluiten perinteisesti ja haluaisin lapselle isän.


      • hedelmöittyäkövaieiköhed

        Immuniteetillä ei tietenkään ole mitään tekemistä hedelmöittymisen kanssa. Sehän on vähän vaikea sivistyssana, mutta kun suomennat sen vastustuskyvyksi, niin ehkä tajuat mitä se tarkoittaa. Mitä tulee ominaishajuun, niin esim. e-pillereitä käyttävä nainenhan ei valitse miestä hajun perusteella. Ai jai, EI KAI VAIN lapsesi äiti popsinut pillereitä, kun tapasitte? Ö Nyt voi olla, että lapsesi äiti onkin sinulle sukua 15 sukupolven takaa, ja omaa samoja geenimutaatioita, ja mahdollisesti hiukkasen huonomman vastustuskyvyn.

        http://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/51261-e-pilleri-voi-hamata-naista-seurauksena-vaara-mies

        Hajun avulla nainen pyrkii valitsemaan geeneiltään mahdollisimman erilaisen miehen kuin itse on. Melkoisen typerä sinun kommenttisi, että tanskalainen mies olisi suomalaiselle naiselle siinä suhteessa huonompi valinta kuin suomalainen. Kumpi todennäköisemmin on naiselle sukua, saman maan asukas vai joku naapurimaan naapurimaasta?

        Sinulla trollimies ei ajatus riennä ihan reippaimpaan tahtiin, etkä vaikuta kovin kivalta ihmiseltäkään. Onneksi ne ominaisuudet eivät välttämättä periydy lapsillesi geeniarpajaisissa. Koska riski on olemassa, ja koska kasvatus vaikuttaa lapsiisi, niin suomi24:n lapsettomuuspalstan perinteitä noudattaen suosittelen lämpimästi sinulle sterilaatiota! :D


      • hedelmöittyäkövaieiköhed

        P.O: Nyt voi olla, että lapsesi äiti onkin sinulle sukua 15 sukupolven takaa, ja omaa samoja geenimutaatioita, ja LAPSESI SAA mahdollisesti hiukkasen huonomman vastustuskyvyn.


      • EttäSilleen
        hedelmöittyäkövaieiköhed kirjoitti:

        P.O: Nyt voi olla, että lapsesi äiti onkin sinulle sukua 15 sukupolven takaa, ja omaa samoja geenimutaatioita, ja LAPSESI SAA mahdollisesti hiukkasen huonomman vastustuskyvyn.

        Aika vaikea Suomestakaan on löytää toista suomalaista, joka ei olisi sukua vähintään 15 sukupolven takaa.


      • Anonyymi
        EttäSilleen kirjoitti:

        Aika vaikea Suomestakaan on löytää toista suomalaista, joka ei olisi sukua vähintään 15 sukupolven takaa.

        Just niin.


      • Anonyymi
        EttäSilleen kirjoitti:

        Aika vaikea Suomestakaan on löytää toista suomalaista, joka ei olisi sukua vähintään 15 sukupolven takaa.

        Just niin.


    • toinenitsellinen

      Hei aloittaja "äidiksikö",
      Olen miettinyt samaa asiaa, että lähtisin Tanskaan ja hakeutuisin inseminaatioon juuri tuosta syystä, että saa siellä vähän enemmän tietoa luovuttajasta. Netistä olen löytänyt jotain tietoa, mutta paljon on vielä epäselviä asioita. Kirjoittele jos kiinnostaa keskustella asiasta: [email protected]

      • hedelmöittyäkövaieiköhed

        Olet siis ottanut selvää, että Suomen klinikoilla et saisi tanskalaisen luovuttajan tunnusta tietoosi, etkä siten pääsisi noita spermapankin nettitietoja näkemään? Hyvä, kun olet tarkkaan selvittänyt asiat. Olisi ikävä huomata jälkeenpäin vetäneensä tonnikaupalla rahaa kuin vessasta alas.


    • ddddddaaaa

      joo, itsekin pari vuotta sitten harkitsin tätä vaihtoehtoa, joten ehdottomasti PARAS, nopein , halvin vaihtoehto olisi tilata netin välityksellä sperma kotiin suomeen. Se on mahdollista, eikä edes kallista! Muutaman kympin taisi maksaa.Ei tarvitse lähteä Tanskaan. Nää suomen lapsettomuushoidot /väestöklinikat psykologin haastattelut yms turhat maksut ja pelleilyt on se syy että en lähtisi tuohon suomalaiseen hoitoon ollenlkaan,rahastusta ja ajan tuhlausta vaan.Aivan turhia.
      Mutta päädyin jäämään lapsettomaksi/tai adoptoimaan myöhemmin.
      Silti paras ratkaisu ehdottomasti.

      • hedelmöittyäkövaieiköhed

        Suomen laki kieltää tämän, joten todennäköinen lopputulos on että tulli takavarikoi. Voit kuitenkin joissain Euroopan maissa tilata kotiinkin laillisesti, eli ei kun kämppää vuokraamaan... Kaikki pankit eivät toimita kotiin, mutta esim. Cryos tekee näin.

        Sinuna en jättäisi tätä asiaa myöhemmäksi saati luottaisi adoptioon.


    • nfgncdgndfn

      ei tarvitse matkustaa tanskaan, voi tilata postitse suoraan kotiovelle sperman tanskalaisesta klinikasta!!!

    • tanskastanetinkauttta

      ei mikään laki kylläkään kiellä netistä Tanskalaisen LAILLISEN KLINIKAN SPERMAN KOTIINTILAUSTA! Mistä lie olet saanut väärää tietoa! Suomi kuuluu EU:hun ja sen lakien mukaan eletään. Jos klinikka on laillinen ja postittaa laillista spermaa, ja maksut ym muut on kunnossa, ei ole ongelmaa. Posti vaan toimittaa kotiin.Olen kuullutmuidenkin tilanneen, Tanskasta!

      • hedelmöittyäkövaieiköhed

    • TULR87O78YO

      siis MIKÄ IHMEEN KIINNIJÄÄMINEN? puhun täysin lalillisesta klinikasta, laillisesta tilauksesta?? Taas SÄÄNTÖ TÄTI, SÄÄNTÖ-SUOMESTA ILMEISESTI VAUHDISSA?? EI TULLIA KIINNOSTA JOKU SPERMA!

      • hedelmöittyäkövaieiköhed

        Suomen laki kieltää ihmissolujen maahantuonnin muille kuin Fimean tomiluvan saaneille laitoksille.


      • vfvferferf
        hedelmöittyäkövaieiköhed kirjoitti:

        Suomen laki kieltää ihmissolujen maahantuonnin muille kuin Fimean tomiluvan saaneille laitoksille.

        hahhaha. eli mies vetää nenäliinaan spermat ja lähettä äpostissa jollekkin, syylistyy laittomuuteen? oisipa aika hullu laki. kunhan et olisi jonkun suomalaisklinikan palkkalistoilla.


    • vauvelihaikaroita

      Kun puhutaan laitoksista, toimiluvan saaneista laitoksista, klinikoista, mutta nyt kyse on yksityishenkilöistä, mikä on eri asia.

    • keploosuomisiitos

      Hyvin erottovat usein katukuvassa nämä tanskan tuontitavarat.. ei siinä mitään ,söpöjä lapsia/nuoria punapäisiä ja pisamanaamaisia :)

      • omenapäärynää

        Suomessakin on punertavahiuksisia ja pisamaisia ihan suomalaisia. Itse kyllä kannustaisin käyttämään tanskalaista spermaa, jos pelkkää ulkonäköä ajatellaan. Tanskalaiset ovat hyvännäköisiä.

        Olisi kiinnostavaa kuulla kokemuksista.


      • yksioptio

        Muutama on kehunut myös Viron klinikoita. Helppo mennä Suomesta hoidon piiriin eikä hintakaan ole suuren suuri. Ajattelin Tanskan oheen suositella :)
        Molempien maiden siemenet piristää mukavasti maamme geenipoolia.
        http://www.novavita.ee/
        ja http://www.elitekliinik.ee/fin/elite/


      • hhjjkk

        Onko kenelläkään tietoa klinikoista Virossa, jotka hoitaisivat myös viikonloppuisin? Novavita ei hoida.


    • Anonyymi

      Niin, on se vaikeaa jos ei kumppania löydy. Itse en kumminkaan luovuttaisi sukusolujani pankkiin kun ei tiedä minne ja minkälaiselle ihmiselle ne menee. Ihmiset osaavat olla joskus pahojakin ja oma vastuuni on kenelle niitä luovutan. Suomessa ei saa edes kunnon maksua.

      Joskus tuntuu että naisetkin harrastavat tätä miesten esineellistämistä ja ajatusta vain "spermakoneina." Itse olen hyvin epäileväinen tällaista toimintaa kohden. Ei ole varmaa miten lastani kohdeltaisiin, koska kyseessä on myös minun lapsi, tämä nykypäivän minä itse asenne vain pahentaa, kun lapset ovat jonkin egon jatkeita. Se myös jos ei tule toimeen taikka pysty asumaan toisen vanhemman kanssa kertoo myös jostain. Lapselle välittyvät vanhemman asenteet ja ajatusmallit kasvaessaan hänen kanssaan, joten olisin itse vastuuton jos luovuttaisin spermaani jollekin random naiselle jossain. Mistä tiedän vaikka tämä ihminen omaa jonkin erittäin vääristyneen ideologian kasvatukseen, tällaisen sukupuoli neutraalin. Se on erittäin vahingollistalapsen psyykkeelle.

      Nykypäivän äärimmäisyyteen viety feministinen eetos josk kiletää erisukupuolten väliset suhteet ja kannustaa homokseksualisuuteen on kanssa vaarallinen extemisti kasvuympäristö jossa luodaan itse keksittyjä mielikuvia sukupuolettomuudesta taikka monesta sukupuolesta josk biologisesti on väärä väite.

      Monta vaaratekijää siis on jos annan lapseni pois. mielummin menköön vaikka luonnon kiertoon kuin jonkun asenteellisen "eistyksellisen"kohtuun ja sitä kautta yksi sekaisin oleva lapsi lisää tässä muutenkin niin sekavassa maailmassa joss hyvä on pahaa ja paha hyvää.

      Olen puhunut.

      • Anonyymi

        Hyvä! Mainiosti ajateltu ja hyvä että kannat vastuuta lapsistasi.
        Yksin lisääntymistä haluava nainen on todennäköisesti juuri tällainen agenda feministi joka ei tervettä kasvatusta lapselle voi antaa, myöskään se ettei nainen välitä lapsen oikeudesta läsnä olevaan isään puhuu karua kieltä.


    • Anonyymi

      Joillekin naisille ei vaan mies kelpaa, mutta spermaa ollan hamuamassa.

    • Anonyymi

      Ihan hyvä on, jos tätä naiset hakee, niin miehet vaan hakemaan parempi kumppani taimaasta. Eipä sielä ole tällaista nirppanokka kulttuuria, jossa vain sperma kelpaa. Tuollaiselle ei tarttis antaa ollenkaan mitaan. Vanhapiika ainesta.
      Nykyään Suomalaiset naiset yrittää samaa kuin Ruottalaiset muijat. Alistaa miehen, itte muutasin pois tuollaisesta maasta kuin Ruotsi jossa "itsenäiset" naiset pilaa koko maan.

      • Anonyymi

        Mitä, nytkö Ruotsin suurin ongelma onkin itsenäiset naiset? Luulin että mamut oli siellä se ongelma. Ja korona.


    • Anonyymi

      Jos nyt sitä spermaa on väkisin sieltä Tanskasta tai Virosta tmv. Saatava niin katsokaa, että luovuttaja on sinisilmäinen ja vaalea hiuksinen.

    • Anonyymi

      Joo alakastin ihminen?

      Itsellinen tarkoitti sääty-yhteiskunnan ajan Suomessa maaseudulla asunutta henkilöä, joka ei saanut elatustaan omasta maanviljelystään eikä ollut vakinaisesti kenenkään palveluksessa.[1]

      Pääansionsa itselliset saivat tekemällä muuta kuin maatöitä, esimerkiksi toimimalla käsityöläisinä. He asuivat vuokralla toisen omistamassa asunnossa ja maksoivat asumisestaan joko rahalla tai työnteolla. Itsellisillä saattoi olla myös omaa pientä viljelystä ja muutamia kotieläimiäkin.[2]

      Itselliset kuuluivat 1700-luvulla suomalaisessa maaseutuyhteisössä tilattomaan väestöön ja samalla yhteiskunnan alimpaan kerrokseen mäkitupalaisten ja palkollisten ohella. Tämänaikaisen länsisuomalaisen kylän rakenteessa itsellisten mökit sijaitsivat kylän laitamilla, kun taas vauraamman väen asutus muodosti kylän ytimen.[

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe