Saako tarjoilijalla olla pitkät kynnet baarissa?

suloinensuvi

Entä miten on kahvilan laita?

Kun eikös baarityöhön naisilla kuulu etenkin todella huoliteltu ulkonäkö?

21

4229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailmaaaet

      Huoliteltu ulkonäkö on aivan muuta kuin pitkät kynnet. Pitkät kynnet voivat pikemminkin luoda varsin homssuisen vaikutelman.

      Pitkät kynnet, kuten epäiletkin, ovat haitta baari- ja kahvilatyössä. Vaatimus on siisti ulkonäkö ja hyvä hygienia.

      Ehkä on olemassa baareja, joiden imagoon kuuluu tietty tuhnuisuus ja rosoinen meno. Sinne pitkäkyntisetkin voivat sopia mainiosti.

      • suloinensuvi

        http://nailartmania.com/beautiful nail design.jpg

        Ihan tahallasiko minulle noin kommentoit vai helvetti pöljäkö olet? :'DDD

        Pitäisköhän sinun mennä vaikka johonkin kauneussalonkiin kauneusoppiin, niin tietäsit mitä oikeanlainen ulkonäöstään huolehtiminen naisella on, näkisit siellä miten kosmetologit tekee kasvohoitoja ja kynsitaiteilijat tekee kauniita kynsiä. Ja jos on halua oppia itselläänkin tekemään kauniit kynnet ja silmää taiteillisuudelle, esim. hyvä käsistään ja kuvaamotaidon numero ollut kouluaikoina myös hyvä, niin helposti sitä loihtii itsekin samanlaiset kynnet kotona itselleen tai vaikka ystävilleen illanistujaisissa ilmaiseksi, kunhan oikeat tarvikkeet löytyy!

        Luulisi että kauniit kädet naistarjoilijallakin on plussaa. Harvemmin baariin mennään myöskään töihin ilman meikkiä!

        Ja hygienia tuskin paljon kärsii, jos pesee käsiä ja tarjoilee vaan juomia laseissa pöytään ja on kassalla. Eihän keittiö ja ruuanlaitto työt tarjoilijalle kuulu. Eikä edes baareissa tai klubeilla tarjoilla ruokaa, vaan juomaa. Ravintolat ja kahvilat on sitten erikseen, mutta eihän sielläkään se tarjoilija niitä ruokia tee tai tunge kynsiä sinne ruokaan!


      • hygieniapoliisi

        Itse olen ollut jo melkein vuosikymmenen ravintola-alalla esimiehenä ja en hyväksy pitkiä kynsiä keittiön enkä salin puolella. Toki käsienpesu takaa hygienista jo suuren osan, mutta se ei poista sitä, että asiakkaat eivät pitkiä kynsiä hyvällä katso, sama asia että tukka pidetään kiinni. Kyllä tuon asian jo alan opiskelijatkin ymmärtävät, mikä sinulla on siinä niin vaikeaa ymmärtää?


      • maailmaaaet
        suloinensuvi kirjoitti:

        http://nailartmania.com/beautiful nail design.jpg

        Ihan tahallasiko minulle noin kommentoit vai helvetti pöljäkö olet? :'DDD

        Pitäisköhän sinun mennä vaikka johonkin kauneussalonkiin kauneusoppiin, niin tietäsit mitä oikeanlainen ulkonäöstään huolehtiminen naisella on, näkisit siellä miten kosmetologit tekee kasvohoitoja ja kynsitaiteilijat tekee kauniita kynsiä. Ja jos on halua oppia itselläänkin tekemään kauniit kynnet ja silmää taiteillisuudelle, esim. hyvä käsistään ja kuvaamotaidon numero ollut kouluaikoina myös hyvä, niin helposti sitä loihtii itsekin samanlaiset kynnet kotona itselleen tai vaikka ystävilleen illanistujaisissa ilmaiseksi, kunhan oikeat tarvikkeet löytyy!

        Luulisi että kauniit kädet naistarjoilijallakin on plussaa. Harvemmin baariin mennään myöskään töihin ilman meikkiä!

        Ja hygienia tuskin paljon kärsii, jos pesee käsiä ja tarjoilee vaan juomia laseissa pöytään ja on kassalla. Eihän keittiö ja ruuanlaitto työt tarjoilijalle kuulu. Eikä edes baareissa tai klubeilla tarjoilla ruokaa, vaan juomaa. Ravintolat ja kahvilat on sitten erikseen, mutta eihän sielläkään se tarjoilija niitä ruokia tee tai tunge kynsiä sinne ruokaan!

        Vai kauneussalonkiin kauneusoppiin. Olen käynyt kyllä kauneussalongissa lukemattomia kertoja ja hoidattanut kasvojani, käsiäni ja jalkojani. Joten saatan tietää aiheesta jotakin.

        Siitä huolimatta pitkät kynnet eivät kuulu ravintola-, kahvila- tai baarityöhön asiakaspalvelussa. Asiakaspalvelussa olevan kuuluu palvella asiakasta tekemättä numeroa itsestään. Normaali, siisti ulkonäkö on asiakaspalvelussa paras ja kauniskin. Jos tämä ei sinulle sovi, vaihda alaa.

        Tehostaa ja ehostaa voit itseäsi tuhdisti, kun itse menet bilettämään.


      • suloinensuvi
        hygieniapoliisi kirjoitti:

        Itse olen ollut jo melkein vuosikymmenen ravintola-alalla esimiehenä ja en hyväksy pitkiä kynsiä keittiön enkä salin puolella. Toki käsienpesu takaa hygienista jo suuren osan, mutta se ei poista sitä, että asiakkaat eivät pitkiä kynsiä hyvällä katso, sama asia että tukka pidetään kiinni. Kyllä tuon asian jo alan opiskelijatkin ymmärtävät, mikä sinulla on siinä niin vaikeaa ymmärtää?

        Entä jos kärsii esim. Hiustenlähdöstä ja hiusten joka päivä ponnarilla pitäminen lisää sitä, mitäs sitten pitäisi tehdä? Eikö missään nimessä saa pitää tukkaa edes auki?


      • suloinensuvi
        maailmaaaet kirjoitti:

        Vai kauneussalonkiin kauneusoppiin. Olen käynyt kyllä kauneussalongissa lukemattomia kertoja ja hoidattanut kasvojani, käsiäni ja jalkojani. Joten saatan tietää aiheesta jotakin.

        Siitä huolimatta pitkät kynnet eivät kuulu ravintola-, kahvila- tai baarityöhön asiakaspalvelussa. Asiakaspalvelussa olevan kuuluu palvella asiakasta tekemättä numeroa itsestään. Normaali, siisti ulkonäkö on asiakaspalvelussa paras ja kauniskin. Jos tämä ei sinulle sovi, vaihda alaa.

        Tehostaa ja ehostaa voit itseäsi tuhdisti, kun itse menet bilettämään.

        Ja mä en ymmärrä miksi asiakkaat ei sitä hyvällä katsoisi!? :'D onko ne vitun tyhmiä!?

        Ja mitä helvetin itsestään NUMEROA tekeminen on se, jos pitää huolta itsestään!?

        Eikö asiakkaankin silmille ole paljon kauniimpaa sellanen itsestään huolta pitävä tarjoilija, kuin harmaa hiirulainen!?

        Missä ammatissa saa näyttää sitten ihan omalta itseltään...


      • hygieniapoliisi
        suloinensuvi kirjoitti:

        Ja mä en ymmärrä miksi asiakkaat ei sitä hyvällä katsoisi!? :'D onko ne vitun tyhmiä!?

        Ja mitä helvetin itsestään NUMEROA tekeminen on se, jos pitää huolta itsestään!?

        Eikö asiakkaankin silmille ole paljon kauniimpaa sellanen itsestään huolta pitävä tarjoilija, kuin harmaa hiirulainen!?

        Missä ammatissa saa näyttää sitten ihan omalta itseltään...

        Ne asiakkaat nimenomaan ei ole tyhmiä, heistä suurinosa tiedostaa vallan hyvin minkälaisia vaatimuksia työntekijöille on elintarvikkeita myyvässä yrityksessä mm. eviran puolesta. Ei niitä säännöksiä ole kiusallaan tehty, ne hyödyttävät sekä työntekijöitä että asiakkaita. Muutenkin tuo toteamuksesi "vitun tyhmistä" asiakkaista särähtää pahasti korvaan, asiakaspalvelutyössä on kardinaalimoka aliarvioida asiakkaita, he maksavat meidän palkkamme. Noin negatiivisella asenteella ei tässä työssä pärjää


      • enttarjoilija
        suloinensuvi kirjoitti:

        Ja mä en ymmärrä miksi asiakkaat ei sitä hyvällä katsoisi!? :'D onko ne vitun tyhmiä!?

        Ja mitä helvetin itsestään NUMEROA tekeminen on se, jos pitää huolta itsestään!?

        Eikö asiakkaankin silmille ole paljon kauniimpaa sellanen itsestään huolta pitävä tarjoilija, kuin harmaa hiirulainen!?

        Missä ammatissa saa näyttää sitten ihan omalta itseltään...

        "Missä ammatissa saa näyttää sitten ihan omalta itseltään..."

        Nimenomaan et näytä omalta itseltäsi pitkissä kynsissä ja vahvasti meikattuna.


      • nijoanjotain
        suloinensuvi kirjoitti:

        Ja mä en ymmärrä miksi asiakkaat ei sitä hyvällä katsoisi!? :'D onko ne vitun tyhmiä!?

        Ja mitä helvetin itsestään NUMEROA tekeminen on se, jos pitää huolta itsestään!?

        Eikö asiakkaankin silmille ole paljon kauniimpaa sellanen itsestään huolta pitävä tarjoilija, kuin harmaa hiirulainen!?

        Missä ammatissa saa näyttää sitten ihan omalta itseltään...

        Jos vaadit, että kahvilan asiakkaan on ymmärrettävä pitkiä ja mielestäsi kauniita kynsiäsi, olet väärällä alalla. Asiakaspalvelussa olevan on ymmärrettävä asiakasta olipa tämä sitten tyhmä tai viisas. Asiakas on se, joka maksaa palkkasi, ja sinä toimit kuten asiakas haluaa.

        Aloittajasta saa kylläkin sen käsityksen, ettei hän ole alalla eikä omaa alan koulutusta. Jos näin olisi, niin ei kyselisi ja kirjoittelisi tuollaisia. Tai sitten on saanut potkut työhön sopeutumattomuuden takia.


      • vähävanhempitarjoilija
        suloinensuvi kirjoitti:

        Ja mä en ymmärrä miksi asiakkaat ei sitä hyvällä katsoisi!? :'D onko ne vitun tyhmiä!?

        Ja mitä helvetin itsestään NUMEROA tekeminen on se, jos pitää huolta itsestään!?

        Eikö asiakkaankin silmille ole paljon kauniimpaa sellanen itsestään huolta pitävä tarjoilija, kuin harmaa hiirulainen!?

        Missä ammatissa saa näyttää sitten ihan omalta itseltään...

        "Ja mitä helvetin itsestään NUMEROA tekeminen on se, jos pitää huolta itsestään!?"

        Itsestään huolehtiminen on kokonaan toinen asia kuin pitkät kynnet. Tarjoilijan on tosiaan syytä pitää huolta kunnostaan ja jaksamisestaan, että pystyy tekemään raskasta työtä 40 vuotta. Siinä eivät pitkät kynnet auta.

        Mitä tulee harmaaseen hiirulaiseen, tyylikäs voi olla monella tavalla. Reipas, ryhdikäs ja ystävällinen on kaunis ja tyylikäs.

        Suloinensuvi kasvakoon ja kehittyköön vielä monta vuotta ja siivotkoon kielenkäyttönsä, niin voidaan alkaa ajatella asiakaspalvelua tarjoilijana. Sitä ennen suloinensuvi voi käydä tutustumassa asiakkaana tarjoilijan työhön ja, jos on fiksu, ottaa opikseen.


      • AlallaollutSirre
        suloinensuvi kirjoitti:

        http://nailartmania.com/beautiful nail design.jpg

        Ihan tahallasiko minulle noin kommentoit vai helvetti pöljäkö olet? :'DDD

        Pitäisköhän sinun mennä vaikka johonkin kauneussalonkiin kauneusoppiin, niin tietäsit mitä oikeanlainen ulkonäöstään huolehtiminen naisella on, näkisit siellä miten kosmetologit tekee kasvohoitoja ja kynsitaiteilijat tekee kauniita kynsiä. Ja jos on halua oppia itselläänkin tekemään kauniit kynnet ja silmää taiteillisuudelle, esim. hyvä käsistään ja kuvaamotaidon numero ollut kouluaikoina myös hyvä, niin helposti sitä loihtii itsekin samanlaiset kynnet kotona itselleen tai vaikka ystävilleen illanistujaisissa ilmaiseksi, kunhan oikeat tarvikkeet löytyy!

        Luulisi että kauniit kädet naistarjoilijallakin on plussaa. Harvemmin baariin mennään myöskään töihin ilman meikkiä!

        Ja hygienia tuskin paljon kärsii, jos pesee käsiä ja tarjoilee vaan juomia laseissa pöytään ja on kassalla. Eihän keittiö ja ruuanlaitto työt tarjoilijalle kuulu. Eikä edes baareissa tai klubeilla tarjoilla ruokaa, vaan juomaa. Ravintolat ja kahvilat on sitten erikseen, mutta eihän sielläkään se tarjoilija niitä ruokia tee tai tunge kynsiä sinne ruokaan!

        "Luulisi että kauniit kädet naistarjoilijallakin on plussaa. "

        Mikä tahansa kaunis on luonnollisesti plussaa ihan kenelle tahansa ihan missä tahansa. Sillä ei ole mitään tekemistä "kynsitaiteilijoiden" :-DDD kanssa. Kauniit kädet ovat paljon kauniimmat ilman tekokynsiä!

        Jos haaveilet ravintola-alasta, sinun olisi todella tarpeellista miettiä ihan muita asioita - esimerkiksi sitä, miten pystyt täyttämään asiakkaiden odotukset. He tulevat ravintolaan syömään, juomaan ja seurustelemaan. Sinun kyntesi tai irtoileva tukkasi ei heitä kiinnosta eivätkä he halua kiinnittää niihin mitään huomiota. Eivät ainakaan halua nähdä pitkiä kynsiä, se antaa erittäin negatiivisen ja epäsiistin kuvan.


    • hygieniapoliisi

      On toki ikävää jos kärsit hiustenlähdöstä, mutta kyllä baari ja kahvilatyöntekijöiden tulee pitää hiukset kiinni aivan samalla tavalla kuin ruokaravintoloissa. Ja siihen on ihan yksinkertainen selitys, sen takia ettei niitä hiuksia sitten löydy asiakkaan juomasta/ ruuasta! Tuskin itsekkään haluaisit niitä omista tilauksistasi löytää? Entä kelpaisiko sinulle tuolloin selitykseksi työntekijän hiustenlähtö ongelma että sitä ponnaria ei päästä löydy?

      Ja kyllä se on ihan tutkittu tosiasia että pitkien kynsien alla niitä bakteereja muhii, toisekseen ei ole muutenkaan käytännölliset. Pitkillä kynsillä on vielä tapana lohkeilla ihan eri tavalla kuin lyhyiden, ei niitä katkenneita kynsiäkään tarvi tarjoilijan kylvää. Jos koet lyhyet kynnet ja hiusten kiinnipitämisen noin isona ongelmana, etkä oikein tunnu perustelujakaan ymmärtävän, niin ehkä kannattaa harkita toista alaa.

    • kynsisieni

      Miksi aloittaja kysyy ja sitten alkaa haukkumaan kun saa vastauksen?
      Pitkät kynnet ovat epähygieniset (joka onkin tullut esille monesti)

      Ja toki itsestään saa huolta pitää, mutta työnantajan mukaan.

    • Ystävällinenasiakas

      Ei saa olla, ne ovat erittäin epähygieeniset ja valitettavan usein myös hyvin rumat.

      Et ilmeisesti tiedä, mikä ero on huolitellulla ja älyttömästi pyntätyllä - ja useimmiten siis totaalisen tyylittömällä. Kaltaisiasi on enemmän kuin minä asiakkaana toivoisin olevan.

      • Kiiruna116

        Juuri näin! Viime viikonloppuna olimme ulkona syömässä, pääkaupunkiseudulla ihan hyvämaineisessa ravintolassa. Tarjoilijalla oli tällätyt, rumat keinokynnet, todella ällöttävää - varsinkin, kun hänen kätensä eivät olleet mitenkään erityisen kauniin malliset, vaan varsinaiset työmiehen lapiot ja töppösormet. Sanoimme sekä hänelle (nakkeli niskojaan!) että hänen esimiehelleen asiasta ja esimies kertoikin, että "tämä pissis on meillä vain lyhyen aikaa työharjoittelussa" eikä hänestä tule vakituista ikinä. Lupasi myös, että ennen vuoron loppua kynnet leikataan.

        Minulla itselläni on kauniin malliset kädet ja niitä on käytetty käsivoidemainoksissakin. ;-) Kynteni ovat lujat ja hyvän malliset eikä niille tarvitse tehdä muuta kuin pikkuisen joskus viilailla ja lakata. Saan usein positiivisia kommentteja kynsistäni ja yleisesti kysellään, missä olen teettänyt niin hyvät rakennekynnet. Ollessani opiskeluaikana töissä ravintolassa kynteni olivat tietenkin aina lyhyet eikä olisi tullut mieleenkään tehdä siitä mitään numeroa, itsestään selvästä asiasta.

        Omituista, jos sellainen ihminen, jolla irtoaa paljon hiuksia, on sitä mieltä, että niitä ei ravintolatyössä täytyisi pitää kiinni. Onkohan siinä ne johannatukiaismaiset hiustenpidennykset vai ravintolan asiakas tärkeämpi? Minä en toista kertaa menisi ravintolaan, jossa asiakaspalvelijalla on tukka auki ja hiuksia putoilee! Luultavasti lähtisin tieheni ja etsisin paremmin minulle sopivan paikan.

        Huoliteltu ulkoasu on todellakin täysin eri asia kuin ällötyskynnet. Huomiota herättämättömästi pukeutunut (harmaa hiirulainen) voi olla - ja useimmiten onkin - paljon parempi kuin näyttävästi ja täysin vailla hyvää makua ylettömän tällätty ulkoinen olemus.


      • suloinensuvi

        Voi sinua huoraa. :DDD

        HAISTA PITKÄ PASKA.


    • suloinensuvi

      Mutta tosiaan minä en rupea palvelemaan ihmistä hyvin, joka käyttäytyy mua kohtaan huonosti. Se on aivan varma.

    • suloinensuvi

      Ja sitten jos ihminen kärsii hiustenlähdöstä, se ei ole mikään haukkumisen asia, lapsellisen koulukiusaajan tasolla tuollaiset ihmiset! ja olen kuullut että hiusten kiinni pitäminen ainakin pahentaa asiaa... se rasittaa hiuksia...

      Emmerdalessa ainakin tarjoilijat näyttää aina kauniilta ja huolitetuilta. :) on korkokenkiä, tekokynsiä, tukka auki ja korkokengät jaloissa.

      • mene.emmerdaleen

        Jos tarjoilija kärsii hiustenlähdöstä, sitä suuremmalla syyllä hän pitää hiuksensa kiinni. Yksikin hius asiakkaan lautasella tai juomassa on potkut tarjoilijalle.

        Emmerdaleen voit mennä sitten tarjoilemaan.


    • kynnetonookoo

      MIKÄÄN LAKI EI KIELLÄ PITKIÄ KYNSIÄ !! MENKÄÄ MUUALLE VALITTAMAAN SAATANA !!!

      • KyntensäSyönyt

        Ei kiellä. Onnea valitsemallasi työttömän uralla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe