paljonko maksat elatusmaksua/letko tyytyväinen?

ldksdkll

Sinä, joka maksat elatusmaksuja, millaisia summia maksat ja oletko tyytyväinen summaan, kattaako se mielestäsi puolet lapsen kuluista ja maksatko enemmän jos tarve vaatii?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuon-vaan-taas

      Maksan 0€ elareita kolmesta lapsestani jotka ovat minun etäisän luona äipän toivomuksesta 29pv kuukaudesta ja koska lapseni ovat luonani niin saan lisäksi asumistuet täysimääräisenä tähän 98 neliön asuntooni.
      Vouti ei ulosmittaa minulta jokaisesta tilin nettoansiosta sitä 1/3 elatusmaksuja sillä kyllähän yhteiskunta tajuaa että olen lapsilleni se tasa-arvoinen yhteishuoltajavanhempi jonka läsnäolo lasteni elämässä on yhtä tarkeää kuin sen lähiäipän läsnäolo.
      Tänään muuten on siis 1.4. eli juurikin se aprillipäivä....

      • enmaksamitään

        koska en huoltaja ja lapsen etu ja oikeudet ovat toteuttamatta viranomaisten pelleilyn takia..


    • lapsenetuko

      Maksan 155, 17 euroa oikeuden päätöksellä. Itselle jää lapsen kanssa se "omatarve" 590 euroa. 300 euroa ja asumistuki riittää pienen lapsen elatukseen hyvin. Maksun määrään olen tyytyväinen, äiti ei ole tyytyväinen vaan vaati 300 euroa. Tavata saan joka toinen viikonlopun yhden vuorokauden äidin vaatimuksesta perusteella "Lapsen etu".

    • duffeliduf

      Nykyään maksan 120e kuussa. Lapsi on minulla joka toisen viikon. Mutta lapsen äiti maksaa lapsen tarhamaksun, joka on 180e/kk, sekä lapsen vakuutuksen. Lapsen äiti käy nyt töissä, mutta tienaa huomattavasti vähemmän kuin minä. Minua ei siis haittaa, jos maksan pikkuisen yli puolet, ja äidille menee lapsilisä.

      Kun lapsen äiti vielä opiskeli, maksoin huomattavasti suurempaa elaria, eli elätin lapsen yksin itse. Se oli ihan ok, koska lapsen äiti ei ole "työtä vieroksuva hyväksikäyttäjä", vaan oli vain jonkin aikaa hyvästä syystä kyvytön osallistumaan elatukseen. Huolehti kuitenkin lapsesta todella hyvin. Samalla periaatteella osallistun lapsen elatukseen siis, kuin mitä olisin osallistunut jos perhe olisi aikoinaan pysynyt kasassa. Siitä olen kuitenkin tarkka, että niin paljoa en halua maksaa, että elarista jäisi rahaa yli vielä lasten menojen jälkeen, exän omaan käyttöön. Vaan eipä exä itselleen ole rahaa hinkunutkaan. Elarit ovat aina olleet paljon pienemmän kuin lastenvalvojan laskuri määrittää. Lapsen äiti on sitä mieltä, ettei tarvitse niin paljoa.

      Molemmat ollaan tyytyväisiä, ja välit asialliset.

    • jukkisiiis

      Maksan 50e/kk.

      • dgjsjk

        kattaako mielestäsi 50e lapsen elämisen kuukaudessa? Oletko tyytyväinen summaan?


      • kattaako
        dgjsjk kirjoitti:

        kattaako mielestäsi 50e lapsen elämisen kuukaudessa? Oletko tyytyväinen summaan?

        mielestäsi yksinhuolto ja lapsen tapaamisoikeus 12h/ kk lapsen edun ja oikeudet? Miksi maksaa elatusta läkemättä mistä maksaa ja/ tai olla oman
        lapsensa huoltaja


      • erererererer
        kattaako kirjoitti:

        mielestäsi yksinhuolto ja lapsen tapaamisoikeus 12h/ kk lapsen edun ja oikeudet? Miksi maksaa elatusta läkemättä mistä maksaa ja/ tai olla oman
        lapsensa huoltaja

        Jos vaikka maksaisit siksi, että on myös sinun velvollisuus huolehtia, että lapsi saa ruokaa, vaatteita, tarpeelliset lelut, voi harrastaa, asua kunnon kodissa... Mitä vähemmän tapaat, eli mitä vähemmän sinulla on suoria kuluja lapsesta, niin sitä enemmän sinun pitäisi elareita maksaa. Ajatusmallisi on uskomattoman itsekäs! Ajattelet itseäsi enemmän kuin lasta. Ei ihme ettei tapaamisia ole paljoa...


      • oikaisu
        erererererer kirjoitti:

        Jos vaikka maksaisit siksi, että on myös sinun velvollisuus huolehtia, että lapsi saa ruokaa, vaatteita, tarpeelliset lelut, voi harrastaa, asua kunnon kodissa... Mitä vähemmän tapaat, eli mitä vähemmän sinulla on suoria kuluja lapsesta, niin sitä enemmän sinun pitäisi elareita maksaa. Ajatusmallisi on uskomattoman itsekäs! Ajattelet itseäsi enemmän kuin lasta. Ei ihme ettei tapaamisia ole paljoa...

        Lapsi saa ruokaa, vaatteita, tarpeelliset lelut, voi harrastaa ja asua kunnon kodissa niin äidillä kuin isälläkin, kunhan vain sovitaan ensin huollosta, asumisesta ja ettei elatusapua suoriteta. Lapsilla satoja tuhansi varallisuutta pankkitileillä...aivan oikein velvollisuus on huolehtia elatuksesta; on myös molempien vanhempien velvollisuus huolehtia että lapsella kaksi huoltajaa ja vanhempaa..huolehtia lapsen laillisesta, läheisestä ja myönteisestä asumisesta ja/ tai tapaamisoikeudesta vanhempaansa. Minunko ajatusmallini on itsekäs; mikä on sitten viranomaisten ja äidin ajatusmalli valehdellessaan puolustuskyvyttömien lasten toiveet ja lausunnot tuomioistuimessa antaessaan perättömän olosuhdeselvityksen lapsen olosuhteista ja mistä lastenvalvojalla sovittiin ennenkuin käänsivät takkinsa lapsen oikeuksia, lainsäääntöä, vanhemmuutta ja isyyttä vastaan. En ajattele enemmän itseäni
        kuin lasta; viranomaiset ja lapsen äiti ajattelevat vieraannuttaessaan ja manipuloidessaan lasta, jauhaesssaan täyttä paskaa lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista narsistina lapsen oikeuksien vastustajana katkeruuttaan..


      • onkotämä
        oikaisu kirjoitti:

        Lapsi saa ruokaa, vaatteita, tarpeelliset lelut, voi harrastaa ja asua kunnon kodissa niin äidillä kuin isälläkin, kunhan vain sovitaan ensin huollosta, asumisesta ja ettei elatusapua suoriteta. Lapsilla satoja tuhansi varallisuutta pankkitileillä...aivan oikein velvollisuus on huolehtia elatuksesta; on myös molempien vanhempien velvollisuus huolehtia että lapsella kaksi huoltajaa ja vanhempaa..huolehtia lapsen laillisesta, läheisestä ja myönteisestä asumisesta ja/ tai tapaamisoikeudesta vanhempaansa. Minunko ajatusmallini on itsekäs; mikä on sitten viranomaisten ja äidin ajatusmalli valehdellessaan puolustuskyvyttömien lasten toiveet ja lausunnot tuomioistuimessa antaessaan perättömän olosuhdeselvityksen lapsen olosuhteista ja mistä lastenvalvojalla sovittiin ennenkuin käänsivät takkinsa lapsen oikeuksia, lainsäääntöä, vanhemmuutta ja isyyttä vastaan. En ajattele enemmän itseäni
        kuin lasta; viranomaiset ja lapsen äiti ajattelevat vieraannuttaessaan ja manipuloidessaan lasta, jauhaesssaan täyttä paskaa lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista narsistina lapsen oikeuksien vastustajana katkeruuttaan..

        Bongaa kirjoitusvirheet tehtävä?


      • onkotämä
        onkotämä kirjoitti:

        Bongaa kirjoitusvirheet tehtävä?

        Bongaa itse ja mene asiaan; miksi maksaa mitään saamatta olla huoltaja, saamatta lapsille lainsäädännöllä turvattuja oikeuksia vanhempaansa ja isäänsä, saamatta osallistua lasten
        elämään eli suomeksi ei elatusta ilman vastinetta eli lapsen oikeuksia, huoltajuutta, lapsen asumista molemmilla vanhemmilla..menikö tämä nyt jakeluun:)


      • tarkennan
        onkotämä kirjoitti:

        Bongaa itse ja mene asiaan; miksi maksaa mitään saamatta olla huoltaja, saamatta lapsille lainsäädännöllä turvattuja oikeuksia vanhempaansa ja isäänsä, saamatta osallistua lasten
        elämään eli suomeksi ei elatusta ilman vastinetta eli lapsen oikeuksia, huoltajuutta, lapsen asumista molemmilla vanhemmilla..menikö tämä nyt jakeluun:)

        Ei vastinetta ilman elatusta.


      • tarkennan
        tarkennan kirjoitti:

        Ei vastinetta ilman elatusta.

        Ei elatusta ilman vastinetta.


      • oijeoikjoekf
        tarkennan kirjoitti:

        Ei elatusta ilman vastinetta.

        Nämä kaksi asiaa eivät juurikaan liity toisiinsa. Se miten paljon voit olla lastesi kanssa, riippuu monesta tekijästä. Tällä netin palstalla ei varmasti ole enää yhtäkään, joka ajattelisi että sinä olet kelvollinen isä, ja että sinun pitäisi saada olla enemmän lastesi kanssa.

        Minun lapseni on isänsä kanssa joka toinen viikko. Mutta minun lapsellani onkin ihan fiksu, ystävällinen ja henkisesti terve isä, joka todella osaa ajatella lapsen etua.

        Sinun tapauksessasi toivon, että lastesi äiti on löytänyt jonkun oikein kelvollisen uuden kumppanin lapsille isäpuoleksi, jolta lapset saavat tarvitsemansa miehen mallin ja isäpuolen rakkauden. Sinusta ei mitään iloa lasten henkiselle hyvinvoinnille ole.


      • tarkennan
        oijeoikjoekf kirjoitti:

        Nämä kaksi asiaa eivät juurikaan liity toisiinsa. Se miten paljon voit olla lastesi kanssa, riippuu monesta tekijästä. Tällä netin palstalla ei varmasti ole enää yhtäkään, joka ajattelisi että sinä olet kelvollinen isä, ja että sinun pitäisi saada olla enemmän lastesi kanssa.

        Minun lapseni on isänsä kanssa joka toinen viikko. Mutta minun lapsellani onkin ihan fiksu, ystävällinen ja henkisesti terve isä, joka todella osaa ajatella lapsen etua.

        Sinun tapauksessasi toivon, että lastesi äiti on löytänyt jonkun oikein kelvollisen uuden kumppanin lapsille isäpuoleksi, jolta lapset saavat tarvitsemansa miehen mallin ja isäpuolen rakkauden. Sinusta ei mitään iloa lasten henkiselle hyvinvoinnille ole.

        Nämä kaksi asiaa eivät juurikaan liity toisiinsa. Se miten paljon voit olla lastesi kanssa, riippuu monesta tekijästä. Tällä netin palstalla ei varmasti
        ole enää yhtäkään, joka ajattelisi että sinä olet kelvollinen äiti, ja että sinun pitäisi saada olla enemmän lastesi kanssa.

        Minun lapseni on äitinsä kanssa joka viikko. Mutta minun lapsellani onkin onneton, epäitsekäs ja henkisesti sairas äiti, joka todella ei osaa ajatella lapsen etua; ei muuten narsisti viranomaisetkaan valehdellessaan tuomio
        istuimessa lapsen edun, toiveet ja lausunnot perättömässä selvityksessään.

        Sinun tapauksessasi toivon, että lastesi isä on löytänyt jonkun oikein kelvollisen uuden kumppanin lapsille äitipuoleksi, jolta lapset saavat tarvitsemansa äidin mallin ja äitipuolen rakkauden. Sinusta ei mitään
        iloa lasten henkiselle hyvinvoinnille ole.


      • tarjkennan
        tarkennan kirjoitti:

        Nämä kaksi asiaa eivät juurikaan liity toisiinsa. Se miten paljon voit olla lastesi kanssa, riippuu monesta tekijästä. Tällä netin palstalla ei varmasti
        ole enää yhtäkään, joka ajattelisi että sinä olet kelvollinen äiti, ja että sinun pitäisi saada olla enemmän lastesi kanssa.

        Minun lapseni on äitinsä kanssa joka viikko. Mutta minun lapsellani onkin onneton, epäitsekäs ja henkisesti sairas äiti, joka todella ei osaa ajatella lapsen etua; ei muuten narsisti viranomaisetkaan valehdellessaan tuomio
        istuimessa lapsen edun, toiveet ja lausunnot perättömässä selvityksessään.

        Sinun tapauksessasi toivon, että lastesi isä on löytänyt jonkun oikein kelvollisen uuden kumppanin lapsille äitipuoleksi, jolta lapset saavat tarvitsemansa äidin mallin ja äitipuolen rakkauden. Sinusta ei mitään
        iloa lasten henkiselle hyvinvoinnille ole.

        Ei elatusta ilman vastinetta..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe