Onko raamattu totta?

thunder555

Siis, löytyykö mitään kiistatonta todistetta tämän opuksen oikeellisuudesta.
Jos löytyy, niin linkkiä/lähdettä esiin.
Näytetään niille jumalattomille ateisteille nyt kaikki todisteet ja käännytetään heidät meidän kulttiimme!

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjen_kerettiläinen

      Löytyy:
      Joh.,Pers.,Matt.,Jum.sekä Jörn.19:7-5: Sillä niin on Teräsmies maailmaa rakastanut, että antoi kaikki Tiina-kirjansa sekä sitä myöten kaikki akkarin taskarit, että kaikki jotka tähän paskaan jaksavat uskoa, pelastautuisivat Silja Linen laivalta hyvän sään aikaan."

    • raamattu.on.roskaa

      Uskonnot on tehty hallitsemaan ja määräilemään ihmisiä.

    • Eitietenkäänlöydy

      Ei kannata ainakaan näin aprillipäivänä mennä väittämään, että raamattu on totta, kun ei se onnistu muulloinkaan.

      • todiste

        Jos raamattu on täysin totta, niin myös kaikki Harry Potteritkin ovat.


    • järjen_kerettiläinen

      En usko Vanhaan Testamenttiin Ja uuteenkin vain varauksella:
      Tärkeimmät lähteet Jeesuksen elämästä ovat ns. synoptiset evankeliumit, eli evankeliumit Markuksen, Matteuksen ja Luukkaan mukaan. Ensin mainittu on ajoitettu noin vuodelle 70, kaksi jälkimmäistä on oletettavasti kirjoitettu vuosien 75 ja 100 välillä. Vaikka ne painottavatkin Jeesuksesta antamissa henkilökuvissaan erilaisia piirteitä, antavat ne Jeesuksen elämästä jokseenkin yhdenmukaisen kuvan. Nykyään uskotaan, että Markuksen evankeliumi kirjoitettiin ensin (75 jKr), ja sekä Matteus että Luukas hyödynsivät Markuksen evankeliumia kirjoitustyössään. Heillä arvellaan olleen käytössään myös ns. Q-lähde, jonka ei kuitenkaan uskota olleen elämäkerta vaan kokoelma Jeesus-sitaatteja.
      Raamatun neljäs, evankeliumi Johanneksen mukaan, on sävyltään voimakkaan hengellinen ja teologinen, eikä sitä voida historiallisesti pitää yhtä luotettavana lähteenä. Raamatun ulkopuolelle jätetyt, apokryfiset evankeliumit, eivät esitä Jeesuksen elämää alusta loppuun eikä niiden sisällöllä ole merkittävää yhteyttä historiallisiin tapahtumiin.
      Evankeliumit perustuvat suulliseen perinteeseen, ja kuvaavat Jeesuksen seuraajien ja varhaisen seurakunnan kollektiivista uskoa. Ne jakavat monia tyypillisen indoeurooppalaisen sankarimyytin piirteitä. Uskontotieteen tutkijan Raimo Harjulan mukaan Raamatun evankeliumit onkin nähtävä sakraalibiografioina eli pyhinä elämäkertoina, eivätkä ne ole puolueettomaksi selonteoksi tarkoitettua historiankirjoitusta, vaan kertovat Jeesuksen seuraajien mestarilleen antamista merkityksistä.

    • VuosaarenProfeetta

      Raamattua luetaan kaikissa maailman huippuyliopistoissa ja siitä on olemassa niin monta tekstiä niin monelta ajalta, että sen voidaan todeta pysyneen samana läpi historian.

      Kukaan historoitsija ei edes yritä väittää, etteikö Raamattu olisi niin vanha kuin väittääkin olevansa ja se on kestänyt vuosisatojen tutkimuksen.

      Tosin pakko on sanoa, että jos ei ole saanut uskon lahjaa Jumalalta, niin turha on edes yrittää uskoa koko kirjaa. Usko ei ole ihmisen vallassa, vaan Jumalan ja Hän antaa uskon kenelle tahtoo.

      Vain Jumala voi todistaa itsensä ja minun sanani voivat olla avuksi, jos ne ovat Raamatun sanoja ja sinä olet saanut tuon uskon lahjan.

      Joten niin kauan kuin elät totuusrelativismissa ja vailla uskoa, niin en voi auttaa. Olen pahoillani.

      Vain uskova ihminen on todella vapaa, eikä kaikkien ihmisten mielipiteiden heiteltävänä.

      Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä ja Jumalan viha pysyy kaikkien niiden päällä, joilla ei Jeesusta ole. Kaikki tällaiset ihmiset elää mielensä turhuudessa ja ovat matkalla helvettiin.

      Kannattaa kääntyä omasta elämästään, tehdä parannus ja uskoa Jeesukseen Kristukseen. Pyytää syntejään, eli koko elämäänsä Jumalalta anteeksi ja ottaa kaste, jotta voisi saada Pyhän Hengen lahjan ja syntyä uudesti ylhäältä. Tämä on Jumalan lupaus. (Apt.2:38-41).

      Ja loppuun yksi kysymys nenäkkäille: Mikä on kiistatonta tässä maailmassa?

      Siunausta.

      • buHAHHAHAAHH

        bUHAHAHAHAH


    • Kuplapuhkeaa

      Näin Raamatun sana elää. Luuk.16:23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivossaan ollessaan, näki hän kaukana Aabahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Biblia. Ja kun hän helvetissä vaivoissa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa. Tuonela: Hepr. sahat=tuonela (kuoppa, hauta).

    • eli tähän mennessä ei mitään todisteita ole löydetty? Paitsi tietysti uskominen siihen sokeasti.

    • Hei!

      Olen kirjoittanut Raamatun sanasta Jumalan sanan auktoriteettina;

      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/2


      Käy katsomassa argumentteja Raamatun sanasta koskien jumaluutta, mutta muista että varsinainen asia löytyy aina niistä Raamatun jakeista joihin viittaan.


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Ainoa todiste aiheeseen mitä esitit on vain se, että raamattu on vanhan (vanhat kääröt)
        Muuten ei mitään järkevää ollutkaan. "Raamattu on totta, koska se lukee raamatussa" ei ole todiste mistään.
        Sanoit myös "Raamattua pitää arvostaa sanatarkkana, mutta se pitää myös ymmärtää oikein. Usein irrotetaan yksi jae asiayhteydestään ja tulkitaan asiayhteydestä irrallaan."
        Eli suomennettuna: "poimi ne asiat joista pidät, ja noudata näitä ohjeita. Ne mistä et pidä, tulkitse aivan joksikin muuksi ja noudata niitä vasta sitten" (ehkä pikkuisen liioitellen). Tämä on aika tavallista kristittyjen parissa. Islamista en vastaavaa voi sanoa, kun tuntuvat seuraavan kirjaansa aika tarkasti ja sen kyllä huomaa.


      • Siis raamattu on vanha. Ei vanhan. Saisi olla editointi nappi postausten korjausta varten :P


      • Jären_painonappi

        1-päivä on samaa, kuin 1000-päivää ja kaikki on kiini kaikessa, kun painetaan tuotakohtaa. niin toisessa kohin se pullistuu.


    • löytyi

      Israelin olemassaolo!

      • Israel perustettiin 2.maailmansodan jälkeen vuonna 1948.
        Nimeä lukuunottamatta sillä ei ole mitään samaa raamatun israelin kanssa valtiona.


      • Eisemitääntodista

        Se nyt on pelkästän USA:n "ansiota"


    • IhmeittenIhme

      Miten on nuo raamatun kirjoitukset luotu välimeren ympäristössä,,, kun tänäpäivämä näitä hurraajia seuraa, eiköhän nämä pikaisen ja sotaisan luonteensa omaavat ole juuri näitä kirjurien jälkeläisiä, ketkä ovat savitauluja rapsuttaneet, sekä perkamenteille ja pärehille.

    • Eli vieläkään ei ole todisteita? :(

      • TyhjätTynnyritonkeveitä

        Miksi Raamattu kunkin ns. ihmisen kädessä muuttuu, ihminen saa itse oivaltaa ja oppia, samaten nousta itsenäisesti Taivaan portaita.
        Ei Raamattu ole mikään kansakoulun oppikirja, jotta sen osaava on jotakin, vaan se on kunkin itse omaksuttava ja oivallettava oma tiensä, R- saa hylätä ja jopa häpäistä, joka näin näkee.


    • Mutta sen totuus paljastetaan vain valituille, ja heillekin vasta tämän 10 kohdan koulutuksen jälkeen:



      1.


      "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.
      Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
      En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
      Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
      Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."



      2.


      "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."


      3.
      "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

      4.
      "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

      5.
      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"

      6.
      "Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."

      7.
      "Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
      Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."
      Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"
      Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.
      Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

      Jopa täällä maan ääressä: Suomi24 Raamattu-keskustelussa, kaikkien vihan kohteena:

      8.
      "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."



      9.

      "Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (esivallat)
      ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet
      hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.

      Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."



      10.

      "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."

      Huomatkaa: vain todistukseksi, koska Totuuden Hengen lupaamaan pelastukseen ei enää kukaan usko. Koska Saatanan Paavalille antamat erinomaiset ilmestykset johtivat maailman jo vuonna 90 Pahan valtaan. Ja vain muutamalla Raamattuun kirjoitetulla lauseella:

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
      "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
      "Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan."

      Ja tällainen kasa on tähän mennessä tähänkin maahan Saatanan seulalla seulottu:
      Jatkuu...

      • Jatkoa...

        adventistit

        aglikaanit

        Agrigolalaiset

        arkkimunkkilaiset

        armonkalliolaiset

        baalbeklaiset

        babtistit

        birkittalaissisaret

        branhamilaiset

        cityseurakuntalaiset

        dominikaanit

        elämänsanalaiset

        elämänlähdeläiset

        eläväsanalaiset

        ekumeeniset

        exoduslaiset

        gnostilaiset

        henotesläiset

        helluntailaiset

        hengenuudistuslaiset

        heränneet

        esikoiset

        ilmestysmajalaiset

        ilosanomalaiset

        israelinystävät

        Joosualaiset

        jehovalaiset

        Jeesuksen pyhän veren papit

        Jeesuksen ruumislaiset

        Jeesus on herralaiset

        katolilaiset kylväjät

        kansanraamattuseuralaiset

        kalleimman veren sisaret

        kansanlähetysläiset

        Kellonkartanolaiset

        koivuniemiläiset

        korpelalaisuus

        kotikirkkolaiset

        kulmakivenseurakuntalaiset

        kulmakiviseurakuntalaiset

        kuninkaansoturit

        kristilliset eläkeläiset

        kriisipalvelulaiset

        kotisatamalaiset

        liekkiläiset

        luterilaiset

        lähetysseurakuntalaiset

        luthersäätiöläiset

        lasarusveljet

        lähdekalliolaiset

        lännenhunttarilaiset

        maranatalaiset

        majakkalaiset

        metodistit

        missiomaailmalaiset

        mormoonit

        munkkiluostarin munkit

        nunnaluostarin nunnat

        nokialaismissiolaiset

        onewayhouselaiset

        ortodoksit

        pelastusarmeijalaiset

        patmoslaiset

        palatsiseurakuntalaiset

        paavalinsynodilaiset

        paratiisikotilaiset

        pikkuesikoiset

        priskillalaiset

        pyhänikolauslaiset

        perjantaikristuksellelaiset

        raamattupuhuulaiset

        radiodeiläiset

        rauhansanalaiset

        rauhanyhdistysläiset

        ristiinnaulitut

        risteyspaikkalaiset

        ristiretkeläiset

        ropolaiset

        rukouspalvelulaiset

        rukousystäväläiset

        ruusuristiläiset

        ristiinnaulittulaiset

        saalemilaiset

        sanansaattajalaiset

        sanajaylistysläiset

        savenvalajalaiset

        scientologilaiset

        siloalaiset

        slevy:n miespapit

        slevy:n naispapit

        stefanuslaiset

        suomenraamattuopistolaiset

        teologisetistuuttilaiset

        tabernaakkelilaiset

        takeitnowlaiset

        teologisetistuuttilaiset

        Timoteusyhteisöläiset

        totisestiparannetut

        tuomasmessulaiset

        totuudenystäväläiset

        tunnustukselliset luterilaiset

        torontonsiunaajalaiset

        uusheränneet

        uusapostoliset

        uusitoivolaiset

        uusiviiniläiset

        valon enkelit

        vapaakirkolliset

        vanhauskoiset

        vapaamuurarit

        viadolorosalaiset

        vineyardilaiset

        yhteyskristuksessalaiset

        yhteysliikeläiset

        yeshualaiset

        Jokaiselle on Saatana antanut sen verran toisista poikkeavan uskon, ettei Kristuksen tahto: "Että he yhtä olisivat", tule koskaan Saatanan hallitsemassa maailmassa toteutumaan.


      • Mistä sitten voit tietää ettei sama saatana ole sinunkin uskoosi vaikuttanut? Ihan vain pitääkseen huolen ettet vain olisi yhtä heidän kanssaan...


    • zaphodbbx

      Ei löydy, virheitä kylläkin... Raamattu ei juurikaan poikkea uskosta horoskooppeihin, tai ufoihin

      • Kun sinulle sielusi loppusijoituspaikka selviää, silloin kyllä kadut sitä, miksi et uskonut mitä Teuvo Suni sinullekin kertoi.


      • Zaphodbbx

        Mistä sinä tiedät mikä loppusijoituspaikka kellekin on, en minä ainakaan tiedä pätkääkään mikä sinun on, jos edes sinä itse tiedät ettet vain luule tietäväsi...


    • Jumalan sana ei koskaan ole valehdellut.

      • Se on totta, ettei Jumalan suusta ole tullut yhtään valheen sanaa.

        Mutta kaikki kaltaisesi ovat tulleet eksytetyiksi Saatanan sanoilla, koska eivät ole pystyneet erottamaan niitä Jumalan sanoista.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Se on totta, ettei Jumalan suusta ole tullut yhtään valheen sanaa.

        Mutta kaikki kaltaisesi ovat tulleet eksytetyiksi Saatanan sanoilla, koska eivät ole pystyneet erottamaan niitä Jumalan sanoista.

        "Mutta kaikki kaltaisesi ovat tulleet eksytetyiksi Saatanan sanoilla, koska eivät ole pystyneet erottamaan niitä Jumalan sanoista" tiedä se jotka Jeesuksessa ovat ovat myös jumalansanassa kiini eivät ole ekytettävissä. Muut eksyvät he eivät valvo tilaansa.


      • jumalaonharhaa

        Ei olekkaan, kun jumalaa ei ole ollutkaan olemassa.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Se on totta, ettei Jumalan suusta ole tullut yhtään valheen sanaa.

        Mutta kaikki kaltaisesi ovat tulleet eksytetyiksi Saatanan sanoilla, koska eivät ole pystyneet erottamaan niitä Jumalan sanoista.

        Sanassa pysyminen ei eksytä,siinä ole täysin ulkon sanan yhdeydestä. Oman järki viisautesikanssa.


    • eipahalle

      Raamattu on jo todistettu sen olevan totta mutta sitä ei ole todistettu että se ei olisi totta.

      • Minkälainen on sinun suhteesi Raamattuun?

        Oletko samaa mieltä tämän koko ihmiskunnan eksyttäjän opetuksesta, ettei Raamatussa ole yhtään Saatanan opetusta, vaan kaikki Raamattuun kirjoitetut opit , opetukset ja sanat ovat Jumalan sanoja?


    • Raamatussa väitetään maapallon olevan littana kuin pannukakku, seisovan pilareila, kuun olevan toinen aurinko ja taivaassa on tulvaportit, päätä itse onko se totta vai ei.

      • Siinähän se virhe on :P Atlas pitää maan pintaa paikallaan eikä pilarit.


      • Hengenvaellusta

        Eikös Raamattu kuvaa meijän henkistä olemusta, funtsikaapas juttune siltäpohjalta uusiksi ja jättäkää tuomaalisuus sikseen.


    • Okei, eli missäs nyt mennään...
      Mitään todistetta ei vieläkään ole esitetty, mutta on ehdotettu että ehkei se olekkaan jumalan sanaa...
      Esittääkö joku sen todisteen vielä vaiko toteammeko ettei sellaista ole olemassa?

      • Näinteemmä

        Todetaan asia loppuunkäsitellyksi, ja luikastaan päälle se Aa-aa-aa-men!


      • Näinteemmä kirjoitti:

        Todetaan asia loppuunkäsitellyksi, ja luikastaan päälle se Aa-aa-aa-men!

        Tässä ollaan nyt menossa:

        "Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä."

        Loppukäsittelyn ajankohtaa ei tiedä kukaan ihminen, mutta miten se tapahtuu, se on meille tiedoksi annettu:

        "Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."

        "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
        Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
        Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
        Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
        "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
        Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
        Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
        Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
        "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
        Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
        Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
        "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
        Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Vasta tässä on AAMENEN paikka.


    • Kuplapuhkeaa

      Raamatun sanan mukaan Jumala loi Jumalan. Jes.43:10. Siis ei totta.

    • alfa123om222

      Tooran ja Evankeliumin oikeaksi todistaa kiistattomasti Pyhä Koraani.

      Lisäksi:

      http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/0/8C64480F504808C9C225757400446E78?OpenDocument&lang=FI

      kristittyjä 2271,7 miljoonaa (33,3 prosenttia)
      muslimeja 1449,6 miljoonaa (21,2 prosenttia)
      hinduja 913,4 miljoonaa (13,4 prosenttia)
      uskonnottomia 773,9 miljoonaa (11,3 prosenttia)
      kiinalaisperäisten uskomusten kannattajia 388,6 miljoonaa (5,7 prosenttia)
      buddhalaisia 387,8 miljoonaa (5,7 prosenttia)
      kansanuskontojen kannattajia 266,2 miljoonaa (3,9 prosenttia)
      ateisteja 148,3 miljoonaa (2,2 prosenttia)
      uusien uskontojen kannattajia 106,1 miljoonaa (1,6 prosenttia)
      sikhejä 23,9 miljoonaa. (0,4 prosenttia)
      juutalaisia 15,0 miljoonaa (0,2 prosenttia)
      muita 83,6 miljoonaa (1,2 prosenttia).

      Noin 55 prosenttia koko maailman väestöstä on vakuuttuneita olleet, että Toora, Evankeliumi ja Pyhä Koraani ovat totta. Se on lievä enemmistö. Välttämättä ei keskeisintä uskossa ole kirjoitukset, vaan myös sakramentteihin ja katolilaisuuteen (piispa ylin) uskovat monet. Kuitenkin sanoisin, että tämä on riittävä todiste.

      Pyhä Koraani kehottaa luottamaan kaikkiin pyhiin kirjoituksiin, enkeleihin yms. Ja siinä mainitaan mielestäni esim. hindujen Bhagavatam myös yms. pyhiä kirjoituksia.

      • Vieläkö joku ihmettelee, miksi maailma oli jo vuonna 90 Pahan vallassa, eikä se enää koskaan palaa Totuuden Hengen valtaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe