Tieliikennealue

Kukajakuinka

Onko tuo Suomenojan veneranta nyt Tieliikennealue ? Kuinka siissaan veneeni vesille laillisesti? 10 m purjevene ja 5500kg. Massimoei kuulemma enää laske veneitä kun on kaupungin kanssa sopimusehdoissa, rike eli väärä kuljetustapa siitä seurauksena sopimus poikki. Kyllä ne Massimoa savustaa. Muut yrittäjät varmaankin jatkot vanhaan malliin.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ljhgf4

      Se ei ole sinun murhe, kuljetusfirma vastaa siirron laillisuudesta tai laittomuudesta.

    • Ketuttaa

      Hyvä ajatus on esitetty että satamassa olisi nosto- ja laskupäivät, jolloin se olisi suljettu normaalilta liikenteeltä esim. puomein tai lippusiimoin. Silloin voitaisiin toimia vanhaan tapaan.

      Eipä vaan tainneet Espoon urpot tajuta Massimoa kiusatessaan, kuinka ison lumipallon saivat liikkeelle. Kuinkakohan Kaivopuiston edustalla meinataan toimia? Kukas sinne soittaa poliisit kun siirretään purjeveneitä ihan oikeasti vilkkaan tien ylitse?

      Ja kukakohan soittaa Suomenojalla poliisit paikalle kun Parppei ja Karttunen laskee veneitä tänä keväänä?

    • Espoossa

      Mielestäni meidän pitäisi kerätä adressi. Netissä olisi valmiita alustoja. Jos saadaan 1% espoolaisista allekirjoittamaan tarvitsee kaupunginvaltuuston ottaa asia käsittelyyn jos saataisiin 5% tms. tulisi kansan äänestys.

      On aika petkutettu olo. Minun tarvitsee maksaa erikoiskuljetuksesta vilkkuautoineen ilman että siitä on ilmoitettu syksyllä. Jos jotkin siirtelevät veneitä sääntöjen ja asetusten vastaisella kiinnityksellä miten korvaa vakuutus?

      Eikö olisi aika espoolaisten vastauksia kysymykseen kuinka kaupungin omaisuutta käytettään. Näyttäisi että osa virkamiehistä omii yleisiä saaria henkilökohtaiseen käyttöön teetättää uusia hienoja laitureita sinne mitä ihmetellään kalliokiinnityksessä, edes polttoaineista eivät maksa.

      SPL:än tulisi mielestäni ottaa aktiivisempi rooli edunvalvojana suomen suurimman venesataman asioissa. Jos saataisiin ääni kuuluville kuljetusasioissa olisi sillä positiivinen vaikutus "korkea varasto" ja ämmänsuo heijauksien torppaamiseen.

    • sdfgwreyt234576

      En tunne asiaa sen syvällisemmin kuin mitä täällä kirjoitellaan.
      Mutta tuntuu että Espoossa savustetaan veneet pois hyvältä rantapaikalta.

      Taitaa olla jollain grynderillä kädet kyynärpäitä myöten lobbauskeksipurkissa.

      Kohta varmaan alkaa ennakkomyynti.

      • rynteri

        Syynä on Espoon ja valtion välinen sopimus metron rahoituksesta. Espoon pitää kaavoittaa 25% lisää asuinalueita metron varrelle ja metrohan kulkee läpi Espoon merenläheisen alueen. Myös ahneudella on oma lukunsa, merenrannoille kaavoitettavista asuintonteista saa huomattavasti enemän rahaa kaupungin kassaan kuin peltotonteista. Tosin Suomenojalla on myös jätevedenpuhdistamo ja Fortumin voimalaitos, joka ei alueelta poistu. Näiden viereenkö haluaisit muuttaa kovalla rahalla?


      • rynteri

        Sorry Off-Topic. Jatketaan veneen nostoista Espoossa ja muualla, koska laki on sama kaikille - ei ainoastaan Espoon Suomenojalla.


      • dgj30

        Kun ei tunnu olevan. Muualla satama on "satama-aluetta", mutta suomenojalla yleistä tietä, missä ei saa ajaa nosturin puoli ulkona tai omarakenteisella kärryllä. En näe muuta selitystä kuin rakentaa sääntelyllä markkinat erikoiskuljetuksille ja/tai suosia osaa yrittäjistä.


      • flglfnfkfl
        rynteri kirjoitti:

        Syynä on Espoon ja valtion välinen sopimus metron rahoituksesta. Espoon pitää kaavoittaa 25% lisää asuinalueita metron varrelle ja metrohan kulkee läpi Espoon merenläheisen alueen. Myös ahneudella on oma lukunsa, merenrannoille kaavoitettavista asuintonteista saa huomattavasti enemän rahaa kaupungin kassaan kuin peltotonteista. Tosin Suomenojalla on myös jätevedenpuhdistamo ja Fortumin voimalaitos, joka ei alueelta poistu. Näiden viereenkö haluaisit muuttaa kovalla rahalla?

        Voimala vielä menee. Se hillitön paskanhaju voi hiukan haitata puutarhakutsuja. Tai no, jos teema on pierukutsut...


    • Ihmesakkiaolette

      Mitä ihmettä te Espoolaiset nillitätte?
      Itselläni vene siirretään satama-alueella n. 50 m.
      Vene nostetaan pukkeineen lavalle, liinat kiinni ja siirto.
      Mitä ihmeellistä siinä on.

      Vanhana autoilijana voin sanoa että venettäni ei kuskata metriäkään ilman että se on kiinni.
      Riittää kun norra katkeaa autosta niin vene on pihalla kyljellään.

      Ihan sama onko kuskilla minkälainen vakuutus, minä en pääse samana kesänä vesille.

      Miks ei Espoossa tarvitsisi käyttää järekä veneiden siirrossa?

      • vinssari

        Mikä trolli lienet! Aina purjeveneet nostetaan kölilleen auton päälle jaliinoilla tuetaan pysymään suorassa. Pukit ei ole suunniteltu dynaamiselle kuormalle tahi kuljetukseen. Ainoa vaihtuehto on hydrauliaesti tuettu erikoistraileri joita lienee suomessa muutama. Siis työvaiheet lisääntyy moninkertaisesti.


      • Vakuutusmiäs

        Minusta ihan asiallinen kommentti.

        Ei kai se nyt nosta kohtuuttomasti siirtokustannusta, jos kuorman täytyy sitoa kiinni siirron ajaksi?

        Loppujan lopuksi kaikkien etu.


      • mitäihmeellistä

        Vain kerran olen nähnyt purjeveneen nostettavan pukkeineen. Vene sidottiin pukkiin ja pukki veneineen nostettiin lavalle. Muutaman kymmenen metrin päässä rannassa pukki irrotettiin veneestä ja vene nostettiin lavalta veteen. Aikaa tuhraantui peräti toista tuntia kun normaalisti vie kymmenisen minuuttia.


      • eläköönseero
        Vakuutusmiäs kirjoitti:

        Minusta ihan asiallinen kommentti.

        Ei kai se nyt nosta kohtuuttomasti siirtokustannusta, jos kuorman täytyy sitoa kiinni siirron ajaksi?

        Loppujan lopuksi kaikkien etu.

        Kuorman sitominen niin, että se on turvallinen moottoritienopeuksissa on hiukan yliampuvaa, jos tarkoitus on viedä se kävelyvauhtia rantaan. Ymmärrätkö eron? Ai et ymmärrä, sitä vähän ajattelinkin.


      • vbhdfur68

        Ai että 2 tuntia enemmän aikaa vei pukin kanssa siirto???
        Itselläni vene on pukin päällä.
        Kiinnitän pukin liinoilla veneeseen jo ennen nostajan tuloa.
        Liinat veneen alle, pukki nousee mukana, rannassa pukki irti ja nostetaan vene suoraan veteen.

        Miten jumalan ihmeessä tähän saa aikaa menemään 2 tuntia enemmän kuin että kölillä roikotellaan venettä lavan päällä?

        Itse tykkään veneestäni sen verran että en viitsi pelleillä.
        Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin norran katkeaminen riittää että sitomaton vene on kyljellään maassa.
        Veneen sitomiseen liinoilla menee max 10 min.

        Miksi se on niin vaikeaa tehdä asiat kunnolla?


      • EipäsLiiotella

        Norran katkeaminen ei johda noin dramaattiseen lopputulokseen.


      • ei_liioitella2

        Ja kun vene on pukkeineen siirretty rantaan ja vene laskettu veteen, on pukki edelleen lavalla. Vastaavasti syksyllä pitää ensin hakea pukki jostain sataman nurkasta lavalle, nostaa vene sille ja sitoa ven pukkiin kiinni. Ei siihen kahta tuntia pitäisi mennä suuntaansa, mutta kolminkertainen aika kylläkin verrattuna siihen, mitä muut tekevät. Sehän on vain veneenomistajan taloudellinen ongelma, jos tilaa itse itselleen nosturin. Mutta jos saman nosturin pitäisi muitakin palvella samana päivänä, homaa kusee pahasti sekä ajankäytön että talouden kannalta.

        Miksi pitäisi yksinkertaisesta asiasta turhaan tehdä monimutkaista? Monta tuhatta venettä vuodessa lasketaan veteen ja telakoidaan yksinkertaisemmin ilman ongelmia, eikä norrat, mikä se ikinä lieneekin, katkeile.


      • Norratpaukkuu
        vbhdfur68 kirjoitti:

        Ai että 2 tuntia enemmän aikaa vei pukin kanssa siirto???
        Itselläni vene on pukin päällä.
        Kiinnitän pukin liinoilla veneeseen jo ennen nostajan tuloa.
        Liinat veneen alle, pukki nousee mukana, rannassa pukki irti ja nostetaan vene suoraan veteen.

        Miten jumalan ihmeessä tähän saa aikaa menemään 2 tuntia enemmän kuin että kölillä roikotellaan venettä lavan päällä?

        Itse tykkään veneestäni sen verran että en viitsi pelleillä.
        Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin norran katkeaminen riittää että sitomaton vene on kyljellään maassa.
        Veneen sitomiseen liinoilla menee max 10 min.

        Miksi se on niin vaikeaa tehdä asiat kunnolla?

        "Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin norran katkeaminen riittää että sitomaton vene on kyljellään maassa."

        Millä hiton romuilla ne sielläpäin siirtelee venettä, norrat katkeilee yhtämittaa :-o
        Eipäs ole onneksi meillä katkennut yksikään norra ja muutenkin siirtokalustossa ei ole ollut teknisiä murheita, mutta käytetäänkin luotettavaa firmaa jolla uudehko kalusto ja pikkuseura kyseessä, vain viitisenkymmentä venettä keväin syksyin siirrellään auton lavalla telakointipaikalle. Eikä yhtä ainutta venettä siirretä lavalle pukin kanssa!

        Koputellaans sitten puuta jottei muutaman viikon kuluttua katkeile norrat molemmista siirtoautoista. Tosin en ymmärrä miten se vene menee kyljelleen, jos on liinosta nosturin nokassa. Kuten kerroin, kokemusta ei ole, mutta kait se tarkoittaa että koko kuortsikka kaatuu jotta vene menee maahan?

        Ruottissa nähtiin konsti, kun nosturiauto riiputti taakkaa telakointipaikalta laiturille. Siis ei mikään hiiappiauto jossa lava vaan ihan tolkun autonosturi ajeli hissukseen venettä roikottaen. Toisessa paikkaa taasen oli traktorilla vedettävä telakointikärry, hydrauliset sivutuet - nosturi nosteli kyytiin ja kaikki laskettiin luiskalta mereen. Konstit on monet, sano emäntä ku norrat katkes.


      • Naurunaihe
        vbhdfur68 kirjoitti:

        Ai että 2 tuntia enemmän aikaa vei pukin kanssa siirto???
        Itselläni vene on pukin päällä.
        Kiinnitän pukin liinoilla veneeseen jo ennen nostajan tuloa.
        Liinat veneen alle, pukki nousee mukana, rannassa pukki irti ja nostetaan vene suoraan veteen.

        Miten jumalan ihmeessä tähän saa aikaa menemään 2 tuntia enemmän kuin että kölillä roikotellaan venettä lavan päällä?

        Itse tykkään veneestäni sen verran että en viitsi pelleillä.
        Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin norran katkeaminen riittää että sitomaton vene on kyljellään maassa.
        Veneen sitomiseen liinoilla menee max 10 min.

        Miksi se on niin vaikeaa tehdä asiat kunnolla?

        Etkö tajua että "toista tuntia" ei ole yhtä kuin 2 tuntia? Toista tuntia tarkoittaa yli 60 minuuttia ja 2 tuntia on 120 minuuttia. Kuten joku jo sinulle kertoi, pukki täytyy erikseen hakea ja viedä mennen tullen, sen lisäksi että vene täytyy sitoa pukkiin kiinni että irrottaa siitä. Liinat katkeaisivat veneen nostossa jos katkeaisivat, ei pukki auta mitään.


    • Pukiton

      Mun botski 31 ft liikkuu kätsysti trukin matkassa maston kera. Joskaan maantiellä ei ajella. Mutta pukkia ei tartte, eikä norra katkia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe