Anoppi vai vaimo?

surullinenjooooo

Onko muita joilla mies ollut kiinni äidissään,että kun tulee parisuhteessa ongelmia,niistä kerrotaan äidille mutta ei omalle vaimolle? Minua loukkaa että mies on näin tehnyt. Iso kriisi meillä ja mies äidiltään kysyy neuvoa. Ei halua minun kanssani asioita ratkaista. Omat välini anoppiin olen joutunut katkaisemaan muutamia vuosia sitten. En pysty edes miehen takia antamaan anteeksi anopin tekosia. Olen yrittänyt kyllä.Ne kaikki ketkä noista asioista tietävät ymmärtävät todellakin minua. Tiedän että anoppi on myös läheisriippuvainen. Nyt kun on ollut yksin jonkun aikaa,niin siitä asti,myös avioliitossamme on ollut ongelmia. Mies ei tätä näe,eikä haluakkaan nähdä. Tiedän että anoppi manipuloi miestäni ja haluaa eroamme. On aina halunnut.
Muita kohtalotovereita?

21

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Miehesi on mammanpoika kun vielä aikuisena äidiltään ohjeita kyselee ja ei kunnon mies parisuhteen ongelmia äidilleen kerro vaan ne asia kuuluu selvittää vaimon kanssa.

      • surullinenjoooo

        Näin minäkin asian näen. Ei tulisi itselleni mieleenkään mennä esim.omille vanhemmilta kysymään neuvoja ja kertomaan avioliitostamme asioita. Miten saan miehen tajuamaan ettei tuo ole normaalia... Minun kanssani hän on mennyt naimisiin ja perheen perustanut,ei äitinsä.


      • 653521

        Ei hän ole sinun kanssa perhettä perustanu, vaan on ottanu sinut osaksi omaa perhettä. Ei perhe rajoitu niihin seiniin joiden sisällä sinä asut. Ja jos sinä olet normaali hyvä äiti ja puoliso niin mitä sitten jos kertoo vanhemmilleen sinusta. Voihan olla että jopa anoppisi puollustaa sinua. Tai puollustaisi jos sinä suostuisit olemaan osa perhettä johon olet mennyt.


    • maksaruoho

      Ei se että on lapseensa läheiset välit tarkoita että on läheisriippuvainen. Lasten ja vanhempien tuleekin pitää hyvät välit toisiinsa. Vanhemmpiaan ja lapsiaan ei voi valita mutta puolison voi. Jos puoliso lähtee omille teilleen niin perhe jää. Miksi pitäsi siis katkaista välit omiin vanhempiin vaimon/miehen takia. Se että hän pystyy juttelemaan äidin kanssa eikä sinun ei ole äidin ogelma vaan sinun ongelma. Kysyppä rehellisesti itseltäsi miksi ei sinun kanssa. Voi olla että yllätyt.

      • surullinenjoooo

        Mielestäni on asioita joita voi vanhempiensa kanssa puida ja jakaa,kyllä. Mutta parisuhteen ongelmat ovat eriasia. Niitä voi ja kuuluukin ensisijaisesti ratkoa puolison kanssa,ystävän kanssa, terapeutin kanssa. Mutta jos varsinkin anoppi on ollut kokoajan haraamassa poikansa avioliittoa vastaan,onko se sitten normaalia? Mielestäni ei ole.


      • mekkk

        Eihän se laspuuden perhe ole enää aikuisen laspen perhe vaan hänen ja naisensa kanssa oelva perhe ja eihän kukaan eronnut muuta takaisin lapsuuden kotiin kun omakin koti on olemassa ja se siitä.


      • 8745312

        Perhe on perhe kehdosta hautaan. Mutta se kasvaa sen mukaa kun siihen naidaan tai syntyy lisää ihmisiä. Ja pienenee kun kuollaan pois. Ja surullinenjoo miksi ei voi keskustella vanhempien kanssa ongelmistaan jos kerran ei voi puolison kanssa puhua. Pitäskö maksaa perheterapeutille ja mennä sinne juttelemaan. Haloooooooo
        Mutta jotenkin luulen että ei nyt ole siitä kyse ettei voisi puhua vanhempien kanssa mutta sua harmittaa kun olet töpänny ja sen tietää muukin perhe. Sellaista se elämä vain on.


    • ugugug

      On kohtalotovereita, ikävä kyllä. Mies oli ja on kiinni lapsuudenperheessään, kuvitteli olevansa myös isä siskonsa lapsille. Elämäni kamalin suhde, ja erohan siitä sitten lopulta tuli :(

      • lylleröinen

        Hienoa. Jos et kerran osaa elää perheessä jossa peheen jäsenet on tärkeitä, niin silloin täytyy elää yksin. Mikä ihme teillä muutamilla nuorilla on kun ette halua kuulua perheisiin. Kannattasi opetella sillä kun te olette siinä iässä että omat lapset on maailmalla ja työelämä alkaa olla ohi, niin muuta turvaa ei elämässä ole kuin se perhe. Sillä EU:n myötä meiltä häviää tuollainen sosiaaliturva kuin vanhusten hoito jos ei ole omaisuutta. Itse asiassa säälin teidän kaltaisia ihmisiä. Perhe on rikkaus.


      • mekkk
        lylleröinen kirjoitti:

        Hienoa. Jos et kerran osaa elää perheessä jossa peheen jäsenet on tärkeitä, niin silloin täytyy elää yksin. Mikä ihme teillä muutamilla nuorilla on kun ette halua kuulua perheisiin. Kannattasi opetella sillä kun te olette siinä iässä että omat lapset on maailmalla ja työelämä alkaa olla ohi, niin muuta turvaa ei elämässä ole kuin se perhe. Sillä EU:n myötä meiltä häviää tuollainen sosiaaliturva kuin vanhusten hoito jos ei ole omaisuutta. Itse asiassa säälin teidän kaltaisia ihmisiä. Perhe on rikkaus.

        Ei ne hyvät vaälit vanhempiin haittaa mutta jos ne häiritsevät oman naisen kanssa olemista ja yhteistä aikaa niin niistä on haittaa ja se siitä. Sen verran aikuinen olen ettei ole aikuis-iällä koskaan tullit mieleenkään että olisin vanhempien kanssa vaikka etelän lomalle lähtenyt koska ollaan eri aaltopituudella ja elämäntavat ihan erilaiseksi tulleet kun omislleen on muuttanut ja se siitä. Itselle rittää kun kayn 2-6 kertaa vuodessä äitiäni moikkaamassa kun sinne päin on menoa mutta pelkästään äitiä moikaamaan en viitti 320 km ajella mutta aikansa kutakin.


      • edellinen
        lylleröinen kirjoitti:

        Hienoa. Jos et kerran osaa elää perheessä jossa peheen jäsenet on tärkeitä, niin silloin täytyy elää yksin. Mikä ihme teillä muutamilla nuorilla on kun ette halua kuulua perheisiin. Kannattasi opetella sillä kun te olette siinä iässä että omat lapset on maailmalla ja työelämä alkaa olla ohi, niin muuta turvaa ei elämässä ole kuin se perhe. Sillä EU:n myötä meiltä häviää tuollainen sosiaaliturva kuin vanhusten hoito jos ei ole omaisuutta. Itse asiassa säälin teidän kaltaisia ihmisiä. Perhe on rikkaus.

        Osaan elää suhteessa, jossa perheenjäsenet ovat tärkeitä terveellä tavalla. Aikuinen mies ei ole kiinni lapsuudenperheessään, vaan perustaa ihan oman perheen!


    • surullinenjoo

      Ei minuakaan läheiset välit vanhempiin häiritse. Onhan minulla itsellänikin läheiset omiini. Mutta kyse onkin siitä mitä niille vanhemmille kaikkea kertoo ja puhuu ! Edelleen olen sitä mieltä että avioliiton ongelmat ovat yksi sellaisista asioista. Ne ovat niitä Henk.koht juttuja. Ja jos tuntisitte anoppini ymmärtäisitte pointtini ihan varmasti...

      • niinmetsävastaakun

        Ei sulle puhunut teidän avioliiton ongelmista kun koki asian niin, ettei sulle voi puhua. Ja niinhän taitaa ollakin. Ole iloinen, että miehesi edes jollekin uskaltaa avautua pahasta mielestään. Joskus muille kuin omalle puolisolle on helpompaa puhua vaikeista asioista. Etenkin jos puolisosta jo tietää, että riitelyksi menee asiallinenkin keskustelu. Oletko sä pelottava sun miehesi mielestä? Ja oliko hänen kertomansa asia sua koskeva, jota olisi pitänyt piilotella?


      • edellinen
        niinmetsävastaakun kirjoitti:

        Ei sulle puhunut teidän avioliiton ongelmista kun koki asian niin, ettei sulle voi puhua. Ja niinhän taitaa ollakin. Ole iloinen, että miehesi edes jollekin uskaltaa avautua pahasta mielestään. Joskus muille kuin omalle puolisolle on helpompaa puhua vaikeista asioista. Etenkin jos puolisosta jo tietää, että riitelyksi menee asiallinenkin keskustelu. Oletko sä pelottava sun miehesi mielestä? Ja oliko hänen kertomansa asia sua koskeva, jota olisi pitänyt piilotella?

        Todella ilkeä kommentti joltakin "asiantuntijalta" :-( Kokemuksesta voin sanoa, että miehen sukulaiset aiheuttivat meillä eron.


    • Jutalena

      Kesken riidan 47-v. miehelläni on ollut tapanaan soittaa äidille ja valittaa liioitelleen että M***** sanoi näin ja teki näin. Äiti sitten auliisti lohduttaa poikaansa. Muutaman kerran anoppi on vaatinut saada minunkin kanssa puhua, No, kerran tartuin luuriin. Sieltä sitten tuli läksytystä, että mitä sinä riehut siellä ja miksi et osaa olla ihmisiksi. Anoppia ei kiinnosta riidan syyt eikä muukaan. Tärkeintä, että hänen poikaansa on loukattu (niin hän kuvittelee) ja hänen tietenkin täytyy puolustaa jälkeläistään. Ottaa päähän!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lisäksi anoppi tulee meille kerran kuukauteen neljäksi päiväksi "auttamaan lastenhoidossa" kun mieheni 12- ja 16-vuotiaat pojat ovat joka toinen vkloppu meillä. Auttaminen tarkoittaa sohvalla makaamista ja passattavana olemista. Erinäisistä syistä minulla ei ole ollut valtaa päättää toisin. Ero tästä kaikesta seuraa, mikä muukaan.

    • repikääsiitähuumoria

      mun mies 30 vuotta naimisis.on tunnustanut että äiti on ykkönen,mutta minä vaimo tuun sitte heti kakkosena tärkeysjärjestyksessä.nuorena vaimona sitä kuvitteli että minä voisin olla se ykkönen,koska mieheni on aina ollut minun ykkönen,mutta se äiti on se rakkain. lapsiakin on.

    • Naurattaavain

      Kyllä se olen minä, joka mieheni vieressä nukun, ei mieheni äiti. :D

      Äitiään mieheni tapaa noin kerran kuukaudessa. No, joskus vierästään pari tai jopa kolme kuukautta. Tällöin alan miehelleni "motkottaa", että vaikka anoppi hyvissä voimissa onkin, on hänellä sen verran ikää, että on parempi meidän käydä häntä tervehtimässä tiheämpään, ettei tarvitse katua, kun on liian myöhäistä.

      Meillä ei parisuhteen ongelmat ole mitenkään anopin syytä. Osaamme aiheuttaa ongelmamme aivan itse. Luulen että näin tekee avaaja ja hänen miehensäkin ja he tajuaisivatkin sen, kun pysähtyisivät miettimään asiaa. :D

    • omituista

      Kaikki tärkeät asiat, joita mieheni elämässä on tapahtunut, kerrotaan aina ensin äidille. Minulle asioista kerrotan vasta sen jälkeen kun ensin on kysytty äidin mielipidettä ja usein jo toimittu äidin ehdotuksen tai suosituksen mukaisesti. Miehelleni äiti on aina ykkönen. Mutta: muutama vuosi sitten huomasin yli 70-v anoppini vanhan puhkikuluneen talvitakin, jota hän käyttää edelleen ja joka ei todellakaan enää lämmitä eikä sitä saisi enää julkisesti käyttää, koska on niin pahannäköinen. Kerroin huomiostani hyväpalkkaiselle tyylikkäälle vaatteita tärkeänä pitävälle pukumiehelleni ja suosittelin ostamaan äidilleen lahjaksi uuden talvitakin, koska pienituloisena eläkeläisenä anopillani ei ole kunnon talvitakkiin varaa. Mies totesi, että hänen keskimmäisellä perheettömällä veljellään on enemmän varaa, joten takki jäikin ostamatta. Otin asian esille myös viime talvena ja ehdotin, että kaikki lapset yhdessä voisivat ostaa äidilleen uuden takin.
      Takki on edelleen ostamatta ja todennäköisesti anoppini kulkee ensi talvenakin rievussa, jonka paikka on roskiksessa. Äiti vai raha?

    • 1814

      Kyllä minulla ainakin loukkasi että mies riidan hetkellä meni puhumaan omille vanhemmilleen meidän parisuhdeongelmia ja kertoi minulle sitten millaisia neuvoja vanhempansa olivat antaneet.."kyllä todella kannattaa miettiä kannattaako jatkaa.."

      Ja se mitä mies heille kertoi oli vain puolet totuudesta, eihän hänen äitinsä näe pojassaan niitä vikoja mitä mitä olen nähnyt. Tietenkin minun mielipiteillä ja muulla ei ole merkitystä.

    • 070784

      Anoppini sanoi minulle hääpäivä-aanuna,"on kamalaa ku viimeinenki viedään".No,olin rakastunut mieheeni,ja naimisiin mentiin.Jos sama tapahtuis tänäpäivänä sanoisin anopilleni,ettei viimeistä viedä,pidä sinä vaan se. Tämä hääpäivän tapaus ennusti avioliittomme tulevaisuutta,minua ei ole koskaan hyväksytty.Ajattelin että jos vain yritän tarpeeksi niin saan hyväksyntää. Sairastuin masennukseen ja uupumukseen jo vuosia sitten,Nyt mieheni haluaa minun lähtevän.Äiti on hänelle edelleen Nro I.(Mieheni 58v ja anoppi 88v) Ilmainen neuvo kaikille nuorille naisille joiden poikaystävä tai mies on äidinpoika;Paetkaa heti!!,unohtakaa mies.Ette tule koskaan kelpaamaan.

      • painokastavaimitä

        Huh huh sentään, toivottavasti löydät jonkun kunnon kumppanin.

        Mulle anoppi sanoi (2. kerta kun tapasimme) jutellessamme kahden kesken niitä näitä pinnallisia asioita niin hän töksäytti äkkiä että jos teille ero tulee niin ei se ainakaan ole meidän pojan vika! Veti aika mykäksi kun eihän hän edes tuntenut minua eikä meidän välille sitten ole mitään suhdetta kehkeytynyt eikä paljon olla nähty.

        Että semmoinen selvänäkijä oli olevinaan, no tästä on vuosikymmeniä ja olemma vieläkin yksissä, mahtaa anoppia harmittaa kun ilmiselvästi toivoi että heti vihkipäivän jälkeen olisi ero tullut...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe