Kesämuodista

Jatkaen sarjaa tyhmiä ja pinnallisia aloituksia:
Onko kukaan katsellut tän kevään vaatteita kaupoissa tai katalogeissa? Onneksi mulla on vaatekaapit pullollaan käyttökelpoisia vaatteita koska noi mitä ne nyt juuri kaupittelee kesäksi ja kevääksi on lähinnä yhtä kauniita kun mun tiskirätit

69

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamalamies

      Olisiko ne rätit naisiaan hyllyttävien miesten suunnittelemia ?

      • Emmä tiedä. Näyttävät enemmän miehensä hyllyttäneiden mummojen suunnittelemilta. Tai miehensä haudanneiden mummojen. Ikävää, tylsää, roikku-lepatusmuotia.


    • turhautunuttako

      Tyhmään ja pinnalliseen vastaus. Polkupyörään pitäisi vaihtaan pinnat. Että ei pinnapalaisi.

      • O-Orvokki

        Pinnoihin pitäisi varmaan virittää värikkäät heijastinpinnapalat hämäräaikaan turvallisuutta lisäämään.


    • korppis1

      Olen seurannut katumuotia ja näyteikkunoita. Hollantilainen nainen viihtyy farkuissa. Luin, että täkäläiset naiset eivät osaa pukeutua. Farkut jalassa kaikissa tilaisuuksissa. Olen varmaan outolintu hamosissani jo kukkatunikoissani tai mustissa Stubb housuissani. Täällä koen, että ihmiset osaavat kierrättää. Kirppiksillä on rätei ja lumpui joilla saa asukokonaisuuksille näyttävyyttä. Rikkaat erottuvat merkkivaatteineen.

    • O-Orvokki

      Olen katsellut ja menen pitkästä aikaa katselemaan myös yhden liikkeen asiakastapahtumaan. Minun silmääni miellyttävät kauniit värit sekä hyvät kuosit ja laadukkaat materiaalit. Uutta kevättakkiakin pitäisi pitkästä aikaa katsella.

      Pitkäkin nainen löytää taas suuremman valikoiman istuvia puseroita, kun kaikkia ei ole enää viritelty vartalon pintaan heti rintojen alapuolella (tai päällä).

      Palomalle kysymys: Millaisia tiskirättejä sinä oikein käytät?

      • No sellasia raidallisia retaleita. Tai oikeestaan mun keittiörievut on kauniimpia niissä on kuitenkin hieman väriä: vaaleanpunaisia ja siniraidallisia. (Katselin just yhtä tunnettua ja kauan kehissä ollutta vaatekatalogia ja kaikki oli niin äärettömän tylsän näköstä: kuulemma luonnon värejä ;). Kyllä mä tykkään ja pidänkin sellasia basic juttuja ja värejä mutta mielellään yhdistän väripintoja.


      • O-Orvokki

        Minulla on käynyt juuri päinvastoin. En ole vielä koskaan ostanut postimyynnistä vaatteita, mutta yksi verkkokaupan postittama mainos on nyt juuttunut pikkupöydälleni, kun siinä on ahh niin kauniilta näyttävä pusero. Myyvät normaaleja ja lyhyitä kokoja kaikista. Onneksi eivät myy pitkiä, joten luulen säästyväni postipaketti - palautus - vaihto- yms kuvioihin perehtymisestä.


      • Olen erittäin laiska shoppailija. Tilaan nykyisin varsinkin melkein kaikki netistä. Katalogeista katselen trendejä ja jos näen jotain käyttökelposta niin saattaa olla että menen nettiin ja tilaan; perustoppeja farkkujen kanssa pidettäväksi, ulkoiluvaatteita ja alusvaatteita. Nettikaupoistakin tulee silloin tällöin tilattua jotain. Aina ei tule laitettua takaisin vaatteita jotka ei sopineet tai miellyttäneet vaan ne jää komeroon roikkumaan.


    • reppuriika

      Olen katsellut joitain katalogeja ystävän luona ja ei oikein ole kaunista tuleva muoti. Kukkahousut ovat taas in. Kesä on suhteellisen lyhyt aika ja kun ei ole erikoisempia juhliakaan tiedossa, niin menee melko varmasti entisellä varastolla. Meikäläinen tyytyy pitämään ihan tavallisia perusjuttuja. Kirppareilta saa aina jotain vaihtelua.
      Laihduttaa ei edes tarvitse kun ei ole tullut talvikuukuukausina lisäkiloja.

      • Kukkahousut on jo samoin jeggingsit, leggingsit, pillifarkut ja sen sellaset. Viime kesänä hurahdin petroolinvihreään ja mustaan. Sitä ennen viininpunaseen ja mustaan. Nyt ei ei muuta kuin valko-beige-harmaa-haaleansininen yhdistelmiä, yksivärisenä tai raidallisena.
        Ei ole lisäkiloja tullut täälläkään ja vanhat rätit ja lumput mahtii hyvin päälle. Olin hieman ajatellut että jos kesäksi tulisi joku kiva läninkimuoti ja ostin syksyllä muutaman soman kesämekon: pilkullista, kukallista ja oranssia. Ehei...leveitä puolisääreen ulottuvia housuja ja valkosia tai sinisiä toppeja.


    • 1eero

      Taidan ostaa uuden kesälippiksen, minkä värisen pitkällä lipalla ehkä lippa vinossa olevan, lippa takana, pystyssä, verikauhan mallisen.ompa vaikeaa.

      • k-kk

        Oletko eero päässyt selvyyteen miten sen lipan asennon pystyy oikein määrittelemään.
        Ettei ihan maalaiselta näyttäis .


      • 1eero
        k-kk kirjoitti:

        Oletko eero päässyt selvyyteen miten sen lipan asennon pystyy oikein määrittelemään.
        Ettei ihan maalaiselta näyttäis .

        Olen päässy, ensinnäi lippa toimii häikäisy suojana auringolta, tärkein että istuu napakasti päähän ettei pyörällä ajaessa tuuli nappaa mukaansa siinä auttaa kun kääntää lipan taakse. Taka vuosina kuppilasta tullessa ei haitanna kohan oli päässä jollei ollu hävinny.


    • sininen.nikki

      Ihan vain naistenlehdistä olen huomannut, että farkkumuoti niin paitamekkoina kuin lyhyinä leveinä housuina olisi tulevan kesän muotia. En enää muotijuttuihin mene mukaan ja ainoa mitä kesäksi tarvitsen on uimapuku. Taidan ostaa punaisen kokouimapuvun josko lastenlasten kanssa rannalla, niin erottavat oikean mummon paremmin ;)

    • muatitiatoinen

      Eiköhän tämäkin kesä mene vielä vanhalla ihanalla crimplene jakkupuvulla.

      • MuSilteenM

        Mä kyl mökilläni meinaan olla ihka munasilteen, se on muotia sillai 365 pv vuodessa. Mitäpä tässä iässä alkaa krantuksi, enää. Henkselit ehkä laitan, pelkästään, roikkumaan vapaana.


      • entisaikaan

        "Eiköhän tämäkin kesä mene vielä vanhalla ihanalla crimplene jakkupuvulla."

        Onkohan vielä sammalen vihreäkin?


      • 131415

        Tummansininen ja rypyliäinen?


    • siatonvivullinen

      Tänä kesänä ei pikkareita. Se on kesän muoti.

      • piiitkä.halkio

        Halkio lisää ilmavuuden tunnetta.


    • ent.siivoojaparka

      Minkä itseäni tunnen, niin minun kesämuotini pysyy likimain samana kuin viimeiset kymmenen vuotta. Toisinsanoen sellaisena kuin mitä tyttäreni käytöstä poistamien vaatteitten joukosta löytyy.

    • ei.muodikas

      Mulle ei muoti merkitse mitään, pidän mitä vaatteita tykkään pitää. Muodin orjat on erikseen.

    • k-kk

      Ei ollenkaan pinnallinen juttu ,ainakin mä saan kauheet pultit kun kesällä nään mustat sukat mustissa sandaaleissa ja valkoset tikkujalat vaaleista shortseista törröttämässä.
      K uuluu samaan sarjaan reino tossujen kanssa

      • ei.muodikas

        Minusta on pahemman näköstä jos on mustat sukat vaaleissa sandaaleissa.


      • 1404
        ei.muodikas kirjoitti:

        Minusta on pahemman näköstä jos on mustat sukat vaaleissa sandaaleissa.

        Minusta taas on ihan hirveetä, kun sandaaleissa käytetään sukkia, oli sit minkä väriset tahansa.


      • ei.muodikas
        1404 kirjoitti:

        Minusta taas on ihan hirveetä, kun sandaaleissa käytetään sukkia, oli sit minkä väriset tahansa.

        Joo kyl se on kaikista kauhein näky.


      • ent.siivoojaparka

        Alkaa ne vaaleat kintut olla niin harvinaisia Tukholmankin seudun katukuvassa, että kyllä niitä kahdesti katsoo, että eiks tässä Lähi-Idässä tai Afrikassa ollakkaan.


      • ei.muodikas
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Alkaa ne vaaleat kintut olla niin harvinaisia Tukholmankin seudun katukuvassa, että kyllä niitä kahdesti katsoo, että eiks tässä Lähi-Idässä tai Afrikassa ollakkaan.

        Olisko karmein näky mustat sääret vaaleissa sandaaleissa ;)


      • ent.siivoojaparka
        ei.muodikas kirjoitti:

        Olisko karmein näky mustat sääret vaaleissa sandaaleissa ;)

        Se ainakin olisi niin tuttu näky nykyisin. Kukaan ei hämmästyisi ja saisi pulttia.


      • ilo.silmälle
        1404 kirjoitti:

        Minusta taas on ihan hirveetä, kun sandaaleissa käytetään sukkia, oli sit minkä väriset tahansa.

        Samaa mieltä. Varsinkin sellaisten miesten paljaat varpaat, joissa on pitkät keltaiset varpaankynnet ja tosi valkoinen iho ja varpaista tököttää muutama musta karva siellä täällä miellyttää.


      • korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Alkaa ne vaaleat kintut olla niin harvinaisia Tukholmankin seudun katukuvassa, että kyllä niitä kahdesti katsoo, että eiks tässä Lähi-Idässä tai Afrikassa ollakkaan.

        Petze istuu juuri tietsikalla ja lukee
        media uutisia. Neljän päivän aikana Italiaa on rantautunut 8000 afrikasta paenneita.
        Viime vuonna yhteensä 207000 . Tämän kesän muoti Tukholmassa on mustan puhuvaa.


      • korppis1 kirjoitti:

        Petze istuu juuri tietsikalla ja lukee
        media uutisia. Neljän päivän aikana Italiaa on rantautunut 8000 afrikasta paenneita.
        Viime vuonna yhteensä 207000 . Tämän kesän muoti Tukholmassa on mustan puhuvaa.

        Täällä landella liehuu vaaleat letit ja valkoiset kintut kirmaa joenrantaniittyä. Ehta bondeidylli. Ruotsin lippuja ja grillaamista pihoilla. Petzellä näyttää olevan sama harrastus kuin Lutusella: ne lukee nettiuutisia ääneen meille.


      • Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Täällä landella liehuu vaaleat letit ja valkoiset kintut kirmaa joenrantaniittyä. Ehta bondeidylli. Ruotsin lippuja ja grillaamista pihoilla. Petzellä näyttää olevan sama harrastus kuin Lutusella: ne lukee nettiuutisia ääneen meille.

        Petze kävi kaupassa osti lehden ja luki ääneen, että kolme mamua (Bulgaria/Turkki/Turkki) on tuomittu sosiaalihuollon rahojen väärinkäytöstä vajaaksi kolmeksi vuodeksi vankeuteen. Verorahoja on hävinnyt kusettajien taskuihin yli 5 miljoonaa euroa. Päätekijä on matkustanut Turkkiin.

        Maalima muuttuu ja me sen mukana. Verovarojen kusettaminen pitäisi lailla vahvistaa sallituksi. Alottaisin oitis uuden bisniksen. Tukirahatoimiston.

        Täällä pellavettiset paikalliset maalaistytöt ovat integroituneet hyvin. Valtaväestön ihonväri tummuu ; ) Lähdemme kohta yksivuotissynttäreille. Kaunis tumma nappisilmä on iltapäivän keskipiste.. Lapsen äiti on puhdas Thai, isän suonissa virtaa indonesialaista, hollantilaista ja suomalaista verta.

        Laitoin kukkatunikan ja mustan hameen. Olen varma, että lapsen äidillä on myös jotain kukkaista hamosta päällä, mutta suomalais-hollantilainen mummi on pukeutunut farkkuihin kuten aina.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Petze kävi kaupassa osti lehden ja luki ääneen, että kolme mamua (Bulgaria/Turkki/Turkki) on tuomittu sosiaalihuollon rahojen väärinkäytöstä vajaaksi kolmeksi vuodeksi vankeuteen. Verorahoja on hävinnyt kusettajien taskuihin yli 5 miljoonaa euroa. Päätekijä on matkustanut Turkkiin.

        Maalima muuttuu ja me sen mukana. Verovarojen kusettaminen pitäisi lailla vahvistaa sallituksi. Alottaisin oitis uuden bisniksen. Tukirahatoimiston.

        Täällä pellavettiset paikalliset maalaistytöt ovat integroituneet hyvin. Valtaväestön ihonväri tummuu ; ) Lähdemme kohta yksivuotissynttäreille. Kaunis tumma nappisilmä on iltapäivän keskipiste.. Lapsen äiti on puhdas Thai, isän suonissa virtaa indonesialaista, hollantilaista ja suomalaista verta.

        Laitoin kukkatunikan ja mustan hameen. Olen varma, että lapsen äidillä on myös jotain kukkaista hamosta päällä, mutta suomalais-hollantilainen mummi on pukeutunut farkkuihin kuten aina.

        Näitkö feississä kierteli joku juttu että eurooppalaiset olisivat olleet vielä niin myöhään kuin 8000 vuotta (jossain luki 6000 vuotta sitten) tummaihoisia? Siis Pohjoismaissakin? En ehtinyt tutkia juttua sen tarkemmin, näin vain otsikot. Noi rotuhygieniajutut alkaa olla jo vanhanaikaisia. Koko ajan tapahtuu ihonvärin tummenemista ja joissain tapauksissa kai vaalenemista. Alussa olimme kaikki mustia.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Näitkö feississä kierteli joku juttu että eurooppalaiset olisivat olleet vielä niin myöhään kuin 8000 vuotta (jossain luki 6000 vuotta sitten) tummaihoisia? Siis Pohjoismaissakin? En ehtinyt tutkia juttua sen tarkemmin, näin vain otsikot. Noi rotuhygieniajutut alkaa olla jo vanhanaikaisia. Koko ajan tapahtuu ihonvärin tummenemista ja joissain tapauksissa kai vaalenemista. Alussa olimme kaikki mustia.

        Tässä sinulle linkki:
        http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3028813/Europeans-dark-skinned-8-000-years-ago-Pale-complexions-brought-Europe-Near-East-study-claims.html
        Tämän mukaan saamme kiittää vaaleasta ihionväristämme kansainvaelluksia lähi-idästä.


      • korppis1

      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Täällä landella liehuu vaaleat letit ja valkoiset kintut kirmaa joenrantaniittyä. Ehta bondeidylli. Ruotsin lippuja ja grillaamista pihoilla. Petzellä näyttää olevan sama harrastus kuin Lutusella: ne lukee nettiuutisia ääneen meille.

        Tuosta Ruotsin lipusta tuli mieleen, kun yksi hömppä meinasi saada sydänhalvauksen Suomen lipun takia.
        Kaiveli laatikoitaan ja löysi sieltä joskus Suomesta matkamuistona ostamansa Suomen lipun. Ripusti sen seinälleen koristeeksi. Sitten hän läksi iltalenkille ja takaisin tultuaan näki ennen valojen laittamista hämärissä, että mistä helkutista hänen seinälleen on ilmestynyt tumman harmaa risti. Vapisi kynnyksellä, kun mielessä pyöri kaikenlaiset hänen näkemänsä kauhufilmit.
        Sitten, kun laittoi valot, niin huomasi, että onhan siinä valkoinen pohjakin ja risti on sininen eikä harmaa.


    • 1eero

      Vaatteiden etsiminen ja ostaminen tekkee turhauttavan olon, uutta kevät pusakkaa kahtelin monesta kaupasta, ei mieleistä mutta poikkesin kirppariin, jo löytyi joku valikoinu mun puolesta ja tuonu sinne niin löytyi takki joka lähtöön yheksällä eurolla, jos siististi pidän riittänee loppu iäks jos kovin vanhaksi en elä.

      • ei.tarvi.takkia

        Et sä sitä loppuiäkses tarttekaan, viimeset vuotes makaat sängynpohjalla.


    • Näyttää olevan kaupoissa paljon kevyttä ja ilmavaa, kukkaa ja läpinäkyvää, viimeksi kaupassa tuli vastaan vanhempi nainen jonka ohuen paidan alla näkyi rintsikat. Aika rohkea mimmi.
      Hameissa on kiva se, että tuntuu kaikki pituudet ja mallit käyvän. Muodissa nykyisin muutenkin on minusta laveampaa tarjontaa kuin joskus aiemmin. Paitsi koroissa.. tuntuu että pitää olla joko 10 senttiä tai sitten ei yhtään mitään.
      Mutta oisko tekokynsien aika jo ohi? Tulee kiire myydä tyttären "kynsistudio".

    • Ainahan sitä tulee katseltua, lauantaina jopa ostin eräästä Itiksen myymälästä pitkähihaisen t-paidan. Oranssin, kun oli ainoa väri oikeassa koossa. Ihan pirteähän se on, ainoa tuon värinen vaatehyllyssäni.
      Tennaritkin ostin, vähän jäi harmittamaan etten ostanut valkoisia. Joutuuko nekin vielä hankkimaan.
      Vähintään 15 vuotta vanhat shortsit mahtuvat vielä hyvin, mahtuivat viime kesänäkin.
      Eiköhän muillakin vanhoilla vaatteilla yhden kesän taas pärjää.

      • Tuli tästä mieleen että katuväristä huomaakin yhtä hyvin puista mikä vuodenaika on meneillään :) Keväällä niin piristävät värit, talvisin tummaa.
        Siivosin mun vaatekaappia n. kuukausi sitten, ja jäin tarkastelemaan nättejä kasoja ennen kuin suljin oven. Aika tummaa, ikiroutaa, ollut vuosikaudet, kun ei sinne kovinkaan paljon ole ilmaantunut. Tarttis vissiin sulatella sitä vaatekaappiakin, eikä vain pakastinta.


    • Minä seuraan lähinnä malli-nukkien kehitystä.
      Näin kai pitää miehen ottaa tällaiseen aiheeseen osaa.
      Vaatteissani minuun vaikuttaa eniten vartaloni kehittyminen.
      Peittää vai paljastaa, kas siinä pulma.
      Värejä on minunkin kaapissani paljon.
      Ikinä kun ei ole ujostuttanut.
      Pitää muistaa että miestä vaatteet kaunistavat.
      Naisen vatteissa mitättömyys on kauneimpaa.
      Tietysti heidänkin pitää seurata tarkkaan vartalonsa kehittymistä.
      Mitä isompi pinta-ala, sen enemmän paloja pala-peliin.
      Peili saunan puku-huoneessa on naisen paras näyte-ikkuna.
      Tai varjonsa saunan terassilla.

      H.

      • Mulle tuli huvittava mielikuva harmaaohimoisesta vanhemmasta herrasta joka tirkistelee mallinukkeja kun niille vaihdetaan asuja kauppojen ikkunoissa. LOL


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mulle tuli huvittava mielikuva harmaaohimoisesta vanhemmasta herrasta joka tirkistelee mallinukkeja kun niille vaihdetaan asuja kauppojen ikkunoissa. LOL

        "Paloma.se.co"

        Sinä se sitten aina löydät kommenteista sen ytimen.
        Harvoin kuitenkaan sen tärkeimmän.
        Kaikki malli-nuket eivät ole muovia.
        Eivät edes osittain.
        Minä näin vaatteita vaihtavia naisia enemmän teininä, kuin nykyään.
        Yksi asia on kuitenkin vieläkin säilynyt.
        Houkuttelevin kakku on harvoin päältä kaunis.
        Hän kun ei ole katsonut ajoissa peiliin.

        Imagostani kirjoitit oikein.
        Tavallaan kuin kirjoittaisit katsoen peiliin, näkien siellä teini-ikäisen Paloman.

        H.


    • En seuraa muotia. Ostan vaatteet sen mukaan joiden ajattelen sopivan tyyliini. Vaikka ei edes mitään kunnnon tyyliäkään ole. Katalogeja katsellessani en halua ostaa ainuttakaan, olen miettinyt olenko jäänyt ajassa jälkeen. Eräs ruotsalainen K-kirjaimella alkava nettikauppa tekee mieleisiäni vaatteita. Niissäkin on joskus värikkyyttä ja kimallusta enemmän kuin haluaisin.

    • Pitää pikkuhiljaa tärkätä kesää varten etelästä hankkimani brodyyrialushame, oikein 60-luvun alun unelma. Sellaista ei enää Suomesta löytynyt, edes kirppareilta, vaikka pitkään etsin. Siihen päälle vähintään 3 vuotta sitten Stockmannin nettimyynnistä ostamani kellohelma-kesämekko, mikä EI ole kukallinen ;-). Ja vielä vyö, mielellään aika leveä ja värillinen. Eiköhän muutamat lavatanssit tai vaikka kohdalle osuvat sukujuhlat noilla mene.
      Tulevan kesän muotiesittelyjä ei ole tullut katseltua. Kirppareilta hankin asutäydennyksiä jos ei omista kaapeista löydy.

    • bessie-

      Onko muodista keskusteleminen tyhmää ja pinnallista, ei kai?

      Luultavasti en osta mitään uutta kesäksi. Farkkupusakan tarvitsen, mutta kyselen aiemmin pois antamieni perään, josko ovat vielä olemassa ja joutavat. Miniälle ja siskolle olen joskus ne tuputtanut. Jos ostan, niin halpakaupan tai marketin mallit kelpaavat, yli viittä kymppiä en maksa. Värin voin yrittää tehdä sopivaksi itse, joten 'vääränvärisestä' en maksa yhtään yli 30 euron kun voi mennä värjäykset pieleen.
      Kolme ikivanhaa pitkää puolihametta on säästynyt lyhennyspuuskiltani, vähän piilossa kun olivat. Niitä ajattelin tänä kesänä käyttää, ja mielestäni vain farkkupusakka käy takiksi niiden kanssa. Toiseen pois antamaani pusakkaan olen teettänyt povitaskutkin, toivottavasti se on vielä tallessa.

      Sitten parit vähän sirommat, mutta ehdottomasti jalalle hyvät sandaalit. Ei muuten löydy helposti. Yksikin pari riittää, jos väri on sopivan neutraali.

      Tämän kesän trendeissä on paljonkin minua miellyttävää, esim. levenevät farkkulahkeet. Niiden tuloahan on ennusteltu jo pitkään ja olen tullut hankkineeksi jo aiemmin.
      Reisitaskuhousuja olen suosinut jo iät ja ajat, kiva olla kerrankin muodin mukaisesti pukeutunut niitä pitäessään. Ehkä sittenkin pitää ostaa vielä pari muodikasta vaakaraita t-paitaa, vaikka niiden pääntiet eivät olekaan mieleeni.

    • Pakopaita

      Meillä täällä Konnunsuolla kesän ehdoton suosikkiasuste on yhden koon pakkopaita!

      • TuleekoTakaisin

        Kuulin että aiemmin siellä on ollut muodissa musta, punaraitainen koko puku ja sitä ennen harmaa koko puku vaaleilla punaraidoilla. Onko mennyt pois muodista?


      • lanttu.ei.leikkaa

        Onko teillä myös vähemmän suosittuja saatavilla eli esimerkiksi sellaista, jossa on useampia k-kirjaimia?


    • luu.viulu

      Minulla on semmonen ongelma, kun pitäis lihoa 3-5 kg sillälailla terveellisesti ettei kolesterolit nousisi. Olen silleen rumasti sanottuna kuivakka. Ja kevätliukkailla kaaduin ja luita murtui. Pitäisi saada suojakerrosta luiden ympärille. Ja sitten tulee se ongelma, että pitäisi ostaa uusia vaatteita. Inhoan pukukoppien kirkkaita valoja joissa kaikki poimut ja rypyt syöksyy päälle. Ehkä uskaltaudun tilaamaan sitten jostain nettikaupasta. Vaikeeta tulee olemaan.

      • Minäkään en pidä vaatteiden sovittamisesta niissä kaameissa kopeissa ja siksi tilaankin nykysin melkein kaikki arkivaatteet netistä. Luuviulut on kovasti muotia; ainakin noi mallit mainoksissa ja tv:ssä näyttävät olevan hyvin nälkiintyneen näköistä jengiä ja niillähän ne kauniit muotivaatteet lepattavat kivasti päällä kun ne meikäläisen päällä näyttäisivät vähintään makkarankuorelta. Vaatteiden ostaminen ei ole enää edes kivaa kun koot kutistuvat vuosi vuodelta. (Paino pysyy samana, koska vaaka ei valehtele) mutta koot tuntuvat todellakin pienemmiltä. Minä olisin iloinen pienestä alipainosta. Talvella voi sitten pitää toppavaatteita suojana.


      • luu.viulu
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minäkään en pidä vaatteiden sovittamisesta niissä kaameissa kopeissa ja siksi tilaankin nykysin melkein kaikki arkivaatteet netistä. Luuviulut on kovasti muotia; ainakin noi mallit mainoksissa ja tv:ssä näyttävät olevan hyvin nälkiintyneen näköistä jengiä ja niillähän ne kauniit muotivaatteet lepattavat kivasti päällä kun ne meikäläisen päällä näyttäisivät vähintään makkarankuorelta. Vaatteiden ostaminen ei ole enää edes kivaa kun koot kutistuvat vuosi vuodelta. (Paino pysyy samana, koska vaaka ei valehtele) mutta koot tuntuvat todellakin pienemmiltä. Minä olisin iloinen pienestä alipainosta. Talvella voi sitten pitää toppavaatteita suojana.

        Ne mallien päällä lepattavat vaatteet paljastavat kauniin sileän ihon, ei siinä mitään. Tämmöinen luuviulu on kuivakka ja kyllä leuan allakin on löysää nahkaa kuin gegoilla :( Sitten jos pistän kesäleningin päälle, niin sieltä alta tököttää ruipelot kintut kuin kaksi puujalkaa.
        Mikähän siinä on kun niitten vaatekokojen lisäksi kengätkin tuntuvat pienentyneen kooltaan vai liekö sitten niin, että jalkaterä on lässähtänyt kun pitää isompia kokoja katella.
        Lasketaankohan yöunet kauneusuniksi, olisi aamulla kauniimpi olo.


      • Eläkkeelläsittenehkä

        Kauneusunet ovat ne, jotka uinutaan vielä aamiaisen nauttimisen jälkeen.


      • luu.viulu
        Eläkkeelläsittenehkä kirjoitti:

        Kauneusunet ovat ne, jotka uinutaan vielä aamiaisen nauttimisen jälkeen.

        No niin mä huamasin peilistä ettei ollut mikään yön aikana muuttunut. Se hyvä puoli on sitten, että eläkkeellä riittää tekemistä kun kauneusunia pitää ottaa ja paljon.


      • ent.siivoojaparka
        luu.viulu kirjoitti:

        No niin mä huamasin peilistä ettei ollut mikään yön aikana muuttunut. Se hyvä puoli on sitten, että eläkkeellä riittää tekemistä kun kauneusunia pitää ottaa ja paljon.

        Kylmä kahvi kaunistaa, olen kuullut sanottavan.
        Kerran siitä mainitsin aina niin huomaavaiselle ja kohteliaalle pikkuveljelleni. Hän käski minun ottaa oitis oikein ison mukillisen kahvia ja antaa jäähtyä kunnolla. Mitäköhän hän sillä tarkoitti?


      • luu.viulu
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kylmä kahvi kaunistaa, olen kuullut sanottavan.
        Kerran siitä mainitsin aina niin huomaavaiselle ja kohteliaalle pikkuveljelleni. Hän käski minun ottaa oitis oikein ison mukillisen kahvia ja antaa jäähtyä kunnolla. Mitäköhän hän sillä tarkoitti?

        Täytyykin aamukaffee keittää nyt ja laittaa jääkaappiin.
        Pikkuveljet ovat aina sellaisia pikku-riiviöitä iästään riippumatta.


    • Hepsankeikkakin

      En ole nähnyt yhtäkään kuvaa mutta kaupassa, pikkuliikkeessä, oli kaksi tanttua, jotka ostinkin, kun olin ne päälläni niin nätti kuin possu pienenä.

      • lanttu.ei.leikkaa

        Mikä on tanttu?


      • lanttu.ei.leikkaa kirjoitti:

        Mikä on tanttu?

        Eikö se ole leninki, mekko...


      • Vaalianpunaanen

        Jooo, on, Pohojanmaan murtehella murrettuna.


    • kummllisen.mallisia

      Miksei vaatteista voisi keskustella?

      Minä en seuraa muotia, vaan yritän löytää kaupoista vaatteita, jotka istuvat päällä. Se on vuosi vuodelta vaikeampaa, en tiedä, kenen mittojen mukaan vaatteet tehdään.

    • O-Orvokki

      Palomalle terveisiä:
      En lukenut uusia viestejä ketjusta, vaan heitän sinua mieleeni tulella ajatuksella.
      En yleensä tilaa, enkä edes lue perinteisiä, kauniita naistenlehtiä, selaan kyllä mielelläni aina joskus. Kun kävin siellä mainitsemassani muotinäytöksessä ja kauneustapahtumassa, sai toukokuun Elle-lehden. Upealle paperille painettuja todella kauniita kuvia - myös monenlaisia värejä ja kuoseja - jokaiselle jotain. Ja vähän juttujakin. Asiasta kiinnostunut saa paljon vinkkejä, ja jos minulta kysytään, muoti näyttää monimuotoisesta ja värikkäältä. Paljon iloa silmälle.

      Ihanaa, kesä tulee ja voi poiketa vaikka Esplanaadin terasseille ja istahtaa katselemaan ystävän kanssa kauniita ihmisiä.

      Aurinkoisia hetkiä ja kaunista katseltavaa kaikille meille!

      • Kiitos terveisistä, Orvokki :)
        Minä luulenkin että olen katsellut vääriä lehtiä. Tossa just Lutusen kanssa puhuttiin vaatteista ja miten kaapit ja komerot pullollaan eikä mulla ole klassillisesti ilmaistuna mitään päälle laitettavaa. Hän tykkäsi että rättejä roikku niin paljon kissavintillä että vois viedä vaikka kirppikseen tai lahjottaa pois kun ne ei enää kelpaa. Ajatella että kun Kristina ja Karl-Oskar lähti Amerikkaan niin koko perheen vaatteet mahtuivat yhteen arkkuun ja suurimman osan tilaa vei Kristinan hääpeitto.


    • Viatonsivullinen

      Harvemmin katselen mitään vaatemainnoksia lehdistä, ideoin itse sen mitä hankin omien mieltymysten mukaan. Kaapista löytyy jotain mutta yleensähän
      naisilla ei ole mitään päällepantavaa. Kyllä mulla on koska mun sisko sanoi että
      kauheen täynnä on hienoja vaatteita, kai se sitten on. No, ostin kuitenkin uuden
      kotelomekon, pienikukallisen, polvipituinen, naisellinen pikkumekko. Vaaleat kitinväriset
      pitkäthousut, tiukat. Lyhythihainen luonnonvalkoinen pitsipusero. Lenkkitossut,
      juoksutossut mutta saa niillä kävelläkin, aika outoa noiden tossujen kanssa.
      Ei kohta tiedä mitkä ostaa kun jokalähtöön pitäisi olla eri kenkä. Kokeilin paljasjalkatossuja, ei hassummat mutta liian oudot, saattaa jalat kipeytyä, minun
      jalat kun ovat vielä terveet ja kivuttomat. Jo kipaisin uusilla tassuilla lenkin, hyvät oli, ultrakevyet. Kauankohan kestää, kaikki kun on nykyään niin höttöä.

    • tyhmää

      Jostain luin, että seitkytluku on tulossa uudestaan. Farkkujen lahkeet levenevät, jus kun olen pillimuodin omaksunut. Sopivaa farkkupusakkaa olen etsinyt, kun omistan vain luonnonvalkoisen, mutten ole löytänyt sopivaa. Onneksi olen säästänyt yhden original desing farkkupusakan 80 luvulta, jota varmaan voi kohta taas pitää. Tällä hetkellä hihat vielä näyttävät kovin väljiltä. Suoria pellavahousuja löytyy, vaikka pari vuotta sitten möinkin lähes kaikki vanhat vaatteeni kirppiksellä asunnonvaihdon jälkeen. Kummasti vaan on tullut ostettua kaikenlaista vaatetavaraa alennusmyynneitä, kun nykyään asuu palvelujen äärellä ja eläkkeellä on aikaa tehdä edullisia ostoksia, vaikkei mitään varsinaisesti tarvitse. Saa nähdä, vieläkö kukkahousut tulee ostettua, mahdollisesti, jos kohdalle sattuu....

    • Viatonsivullinen

      Yleensä en myy kirpparilla farkkuvaatteitani, ne paranee kaikenaikaa.
      Yhdet harmaat farkut vain olen myynyt, kivasti käytössä kuluneet lahkeensuut,
      senverran pitkät oli että lahje osui kannantakaa maahan. Vähän harmittaa kun myin, heti teki kauppansa. Tästälähin ei tipu kirppikselle ainuttakaan farkkua.
      En kovinpaljon yleensä farkkuja käytä, nytkin on vain yhdet pillit, matalalla vyötäröllä, ne on nätit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe