Rumien tapojen tuomittavuus? mielipiteitä?

helkaonihqu

Halusin nostaa "kissan pöydälle" tämän asian suhteen, koska epäilen, että palstamme erästä ihaninta ja sympaattisinta naista on joskus "h*oriteltu", joten kaipaisin hieman selvennystä syy--->seuraus--->tuomittavuus kysymykseen......

Lainaan suoraan helka:lle esittämäni kysymyksen tähän alapuolelle, toivon että herättää ajatuksia ja mielipiteitä asiaan kaivataan....

Vaikka alkuperäinen viesti oli suunnattu naisille, niin myös miesten mielipiteitä tässä tärkeässä asiassa kaivataan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
En minä pahalla, mutta saako rumaa käytöstä nimittää rumalla sanalla?

Siis onko ruma käytös sallittua, mutta ruma sana ei?

Mulla on varmaan logiikassa jotain ongelmia, kun en ihan ymmärrä aina näitä naisten juttuja?

Mielestäni tuomittavuus menee ajatuksella "ajatus --->sana---->teko"

En puolustele rumaa käytöstä, mutta välillä vain sitä ihmettelee tätäkin asiaa.....

Miten naisilla sitten tämä menee?

helka vastaa toki vain omasta puolestaan, joten en yleistä sitten hänen kommenttiaan koskemaan kaikkia naisia! (paitsi jos hän uhkaa minulla padalla & kaulimella =D)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytöskunniaan

Miehillä sekä naisilla on epämiellyttäviä tapoja, joista osa pidettäköön sallittavina ja osa tuomittavina. Hyvät tavat ovat toisen ihmisen huomioon ottamista.

• helkaonihqu

Huomaan, että on mystistä logiikkaa, kun muistuttaa politikon vastausta, eli paljon puhetta vailla todellista informaatiota....

Sinun vastauksesi joudutaan nyt valitettavasti hylkäämään, koska et joko ymmärtänyt kysymystä tai sinulla on muuten luetun ymmärtämisessä vikaa.

Vastauksesi vain antoi lisä kysymyksiä, eli mitkä rumista käytöksistä olisi sallittavaa ja mitkä tuomittavaa, sekä miksi rumaa käytöstä pitäisi sallia ilman tuomitsemista?

Ehkäpä vastauksesi kertookin sinusta enemmän, koska siitä voi jotain päätelläkin miten itse toimit, itse asiassa aika paljonkin tuo sinun vastauksesi sinusta paljastaa.

• RPR

Teko on pahempi aina kuin sana. Näin ollen asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä on sallittua.

Miksi palstakurpat saavat sanoa jokaista palstan miestä ätmiksi, eli alemman tason mieheksi, mutta näitä ei saisi lutkitella vaikka ne itse 1.sellaisia ovat 2. asettuvat lutkien joukkueeseen, eli ehdoin tahdoin pukeutuvat heidän tiiminsä univormuun ja edustavat näin ollen heitä?

• RPR

Voin paljastaa myös syyn tähän. Feministit haluavat muuttaa muistakin naisista kaltaisiaan, luonnevikaisia hirviöitä ja toisaalta he haluavat että naisella on vain vapauksia, mutta ei lainkaan vastuuta tai velvollisuuksia. Näin ollen oikeiden nimien käyttö olisi pahaksi haitaksi tässä propagoimisessa.

"Ne jotka elävät valheessa, suuttuvat sinulle kun puhut totta. Jatka siis sen puhumista."

• sattuukototuus
        RPR kirjoitti:

Voin paljastaa myös syyn tähän. Feministit haluavat muuttaa muistakin naisista kaltaisiaan, luonnevikaisia hirviöitä ja toisaalta he haluavat että naisella on vain vapauksia, mutta ei lainkaan vastuuta tai velvollisuuksia. Näin ollen oikeiden nimien käyttö olisi pahaksi haitaksi tässä propagoimisessa.

"Ne jotka elävät valheessa, suuttuvat sinulle kun puhut totta. Jatka siis sen puhumista."

Näin itsekin ajattelen!!!

• puhemiehenserkkupoika

Puhuminen on itse asiassa teko.

• helkaonihqu
        puhemiehenserkkupoika kirjoitti:

Puhuminen on itse asiassa teko.

Voihan asiaan olla vastaamattakin ja asiat vääntämällä kääntää ihan mihin haluaa, syykin siihen on ihan selvä, eikö vain?

Kertoo taas jotain, kun ei haluta edes yrittää vastata ihan oikeaan kysymykseen.....

• RPR
        helkaonihqu kirjoitti:

Voihan asiaan olla vastaamattakin ja asiat vääntämällä kääntää ihan mihin haluaa, syykin siihen on ihan selvä, eikö vain?

Kertoo taas jotain, kun ei haluta edes yrittää vastata ihan oikeaan kysymykseen.....

Vastaus aiheen ohitse ja saivartelu, tai jos oikein kirpaisee, shaming language ja henkilöhyökkäys on naisten tapa selvitä ikävästä umpikujasta. Mikä tosin toimii vain heidän korviensa välissä.

• ATN

Ajatella saa vaikka mitä. Se ei ole tuomittavaa millään tavoin. Tietenkin oman mielenterveyden kannalta voi miettiä, että jos ajatuksissa on pelkästään vihaa, halveksuntaa tms. negatiivisia tunteita, niin silloin ehkä pitäisi hakea jonkinlaista ammattiapua, jotta itselle tulisi onnellisempi olo.

Sanatkin ovat tuomittavia. Lain mukaan esimerkiksi kunnianloukkauksesta ja herjauksesta voidaan antaa rike- tai sakkorangaistuksia, vaikka se tapahtuisi somessa. Minusta rumat sanat ovat ikäviä, sillä kirjoitettaessa olisi mahdollisuus muokata tekstiä ja jättää ikävät ilmaisut pois. Itse asiassa se osoittaa ihmisestä hirvittävän paljon, jos ihminen viljelee tekstissään paljon kirosanoja, alatyylisiä sanoja ja haluaa tarkoituksella kirjoittaa negatiivisesti. Silloin ihminen ei pelkästään ilmaise negatiivista mielipidettään jostain henkilöstä, vaan hän itse asettaa itsensä negatiiviseen valoon.

Teot ovat tietysti myös sellaisia, joita voi tarkastella lain pohjalta. On myös tekoja, jotka ovat lain puitteissa, mutta ne ovat moraalisesti arveluttavia.

Minusta on myös huonoa huumoria sellainen läppä, jossa tiettyä ihmisryhmää kohdellaan systemaattisesti alempiarvoisesti.

Minä käyttäydyn myös netissä lain ja oman moraalini puitteissa. En kirjoita ilkeästi.

P.S. Käsittääkseni ATM-nimitystä miehet käyttävät myös ihan itse itsestään. Mikäli palstamiehet pitävät nimitystä loukkaavana, voin kyllä omalta osaltani jatkossa käyttää vaikkapa nimityksiä "parisuhderajoitteinen mies" tai vaikkapa "nollan seksikokemuksen ihminen". Minä olen itse alemman tason nainen eli ATN enkä pidä itse nimitystä loukkaavana. Sen sijaan en ole h-u-o-r-a enkä myöskään l-u-t-k-a, joten ne nimitykset ovat rumia.

• helkaonihqu

"En kirjoita ilkeästi."

"haluaa tarkoituksella kirjoittaa negatiivisesti. Silloin ihminen ei pelkästään ilmaise negatiivista mielipidettään jostain henkilöstä, vaan hän itse asettaa itsensä negatiiviseen valoon."

"Minusta on myös huonoa huumoria sellainen läppä, jossa tiettyä ihmisryhmää kohdellaan systemaattisesti alempiarvoisesti."

Etkö edes kun trollaat, nyt kyllä jekutat? ;)

Mutta uskon sinua, kun kerrot ettei sinuun voi ainakaan noita sanoja kohdistaa (eikä muihinkaan naisiin, keihin sanat eivät edes sovi), huomaa kyllä kirjoituksistasikin, että et ihan siihen "13 tusinassa" ryhmään kuulukaan ja olet muutenkin jotenkin erityisen erityinen tapaus tai sitten ei vain ole kohdalle tuollaisia ainakaan kovin montaa osunut.

Eli ruma nimitys(puhe/sana) on kyllä jo ruma teko, kun ei ole tekoa tapahtunut. (on siis silloinkin vaikka olisi tapahtunut, mutta tuomittavampaa silloin, kun tekoa ei ole edes tapahtunut)

Menin itsekin sekaisin tuossa ajatusympyrässä, mutta olet kyllä kaikinpuolin fiksu tapaus. ;)

Kiitokset sinulle analysoinnista!

• 181

Aivan - eihän kukaan nainen tai ylipäätään kukaan normaali ihminen ollut ikinä kuullutkaan mistään ätmistä, ennen tälle palstalle hairahtumistaan. Miehet (ätmit) viljelevät kirjainlyhenteitä, miehet itse alentavat itsensä.

• RPR

Ja näin, saimme naisen tulkinnan aiheesta:
        - Teot ja sanat ovat molemmat pahoja, mutta pahimpia rikoksia ovat rumat sanat. Teoista, kuten murhista tai raiskauksista voi puhua samana päivänä.
        - Miehiä saa sanoa alemman tasoisiksi, naisia ei saa kutsua nimikkeillä jotka viittaavat naisen elämän tyyliin tai alempi tasoisuuteen.
        - naisellinen ajatustapa, jossa tunteet ovat faktoja tärkeämpi on kaiken perusta ja laki: älä puhu pahasta faktasta vaan hyvästä,valheesta.

Nyt ei enää tarvitse ihmetellä, miksi miehet ovat kaikessa naisia parempia, etenkin tieteissä ja filosofiassa.

Tai miksi he aina voittavat naiset täällä: fakta kumoaa tunteen.

• toinenATN
        RPR kirjoitti:

Ja näin, saimme naisen tulkinnan aiheesta:
        - Teot ja sanat ovat molemmat pahoja, mutta pahimpia rikoksia ovat rumat sanat. Teoista, kuten murhista tai raiskauksista voi puhua samana päivänä.
        - Miehiä saa sanoa alemman tasoisiksi, naisia ei saa kutsua nimikkeillä jotka viittaavat naisen elämän tyyliin tai alempi tasoisuuteen.
        - naisellinen ajatustapa, jossa tunteet ovat faktoja tärkeämpi on kaiken perusta ja laki: älä puhu pahasta faktasta vaan hyvästä,valheesta.

Nyt ei enää tarvitse ihmetellä, miksi miehet ovat kaikessa naisia parempia, etenkin tieteissä ja filosofiassa.

Tai miksi he aina voittavat naiset täällä: fakta kumoaa tunteen.

Kenenköhän tekstiin viittasit? Oliko se nimimerkin ATN tekstiin? Jos näin on niin:

- missään kohdassa ei viitata siihen, että esim. h-oraksi haukkuminen tai murhaaminen rinnastettaisi toisiin. Tekstissä sanotaan, että sanatkin voivat olla tuomittavia (ja näinollen rumaa käytöstä).

- ATM-nimike on sellainen, jota ATM:t itse ovat viljelleet tällä palstalla. Minä itse naisena en ole koskaan kuullut tuota nimitystä ennen kuin tulin tälle palstalle. Kirjoittaja ATN:hän sanoo, että hän voi luopua ATM-nimityksestä, jos miehet kerran itse kokevat sen loukkaavana (toisaalta miksi he sitten itse usein esim. nikiksi valitsevat ATM-nimityksen?)

- tuonkin keksit nyt kyllä omasta päästäsi. Laki on laki pahoittipa siitä mielensä tai ei. Samat lait koskevat kaikkia. Jos minä pahoittaisin mieleni siitä, että joku haukkuisi minua h-oraksi, niin minulla on oikeus pahoittaa mieleni ja lain pohjalta minulla on oikeus nostaa siitä oikeusjuttu. Jos minä haukkuisin sinua miesh-oraksi, niin sinullakin on oikeus pahoittaa mielesi ja nostaa sen pohjalta oikeusjuttu. Jos haukkuisimme toisiamme vaikkapa pöllöksi, hölmöksi tai aasiksi, niin se ei ole laissa kiellettyä, mutta on yksilökohtaista, että loukkaantuuko siitä itse vai ei. Huonoa käytöstä silti sellainen nimittely on ainakin minun mielestäni

Minusta sinä et vastaa asiaan, vaan puhut asian vierestä tulkiten väkisin asiaa naisvastaisesti.

• RPR
        toinenATN kirjoitti:

Kenenköhän tekstiin viittasit? Oliko se nimimerkin ATN tekstiin? Jos näin on niin:

- missään kohdassa ei viitata siihen, että esim. h-oraksi haukkuminen tai murhaaminen rinnastettaisi toisiin. Tekstissä sanotaan, että sanatkin voivat olla tuomittavia (ja näinollen rumaa käytöstä).

- ATM-nimike on sellainen, jota ATM:t itse ovat viljelleet tällä palstalla. Minä itse naisena en ole koskaan kuullut tuota nimitystä ennen kuin tulin tälle palstalle. Kirjoittaja ATN:hän sanoo, että hän voi luopua ATM-nimityksestä, jos miehet kerran itse kokevat sen loukkaavana (toisaalta miksi he sitten itse usein esim. nikiksi valitsevat ATM-nimityksen?)

- tuonkin keksit nyt kyllä omasta päästäsi. Laki on laki pahoittipa siitä mielensä tai ei. Samat lait koskevat kaikkia. Jos minä pahoittaisin mieleni siitä, että joku haukkuisi minua h-oraksi, niin minulla on oikeus pahoittaa mieleni ja lain pohjalta minulla on oikeus nostaa siitä oikeusjuttu. Jos minä haukkuisin sinua miesh-oraksi, niin sinullakin on oikeus pahoittaa mielesi ja nostaa sen pohjalta oikeusjuttu. Jos haukkuisimme toisiamme vaikkapa pöllöksi, hölmöksi tai aasiksi, niin se ei ole laissa kiellettyä, mutta on yksilökohtaista, että loukkaantuuko siitä itse vai ei. Huonoa käytöstä silti sellainen nimittely on ainakin minun mielestäni

Minusta sinä et vastaa asiaan, vaan puhut asian vierestä tulkiten väkisin asiaa naisvastaisesti.

-Sen mukaan sanat on tuomittavia, ja teotkin. Ajatuksena että ne ovat saman arvoisia asioita. Se vielä ensiksi tuomitsi sanat, ja sitten vasta teot. Tämä itse asiassa viittaa siihen että sanat ovat jopa vähän hirveämpiä.

- Se että miehet sanovat itseään ätmeiksi, johtuu siitä että he ovat rehellisiä siitä miksi naiset ovat heidät tehneet. Se, että joku lutka kutsuu itseään seksuaaliseksi naiseksi, tekojensa pohjalta, ei muuta häntä muuksi vaan nimike on ansaittu. Erotuksena vielä se, että jälkimmäinen on itse aiheutettu status.

Samoin älä yritä turvautua kanssani tuohon viimeiseen oljenkorteen "Sä oot naisvastainen". Jos totuus on naisvastainen mielestäsi, niin sitten käske naisia parantamaan tapansa. Tuo on juuri tuota, että faktat ja muiden oikeudet loppuvat siihen mistä sinun tunteesi alkavat. (eikä muuten lopu)

• RPR
        RPR kirjoitti:

-Sen mukaan sanat on tuomittavia, ja teotkin. Ajatuksena että ne ovat saman arvoisia asioita. Se vielä ensiksi tuomitsi sanat, ja sitten vasta teot. Tämä itse asiassa viittaa siihen että sanat ovat jopa vähän hirveämpiä.

- Se että miehet sanovat itseään ätmeiksi, johtuu siitä että he ovat rehellisiä siitä miksi naiset ovat heidät tehneet. Se, että joku lutka kutsuu itseään seksuaaliseksi naiseksi, tekojensa pohjalta, ei muuta häntä muuksi vaan nimike on ansaittu. Erotuksena vielä se, että jälkimmäinen on itse aiheutettu status.

Samoin älä yritä turvautua kanssani tuohon viimeiseen oljenkorteen "Sä oot naisvastainen". Jos totuus on naisvastainen mielestäsi, niin sitten käske naisia parantamaan tapansa. Tuo on juuri tuota, että faktat ja muiden oikeudet loppuvat siihen mistä sinun tunteesi alkavat. (eikä muuten lopu)

Lisäksi, mikä jäi mainitsematta oli se, että ATM on nimitys jota naiset käyttävät haukkumanimenä. Se on sama kuin että nainen arvottaa miehen arvon ihmisenä siltä pohjalta, saako hän seksiä naiselta. Ei hyvä!

Joten, jos naiset ensin syrjivät miehen seksuaalisesti ätmiksi, ja,sitten pilkkaavat häntä tästä, on kyseessä jo puhdas julmuus ja pahuus. Se ei eroa mitenkään siitä kun vallanpitäjät mässäilevät etuoikeutettuna,riistämiensä kansalaisten eväät, ja sitten nimittelevät näitä luurangoiksi (jotta naisen silmitön pahuus saataisi tähän vielä mukaan, täytyisi näiden sortajien suuttua siitä että riuduttamansa alamaiset kutsuvat heitä esim. Läskeiksi tai tyranneiksi)

• miesyli40

Halventava nimittely on aina väärin. Sen sanominen että ei käytä termiä nimittelemiseen, vaan vain toteaa tosiasian, ei poista termin nimittelevää ja halventavaa merkitystä. Asian pitäisi olla aivan selvä kaikille aikuisille ihmisille. Kohteliaaseen kommunikaation liittyy toisen kunnioittaminen sellaisena ihmisenä kuin hän on.

• helkaonihqu

"Kohteliaaseen kommunikaation liittyy toisen kunnioittaminen sellaisena ihmisenä kuin hän on."

Ei sovi minun maailmankuvaan, että ei saa tuomita ääneen tuomittavan teon tekemistä, olisi sitten vain moraaliton teko tai lainkin mukaan tuomittava.

Varas on varas
        narsisti on narsisti
        huijari on huijari
        murhaaja on murhaaja
        pedofiili on pedofiili
        h-u-o-r-a on ? (keksikää joku lyhkäinen kaunis sana tähän?)
        l-u-t-k-a on ? (keksikää joku lyhkäinen kaunis sana tähän?)
        hyväksikäyttäjä on hyväksikäyttäjä
        pettäjä on pettäjä
        vonkaaja on vonkaaja
        neitsytsetä on neitsytsetä
        paskasäkki on paskasäkki
        yms...yms......yms....

• helkaonihqu
        helkaonihqu kirjoitti:

"Kohteliaaseen kommunikaation liittyy toisen kunnioittaminen sellaisena ihmisenä kuin hän on."

Ei sovi minun maailmankuvaan, että ei saa tuomita ääneen tuomittavan teon tekemistä, olisi sitten vain moraaliton teko tai lainkin mukaan tuomittava.

Varas on varas
        narsisti on narsisti
        huijari on huijari
        murhaaja on murhaaja
        pedofiili on pedofiili
        h-u-o-r-a on ? (keksikää joku lyhkäinen kaunis sana tähän?)
        l-u-t-k-a on ? (keksikää joku lyhkäinen kaunis sana tähän?)
        hyväksikäyttäjä on hyväksikäyttäjä
        pettäjä on pettäjä
        vonkaaja on vonkaaja
        neitsytsetä on neitsytsetä
        paskasäkki on paskasäkki
        yms...yms......yms....

puuma on puuma
        sovinisti sika on sovinisti sika
        femakko on femakko
        persu on persu
        kusipää on kusipää
        idiootti on idiootti
        kiusaaja on kiusaaja
        runkkari on runkkari
        jakorasia on jakorasia
        kiertopalkinto on kiertopalkinto
        .................................

"Halventava nimittely on aina väärin. Sen sanominen että ei käytä termiä nimittelemiseen, vaan vain toteaa tosiasian, ei poista termin nimittelevää ja halventavaa merkitystä."

Kaikki halventavat sanat eivät ole kaikkien mielestä edes seurausta moraalittomasta teosta, mutta miksi jokainen meistä niitä kuitenkin käyttää, herättääkö ajatuksia?

Myös sinä siinä, juuri SINÄ, sekä myös "miesyli40" käyttää näitä sanoja useinkin, eli puhuiko "miesyli40", "sitä itseään" vai ei, mitä mieltä SINÄ olet?

• helkaonihqu
        helkaonihqu kirjoitti:

puuma on puuma
        sovinisti sika on sovinisti sika
        femakko on femakko
        persu on persu
        kusipää on kusipää
        idiootti on idiootti
        kiusaaja on kiusaaja
        runkkari on runkkari
        jakorasia on jakorasia
        kiertopalkinto on kiertopalkinto
        .................................

"Halventava nimittely on aina väärin. Sen sanominen että ei käytä termiä nimittelemiseen, vaan vain toteaa tosiasian, ei poista termin nimittelevää ja halventavaa merkitystä."

Kaikki halventavat sanat eivät ole kaikkien mielestä edes seurausta moraalittomasta teosta, mutta miksi jokainen meistä niitä kuitenkin käyttää, herättääkö ajatuksia?

Myös sinä siinä, juuri SINÄ, sekä myös "miesyli40" käyttää näitä sanoja useinkin, eli puhuiko "miesyli40", "sitä itseään" vai ei, mitä mieltä SINÄ olet?

.....
        panosonni on panosonni
        sirkustirehtööri on sirkustirehtööri
        ......

Kuinka moni mies voisi joutua pulaan (tai ei ainakaan haluaisi, että kumppani saisi esim,nämä asiat tietää), jos on kauheasti näitä asioita harrastanut?

Milläköhän lyhkäisellä sanalla esim, netissä naiset näistä yleensä käyttävät, jos eivät kerran syyllisty halventamiseen?

Tai kun läheinen naispuolinen ystävä kyselee uuden miesystävän statuksen perään, joltain tutulta, kun tietää tämän tietävän miehen toimista?

• siirappia
        helkaonihqu kirjoitti:

.....
        panosonni on panosonni
        sirkustirehtööri on sirkustirehtööri
        ......

Kuinka moni mies voisi joutua pulaan (tai ei ainakaan haluaisi, että kumppani saisi esim,nämä asiat tietää), jos on kauheasti näitä asioita harrastanut?

Milläköhän lyhkäisellä sanalla esim, netissä naiset näistä yleensä käyttävät, jos eivät kerran syyllisty halventamiseen?

Tai kun läheinen naispuolinen ystävä kyselee uuden miesystävän statuksen perään, joltain tutulta, kun tietää tämän tietävän miehen toimista?

Halventaja yleensä kyllä halventaa itsensä. Sivistys näkyy kauas. Onneksi kunnon miehen huomaa nopeasti siitä, miten hän puhuu toisista ihmisistä, eirtyisesti naisista.

• Anna esimerkki rumasta käytöksestä. Kerro myös, mikä siitä tekee rumaa. Tosin jos esimerkiksi esiaviollinen seksi on mielestäsi rumaa ja syy on jossain tietyssä uskonnossa, niin kokemukseni mukaan keskustelusta tulee aika turhaa.

En muista aikuisten kesken juuri keskustelleeni 'rumasta' käytöksestä. Laittomasta ja laillisesta kyllä, eettisestä ja epäeettisestä myös, mutta että "ruma käytös", hmmm... Minusta ruoka suussa puhuminen on rumaa käytöstä. En kyllä koe mitään tarvetta keskustella siitä. Työympäristössä seuraansa ei joka tapauksessa voi valita ja vapaa-aikana taas ei ole mikään pakko olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka esittelevät kitarisojaan syödessään.

• helkaonjumalatar

Tämän keskustelun tarkoitus ei ole "nussia pilkkua" (mihin juuri syyllistyt), eikä yrittää puolustella huonoa käytöstä vaan herättää keskustelua asiasta.

Hyvä, että nostat itsesi asian yläpuolelle, näin voit valita ja se kertoo jotain myös sinusta, jatkaen kuitenkin itse tulevaisuudessakin loukkaavien/halventavien/alentavien sanojen viljelyä aina kuin se sinulle sattuu sopimaan, varaat kuitenkin oikeuden päättää ja olla tuomarina "itseäsi alemmille", aina kun niin päätät ja itse myös tietenkin valitset, ketkä voivat ja missä tilanteissa tätä harrastaa.

Kiitokset sinulle oi Suuri ja Mahtava Helka, sinä olet itse Jumalatar!!!!

Ps. toivottavasti tuossa tekstissä ei nyt ollut mitään ei kiellettyä ja halventavaa sanaa, en myöskään ole varma oletko minulle edes antanut lupaa yhteenkään sanaan? *odottaa peloissaan tuomiota*

• Ennen tälle palstalle tuloa, en ollut kuullutkaan ätmeistä tai ytmeissä. En osannut kuvitellakaan, että on oikeasti olemassa näin negatiivisia ja pahansisuisia ihmisiä, kun täällä. Itselläni on ollut jo parin vuoden ajan tapana hankkiutua eroon negatiivisuudesta ympärilläni. Ikuiset valittajat ja toisten jatkuva arvostelu pahassa mielessä saa multa miinuspisteitä. En voisi kuvitellakaan tapailevani sellaista miestä, jonka sanavarastoon kuuluu säännöllisesti esim. sanat "huora" tai "lutka" (spermaviemäri, yh, tatuoitu paska jne...) muista ihmisistä puhuttaessa. Myös vammaisten, sairaiden ja vanhusten arvostelu tai haukkuminen on jotain todella vastenmielistä.
      Suurin osa (kovaäänisimmät) palstalla kirjoittavista ihmisistä kuuluu juuri tuohon vastenmieliseen ryhmään. En haluaisi koskaan joutua tapaamaan ihmistä, joka kykenee kirjoittamaan, kuten jotkut täällä kirjoittaa itseään ylentäen ja muita jatkuvasti polkien...
      Osa palstan mieskirjoittajista ei pelkästään arvostele naisia, vaan lisäksi vie vähäisiäkin itsetunnon rippeitä muilta mieskirjoittajilta tarinoimalla jotain aivan utopistisia juttujaan naisista. Tämän tason ajattelu näkyy oikeasti ihmisen käytöksessä, vaikka kuinka yrittäisi esittää mukavaa.
      Surullista, että joku vieläpä uskoo näitä juttuja. Kun ei tiedä miten asiat normaalisti ovat.

• HekaonJumatar

"En voisi kuvitellakaan tapailevani sellaista miestä, jonka sanavarastoon kuuluu säännöllisesti esim. sanat "huora" tai "lutka" (spermaviemäri, yh, tatuoitu paska jne...) muista ihmisistä puhuttaessa. Myös vammaisten, sairaiden ja vanhusten arvostelu tai haukkuminen on jotain todella vastenmielistä. "

Yhdyn mielipiteeseesi täysin!!!! tietenkin oletan naisen käyttäytyvän näin, kuin asian ilmaisit, mutta en vain pidä myöskään kaksinaamaisuudestakaan, jos ymmärrät mitä tarkoitan?

*varoitus pilkun nussintaa* yksi poikkeus on noista käyttämistäsi sanoista, niin itselle ei "yh" jostain syystä ole noin negatiivinen ilmaisu, kuin sinulle????

Olisin voinut tuota käyttää ihan normaalissa keskustelussa, enkä olisi edes tajunnut, että joku voisi siitä noin "mielensäpahoittaa"???

• HekaonJumatar kirjoitti:

"En voisi kuvitellakaan tapailevani sellaista miestä, jonka sanavarastoon kuuluu säännöllisesti esim. sanat "huora" tai "lutka" (spermaviemäri, yh, tatuoitu paska jne...) muista ihmisistä puhuttaessa. Myös vammaisten, sairaiden ja vanhusten arvostelu tai haukkuminen on jotain todella vastenmielistä. "

Yhdyn mielipiteeseesi täysin!!!! tietenkin oletan naisen käyttäytyvän näin, kuin asian ilmaisit, mutta en vain pidä myöskään kaksinaamaisuudestakaan, jos ymmärrät mitä tarkoitan?

*varoitus pilkun nussintaa* yksi poikkeus on noista käyttämistäsi sanoista, niin itselle ei "yh" jostain syystä ole noin negatiivinen ilmaisu, kuin sinulle????

Olisin voinut tuota käyttää ihan normaalissa keskustelussa, enkä olisi edes tajunnut, että joku voisi siitä noin "mielensäpahoittaa"???

Yh ei sanana sinänsä ole negatiivinen, mutta jos siihen liittyy se tietty halveksuva äänensävy. Yh voi olla yksinhuoltaja, mutta useimmin se on yhteishuoltaja.
        Itselläni ei ole lapsia, mutta silti aina särähtää korvaan jos joku arvostelee yksin -tai yhteishuoltajia, kun se halventava äänensävy koskee lähes poikkeuksetta aina vaan naisia. Onhan myös paljon yksinhuoltajaisukkeja, jota kukaan ei pidä negatiivisena asiana.

• pimppaloora kirjoitti:

Yh ei sanana sinänsä ole negatiivinen, mutta jos siihen liittyy se tietty halveksuva äänensävy. Yh voi olla yksinhuoltaja, mutta useimmin se on yhteishuoltaja.
        Itselläni ei ole lapsia, mutta silti aina särähtää korvaan jos joku arvostelee yksin -tai yhteishuoltajia, kun se halventava äänensävy koskee lähes poikkeuksetta aina vaan naisia. Onhan myös paljon yksinhuoltajaisukkeja, jota kukaan ei pidä negatiivisena asiana.

@pimppaloora

Eli olimme siis samoissa ajatuksissa. ;)

Enkä minä pidä tuota asiaa negatiivisenä kumminkaan päin.

Tietenkään huonoja persoonia en arvosta, mutta se ei taas liity tähän asiaan, muuta kuin siten, että suurimmassa osassa lapsiperhe ero tapauksissa on ollut vähintään yksi sellainen, tekosyyt on tekosyitä ja ihminen on juuri sellainen, kuin käyttäytyy, ei sellainen mitä sanoo olevansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6135
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5930
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2365
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      185
      1077
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe