Yhdistelmäpillereistä ja mahd aurallinen migreeni

ummikko

Moi, eli mietin mitä ehkäisyä lähitulevaisuudessa alkaisin käyttämään, ja mulla on migreeniä ollut myös jonkinlaisen esioireen kanssa (kipu/omituinen tunne silmän ja ohimon ympärillä) en nyt ole varma että lasketaanko tuota auraksi. Ja migreeni kohtaukset ovat tosi epäsäännöllisiä, joskus ei tule vuoteen joskus tulee pari kertaa kuukaudessa eli en tiedä edes että lasketaanko noin harvat migreenit siihen oikeaan diagnoosiin...

Eli kannattaako lähteä noita hakemaan vai tyytyä johonkin muuhun, niinkuin minipillereihin. Minipillereitä en haluaisi koska kuulemma epäsäännöllistävät kuukautisia ja voi tulla iho-ongelmia :/

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirenallinen

      Minipillerit, laastari, rengas, kuparikierukka, hormonikierukka. Siinä joitakin. Ja kannattaa kokeilla ihan itse, se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle jne.

    • 125142568

      Yksikin aurallinen kohtaus yhdistelmäpillereiden aikana voi olla hengenvaarallinen. Sitä täytyy sitten jokaisen miettiä omalla kohdallaan, miten tärkeä se oma terveys ja henki on.

    • Microluton

      Mulla on aurallinen migreeni ja vuosia ollut eri yhdistelmäpilsujamerkkejä, vaikka ei olisi saanut. Muuton jälkeen uudella paikkakunnalta löivät sille stopin. Eivät antaneet enää käyttää yhdistelmäpilsuja aivohalvausriskin vuoksi, eivät kyllä edes käyneetkään nuo pillerit. Aurallinen migreeni ja yhdistelmäehkäisystä voi seurata auvohalvaus. Lääkärit kovin ihmetteli, miten on annettu käyttää yhdistelmäpilsuja.
      Nyt, vihdoin ja viimein, löytyi sopiva menetelmä, Microluton pillerit. Sitä ennen kokeilin pillerit Yaz, Cerazette, Qlaira sekä Evra laastari.
      Mensut säännöllistyivät ensin, nyt on jäänyt jo muutamalta kuukaudelta pois, raskaana en ole. Ainut mikä häiritsee haittavaikutuksena, on finnit. Niitä on jatkuvasti naama täynnä. Aiemmin finnejä oli silloin tällöin ja vain yksi kerrallaan. Pilsuja tullut käytettyä kuitenkin kohta jo vuosi.

    • cerazettee

      Itse olen käyttänyt yhdistelmäpillereitä, vaikka kärsin migreenistä. Eipä kukaan koskaan ottanut asiaa esille. Mutta kun muusta syystä vaihdoin minipillereihin, niin migreenikohtaukset loppuivat heti. Nyt kun vaihdoin kierukkaan, niin taas alkoivat. Muutenkin harmittaa tosissaan vaihto, kun minipillerit sopi minulle loistavasti. Ei ollut kuukautisia, ei iho-ongelmia eikä tosiaan tuota migreeniäkään. Kuvittelin vain, että kierukka olisi helpompi ja edullisempi, mutta luulinpa väärin :(

    • Microluton

      Unohtui mainita se toinen haittavaikutus, joka ärsyttää. Olen mieleltäni herkkä ihminen jo muutenkin. Jos joku sanoo pahasti tms. niin jään miettimään sitä joskus pitkäksikin aikaa ja muutenkin minulla tulee todella herkästi itku silmään jos vaikka sattuu, en kestä juuri ollenkaan kipua. No, nyt Microlutoneja käyttäessäni olen vieläkin herkempi! Jos jossain telkkari ohjelmassa tapahtuu jotain herkkää, niin heti olen itku silmässä, mitä ei ole ennen tapahtunut. Tämä kyllä ketuttaa myös.

    • migipää23

      Ettekö te lue lääkkeiden mukana tulleita pakkauksessa olevia ohjeita? Siellä mainitaan kontraindikaationa ihan selvästi yhdistelmien kohdalla aurallinen migi. Ei niitä ohjeita sinne turhaan laiteta. On sitä omaa vastuutakin, ei pelkästään sillä reseptin kirjoittajalla.

    • Microluton

      Luen minä ainakin ne aina ennen lääkkeen käyttöönottoa. Vasta viime vuonna kun yhdistelmäpilsut mulla lopetettiin, silloin vasta sain tietää, miksei yhdistelmät ja aurallinen migreeni ole hyvä juttu. Ihmiset eivät ehkä tiedä, miksi ne eivät ole hyvä yhdistelmä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe