Ketipinor unettomuuteen 15 vuotiaalle+melatoniini

heelp

Apua! Oon siis 15 v ja nuorten psykiatrisella osatolla anoreksian takia. Eilen sain 1/2 tabletin ketipinoria, tänään 1 vaikken halunnut. Ja siihen että en saa unta. Sain myös 2 melatoniinia. Mut sit luin sivuvaikutuksista ja et sitä ei saa antaa alle 18 vuotiaille.

En enää IKINÄ aio syödä sitä, mut kysyisin nyt et jos otin sitä siis vain kahtena iltana yhteensä 1,5 tablettia enkä aio jatkaa käyttöä, niin ei kai siitä tule hirveää haittaa? Meinaan sivuvaikutuksia: nesteen kiertymistä elimistöön, itsetuhoajatuksia ym.? Ja auttaako se edes unettomuuteen?

Ja sit melatoniinista... Onko sillä mahdollisia haittavaikutuksia. En aio kyl jatkaa senkään käyttöä.

Vastatkaa pliis nopeasti, asia vaivaa mua paljon tällä hetkellä.

23

11128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heelp

      Ei kai kaks kertaa haittaa??? Melatoniinia oon tosin syönyt nyt 5 iltaa, mut sen pitäisi olla harmittomampi.

    • vehnä

      Pari pilleria neuroleptia harvemmin aiheuttaa mitään korjaamatonta, mutta mitä nopeammin käyttö saadaan lopetettua sitä pienemmät ovat riskit pysyväisvaikutuksista. Kannattaa tarvittaessa teeskennellä nukkuvaa, jotta voit välttää ketiapiinin. Anoreksia on ilmiö, joka on käsiteltävissä keskustelulla. Ei siihen pidä mitään nappeja ottaakaan. Tietenkin saa ottaa, jos haluaa, mutta käyttäjä kantaa riskit. Alaikäiselle ei missään nimessä pitäisi noita aineita, ainakaan pidempään antaa ja toiseksi ei koskaan vasten lapsen omaa tahtoa.

    • insomniaaaa

      Minkä milligramman, kas kun niitä on eri milligrammaisia, molempia.

      • aloittaja_

        1 tabletti on 25 mg


    • melatoniinsyöjä

      " Ja sit melatoniinista... Onko sillä mahdollisia haittavaikutuksia. "

      Ei ole.

      Se on terveen ihmisen oma hormooni.

      Olen itse sitä syönyt 10 vuotta annoksella 10mg/ilta ja mitään haittoja ei ole tullut.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#Unettomuuden_luonnonmukainen_hoito

      Tea selätti syömishäiriön ruokavaliolla. Katso Antin ja Tean keskustelu
      DrAnttiTV:stä:

      http://drantti.tv/?video=38A0EA02-D1B1-A152-98015192D857AE23&title=tea-selvisi-syomahairiosta-ruokavalion-avulla


      Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?

      Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unireseptorit. Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia. Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

      Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.
      "Skitsofrenia" tai "bipolaarisuus" eivät ole mitään yksittäisiä tunnettuja solutason aivosairauksia. Näiden diagnoosien alla on paljon erilaisia ja eri tavoilla oireilevia ihmisiä. Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

      Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.

      http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-suomessa

    • Eimitäänongelmaa

      Koetappas saada unta ilman melatoniinia. Eipä taida enää uni tulla ilman kun oma kehosi ei sitä enää tuota kun olet sen oman tuotannon sotkenut napsimalla sitä purkista.

      • melatoniinsyöjä

        Henkilön unettomuus johtuu ravintoaineden puutoksesta.

        Kun ei syö, niin koko kroppa menee sekaisin.

        Lääkkeet pahentavat asiaa.

        Melatoniini on turvallisin aine tähän ongelmaan.


    • a34a

      Melatoniini pitkässä käytössä saattaa aiheuttaa masennusta. Tästä ei ole varmuutta mutta voit tarkkailla itse asiaa. Melatoniini ei aiheuta riippuvuutta joten sen voi tarvittaessa jättää pois.

      • melatoniinsyöjä

        Saattaa?

        Tästähän ei ole mitään tieteellistä näyttöä.


      • hiiruiainen2222

        terveyssemat ovat byrokraattien järjestelmä, ja sen kyllä huomaa. on hyviä lääkäreita ja ihan sellaisia joita ei pitäisi potilasta " hoitamaan".Byrokraatit säätelevät säännöt siellä. eikä lääkärit ole vapaita käyttämään "their medical judgement", siis tieteellista arviointia.


      • hiirulainen22

        olem kuullut useita keromuksis ns. musta-pekka-käytännöstä. siis salaista euthenasiaa.


    • vakisyöjät

      Melatoniinista kannattaa googlata englanniksi.

      On turvallisimpia hormooneja, mitä maa päällään kantaa.

    • eilääkäri

      Täytyy kyllä osittain peesailla näitä vastauksia. Se 25mg ketiapiiniä ei toden totta oo tuonu mitään haittoja. Ei vaikka olis menny vähän pitempäänkin. Melatoniini on tosiaan semmonen veijari, että siitä ei oo eikä tuu mitään haittaa. Sehän on mahtava vaihtoehto jos sillä saat nukuttua. Nukkumattomuus on sun sairaudessas pahimpia vihollisia. Mulle on turha edes koittaa tarjota velliä aamulla jos en oo nukkunu. Me ollaan tosin ihan eri lähtötelineissä iän ja sukupuolenkin puolesta. Se minäkuvan rikkoutuminen mistä sä kärsit on melko pitkälle jos nyt ei kovin nopeesti mutta pikku hiljaa parannettavissa parhaiten ihan keskustelemalla. Psykoterapia on kova sana mutta sun ikäs on kuitenkin semmonen, että emmä ensimmäisenä tulis mitään lapsuus traumaattista ajatelleeks. Tosin onhan tohonkin ikään ehtinyt tapahtua vaikka mitä. En mä ensimmäisenä kyllä tarjois mitään neuroleptiä. Tosin 25mg nukkumiseen ei mun nähdäkseni oo mikään kovin paha juttu. Jos siitä on apua. Arvelluttaa tosin sun ikäselle niitä. Mä lähtisin rakentaan turvallisuuden tunnetta ja miettimään sitä jokunen vuosi taaksepäin ehkä tapahtunutta traumatisoivaa kokemusta. Sullahan on toki omahoitaja jos vielä osastolla oot. Toisaalta median tarjooma nykyinen naiskuva on todella vääristyny mutta en mä usko, että ne kuvat anoreksiaa puhkasee. Kyllä mä niissä tapauksissa nään jotain mikä on kaivettava esiin ja saatava jotenkin ajatustasolla tekemään sitä myyräntyötä josta se hidas parantuminen alkaa. Tsemppiä !

      • nyttiedänsenkin

        " Psykoterapia on kova sana mutta sun ikäs on kuitenkin semmonen, että emmä ensimmäisenä tulis mitään lapsuus traumaattista ajatelleeks. "

        No kyllä ne lapsuuden traumat aiheuttaa kaikki ongelmat.

        Aikuisenakin voi sattua ja tapahtua, mutta aikuinen pystyy jo heti käsittelemään asiansa, kun ymmärtää.

        Itse ihmettelin 30 vuotta, mikä mua vaivaa.

        Vasta kun sairastuin kunnolla, niin psykiatri ruesi penkomaan mun lapsuutta ja sieltähän se kaikki kumpuaa. Ihan kaikki.

        Olen kärsinyt seksuaalisista ja tunneperäisistä ongelmista koko ikäni ja hautaan asti joudun kärsimään. Kun ei ole sitä terapiaa tarjolla.

        Join viinaa 15 vuotta hukuttaakseni pahaa oloa, jonka syytä en edes tiennyt.


    • ISukkijokatietää

      Pienikin määrä Ketipinoria on erittäin haitallista aivoille ja koko elimistölle.
      Et kauaa pysy hoikkana, jos tuota Ketipinoria meinaat popsia. Samalla energia määrällä, millä nyt laihdut, niin Ketipinor lihottaa sinut aivan läskiksi. Lääke nimittäin hidastaa niin paljon aineenvaihduntaa, että pulskistut aivan silmissä. Sydän voi pettää, koko aineenvaihdunta muuttuu, sokeriarvot menevät sekaisin ja aivosi reseptorit, joita lääke blokkaa, muuttuvat herkiksi. Herkkyys onn niin vkava asia, että kun joskus lopetat lääkkeen käytön, niin sinä kuolet. Tämä kuoleman sivuvaikutus on mainittu myös lääkeselosteessa, lue se!
      Pienen Ketipinor annoksen huono puoli on se, kun on kyse vain 25 mg tabletista, eikä tabletti ole depot, niin lääke haihtuu elimistöstä noin 8 tunnin jälkeen, jolloin reseptorit avautuva ja sulketuvat jatkusvasti, jolloin ne herkistyvät nopeammin, jos käyttäisi niin isoa annosta, että lääkettä olisi koko ajan veressä.
      Suomeksi: Älä käytä tuota aivomyrkku Ketipinoria, mutta melatoniini on ihan jees juttu, on töysin luonnon tuote, eikä käytännössä mikään lääke (paitsi Suomessa yli 1 mg tabut).
      Ole yhteistyökykyinen hoitajiesi kanssa, nosta hieman painoasi, vaikka pari kolme kiloa, niin sen lääkkeen tyrkytyskin loppuu.
      Tuosta kovasta laihdutuksesta seuraa usein unettomuutta, mutta kun elää terveellisesti, eli harrastaa liikuntaa, käyttää vitamiineja, kuten B, monivitamiini, omega3 kalaöljyä ja sitä melatoniinia, niin eiköhän se uni joskus tule. Luontaistuote kaupasta saa myös 5-htp kapseleita, joista saa luonnonmukaista serotiinia, joka piristää päivällä ja nukuttaa illalla. Solgarin 5-htp maksaa parikymppiä ja siinä on mukana myös valeriaana uutetta, joka tuo levollisen unen. Tsemppiä ja onnea elämääsi!

      • 171171

        Anoreksikkoahan kannattaa pelotella todellakin sillä että lääke lihottaa ja suositella liikuntaharrastusta.

        Ostat varmaan myös itsetuhoiselle joululahjaksi köyden ja jakkaran?


      • gwripoh
        171171 kirjoitti:

        Anoreksikkoahan kannattaa pelotella todellakin sillä että lääke lihottaa ja suositella liikuntaharrastusta.

        Ostat varmaan myös itsetuhoiselle joululahjaksi köyden ja jakkaran?

        Lihoaminen on pienin murheistasi neurolepteja vetäessäsi.


      • Anonyymi

        Oon popsinut 15 vuotta enkä oo lihonut grammaakaan, hyviä noi keittiöpsykologit/ lääkärit jotka "tietää" kaiken


    • vältälääkkeitä

      Ja jos ne pumpaa sut täyteen lääkkeitä siellä, niin et syö niitä. Lääkkeillä pilaat elämäsi.

      Joku trauma on laukaissut sulle anoreksia ja se ei pillereillä parane.

      Myös rukavalio on tärkeä.

      Viljat pois ja rehut tilalle.

      Ja kunnon vitamiinit.

      kalaöljy
      monivitamiini
      magnesium
      D-vitamiini

      jne...

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

    • sairaankaunismaasika

      Eikö tuon Ketipinorin pitäisi aiheuttaa väsymystä? Kun itse noin puolivuotta sitten käytin sitä, meinasin nukahtaa pystyy varsinkin kun annostusta nostettiin. Nyt käytän Seroquel Prolongia ei nukuta niin kovasti äkkiä.

      • Cgrfrr

        Väsymykseen tulee sietokyky. Lisäksi eri annostukset voi vaikuttaa eri tavalla.


    • Cabban

      Ketipinor ylläpitää sairautta/ahdistusta, jopa pahentaa. Se on niin ovela pee, että aiheuttaa riippuuvuutta, josta on vaikea vierottua. Unensaanti, rytmihäiriöt, aineenvaihdunta ja hormonitasapaino järkkyy ihan pienelläkin (25mg) ja varsinkin jos on pienikokoinen.
      juh, mulla kehittyi noi ,mutta parani kun pienensin vähitellen annotusta, lopetin. kestin sivuvaikutukset..
      Aloin taas tuntea, ajatella, pelkämään, surra, iloita - luonnollisesti. Itselläkin sh ja alipaino, mutta sen hoito on pitkä prosessi ja paras olisi mielestäni psykoterapia :)
      Sit kans auttoi d-vitskut ja oikee ravinto. Mulla paino pysyny samana, mut koska lääke aiheuttaa mm. ravinnon huonon imeytymisen niin aiheuttaa elimistössä ongelmia ja vaikeuttaa lihaksien ja solujen uusiutumista, silloin on sitten ummetusta, rasva% suurenee, lihakset surkastuu ja sitten tod.näk. noidankehässä. Sairaala/osasto tuskin koskaan tulee tarjoamaan ravinteikasta ravintoa, joten kiertäisin kaukaa nuo. Mutta, alaikäinen on kuitenkin otettava osastolle, jos on joitain itsetuhoisia ajatuksia ja muita mielenterveyteen liittyviä yms. niinhän minäkin olin 16-vuotiaasta 18-vuotiaaseen osastolla ja laitoksessa. Vasta nyt olen paranemassa päin 19-vuotiaana. alipainoinen, mutta terve :)

    • Anonyymi

      "Muistihärökö"? Olit 15 vuotias 1950 luvulla! Onko kd-lafkalla eri säännöt. Jatkuva valehtelu netissä hapertaa tyypin kuin tyypin sisältä päin.

      Vaihda agendaasi voidaksesi olla uskottava kyläläinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe