Mikä päivä opintosuoritukset tarkistetaan?

Asiallisia_vastauksia

Missä vaiheessa opintosuoritusrekisterissä tulee olla vähintään se 45 op jos nostin tukia 9kk?

Kysyn nyt siis ihan päivämäärää.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lusmu-Petteri

      Miksi et kysy suoraan oppilaitoksen opintotukikeskuksesta?

      • voi_helvetTI

        Hiljaa


      • Räkä-Liina

        Tyypillistä nillitystä, kun ei itse viitsitä selvittää asioita. Vaikka opintotukijärjestelmä onkin tarkotuksellisen hankala ja kieltämättä hieman epäselvä, mikä ei missään nimessä motivoi opiskelijaa selvittämään asioita, kannattaa kuitenkin yrittää eikä kysyä asioiden perään täällä suomi24-palstalla, jossa ei todennäköisesti saa oikeaa vastausta. Mikä ihme on esimerkiksi siinä, että jatkuvasti valitetaan Kelan takaisinperinnästä, kun on tullut ansaituksi enemmän kuin sallitaan? Eikö asian pitäisi olla päivänselvä? Mutta ei näemmä ole, kun ei itse viitsitä ottaa asioista selvää.

        Kun itse aloitin aikoinani opiskelut, olin ennen syyskuun alussa alkaneita opintoja ollut alkuvuoden töissä, josta saamieni tulojen perusteella Kela myöhemmin halusi kokonaisuudessaan periä takaisin syksyltä hakemani opintorahan ja asumistuen. Tein uudelleenkäsittelypyynnön, jossa selvitin, että kyseisen vuoden tuloni koostuivat ajalta, jolloin en ollut opiskelija. Liitteeksi laitoin kopiot palkkatodistuksista. Tulos oli se, että ei opintorahaa eikä asumistukea tarvinnut maksaa takaisin, vaikka työkaverini oli väittänyt kivenkovaa vielä työssä ollessani, että en olisi ollut oikeutettu opintotukeen. Parin otteeseen olen maksanut opintotukea vapaaehtoisesti takaisin. Kun lähdin kokopäiväiseen työhön oli tutkintoni yhtä opintojaksoa vaille valmis, jonka suoritin myöhemmin itsenäisesti työn ohessa. Töihin lähtiessäni tein opintotuen maksamisen keskeyttämisilmoituksen.


      • luetko_edes_palstaa
        Räkä-Liina kirjoitti:

        Tyypillistä nillitystä, kun ei itse viitsitä selvittää asioita. Vaikka opintotukijärjestelmä onkin tarkotuksellisen hankala ja kieltämättä hieman epäselvä, mikä ei missään nimessä motivoi opiskelijaa selvittämään asioita, kannattaa kuitenkin yrittää eikä kysyä asioiden perään täällä suomi24-palstalla, jossa ei todennäköisesti saa oikeaa vastausta. Mikä ihme on esimerkiksi siinä, että jatkuvasti valitetaan Kelan takaisinperinnästä, kun on tullut ansaituksi enemmän kuin sallitaan? Eikö asian pitäisi olla päivänselvä? Mutta ei näemmä ole, kun ei itse viitsitä ottaa asioista selvää.

        Kun itse aloitin aikoinani opiskelut, olin ennen syyskuun alussa alkaneita opintoja ollut alkuvuoden töissä, josta saamieni tulojen perusteella Kela myöhemmin halusi kokonaisuudessaan periä takaisin syksyltä hakemani opintorahan ja asumistuen. Tein uudelleenkäsittelypyynnön, jossa selvitin, että kyseisen vuoden tuloni koostuivat ajalta, jolloin en ollut opiskelija. Liitteeksi laitoin kopiot palkkatodistuksista. Tulos oli se, että ei opintorahaa eikä asumistukea tarvinnut maksaa takaisin, vaikka työkaverini oli väittänyt kivenkovaa vielä työssä ollessani, että en olisi ollut oikeutettu opintotukeen. Parin otteeseen olen maksanut opintotukea vapaaehtoisesti takaisin. Kun lähdin kokopäiväiseen työhön oli tutkintoni yhtä opintojaksoa vaille valmis, jonka suoritin myöhemmin itsenäisesti työn ohessa. Töihin lähtiessäni tein opintotuen maksamisen keskeyttämisilmoituksen.

        Nillittämisestä puheenollen...

        Kuka sinä olet sanomaan, ettei täällä ihmiset kuitenkaan mitään tiedä näistä asioista? Näytäthän tuota itsekin nostavan itseäsi ja tietojasi jalustalle. Kyllä täällä näyttäis olevan paljonkin ihmisiä, joilla on tietoa ja/tai taitoa tarkistella asioita muille Kelan nettisivuilta. Ero sinussa ja näissä muissa ihmisissä on se, etteivät kaikki koe tarvetta vaan vittuilla.


      • Lusmu-Petteri

        Kirjoitin, että kannattaa selvittää asia oppilaitoksen opintotukilautakunnalta (-keskuksesta). Tähän sain vastaukseksi pelkkää kuittailua. Kuka loppujen lopuksi keljuilee kenellekin? Syyllistythän siihen itsekin.


    • hjoup

      Tarkkaa päivämäärää ei osaa antaa varmaan kukaan, koska seuranta tehdään lokakuussa. Siinä on sitten pientä vaihtelua, mille päivälle se kenenkin kohdalla sattuu. Käytännössä lukuvuosi loppuu 31.8. eli siihen asti on aikaa suorittaa yhden lukuvuoden opintoja.

      • 30_euroo

        Kiitos


      • Tarkennus

        Lukuvuosi loppuu oikeasti 31.7.


    • hjuop

      Lukuvuoden loppuminen riippuu oppilaitoksesta. Toisella asteella se on 31.7. Mutta ainakin yliopistoissa elokuu lasketaan vielä kesäkuukaudeksi ja se kuuluu edeltävään vuoteen eli sielä lukuvuosi loppuu 31.8. Uusi lukuvuosi alkaa yliopistoissa vasta 1.9 ei vielä elokuussa. Ammattikorkeakouluista en ole varma miten menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe