Parempi ajaa renkinä vai isäntänä?

nutikkapööe

Jos haluaa tehdä loppuikänsä taksihommaa niin onko parempi pysyä renkinä vai ryhtyä isännäksi? Isäntä kuulemma voi mennä konkurssiin mutta renki ei?

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suhari97

      Mieluummin kannattaisi opiskella joku oikea ammatti, jonka tekijöistä on pulaa. Tässä tulevaisuus on huono. Taksiin uppoaa vapaa-aika, rahaa tulee minimaalisesti ja kuntokin rapistuu.

    • pysyrenkinä

      Jos tietosi yrittämisestä on tuolla tasolla että toteat että isäntä voi mennä konkurssiin mutta renki ei niin suosittelen että unohdat välittömästi kaikki yrittämiseen liittyvät asiat- Pysy muilla töissä. Äly ei riitä yrittäjäksi. Edes taksin. Tosin ei taksiyrittäjyys ole mitään rakettitiedettä.

      • Buvyctcyvinomo

        Mitä tarkoitat tällä kommentilla?Eikö taksiyrittäjä voi mennä konkurssiin?Voiko palkansaaja mennä konkurssiin?


      • pysyrenkinä
        Buvyctcyvinomo kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tällä kommentilla?Eikö taksiyrittäjä voi mennä konkurssiin?Voiko palkansaaja mennä konkurssiin?

        Henkilökohtainen konkurssi on joissakin maissa käytössä oleva menettely, jossa yksittäinen henkilö voi tehdä veloista vapauttavan konkurssin. Käytännössä se tarkoittaa, että henkilön ennen konkurssia hankittu varallisuus kuuluu konkurssipesään, mutta tämän jälkeen henkilö voi aloittaa "uuden elämän" ja konkurssin jälkeen hankittu varallisuus (omaisuus ja tulot) kuuluu henkilölle itselleen eikä hän vastaa enää veloista.

        Nimitystä henkilökohtainen konkurssi käytetään oikeuskirjallisuudessa veloista vapauttavasta konkurssista ja nimitystä luonnollisen henkilön konkurssi perinteisestä konkurssista, jossa velallinen vastaa konkurssissa suorittamatta jääneistä veloista myöhemmin saamillaan tuloilla ja omaisuudella. Suomessa tämä ei ole mahdollista.

        Taksiyritys voi mennä konkurssiin oli hänen yhtiömutonsa mikä hyvänsä. Tämä on ihan perustietoa jonka jokainen tietää. Tmi ja avoimessa yhtiössä omistaja vastaa henkilökohtaisesti yhtiön veloista.


      • pysyrenkinä

        Ulosotto perii velkasi joten henkilökohtaista konkurssia ei Suomessa voi tehdä. Ainoa keino millä voi pienentää taakkaansa on hakeutua velkajärjestelyyn. Sitä ei kaikille myönnetä. Perusteet löytyvät netistä.


    • Karkuunkunvielävoit

      Se loppuikä ei tule olemaan paljoa, koska istuminen, pitkät vuorot ja vuorotyöt eivät tule päästämään juuri ketään eläkkeelle asti.

      • Isännäksivaanheti

        Niin. Isäntänä pääsee helpommalla. Saatuasi luvat, hellitä työtahtiasi. Älä investoi liikaa, pärjäät vähemmällä. Palkkaa itsellesi kuljettaja tai kaksi ja aja itse vain varakuskina. Näin mä oon tehnyt ja pärjään edelleen hyvin. Eläkkeellä olen ollut jo terveenä monen monta vuotta ja auto pyörii edelleen parin-kolmen kuskin voimin, ite en aja enää. Ei siitä ihmeitä jää, jääpäs kuitenkin jotain ja eläkeläinen pysyy ihan kohtuuhyvätuloisena. (50.000€/v) siis eläke ja taksitulot yhteensä. Rengillä on nyt taantuman aikana vaikeampaa, joskin hyvinä vuosina hyvä renki tienaa kohtuuhyvin, nyt on vähän heikompaa...


      • tuubaa
        Isännäksivaanheti kirjoitti:

        Niin. Isäntänä pääsee helpommalla. Saatuasi luvat, hellitä työtahtiasi. Älä investoi liikaa, pärjäät vähemmällä. Palkkaa itsellesi kuljettaja tai kaksi ja aja itse vain varakuskina. Näin mä oon tehnyt ja pärjään edelleen hyvin. Eläkkeellä olen ollut jo terveenä monen monta vuotta ja auto pyörii edelleen parin-kolmen kuskin voimin, ite en aja enää. Ei siitä ihmeitä jää, jääpäs kuitenkin jotain ja eläkeläinen pysyy ihan kohtuuhyvätuloisena. (50.000€/v) siis eläke ja taksitulot yhteensä. Rengillä on nyt taantuman aikana vaikeampaa, joskin hyvinä vuosina hyvä renki tienaa kohtuuhyvin, nyt on vähän heikompaa...

        Parin-kolmen kuskin voimalla. Jos sulla on kolme kuskia niin ne ressukat ei kyllä tienaa mitään. Eli olet ahne paska joka ajattaa autoaan 24/7. Paljon vuorottomana. No tämäkin juttusi on tätä tyypillistä suoli24 tuubaa. Uskokoon kuka haluaa, minä en.


      • Iinibubuj

        Pankki koittaa trollailla uudella nimimerkillä....Säälittävä urpo.


      • Isännäksivaanheti
        tuubaa kirjoitti:

        Parin-kolmen kuskin voimalla. Jos sulla on kolme kuskia niin ne ressukat ei kyllä tienaa mitään. Eli olet ahne paska joka ajattaa autoaan 24/7. Paljon vuorottomana. No tämäkin juttusi on tätä tyypillistä suoli24 tuubaa. Uskokoon kuka haluaa, minä en.

        Jaahas. En ole pankki enkä pakettifeikki, ihan aito alan konkari olen. Uskon, että olen ollut kauemmin alalla, kuin yksikään teistä, mahdoitteko edes olla maailmassa, kun jo ajoin pirssiä? Onko teillä laskutaitoa saati lukutaitoa? Viime vuoden palkat kirjanpidossa 73.000€. Kaksi vakkaria ja yksi puolivakkari, eihän se nyt mikään palkka ole, paremminkin on tienattu, heikot ajat nyt. No, en tätä rippikoulun uskonkappaleeksi tarkoittanutkaan, kunhan vaan vastasin alkuperäiselle kirjoittajalle. Kaikkihan me sen tiedämme, että alalla ei nykyisin oikein tienaa, tää on jokaisen oma valinta. Huomaamme myös, että alalla on mielettömän huono henki, en kehoita kenenkään valitsemaan taksiammattia, jos muualle on mahdolisuuksia päästä. Joskus 60-70 lukujen vaihteessa ala oli arvostettu ja kuskit toisiaan kohtaan kavereita. Täällä suolessa voitte lukea, mitä kuskit ovat toisilleen.... :(


      • ahneusonpahasta
        Isännäksivaanheti kirjoitti:

        Jaahas. En ole pankki enkä pakettifeikki, ihan aito alan konkari olen. Uskon, että olen ollut kauemmin alalla, kuin yksikään teistä, mahdoitteko edes olla maailmassa, kun jo ajoin pirssiä? Onko teillä laskutaitoa saati lukutaitoa? Viime vuoden palkat kirjanpidossa 73.000€. Kaksi vakkaria ja yksi puolivakkari, eihän se nyt mikään palkka ole, paremminkin on tienattu, heikot ajat nyt. No, en tätä rippikoulun uskonkappaleeksi tarkoittanutkaan, kunhan vaan vastasin alkuperäiselle kirjoittajalle. Kaikkihan me sen tiedämme, että alalla ei nykyisin oikein tienaa, tää on jokaisen oma valinta. Huomaamme myös, että alalla on mielettömän huono henki, en kehoita kenenkään valitsemaan taksiammattia, jos muualle on mahdolisuuksia päästä. Joskus 60-70 lukujen vaihteessa ala oli arvostettu ja kuskit toisiaan kohtaan kavereita. Täällä suolessa voitte lukea, mitä kuskit ovat toisilleen.... :(

        Surkeet palkat. Kirjanpidossa palkat kahden vakkarin ja yhden puolvakkarin osalta 73 000,- yhteensä. Sosiaalikuluineen muine lakisääteisine maksuineen. Suuri ihmetys miten sulla kannattaa olla töissä. Ahne isäntä joka ajataa autoaan 24/7. Normi taksi ei työllistä 2 kahta vakkaria yhtä puolivakkaria jos ajetaan vaan listan mukaisia vuoroja. Ahne mikä ahne. Miksi et anna lupaasi pois tai myy sitä? vastaan puolestasi. Ahneus estää. Mamut taitaa olla sulla kuskeina.


      • Isännäksivaanheti
        ahneusonpahasta kirjoitti:

        Surkeet palkat. Kirjanpidossa palkat kahden vakkarin ja yhden puolvakkarin osalta 73 000,- yhteensä. Sosiaalikuluineen muine lakisääteisine maksuineen. Suuri ihmetys miten sulla kannattaa olla töissä. Ahne isäntä joka ajataa autoaan 24/7. Normi taksi ei työllistä 2 kahta vakkaria yhtä puolivakkaria jos ajetaan vaan listan mukaisia vuoroja. Ahne mikä ahne. Miksi et anna lupaasi pois tai myy sitä? vastaan puolestasi. Ahneus estää. Mamut taitaa olla sulla kuskeina.

        Kuskit itse sopii vuoronsa, en minä "ajata" vuoroakaan väkisin. Eikä auto suinkaan liiku 24/7, pitäähän kuskit vapaita/lomiakin. Et muuten taida olla oikein kirjanpitotaitoinen, kun sanot "palkat 73.000€ sosiaalikuluineen ja muine lakisääteisine maksuineen"? Kuulehan, jos sanon maksavani palkkoja 73.000€/v, ei siihen sisälly sosiaalikulut, vaan ne tulevat vielä palkan päälle. Palkkamenoihin kuuluu siis palkat lomarahat, TEL ja Sotu ym. Vielä siihen päälle. Ymmärrä nyt, en ajata väkisin mitään, kuskit itse ottavat vuoronsa, eikä auto liiku lähellekkään 24/7. Suoraan sanoen, mulle on tunkua kuskien suhteen, maksan hyvin, enkä ole koko ajan korvan juuressa kyttäämässä. Muuten, 30.000€/v/kuski, onko se huono palkka, hä? Enkä anna lupaani minnekkään pois, jos hommasta jää edes hieman fyrkkaa. Munivaa kanaa en tapa. ;)

        Homma ei muuten toimi tuottoisana, jos kuskit ajaa vaan pelkät vuorot ajamatta itse metriäkään. Eikä kuskini ole mamuja, tiedoksesi.... Miksi muuten väittelet aiheesta kanssani, oletko kade, kun lupa ei tule kiertoon? Ole huoleti, kyllä sinäkin pääset isännäksi, kun lupakiintiöt vapautetaan. Silloin minä lopetan. ;)


      • ahneusonpahasta
        Isännäksivaanheti kirjoitti:

        Kuskit itse sopii vuoronsa, en minä "ajata" vuoroakaan väkisin. Eikä auto suinkaan liiku 24/7, pitäähän kuskit vapaita/lomiakin. Et muuten taida olla oikein kirjanpitotaitoinen, kun sanot "palkat 73.000€ sosiaalikuluineen ja muine lakisääteisine maksuineen"? Kuulehan, jos sanon maksavani palkkoja 73.000€/v, ei siihen sisälly sosiaalikulut, vaan ne tulevat vielä palkan päälle. Palkkamenoihin kuuluu siis palkat lomarahat, TEL ja Sotu ym. Vielä siihen päälle. Ymmärrä nyt, en ajata väkisin mitään, kuskit itse ottavat vuoronsa, eikä auto liiku lähellekkään 24/7. Suoraan sanoen, mulle on tunkua kuskien suhteen, maksan hyvin, enkä ole koko ajan korvan juuressa kyttäämässä. Muuten, 30.000€/v/kuski, onko se huono palkka, hä? Enkä anna lupaani minnekkään pois, jos hommasta jää edes hieman fyrkkaa. Munivaa kanaa en tapa. ;)

        Homma ei muuten toimi tuottoisana, jos kuskit ajaa vaan pelkät vuorot ajamatta itse metriäkään. Eikä kuskini ole mamuja, tiedoksesi.... Miksi muuten väittelet aiheesta kanssani, oletko kade, kun lupa ei tule kiertoon? Ole huoleti, kyllä sinäkin pääset isännäksi, kun lupakiintiöt vapautetaan. Silloin minä lopetan. ;)

        Oletko itse kirjoitustaitoinen? Jos kirjoitat että palkat kirjanpidossa 73 000,- niin silloin se sisältää kaiken. Olisit eritellyt tai ilmaissut asian toisella tavalla. Mitä tulee kirjanpitotaitoihin niin mahdoitkohan olla edes maailmassa kun tein jo sitä. Kateellinen, en todellakaan. Ahneus ei ole hyve. Perustele miten perustelet.


      • Isännäksivaanheti
        ahneusonpahasta kirjoitti:

        Oletko itse kirjoitustaitoinen? Jos kirjoitat että palkat kirjanpidossa 73 000,- niin silloin se sisältää kaiken. Olisit eritellyt tai ilmaissut asian toisella tavalla. Mitä tulee kirjanpitotaitoihin niin mahdoitkohan olla edes maailmassa kun tein jo sitä. Kateellinen, en todellakaan. Ahneus ei ole hyve. Perustele miten perustelet.

        Palkat on palkat. Piste. TyEl ja Sotu on juurine ja ovat työnantajalle lisäkuluja ja erillään palkoista. Yrittäjä vuodesta 1982 ja olen tehnyt kirjanpitoni itse. Selittele, mitä selittelet. Loppu!


      • Isännäksivaanheti
        ahneusonpahasta kirjoitti:

        Oletko itse kirjoitustaitoinen? Jos kirjoitat että palkat kirjanpidossa 73 000,- niin silloin se sisältää kaiken. Olisit eritellyt tai ilmaissut asian toisella tavalla. Mitä tulee kirjanpitotaitoihin niin mahdoitkohan olla edes maailmassa kun tein jo sitä. Kateellinen, en todellakaan. Ahneus ei ole hyve. Perustele miten perustelet.

        70 vuotias oon. Jos teit ennen vuotta 1945 kirjanpitoa, olet jo melkoinen Metusalem. :)


      • ahneusonpahasta
        Isännäksivaanheti kirjoitti:

        70 vuotias oon. Jos teit ennen vuotta 1945 kirjanpitoa, olet jo melkoinen Metusalem. :)

        Olen isäsi. Eikö äitisi kertonut?


    • gex

      Taksirenkien kuukausipalkat pyörivät yleensä siinä 6000-7000 hujakoilla, ahkera kuljettaja saa luonnollisesti enemmän. Lisäksi tulee juomarahaa noin 200-300 kuussa, oman auton käytöstä työmatkoilla verovähennystä keskimäärin noin 500 kuussa, isännän maksama ateriakorvaus 700 euroa kuussa, päivystyskorvaus 200-1100 euroa kuussa, mahdolliset hälytyskorvaukset 100-800 euroa kuussa. Sanoisin että renkinä hankkii paremmin.

      • mashavantaa

        Tuohon tulee lisää vielä se pyhätyö korvaus. (muslimeille alkaa jo perjantai rukouksista).


      • X---2500E_kk--X

        Kesälomakorvaus ja lomaltapaluuraha, Pekkaset ja mitä niitä on. Kymppitonni kuussa ja eihän taksirengit maksa kuulemma ees veroja joten puhtaana käteen. ;)

        Tämä tietysti edellyttää taksaksi 50€ lähtö, 15€ km, yölisä 25€. Tuollaisella taksalla jo hankkisikin.

        Totuus on kuitenkin tarua julmempi, rengin pitää tyytyä kahden ja puolen tonnin kuukausiliksaan, miinus verot....


      • 358h
        X---2500E_kk--X kirjoitti:

        Kesälomakorvaus ja lomaltapaluuraha, Pekkaset ja mitä niitä on. Kymppitonni kuussa ja eihän taksirengit maksa kuulemma ees veroja joten puhtaana käteen. ;)

        Tämä tietysti edellyttää taksaksi 50€ lähtö, 15€ km, yölisä 25€. Tuollaisella taksalla jo hankkisikin.

        Totuus on kuitenkin tarua julmempi, rengin pitää tyytyä kahden ja puolen tonnin kuukausiliksaan, miinus verot....

        Mä saan 378,-/h lisät


      • Zuhari
        358h kirjoitti:

        Mä saan 378,-/h lisät

        Eihän toi riitä mihinkään. Meitsi saa kymppitonnin kuussa ja lisäksi ilmaset kaljat ja huorat-


      • 358h
        Zuhari kirjoitti:

        Eihän toi riitä mihinkään. Meitsi saa kymppitonnin kuussa ja lisäksi ilmaset kaljat ja huorat-

        Mä en tarvii huoria. Irtoo muutenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe