miksi ottaa mieluummin pentu kuin aikuinen?

Koirallekoti

Miksi aikuiselle koiralle on niin vaikea löytää uutta kotia? Enkä tarkoita mitään ongelmakoiraa tai kouluttamatonta. Eikö olisi helpompi ohittaa pissasonta-jakso ja ottaa jo sisäsiisti koulutettu aikuinen?

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 51520

      Vastaus ensimmäiseen kysymykseesi taitaa olla että koska pennut on niin söpöjä. Tämä on asia jota vanhemmat koirat eivät välttämättä enää ole. Siksi monet valitsevat siis pennun. Lisäksi kotia vaihtamaan lähtee yleensä ne joille ei ole koulutettu yhtään mitään. Ainakaan muuta kuin tuo pissikakki-juttu, kaikille ei sitäkään.

      Mutta itse olen aikanaan ottanut koiran jolle oli opetettu tuo sisäsiisteys eikä juuri muuta. Se oli tärkein kriteeri, kaiken muun olin valmis hoitamaan kuntoon. Ja kyllä mulle melkoinen hunsvotti sitten osuikin. Mutta nyt monen vuoden yhteiselon jälkeen olemme kuin paita ja perse. Koira kuuntelee kaikki neuvot, kehotukset, käskyt ja pyynnöt. Jopa tottelee niitä, ainakin milloin ei jotain mielenkiintoisempaa satu kohdalle. Vaikea sanoa olisinko päässyt helpommalla jos olisin ottanut pennusta, ehkä. Tai sitten ei.

    • Varmastisiksi

      koska ihmisillä on ennakkoluuloja, että koiraa ei voi enää opettaa ja sen täytyy olla joku ongelmallinen yksilö, kun siitä halutaan luopua. Tottakai edellisen omistajan pitää olla syistä rehellinen ja kertoa koiran hyvät ja huonot puolet.

      Oman koirani otin, kun se oli jo 3 vuotias ja olen ollut tyytyväinen. Ei tarvinnut enää opettaa sisäsiisteyttä ja osasi peruskäskyt ja murkkuikäkin jo ohitettu. Oppi nopeasti uusille tavoille ja uusia temppujakin.

    • ToistaAikuistaEtsivä

      Minä ottaisin kyllä ilomielin aikuisen koiran, mutta fakta on vaan se ettei mistään löydä sellaista joka ei omista jotain näistä ominaisuuksista, yleensä nimittäin ovat; agresiivisia, kärsivät eroahdistusta, ovat sairaita, eivät siedä muita eläimiä tai lapsia, haukkuherkkiä tai omistavat jonkun muun ongelman josta on sitten vähän vaikeampi eroon päästä, jos pääsee.
      Minulle tuli 1.5 vuotta sitten kkk narttu, ainoa asia minkä osasi oi istua, ja koko elämänsä oli ulkona asunut. Nyt kun koira on 3v voin vihdoin huokaista, kun tulen kotiin en kuule haukuntaa, eikä vahinkoja ole sattunut, tavaroita ei ole rikkoutunut ja kaikki on kunnossa. Muut asiat ovatkin nyt kunnossa, mutta muita koiria pelkää edelleen.
      En ole hetkeäkään katunut sitä että löysin silloin 1.5 vuotta sitten sen ilmoituksen siitä kauniista ja lempeästä koirasta. Oikeastaan Dina on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut ja nyt olemme erottamattomat, kuin paita ja peppu.

      • Kotikoiralle

        Ei kyllä ole totta tuo että kaikilla vaihtajilla on joku paha ongelma! :) Kannattaa vaan etsiä itselle sopiva. Se kyllä on totta, että koiria on monenlaisia ja joillain ongelmia sitten useampiakin. Onneksi on myös niitä (esim. sinä tuon nykyisen koirasi kanssa), jotka on valmiita tekemään töitä. Itse olen myöskin superonnellinen, että otin aikuisen koiran, vaikka harkitsin alunperin pentua! Ja tämän kanssa ei tosiaan ongelmia, vaikka ympäristönmuutos oli melkoinen.
        Koiraa hankkimassa olevat: Ei siis kannata missään nimessä jättää aikuista koiraa pois laskuista! Huolellinen kuitenkin kannattaa olla ja käydä katsomassa koiraa etukäteen, jotta näkee sen käytöksen eri tilanteissa. Pari hyvää puolta: pääsee siitä pissirumbasta ohi (ei tarvii viedä 20krt/pvä ulos), pääsee suoraan normaaleille pitkille lenkeille (pennun kanssa tähän menee aikaa.. Etenkin isokokoisilla.) ja vaikka juoksemaankin. Alun eläinlääkärikäyntejä ei tarvii enää tehdä. Rokotukset suoraan 3v.:n välein. Ja paljon muita elämäntilanteeseen ym. liittyviä.


      • Kotikoiralle

        Onko aloittaja sinulla koira tarjolla, vai muutenko vain kyselet?


      • koirallekoti

        Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun omani joutuu todennäköisesti vaihtamaan kotia.

        Ei ole ollut kuin kaksi kyselyä, eka kysyi muutaman sadan euron koiraa osamaksulla ja toisella oli luetun ymmärtämisessä ongelmia (epäilen pentutehtailijaksi tai olisi myynyt triplahinnalla eteenpäin). Jos ei ole varaa maksaa muutamaa sataa koirasta, ei sitä myöskään ole sitä varaa elättää. Ja koiraani en kenellekään pennutuskoneeksi anna.


      • Kotikoiralle

        No itse kyseenalaistan myyjän motiivit, jos pyydetään hurjia summia. Kyllä se koira saa vähemmälläkin rahamäärällä hyvän kodin, jos kerran kyselet/haastattelet mahdollista ostajaa. Eli itse en ostaisi ylihinnoiteltua koiraa. Ottaisin sellaisen, jolle halutaan hyvä koti. Hinta voisi olla 0-350€. Korkea hinta karsii niiden huonojen ottajien lisäksi myös paljon hyviä. Mikset steriloisi koiraa, niin sitä ei varmasti pennuteta? Koiran hintana voisi olla steriloinnin hinta.


      • Selkishänse
        koirallekoti kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun omani joutuu todennäköisesti vaihtamaan kotia.

        Ei ole ollut kuin kaksi kyselyä, eka kysyi muutaman sadan euron koiraa osamaksulla ja toisella oli luetun ymmärtämisessä ongelmia (epäilen pentutehtailijaksi tai olisi myynyt triplahinnalla eteenpäin). Jos ei ole varaa maksaa muutamaa sataa koirasta, ei sitä myöskään ole sitä varaa elättää. Ja koiraani en kenellekään pennutuskoneeksi anna.

        No tossahan se vika on ettei mene kaupaksi kun pidät kiskurihintaa. Sun pitää noudattaa alan yleisiä pelisääntöjä eikä alkaa kehittelemään omiasi. Käytetty koira ANNETAAN eikä siitä veloiteta mitään. Ihminen joka tarjoaa koiralle kodin, ottaa siinä valtavan riskin kun ei tiedä millaiseksi tappajaksi ja/tai tuholaiseksi sinä olet koirasi jättänyt kouluttamatta. Arvaa vaan mikä olisi ostajan fiilis kun olisi maksanut koirastasi monta sataa, luullen saavansa hyvän koiran, mutta sinun jäljiltäsi koirasi kärsiikin niin pahasta eroahistuksesta että tuhoaa koko asunnon. Tästä sinä et tietysti halua mitään vastuuta ottaa kantaaksesi?

        Ps. Sinulla on toki oikeus sanoa ei jos joku kodintarjoaja epäilyttää.


      • Koirallekoti

        Ja missähän olen sanonut että koiralla on kiskurinhinta? Ja koirassani ei ole mitään vikaa.
        Yhtään eläintä ei saisi ilmaiseksi antaa! Silloin niitä ottaa jokainen huvikseen ja kohta on eläin rääkättynä jossain. Jos eläimestä ei ole valmis mitään maksamaan, ei sitä ole varaa hoitaakaan.


      • Koirallekoti
        Kotikoiralle kirjoitti:

        No itse kyseenalaistan myyjän motiivit, jos pyydetään hurjia summia. Kyllä se koira saa vähemmälläkin rahamäärällä hyvän kodin, jos kerran kyselet/haastattelet mahdollista ostajaa. Eli itse en ostaisi ylihinnoiteltua koiraa. Ottaisin sellaisen, jolle halutaan hyvä koti. Hinta voisi olla 0-350€. Korkea hinta karsii niiden huonojen ottajien lisäksi myös paljon hyviä. Mikset steriloisi koiraa, niin sitä ei varmasti pennuteta? Koiran hintana voisi olla steriloinnin hinta.

        Valitettavasti sterilointi maksaa 800€ ja siinä kuitenkin riskejä se kun ei ole mikään pieni leikkaus tyttökoiralle. Koiran myyntihinta nousisi myös huomattavasti silloin.
        Ja koska koiralle on todella kiire saada SOPIVA koti hintakin on sen mukainen


      • Korikoiralle

        Eikö sinulla ole varaa hoitaa leikkausta? Miten olet voinut otaa koiran etkä sitä pysty hoitamaan? (Huomioi sarkasmi..) Ja ei maksa 800 vaan n.200-400€ eläinlääkäristä riippuen.
        Paljonko on pyytämäsi hinta? Muutama satanen voi tarkoittaa mielestäni 300-600€, eli voi olla ylihinnoiteltu. Ja jos annat koiran, toki silloinkin haastattelet ottajaa. Ei korkea hinta takaa hyvää kotia tai ilmaiseksi antaminen tarkoita huonoa kotia.


      • isoisoäiti
        Koirallekoti kirjoitti:

        Valitettavasti sterilointi maksaa 800€ ja siinä kuitenkin riskejä se kun ei ole mikään pieni leikkaus tyttökoiralle. Koiran myyntihinta nousisi myös huomattavasti silloin.
        Ja koska koiralle on todella kiire saada SOPIVA koti hintakin on sen mukainen

        mahdatko erottaa nelosta kasista, siloin kun rahasta puhutaan se on aika oleellinen seika että tuntee numerot


    • pentusitten

      Aina kun katson noita ilmoituksia, joku ongelma on. Koiralleni olen kaveria etsinyt, sitten jos ei ole isompia ongelmia, on sitten hintaa liikaa (vaikkei esim. ole käyttövalio tms. käyttövaliolla on metsästäjille väliä, ei kotikoiraa etsiville) ja ehdot mahdottomia.

    • vaihturinottaja

      Minä otin melkein aikuisen nuoren koiran, johon sen ensimmäinen ottaja oli jo kyllästynyt.Koira oli nuori ja villi, mutta selkeästi hyväntahtoinen,ihmisistä pitävä ja kiltti muuten.Sillä ei tuon riehakkuuden lisäksi näkynyt mitään käytösongelmia.Sisäsiisti ei kuulemma ollut, ja rikkoin tavaroita.Meille tultuaan ei tavaroita rikkonut, eikä sisälle asioita tehnyt.Panostimme koulutukseen, liikuntaan ja sääntöihin heti alusta asti.Koirasta kuoriutui muutamassa kuukaudessa rauhallinen ja hyväkäytösinen yksilö.Paljon on kiinni siitä, että onko koiralla jo joitakin käytösongelmia, ja minkä luonteinen koira on.Siihen kannatta kiinnittää huomiota.Kodinvaihtajaa kannattaa siis käydä katsomassa useamman kerran, niin sitten näkee että mitä on ottamassa.Kannattaa kävelytellä koiraa , katsoa miten se suhtautuu vieraisiin, vieraisiin koiriin yms.En itse ottais koiraa jolla on selkeitä käytösongelmia agressiivisuutta arvaamattomuutta jne.Eli tarkka täytyy olla jos ottaa nuoren tai aikuisen koiran.Ne opitut tavat on aika tiukassa,jotka on edellisessä paikassa oppinut.
      Pennusta on helpomaa koulia sellainen kun itse haluaa,mutta ei se ole mahdotonta nuorelle koirallekkaan.Hyvä tulee, jos vaan on tervepäinen yksilö,ja aikaa opettaa tavoille.Ei kovakouraisesti, vaan määrätietoisesti,kehumalla ja palkitsemalla oikeasta käytöksestä.

    • ihminen.ON.itsekäs

      siksi kun ihmisellä on tarve saada maksimaalinen ihastus ja tunneside joka syntyy parhaiten kun sen pentuna ottaa.

      kodin vaihtajissa on kyllä paljon ongelmaisia mutta menepä ja ota rescue koira koska kodinvaihtajissa ei sopivaa tahdo löytyä niin silloinkaan ei ole hyvä kenenkään mielestä. aina pitäisi vissiin pentuja ostaa ja maailmaan uusia koiria saada

    • koirako

      Mulla eiole kokemusta pennuista, mutta sanon silti että ottaisin mieluummin aikuisen koiran. Kyllä koira oppii kaiken ikäisenä, se vaan voi kestää kauemmin ja hankalampaa ehkä, mutta onnistuu kyllä! Siinä mielessä haluaisin pennusta asti koiran koska voit itse sosiaalistaa sen. Oma vika sitten jos tulee räyhärakki.

    • Tarjonta.se.on

      Koska melkein kaikki koirat on jotain karhukoira pystykorva hirvikoira ajokoira metsäkäyttöön ymv miksejä tai pieniä 5kg koiria.

    • niinininii

      Voisit, DH, mennä muualle trollaamaan.

    • häpiend

      Kaveri otti aikoinaan kodinvaihtajan joka osoittautui vallan mainioksi tapaukseksi vaikka edellisessä kodissa oli jotain pikkuongelmia ollut. Näitä ongelmia ei kuitenkaan enää ilmennyt uudessa ympäristössä ollenkaan. Olivat edelliset omistajat olleet kummissaan kun vaihtoivat kuulumisia. Koira eli hyvän elämän uudessa kodissaan ja kuoli lopulta vanhuuteen.

    • koira_ei-ole_ihminen

      Orkar inte läsä allt igenom.
      Rakt på saken!
      Skut alla era hundar!!!

      • hurritpois

        yksi suomenkieli kiitos


    • Koirallekoti

      Steriloinnin hinta on täällä 800€ (Sis.lääkkeet)kaupungin eläinlääkärin tekemänä. Olen kysynyt hintaa viimeksi perjantaina suoraan eläinlääkäriltä eli on ihan tuoretta tietoa ja kaksi tuttavaani on joutunut steriloimaan koiransa ja hinta oli sen 800€/koira.Uroskoiralle tehty leikkaus on huomattavasti edullisempaa, onhan se paljon yksinkertaisempi toimenpide. Omalleni taisi maksaa 300€ lääkkeet (uroskoiran leikkautuksesta on aikaa jo useampi vuosi ja hinta on voinut muuttua sen jälkeen).
      Ja niin, tässä ei ole kyse rahasta vaan siitä että koira saa sille sopivan kodin.

      • KiskurihintaOn

        Missä perähikiällä sä oikein asut? Useammassakin kaupungissa saa n200€ tyttökoiran leikkauksen. Kerroppa kuntasi.


      • Koirallekoti

        En nyt paikkakuntaa viitsi kertoa, mutta lähimpään kaupunkiin on yli 100km. Eläinlääkäreitä ei ole niin paljoa että kilpailua syntyisi. Oman kunnan ell. ei tee isoja leikkauksia, pienemmissä olen itse ollut avustamassa. Kaikki isommat leikkaukset tehdään kaupungissa, mutta tosiaan voivat pitää mitä hintaa haluavat, kun ei ole halvempia vaihtoehtoja.
        Toisille tiedoksi, että koira on ollut minulla useamman vuoden enkä siitä luopuisi ellei olisi aivan pakko.


    • TODELLAKIN.PYYDÄT

      KOIRASTA HINNAN, KOSKA MUUTEN SE VOI JOUTUA IHAN MIHIN VAIN JA HETKEN MIELIJOHTEESTA OTETUKSI. OLETHAN ITSEKIN JOUTUNUT SIITÄ MAKSAMAAN JA HOITAMAAN ROKOTUKSET JA TARVIKKEET. EI RAKASTA LEMMIKKIÄ ILMAISEKSI KANNATA ANTAA. 200 EUROA EI TODELLAKAAN OLE SUURI SUMMA EDES SEKAROTUISESTA KOIRASTA.

      IHMISET VOIVAT AIVAN HYVIN VALEHDELLA NÄISSÄ HAASTATTELUISSA, JOTEN JOS EIVÄT OLE VALMIITA MITÄÄN MAKSAMAAN, NIIN KYLLÄSTYESSÄÄN VOIVAT HYLÄTÄ KOIRAN VAIKKA ULOS JA JÄTTÄVÄT MUUTENKIN SEN TERVEYSASIAT HOITAMATTA.

      • Hävenköönaloittaja

        Hei kuule, ei se koira voi mikään rakas olla jos siitä kerran ollaan jo luopumassa. Eli käytöksen kultaisen kirjan mukaan jos haluat koiralle hyvän kodin, annat se ilmaiseksi, mutta olet tarkkana kenelle sen luovutat. Jos koira olisi aloittajalle rakas, niin hän ei yrittäisi känkätä sitä ensinkään vaan eläisi elämänsä onnellisena sen kanssa. Mutta nyt yrittää kiskurihintaa kinua ja sitten ihmettelee miksi ei kelleen kelpaa. Ja hulluinta mitä olla saattaa - otti vielä puheeksi että aikoisi silpoa sen.


      • NimiTähän
        Hävenköönaloittaja kirjoitti:

        Hei kuule, ei se koira voi mikään rakas olla jos siitä kerran ollaan jo luopumassa. Eli käytöksen kultaisen kirjan mukaan jos haluat koiralle hyvän kodin, annat se ilmaiseksi, mutta olet tarkkana kenelle sen luovutat. Jos koira olisi aloittajalle rakas, niin hän ei yrittäisi känkätä sitä ensinkään vaan eläisi elämänsä onnellisena sen kanssa. Mutta nyt yrittää kiskurihintaa kinua ja sitten ihmettelee miksi ei kelleen kelpaa. Ja hulluinta mitä olla saattaa - otti vielä puheeksi että aikoisi silpoa sen.

        Koirasta voi joutua luopumaan joskus vaikka se olisi kuinka rakas.
        Tuollaistä käytöksen kultaista kirjaa ei ole olemassakaan muualla kuin sinun päässäsi.
        Kun nyt tunnut tietävän koiran myyjän tilanteen niin tarkasti, niin kerroppa vähän tarkemmin miksei syy myyntiin ole hyväksyttävä? Silpominen tarkoittaa leikkelemällä turmelemista, kirurginen siisti ja kivuton operaatio koiralle ei ole koskaan mitään silpomista, vaan tehdään koiran parhaaksi. Meidän molemmat koirat on leikattu koska ei pentuja tehdä ja ei viitsi pitää koiria piinassa kun on vähän väliä joku tyttökoira juoksussa. Leikkaus myös vähentää erilaisia terveydellisiä riskejä ja rauhoitti koiria muutenkin.


      • Häpeäksi_sinulle
        NimiTähän kirjoitti:

        Koirasta voi joutua luopumaan joskus vaikka se olisi kuinka rakas.
        Tuollaistä käytöksen kultaista kirjaa ei ole olemassakaan muualla kuin sinun päässäsi.
        Kun nyt tunnut tietävän koiran myyjän tilanteen niin tarkasti, niin kerroppa vähän tarkemmin miksei syy myyntiin ole hyväksyttävä? Silpominen tarkoittaa leikkelemällä turmelemista, kirurginen siisti ja kivuton operaatio koiralle ei ole koskaan mitään silpomista, vaan tehdään koiran parhaaksi. Meidän molemmat koirat on leikattu koska ei pentuja tehdä ja ei viitsi pitää koiria piinassa kun on vähän väliä joku tyttökoira juoksussa. Leikkaus myös vähentää erilaisia terveydellisiä riskejä ja rauhoitti koiria muutenkin.

        Koska koirasta ei luovuta muutamassa kuukaudessa saati vuodessa mikäli se on rakas.

        Tuon käytöksen kultaisen kirjan tulee olla jokaisen omassa päässä. Ellei sinulla ole, niin hanki. Se on sydämen sivistystä.

        Koska siinä turmellaan koiran sisäelimiä täysin turhaan, se on silpomista. Ellei ole, niin miksi et tee sitä itsellesi.


      • voi.helvetti.joo

        näitä juttuja. Ihmisten elämäntilanteet valitettavasti muuttuvat, vaikka itse ei haluaisi, niin joskus joutuu ajattelemaan koiran parasta ja etsimään uuden kodin. Omistajan sairastuminen esim, että ei pysty ulkoiluttamaan koiraa enää. Pitäisikö koiran kököttää kotona ja kusta ja paskoa papereille.


      • Ninkai
        voi.helvetti.joo kirjoitti:

        näitä juttuja. Ihmisten elämäntilanteet valitettavasti muuttuvat, vaikka itse ei haluaisi, niin joskus joutuu ajattelemaan koiran parasta ja etsimään uuden kodin. Omistajan sairastuminen esim, että ei pysty ulkoiluttamaan koiraa enää. Pitäisikö koiran kököttää kotona ja kusta ja paskoa papereille.

        Ei taida sullakaan paljon päätä pakottaa. Oikea ratkaisu on hankkia koiralle ulkoiluttaja. Vain kuolema on oikea syy erota koirasta(jonka siis aloittaja väittää olevansa hänelle rakas).


      • vttu.mikä.idiootti
        Ninkai kirjoitti:

        Ei taida sullakaan paljon päätä pakottaa. Oikea ratkaisu on hankkia koiralle ulkoiluttaja. Vain kuolema on oikea syy erota koirasta(jonka siis aloittaja väittää olevansa hänelle rakas).

        varsinainen idiootti on siinäkin. ei niitä ulkoiluttajia niin vain hankita. Hyvä jos löytää jonkun käymään joskus kun on tarpeita hoitajalle ja ulkoiluttajalle! oma koira tarvii liikuntaa kunnon lenkkejä 3h päivässä ja siihenkö sitten pitäisi noin vain hankkia ulkoiluttaja? tuntipalkalla 10€ tunti tulee hintaakin jo kkssa noin 900€ ja kun pitäisi omaa sairautta hoitaa kalliilla maksuilla vielä, niin siinä se vuodessa tuleva koira kulu ulkoilutuksista 365x30€=10950 tulee kyllä tarpeeseen ja voi myös lompakko tulla vastaan. aika idiootti pitää olla jos ei ymmärrä että joskus elämä heittelee niin ettei koiraa vain voi pitää vaikka kuinka niin haluisi ja siitä kuinka välittäisi!!! mitä vaan voi yllättävää tulla terveellekin ihmiselle mihin ei voi kaikkeen aina varautua! jos kaikki mahdollinen mitä voi tapahtua huomioitaisiin niin silloin ei kukaan voisi ottaa koiraa koskaan jos sill ei saisi uutta kotia etsiä kerran!


      • Turskakooot
        vttu.mikä.idiootti kirjoitti:

        varsinainen idiootti on siinäkin. ei niitä ulkoiluttajia niin vain hankita. Hyvä jos löytää jonkun käymään joskus kun on tarpeita hoitajalle ja ulkoiluttajalle! oma koira tarvii liikuntaa kunnon lenkkejä 3h päivässä ja siihenkö sitten pitäisi noin vain hankkia ulkoiluttaja? tuntipalkalla 10€ tunti tulee hintaakin jo kkssa noin 900€ ja kun pitäisi omaa sairautta hoitaa kalliilla maksuilla vielä, niin siinä se vuodessa tuleva koira kulu ulkoilutuksista 365x30€=10950 tulee kyllä tarpeeseen ja voi myös lompakko tulla vastaan. aika idiootti pitää olla jos ei ymmärrä että joskus elämä heittelee niin ettei koiraa vain voi pitää vaikka kuinka niin haluisi ja siitä kuinka välittäisi!!! mitä vaan voi yllättävää tulla terveellekin ihmiselle mihin ei voi kaikkeen aina varautua! jos kaikki mahdollinen mitä voi tapahtua huomioitaisiin niin silloin ei kukaan voisi ottaa koiraa koskaan jos sill ei saisi uutta kotia etsiä kerran!

        JOS koiralle haluaa hyvän kodin, se annetaan sinne, ei suinkaan myydä. Ymmärrä tämä jo senkin turska.


      • AmeebaOletAlkeellinen
        Turskakooot kirjoitti:

        JOS koiralle haluaa hyvän kodin, se annetaan sinne, ei suinkaan myydä. Ymmärrä tämä jo senkin turska.

        Koitahan alimitoitettu ameeba painaa kaaliisi jo että koiraa ei anneta mihinkään vaan pyydetään sen verran hintaa ettei mene sellaisille ketkä ottaa sen hetken mielijohteeesta tai myy eteenpäin. Jos koirista mitään tietää on myyjää naurettavan helppo viedä 6-0! Joo pitkään on harkittu, koiria on ollut joo ennenkin, tarkoitus aloittaa jäljen ja tokon harrastus, aina on joku kotona, ja mutta sontaaa on helppo suoltaa ja sitten koira vaan myyntiin 150e hintalapulla!


      • Mietisvähäenste
        AmeebaOletAlkeellinen kirjoitti:

        Koitahan alimitoitettu ameeba painaa kaaliisi jo että koiraa ei anneta mihinkään vaan pyydetään sen verran hintaa ettei mene sellaisille ketkä ottaa sen hetken mielijohteeesta tai myy eteenpäin. Jos koirista mitään tietää on myyjää naurettavan helppo viedä 6-0! Joo pitkään on harkittu, koiria on ollut joo ennenkin, tarkoitus aloittaa jäljen ja tokon harrastus, aina on joku kotona, ja mutta sontaaa on helppo suoltaa ja sitten koira vaan myyntiin 150e hintalapulla!

        Oletpa aika hävytön narttu. Yritähän nyt itse painaa kalloosi että jos koirasta halutaan luopua, siitä ei pidä pyytää hintaa jotta koira saa hyvän kodin eikä siitä tule mitään statussymbolia.


      • Hyi.häpeä.sinua
        Mietisvähäenste kirjoitti:

        Oletpa aika hävytön narttu. Yritähän nyt itse painaa kalloosi että jos koirasta halutaan luopua, siitä ei pidä pyytää hintaa jotta koira saa hyvän kodin eikä siitä tule mitään statussymbolia.

        Kuuleppas sinä säälittävä vajaaälyinen rakkokämmen, siitä pitää pyytää hintaa jotta koira saa varmemmin hyvän kodin! Et näköjään ymmärrä selvää suomen kieltä ja perusteluja? Missä ne sinun perustelusi ovat? Vain kuolema on oikea syy.... dh:kin melkein kuulostaa järkevämmältä kuin sinä. Saat koiranomistajat häpeään. Huomaa kyllä myös että olet mies, silvohan ne typerät ajatuksesi jo sinne minne ne kuuluukin


      • Nojonyttaas
        Hyi.häpeä.sinua kirjoitti:

        Kuuleppas sinä säälittävä vajaaälyinen rakkokämmen, siitä pitää pyytää hintaa jotta koira saa varmemmin hyvän kodin! Et näköjään ymmärrä selvää suomen kieltä ja perusteluja? Missä ne sinun perustelusi ovat? Vain kuolema on oikea syy.... dh:kin melkein kuulostaa järkevämmältä kuin sinä. Saat koiranomistajat häpeään. Huomaa kyllä myös että olet mies, silvohan ne typerät ajatuksesi jo sinne minne ne kuuluukin

        Ei-ei-ei ja vielä kerran ei. Koirasta ei pidä pyytää hintaa jos haluaa sille hyvän kodin. Hinnan pyytäminen ja erityisesti muun kuin muodollisen parikymppisen verran, tekee sen että koiralle ehkä ei löydy parasta mahdollista kotia. Turhaan jankkaat nainen, ilmiselviä tosiasiota vastaan.


      • EiköSeMeneKaaliin
        Nojonyttaas kirjoitti:

        Ei-ei-ei ja vielä kerran ei. Koirasta ei pidä pyytää hintaa jos haluaa sille hyvän kodin. Hinnan pyytäminen ja erityisesti muun kuin muodollisen parikymppisen verran, tekee sen että koiralle ehkä ei löydy parasta mahdollista kotia. Turhaan jankkaat nainen, ilmiselviä tosiasiota vastaan.

        Et edelleenkään tietenkään pysty perustelemaan tuota koska perusteita ei ole, typerä mies :) ilmainen koira otetaan huomattavasti herkemmin, sellainen kelpaa laittaa kiertoon kun saa hyvät voitot. Ilmaisen perässä on myös herkästi ne joilla ei siihen olekkaan varaa! Siinä perusteet joita et pysty kumoamaan!


      • Hellureihullunainen
        EiköSeMeneKaaliin kirjoitti:

        Et edelleenkään tietenkään pysty perustelemaan tuota koska perusteita ei ole, typerä mies :) ilmainen koira otetaan huomattavasti herkemmin, sellainen kelpaa laittaa kiertoon kun saa hyvät voitot. Ilmaisen perässä on myös herkästi ne joilla ei siihen olekkaan varaa! Siinä perusteet joita et pysty kumoamaan!

        Helposti pystyn idiootin väitteesi kumoamaan. Olenhan koirani ohella elävä todiste tästä. Aikuisena tullut koira, ilmaiseksi saatu, otettu periaattella lähtee talosta vasta "saappaat jalassa". Koira hyvässä kunnossa, terve kuin pukki, eikä ole mikään pilalle syötetty kuten monet nk. rotukoirat joita "rakastetaan rahalla". Joka niiskauksesta ei ravata lekurilla mutta kun kyse on koiran hengestä ja terveydestä, sinne mennään eikä mietitiä. Ja voin sanoa että jos tosta olisi aikoinaan pyydetty satasia, niin sinne olisi jäänyt odottamaan että joku kaltaisesi hourupää mahdollisesti ehkä joskus voisi kiinnostua. Ja parin kuukauden kuluttua olisit todennäköisesti ollut jatkamassa kiertoa.


      • lapsellinen.olet.kyllä
        Hellureihullunainen kirjoitti:

        Helposti pystyn idiootin väitteesi kumoamaan. Olenhan koirani ohella elävä todiste tästä. Aikuisena tullut koira, ilmaiseksi saatu, otettu periaattella lähtee talosta vasta "saappaat jalassa". Koira hyvässä kunnossa, terve kuin pukki, eikä ole mikään pilalle syötetty kuten monet nk. rotukoirat joita "rakastetaan rahalla". Joka niiskauksesta ei ravata lekurilla mutta kun kyse on koiran hengestä ja terveydestä, sinne mennään eikä mietitiä. Ja voin sanoa että jos tosta olisi aikoinaan pyydetty satasia, niin sinne olisi jäänyt odottamaan että joku kaltaisesi hourupää mahdollisesti ehkä joskus voisi kiinnostua. Ja parin kuukauden kuluttua olisit todennäköisesti ollut jatkamassa kiertoa.

        ja kuvittelet että yksi tapaus on sääntö? ihan oikeesti hei et voi olla noin tyhmä. melkoisen lapsellista jo tuollainen kyllä mutta ei kyllä enään yllätä. kyllä kuule on parempi pitää hintaa noista syistä mitä jo yllä luettelin! kuka myy koiran eteenpäin 150e jos on siitä itse maksanut 150e? ei kukaan. kumpi otetaan herkemmin hetken mielijohteesta 300e koira vai 0e koira? kummalla on todennäköisemmin varaa hoitaa koiraa sellaisella joka pystyy maksamaan koirasta vai sellainen joka tarvii sen ilmaiseksi? minä en antaisi ikinä koiraa ilmaiseksi! kunhan saat lapsi vähän ikää niin ehkä sitten loppuu nuo lapsellisuutesikin :)


      • HalpaEiHyvä

        Juuri näin. Sitä paitsi jotenkin viallisista koirista ei kukaan kehtaa pyytää mitään, mutta mitä parempi koira on, sen herkemmin koiralle tulee hintaakin. Itse en ymmärrä rotuhössötuksen päälle, mutta terveestä, tervepäisestä ja peruskoulutetusta koirasta voisin maksaakin muutaman satkun, eli saan rahalleni vastinetta. Kovin vanhaa taas en itse ottaisi, max muutaman vuoden.


      • joohellureitaas
        lapsellinen.olet.kyllä kirjoitti:

        ja kuvittelet että yksi tapaus on sääntö? ihan oikeesti hei et voi olla noin tyhmä. melkoisen lapsellista jo tuollainen kyllä mutta ei kyllä enään yllätä. kyllä kuule on parempi pitää hintaa noista syistä mitä jo yllä luettelin! kuka myy koiran eteenpäin 150e jos on siitä itse maksanut 150e? ei kukaan. kumpi otetaan herkemmin hetken mielijohteesta 300e koira vai 0e koira? kummalla on todennäköisemmin varaa hoitaa koiraa sellaisella joka pystyy maksamaan koirasta vai sellainen joka tarvii sen ilmaiseksi? minä en antaisi ikinä koiraa ilmaiseksi! kunhan saat lapsi vähän ikää niin ehkä sitten loppuu nuo lapsellisuutesikin :)

        Sinähän pyysit siinä esimerkkiä millä todistan sanani. Se on tehty nyt. Todistettu tällä nimenomaisella ja omakohtaisella tapauksella. Tämän lisäksi voit itse havainnoida joka puolella samanlaisia keissejä. Ota silmät päähän nainen. On se nyt päivänselvää että jos olet jollekin hömelölle mennyt maksamaan monta sataa aikuisesta koirastasi, joka on jotenkin viallinen etkä siksi pidä sitä, koitat minimoida vahingon. Eli pistät kiertoon ja otat omasi pois, korkojen kera. Taas kun olet saanut ilman veloitusta, niin kynnys pyytää mitään on korkea. Kynnys tehdä edes sellaista päätöstä on paljon vaikeampi ylittää kuin koiran kanssa josta olet maksanut ja toteat että sinua onkin kusetettu. Ihme juttu miten erityisesti juuri te naiset olette noin rahanahneita. Häpeän laisiasi.


      • HuvittavaOletKyllä
        joohellureitaas kirjoitti:

        Sinähän pyysit siinä esimerkkiä millä todistan sanani. Se on tehty nyt. Todistettu tällä nimenomaisella ja omakohtaisella tapauksella. Tämän lisäksi voit itse havainnoida joka puolella samanlaisia keissejä. Ota silmät päähän nainen. On se nyt päivänselvää että jos olet jollekin hömelölle mennyt maksamaan monta sataa aikuisesta koirastasi, joka on jotenkin viallinen etkä siksi pidä sitä, koitat minimoida vahingon. Eli pistät kiertoon ja otat omasi pois, korkojen kera. Taas kun olet saanut ilman veloitusta, niin kynnys pyytää mitään on korkea. Kynnys tehdä edes sellaista päätöstä on paljon vaikeampi ylittää kuin koiran kanssa josta olet maksanut ja toteat että sinua onkin kusetettu. Ihme juttu miten erityisesti juuri te naiset olette noin rahanahneita. Häpeän laisiasi.

        Perustelet yhdellä esimerkillä eli aika heikot perusteet on! En todellakaan puhunut mitään esimerkistä vaan hyvistä perusteista joita sinulla ei riitä kuin yhteen omaan tapaukseesi! Toisin kuin minun yleispätevät perusteeni joita et ole pystynyt tietenkään mitenkään kumoamaan, sinä vähä-älyinen mies. Perusteesi on siis yhä hyvin kehno. Kynnys laittaa koira kiertoon on kylläkin paljon pienempi jos sillä voi myös kaiken lisäksi tehdä voittoa! Voiton teko on siis lisämotiivi joka houkuttaa entuudestaan laittamaan koiran kiertoon! Jääpä ehkä varaa sitten koiraan joka on sellainen jonka arvo myös tiedetään, ja se näkyy hinnassakin, eikä mikään kunhan viet pois jaloistani niin olen tyytyväinen että pääsen eroon eikä tarvitse piikistä maksaa-koira. Monta kysymystä esitin ja et pystynyt niihin vastaamaan koska olen oikeassa. Loppu kirjoituksesi olikin melkoista satua johon en koe edes tarvetta vastata niin typerää mielikuvituksen tuotetta joka ei osunut kohdalleen alkuunkaan mutta tyypillistä alkaa tuollaiseen kun ei ole kunnon perusteita sanomalleen. Minäpä pysyn itse asiassa enkä lähde kertomaan satua sinusta koska siinä osoittaisin vain hävinneeni keskustelun!


      • Hellureitsulle
        HuvittavaOletKyllä kirjoitti:

        Perustelet yhdellä esimerkillä eli aika heikot perusteet on! En todellakaan puhunut mitään esimerkistä vaan hyvistä perusteista joita sinulla ei riitä kuin yhteen omaan tapaukseesi! Toisin kuin minun yleispätevät perusteeni joita et ole pystynyt tietenkään mitenkään kumoamaan, sinä vähä-älyinen mies. Perusteesi on siis yhä hyvin kehno. Kynnys laittaa koira kiertoon on kylläkin paljon pienempi jos sillä voi myös kaiken lisäksi tehdä voittoa! Voiton teko on siis lisämotiivi joka houkuttaa entuudestaan laittamaan koiran kiertoon! Jääpä ehkä varaa sitten koiraan joka on sellainen jonka arvo myös tiedetään, ja se näkyy hinnassakin, eikä mikään kunhan viet pois jaloistani niin olen tyytyväinen että pääsen eroon eikä tarvitse piikistä maksaa-koira. Monta kysymystä esitin ja et pystynyt niihin vastaamaan koska olen oikeassa. Loppu kirjoituksesi olikin melkoista satua johon en koe edes tarvetta vastata niin typerää mielikuvituksen tuotetta joka ei osunut kohdalleen alkuunkaan mutta tyypillistä alkaa tuollaiseen kun ei ole kunnon perusteita sanomalleen. Minäpä pysyn itse asiassa enkä lähde kertomaan satua sinusta koska siinä osoittaisin vain hävinneeni keskustelun!

        Heh! Aivoton nainen, juurihan edellisessä sanoin että kaltaisiani on vaikka millä mitoin. Kun saat koiran ilman maksua, niin eihän siinä ole mitään järkeä sitä pois laittaa. Kaltaisiasi idiootteja kun on myös melkoinen määrä jotka tekevät bisnestä käytetyillä koirilla. Heidän/teidän mielestä koirasta kuuluu maksaa. Siis ostetaan koiria halvalla ja myydään kalliilla. Niinhän sen sinun mielestäsi kuuluukin mennä? Taidat kuulua kansallispukuvähemmistöön. Ajattelutapasi on sen suuntainen.


      • MissäAivosiOvatYhä
        Hellureitsulle kirjoitti:

        Heh! Aivoton nainen, juurihan edellisessä sanoin että kaltaisiani on vaikka millä mitoin. Kun saat koiran ilman maksua, niin eihän siinä ole mitään järkeä sitä pois laittaa. Kaltaisiasi idiootteja kun on myös melkoinen määrä jotka tekevät bisnestä käytetyillä koirilla. Heidän/teidän mielestä koirasta kuuluu maksaa. Siis ostetaan koiria halvalla ja myydään kalliilla. Niinhän sen sinun mielestäsi kuuluukin mennä? Taidat kuulua kansallispukuvähemmistöön. Ajattelutapasi on sen suuntainen.

        Paljon tehdään kuule koirilla bisnestä joten senkaltaisia on myös paljon! Mutta eipä tehdä bisnestä niin herkästi eikä oteta harkitsematta kun koiralla pidetään jotain hintaa! Eli olet yhä täysin väärässä kannattaako hintaa pyytää vai ei, mikä ei kaltaiseltasi aivottomalta mieheltä yllätä yhtään, et vaan ymmärrä niin et ymmärrä. Ilmaiseksi saa koiria joista ei kehtaa pyytää mitään sellaisia jolla on vikoja vaikka minkälaisia. Ollaan vaan tyytyväisiä että ongelmat tai lopetuskulut siirtyvät jollekkin muulle. Tällaisia tapauksia on vaikka millä mitoin myös. jokainen koirastaan välittävä pyytää siitä edes jotain jotta se ei päädy kiertoon ja jotta tietää että ostajalla on varaa edes jotain maksaa koirasta. Vajavaisella älylläsi et ymmärrä että koira josta maksaa 200e ei voi myydä voitolla kun siitä pyytää 200e minkä siitä maksimissaan myös saa, mutta ilmaisesta koirasta saa voittoa! Eli annappa vaan koirasi ilmaiseksi sitten kun sairastut luusyöpään. Erityisesti rotukoiraa ei kannata ilmaiseksi antaa, sillä siitä voi pennun eteenpäin myyjä pyytää vielä paremman hinnan! Ilmainen rotukoira on paras hankinta sille joka haluaa koirilla rahaa tehdä. nämä ammatikseen koiria välittävät kyllä osaavat satuilla kuinka hyvään ja kokeneeseen kotiin koira tulee ja miten sen kanssa ollaan ja tehdään! Sitä sanotaan ammattitaidoksi. Kyllä alan ihminen asiansa osaa. Ilmaisia koiria ottavat myös ne joilla ei ole varaa maksaa koirasta mitään! Jos on satku tilillä kuun vaihteessa, niin ei sillä vaan osteta 200e koiraa mitenkään, ilmainen kyllä varsin helposti otetaan silti! ilmaisen koiran perässä olijat eivät ymmärrä että koirasta tulee hyvin paljon muitakin kuluja kuin ruokakulut ja mitäs sitten kun koira sairastuukin, ei taida monella ilmaisen koiran ostajalla ollakaan varaa hoitaa koiraa kun se ei ollutkaan sitten halpa koira. Satutuokiosi senkun jatkuu vain kun väität minun tekevän koirilla rahaa. ja sanoinha jo, tuollaiseen alkaa ihminen jolta loppuvat pätevät perusteet syyttele minkä kerkeät, ei vaikuta minuun päinvastoin todistaa kuinka heikoilla olet, minullapa ei ole tarvetta tuollaiseen. kansallispukuvähemmistöön vain niin taidat olla myös rasistikin, naista sinulla ei ainakaan ole, kukaan ei tuollaista huolisi. Miehellä pitää nimittäin olla vähän älliä myös. naisen puuteko se saa aivotkin kutistumaan kun ei ajattelukyky nyt parempaan riitä? Sama vaiva ilmeisesti sinulla ja DHlla:) etkä ole pystynyt vieläkään kumoamaan perusteitani. Yksittäistapaukset eivät vieläkään todista mitään eivätkä poista perusteideni paikkansapitävyyttä, koirasta kannattaa ehdottomasti pyytää jotain eikä antaa ilmaiseksi, jos ei henkilökohtaisesti tunne sitä kelle koira menee! sama muuten pätee kissoihin, niitä kun saa mistä vain ilmaiseksi toisin kuin koiria niin eipä niitä sitten arvostetakaan yhtä paljoa! jos se menee hukkaan niin otetaan toinen ilmainen tilalle! Tällaisia ihmisiä on paljon myös kissanottajissa. onneksi koiria ei liiku kuten kissoja sillä ilmaisia koiria jos saisi kuten kissoja, olisi myös koirahoitolat täynnä!


    • Koirallekoti

      Koiran hinnaksi laitan 350€,kun se oli pentu maksoi 1000€. Pidän hintaa asiallisena rotukoiralle.
      Minusta on parempi saada koira hyvään kotiin kuin lopettaa se. Se on kuitenkin terve ja ongelmaton ja sen ikäinen ettei ole enää villi hulmu, muttei vanhakaan. Itse olen sairas enkä sitä voi pitää.

      • Kuinvainmutta

        Kun löydät hyvän kodin se kannattaa antaa siihen, vaikka ei maksaisi sitten mitään. Jos vaihtoehdot ovat huono koti 350 ja hyvä koti joka ei tarjoa mitään, mutta pitää takuulla huolen koirastasi, niin etkö valitsekin jälkimmäisen. Etkö vain?


      • On.ok.hinta.vielä

        350€ on vielä ok hinta kun on kyse terveestä ja ongelmattomasta koirasta. Halvemmalla on myynnissä koiria paljon netissä mutta niissäpä onkin sitten aina jotain sanomista: annetaan vain lapsettomaan kotiin, annetaan vain maalle, annetaan vain koirattomaan kotiin, ongelmia lenkillä, ongelmia yksin kotona, vain kotiin jossa aina joku kotona, ei tottunut lapsiin, ei tottunut kissoihin (toisaalta normaalia kyllä), vain toisen koiran kaveriksi, vain omakotitaloon, ollut vain ulkokoira, erikois ruokavalio, myydään vain maks 100 km säteelle, sitä ja tätä. Itse olisin valmis maksamaan 350 jos kyseessä on terve ja ongelmaton koira. Jos on valmis haastattelun jälkeen maksamaan 350 ja sinä valmis koiran myymään mikään ei tietenkään estä hintaa laskemasta itse mutta kyllä hyvästä koirasta kehtaa 350 vielä pyytää.


    • kotikoiralle

      No, molempi parempi. Kolme koiraa on pentuna otettu ja nyt tämä neljäs (rescuekoira) parivuotiaana. Pissasontajakso mikään ongelma ole ollut mutta kieltämättä, ei siitä haittaakaan ollut, kun se jäi väliin. Onhan ne pennut ihania mutta voi ne olla aikuisetkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe