Rinnan pienennysleikkaus alaikäiselle?

Eriparinem

Olen 16vuotias tyttö ja mulla on melkeinpä kolme kokoa eripariset rinnat. Nää on aina olleet erikokoiset ja eivät ole enää viimeisten kahden vuoden sisään kasvaneet.Toinen on jossain about 80D koon puolella ja toinen on selvä A koon rinta. Tää on häirinnyt jo pitkään mun jokapäiväistä elämää kun pitää käyttää sellasia mahd. väljiä vatteita et se ero ei erottus. Myös alusvaatteiden ja uimapukujen ostaminen on vaikeaa enkä ole tämän takia osallistunut koulu uinteihin, koska pelkään että joku huomaa eron. Mun toinen hartia on myös kipeytyny tosi paljon ja siihe on ilmestyny aina joitain pieniä veren purkaumia. Olen käynyt rintojen takia myös lääkärissä ja ultrassa, koska kainalostani löytyi rinarauhanen joka ei ollut oikealla paikallaan. Lääkäri kertoi kyllä että eriparisuus asia on hoidettavisaa mutta minua kiinnostaisi enemmän se, että onko mun pakko odottaa ja kärsiä siihen asti että täytän 18 vai onko tämä operaatio mahdollista tehdä alaikäiselle? Tietäisiköhän joku?

3

1576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murhviiina

      Hei. Olen nyt reilu kolmekymppinen kahden lapsen äiti ja itse aikanani kärsin samasta vaivasta - häpesin, välttelin uimista jne.. Vasta 23-vuotiaana sain kerättyä rohkeutta mennä työterveyteen ja diagnoosinkin vaivaan sain "asymmetria mammae" ja papereihin kirjoitettiin "merkittävä rintojen välinen kokoero jo kehityksen alusta asti". Suoritettiin kunnallisessa sairaanhoidossa toisen rinnan pienennys, arvet jäi ja ovat edelleen. Muttä päivääkään en ole katunut. Ainoa mikä kaduttaa on, että en uskaltanut lähteä asian kanssa liikkeelle aiemmin. Imetyksetkin onnistuivat itselläni sitten aikanaan, vaikka olin varautunut muuhun.

      Nyt mene rohkeasti kouluterkkarille ja kerro vaivasi. Älä turhaan kärsi enää yhtään kaempaa kun on tarve. Saat varmasti lähetteen lääkärille, joka arvioi milloin voidaan leikata. Itse olin kehittynyt tuossa vaiheessa jo rintojen osalta loppuun.

      Ilmoittelehan miten kävi.

    • Eriparinem

      Nyt viimein tuli lääkäriltä soitto ja nyt näillänäkymin olen pääsemässä operaatioon ennenkuin täytän 18. Todella vapauttava ja huojentunut olo, kun vihdoin tietää ettei tarvitse kauaa tän kanssa kamppailla!

    • Murhviiina

      Olen silloin tällöin käynyt täällä katsomassa, olisitko viestiäni nähnyt ja vastannut. Nyt kun vastauksesi luin, tulin tosi iloiseksi. Huonosti nukuttu yö ei haittaa enää yhtään, niin iloinen vuoksesi olen.

      Itse tosiaan vuosikaudet kärsin aivan turhaan, vaikka varmaankin olisin jo alle 18v. päässyt leikkaukseen. Ja kunhan tyttöni tulee teini-ikään (vuoden ikäinen pikkuinen vasta), niin kerron hänellekin että minulla ko. kokoero ongelma oli, joka veti mieltä matalaksi vuosikaudet. Seuraillaan hänenkin kanssaan sitten tilannetta ja hoidetaan homma kuntoon jos tarvii.

      Onnea matkaan. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe