Loistavaa vihdoin uusi auto

Ossian

Olen koko ikäni eli yli 30 vuotta joutunut ajelemaan tonnin ritsoilla ja olen kuitenkin jo 50v. Mutta nyt, kun autovero putosi on minullakin ainutlaatuinen tilaisuus uuteen autoon. Uuden hinta ennen 30000 ja nyt enää 28400 ja hyvitys vanhasta jos haen romutus todistuksen 1500. Siispä ennen väliraha olisi ollut 28500 ja nyt enää 26900. Ennen minulla ei mitenkään olisi ollut varaa uuteen autoon, mutta nyt kaikki on toisin, koska väliraha on 1600 pienempi. Tosin tällä välillä on tullut pakolliset rengaspaine anturit jotka nostivat rengas srj. hinnan 800 eurosta 1700 euroon, mutta 700 vielä hyvää. Enään on yksi este kaupoille, minulta puuttuu edelleen se 26900 plus 900 rengasanturi hommat.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opjskdjkjdk

      Rengaspaineanturit kuuluu kaikissa hintaan ja talvirenkaisiin niitä ei tarvita. Kesällä sinun ei myöskään niitä tarvitse ostaa. Kymppitonnin auto maksaa kohta 8000 ja siitä pois 1500 niin autolle jää hintaa 6500. Se on edullista.

      • olette.tumpeloita

        Mihin niitä rengaspaineantureita ylipäätäänkään tarvitaan, oli sitten kesä tai talvi ? Minulla ainakin on kotona ilmakompressorit ja rengaspainemittari ja rengaspaineet on taatusti kohdallaan, paremmin kuin teillä muilla.


      • edistystä

        Ne nyt vaan sattuu olemaan pakolliset uusissa autoissa. Pirun hyvä laite jos se on toteutettu asiallisesti. Näyttö kertoo jokaisen renkaan paineen erikseen ja varoittaa jos jossain renkaassa paine laskee liiaksi. Ei tarvita suulia, kompuroita eikä omia mittareita kun asia hoituu ilman kalliita hankintojakin.


      • En_minä_ainakaan

        Niin sinä luulet, mutta viitsitkö katsoa koko talven koelaudassa vilkkuvaa varoitusvaloa?


      • kunnon.laitteet
        edistystä kirjoitti:

        Ne nyt vaan sattuu olemaan pakolliset uusissa autoissa. Pirun hyvä laite jos se on toteutettu asiallisesti. Näyttö kertoo jokaisen renkaan paineen erikseen ja varoittaa jos jossain renkaassa paine laskee liiaksi. Ei tarvita suulia, kompuroita eikä omia mittareita kun asia hoituu ilman kalliita hankintojakin.

        Ja sinä neropatti luulet, että se renkaassa oleva anturi täyttää renkaan ilmalla, NIINKÖ ? Älä vaan munaa itseäsi sanomalla, että tarkastat paineet jollain huoltoaseman kolhitulla mittarilla jossa ilmaletku vuotaa ihan sikana.


    • JeremiasPenni

      Ja mikähän on se uusi auto, joka maksaa 10000 ja kohta 8000?

      • tieotoa

        Dacia Sandero sekä VW Polo 1.2TSI.


      • båganen

        Jos se varmasti on noin, niin otan yhden molempia ja värillä ei ole väliä, kunhan on maalattu.


      • daciakuster

    • OdottavanAikaOnLyhyt

      "Mutta nyt, kun autovero putosi on minullakin ainutlaatuinen tilaisuus uuteen autoon. Uuden hinta ennen 30000 ja nyt enää 28400 "

      Tarvitsee odottaa enää neljä vuotta että tuo veronalennus toteutuu. Mutta lähempänähän se on joka päivä...

    • Ossian

      Eihän neljä vuotta oo mitään, kun en kuitenkaan niitä rahoja ostoa varten saa kasaan. Totuus on, että joudun samanlaisilla romuilla ajelemaan, kuin aina ennenkin. Autoveron putoaminen tai vaikka kokonaan poisto ei minusta tee yhtään varakkaampaa. Sitä paitsi, jos autovero olisi poistunut, niin vanhanliiton autot, joita voi itse korjata olisi hävinneet nopeasti ja olisi pakko ostaa näitä nyky autoja mille itse ei mahda mitään, joten autoilijan urani olisi varmasti loppunut kokonaan, kun ei varaa käyttää korjaamolla molla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe