Takas sossun luukulle

nuori-eläkeläinen

Olen joutunut hakemaan toimeentulotukea yhtäjaksoisesti 20 vuotta. Nyt viimein pääsin eläkkeellä kaksi vuotta sitten ja pääsin pois sossusta. Nyt joudun sinne takaisin kun asumistukeni alennetaan ja mitä leikkauksia nyt sairaskuluihin yms. tulee.

Mitä säästöä tämä on? Saman rahan saan mutta nyt kahdesta eri osoitteesta. Minusta tässä minun tapauksessani ei tule säästöä vaan kulua kun joudun sen hakemuksen taas tekemään ja jonkun työaikaa ja palkkavaroja siinä kulutetaan kun se tutkitaan ja tarkastetaan ja tehdään päätös. Ja postikulutkin tulevat.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapset ne kärsii kun kehitys pysähtyy.

    • TöihinVaan

      Vai 20 vuotta olet lomaillut? Kiva. Menehän nyt töihin siitä!

      • Ajattele

        Ei sitten tullut mieleen että vaikka onkin töissä niin palkka voi olla niin pieni että on oikeutettu toimeentulotukeen.


      • nuori-eläkeläinen

        En ole lomaillut 20 vuotta suinkaan, pieni palkkani ei riittänyt kaikkiin kuluihin ja osan aikaa olin kodinhoitovapaalla ja äitiyslomalla, jouduin hakemaan sossusta tukea koko ajan. Sitten sairastuin ja jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle. Nyt pärjään nippanappa. Mutta jos asumistukeni alennetaan ja sairaskulukorvauksia pienennetään niin joudun hakemaan taas sossusta tukea.
        Menisin ilomielin töihin jos kykenisin.


      • Tämä meillä ei ole lomaa kun joutuu pienellä rahalla pyörittää perhettä. Työt lisääntyy lapsien kautta. Lapsien vaate rumpa monelle miehelle hulluutta pienet pois ja pitää säästää kun olet köyhä ja uudet tilalle rikkinäiset ja vanhat kierrätykseen ja roskii.

        Elämän pyöritys on taakka, vielä päälle lapsien opastus ja koulutus. Lapsien juoksuttaminen kuumeessa lääkäreille kun reseptiä vastaa saa takaisin elämiseen kuulumiseen rahat.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Tämä meillä ei ole lomaa kun joutuu pienellä rahalla pyörittää perhettä. Työt lisääntyy lapsien kautta. Lapsien vaate rumpa monelle miehelle hulluutta pienet pois ja pitää säästää kun olet köyhä ja uudet tilalle rikkinäiset ja vanhat kierrätykseen ja roskii.

        Elämän pyöritys on taakka, vielä päälle lapsien opastus ja koulutus. Lapsien juoksuttaminen kuumeessa lääkäreille kun reseptiä vastaa saa takaisin elämiseen kuulumiseen rahat.

        Muistutan saa vielä löytää vaatteet halvalla. Kulutus on suurempaa isommalla perheellä ja vähemmän saa rahaa lapsien myötä. Perusosa laskee lasten myöten henkeä kohden.


      • Koulutusta ei tueta tarpeeksi ja siitäkin syödään rahaa. Ihmiset jotka saa voittoa paljonkin pitäisi antaa sitä eteenpäin auttaakseen koulutukseen eikä ulkomaalaisia ensin oman maan asiat kuntoon vasta sitten muiden. Vetoan tällä perus asiaa jos et itse voi hyvin miten muut läheiset voisi.
        Koulun käynyt pystyy käyttää tietoa paremmin hyödyksi.


      • olet_vaan_hölmö
        Ajattele kirjoitti:

        Ei sitten tullut mieleen että vaikka onkin töissä niin palkka voi olla niin pieni että on oikeutettu toimeentulotukeen.

        Ei se palkka voi olla liian pieni, sulla on vain liian suuret menot.


      • HuostaanottoMatkalla
        moraalinvartija kirjoitti:

        Tämä meillä ei ole lomaa kun joutuu pienellä rahalla pyörittää perhettä. Työt lisääntyy lapsien kautta. Lapsien vaate rumpa monelle miehelle hulluutta pienet pois ja pitää säästää kun olet köyhä ja uudet tilalle rikkinäiset ja vanhat kierrätykseen ja roskii.

        Elämän pyöritys on taakka, vielä päälle lapsien opastus ja koulutus. Lapsien juoksuttaminen kuumeessa lääkäreille kun reseptiä vastaa saa takaisin elämiseen kuulumiseen rahat.

        Piti sitten levitellä niitä haaroja ja tehdä kasa lapsia vaikket edes itsestäsi pysty huolehtimaan????


      • Etkö ymmärrä miksi lapsia tehdään, ne ovat minun elämäni. ilman niitä ei minulla henki pihisi. Mies opiskelee, lukiosta on hänellä jäljellä kirjoitukset ja suuntaa sitten yliopistoon. Itse ymmärsin vasta 1,5vuotta sitten että en pärjää ilman tukea puuttuu äidinkielen kirjallisuuden osaaminen.

        Lapseni saa parhaimman hoidon minulta , vaikka en pystyisi yksin elättämään niitä. Tämä on meillä elämän vaihe jossa opiskellaan koska kärsimme teini ajan psyykkisistä ongelmista ja lapsi sai meidät pyrkimään ylöspäin. Lapseni on minun arteeni ja vaikka minut on väärin kasvatettu puolustan lapsien oikeuksia, koska ansaisevat saada paremman elämän.
        ne ovat olleet aina ihania. Miksi minua piti olla elossa jos en saa nauttia lapsistani. Kertokaa miksi en saanut tappaa itseäni jos minut haukutaan vätykseksi kun aikuisia ei auteta opiskelussa koska pitäisi jo osata.

        Miksi minua ei tuettu kun olisi pitänyt, miksi olin laman uhri. Miksi olin hyljeksitty , miksi olin yksin, miksei isäni ollut koskaan paikalla, miksi en saanut koskaan mitää, miksi minut hiljennettiin,miksi joudun oppimaan kantapään kautta, miksi minua ei arvostettu, miksi äitini valitsi sisareni, miksi kärsin muiden seurauksista. Miksi näin nälkää ja söin helmiä että koin vatsassani olevan jotain ja vei nälkää. Miksi olin aina yksin kevät juhlissani ja katsoin kateellisena kun muiden vanhempien lapsien vanhemmat kuvasi. Miksi isäni teki liikaa töitä etten koskaan nähnyt häntä ja heittäytyi väsyneenä sänkyyn, miksei minua viety pihalla vaan jätettiin yksin. Miksi pelkäsin äitini aina kuolevan kun lähdin hänen kylästä. Miksi käytin alaikäisenä alkoholija ja sisarpuolet sanoi minusta tulevan nainen kun olen miehen kanssa silläin, miksi sisarpuolet saivat kaiken tarvitsevan mutta minä jäin ilman. Miksi minua syrjittiin, miksi minua säälittiin ja pääsin koulusta säälillä lävitse kun päästötodistuksella ei ole arvoa joita en osaa. Miksei kukaan kyseenalaistanut minun oikeuksia. Miksi minulle huudettiin kun halusin pitää lomaa kotoa, josta olin sopinut sisarelleni palkattomasta lapsien hoidosta. Miksei hän itse pärjännyt lapsien kanssa ja miksi syytettiin että lapsensa itki perääni puolivuotta. Miksi minua katsottiin. Miksei kukaan sisareni pitänyt minua perheen jäsenenä vaikka asuin heillä. Miksi parisuhteeni alkoi henkisellä väkivallalla ja miehen itsemurha uhkauksilla kun halusin erota.miksi itken kun muistelen näitä.
        Miksi pidän lapsiani tärkeänä.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Etkö ymmärrä miksi lapsia tehdään, ne ovat minun elämäni. ilman niitä ei minulla henki pihisi. Mies opiskelee, lukiosta on hänellä jäljellä kirjoitukset ja suuntaa sitten yliopistoon. Itse ymmärsin vasta 1,5vuotta sitten että en pärjää ilman tukea puuttuu äidinkielen kirjallisuuden osaaminen.

        Lapseni saa parhaimman hoidon minulta , vaikka en pystyisi yksin elättämään niitä. Tämä on meillä elämän vaihe jossa opiskellaan koska kärsimme teini ajan psyykkisistä ongelmista ja lapsi sai meidät pyrkimään ylöspäin. Lapseni on minun arteeni ja vaikka minut on väärin kasvatettu puolustan lapsien oikeuksia, koska ansaisevat saada paremman elämän.
        ne ovat olleet aina ihania. Miksi minua piti olla elossa jos en saa nauttia lapsistani. Kertokaa miksi en saanut tappaa itseäni jos minut haukutaan vätykseksi kun aikuisia ei auteta opiskelussa koska pitäisi jo osata.

        Miksi minua ei tuettu kun olisi pitänyt, miksi olin laman uhri. Miksi olin hyljeksitty , miksi olin yksin, miksei isäni ollut koskaan paikalla, miksi en saanut koskaan mitää, miksi minut hiljennettiin,miksi joudun oppimaan kantapään kautta, miksi minua ei arvostettu, miksi äitini valitsi sisareni, miksi kärsin muiden seurauksista. Miksi näin nälkää ja söin helmiä että koin vatsassani olevan jotain ja vei nälkää. Miksi olin aina yksin kevät juhlissani ja katsoin kateellisena kun muiden vanhempien lapsien vanhemmat kuvasi. Miksi isäni teki liikaa töitä etten koskaan nähnyt häntä ja heittäytyi väsyneenä sänkyyn, miksei minua viety pihalla vaan jätettiin yksin. Miksi pelkäsin äitini aina kuolevan kun lähdin hänen kylästä. Miksi käytin alaikäisenä alkoholija ja sisarpuolet sanoi minusta tulevan nainen kun olen miehen kanssa silläin, miksi sisarpuolet saivat kaiken tarvitsevan mutta minä jäin ilman. Miksi minua syrjittiin, miksi minua säälittiin ja pääsin koulusta säälillä lävitse kun päästötodistuksella ei ole arvoa joita en osaa. Miksei kukaan kyseenalaistanut minun oikeuksia. Miksi minulle huudettiin kun halusin pitää lomaa kotoa, josta olin sopinut sisarelleni palkattomasta lapsien hoidosta. Miksei hän itse pärjännyt lapsien kanssa ja miksi syytettiin että lapsensa itki perääni puolivuotta. Miksi minua katsottiin. Miksei kukaan sisareni pitänyt minua perheen jäsenenä vaikka asuin heillä. Miksi parisuhteeni alkoi henkisellä väkivallalla ja miehen itsemurha uhkauksilla kun halusin erota.miksi itken kun muistelen näitä.
        Miksi pidän lapsiani tärkeänä.

        Miksi minua kosketeltiin ikävästi kun näytin muka sisarelta nuorena. Miksi en ole pystynyt kertomaan tänäkää päivänä sisarelleni miksi en halu miestänsä kummiksi. Miksi minua haukuttiin kun olin lihavampi miksi minua haukuttiin kun olin laihempi,miksi minua vahdittiin kun olin bulimikko ja miksi minua vahdittiin kun oli anorettiko. Miksi minua koko ikäni vieläkin tänä päivänä yritetään kiusata hyljeksimällä köyhyyttäni miksi lapsiani kiusataa miksi niiltä viedään kaikki se mitä itse halusin perheen. Miksi pitää hoidattaa muilla kuin voin hoitaa itse paremmin , miksi tunnen lapseni parhaiten kui muut jotka suoralta kädeltä rankaisee. Miksi lapseni ei saa olla lapsi.


      • moraalinvartija
        HuostaanottoMatkalla kirjoitti:

        Piti sitten levitellä niitä haaroja ja tehdä kasa lapsia vaikket edes itsestäsi pysty huolehtimaan????

        Niin kerrotko miksi?


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Niin kerrotko miksi?

        Miksi isäni aina tilasi kaveri kuvan mutta säälistä opettaja oli mukana kuvassa. Miksi ajauduin viemään ekalla kaverilta poneja lainaksi luvatta koska minulla ei ollut niitä ja minua syytettiin varkaaksi ja menetin ainoan kaverin kun jouduin nöyryytetyksi kun siskoni pakotti viemään takaisin oven taakse,eikä se jenni enää leikkinyt kanssani.

        Miksi miksi miksi kukaan ei ajattele lapsensa hyvinvointia ja yritä ymmärtää häntä, miksi vanhemmille on tärkeämpää juhlia viinan kera, miksi vanhemmilla on tärkeämpää unohtaa lapsensa kehityksen puutteet päästää luontoo katsoakseen miten pärjää luonnossa ilman apuja, tukia ja kasvatusta.


      • arvot-ovat-olemassa
        moraalinvartija kirjoitti:

        Miksi isäni aina tilasi kaveri kuvan mutta säälistä opettaja oli mukana kuvassa. Miksi ajauduin viemään ekalla kaverilta poneja lainaksi luvatta koska minulla ei ollut niitä ja minua syytettiin varkaaksi ja menetin ainoan kaverin kun jouduin nöyryytetyksi kun siskoni pakotti viemään takaisin oven taakse,eikä se jenni enää leikkinyt kanssani.

        Miksi miksi miksi kukaan ei ajattele lapsensa hyvinvointia ja yritä ymmärtää häntä, miksi vanhemmille on tärkeämpää juhlia viinan kera, miksi vanhemmilla on tärkeämpää unohtaa lapsensa kehityksen puutteet päästää luontoo katsoakseen miten pärjää luonnossa ilman apuja, tukia ja kasvatusta.

        Minä tiedän. Ihmiset ovat tyhmiä. Sinä, minä ja nuo muut. Siksi.
        Tässä elämässämme toivoisimme sisältöä tai oikeastaan täydellisyyttä.
        Rakkauden olet huomannut. Se on suuri asia.
        Ei siinä tulotasot paljoa merkitse rinnalla, mutta siellä taustalla kyllä jossakin, kun tulee nälkä ja pukeakin pitäisi.
        Jokainen ei ole rahanahne vaan joillekin riittää elämä. Rahaahan ei voi viedä mukanaan, kun lakkaa olemasta. Monet keräävät omaisuutta, mutta eivät tajua, että maksavat siitä. Lopuksi kaikki olikin turhaa, sillä sen kaiken voi jättää.
        Elämässä tuleekin olla muita kiinnekohtia. Sinä olet löytänyt yhden tärkeän; lapset. Rakastat heitä ja kasvatat heitä. Se on arvokkaampaa kun sijoitusneuvojan työ. Se on arvokkaampaa kun presidentin työ.


      • Minä sanon tämän, niin kuin sanoi äidilleni, eivät ole tyhmiä vaan höpsöjä.
        Tietämättömyydestä ei saisi sakottaa.


    • Pienennä.menoja

      Miksi yleinen asumistuki ei riitä juuri sinulle kun se riittää kaikille muille? Miksi juuri sinun pitäisi saada muita enemmän asumistukea tai sen korvaavaa toimeentulotukea?

      Työkyvyttömyyseläke yleinen asumistuki ovat aivan riittävät tulot. Ilman asumistukeakin työkyvyttömyyseläkkeellä pärjää hyvin.

      Moni elää paljon vähemmällä ja on tyytyäinen. Moni jolla on yhtä hyvät tulot kuin sinulla saa säästöön huomattavia rahasummia.

      • nuori-eläkeläinen

        Miten ihmeessä pärjäisin työkyvyttömyyseläkkeellä ilman asumistukea???
        Se menee minulla jo pitkälti vuokraan. Et taida tietää että tykyvyttömyyseläke voi olla takuueläkkeen suuruinen.
        Eläkeläinen, kun on vielä sairas, on kaikenlaisia kuluja joita terveellä nuorella ihmisellä ei välttämättä ole. En pärjää ilman apua kaikista asioistani. Joudun ostamaan palveluita, en kykene juoksemaan tarjousten perässä, terveydenhoidosta osa on apteekkikuluja kun kaikenlaisia vaivoja tulee ja pitää ostaa kalliitakin tuotteita sieltä.
        Mistä sinä tiedät tuloni? Ne eivät ole hääppöiset, sen pitäisi sinulle jo kertoa se, että joudun takaisin sossun luukulle, enkä sieltä saa sen yhtään enempää kuin muutkaan.


      • Pienennä.menoja
        nuori-eläkeläinen kirjoitti:

        Miten ihmeessä pärjäisin työkyvyttömyyseläkkeellä ilman asumistukea???
        Se menee minulla jo pitkälti vuokraan. Et taida tietää että tykyvyttömyyseläke voi olla takuueläkkeen suuruinen.
        Eläkeläinen, kun on vielä sairas, on kaikenlaisia kuluja joita terveellä nuorella ihmisellä ei välttämättä ole. En pärjää ilman apua kaikista asioistani. Joudun ostamaan palveluita, en kykene juoksemaan tarjousten perässä, terveydenhoidosta osa on apteekkikuluja kun kaikenlaisia vaivoja tulee ja pitää ostaa kalliitakin tuotteita sieltä.
        Mistä sinä tiedät tuloni? Ne eivät ole hääppöiset, sen pitäisi sinulle jo kertoa se, että joudun takaisin sossun luukulle, enkä sieltä saa sen yhtään enempää kuin muutkaan.

        Tiedän oikein hyvin miten suuret tulosi ovat, koska olet ilmoittanut mitä eläkettä ja tukia saat.

        Itse elän paljon pienemmillä tuloilla, kuten elää moni muukin. Vaivoja ja menoja on jokaisella, niin on minullakin.

        Kai sinä vain olet niin erityinen, ettet juuri sinä voi mitenkään pärjätä vähemmällä.


    • kotonaontyötäriittämiin

      Minä olen ollut kohta 30 vuotta työttömänä, hoidin ensin kaikki lapset kouluikään ihan olemall akotona, sitten käin kaksi kurssia, mutten työllistyny. Joitakin haastatteluita on tullu, mutta kun palkka ei olluttarpeeksi iso, leikin tyhmää ettei ottaisi. No ei ole ottaneet, ilmaseksi en men.
      Sossusta olen saanut kaikki laskut maksettua, ja rahaa ruokaan ym. Lapsikoroutkia, lapsilisiä ym ausmistukea tulee sen verran ettei pullaan ole jouduttu, leipäjonossa käyty. Tuet on olleet sen verran suuria suurperheessä ettei ole ilmaistyöhön tarttenu mennä.

      • sosiaalinentulonsiirto

        Niin ja mitä enemän on lapsia sen suurempi on jo lapsilisä ja sen saa joka kuukausi.
        Ihme kun SSS ei päätynyt tasalapsilisään, jokaisesta lapsesta sama summa.


      • Julmurix

        Just juu. Oikein malliesimerkkejä yhteiskunnan pummeista. Asennevammaisia työtä kohtaan.


      • Teen töitä jos siitä saa tarpeeksi palkkaa että pystyn elättäämään lapseni huoletta rahasta mutta eipä sitä tukea hirveästi saa revittyä, koska se tarvii rahaa kouluttautuakseni. Lapseni ovat vasta pieniä eikä teini-ikäisiä. Tässä on asenne kysymys kuka hullu lähtee tekemään töitä että istut sossussa siltikin. Me tehtiin sitä jo eikä kannattanut kun rahat loppu kesken ja saatiin karenssin


      • Julmurix kirjoitti:

        Just juu. Oikein malliesimerkkejä yhteiskunnan pummeista. Asennevammaisia työtä kohtaan.

        Että sillälailla lapsien oikeuksia yrität halventaa. Tämä ei ole nuoren sinkkuelämä vapaata vaan työtä.


      • kunhan-mietin
        moraalinvartija kirjoitti:

        Että sillälailla lapsien oikeuksia yrität halventaa. Tämä ei ole nuoren sinkkuelämä vapaata vaan työtä.

        Lapsilla ei ole taloudellisia oikeuksia. Heidän vanhemmillaan on kyllä erilaisia vastuita.
        Toivottavasti jokaiselle riittää ruokaa, edes leipä.
        Nyt on eletty hyviä aikoja. Itsestäni tuntuu, että huonoja on tulossa.


      • kunhan-mietin kirjoitti:

        Lapsilla ei ole taloudellisia oikeuksia. Heidän vanhemmillaan on kyllä erilaisia vastuita.
        Toivottavasti jokaiselle riittää ruokaa, edes leipä.
        Nyt on eletty hyviä aikoja. Itsestäni tuntuu, että huonoja on tulossa.

        Meillä riittää leipää lapsilla ja päivittäin lämmintä ruokaa. Itsehän tässä kärsin vaatteiden pulasta kun raskaudet syönyt painon vaihtuvuudella. Kengät kuluneet kun ei kestänyt kuin talven.edelliset kengät kesti kesät ja talvet 8vuotta. Puute on aikuisen vaateet ja kengät, vaatepaikka tilasta, perheen kasvaessa huonekalut pitäisi olla "isompia" seitsemän henkiselle perheelle. Lapsien. Harrastukset kalliita vaikka lapselle parasta hyödykettä, kehittävää ja tukee kaveri suhteita. Osaa vanhin lapsistani vaatia samsumgia kun kavereilla on. Jouduttiin miettimään pitkää kun lapsi päätti ottaako sen halvimman näppäinpuhelimen joka on Nokia.(Edellisen hukkasi joku löytänyt,vahingossa soittanut lapseni isälle ja heittänyt mäkehen sim kortin. Olisi edes sen verran fiksu että palauttanut)
        Onhan eikoinen kohta tokalla mutta päätyi ottamaan nokialaisen kun muuten oltaisiin ilman. Ja nyt opin boikotoimaan olla ostamatta, ilman pakkauksia olevia puhelimia.

        Ongelma. On mitkä katsotaan inhimilliseksi oloiksi. Lapsilta ei paljoa puutu.
        Tässä oli muutama päivä että jouduttiin kitkutteleen vaatevyöry kasvoi. Pesuaineet katosi. Auto meillä on jonka olen ostanut äidinmaitorahoillani ja ilman isäni apuja( auton korjauksissa)eipä olisi toivoa pitää jonka käyttö tarkoitus ruokakassi ja hätäajoauto varsinkin kun lapsistani neljä kärsii geneettisestä kehityshäiriöstä johon syö enää kaksi antibioottia estolääkkeenä.
        Vakuutukset koti auton joutuu maksamaan itse kun kulutuksen ja laskea tarkkaa ostokset. Pesutornia 9kg maksetaan nyt pois rintapumppauksella kuin sisarusrattaita.

        paitsi meille tulee lasku ikkunoista johon lapseni yllytettiin ja pakotettiin iltapäivätoiminnassa heittelemään
        - jos et heitä. menen kertomaan että heittelet kiviä ikkunoihin. Sitten se toinen heitti monta kiveä kerralla.
        Josta me joudumme maksamaan vaikka toisen äiti kehui että heidän kotivakuutus kattaa tämän.(onko oikeasti tämmöisiä vakuutuksia)

        Lastani olin jo aikaisemmin kieltänyt leikkimästä tämän kanssa. Mutta nyt kuulin fiksuimmat sanat pojaltani. Hän ei enää leiki hänen kanssaa, nyt hänelle riitti.
        Harmi sisäänsä että joudumme maksamaan osamme mutta jos lapseni oppii on oikeastaan sen hinnan värtti pitää päänsä.

        Me käytetään tarkkaan rahat ja säästetään kaiken mahdollisen,tila ratkaisuja joutuu tekemään. Me elämme vielä hyvässä yhteiskunnassa jotenkin kierotuneessa kun työntekijöitkin opastetaan huijaamalla ottamaan töihin. Istuin nuorten "infonssa" työkkärissä vajaa vuosi sitten. Kerrotaan tehkää persoonallisia kuvaa yms. Voi työnantaja testeillä kokeilla haastatteluissa.


        pitääkö se viedä kun minun perheeseeni vaikuttaa koulutuksen, opiskelun, toimeentulon indeksi koron jäähdytyksenä ja leikkauksia kun päästävä pois täältä kurasta. Se minua risoo montako vuotta menee vielä kun nämä vaikuttaa koska pitkäaikainen sossussa oleminen, luo lisää ahdinkoja.

        Tuntuu ettei saa olla kipeänä koskaa.


      • moraalinvartija

        Me ollaan viisaita,säästöissä, me säästetään s-bonukset lapsien jouluun vain lahjoihin ylimääräisiä jouduttu vähän vinkumaan kun ollut mahdollista mutta. Nyt kärsimme kun kaikki hajoaa käsii. Byrokratia on raskasta.
        Mieheni koulua ei katsota työksi koska on vähän aikaa koulussa vaikka joutuu tekemään enemmän töitä koulun eteen. Työkkäri vaati täyspäiväistä työntekijää miehestä joka on mahdoton yhtälö perheen vuoksi. Sillä istuin työkkärin kirjoilla ja hakemassa minulle koulutusta mutta ainut koulutus minulle löytyi erityiskoulutusta puhdistusvälineiden puhdistaja.

        Olkaa kiitollisia että ettei teillä ole päättymättömiä ongelmia ja olette terveitä ja hyvin oppineita. Tavallisesta poikeat kärsimme eniten.


    • onnellinenäiti

      Kyllä yhteiskunnan pitää osallistua suuremmalla panoksella lasten elättämiseen, he ovat tulevia veronmaksajia, joten nyt yhteiskunnan pitäänäyttää esimerkkiä, että kaikista huolehditaan. Minä ainkaan en voisi ajatella että olisin ollut töissä kun lapset olivat pieniä. Itsehalusin heidät hoitaa, onneksi se aika oli sillai hyvä, että tukia sai aina kun haki,, nyt taitaa olla semmonen aika että vin rikkaat saavat tukea ja köyhätmaksaa.
      En ollut koskaan töisä kun lapset olivat pieniä, ja nytkin vaan olen kotna ja sossu maksaa mun elämisen, koska ei oo koulutusta eikä kukaan ota töihin. Mutta minä viihdyn kotona, tykkään olla nukkua pitkään ja tehäd omia aisoita. En jaksisi mennä kodin ulkopuolelle töihin, no ei kukana otakkaan, onneki. Jokaisen itäisi saada valita mitä haluaa tehdä, ja jos ei halua mennä töihin, yhteiskunnan pitiäisi maksaa vielä enempi meille, jotka teemme kotona omia töitä tai harrastamme käsityöitä ym. Se olisi palkinto siitä, että on tehnyt lapsia ja näin on osallistunut kansakunnan kasvuun. Se on suuri työ.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe