pommitus alkoi

nytsealko

Mulla neljä pikavippiä ja tästä kuun vaihteesta alkaen jätän ne tarkotuksella maksamatta. Peräti kolme päivää meni Vivuksen eräpäivästä kun tänään oli tullu 2 puhelua, 1 tekstari ja 1 sähköposti. Pitäskö niille ilmottaa eri numero niin sais edes kesää rauhas viettää? Mul on tos toinenki numero mitä en käytä. Taidampa tehä niin niin en saa puheluita enkä tekstareita koska se toinen puhelin ei oo ikinä päällä. Jos niil muuta ku uhkailuasiaa niin osaavat varmasti kirjeenä tai sähköpostil lähestyä.

43

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksankunjaksan

      Nyt ilmotin kaikille pre paidin niin voivat soitella rahankerjuu ja uhkailupuheluitansa rauhas.
      aiks noloo ois jos vahingos ois laittanu vaik vahingossa jonku vihamiehen numeron siihen kun 3/4 riitti pelkkä pankkitunnistautuminen muuttaan puhelinnumeron. Ei tarttis edes omistaa koko numeroa minkä sinne pistää!
      Tiän meinaan et puhelinperintä saattaa olla aika aggressiivista. Ne saa provikat jos onnistuu uhkailee asiakkaalta rahaa.

    • Beenthereohyes

      Nykyään on niin, että kun velat on perinnässä, sulla on oikeus kirjallisesti pyytää että perintä keskeytetään ja asiat viedään eteenpäin. Sanoisin että olisi sulle paras ratkaisu. Muuten odotat ja odotat, kaikista tulee tuomiot eri aikoina (jos edes laittavat sinne) ja kestää kauemmin ennen kun pääset niistä eroon. Kyllä sä varmaan haluat olla velaton mielummin kolmen vuoden päästa kun viiden. Mutta tietysti jos niistä haluaa eroon niin pitäää ulosotolle myös maksaa :)

      • perinnänkautta

        Ehkä aloittaja haluaa velan nimenomaan perintään eikä ulosottoon. Juuri silloin kun odottaa perintään tippumista on tuo puhelinterrori päällä.Lainanantaja ei haluaisi päästää hyvän lainaajan pois .Korot tippuu, eikä lainanantaja perinnän jälkeen juurikaan enää ole vippailusta kiinnostunut.


      • nytsealko

        Joo maksan perinnäs enkä mitään oikeutta odottele. Kyl mä ne hoidan. Toi puhelinterrori lisää vaan velallisen stressiä, voi joutua vaikka mielisairaalaan ja kaikki jää nuolemaan näppejään. Kolme päivää eräpäivästä lasku myöhäs niin vivus alkaa jahtaamisen.


      • fgdfg
        nytsealko kirjoitti:

        Joo maksan perinnäs enkä mitään oikeutta odottele. Kyl mä ne hoidan. Toi puhelinterrori lisää vaan velallisen stressiä, voi joutua vaikka mielisairaalaan ja kaikki jää nuolemaan näppejään. Kolme päivää eräpäivästä lasku myöhäs niin vivus alkaa jahtaamisen.

        Parin viikon pikavipin kohdalla kolme päivää on prosentuaalisesti aika reipas laina-ajan ylitys.


      • nytsealko
        fgdfg kirjoitti:

        Parin viikon pikavipin kohdalla kolme päivää on prosentuaalisesti aika reipas laina-ajan ylitys.

        Ne luottolimiitit laskutetaan kerran kuukaudessa


      • jkfklv
        fgdfg kirjoitti:

        Parin viikon pikavipin kohdalla kolme päivää on prosentuaalisesti aika reipas laina-ajan ylitys.

        Maksumuistutusta ei saa laittaa ennenku eräpäivästä kulunu 14vrk. Siis 5e maksavaa maksumuistutusta. Yleensä maksan laskut 13pvää myöhässä niin kenellekään ei tarvi sitä viittä euroakaan maksaa.


      • entinenstockalainen

        Minulla oli Norean Stocka Master-Card 8 päivää myöhässä ja maksoinkin silloin enemmän kuin minimimaksu olisi. Muutama päivä sen jälkeen tuli Lindorffilta perintäkirje. Koko luotto oli irtisanottu ja nyt Nordea Lindorffin kautta peri koko velkasaldon perintäkulut. Soitin Nordealle ja kysyin eikö mun suoritusta ole tullut. Oli kyllä mutta niillä oli jokin pykälä jossa sanottiin että jos luotto on päivänkin myöhässä ne saavat irtisanoa luoton. Riitautin tietysti mutta eihän Nordea tietty muuttanut kannanottoaan. Kuluttajaviranomaisetkin hämmästeli tuota muttei ne nyt tee muuta kuin pyörittää silmiään. Eli ei tuo 14 vrk mikään yleissääntö ole eikä mitään muistutuksia aina tule. Joskus voi olla kerrasta poikki. Stocka tuosta menettelystä eniten kärsii.Asiakkaat ajetaan pois.


      • Fvdccdd
        jkfklv kirjoitti:

        Maksumuistutusta ei saa laittaa ennenku eräpäivästä kulunu 14vrk. Siis 5e maksavaa maksumuistutusta. Yleensä maksan laskut 13pvää myöhässä niin kenellekään ei tarvi sitä viittä euroakaan maksaa.

        Ensinnäkään en usko, että tuollaista 14 päivän rajaa on laissa. Toiseksi, viivästyskorot voidaan laittaa juoksemaan jo ensimmäisestä päivästä lähtien. Esimerkiksi Elisa laskuttaa jo yhdenkin päivän myöhästymisen seuraavassa laskussa.


      • näin.laissa
        Fvdccdd kirjoitti:

        Ensinnäkään en usko, että tuollaista 14 päivän rajaa on laissa. Toiseksi, viivästyskorot voidaan laittaa juoksemaan jo ensimmäisestä päivästä lähtien. Esimerkiksi Elisa laskuttaa jo yhdenkin päivän myöhästymisen seuraavassa laskussa.

        Kuluttajalta voidaan vaatia maksumuistutuksen lähettämisestä perintäkuja enintään 5 € edellyttäen, että 14 päivän aikarajoja on noudatettu. 

        Jos elisa perii laittomia kuluja niin valita tai vaihda tele finlandille!


      • tytteeli
        entinenstockalainen kirjoitti:

        Minulla oli Norean Stocka Master-Card 8 päivää myöhässä ja maksoinkin silloin enemmän kuin minimimaksu olisi. Muutama päivä sen jälkeen tuli Lindorffilta perintäkirje. Koko luotto oli irtisanottu ja nyt Nordea Lindorffin kautta peri koko velkasaldon perintäkulut. Soitin Nordealle ja kysyin eikö mun suoritusta ole tullut. Oli kyllä mutta niillä oli jokin pykälä jossa sanottiin että jos luotto on päivänkin myöhässä ne saavat irtisanoa luoton. Riitautin tietysti mutta eihän Nordea tietty muuttanut kannanottoaan. Kuluttajaviranomaisetkin hämmästeli tuota muttei ne nyt tee muuta kuin pyörittää silmiään. Eli ei tuo 14 vrk mikään yleissääntö ole eikä mitään muistutuksia aina tule. Joskus voi olla kerrasta poikki. Stocka tuosta menettelystä eniten kärsii.Asiakkaat ajetaan pois.

        Mulla ollu sama kortti ja maksanu reilusti myöhäs. Nordea rahoitukselle maksan laskut toisinaan 1-2kk myöhäs eikä oo suuttunu.
        Uskon että kohdallasi syy ei ole 8 päivää vaan heillä on oikeus irtisanoa mikäli sinulta menee luottotiedot TAI HEILLÄ ON AIHETTA EPÄILLÄ TAKAISINMAKSUKYKYÄSI, eli oot esim nordean tilille ottanu vippejä joita maksat perintään.
        Pikavipit tilillä on ihan ehdoton no no jos pankista kulutusluottoa pyytää. Ainakin ennen sem stockmann mastercardin myönsi nordea rahoitus.


      • entinenstokkalainen
        tytteeli kirjoitti:

        Mulla ollu sama kortti ja maksanu reilusti myöhäs. Nordea rahoitukselle maksan laskut toisinaan 1-2kk myöhäs eikä oo suuttunu.
        Uskon että kohdallasi syy ei ole 8 päivää vaan heillä on oikeus irtisanoa mikäli sinulta menee luottotiedot TAI HEILLÄ ON AIHETTA EPÄILLÄ TAKAISINMAKSUKYKYÄSI, eli oot esim nordean tilille ottanu vippejä joita maksat perintään.
        Pikavipit tilillä on ihan ehdoton no no jos pankista kulutusluottoa pyytää. Ainakin ennen sem stockmann mastercardin myönsi nordea rahoitus.

        Mulla ei ole tiliä Noreassa paitsi tuo luotto oli silloin, en ottanut vippejä sille tilille, en käyttönyt muuten kuin master cardina. Tietty kaikkia voi epäillä maksuvaikeuksista, muttei todella ollut ulosottoon mitään menossa, paitsi että olin maksanut kiinteistöverot tosi myöhässä. Ihmeellinen ja töykeä pulju tuo Nordea


      • juliuuussss

        Perintäkuluja 5 € saa laskuttaa 14 vrk kuluttua eräpäivästä, mutta viivästyskorko voi alkaa juoksemaan jo ensimmäisestä päivästä. Nuo kaksi ovat eri asioita.


      • jdghujyjhy
        tytteeli kirjoitti:

        Mulla ollu sama kortti ja maksanu reilusti myöhäs. Nordea rahoitukselle maksan laskut toisinaan 1-2kk myöhäs eikä oo suuttunu.
        Uskon että kohdallasi syy ei ole 8 päivää vaan heillä on oikeus irtisanoa mikäli sinulta menee luottotiedot TAI HEILLÄ ON AIHETTA EPÄILLÄ TAKAISINMAKSUKYKYÄSI, eli oot esim nordean tilille ottanu vippejä joita maksat perintään.
        Pikavipit tilillä on ihan ehdoton no no jos pankista kulutusluottoa pyytää. Ainakin ennen sem stockmann mastercardin myönsi nordea rahoitus.

        "Pikavipit tilillä on ihan ehdoton no no jos pankista kulutusluottoa pyytää."

        No minä sain Nordeasta kulutusluottoa ja myöhemmin samana vuonna kulutusluoton korotusta, vaikka olin edelliskeväänä ottanut muutaman pikavipin.


      • Buijomö
        jdghujyjhy kirjoitti:

        "Pikavipit tilillä on ihan ehdoton no no jos pankista kulutusluottoa pyytää."

        No minä sain Nordeasta kulutusluottoa ja myöhemmin samana vuonna kulutusluoton korotusta, vaikka olin edelliskeväänä ottanut muutaman pikavipin.

        Minulla pankki vaati että puoleen vuoteen ei saa näkyä pikavippejä tiliotteessa jotta he myöntävät minulle lainaa. Tämä 2014
        (Otin kulutusluoton millä korvasin vipit ja pankki myönsi kulutusluottoa puolen vuoden päästä)
        Lisäksi olen paljo lukenut keskusteluista että asuntolainaa ei saa jos näkyy pikavippejä tilillä. Itse kyllä sain mutta sillon olikin vuosi 2008.


    • nytsealko

      Otin vielä kaksi pikavippiä 200e ja 500e ettei nyt liian helpoks elämä menis. Otin kans American Express Goldin nii et tarpeen tullen voi silläkin rahaa nostaa etukäteen automaatista jos joku firma uhkaa esimnkäräjäoikeudella.

      • nytsealko

        Otin viel yhen 100e vipin niin nyt on 7 vippiä. Mut joo on tosta american expressistä kyl iloa, ei tarvi miettiä riittääkö loppukuusta rahaa ruokaan ja voi shoppailla netis. Soitin sinne niin saa itse ilmottaa käyttörajansa ja jos sit tekee isomman oston, vaikka matkan niin ilmottaa etukäteen sinne et tekee poikkeuksellisen ison oston. Vuodenhan toi kortti on ilmanen eli nyt ainakin vuoden hyödynnän sitä, saa kaupasta ruokaa loppukuussakin. :) Ite ilmotin sinne normaaliks käyttörajaks 500e/kk koska aattelen et mul menee ruokaan rahaa se n.400e/kk.


      • Kortitt

        TÄh? Mitä järkeä ottaa luottokorttia noin pienillä käyttörajoilla. Huoh... 3-10k on ihan normaali peruskorteissa. Goldissa ja muissa paremmissa korteissa voi saada vaikka 50k luoton.


      • Kekkonen2
        nytsealko kirjoitti:

        Otin viel yhen 100e vipin niin nyt on 7 vippiä. Mut joo on tosta american expressistä kyl iloa, ei tarvi miettiä riittääkö loppukuusta rahaa ruokaan ja voi shoppailla netis. Soitin sinne niin saa itse ilmottaa käyttörajansa ja jos sit tekee isomman oston, vaikka matkan niin ilmottaa etukäteen sinne et tekee poikkeuksellisen ison oston. Vuodenhan toi kortti on ilmanen eli nyt ainakin vuoden hyödynnän sitä, saa kaupasta ruokaa loppukuussakin. :) Ite ilmotin sinne normaaliks käyttörajaks 500e/kk koska aattelen et mul menee ruokaan rahaa se n.400e/kk.

        Mainitsit että kuukauden ostot on 400EUR/kk. Tällöin tulisi käyttörajan olla mielellään n600EUR/kk, koska ensimmäisen kuukauden (laskutuskausi) ostojen jälkeen käyttö on 400EUR ja se laskutetaan jakson päätyttyä siten, että laskun eräpäivä on vähintään kahden viikon päässä. Tuon kahden viikon aikana tarttis kans jottain syödä. Peukalosääntönä limitiksi 2 x käyttö/kk.


      • nytsealko
        Kortitt kirjoitti:

        TÄh? Mitä järkeä ottaa luottokorttia noin pienillä käyttörajoilla. Huoh... 3-10k on ihan normaali peruskorteissa. Goldissa ja muissa paremmissa korteissa voi saada vaikka 50k luoton.

        American express ei ole luottokortti vaan maksuaikakortti, eli joka sentin maksat kuukauden päästä takaisin. Haluan välttää isoja laskuja, siksi luottorajaksi pyysin viittä sataa. Jos pamahtais tonnin lasku niin en sitä vois maksaa ja kortti suljettas heti.


      • nytsealko
        Kekkonen2 kirjoitti:

        Mainitsit että kuukauden ostot on 400EUR/kk. Tällöin tulisi käyttörajan olla mielellään n600EUR/kk, koska ensimmäisen kuukauden (laskutuskausi) ostojen jälkeen käyttö on 400EUR ja se laskutetaan jakson päätyttyä siten, että laskun eräpäivä on vähintään kahden viikon päässä. Tuon kahden viikon aikana tarttis kans jottain syödä. Peukalosääntönä limitiksi 2 x käyttö/kk.

        Tarkoitus kortilla lähinnä se että jos nyt näin loppukuusta ei ole enää rahaa niin voi sitä käyttää. Tässä parissa viikossa olen käyttänyt sitä 200e.


    • juups1

      ei onnistu american expressillä automaatista käyteisen nosto,jos olet ns uusi asiakas... lisäksi ovat todella tarkkoja eräpäivistä ja jos ison ostoksen tekee niin heti soittavat luotonvalvonnasta.

      • aaaaapp

        Koskakohan se nosto sitten onnistuu? Voi olla et perun kortin mut vuoden se nyt on ilmanen.


      • hkhhkl
        aaaaapp kirjoitti:

        Koskakohan se nosto sitten onnistuu? Voi olla et perun kortin mut vuoden se nyt on ilmanen.

        Joo 6kk pitää olla kortti käytössä ennenku käteisnostot onnistuu. Mut onhan toi ihan hyvä vara jos ruokakaupasta tarvii ruokaa eikä oo rahaa niin maksaa sit american expressil.


    • nytsealko

      Tajusin ilokseni ettei noi pikavippifirmat voi velottaa enää nostokuluja kun en mitään nostakaan
      Ne velottaa vain kuukausikorkoa
      Vippi.fi 7,5%
      Suomen tililuotto 8,9%
      Ferratum 8,5%
      Eli ekana kandee toi suomen tililuotto maksaa veke.

      • perinnänkautt

        No jos nuo menee perintään, niin korko on sama 7,5 % (vuotuinen). Ainoastaan Lainasto kai perii perinnän kautta myös verenimijäkorkoaan puoli vuotta.


    • erttkkl

      Voi tulla maksuhäiriömerkintä, ja ei sitten saa mitään lainaa tai osamaksutuotettakaan! Korrekstia on hoitsa raha-asiat kuntoon!

      • nytsealko

        En kyl pahottas mieltäni maksuhäiriömerkinnästä. Mul oli sellanen aiemminkin kaksi vuotta.
        asun omistusasunnossa ja puhelimet ja vakuutukset kunnossa ja mulle tää velaks eläminen ei todellakaan sovi. En osaa käyttää yhtään rahaa. Tai siis osaan vähän liiankin hyvin!
        Eikä multa otettu viimekskään luottokorttia pois vaik oli se kaksi vuotta maksuhäiriömerkintä. Oon aina hoidellu luottokorttiasiat täydellisesti ja se nyt on pienin paha tässä tilanteessa.


    • nytsealko

      Tänään tuli eka maksumuistutus. Vivus haluaa 2311e. Jos heille soittaisi ja tekisi maksusopimuksen, pitäisi heti pystyä maksamaan jotain joten saavat minulta rahaa vasta 27.8. Ehtiiköhän lasku mennä perintään alta kahdessa kuukaudessa? Tietysti voisin yrittää jotain maksan tänään 50e loput 11 erässä mutta en tiä, ehkä sen vois kysästä kun ens viikol rahaa.
      En siis tiä kuinka nopeesti vivus laittaa perintään? Entä muut?

      • korkoalisää

        Ferratum laittaa noin 3:ssa kuukaudessa samoin OPR, eli noissa ehtii tulla kivasti lisää korkoa.


      • nytsealko
        korkoalisää kirjoitti:

        Ferratum laittaa noin 3:ssa kuukaudessa samoin OPR, eli noissa ehtii tulla kivasti lisää korkoa.

        I love ferratum. Joo ne laittaa perintään 2,5 kk päästä...ja samaapa se korko...ei niin väliä kun katsotte...ja ferratum sano ettei ne IKINÄ laita maksuhäiriömerkintää, siis vaikka maksut ois 2,5kk myöhäs.


    • h4u45u

      Ei kannata ottaa enää lainan päälle lainaa! Hanki mielummin jatkuva lisätulo perustamalla vaikka oma aasia tavaran verkkokauppa kympeillä, tuolla ohjeet miten teet sen ja pidät itse kaikki voitot:
      http://tinyurl.com/kauppiaaksi

    • slgölsjiet

      Käsittämätöntä luuseriporukkaa! Ilmeisesti pyritte leimautumaan syrjäytyneiksi vässyköiksi, vaikka toimintanne ei sitä oikein osoita...

      Teille olisi muutama vuosikymmen sitten annettu selkään. Kun lukaisi tämän ketjun läpi niin todella tuli kaipaus niitä aikoja kohtaan jolloin ruumiillinen kuritus oli hyväksytty kasvatusmenetelmä. No, toivottavasti elämä joskus opettaa.

      Häpeisitte edes!

    • krisse823734634
      • Hgbgbgb

        On hölmöä, että tässäkin ketjussa kehuskellaan idiotismilla ja varastamisella. Sillä laskujen tahallaan maksamatta jättäminen on varastamista (virallinen rikosnimike tosin on petos) ja minusta tuollaisia ihmisiä tulee kohdella kuin normaalia rikollista. Varsinkin, jos rahat ovat menneet typeriin lahjakortteihin. Ymmärrän, että rahat menisivät pakollisiin menoihin kuten vuokraan tai ruokaan, mutta mitään muuta en ymmärrä. Esim. kännykkään on turha montaa kymppiä haaskata (yksi hailee kännykkätrendeistä) ja köyhällä ei tarvitse olla edes mobiilinettiä.


      • jfrgjtrhgiu5iyh
        Hgbgbgb kirjoitti:

        On hölmöä, että tässäkin ketjussa kehuskellaan idiotismilla ja varastamisella. Sillä laskujen tahallaan maksamatta jättäminen on varastamista (virallinen rikosnimike tosin on petos) ja minusta tuollaisia ihmisiä tulee kohdella kuin normaalia rikollista. Varsinkin, jos rahat ovat menneet typeriin lahjakortteihin. Ymmärrän, että rahat menisivät pakollisiin menoihin kuten vuokraan tai ruokaan, mutta mitään muuta en ymmärrä. Esim. kännykkään on turha montaa kymppiä haaskata (yksi hailee kännykkätrendeistä) ja köyhällä ei tarvitse olla edes mobiilinettiä.

        "Esim. kännykkään on turha montaa kymppiä haaskata (yksi hailee kännykkätrendeistä)"

        Saunalahdelta saa modernin älykännykän tosi halvalla, tarvittaessa vaikkapa 36 kuukauden korottomana osamaksuna. Esim. tämän hetken ehkä hinta-laatu-suhteeltan paras puhelin Samsungin Galaxy S6 maksaa osamaksuna vain alle 20 € kuukaudessa ja sillä summalla saa puhelimen, jota myös kehtaa näprätä bussipysäkillä.


      • gsdgsgdg
        jfrgjtrhgiu5iyh kirjoitti:

        "Esim. kännykkään on turha montaa kymppiä haaskata (yksi hailee kännykkätrendeistä)"

        Saunalahdelta saa modernin älykännykän tosi halvalla, tarvittaessa vaikkapa 36 kuukauden korottomana osamaksuna. Esim. tämän hetken ehkä hinta-laatu-suhteeltan paras puhelin Samsungin Galaxy S6 maksaa osamaksuna vain alle 20 € kuukaudessa ja sillä summalla saa puhelimen, jota myös kehtaa näprätä bussipysäkillä.

        Tuo vasta on hölmö ajattelutapa. Vaikka maksatkin "vain" 20 € kuukaudessa, maksat kuitenkin puhelimesta yli 700 €. Yleensä juuri tuo kuukausimaksun ajatteleminen on varma tie maksuvaikeuksiin. Tuskin kukaan järkevä ajattelee auton hintaakaan pelkän kuukausimaksun perusteella, sehän olisi typerää.

        Ja en ymmärrä, mitä häpeämistä olisi käyttää vanhaa peruskännykkää. Tunnen jopa lääkäreitä, joilla on yli 8 vuotta vanha peruskännykkä, vaikka heillä olisi tilillä ja sijoituksissa satoja tonneja, eivätkä he häpeä sitä yhtään. Ajattelu, että pitää olla kallis ja uusi kännykkä, että ei joutuisi häpeämään, vaikka onkin köyhä, on pinnallista typeryyttä. Häpeä on pääosin omassa päässäsi ja ne harvat, jotka häpeävät toista ihmistä noin pinnallisen asian takia ovat idiootteja, joten heistä ei tarvitse piitata. Puhelin kannattaa ostaa vain ja ainoastaan käytön takia, muiden ajatukset puhelimesta on nollan arvoisia.


      • jfrgjtrhgiu5iyh

        Kannattaa miettiä vähän minkälaisissa kuteissa kulkee ja minkälaista kännykkää pitää. Köyhän ei todellakaan kannata ostaa halpaa! Lääkäreillä on niin hyvä työllisyystilanne, että he voivat kulkea vaikka minkälaisissa ryysyissä ja pitää jotain ikivanhaa halpiskännykkää, mutta meidän muiden on ajateltava työllisyystilannettamme. On selvää, että työnantaja valitsee työntekijäkseen siistin, modernia tietotekniikkaa tottuneesti hyödyntävän hakijan kuin säälittävän reppanan. Tämän asian tiedostaminen ei tarkoita sitä, että ihmisellä olisi huono itsetunto.


      • sfdsdfsd
        jfrgjtrhgiu5iyh kirjoitti:

        Kannattaa miettiä vähän minkälaisissa kuteissa kulkee ja minkälaista kännykkää pitää. Köyhän ei todellakaan kannata ostaa halpaa! Lääkäreillä on niin hyvä työllisyystilanne, että he voivat kulkea vaikka minkälaisissa ryysyissä ja pitää jotain ikivanhaa halpiskännykkää, mutta meidän muiden on ajateltava työllisyystilannettamme. On selvää, että työnantaja valitsee työntekijäkseen siistin, modernia tietotekniikkaa tottuneesti hyödyntävän hakijan kuin säälittävän reppanan. Tämän asian tiedostaminen ei tarkoita sitä, että ihmisellä olisi huono itsetunto.

        Tuo nyt on täysin naurettavaa puppua. Toki siistit vaatteet ovat tärkeitä työhaastattelussa (hinnalla tai merkillä ei ole väliä, vaatteet voi olla vaikka kirpparilta tai jopa 20 vuotta vanhoja), mutta oikeasti työnantajaa ei pätkän vertaa kiinnosta mikä kännykkä haastateltavalla on. Kännykän omistamista tai mikä kännykkä hakijalla on ei taatusti ikinä kysytä työhaastattelussa, joten työnantaja ei ennen palkkaamista edes tiedä kännykästäsi mitään.

        Ylipäätään, mitä tekemistä osaamisen kanssa jollain kalliilla kännykällä on? Edes kännykälle sovelluksia tekevä yritys ei ole kiinnostunut hakijan omasta kännykästä vaan siitä, osaako henkilö ohjelmoida kännykälle sovelluksia. Kännykkää ei tarvitse edes omistaa. Tekeväthän monet sovelluksia sellaiselle käyttöjärjestelmälle, jota käyttävää laitetta he eivät koskaan kotikäytössä ole omistanut. Jos ei ole riittävää osaamista, ei saa työpaikkaa, vaikka olisi kuinka kalliit vaatteet tai "moderni" kännykkä. Ja jos on riittävää osaamista, vaatteet ja kännykkä ovat toissijaisia.

        Ja jonkin halpakännykän käyttäjän pitäminen säälittävänä reppanana on idioottimaista. Etenkin työllisyystilanteella selittely on puhdasta itsepetosta.


      • sfdsdfsd
        jfrgjtrhgiu5iyh kirjoitti:

        Kannattaa miettiä vähän minkälaisissa kuteissa kulkee ja minkälaista kännykkää pitää. Köyhän ei todellakaan kannata ostaa halpaa! Lääkäreillä on niin hyvä työllisyystilanne, että he voivat kulkea vaikka minkälaisissa ryysyissä ja pitää jotain ikivanhaa halpiskännykkää, mutta meidän muiden on ajateltava työllisyystilannettamme. On selvää, että työnantaja valitsee työntekijäkseen siistin, modernia tietotekniikkaa tottuneesti hyödyntävän hakijan kuin säälittävän reppanan. Tämän asian tiedostaminen ei tarkoita sitä, että ihmisellä olisi huono itsetunto.

        Lisänä vielä äskeiseen... On tyypillinen virhe ajatella, että esimerkiksi kallis vaate tarkoittaa, että kyseessä on siisti vaate. Kyse ei todellakaan ole hinnasta, huippukalliskin vaate voi olla ruma ja yhdistelemällä kalliita, mutta yhteensopimattomia vaatteita päädytään todella rumaan vaatekokonaisuuteen (vaikka jokainen vaate yksinään olisi siisti). "Tami" Tammisenkin vaatteita pilkataan koko ajan, vaikka ne ovat oikeasti merkkivaatteita. Kuuluisa kalapaitakin (jota pilkattiin monessa yhteydessä) oli useiden satasten arvoinen merkkipaita, vaikka kamalan ruma olikin. On aivan helppoa löytää kammottavan ruma ja kallis merkkivaate ja on melko helppoa löytää siisti halpisvaate.


    • nytsealko

      Vielä toistaseks kaikki hyvin. Nätit maksumuistutukset tullu ferralta, vippi.fi:stä, vivukselta ja arvatosta mutten oo maksanu mitään. Jaan nyt kaiken täällä...mitä tulee tapahtumaan. Noiden neljän lisäks otin reissuvipin, nanolainan ja credit24:n muttei mitään hakua niiden laskujen eräpäivistä.
      Oon omaehtosia lainakieltoja laittanu ut siinä on se harmi et ne voi purkaa myös suurimmal osasta firmoista.

      • RahatPois

        Kreikka meininkiä, eihän se hullu ole joka lainaa ottaa, vaan se joka antaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe