En pääsee treffeille ulosottoon.

Pelokaspelokas

Olen silloin töissä ja mitenkään en saa vapaata eikä vaihtaa vuoroa. Soitan vastaavalle, mutten tietää miten suhdautuu. Olen jo kirjallisesti sopinut itsemaksamasta kuukausen erien suuruudesta, muttemme ole vielä mitään selvitänyt asioita tarkemmin. Nimimerkin alla pelokaspelokas jo kirjoitin, että on osamaksuauto ja asuntolaina. Myös ensimmäinen lasku on saapunut ulosotossa. Pitäisikö yksinkertaisesti mitään ilmoitamatta jättämä töihin menemättä? En tietä miten pitäisi toimia, mutta jalat tärisevät jo nyt alla.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rva44

      Etkö voi sopia sellaista aikaa, mikä sulle käy? Ei sinne tarvii mennä silloin, kun se aikaehdotus on. Soitat ja sovit uuden ajan. Palkkatodistus ja muut paperit mukaan. Mullakin on maksusopimus ja maksan itse.

    • 518

      No senkus vaan soitat ja sovit toisen ajan. Todennäkösesti voit hoitaa asian käymättä pelkällä puhelulla (ja ehkä sähköpostilla jos jotain palkkakuitteja haluavat). Unohda tyhmät "vouti on mulkku" -jutut täältä, ihan ystävällisiä ulosottoviranomaiset on - etenkin kun itse aktiivisesti haluat hoitaa asioitasi.

      Jos makselet edes jotain järkevää summaa palkasta, niin ei sun omaisuuteen kosketa.

      • maak

        kyllä kosketaan mm,autos viedään vaikka maksaisit kolmaneksen ja se autos myydään ja kuittia myynti hinnastakaan et tule saamaan..vouti toden näkö.myi sen autos kavereilleen...koska noin tekee..ja kokemusta on-.


    • turhapelätä

      Minä olen saanut tarvittaessa uo-miehen kanssa sovittua omaan kalenteriini sopivan tapaamisajan. Pääasiassa asioita olen hoitanut sähköpostilla (vastaa nopeasti) ja myös puhelimessa. Uo-miehen yhteydenpito on ollut asiallista ja ystävällistä.

    • Pelokaspelokas

      Olen jo lähettänyt liitteenä palkkakuitit 5 kuukaudelta. Olen myös sopinut summan ja maksan itse. Sähköpostitse sopisi ja olen saanut ensimmäisen laskun. Ilmoitus tuli vasta nyt ja vain kellonaika oli ja päivä, eikä osoitetta. Maanantai soitan,mutta mietin onko kiinnostunut autosta vai yhteisestä kodista.

      • 1714

        Sanoit että auto on osamaksuauto? Onko se rahoitusyhtiön nimissä? Sellaiseen ei kovin usein kosketa, ellei auton arvo ole huomattava jäljelläolevaan velkaan nähden. Kotiin nyt ei kosketa kuin vasta äärimmäisenä vaihtoehtona - ja koska kerran maksat palkasta niin älä siitä huoli.

        Maksusopimus saatetaan turvata tekemällä turvaava ulosmittaus. Se tarkoittaa vaan että et saa myydä omaisuuttasi ilman voutin lupaa.

        Älä ole turhaan pelokas, viestiesi perusteella sulla on asiat hyvin hoidossa. Paljonko sulla nyt sitä velkaa on, ja paljonko maksat palkasta kuukausittain?


      • Pelokaspelokas

        700e. on sovittu kuukaudessa. Pystyn maksamaan keskimäärinoin 1000-1200 kuukaudessa. Olen laskenut, että velka tulee olemaan ulosotossa yhdessä oikeuskulujen kanssa niin. 30000.Ei se ole pieni summa.


      • rva44
        Pelokaspelokas kirjoitti:

        700e. on sovittu kuukaudessa. Pystyn maksamaan keskimäärinoin 1000-1200 kuukaudessa. Olen laskenut, että velka tulee olemaan ulosotossa yhdessä oikeuskulujen kanssa niin. 30000.Ei se ole pieni summa.

        Juu kannattaa tehdä ylimääräisiä suorituksia pienemmistä veloista alkaen. Eli ylimääräisten suoritusten = tuon sovitun 700 euron ylimenevät maksut voit itse päättää, mihin velkoihin ne kohdennetaan. Itse olen maksanut jo reilut kolme vuotta itse ja lomarahakuukautena pitää maksaa enemmän. Kerran vuodessa tarkistetaan palkka ja oikea summa, mutta koko ajan olen maksanut korkeampaa summaa kuin on pakko.


      • Pelokaspelokas

        Soitin ja sanoi,ettei tarvitse tulla. Lisäksi sanoi,että palkasta ulos mitää, koska en ole vastannut ehdotuksen. Vastasin heti kohdassa vastaa viestiin ja lähetin. Se uo viesti enää ei avanee (oli tietty aika luettavissa). En voi mitenkään todistaa, että vastasin. Sanoi ettei se vaikuttaa ja pakko palkasta koska epäsäännöllisesti tulot. Palkka eli peruspalkka on säännöllinen, mutta öisin suuruudet vaihdelleet. Mielestäni hän ei halunnut, että minä maksan. Olen ollut avoin jayhteistyön haluisin. Kyselin vielä muista asioista, sanoi katsotaan miten vuosi menee. Ehkä se vuosi ratkaisee, miten jatkossa. En halunnut siitä sähköpostista väitellä, mutta luulen että teillä tahallaan ja hän tiesi etten voi mitään tehdä, koska viesti on luettavissa vain noon pari viikon. Ei ole luottamusta sen ihmisen kohta ja se ahdistaa. Pakkohuudokaupassa on monta hänen myytävä kotia


      • gyki56
        Pelokaspelokas kirjoitti:

        Soitin ja sanoi,ettei tarvitse tulla. Lisäksi sanoi,että palkasta ulos mitää, koska en ole vastannut ehdotuksen. Vastasin heti kohdassa vastaa viestiin ja lähetin. Se uo viesti enää ei avanee (oli tietty aika luettavissa). En voi mitenkään todistaa, että vastasin. Sanoi ettei se vaikuttaa ja pakko palkasta koska epäsäännöllisesti tulot. Palkka eli peruspalkka on säännöllinen, mutta öisin suuruudet vaihdelleet. Mielestäni hän ei halunnut, että minä maksan. Olen ollut avoin jayhteistyön haluisin. Kyselin vielä muista asioista, sanoi katsotaan miten vuosi menee. Ehkä se vuosi ratkaisee, miten jatkossa. En halunnut siitä sähköpostista väitellä, mutta luulen että teillä tahallaan ja hän tiesi etten voi mitään tehdä, koska viesti on luettavissa vain noon pari viikon. Ei ole luottamusta sen ihmisen kohta ja se ahdistaa. Pakkohuudokaupassa on monta hänen myytävä kotia

        Kannattaa opetella myös kirjoittaminen, tuosta sun selityksestä kun ei saa mitään selvää!! No mutta, parempi antaa uo:n viedä vain palkasta sen mikä on sallittua. ei tarvitse sitten säätää mitään ylimääräistä!


      • Pelokaspelokas

        Virheet tulevat helposti puhelimella kirjoittaessa.


      • pelokaspelokas
        Pelokaspelokas kirjoitti:

        Soitin ja sanoi,ettei tarvitse tulla. Lisäksi sanoi,että palkasta ulos mitää, koska en ole vastannut ehdotuksen. Vastasin heti kohdassa vastaa viestiin ja lähetin. Se uo viesti enää ei avanee (oli tietty aika luettavissa). En voi mitenkään todistaa, että vastasin. Sanoi ettei se vaikuttaa ja pakko palkasta koska epäsäännöllisesti tulot. Palkka eli peruspalkka on säännöllinen, mutta öisin suuruudet vaihdelleet. Mielestäni hän ei halunnut, että minä maksan. Olen ollut avoin jayhteistyön haluisin. Kyselin vielä muista asioista, sanoi katsotaan miten vuosi menee. Ehkä se vuosi ratkaisee, miten jatkossa. En halunnut siitä sähköpostista väitellä, mutta luulen että teillä tahallaan ja hän tiesi etten voi mitään tehdä, koska viesti on luettavissa vain noon pari viikon. Ei ole luottamusta sen ihmisen kohta ja se ahdistaa. Pakkohuudokaupassa on monta hänen myytävä kotia

        Olen katsonnut puhelimesta ja totta on, että vastasin jo samalla päivällä ulosoton miehelle suostuvaisesti maksusuunnitelmasta. Sähköpostissa on tallessa lähetetty vastaus. Silloin kui sain kirjen, että palkasta alkaa ulosmittaus, soitin heti ulosottoon. Jälkikäteen ymmärrän, että ihan suoraan valehteli, etten ole vastanut eikä reagoinut mitenkään. Yritinsanoa kiltisti, että kyllä minä vastasin teidän sähköpostiin myöntävästi, mutta jämäkästi sanoi ettei se autta, koska kuulema mulla on epäsäännölliset tulot. Minulla on säännööllinen peruspalkka 2100e. Kokonainen palkan suurus vaihtelee vuorolisien mukaan ja lisäksi on vielä joskus sunnsuntai lisät. Olisin kyllä maksanut enemmän, että riittäisi. Tässä rva44 kirjoittaa että kerran vuodessa tarkistetaan palkka ja oikea summa. Minun kohdalla niin ei käynyt, ei edes annettu kokeilla itse maksamista vaikka olen ollut alusta lähtiessä yhteistyön haluinen. Olen saanut nyt mahdollisuuden tehdä keikkätyötä monessa eri paikassa. Säädöste mukaan pitää kaikki työpaikat visti ilmoittaa ulosottoon, koska minulla otetaan suoraan palkasta. Joskus olen jossain kuukaudessa 1-3 kertaa. Tämä sotkee kyllä koko työtilanteen. Tunnen , että joudun häpeän keskelle. Olen ajattellu, etten sanoo ja maksan itse enemmän. Toisalta kun joskus saa verottajalta tietää, että olen muuallakin töissä käynyt, eikä ole ilmoittanut. Miten käy? Ilmoitaako niille työnantajille, että palkasta vähenettävä. Miten se ottaa, koska jostain saan ehkä 200e toisalta päivästä 100e. En luottaa yhtään oman ulosoton vastavaan. Mistä kannatais kysyä neuvoja. Nyt on siellä sijainen.


      • jkljkljkl

        Ei maailma siihen romahda, että ottavat suoran palkasta ulosoton. Anna ottaa siitä perustyöstä suoraan palkasta ja sovit, että itse ilmoitat sitten näistä sivuhommista palkan ja maksat itse ylimääräiset suoritukset. Itse ainakin tein niin ja homma hoitui hyvin.


    • JoustoRIISTO

      Ulosottomiehillä ei ole virallista työaikaa. Heitä ei sido virastotyöaika, ja jos näin on, niin teet kantelun voudille. Vouti on heidän esimiehensä.

      Ulosottomiehen ei tarvitse olla töissä kuin sovittuina päivystysaikoina. Mutta toisaalta ulosottomiehen tulee olla töissä silloin kun asiakkaalle sopii.

    • myösuossa

      Taitaa sulle ollut tullut virheellisesti se kirje. Ei uo sua halua nyt nähdä jos kerta olet juuri sopinut niiden kanssa maksamisesta! Ilmoittele toki tänne mitä asiaa niillä oli kun sinne soitat.

    • TyhmyysOnIkäväJuttu

      " Maanantai soitan,mutta mietin onko kiinnostunut autosta vai yhteisestä kodista."

      Miksi mietit tuollaisia etukäteen, jos kerran maksamisesta on jo sovittu. Onko siis kyseessä niin paska duunipaikka ettei omia asioita saa ollenkaan käydä hoitamassa? Kyllä on maailma mallillaan, ei voi muuta sanoa. Ja tulevaisuudessa varmaan vieläkin enemmän sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe