Minä tienasin töissä ollessa

omituinensuomi

800 e käteen, ja nyt kun olen työtön, saan tukiaisa 1200 e kk. Siis kannattaakok työnteko, no ei.

Työttömyyskorvauksia saan 500 veorjen jälkeen, toimeentulotukea saan 450 e/kk, asumistukea 400 e/kk.. ja leipäjonosta kun hakee sapuskat.. niin ei todellakaan kannata käydä töissä.

On tää omituinen suomi, käöyhö oot jos oot töissä, mutta jos nautit tukia pärjäät paremmin. En ota yhtään työtä vastaan jos kotona ollessa laiskana saa enelpi rahaa käteen.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtönpummi

      Etkö maksanut palkasta vuokraa, sähköä tai muita kuluja.

      • 0mituinensuomi

        En maksanut. Olen suomalainen renttu ja minulla on aina ollut tapana loisia toisten rahoilla. Vaimo maksaa vuokrat ja ruuat ym. arkiset kulut. Eivät ne miehelle kuulu.


    • Pitkäaikatyötön

      Niin, asumistukea saa tietysti palkankin jatkeeksi. Itse viime vuosikymmenellä olisin töiden jälkeen anssilla ollessa ollut oikeutettu asumistukeen, mutta en viitsinyt lähteä sitä 10-20 e/kk anomaan.
      Ja jos ei raha vieläkään riitä elämiseen, myös toimeentulotukea saa. Eikä leipäjonossa kysellä oletko töissä.

      • elämäntapa

        Eläke-edut ajatelkaa niitäkin. Miten kauan tuet säilyvät ennallaan.


      • kaikkiedutotan
        elämäntapa kirjoitti:

        Eläke-edut ajatelkaa niitäkin. Miten kauan tuet säilyvät ennallaan.

        Sosialikulut vaan nousee, jollainhan s on kurottava umpeen kun hallitus varastaa vähävaraisilta, maksakoot sitten sosiaalihuolto kaikkien elämisen. Ei haittaa mistä se raha tulee, kunhan tulee.


      • elämäntapa
        kaikkiedutotan kirjoitti:

        Sosialikulut vaan nousee, jollainhan s on kurottava umpeen kun hallitus varastaa vähävaraisilta, maksakoot sitten sosiaalihuolto kaikkien elämisen. Ei haittaa mistä se raha tulee, kunhan tulee.

        Kannattaisi kuitenkin nähdä vaivaa sen eteen, että saa muutaman satasen enemmän eläkkeellä.


      • yhteiskuntamaksaa
        elämäntapa kirjoitti:

        Kannattaisi kuitenkin nähdä vaivaa sen eteen, että saa muutaman satasen enemmän eläkkeellä.

        Mä luotan siihen, etttä sossusta saan toimeentulotuen lisäksi vuokrarahat, ym kulut lisäksi elämiseen, ei ketään heitteille jätetä, nytkin tullaan toimeen sossun tuella kun emme juo, emme polta emmekä käy ulkomailla. Kaikkeen riittää hyvin.


      • delta
        elämäntapa kirjoitti:

        Kannattaisi kuitenkin nähdä vaivaa sen eteen, että saa muutaman satasen enemmän eläkkeellä.

        Ei oo luottamista siihenkään. Tuntuu nyt jo olevan kovin kitsasta eläkkeiden maksu, kai nekin rahat pitäisi sijoittaa Saksan ja Ranskan pankkien pönkittämiseen.
        Eläkkeitä on vuoltu ohuemmaksi Lipposesta alkaen ja loppua ei näy.
        Näillä veronmaksajamäärillä voi olla kohta vaikea sossujenkin järjestellä toimeentulotukia, jollei setelikantaa huomattavasti lisätä,.
        Mistä ne rahat sinne tulisivat?


    • osanaikaa

      Minä "tienasin" työttömänä n. 650/kk asumistukea 179 = 829, vuokra n. 630/kk, eli käteen jäi n. 200. Nyt olen töissä käteen n. 1400 ja muutin halvempaan vuokra 530/kk, eli kyllä kannattaa käydä osa-aikatyössä

      • ennemminkotona

        Ei noilla palkoilla kannata. Mutta jos tyytyy olemaan orja ja syömään kaurapuuroa joka päivä niin oma on asisi. Minä en toiselle mene töihin alle 2000 e palkkaa.B


      • MeeTöihin
        ennemminkotona kirjoitti:

        Ei noilla palkoilla kannata. Mutta jos tyytyy olemaan orja ja syömään kaurapuuroa joka päivä niin oma on asisi. Minä en toiselle mene töihin alle 2000 e palkkaa.B

        Puhu loispummi vaan omasta puolestasi. :) kyllä meille osaajille maksetaan

        Se, ettei kukaan maksa sulle kun orjapalkkaa kertoo vaan siitä, että oot kouluttamaton ja laiska amispummi. :))))

        Tosi nolo juttu AP:n kannalta!!?111


      • niinpitäkin
        MeeTöihin kirjoitti:

        Puhu loispummi vaan omasta puolestasi. :) kyllä meille osaajille maksetaan

        Se, ettei kukaan maksa sulle kun orjapalkkaa kertoo vaan siitä, että oot kouluttamaton ja laiska amispummi. :))))

        Tosi nolo juttu AP:n kannalta!!?111

        Okei, se on hyvä jos tienaat yli 2000 kk, kaikki ei tienaa, en minäkään, siksi en mene töihin kun pikkurahan saa helpommallakin.
        Mä oon ennemmin pummi kuin menen töihin ilmatteeks tai pienellä palkalla, jos joutuu kuitenkin hakee toimeentulotukee ja kaikkia etuuksia, mitä järkee siinä on?
        Laiskuus... noh, mulla on paljon kotitöitä, ja harrastuksia, aika harvoin olen laiskana.

        Koulutusta on, mutta kun ei ole tarpeeksi palkanmaksajia. Kun muut ei arvosta sinua niin arvostan itse itseäni.


      • TöihinVaanJäbä
        niinpitäkin kirjoitti:

        Okei, se on hyvä jos tienaat yli 2000 kk, kaikki ei tienaa, en minäkään, siksi en mene töihin kun pikkurahan saa helpommallakin.
        Mä oon ennemmin pummi kuin menen töihin ilmatteeks tai pienellä palkalla, jos joutuu kuitenkin hakee toimeentulotukee ja kaikkia etuuksia, mitä järkee siinä on?
        Laiskuus... noh, mulla on paljon kotitöitä, ja harrastuksia, aika harvoin olen laiskana.

        Koulutusta on, mutta kun ei ole tarpeeksi palkanmaksajia. Kun muut ei arvosta sinua niin arvostan itse itseäni.

        Töihin vaan!


      • viistonniikiitos
        TöihinVaanJäbä kirjoitti:

        Töihin vaan!

        Mee vaan, minä en tee kenellekkään ilmatteek töitä. Palkkaa tai sitten eikiitos.


      • gfhjkhg

        Älä hermostu, eihän sinua kukaan koskaan palkkaa mihinkään työhön.


      • eiilmaistöitä
        gfhjkhg kirjoitti:

        Älä hermostu, eihän sinua kukaan koskaan palkkaa mihinkään työhön.

        Juu en edes hae mihinkään joten eikukaan voi palkata. Jos 3000 maksavat niin sitten kyllä, mutta arvostan itseäni niinpaljon, että jos teen työtä vieraalle, pitää siitä maksaa jotta elätän perheeni.


      • OleHyväJa
        eiilmaistöitä kirjoitti:

        Juu en edes hae mihinkään joten eikukaan voi palkata. Jos 3000 maksavat niin sitten kyllä, mutta arvostan itseäni niinpaljon, että jos teen työtä vieraalle, pitää siitä maksaa jotta elätän perheeni.

        Töihin mene


      • 1500käteen
        eiilmaistöitä kirjoitti:

        Juu en edes hae mihinkään joten eikukaan voi palkata. Jos 3000 maksavat niin sitten kyllä, mutta arvostan itseäni niinpaljon, että jos teen työtä vieraalle, pitää siitä maksaa jotta elätän perheeni.

        Ei hätää, EU:ssa työvoimalla on vapaa liikkuvuus. Kyllä meille tulee tänne matalamman elintason maista tekijöitä, jotka tekevät mielellään töitä 2000 euron kk-palkalla. Lisäksi saavat Suomesta vielä hyvät tuet ja lapsilisät. Jos sinulle ei kelpaa, niin kyllä monelle muulle kelpaa!

        Suomessa elää ihan hyvin jos saa 2000 euroa kuussa palkkaa. Saan itse vähän sen alle, eikä mitään tukia, ja lapsetkin jo sen ikäisiä, ettei enää tule lapsilisiäkään. Nuorimmainen pääsi juuri lukiosta ja sai opiskelupaikan, muuttaa pois kotoa. Ihan sitä tässä ihmettelee, miten paljon rahaa jää yhden ihmisen käyttöön, kun ei ole enää elätettäviä.


      • vuovivuovi

        Niinhän sä luulet ettei tartte elättää mut kirjoitappa kuulumisia vuoden päästä....


      • 1500käteen

        Minulla on jo kaksi vanhempaa lasta maailmalla. Toinen opiskelee ja käy töissä opintojen ohessa, toinen on jo valmistunut ja töissä. Ei heitä tarvitse elättää. Toki opiskelijalle joskus ostan jonkun vaatteen, ja silloin kun muuttivat, olen antanut kotoa astioita. Olen etukäteen varautunut lasten pois muuttoon niin että olen hankkinut astioita ja liinavaatteita jo etukäteen sopivasti tarjouksia hyödyntäen.

        Nyt siis lähtee nuorimmainenkin, sai hyvän opiskelupaikan ja on jo tehnyt vuokrasopimuksen uuteen opiskelukaupunkiin. Nyt pyörii vielä hetken kotona, kun on kesätöissä. On tehnyt töitä 15-vuotiaasta lähtien, suoritti hygieniapassin jo peruskoulussa ollessaan ja on tehnyt sen jälkeen keikkoja keittiöillä, lounaspaikoissa ja viime aikoina jo ravintoloissakin. CV:ssä on jo työkokemusta neljältä vuodelta, vaikka ikää on vasta 19. Säätössäkin on rahaa. Tuskinpa on jatkossakaan äidiltä rahaa pyytämässä ...

        Nimimerkki vuovivuovi: täytyykö sinun elättää jo kotoa muuttaneita lapsiasi? Eikö niille voi sanoa, että kannattaa mennä töihin?


    • Yksimikrosiru

      Eipä ole ihme, kun marjanpoimijat tuotetaan Suomeen .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe